2020. sze 18.

Facebook újítások és a bennük rejlő lehetőségek

írta: petrapenovac
Facebook újítások és a bennük rejlő lehetőségek

photo-1542330952-bffc55e812b2.jpegMondanunk sem kell, milyen rövid idő is elég ahhoz a Facebook-nak, hogy előálljon egy-egy új funkcióval, vagy változtasson valamin a platformon. Sokszor ezeket észre sem vesszük azonnal, mert mondjuk az algoritmusban áll be valamilyen változás, vagy olyan funkció alakul át, amit nem használunk gyakran. Ugyanakkor marketingszempontból nem árt ezeket figyelemmel kísérni, hiszen sosem tudhatjuk, minek a használata segíthet minket előnyökhöz. Lássuk, hogy az elmúlt hetekben mikkel állt elő a Facebook!

Szponzorált posztok a csoportokban

wooden-manikin-4590087_960_720.jpgA csoportok egyre nagyobb szerephez jutnak a Facebook felületén belül, és marketing terén is van bennük potenciál, hiszen például szolgáltatásaid számára is létrehozhatsz csoportokat. A jelenlegi algoritmusnak köszönhetően a Hírfolyamban is előkelőbb helyen jelennek meg a csoportokhoz tartozó aktivitások, és az is megfigyelhető, hogy a felhasználók is nagyobb arányban használják őket a korábbiakhoz képest. Így nem is meglepő, hogy itt is találkozhatunk újdonságokkal. Lassan-lassan mindenhol elérhető lesz a csoportokban megosztott bejegyzéseknél a szponzoráció megjelölése, mint a sima hírfolyamos posztoknál. Ez azt jelenti, hogy ha egy márkával együttműködve vagy egy márka támogatásával folyik egy kampányunk/projektünk, akkor ezt a posztokban is megjeleníthetjük.

Azok számára, akik a csoportokat is aktívan használják marketingstratégiájuk részeként, ez egy komoly előrelépést jelenthet, hiszen pozitívum, ha plusz egy helyen meg tud jelenni a kampány. Ráadásul a csoportokban általában magasabb az elköteleződés, hiszen ide már komoly érdeklődés esetén lépnek be a tagok. Azonban ne feledkezz meg róla, hogy az emberek egyre immunisabbak a hirdetésekre és nem is kedvelik őket nagy mennyiségben, így ne áraszd el velük csoportjaidat! Legyen ez elsődlegesen a bensőséges kommunikáció és az őszinte információcsere helyszíne!

Részletesebb követési lehetőségek

pexels-photo-633497.jpegAz oldalon jelenleg teszt fázisban van egy olyan funkció, ami lehetővé teszi, hogy egy követett oldal esetében kiválaszthassuk, hogy milyen tartalmakról és mennyi értesítést szeretnénk kapni. Ha mindenhol bevezetik ezt a lehetőséget, akkor azt is beállíthatjuk majd, hogy egy adott oldal esetében azonnal értesítést kapjunk, ha egy új poszt kerül ki az oldalra. Ez fordított esetben, tehát cégként is előnyös újítás, hiszen például ha egy különleges ajánlattal készülünk követőink számára, akkor felhívhatjuk rá a figyelmet, hogy ezzel az opcióval azonnal értesítést kaphatnak az erről szóló bejegyzésünkről. Ezt élő videókkal is megtehetjük, amiknek mostanában folyamatosan nő a népszerűsége, így nem kizárt, hogy követőink is azonnal szeretnének értesülni róla, ha ilyet indítunk.

Fizetős online események

pexels-photo-69866.jpegA kisvállalatok bizony komolyan megsínylették a vírushelyzetet, a Facebook és társai pedig több eszközzel is próbálnak rajtuk segíteni. Ennek keretében született meg az a lehetőség is, hogy olyan online eseményeket lehessen létrehozni, amin a résztvevők jegyvásárlás ellenében tudnak részt venni. Ez remek megoldás azoknak a vállalkozásoknak, akik az új helyzetben nehezen tudják megvalósítani rendezvényeiket, vagy csak korlátozottan tudják biztosítani szolgáltatásaikat. Most itt lesz a lehetőség, hogy mindezt az online térbe ültessék át, ráadásul a teljes bevételtől sem kell elesniük, hiszen ha nem is teljes áron, de tudnak belépőket értékesíteni.

Mintegy 1000 célzási lehetőséggel kevesebb

Ez meghökkentően hangozhat, hiszen a Facebook éppen arról híres, hogy rendkívül részletes hirdetéscélzási lehetőségeket kínál. Nem kell azonban megijedni, kizárólag olyan címkék kerültek ki a hirdetéskezelőből, amik valamilyen formában kétszer szerepelnek a rendszerben, például ha városok esetében létezik egy verzió megye megjelölése nélkül, egy pedig megyével együtt is. Mindez tehát kizárólag azt a célt szolgálja, hogy átláthatóbb és hatékonyabb legyen a felület, a hirdetési szakembereknek pedig ne kelljen foglalkozni a duplikált elemekkel.

Javuló hozzáférhetőség

pexels-photo-193821.jpegA hozzáférhetőség komoly tényező a Facebook esetében, hiszen sok felhasználónak segítségre, segédprogramokra van szüksége, hogy fennakadások nélkül tudja használni a közösségi oldalt. Ennek fontosságát a cég is felismerte, és számos újítást vezetett be, amivel javítani tudja a felhasználói élményt. Állítható lett például a betűméret, ami segít az olvasásban és fejlesztették a billentyűzettel történő navigációt is az oldalon. Ez a cégek aktivitását nem befolyásolja a platformon, de jót tudni, hogy a Facebook elkötelezett amellett, hogy az érzékszervi nehézségekkel küzdők számára is könnyű és élvezetes legyen a használat.

Az újításokból egyértelműen látszik, hogy miken is van a hangsúly most a Facebook háza táján – például a csoportokon, a kisvállalkozásokon és a COVID hatásain. A platform igyekszik gyorsan reagálni az őt érintő változásokra, és olyan funkciókat vezet be, amik mind a felhasználók, mind a cégek számára könnyítik és élvezetesebbé teszik a mindennapi használatot. És bár ezek közül nem minden érhető még el világszerte és van, ami még csak tesztelés alatt áll, ha minden jól megy, rövidesen mindannyian használhatjuk őket Facebook-tevékenységünk során. Számodra mi a legvonzóbb újítás?

Ha szeretnéd a maximumot kihozni Facebook jelenlétedből és profin felhasználni a felület nyújtotta lehetőségeket, jelentkezz online oktatásaink vagy kurzusaink egyikére, ahol számos téma és tananyag közül válogathatsz!

 

Forrás: https://adespresso.com/blog/top-updates-facebook-monthly-need-know-now/

Szólj hozzá

marketing hirdetés újdonság csoport online esemény