Miért kezeld úgy a vállalkozásod, mint egy hajvágást?

2020. március 31. 16:25 - Life Advisor

hair_dresser_business.jpgKortól, nemtől függetlenül egyszer csak mindannyian felébredünk és azt érezzük, hogy bizony most aztán fodrászra van szükségünk. Még a kopasz férfiaknak is kell valamiféle "karbantartást" végezni. A jelek egyértelműek : állandóan a hajunkat babráljuk, nincs kedvünk tükörbe nézni, kényelmetlenül érezzük magunkat, tehát eljött az ideje, hogy fodrászhoz menjünk. Vállalkozóként az üzleted ugyanolyan jeleket adhat neked, de valószínűleg ezeket figyelmen kívül hagyod. Vállalkozásunk gyakran rendezetlen lehet és ha hagyjuk, hogy az üzleti megjelenésünk és ami még fontosabb a nyereségünk alábbhagyjon, akkor ugyanúgy fognak minket elsöpörni, mint a levágott hajunkat a fodrásznál.

Íme 5 tipp, amelyeket minden negyedévben meg kellene csinálnod, hogy megtudd, szükség van-e arra, hogy takarítsd egy kicsit a vállalkozásodban.

1. A találkozó

Inkább egyeztess időpontot, ha fodrászra van szükséged. Persze bemehetsz és remélheted, hogy van szabad időpont, de soha nem tudhatod, hogy azonnal bekerülsz-e vagy sem. Ugyanez igaz az üzletedre is. Rendszeresen találkozol kulcsfontosságú emberekkel, ügyfelekkel annak biztosítása érdekében, hogy a dolgok zavartalanul működjenek? A megfelelő időben találkozol velük?

Ha például a legforgalmasabb időszakban szervezel velük találkozót, akkor kizökkentheted őket a rutinból és ami még fontosabb : nem fogod megkapni a szükséges információt sem. Persze most azt gondolod, hogy akkor korán hajnalban vagy késő éjszaka kell találkozókat szervezni, ha eredményes akarsz lenni, de sokkal inkább arról van szó, hogy úgy szervezd meg a dolgaid, hogy az eredményeid felé vezető úton ne legyenek akadályok miatta.

2. Előkészítés

Még ha mindig ugyanahhoz a fodrászhoz is mész, minden alkalommal megfogja tőled kérdezni, hogy milyen frizurát szeretnél. A szokásost vagy netán valami újat? Akárhogy is döntesz, a fodrásszal mindig egyeztetsz mielőtt bármi történnek. Miért? Mert a fodrászod meg akarja tudni, hogy mi tenne téged boldoggá, mint ügyfél és hogy éri el, hogy visszatérj hozzá.

Te milyen gyakran hallgatod meg, hogy az ügyfeleidnek mire van szüksége? A mai automatizálási rendszerekben, csak bekapcsoljuk az ügyfelet és úgy érezzük, hogy ennek ha törik, ha szakad működnie kell. Állj meg és kérdezd meg az ügyfeleid, hogy mire van szükségük? A szokásosra vagy valami újra? Előfordulhat, hogy valami olyan új ötletet osztanak meg veled, amely a következő szintre emelheti őket és a vállalkozásod is.

3. A vágás

Ez az a rész, ahol hátra dőlhetsz és pihenhetsz, de meglehet, hogy kissé ideges vagy. Látom, hogy vágják a hajam, de valahogy nem olyan, mint amilyet elképzeltem. Ha most szólok, akkor az ciki. Mit tudsz csinálni? A székben vagy, bízol a fodrászodban és a végén az eredmény csodálatos lesz.

Mindannyiunknak vannak ügyfelei, akik panaszkodnak és úgy érzik, hogy nem jön el a várt eredmény. A kérdés az, hogy te beszélgetsz velük a folyamat során? Tudják, hogy hol vagy elérhető? Tudják, hogy honnan és hova tartanak? De ha ezekre nem akarsz válaszolni, akkor csak azt kérdezd meg magadtól : bíznak bennem az ügyfeleim?

4. A végeredmény

Kihúzod magad és felkelsz a székből. Jól érzed magad és elkezdesz azon gondolkozni, hogy hova mehetsz és kinek mutathatod meg az új külsőd. A fodrász az utolsó simítás részeként előveszi a nagy tükröt és megmutatja a hajad minden szögből majd felteszi a kérdést : jó lesz így? Tetszik? Megfelel?

Ezzel fejezi be jól és nem pedig gyorsan a munkát. Minden ügyfélnek tudnia kell, hogy milyen végkimenetele lesz a veled való kapcsolatnak. Úgy kell érezniük, hogy boldogabbak és tovább fogják adni másoknak, hogy mennyire jó döntést is hoztak, hogy veled dolgoztak együtt.

5. Karbantartás

Mielőtt elmész, gyakran kapsz egy kis útmutatást, hogy hogyan tudod sokáig megőrizni a hajad szépségét és egészséges állapotát. Lehet, hogy ez egy termék, amelyet használnod kell vagy egy rutin, amit be kell vezetned a mindennapokban. Ennél is fontosabb viszont, hogy a fodrász megkérdezi tőled, hogy mikor fogsz újra menni, hiszen lefoglalna neked egy időpontot, mielőtt valaki más megtenné.

Számodra és az ügyfeleid számára is fontos, hogy adj nekik tippeket, amelyeket követniük kell egy találkozó után. Ügyelj arra is, hogy lefixáljátok a következő találkozót, hogy fenntartsátok a lendületet.

Tetszett a cikk? Oszd meg ismerőseiddel is!

A LifeAdvisort megtalálod a legnépszerűbb közösségi oldalakon is!

Likeold az oldalunkat a FACEBOOKON!

Kövess be INSTÁN is!

komment
süti beállítások módosítása