2019. dec 11.

Hogyan vált ilyen népszerűvé a TikTok?

írta: Sáringer Viktória
Hogyan vált ilyen népszerűvé a TikTok?

hogyan_va_lt_ne_pszeru_ve_a_tiktok.jpg2018 augusztusi megalakulása után robbanásszerűen elterjedt a videómegosztó app. Októberben már világszerte a legtöbbek által letöltött alkalmazás volt fénykép és videó kategóriában az Apple Store statisztikái szerint. A népszerűségének rengeteg oka van, ebből nézzünk meg párat:

Musical.ly

Nem teljesen a semmiből indult az alkalmazás, hiszen elődje, a Musical.ly már rengeteg követőt és érdeklődőt szerzett. A Musial.ly mgszűnésével a felhasználók mind automatikusan a TikTok-ra kerültek, így a felhasználói bázis már a kezdetektől adott volt.

Hírességek

Rengeteg híresség használja az app-ot a kezdetek óta, ami nagyban hozzájárult ahhoz, hogy széles körben elterjedt. Az alkalmazás több fizetett társulást is magáénak tudhat.
Például robbanásszerű növekedésének egyik oka, hogy Jimmy Fallon 2018 novemberében elindított egy kihívást a műsorában, amiben a TikTokot használta. Arra biztatta nézőit, hogy használják a #TumbleweedChallenge (Ördögszekér kihívás) hashtaget és osszanak meg magukról videót a TikTokon, amiben úgy gurulnak, mint egy ördögszekér. Sőt, a tévés híresség maga is csinált egy ilyen videót, amivel elindította a kihívást. Ezután vírusként kezdett terjedni a trend és több mint 8000 ember valósította meg a feladatot egy héten belül. 10,4 milliós elérést tudott produkálni ez a 7 nap.
A hírességek és influencerek játsszák a legfontosabb szerepet a TikTok földrajzi terjeszkedési taktikájában.

Lokalizált tartalom

Habár a TikTok egy globális alkalmazás, a lokalizált tartalomra nagy hangsúlyt fektetnek. Sokszor vannak helyre hogyan_va_lt_ne_pszeru_ve_a_tiktok2.jpgszabott kihívások, versenyek és hashtagek. Ennek köszönhető, hogy például magyar nyelvű dialógusok is elérhetőek az applikációban.
A TikTok személyreszabott ajánlásokat is küld felhasználóinak. Ezzel elősegítik, hogy mindenkihez eljussanak a számára valószínűleg érdekes videótrendek és hashtagek, amivel ihletet adnak és arra ösztönzik a felhasználót, hogy újabb és újabb tartalmakat gyártson az app segítségével.

Könnyű tartalomgyártás, -megosztás és -nézés

Mindannyian az egyszerű megoldásokat preferáljuk, nemde? A TikTok a lehető legkönyebbé tette a videókészítést és -megosztást felhasználói számára. Annyi a teendő, hogy felvegyünk bármit, amit érdekesnek találunk, majd egyből meg is oszthatjuk. Csupán pár kattintás az egész.
Mivel rövid, pár másodperces videókról beszélünk, így a videófelvétel és -nézés sem vesz el sok időt, illetve nem igényel nagy energiabefektetést.

Addiktív tartalom

A videótartalmak azonnal, automatikusan lejátszódnak, amint megnyitjuk az applikációt. A videók egymás után pörögnek és a néző elveszik a szórakoztató, addiktív videók tengerében. Szószerint függőséget okozhat a videók nézése, emiatt pedig nagyon könnyen megesik az emberekkel, hogy csak utólag eszmélnek rá, hogy órákig néztek random videókat az alkalmazásban.

Te fent vagy a TikTokon?

Forrás: https://influencermarketinghub.com/what-is-tik-tok/

Szólj hozzá

videó