Az Apple társalapítója egy sor aranyszabályt fogalmazott meg annak érdekében, hogy egy megbeszélés se legyen időpocsékolás.
Amióta saját magam osztom be az időmet, minden extra tipp érdekel. Az a legjobb, ha a nagyoktól tanulunk. Steve Jobs, az Apple társalapítója, ugyanakkor a gyakorlatiasságáról is híres. Megoldást talált a munkahelyi megbeszélések termelékenységének problémájára. Mindezt nagyon egyszerű módon tette, pontosan tudta, hogy mely üléseket kell megtartani, és melyek feleslegesek, és mindenekelőtt azt, hogy meddig kell tartaniuk.
Ő maga bizonyította, hogy a módszere tökéletesen működik, és ma már olyan emberek követik a nyomdokain, mint Elon Musk, Jeff Bezos és Sheryl Sandberg.
Találkozók három-öt fővel
Az egyik ok, amiért a munkaértekezletek kudarcot vallanak, a résztvevők száma, mivel ez nagyobb lehetőséget teremt a megszakításokra, a zajra és a félreértésekre.
Az Apple megalkotója ezt a szabályt nyilvánosan is érvényesítette azon a napon, amikor Barack Obamával és több amerikai tisztségviselővel együtt meghívták a Fehér Házba, ahol a hosszú vendéglista miatt visszautasította a meghívást.
Másrészt Elon Musk - a SpaceX és a Tesla vezérigazgatója - úgy alkalmazza ezt a módszert, hogy a megbeszélésre meghívott, de ahhoz nem hozzájáruló embereket arra ösztönzi, hogy hagyják el a megbeszélést. Musk úgy magyarázta ezt, hogy valójában nem udvariatlanság elmenni. Inkább az a bunkóság, ha valakit arra kényszerítünk, hogy maradjon és vesztegesse az idejét.
Ne legyen három pontnál több
Egy megbeszélésnek három kulcsfontosságú pontból kell állnia - ha több napirendi pontot tervezünk, a résztvevők elveszítik a fókuszt. Ráadásul, ha számtalan témáról beszélsz, előfordulhat, hogy a generált viták miatt olyan témákra összpontosítasz, amelyek nem igazán relevánsak, és senki sem fog emlékezni arra, hogy mit akartál mondani.
Rövid megbeszélések: legfeljebb 30 perc
Végül, ahhoz, hogy egy üzleti megbeszélés 100%-ban működjön, fontos, hogy rövid legyen. Ez biztosítja, hogy a résztvevők ne veszítsék el a fókuszt, hogy megőrizzék a percek alatt megvitatott információkat, és hogy ne maradjon idő bármilyen figyelemelterelésre.
Ha belegondolunk, akkor teljes mértékben igaza van. Ki az, aki órákig akar egy véget nem érő megbeszélést hallgatni? Sokkal nagyobb a valószínűsége, hogy az első 15 perc után csak az ablakon nézünk kifelé, vagy azon gondolkodunk, hogy miért ezt a szakot választottuk.