Vállalati parkolási hozzájárulás Budapesten – a dugódíj alternatívája
2019. december 12. írta: szerb ponty

Vállalati parkolási hozzájárulás Budapesten – a dugódíj alternatívája

1. Háttér


A főváros a 4-es metró építése kapcsán elvállalta a dugódíj bevezetését. Ez egyelőre nem történt meg – feltehetően azért, mert egy valódi, ténylegesen visszatartó erejű díj biztos, hogy rendkívül népszerűtlen intézkedés lenne. A főváros által korábban felvetett javaslatok, így pl. az 5000 Ft-os éves Budapest matrica, és egy későbbi belvárosi matrica várhatóan nem jelentene komoly visszatartó erőt, és bevétel tekintetében sem jelentős, kb. évi 3-5 Mrd Ft-ot hozna, nem számolva a rendszer fenntartásainak költségeivel.

1.1 Javaslat


A dugódíj helyett kevésbé népszerűtlen, és egyben nagyobb bevételt hozó megoldás lenne egy ún. vállalati parkolási hozzájárulás bevezetése. Eszerint a város belső részein minden olyan irodaépület, üzlet, vállalkozás vagy parkolóház, amely parkolóhelyeket tart fenn, köteles lenne parkolóhelyenként egy fix éves díjat fizetni az önkormányzatnak ezért a lehetőségért.
Nem tudjuk pontosan, hogy hány vállalati parkolóhely van Budapesten, de ha figyelembe vesszük, hogy kb. 112 ezer fizetős közterületi parkolóhely van Budapesten, illetve naponta kb. 250 ezer ingázó autó érkezik Budapestre, és a városi lakosok is közlekednek, valamint azt, hogy 80 ezer fölött lehet a parkolóházi helyek száma, akkor százezres nagyságrendben lehetnek ilyen parkolóhelyek.
Ha százezer parkolóhely után csak a közterületi engedélyekért most fizetendő 80 000 forintot fizeti meg a parkolóhelyet biztosító vállalat, az már 8 milliárd Ft-ot tenne ki, amit nem a városlakók fizetnének meg. Ha a 80 ezernyi nyilvános magánparkolót is beleszámoljuk, akkor ennél jóval nagyobbak lehetnek a bevételek.
Vannak nemzetközi példák ilyen jellegű adókra, ilyen például a Nottingham Workplace Parking Levy, ahol egy belvárosi munkahelyi parkolóhely biztosításáért kb. 160 ezer Ft-nyi összeget kell fizetni minden olyan cégnek, amelyiknél 11-nél több parkolóhely van. A skót kormány 2019 októberében külön felhatalmazta a helyi önkormányzatokat, hogy ilyen díjakat szedjenek be. Ausztráliában több városban is működik ilyen rendszer.

1.2 Mire jó a vállalati parkolási hozzájárulás?


A vállalati parkolási hozzájárulás előnye, hogy nem közvetlenül a választók fizetik, és így egyrészt jóval nagyobb összegek is beszedhetők, valamint kisebb a népszerűtlenségi hatás.
A nottinghami tapasztalatok azt mutatják, hogy a parkolási hozzájárulás statisztikailag kimutathatóan csökkentette a dugókat, elsősorban azáltal, hogy a hozzájárulásra kötelezett vállalatok csökkentik a parkolóhelyeik számát, illetve a helyek kb. 50%-ánál parkolási díjat kezdtek el felszámolni a munkatársaknak. Mindemellett Nottinghamban nőtt a belvárosi munkahelyek száma, valamint javult a levegőminőség is. Útfelületeket át lehetett adni a tömegközlekedésnek, illetve kerékpárosoknak. Nottingham 2012 óta kb. 20 milliárd Ft-nyi összeget szedett be így, amit egy új villamosvonalra költöttek. A nottinghami példa annyira bevált a briteknél, hogy jelenleg Birmingham is készíti elő a bevezetését.

 

nottingham-city-council_07ad99eb3c63c80b2ddb6d1c04150933.jpgNotthinghamben a vállalati parkolási hozzájárulás bevételeit a tömegközlekedés
fejlesztésére fordítják

Természetesen feladatot jelent a parkolóhelyek felmérése, illetve a fizetési kötelezettségek ellenőrzése és számontartása. De ezeket a költségeket nem önmagában kell nézni, hanem inkább összehasonlítandó azzal, hogy milyen költségekkel járna a Budapest-matrica üzemeltetése és ellenőrzése.


1.3 Megengedik-e a jogszabályok egy vállalati parkolási hozzájárulás bevezetését?


Álláspontom szerint igen.
A helyi adókról szóló törvény ugyan egyértelműen megtiltja a központilag meghatározottakon túlmenő ingatlanadók kivetését. A parkolási hozzájárulást azonban lehet közterület-használati díjként is felfogni, hiszen a parkolóba be, és onnan ki az autó közterületen halad át. A járda egyértelműen az önkormányzat felelősségi köre, és a Mötv. szerint az önkormányzat jogosult meghatározni a közterület-használati díjakat.
A hozzájárulás ilyen értelemben annak a díja, hogy autók ki- be hajtanak az épületből, parkolóból. Mivel minden egyes autó többlet-terhet okoz a városi utaknak, nem állítható, hogy ez egy ellenszolgáltatás nélküli fizetség, azaz adó lenne.

Bart István

igazgató

Klímastratégia 2050 Intézet Nonprofit Kft.

A bejegyzés trackback címe:

https://kozlekedesiklub.blog.hu/api/trackback/id/tr4815349124

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Közlekedő tömegközlekedő 2019.12.13. 13:06:17

@erol: Miért a kurva BKV a szent tehén, akit mindenkinek pénzelni kell?

Broad 2019.12.13. 13:13:28

Alapvetően a Budapest matrica nem old meg semmit az csak egy újabb adó. Azokat, akik napi szinten behajtanak a városba nem fogja visszatartani. Zónákat kellene kialakítani, akik a a kiskörúton belülre akarnak menni fizessenek 2X összeget, akik a nagykörúton azok X és akik a a Hungária körúton belülre 1/2 X összeget. Persze ezt csak megfelelő számú P+R parkolókkal lehet megoldani a külső területeken, ahonnan kényelmesen, kulturált körülmények között lehet beutazni.

erol 2019.12.13. 13:17:12

@Közlekedő tömegközlekedő: Miért, az egészségügyet, vagy az oktatást, rendőrséget miért kell mindenkinek pénzelni? Miért pont a BKV zavar?

Pierr Kardán 2019.12.13. 13:23:05

@Közlekedő tömegközlekedő: "jelenleg a cég költségeinek 1/3-a a jegybevétel, 1/3 állam, 1/3 főváros támogatás"

Ezt honnan vetted?

Jelenleg a fővárosi tömegközlekedés kb. 200 milliárd költségeiből 45 % a saját bevétel, kb. 45 % a fővárosi hozzájárulás és sajnos kb mindössze 10 % az állami támogatás.

Vagyis ha az állam tényleg adná az 1/3-ot (65 milliárdot), akkor nem lenne semmi baj a fővárosi közlekedés finanszírozásával.

Az adatokat itt tudod megnézni:

g7.hu/kozelet/20190904/a-bkk-dragabb-potdijakkal-ellensulyozta-hogy-kormany-megvagta-a-forrasokat/

Közlekedő tömegközlekedő 2019.12.13. 13:28:31

@Pierr Kardán: Akkor semmi gond, nem kell 3x-ra emelni a jegy árkat, csak kicsit duplája fölé. Ennyit nem ér meg nektek, hogy szép és jó legyen?

Közlekedő tömegközlekedő 2019.12.13. 13:28:35

@Pierr Kardán: Akkor semmi gond, nem kell 3x-ra emelni a jegy árkat, csak kicsit duplája fölé. Ennyit nem ér meg nektek, hogy szép és jó legyen?

Pierr Kardán 2019.12.13. 13:31:24

@Közlekedő tömegközlekedő: Hol írtam én olyat, hogy emelni kellene a jegyárakat ?!?!?!

erol 2019.12.13. 13:32:42

@Közlekedő tömegközlekedő: Bármennyivel is emelik, szerinted neked több pénzed lesz?

szvsz 2019.12.13. 14:46:38

@Kivlov: "Alternatíva?
- Drasztikus benzinár emelés
- Ingyenes P+R parkolók
- BKV jegyár csökkentés"

Ez nem alternatíva, hanem orbitális baromság.
- a drasztikus benzinár emelést megfizetné az ország összes autósa. Persze, járjanak biciklivel, ki a fenét érdekel ez... egészen addig míg be nem épül minden cikk árába.
- BKV jegyár csökkentés. A BKV-t így is az egész ország finanszírozza. De hát miért ne fizetne többet valaki Kővágótöttősön, hogy Pesten olcsóbban lehessen BKVzni? A rendszeresen közlekedők közt nagyon kevés van, aki az ára miatt nem tömegközlekedik.
- Ingyenes P+R parkolók. Na, igen. Ez nem lenne hülyeség, és nem kerülne több stadion árába. Cserébe nincs belőle "mobilizálható" haszon, ezért azt is mexüntették, ami volt.

Közlekedő tömegközlekedő 2019.12.13. 15:20:58

@erol: Szerintem a kommunizmus, meg szocializmus, meg az ilyesmik érdrklődés hiányában megszűntek. Azaz, ha elfogyasztasz valamit, vagy igénybe veszel egy szolgáltatást, ki kell fizetni a költségeit legalább (és inéákbb még a profitját is). Nem fair az adott ügyet igénybenem vevőkre terhelni a te fogyasztásodat. Tényleg bonyolult ezt megérteni?
Magyarországon valahogy mindenki másokkal akarja megfizettetni a saját dolgait. Az fizesse a BKV-t, aki használja.

Közlekedő tömegközlekedő 2019.12.13. 15:26:24

Ha viszotn fair módon forrást akarunk teremteni a BKV számára az autósok kárára, akkor erre a legelfogadhatóbb a kerületi lakosok közterületi ingyenes (vagy kvázi ingyenes) parkolásának eltörlése lenne.
HA ma valaki ingatlant fejleszt, kötelező garázsokat is építeni. Nonszensz, hogy nagyon sok olyan autó van a városban, amit csak tárolnak a közterületen, ingyen. Ha ezt el lehetne takarítani, az utak kapacitása is megnőne, plusz jóval több bevétel (és kevesebb tárolt jármű) lenne BPen.
Csak ez is egy igazi szoci/komcsi örökség, amihez kb 30 éve nem mer nyúlni senki. De ez nem baszná ki úgy a biztosítékot, mint az idióta és európai példa nélküli dugódíj.

Közlekedő tömegközlekedő 2019.12.13. 15:28:49

Ha viszotn fair módon forrást akarunk teremteni a BKV számára az autósok kárára, akkor erre a legelfogadhatóbb a kerületi lakosok közterületi ingyenes (vagy kvázi ingyenes) parkolásának eltörlése lenne.
HA ma valaki ingatlant fejleszt, kötelező garázsokat is építeni. Nonszensz, hogy nagyon sok olyan autó van a városban, amit csak tárolnak a közterületen, ingyen. Ha ezt el lehetne takarítani, az utak kapacitása is megnőne, plusz jóval több bevétel (és kevesebb tárolt jármű) lenne BPen.
És még egyszer: Kérdezzenek már meg minket, lakosokat, az idióta brainstormingok előtt, hogy mi a szart akarunk!!!
Lehet, hogy akkor sem fogunk soha egyetérteni, de a többségi vélemény legalább többségi vélemény, bármi is lesz az.
Csak ez is egy igazi szoci/komcsi örökség, amihez kb 30 éve nem mer nyúlni senki. De ez nem baszná ki úgy a biztosítékot, mint az idióta és európai példa nélküli dugódíj.

fda 2019.12.13. 15:31:45

"Marginális kis szutyok helyeken, mint Koppenhága"
Vagy mint London.

Pierr Kardán 2019.12.13. 15:34:48

@szvsz: "A BKV-t így is az egész ország finanszírozza. De hát miért ne fizetne többet valaki Kővágótöttősön, hogy Pesten olcsóbban lehessen BKVzni?"

Ezt nem értem. Az ország nem finanszírozza a BKV-t!

Magyarázd már el, hogy szerinted egy kővágótőttösi állampolgár hogyan is fizet azért, hogy Pesten menjen a BKV?

Közlekedő tömegközlekedő 2019.12.13. 15:35:47

Londonban Boris trollkodása volt ez, mint a Brexit. Koppenhága meg tényleg hatalmas metropolisz ám.
Amúgy, ha demagógia, dugódíj szerintem csak királyságokban van (UK, Svédo, Spanyol, Dán). akkor legyen királyunk is baszki!

Pierr Kardán 2019.12.13. 15:39:18

@Közlekedő tömegközlekedő: Szokásod szerint tévedsz :-)

Szingapúrban is van dugódíj és Szingapúr köztársaság.

Szint úgy Milánó, Olaszország is köztársaság.

Közlekedő tömegközlekedő 2019.12.13. 15:39:40

@Pierr Kardán: Központi költségvetési támogatás aka BKV jegyár kompenzáció. Az állam bevételi forrása az adó (közvetetten,, pl ÁFA, meg közvetlenül, pl SzJA). Na aból fizeti mindenki. Mellesleg a vidéki közlekedési vállalatok nem kapnak ilyet, és mégem pofáznak (max csődbe mennek).

Pierr Kardán 2019.12.13. 15:45:17

@Közlekedő tömegközlekedő: Szokásod szerint tévedsz :-))

Nincs költségvetési támogatás a BKV részére! A BKV az államtól csakis az ún szociálpolitikai hozzájárulás összegét kapja, amit azért fizet az állam, hogy az állam által törvényileg elrendelt kedvezményeket (mint pl. a 65 év feletti és 6 év alatti állampolgárok ingyenes utazásának ellenértéke, a diákok kedvezményes bérletének árkiegészítése, stb. stb.) ellensúlyozza.

Ezen felül egy fillért sem kap a BKV és ezt a szociálpolitikai hozzájárulást minden vidéki volán megkapja!

(Ja, és ezen felül a volánok veszteségkiegyenlítást is kapnak az államtól, amit a BKV már nem kap.)

Közlekedő tömegközlekedő 2019.12.13. 15:50:05

@Pierr Kardán: Aha. Szngapúr tényleg európa.
Milánó meg 8km2. Itt meg mi volt? Hungária krt, vagy nagykörút.
A milánói méret k. a József Attila és a Rákóczi út közötti terület lenne.
Ezzel még egyet is értek (pl. h a Lánchídon autók - meg a fos BKV járkál, turista buszokkal).
Amúgy a belvárosban miért bénázik a BKV is? az egész kb 1km átmérőjű, ennyit bárki gyalogolhatna. Főleg a tipikus magyar teleszart búvárruha testalkattal,.

Pierr Kardán 2019.12.13. 15:53:46

@Közlekedő tömegközlekedő: Szokásod szerint tévedsz :-)))

Milánó területe 182 négyzetkm, lakosainak száma 1,4 millió

(Te most szándékosan dobálod fel a nagyobbnál nagyobb hülyeségeket?)

Közlekedő tömegközlekedő 2019.12.13. 16:02:02

Fasz:
Where and What is Milano Area C (care entry fee due area)?
Area C is an 8.2 square kilometer (3.2 square mile) Congestion Charge zone in the central Cerchia dei Bastioni area of the city of Milan with restricted vehicle access. To enter this area with a vehicle you have to pay a congestion charge by purchasing a special entrance ticket.

Pierr Kardán 2019.12.13. 16:05:54

@Közlekedő tömegközlekedő: Ezt írtad:

"Milánó meg 8km2."

Minánó NEM 8km2 !

erol 2019.12.13. 16:12:04

@Közlekedő tömegközlekedő:
Miért fizessek olyan utak megépítésért amerre nem is járok? Vagy miért fizessek egy sportcsarnok felépítésért, ha soha nem fogok odamenni? A sor a végtelenségig folytatható, ne legyen BKV, ne építsünk semmit és minden fasza lesz.
Azt nem érted meg, hogy te is rosszul járnál, mert az a pár százezer ember aki nem tudná kifizetni a BKV-t, átülne autóba és kb le is állna az egész közlekedés, vagy biciklire ülne, akkor meg az lenne a bajod.

erol 2019.12.13. 16:20:03

@Közlekedő tömegközlekedő:
Figyelj, ha nagyon zavar a dolog, alapíts pártot és kampányolj azzal, hogy emeljük háromszorosára a BKV díjakat. Sok sikert!

Pilotax 2019.12.13. 17:24:15

@Pierr Kardán: Ok! Aztán a Budapestiek ha elutaznak az autójukkal bárhová az országban szíveskedjenek minden olyan településen amin áthajtanak legombolni szintén ezer forintot.

A másik! Nem feltétlenül neked szól csak hozzászólás a többi gondolathoz is. Az országban a helyi tömegközlekedésre fordított költségvetési pénzek 80 % át a budapestiek kapják. A többi 8 millió ember le van sz...!

Zavarja a budapestieket a 250.000 agglomerációból bejáró autója. Autónként csak 1,2 fővel számolva alsó hangon 300.000 dolgozó állítja elő a budapestiek GDP-jét, miközben a saját települése ugye szintén le van sz...! Nem számolom azokat akik a tömegközlekedéssel járnak be (vonat, busz, HÉV stb) és termelik a budapesti GDP-t. Mindezért jól meg kell őket sarcolni. Ha ez a sok bejáró nem lenne, simán összeomlana a budapesti gazdasági élet. Csak néhány szám. Bp lakossága jelenleg 1,8 millió (nem 2 millió). Ennek kb a fele az aktív dolgozó a többi gyerek, nyugdíjas stb.. No ehhez jön hozzá kb 400.000 agglomerációból bejáró dolgozó, vagyis a budapesti aktív dolgozók kb 40 %-a az agglomerációból jár be.

A budapestiek összvonalas bérlete kb 10.000 Ft/hó. Ezért használhat metrót, trolit, autóbuszt, villamost stb., amik 3 - 5 percenként közlekednek a zsúfoltabb helyeken, nagyjából a nagykörúton belül. A vidéki ember egyetlen szar 5,5 km-es autóbuszvonalra fizet ugyanennyit, miközben vannak olyan napszakok amikor órákig nincs járat, nem kimarad, NINCS!

K....a tele van már a vidéki emberek hócipője azzal, ahogyan a budapestiek kezelik a problémáikat és tolják annak hátrányait a vidékiekre, miközben igényt tartanak azok hozzájárulásaira. Csak egy jellemző példa rá az olimpia megrendezésével kapcsolatos budapesti álláspont az arról szóló népszavazásról. A vidék nem szavazhat róla hiszen az budapesti rendezvény. Ugye senki nem gondolja komolyan, hogy egy ilyen horribilis összegbe kerülő rendezvény költségeit Budapest egyedül tudta volna állni. A vidékiek pénze is kőkeményen benne lett volna, de hogy merészelik felvetni, hogy beleszóljanak.

Balambér Kovács 2019.12.13. 19:20:42

YESZ!
Töröljük el a dugó díjat!
Dugjanak a qrvák ingyen!

Roltii 2019.12.13. 20:34:11

Kb 70-30 arányban tömegközlekedek és autózom (bkvt többször...).
Reggel 8as munkábajárásnál ami az 5ös héven van befelé, az elég durva, tele vannak a kocsik szépen. Aztán ugyanez igaz a vonatra is az E összekötőn.
Hogy akarnak erre még több utast rátenni a kényelmes autókból?
Szóval ha pénz a cél, legyen dugódíj, de ha jobb levegő, akkor csak rendszerben lehet gondolkodni :
- bkv fejlesztés
- home office támogatás
- flexibilisebb iskola es munkaidő
- Stb
Látható, hogy a parkolási/dugódíj ennek az egésznek csak egy picike része.

cso zsi 2019.12.13. 20:36:56

@Kivlov: A benzináremelés mindenkire hatni fog. A gyalogosra is.
Mert az áruszállítás üzemanyaga (legyen az bármi) befolyásolja a termékek árát is.

Roltii 2019.12.13. 20:37:31

@Pilotax:
"Az országban a helyi tömegközlekedésre fordított költségvetési pénzek 80 % át a budapestiek kapják"
És? Helyközit nehogy beleszámold

cso zsi 2019.12.13. 20:40:38

@Pierr Kardán: A befizetett adójából. De ez oda-vissza érvényes.
Ha ő buszt, vagy vonatot használ, a rózsadombi suv-os is fizeti.

Magyar Gábor6817 2019.12.13. 20:48:11

AZOK A JÓMÓDUAK FIZESSENEK "ADÓT" AKIK KIKÖLTÖZTEK BUDAPESTRŐL DE MINDEN NAP A ROHADT KOCSIJUKKAL JÖNNEK PESTRE. PÁR KAMERA A FŐBB UTAKRA ÉS KÉSZ A RENDSZER. 5000FT/HÓ....

Magyar Gábor6817 2019.12.13. 20:53:05

@midnightcoder2: BKV RITKÁN JÁR...HÜLYE VAGY FIAM

cso zsi 2019.12.13. 21:01:49

@Pilotax: Az agglomerációs lakosság jó része "kiköltözött pesti", ettől csökkent a főváros lakossága.
A reggelenként a fővárost megtámadó tömeg viszont nem csak Pest megyéből, hanem egy 60-100 kilométeres körből jár be.
Vajon miért?
2014-ben a napi utazások száma:
5 autóbusz 48 500
7 autóbusz 58 000
7 E autóbusz 21 000
9 autóbusz 65 000
107 autóbusz 42 000
151 autóbusz 44 000
1 villamos 99 000
1 A villamos 52 000
4 villamos 210 000
6 villamos 210 000
47 villamos 55 000
49 villamos 30 000
50 villamos 56 000
61 villamos 90 000
75 trolibusz 29 000
76 trolibusz 28 000
80 A trolibusz 31 000
81 trolibusz 25 000
M 1 metró 75 000
M 2 metró 345 000
M 3 metró 500 000
M 4 metró 200 000
H 5 HÉV 87 000
H 6 HÉV 24 000
H 7 HÉV 46 000
H 8-9 HÉV 33 000
összesen: 2 503 500

kimittud.atlatszo.hu/request/utasok-szama

cso zsi 2019.12.13. 21:24:49

@Közlekedő tömegközlekedő: A második résszel egyetértenék.
Ez viszont nettó f*ság:
"Ha viszont fair módon forrást akarunk teremteni a BKV számára az autósok kárára, akkor erre a legelfogadhatóbb a kerületi lakosok közterületi ingyenes (vagy kvázi ingyenes) parkolásának eltörlése lenne."

Oké, 300000-en Dunába lökik a járgányukat. Hogyan tovább? Mit kezd a BKV ezzel a plusz utasszámmal?

HA ma valaki ingatlant fejleszt, kötelező garázsokat is építeni. Nonszensz, hogy nagyon sok olyan autó van a városban, amit csak tárolnak a közterületen, ingyen. Ha ezt el lehetne takarítani, az utak kapacitása is megnőne, plusz jóval több bevétel (és kevesebb tárolt jármű) lenne BPen."

A 120-200 éves házak közötti kis utcákban nem növelnének semmit. Max. az úttesten focizhatnánk, mint 50 évvel ezelőtt. Garázsok sem építhetők ezen házak alá.
A jelenlegi fizetőparkolás is csak a "szomszéd kertjébe lapátolni a sz*rt", azaz, ha egy kerület végig fizetős, a szomszéd meg nem, akkor az agglo-s autós ott fogja letenni a kocsiját.
Vagy célig megy, ha mindenhol fizetni kell.
Mert az már röhejes, hogy dugódíj ugyan nincs, de lassan a városhatárig ér a fizető övezet.
Nem vicces ugyanakkor, hogy a kerületi "ingyen parkoló" csak a kerület egy részén parkol ingyen, míg a kerület más részén (ügyintézés, orvosi ellátás) már ugyanúgy fizet, mint egy "bevándorló".

"Vállalati parkolási hozzájárulás"
Ugyan ilyen nincs, de rengeteg irodaházban azért üresek a parkolóhelyek, mert irreálisan drága egy ott dolgozó számára, ugyanis a bérlő cég darabszámra fizet, ami a vezetőségnek "jár", a többiek vehetnek maguknak helyet.
Több ilyen helyszínt ismerek, ahol az oda kisárut (milliós alkatrészeket) szállító kocsi csak akkor tud beállni, ha valaki addig kimegy a parkolóból. Üres hely lenne, de az másé, oda tilos.

A mai, munkaerőhiányos időszakban még az is bekövetkezhet, hogy talál magának helyben munkát az addig Pestre járó, és akkor a GDP megtermelése, és felhasználási helye elkezd másként alakulni.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2019.12.13. 21:26:31

Haha, borzasztóan naív az, aki azt hiszi, ezt majd a cégek benyelik szépen és a vezérigazgató majd egyel kisebb kocsit fog venni évente...
:-))))))
Álmodj királylány.
Lóf@$zt.
Simán rá lesz terhelve az összeg a dolgozókra (fizetésből levonják), vagy az ügyfelekre (ker. cég extrán árat emel), vagy bárkire, akire csak lehet.
Ugyanúgy a Zemberek fogják megfizetni.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2019.12.13. 21:28:50

@Közlekedő tömegközlekedő: Mondjuk Stockholm még elmegy "marginális kis szutyok helynek", de mondjuk London tízmilliós lakosságszámáról hallottál-e már?Mert hogy ott is van dugódíj.
:D

Muhammad Balfas 2019.12.13. 21:31:12

No és ezt nem hárítanák tovább a cégek a fogyasztóra,mint a vállalati különadókat,nagyokosok? Most miért nem jöttök ezzel..?

Muhammad Balfas 2019.12.13. 21:35:39

@cso zsi: Valamint azt is megfizeti,hogy ne legyen annyira bedugulva a város,és gyorsabban eljuthasson a kurvájához..:)

cso zsi 2019.12.13. 22:08:44

@erol: Sajnos a "szép, új" orosz metrókocsik is koszolódnak, a kiöntött folyadékok napokig láthatók a kocsikban, a 4-es metró megállói csak ott tiszták, ahol a kocsiajtón kilépők koptatják a koszt.

@Pierr Kardán: Ez változó, járatfüggő.
Fogadom a BKK hírleveleit, FB bejegyzéseit az aktuális járatkimaradásokról, valamint tapasztalom, hogy a megállóban állva néha negatív irányba mozdul a járat érkezése, azaz amire addig vártunk kimaradt, majd a következő jön.

A metrópótlón valószínűleg "sport" (gondolom utasítás), hogy a zebrán átkelő, buszhoz igyekvők orra előtt ajtóbecsukás, hogy ő már zöldre tudjon indulni az üres kocsival (vagy az előző busz által otthagyott tömeggel).

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2019.12.13. 22:30:22

@erol:

Napközben a 63as busz Nagykovácsiba 30 percenként jár.

Reggel gyakrabban, de Adyliget után bemegy a Máriaremetei útra, és onnan éri el a villamost, 10-15 perccel hosszabb menetidővel.

Ez csak egy példa. - Nem csak a 4-6-os villamosból és a metrókból álla világ.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2019.12.13. 22:35:46

@Pierr Kardán:

Nem csak ebből a pár járatból álla világ.

Hány percenként jár a busz Zugligetbe? Hány percenként jár Budafokon? Hány átszállással lehet eljutni Adyligetről Pesterzsébetre? És mekkora menetidővel?

ember100 2019.12.13. 23:48:13

Helló !

Megoldások a budapesti belvárosi forgalomcsökkentésre .
1. Ingyenes BKV
2. Normális nem lerohadó , kigyulladó buszok ,nem 100 éves HÉV, troli . elektromos buszok (a mostaniak okádják a kormot)
3. Komplett körgyűrű
4 P+R parkolók sok , rengeteg .

Alternatív megoldások

1. Hídpénz ( volt már ilyen , és van ahol most is van ) pl. 1.000 Ft / áthaladás
meggondolnák az emberek hogy csak úgy átmenjenek a Dunán
2. A benzin 994 Ft / liter mert az ugye nem ezer forint :) Norvégiában 600 Ft / liter de mi gazdaságunk jobban teljesít
3. Parkolni csak O. V. , M.L. K.M. K.L. fityesz pártkönyvvel .... monogrammal lehessen 1 Ft/ nap a többieknek legyen percdíj alapú 99 Ft/ perc .
4.Minden 18 év feletti lakos járjon lóval nem lesz szmog , benzingőz , korom

Nancsibacsi 2019.12.14. 07:12:42

A cégeknek nincs parkolóhelye. Az irodaházaknak van, amit bérbe lehet venni tőle. Ha ezt többért adják bérbe, akkor csökkenni fog a kereslet, mert még több cég fog megegyezni a helyi parkolóőrökkel, hogy ne büntessék meg a leadott rendszámú autókat, egy átalányért cserébe. Ez a fránya kapitalizmus már csak így működik: ha emeljük az árat, csökken a kereslet.
Az irodaházak alatti parkolókból sok helyen nem lehet közparkolót kialakítani, mert túl kevés ahhoz a parkolóhely, hogy valaha is megtérüljön a percdíj alapú fizetés infrastrukturájának kiépítése. Szóval ha nem bérlik, akkor ott fog állni üresen. Illetve az se megoldható, hogy a köz ne álljon be a bérelt helyekre, ha mondjuk 100 helyből 25 üresen marad egy áramelés után.

Szóval ha ezt a zseniális ötletet amit a poszt taglal bevezetnék, akkor:
1. Több kiadatlan hely lenne az irodák parkolóiban.
2. De ezt magánszemély nem vehetné igénybe.
3. Az eddig a kiadatlan helyen parkolók egész napra helyet foglalnának el a felszínen.

Zseniális ötlet - méltó a sötétzöld szervezethez, aki kiötölte.

Nancsibacsi 2019.12.14. 07:32:16

Ja, és ha már közösségi közlekedés. Nem az árával van baj - az kifizethető simán. De:
1. Van egy kollégám aki Ceglédről jár be, vonattal. Statisztikát vezet, hogy a vonat hányszor pontos. Pontos definíciója: amelyik percben a menetrendben írva van, akkor megáll és nyílik az ajtó. Egy évben 2 (KETTŐ) alkalommal fordult ez elő tavaly. Idén még egyszer sem, és nincs sok hátra az évből. A pontosság SEMMIBE se kerülne. Simán meg kellene nézni, hogy a vonat mennyi idő alatt képes beérni VALÓJÁBAN, és VALÓJÁBAN mikor van az egyes állomásokon, és azt rögzíteni a menetrendbe - nem valamelyik MÁV-os nedves álmait, amit sosem tudnak betartani.

2. Az éjjel-nappal járó 4-6 villamos mobil hajléktalan szálló. Ezért aki reggel azzal menne dolgozni, az a tömény húgy és hányás szagba száll fel, mert ugye a hajléktalanokat leszállítani nem lehet.
3. 4-es metró. Rövid, sehonnan-sehová visz: pont az a része nem épült meg, aminek értelme lett volna. Hiába van csúcsidőben tömve, ha csúcsidőn kívül senki se akar menni egyik pályaudvarra se, közte meg olyan frekventált helyek vannak, mint pl. II. János Pál pápa tér, ahol konkrétan SEMMI sincs.
4. Ha egy mód van rá, át kell szállni, és az legyen kényelmetlen. Nem ám hogy leszállok a járműre, és ugyanabban a megállóba jön egy másik 2 perc múlva ami máshová megy, ááá, dehogy. Itt kérem sétálás van: pl. Kelenföldi pályaudvar címő megállóból van több is, egymástól akár 500 méter távolságra. Ugyanaz a neve? Akkor az átszállás. Közben 5 percet gyalogolni kell - valójában többet, mert zebrára kell várni 3x, ami nincs összehangolva, stb. Jó az úgy, hogy szar.
5. Semmi sincs semmivel se összekötve. Ott volt a lehetőség, hogy az Örs vezér terénél összekössék a 2-es metrót a HÉV-vel. A HÉV zöld, a metró kék - tehát ez nem megoldható! 10% + lett volna a felső áramszedős metró szerelvény - az drága, nem fér bele! Inkább menjenek át a gyalogosok azon az aluljárón, ahová a rendőrök is csak golyóálló mellényben mernek lemenni. Ott volt a lehetőség, hogy Kelenföldnél összekössék a 4-es metrót a MÁV-val. Ahogy felmerült az ötlet, azonnal beleraktak egy kanyart a metró terveibe, hogy merőlegesek legyenek egymásra a sínek, és ez később se legyen megvalósítható. Szuper.

Szóval szerintem ha ilyen szinten szabotálják az élhető közösségi közlekedés, akkor szerinem HAGYJUK INKÁBB A PICSÁBA AZ EGÉSZET. Mert erre épeszű ember nem fog átszállni autóból. Komolyan: hamarabb lesz Debrecenből főváros - mert oda költözik Budapest, a cégek is, az emberek is -, minthogy lerakják az autót, és átszálljanak a közösségi közlekedésre.

cso zsi 2019.12.14. 07:35:47

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Érdekelne ezek után, hogy a bejegyzés szerzője mivel is közlekedik, a cégjegyzék szerint Máriaremetéről. :D :D :D

Nancsibacsi 2019.12.14. 07:50:35

@Pierr Kardán: Na jó, most ezzel a 3 járművel, ami tényleg gyakran jár lefedtél 3 körutat (valójában fél kiflit, mert Buda le van szarva ugyebár akár 1-es, akár 4-6 villamos), meg 1 sugárutat. És a többivel mi van? Pl. a külvárosokban csalinkázó buszjáratokkal, amelyek egy autóval 5 km-es távolságot 30 perc alatt tesznek meg, mert közben bejárják toronyát-boronyát? Ja, és van összesen kb 3 busz adott járaton, vagyis jó esetben fél óránként jár?
Kijelöltem két random pontot Budapesten - egyik 22. kerület, másik 16. ker. Autóval 39 perc (megjegyzem M0-án 40 perc, és dupla távolság, vagyis közel dupla költség - van értelme az M0-nak), tömegközlekedéssel 1 óra 29 perc, 3 átszállás, vagy 1 óra 45 perc 2 átszállás. Akkor miről is beszélünk? Ez így simán nem versenyképes.

Azt kellene felfogni, hogy az autók száma nem lesz kevesebb. Ha kevesebb lesz, akkor az úgy lesz, hogy aki eddig autózott, az elköltözik máshová - vagyis a lakosság is kevesebb lesz. Ahhoz hogy ne legyenek dugók, nem kellene sok, csak ránézni a dugótérképre, és rájönni hogy mi hiányzik:
- 2x2 sávos rakpart, leglalább az egyik oldalon, és lehetőleg autópálya stílusban - vagyis lehajtó-felhajtó. Értem én hogy ott a Duna, de oldják meg.
- 2x3 sávos hidak, a város külső részén. Pl. egynek jó a Galvani híd, de kell még egy, délebbre.
- Az M3-tól induló, a belvárost olyan elkerülő szintén kereszteződés nélküli, lehajtó-felhajtós utak, kvázi autópályák, úgy nagyjából a Nagy Lajos király újta magasságában. Ezek nyilván 2x3 sávosak, és 2x3 sávos híddal menjenek át a Dunán, és Budán se a semmibe folytatódjanak, hanem vezessenek ki az M1-M7-ig. Szóval kvázi egy új M0, a városban - ahogy Bécsben is van, és ahogy értelme van. Mert +50 km-es kerülővel a városiak sose fogják igénybe venni.

konrada 2019.12.14. 08:27:37

@Nancsibacsi:
Ezeket az "ötletek" már ki vannak próbálva.
Amerika nagyvárosait tönkretették, a budapesti belváros főútjaiból - Rákóczii, Bajcsy, Andrássy, Üllői, Kis-, és Nagykörút.... élhetetlen városi kváziautópályákat...
...szóval ezek nem megoldások, mert az tény: az utak kapacitásának növelése csak forgalmat generál, ami - a város szerkezete miatt - csak arra jó, hogy a dugók még beljebb kerüljenek a belvároshoz, és még nagyobb legyen ott.

A megoldás továbbra is: a tömegközlekedés preferálása, illetve a hozzájuk csatlakozó P+R-ek kibővítése, illetve az elkerülők fejlesztése - de nem olyan módon, hogy Zugló, Kőbánya, Kispest, Erzsébet, Újbuda közösségére zúdítjuk rá a forgalmat, miképpen az se, hogy a világ egyik legszebb városi területét: a Dunapartot tesszük az áthaladó forgalom kedvéért autópályává.

...s nem baj, ha a városiak nem fogják igénybe venni, mert ott a lényeg: ők városiak, nem áthaladni akarnak azon a városon, hanem élni benne. Akinek arra van igénye, hogy haladjon, az költözzön ki egy sztráda mellé, és keressen ott munkát, ahová onnan közvetlen kihajthat, és problémája megoldódik anélkül, hogy a várost átépítenék nekik autópályacsomópontokká.

...a megoldás meg: az valóban nem észszerű, hogy olcsóbb a városban parkolni egy 3-4 órás ügyintézés esetén, mint 2-3 átszállás oda-vissza esetén a jegy. Ezért ideje lenne olyan időalapú jegyet bevezetni, mely az átszállásokat is tudja kezelni, és aminek az ára érzékelhetően kevesebb, mint a frekventáltabb területeken azonos idejű parkolás.
...s tudom: fúj, meg blabla, miért nem. De akkor is: nincs más megoldás. Az embereket a zsebüknél lehet megfogni.

Személyes emlék: én sofőrként dolgoztam akkor, amikor bevezették a városban a parkolási díjat nagy területekre. Azért, mert már akkor se lehetett megállni. Óriási volt a kontraszt, mert az akkori kereseti viszonyok-árak mellett az olyan teher volt, ami azt eredményezte, hogy utána még évekig meg lehetett állni szállítóként egy adott bolt 0-50 méteres körzetében - volt hely, és nem kellett sok száz méterről oda-vissza cipekedni.
...szóval van megoldás, de olyan nincs, ami senkinek nem fájna. ...de ez a város a városiaké. Akinek kell a friss levegő, és kiköltözik, egészségére.
De nem a városban maradtaknak kell megoldani az ő életüket:
Ők verjék az asztalt a falujukban, legyen nekik P+R-jük, és az önkormányzat szálljon be a tömegközlekedésük finanszírozásába...

...s a városnak meg az a feladata, hogy az azzal beérkezők méltó körülmények között utazzanak. Ez a városvezetés dolga, nem az, hogy a vidékieknek a belvárosukban autópályája legyen, illetve az úti céljuk kapujában ingyen parkolóhely.

mj112 2019.12.14. 08:39:17

Az igazság az, hogy a dugó jó részét az autósok maguk okozzák.
A lámpáknál mindenki úgy indul el, hogy minden két autó közé beférne még egy, Egy hosszabb zöldön 6-8 autóval kevesebb megy át, mint amennyi valójában átférne. Pont emiatt a körúton az egyperces lámpaciklus még sokkal többet árt, mert van amikor három autó fér át egy zöldön.
A másik probléma a lámpabeállítások. Ép ésszel megmagyarázhatatlan, hogy ha elindulok egy zöldre, miért kell a következő lámpának akkor pirosra váltania? És ez nemcsak a Körúton van így, hanem a Dózsán és a Szentendrein is van ilyen lámpa. Még egy adalék a közlekedési kultúrához: háromsávos úton három autó áll a lámpánál, tuti, hogy egymás mellett! Azt gondolom, először a saját portánkon kéne söpörni, csak azután hibáztatni másokat.
Mondjuk az is igaz, hogy az államnak az a benzin is haszon, amit a dugóban elpöfögünk.

konrada 2019.12.14. 08:57:55

@mj112:
Van erre egy tudományos - kidolgozott - válasz: a bevezető utakon azért van így beállítva a lámpa, mert a dugó mindig a legkisebb keresztmetszetnél keletkezik, ti. a belső szakaszokon. Így ha fokozatosan engedik rá - meg-megállítva külsőbb szakaszon a forgalmat, úgy a belső beépítettebb szakaszon kisebb a dugó, a szűk utcákban kevesebb üzemanyagot pöfögnek el.
(Sajnos a valóság prózaibb: sok esetben nincs rendszerben a lámpa, és el van qrva a beállítás.)

...a másik felvetésedre: valóban az emberi faktor a közlekedésben a legnagyobb gond. Kisérletekben bemutatták, hogy abban a fajta dugóban, mely nem valami szűkület okoz, hanem a forgalom nagysága (pl. az autópályadugók: bevág, hullámzóan megáll újraindul), az önvezető funkciós autók esetén (az adaptív tempomatosokkal is) az út harmad idő alatt megtehető, de még ha minden 2.-ban van, akkor is közel feleidő.
...szóval: 1-2 évtized, és ha sikerül a forgalmat a mai szinten tartani, a dugók is jóval rövidebbek lesznek, ha az emberi tényező kikerül.

Nancsibacsi 2019.12.14. 09:52:17

@konrada: Hagy már a hülyeségeket: USA-t ne hasonlítsd Magyarországhoz. Ott teljesen természetes hogy 100-200 km-ről járnak be dolgozni az emberek, itt azért ilyen nincs. Ráadásul ott sokszoros fizetés mellett olcsóbb a benzin is meg az autó is. Szóval alma vs körte. Nézd meg pl. Bécset, ami sokkal inkább hasonlít Budapestre mint egy amerikai metropolisz: ott is a városon megy keresztül az autópálya. Miért? Mert így a várost tehermentesíti, és nem csak a tehertranzit van rákényszerítve. Senki se fog az M0-án menni személyautóval M3-M1 viszonylatban, ha 1x az Erzsébet hídon keresztül fele távolság, és 2/3-a idő. Az a nem normális, hogy a város közepén megy keresztül a leggyorsabb alternatíva, mert az elkerülők - kezdve a körutakkal, egészen az M0-ig - simán lassabbak. Azért lassabbak, mert az M0 rohadt messze van, a körutak meg minden kutyahuggyozásnál meg vannak szakítva keresztező utcákkal, zebrákkal, amik dugót generálnak. Ezek nem kváziautópályák, hanem ösvények.

Te preferálhatod a közösségi közelkedést, mikor az Budapesten BELÜL is lassabb - ha meg agglomerációból jössz, akkor KIBASZOTT lassú. Folyton a jegyáron agonizáltok: LESZAROM hogy 300, 30 vagy 3000 Ft a jegy. Az időm többet ér, az óradíjam 10eFt+ÁFA - szóval ha én valahová 40 perc vagy 1 óra 40 perc alatt érek oda, akkor a gyorsabb megoldástól semmi se fog visszatántorítani. Másrészről a közösségi közlekedés tényleg jó - amikor kocsmázol, berúgsz, és valahogy hazakerülsz reggelre. De ha pl. vásárolsz valamit, netán dolgozol, és a munkaeszközeid között van mondjuk egy létra vagy bármi ami egy laptoptáskánál nagyobb, akkor feldughatod a s.ggedbe a BKK-t úgy ahogy van.

A "gyönyörű" Dunaparton most is ott megy - vagyis áll - a rakpart, mégis tele van turistával. Ettől mennyivel volna az rosszabb, ha esetleg lenne is valamennyi kapacitása, és az észak-déli forgalom menekülőútként nem terelődne rá az egyéként is túlterhelt körutakra? De amúgy mehet alagútban is - nekem tökmindegy, csak ne a szokásos városi 100 méterenként kereszteződéses lóf.sz legyen, mint most. Mert annak kapacitása nincs.

Fogjuk fel azt, hogy Budapesten a tranzit is keresztül megy, mert az M0 úgy ahogy van szar. 25 éves a jogsim, 20 éve Budapesten élek, és pontosan egy alkalommal használtam az M0-át, hirtelen felindulásból (az se volt tervezett). De akkor láttam hogy ez szar, teljesen értelmetlen, és eszembe nem jutnak használni azóta. Nem jött be, akár le is lehet bontani, és megcsinálni normálisan a tranzit forgalomnak az alternatív útvonalat A VÁROSON KERESZTÜL.

konrada 2019.12.14. 10:02:41

@Nancsibacsi:
...mindenki úgy gondolja, ahogy.
Neked az a fontos, hogy a wc-re is autóval menj, és a város meg legfeljebb csak keret a tovább jutásodhoz, másoknak meg élettér.

...s abban igazad van, hogy tényleg nem jó, ha fele idő a városon keresztül, de erre nem az a megoldás, hogy akkor bontsuk le a házakat, és építsünk a két pont közötti legrövidebb távra autópályát oda.
S mint írtam, nem a városiaknak kell a tranzitútvonal, hanem a többinek, mert evidens, hogy Franzstadtból nem a nulláson mész Káposztásra. De tán nem kéne a városon átmenni Kecskemétről Vácra, ezt azért nem lehet egy város célja.

mj112 2019.12.14. 10:07:32

@konrada: Speciel a Szentendrein pont kifelé, a záhony utcai lámpa vált, a pók utcainál meg kell állni, annyival később vált.

konrada 2019.12.14. 10:26:04

@mj112:
"(Sajnos a valóság prózaibb: sok esetben nincs rendszerben a lámpa, és el van qrva a beállítás.)"

fifibá55 2019.12.14. 10:50:18

A jelenlegi fővárosi áldatlan állapotokon - tekintetbe véve, hogy a magyar ember közvetlenül a WC mellé is autóval akar eljutni - csak kombináltan lehet javítani:

1) dugódíj, meghatározott/kijelölt területeken belül megtett távolság, jármű mérete és környezetszennyezési besorolása alapján, ezt kiváltó átalány megfizetésének kizárásával;

2) ingyenes ill. olcsó lakossági parkolási engedélyezés szigorítása, EGYBEN másfajta parkolási lehetőségek, pl. mélygarázsok használatának elősegítése;

3) a más városokkal összehasonlítva tapasztalat szerint igen jó bp-i közösségi közlekedés járatrendszerének korszerűsítése, jó elektronikus jegyrendszer bevezetése (nem röhög!),

4) a biciklinácik követeléseiből az irracionálisak kivetése, a racionálisak megvalósítása.

És csak félve merem megemlíteni, hogy lábunk is van, sok esetben gyalog is el lehet jutni A-ból B-be...

mj112 2019.12.14. 10:59:03

@fifibá55: A 2) pont azért nem egyértelmű. Nem értem mi köze a körúti dugónak ahhoz, hogy én mennyiért parkolok a saját lakásom környékén.

fifibá55 2019.12.14. 11:08:54

@mj112: Ahogy azt mások is említették, az utcán parkoló autók számának csökkenése javíthatja az utak áteresztőképességét, lehetőséget ad, hogy mások szabályosan megállhassanak vagy várakozhassanak.

mj112 2019.12.14. 11:36:54

@fifibá55: Ha egy kicsit belegondolsz, két sarok között tökmindegy, hogy nyolc kocsi parkol, vagy tizenöt, ott csak akkor lehet forgalmi sáv, ha megállni tilos. Azonkívül az autó nem egy bőrönd, hogy fölvigyem a másodikra. Büntetni kell azokat, akik autót mertek venni a belvárosban? A körúton esetleg szóba jöhetne megállási tilalom, akkor kettő helyett három sáv lenne, de a Margit híd akkor is kétsávos, ráadásul a közepére valami agyatlan barom bebiggyesztett egy lámpát, 40.es, meg 30-as táblákkal. Ha már itt tartunk, a sebességkorlátozások legalább kétharmada felesleges és csak növeli a dugót. A Körúti lámpabeállítás egy másik problémát is felvet, nevezetesen a kerékpárosokét. Ők ugyanis nagyívben leszarják a pirosat, emiatt előfordul, hogy a Honvéd utca és az Oktogon között négyszer előzöm meg ugyanazt a biciklist. Egy csomó lámpánál felfestettek egy kis ketrecet, hogy a bringás előre mehet, arra nem gondoltak, hogy ezzel feltartják az autósokat. mert ha megfeszül sem fog úgy gyorsulni. Azt, hogy háromsávos úton balra kanyarodnak a belső sávból, nem gondolnám, hogy szabályos, de mivel nincs aki megbüntesse, hát megteszik. Akinek nem inge, ne vegye magára. Még az autósokhoz annyit, hogy amikor már egyértelmű, hogy nem fér át a zöldben, nem kéne erőltetni, mert egy idő után mozdulni is nehéz.

mj112 2019.12.14. 11:37:47

@mj112: Bocsi, a Körút nagy K

fifibá55 2019.12.14. 11:50:19

@mj112: Persze, mindent az adott hely befolyásol. Inkább a hely hiányában az úttesten vészvillogó, megálló autókból lenne talán kevesebb, de pl. a szállítók sem veszik sokszor a fáradságot, hogy 8-10 m-rel arrébb, szabályosan álljanak meg, és mint tudjuk, a tényleg zavaró magatartásokat a rendőrség nem szankcionálja.
Én a napom nagy részét a Bajcsy-József A.-Andrássy kereszteződésnél töltöm, és a zöld jelzésen át nem férő autók okozta állapotról köteteket tudnék mesélni, nem teszem.
Szigorítás alatt egyébként nem arra gondoltam, hogy a szolgáltatást drágítani kell, hanem - ha már vannak! - az autóval rendelkező lakosok alternatív lehetőségek igénybevételére szorítására.
A kerékpáros útvonalak kijelölését kényszer szüli, de kedvencem, amikor a busz a biciklis mögött vánszorog a sávjában 1-2-3 megállón át.

Pilotax 2019.12.14. 12:15:32

@cso zsi: "...a fővárost megtámadó tömeg..." Azt hittem ezek dolgozni vagy ügyintézni járnak oda , nem mtudtam, hogy támadást intéztek a boldogtalan fővárosiak ellen.

És?! Dolgozni mennek oda előállítani, azt a nagyon magas GDP-t amit a fővárosiak maguknak vindikálnak. Ebbő az előállított jövedlemből a főváros gazdagodik, a bejáró lakhelye nem lát egyy fillért sem.

Pilotax 2019.12.14. 12:31:43

@Roltii: A 80 %-ot vidéki politikusok gyűjtötték ki a költségvetési törvényből, ami nagyon nem egyszerű és könnyű feladat volt. Te is megteheted.

"És? Helyközit nehogy beleszámold" Mi az, hogy És?! Szerinted normális, hogy a négyszer több vidéki lakosnak százszor rosszab tömegkölekedés jár mint a fővárosiaknak?

A heyközit miért is ne számoljuk? Én megyeszékhelyen lakom 4,5 km-re a belvárostól de csak helyközi járattal tudok bejutni a belvárosba. De pl. hétvégeken vannak olyan napszakok amikor 2-3 órán át sincs járat. A vidékiek sem szórakozásból veszik igénybe a helyközi járatokat, mert ők is az esetek túlnyomó többségében munkába, iskolába járnak azokkal.

Nancsibacsi 2019.12.14. 12:43:21

@konrada: Szuper élettér az, ahol 30 km távolságok vannak, és 1.5-2 óra leküzdeni ezt. Nyilván a k.rva anyját mindenkinek, aki időnként közlekedni akar. De tudod mit: soha a büdös életből ne rendelj semmit, mert azt is futár/postás hozza ÉS NEM GYALOG! Dögölj szépen éhen, mert a kenyeret is autóval viszik, és nem villamossal.

Nem kell semmit lebontani. Dél-Pest tele van rozsdaövezettel, amerre el lehet vezetni az autópályákat. A rakpartot meg lehet szélesíteni azzal a 20-25 méterrel ami szükséges a 2x2 sáv + lehajtós megoldáshoz. Attól még nézelődni lehet a felső rakpartról a turistáknak. A városiaknak ugyanúgy szükségük van erre, mert nagyon kevesen tehetik meg azt amit én, hogy gyalog jár a melóhelyére. Bizony sokan vannak akik Újpest-Újbuda között ingáznak nap mint nap, és pl. ebben a viszonylatban a tömegközlekedés pont ugyanolyan szar, mint az autó. Csak autóban legalább nem kell TBC-s hajéktalannal egy légtérben lenned.

Nancsibacsi 2019.12.14. 12:45:05

@totii: Persze, ez már az alapoknál el lett rontva, de abból kell kindulni ami van - azzal sokat nem érünk, hogy rájöttünk hogy a nemzetközi tranzitútvonalakat nem a városon keresztül kellett volna átvezetni.

Nagykörúton túli magyar 2019.12.14. 13:03:12

Tessék mondani, ez már a libsik által a 2010-es választások után ígért elszegényedés jele?

totii 2019.12.14. 13:22:40

@Nancsibacsi: Igen, ahogy a képaláírásban szerepel, ez a hajó elment. Ugyanakkor nem kell az elkezdett koncepciót folytatni, ezt is lehet javítani, még ha a tanulópénzt meg is kell fizetni.
Az M8-M4 valamennyire segíthet a tranzitforgalom elvezetésén, én talán egy M31-en is elgondolkoznék (a Füzesabony-Jászberény szakasz az M8 része, Füzesabonytól Nagykáta-Üllő irányban lehetne összekötni az M4-M0-lal).
Mondjuk ettől még az M0 déli szakasza nem lesz kevésbé terhelt.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2019.12.14. 13:24:21

@Nancsibacsi: eleg sokmindent kijelentesz ex cathedra, aminek fele se igat sterintem. csak egyvalamit kiragadva. reggel es delutan villamosra varva, megallo fele setalva, neha a villamosrol is, nezegetem az forgalmat. menetiranyukban is gyakran "elozom" oket a jardan. a legtobb autoban (kb 10-bol 8-9) egyedul ul a joember, nem munkasruhaban, nem letraval a hatso ulesen, es nincs kenyerrel megpakolva. az egyutt elunk a folyamatos dugoval vs. megall a gazdasag egyszeruen hamis dilemma.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2019.12.14. 13:27:54

csak hogy vilagos legyen, hamis dilemma helyett. aki 10k/ora dijjal maszkal ugyfelhez, letrat cipelo kisvallalkozo, kenyeret szallit nap mint nap hogy legyen mit ennunk, az fizesse ki nyugodtan a 10k/ho (nem eliras) behajtasi dijat. epitse be az arba ha akarja.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2019.12.14. 13:37:13

@Pilotax: sokaig eltem videken, nem lehet osszehasonlitani budapesttel. ha a megyeszekhelyen csak felorankent megy a jarat, ami neked jo, akkor is otthon vagy vele fel ora alatt (15 perc atlag varakozas random idopontban elindulva, 15 perc atlag menetido). budapesten nehanyperces kovetesi idokkel szerencses vagy ha felora eleg egy szokasos utra.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2019.12.14. 13:42:50

viszont melegedo hajlektalanbol tenyleg eleg 1-2 per villamos es kibirhatatlanul budos lesz. de hogyan lehet oket elkuldeni hogy a forgalom is folyamatos maradjon kozben?

Roltii 2019.12.14. 13:45:25

@Pilotax: ugyanarról beszélünk: a helyközit is bele kell számolni (nem jött le az írónia az előző posztomból asszem...)
Nem helyes a sum[bkv] és sum[helyi közlekedésivállalatok] összehasonlítás, inkább sum[bkv] és sum[minden más]-t kéne össehasonlítani. A napi 2,5M bp-i utazás lehet, hogy simán megegyezik a sum[nem budapesti] utazással. (bocs, hogy ilyen hulyen irom, de lusta vagyok korbeirni), és az is lehet, hogy ha a helyközit hozzáadod vidéki helyi támogatásokhoz (pl komplett máv), akkor máris nem a BKV kap brutális pénzt.
(igazából ezeket nem tudom, hogy mennyire így van, de így van értelme vizsgálni. Nem lélekszámot, hanem megtett utakra jutó támogatást kell nézni)

szánmonoxid 2019.12.14. 15:29:15

Ha lenne értelme a dugódíjnak, már a világ összes nagyvárosában bevezették volna.
De nem tették.
Az azért elég nehezen elképzelhető, hogy mindenki más hülye.

Közterület-használati díjat meg már fizetnek az autósok, súlyadó néven.

Talán el kéne felejteni a cikkben fejtegetett, sötét zöld agyakból kipattant ostoba faszságokat.

szánmonoxid 2019.12.14. 15:42:01

@Közlekedő tömegközlekedő:
A tömegközlekedés a világon mindenhol veszteséges.
Az 1/3-1/3-1/3 arány a világ normálisabb országaiban él, Budapesten kb. 40%-ot fizetnek az utazók, 60%-ot a főváros, az állam meg lófaszt se. Pont ez a baj.

@Kivlov:
A benzinár-emelés akkora faszság lenne, mint amekkorákat általában írni szoktál.
A másik kettő jó lenne, de ehelyett az addigi P+R parkolókat is megszüntetik, az elmúlt pár évben volt ár példa, pedig azok voltak hatalmon, akiknek a seggét nyalod folyton, hatalmas szorgalommal.

@midnightcoder2:
Meg az is, hogy kurva drága, nyugat-európai viszonylatban is. Már az alap jegyár is azonos a nyugatiakkal, viszont ott a jegy nem egy viszonylatra, hanem 1 órára szól, akárhány átszállással. Az azért elég röhejes, hogy mondjuk a Dandár utcából a Kálvin térig eljutás még gyűjtőjeggyel is 900 Ft BKV-val, kb. 25 perces út, és ebben már az átszállási várakozások is benne vannak. Ez bárhol Nyugat-Európában 1 euró.
(És az is csak kormányunk szorgos munkájának köszönhető, hogy egy BKV-gyűjtőjegy jelenleg valamivel olcsóbb, mint 1 euró, mert sikerült az euró árfolyamát a haverok nyerészkedése érdekében (shortolás, ha mond ez neked valamit) 265 Ft-ról 335-re feltornászniuk, azaz csaknem 30%-ot rontani a forint árfolyamán 9 év megfeszített munkájával, bár őket feszítenék már meg).

szánmonoxid 2019.12.14. 16:06:54

@body_andras:
Jó nagy faszság lenne.

@Közlekedő tömegközlekedő:
Nem merték megkérdezni, mert hamar kiderülne, hogy a zöld koncepció meg autómentes belváros csak 1-2%-nyi agyatlan biciklis barom hagymázos álma, a túlnyomó többség nem erre vágyik.

@AnimusVox:
Az autósok többségének most is van bérlete. Szóval innentől bukott is ez a szép ostoba fejtegetés.
Azt meg már nálad normálisabb emberek rég megfejtették, hogy a légszennyezésnek igen kis töredékét (10% alatt) adja a személyautós közlekedés. A többit a szállítás (többek közt a BKV a szar füstokádó buszaival), fűtés stb.

@marius1:
Ahogy mondod. De jó lenne a körgyűrű MELLETT még egy városszéli külső gyűrű is valahol a Hungária körúton jóval kívül, ami a városi áruszállítást segítené, hogy a kamionok meg építkezésekre szállító kurva nagy teherautók ne a belvároson keresztül legyenek kénytelenek járni.
(Már a Hungária is sokat segített, mert akinek nincs dolga a belvárosban, az inkább azon megy - apró szépséghiba, hogy ez csak Pesten van, Budán meg semmi ilyen lehetőség nincs. A rakpartok sétálóutcává alakításán gondolkodó barmok sem gondolnak arra, hogy Budán igazán nincs egyetlen más átmenő út sem, amint át lehetne haladni Lágymányostól Óbudáig mindenféle kis utcákon tekergés nélkül.

@erol:
Én szoktam. A 3-5 perc is nettó hazugság, még a metró esetében is, meg ha nem a 4-6-os villamost vesszük csúcsidőszakban. A metró is 5-10 percenként jár, az átlag villamos meg 10-15, csúcsidőn kívül 20 percenként.
És bizony koszosak.

@0.5 bit:
Ehhez képest a kék metró küldő állomásainál épp megszüntették tavaly a P+R pakolókat. Amióta fizetőssé tették (arra hivatkozva, hogy az ott lakóknak kell a parkolóhely), üresen panganak. Pedig inkább emeletes parkolóházakat kellene építeni ezekre a helyekre, olcsó (mondjuk 1 BKV-jegy/24 óra) díjjal, ahogy ezt Bécsben sikerült megoldani. Mivel most újítják fel ezen a szakaszon a metrót, egy füst alatt el is lehetett volna intézni a kettőt úgy, hogy a metróba lift vigye az utasokat a parkolóházból (szintén Bécs lehetne a minta).
De itt gondolkodás nincs, csak politikai/népszerűséghajhász szájtépés. Mindkét politikai oldal részéről.

@igazi hős:
És merre haladjanak mégis, idióta?
Amíg nincs körgyűrű, addig milyen alapon akarsz behajtási díjat szedni az áthaladóktól?

@Pierr Kardán:
A BKV kurva drága, nyugati viszonylatban is.

szánmonoxid 2019.12.14. 17:08:07

@Közlekedő tömegközlekedő:
Öcsém, te segghülye vagy.

@szvsz:
"A BKV-t így is az egész ország finanszírozza."
Ez az, ami hazugság.
És bizony, a jegyárakat drasztikusan csökkenteni kellene, mert európai szinten messze a BKV a legdrágább.

@fda:
Mondj Londonon kívül még egy nagyvárost.
És ott sem vált be.

@Pierr Kardán:
Milánó kisváros.

@cso zsi:
Az sem kis röhej, hogy aki albérletben lakik akár X éve valahol, mert nincs pénze saját lakásra, arra még rávernek évi 100-200 ezer forintot, mert nem az adott helyen van az állandó lakcíme.
A javasolt megoldás, hogy beszélje meg a lakástulajdonossal, hogy jelentse be oda állandóra. (A III. kerületben az új polgármester egyik első intézkedése az volt, hogy az évi 2000 Ft-os díjat majdnem 120 ezerre - ha jól emlékszem - emelte.)
Olyankor, amikor egy ideiglenesre bejelentett (vagy sok esetben be sem jelentett) bérlőt is kurva nehéz kipaterolni, ha az nem akar menni. Van ezeknek agyuk?

@geegee:
És mondj Londonon kívül még egy európai vagy amerikai nagyvárost, ahol van dugódíj. Nyilván mindenhol hülyék laknak, mi?

@mj112:
Na igen, egy német ismerősöm, aki pár évet élt Magyarországon, mindig azt mondja, hogy a magyar autósok 2 dolgot kurvára nem tudnak: piros lámpánál megállni és zöldnél elindulni.
Egyébként a szar lámpaváltások is felelősek a dugóért. A Hungárián pl. elég gyakori, hogy zöldre indulsz, tolod 70-nel, mert az a megengedett (néha 71-gyel), már ha lehet, és mire odaérnél a következő lámpához, az pont pirosra vált. Soroksári út dettó. Mióta a metrófelújítás miatt új lámpákat raktak az Üllőire az Ecseritől kifelé, szintén, és ezt mindkét irányban tudják minden fent említett úton. Nappal.
Érdekes, éjszaka sokszor lehet menni mindhárom említett szakaszon kvázi zöld hullámban, ha egyszer elindulsz zöldre, végig tudsz menni (ugyanakkor sebességgel, nem vagyok egy száguldozó típus, meg hát a pénzemet nem gyorshajtási büntetésekre szeretném kiszórni) . Nappal soha.

A körút egyébként kis k. :-) Nem ez a neve ugyanis.

"Még az autósokhoz annyit, hogy amikor már egyértelmű, hogy nem fér át a zöldben, nem kéne erőltetni, mert egy idő után mozdulni is nehéz. "
Igen, a dugók egyik oka a sok idióta, aki ha zöld, akkor bemegy a kereszteződésbe, mert annyi esze nincs, hogy ő nem jut sokkal előrébb, viszont a keresztbe menők meg tőle nem tudnak menni.

@konrada:
Nem kéne lebontani a házakat - vagy legalábbis keveset -, hanem mondjuk az M3- Rákóczi út Kossuth Lajos u. - Erzsébet híd - (eddig tök egyenes, már most is) Hegyalja út - M1 vonalban autópályát építeni, emelt szintben, mint Bécsben is van, alatta esetleg kis forgalmú városi úttal (a mai utak). Természetesen szintbeli kereszteződések nélkül (attól autópálya), hogy lehessen rajta haladni, minél kevesebb kipufogógáz-kibocsátással.
(Mondjuk én a kamionokat, legalábbis az országon átmenőket vagy legalábbis a határtól Budapestig/Budapesttől a határig szállítókat is vasútra terelném, kb. olyan áron, hogy az üzemanyagköltség + autópályadíj árát tekintve meg is érje nekik.)

Kecskemétről Vácra most sem a városon át járnak, erre jó az M0, de mondjuk Miskolcól a Balatonra meg nem, mert kurva hosszú és a szar tervezése miatt ha egyetlen koccanás van, akkor végig bedugul.

@fifibá55:
Az igen jó budapesti tömegközlekedést csak az hangoztatja, aki a belvároson kívül életében nem járt tömegközlekedéssel.
Menj el egyszer Amszterdamba, ha jó tömegközlekedést akarsz látni. (Ja, nincs tömeg, mert nem hasraütésre tervezik a járatsűrűséget, tiszta járművek, pontos indulás és érkezés, nincs járatkimaradás stb. Külvárosokban, sőt, az agglomerációban (Edam, Harlem stb.) is.) Na, ezek Budapesten nincsenek.
Nem elektronikus jegyrendszer kellene, hanem egyetlen rendelet, hogy következő hónap 1-jétől minden jegy 1 óráig érvényes. Ma már a járatok 99%-a bélyegzős "lyukasztóval" van felszerelve, az 1% kockázatát meg viselje a főváros. Csak akarat kellene hozzá, semmi egyéb.

"ingyenes ill. olcsó lakossági parkolási engedélyezés szigorítása" - ez méretes baromság lenne; a dugódíjas rész szintén

A többivel egyet lehet érteni.

@Nancsibacsi:
"A rakpartot meg lehet szélesíteni azzal a 20-25 méterrel"
Ne bassz, most van 2x1 sáv, hány méter széles sávokat szeretnél?

@droid_:
Én például szoktam nyomtatókat szállítani. A csomagtartóban elfér 3. A kocsiban egyedül vagyok, nem munkásruhában. Ha gondolod, egyszer próbáld meg ugyanezt BKV-n szállítani kézben.
Baromságokat írsz.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2019.12.14. 17:52:56

@szánmonoxid: akkor fizethetsz te is egy tizest havonta.

cso zsi 2019.12.14. 19:38:30

@Pilotax: A következő kommentet már nem sikerült elolvasni, mert másnak címeztem? Próbáld értelmezni.

cso zsi 2019.12.14. 19:58:29

@szánmonoxid: A tízmilliós Londonban a dugódíjas övezet arányaiban a kiskörúton belüli területe lenne Budapestnek.
Itt meg a Hungária körútról elmélkedtek egyesek.

P+R-ből fizetős?
Árpád híd - Váci úti felüljáró alja is az volt, majd kapott egy fővárosi órát, és azóta napközben üres. Bár a lakossági oda nem érvényes (mert nem kerületi övezet), nem csesztetik (egyelőre) a helyieket az oda lerakott kocsiért, pláne, hogy a környék építkezései miatt mintegy 40 kerületi hely megszűnt.
Tetézi a bajt, hogy keleti szomszédoktól, és messzi vidékről érkezők, valamint a car-sharinget használók úgy parkolnak a maradék helyekre, mint otthon a tanyaudvaron.

@Nancsibacsi: A nemzetközi tranzitútvonalaink úgy 3-400 évesek, aztán az utolsó 150 évben szinte csak fővárosi hidak épültek.
Igaz, amikor a Margit hidat építették, majd szélesítették, akkoriban Sydneyben akkora hidat építettek, hogy a mai napig kiszolgálja a közúti, és vasúti forgalmat, bár egy ideje megtámogatva valami víz alatti alagúttal is.

@konrada: "a budapesti belváros főútjaiból - Rákóczii, Bajcsy, Andrássy, Üllői, Kis-, és Nagykörút.... élhetetlen városi kváziautópályákat..."
Mitől autópálya egy, az általános közlekedésre csak 2x2 sávot használható utca?
Az Üllői, és a Váci ami 2x3 sávos. Oda kéne valami felszíni járat is, mert amióta a villamos itt megszűnt, azóta csak gyalogló tömegsportolókat látni reggel és este két metrómegálló közt.

Arcade Macho 2019.12.14. 21:05:09

@droid_: "kenyeret szallit nap mint nap hogy legyen mit ennunk,"

pont hogy ezen is valtoztatni kellene, ugyanis egy ELHETO varoshoz hozzatartoznak a helyi peksegek
de ugye az megvan hogy a LIDL is kepes helyben sutni, szoval nem akkor a nagy truvaj elerni hogy legyen minel tobb helyen helyi pekseg, csak pont hogy a "kenyeret szallit" cimszoval a bullshitet adjak el...

Arcade Macho 2019.12.14. 21:07:27

@szánmonoxid: "Közterület-használati díjat meg már fizetnek az autósok, súlyadó néven."

hulyeseg
en 10e -t fizetek egy olyan helyert evi 600e lenne ha kontener lenne ott

Arcade Macho 2019.12.14. 21:19:59

a poszt altali vallalati hozzajarulassal kapcsolatban, valo igaz hogy egyfajta forgalomcsokkentes lesz az hogy a kiepitett parkolokon KERESZTUL adoztatjak meg a ZATLAGEMBEREKET, de megkerdeznem, hogy miert ne kezdhetnenk el a tuzoltosagi parkolohelyekkel is ezt?
olyan nagy dogok azok kepes 2-3 SUVnyi helyet is galadul elfoglalni az ertekes lakossagi szent tehenkeknek fenntartott helyekbol

Arcade Macho 2019.12.14. 21:30:21

@fifibá55:
"1) dugódíj, meghatározott/kijelölt területeken belül megtett távolság, jármű mérete és környezetszennyezési besorolása alapján, ezt kiváltó átalány megfizetésének kizárásával;"
egyetertek, csak a pontosabb megfogalmazas az az utdij lenne, egyebkent Dr. Puzser Prof Nagymeltosagu Urasag terveben pontosan le van irva hogy mennyi es hogyan kellene bevezetni, kulon kiter arra is hogy egy normalisan hangolt utdijjal a teli szmog idejeben is hatekonyan fel lehetne lepni...

"2) ingyenes ill. olcsó lakossági parkolási engedélyezés szigorítása, EGYBEN másfajta parkolási lehetőségek, pl. mélygarázsok használatának elősegítése;"
kellene igen!!! csak a szent tehenkek elleneben a ribanc politikusok nem merik ezt meglepni
ugyanakkor megjegyeznem hogy az ubert nem kellett volna kinyirni, mert pont hogy az ubert is fel lehetett volna erre hasznalni hogyha olcso a taxi akkor konyebben le tudjak rakni az autot a belvarosiak

"4) a biciklinácik követeléseiből az irracionálisak kivetése, a racionálisak megvalósítása."
az agglomeracios rohamot normalisan az elektromos rollerekkel lehetne kivaltani, ahhoz meg az kellene hogy tomegevel at legyenek adva utak a kerekparosoknak es a rollereseknek, de ez koncepcio szinten sincsen meg sajna, majd valami csak alakulni fog... csak sajnos tul lassan

AnimusVox 2019.12.15. 01:37:23

@szánmonoxid:
Nos, köszönöm szépen a személyeskedést, de normális is vagyok és faszságot sem beszéltem.
1. A HELYI légszennyezettségről beszéltem, amit Budapesten a belvárosban, nem a fűtés és a tömegközlekedés meg a teherszállítás okoz, hanem az átmenő autóforgalom. Országosan valóban az ipar és a nem megfellelő lakossági fűtés okozza problémát, de én senkit sem láttam még a V., VI., VII. kerületben stb. rongyokkal és hulladékkal fűteni a táv és gázfűtés meg nem okoz akkora szállópor koncentrációt.
2. Te láttál már átmenő teherautó forgalmat Budapesten belvárosában? Teherszállítás többsége az M0-oson tölti az életét és nem jön be a városba.
3. Azon ebreken többségének akik autóval a munkahelyére és onnan haza nincs bérlete, mert mi a faszért lenne, ha egyszer ajtótól ajtóig viszi az autó? Nem abból a 3 ismerődösből kell kiindulni akinek van bérlete, mert hajnalok hajnalán kitapasztalata, hogy tudja a P+R-ben Kelenföldön és Újpesten letenni a kocsit... itt mondom, hogy kapásból 10 embert tudok akinek meg nincs bérlete és autóval jár nap mint nap.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2019.12.15. 20:27:21

@Arcade Macho: A Lidlben egyébként fényből sütik a péksüteményeket. És a többi áru is amit eladnak, fotoszintézissel jön létre.

Arcade Macho 2019.12.16. 09:15:38

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: ha egy csmoszor pont nem neked ugattam volna el akkor azt mondanam hogy vicces vagy...

a LIDLbe a peksutiket MILYEN formaban viszik be?
nos?
milyen anyagi manifesztacioban KERUL be a VIDEKROL a VAROSBA az anyag?

segitek: liszt formajaban, es kepzeld baszod hat kepesek es helyben megsutik a helyett hogy minden reggel a friss kenyerrel es croissantokkal kellene egy kocsog bunkerolajos kistehernek bejonnie

a masik reszevel meg mit akarsz mondani?
en nem akarok MINDENKIT kitiltani a varosbol, csak a hajseggu idiotakat akiknek a dizel a seggehez van tapadva, a tobbi meg CSENGESSEN hozzajarulasi adot a varosiaknak, hogy egyaltalan ramereszkedhet a Szent Szekesfovarosunk utjaira

Kivlov 2019.12.16. 15:19:27

@szvsz:
Aha, persze.
Akkor Kővágótöttősön meg finanszírozza az utakat, meg az önkormányzat működését is az, aki ott lakik.
Ezzel a hozzáállással BP csak nyerne, mivel az ország teljesítményének majdnem fele itt képződik. Töttősék meg éhen halnának.

Kivlov 2019.12.16. 15:20:19

@marius1:
Nem zsákutca.
Így is túl sok az autó az utakon.

nyelv-ész 2019.12.16. 22:48:59

A cikkíró elég tájékozatlan. A belvárosi irodaházak parkolóiban többnyire a bérlő cégek céges autói állnak. Ezeket az autókat nem fogja elvenni a cég az alkalmazottaitól, mert az autó is a javadalmazás része. Pláne nem fogja a cég a saját tulajdonú autói alól a parkolót kihúzni. Némelyik cég fogcsikorgatva kifizetné a parkoló sarcot, de a legtöbb szépen elhúzna külvárosi irodaházakba, a belvárosban meg konganának az ürességtől a pár éve felhúzott hodályok. Persze az autóforgalom csökkenne, de az ingatlanosok elég hamar selyemzsinórt küldenének a városvezetésnek.

szánmonoxid 2019.12.17. 18:16:50

@droid_:
Ja. Meg anyád is. Vagy inkább neki ennyi a fuvardíja?

@Arcade Macho:
Akkor kérvényezd, hogy te többet akarsz fizetni. Nem tart vissza senki.

"a LIDL is kepes helyben sutni"
Elég szar is a helyben sütött pékárujuk, ahogy minden ilyen helyi melegítőizében sütött felfújt vacak. A sütéshez kemence kell, annak meg hely.
A Lidlbe nem liszt formájában viszik be a helyben sütött pékárut, hanem előkészítve, már csak be kell dobni a villanymelegítőbe. És pont olyan bunkerolajos kisteherrel viszik, mint a készre sütöttet. De gondolod, hogy a lisztet átfújják a boltba csővezetéken?
Te tényleg ennyire hülye vagy?

"a teli szmog idejeben is hatekonyan fel lehetne lepni"
Még egy hülye, aki az autókat teszi felelőssé a szmogért. Baromka, már rég kiderítették, hogy az autók 10% alatt járulnak hozzá a téli szmoghoz. A többit a fűtés okozza.
Egyébként hallottál már róla, hogy a magyarban feltalálták az ékezetes betűket?

@AnimusVox:
De, faszságokat beszéltél, és attól, hogy most megismétled őket, még nem lesznek kevésbé faszságok.

"én senkit sem láttam még a V., VI., VII. kerületben stb. rongyokkal és hulladékkal fűteni"
Ja, baromka, mert a szén meg a fa korom nélkül ég el, mi?
A belvárosi házak között sokban még ilyen fűtés van, nem gáz, távfűtés meg egyáltalán nincs, most vitték át a belvárosba, azért van feltúrva 2 év óta a Kossuth Lajos utca.

Baromka, az autósok többsége nem mindenhova autóval jár, van bérlete, és amikor épp kell, akkor használ autót. Ne abból a 2 baromból indulj ki, aki a rokonságod. Veletek ellentétben a többség épeszű.

AnimusVox 2019.12.17. 19:31:29

@szánmonoxid:
Nos akkor Te idióta barom állat, Budapesten a levegőszennyezés nagyobb részét okozza a belvárosbana a közlekedés, a küldőbb kerületekben XV., XVI., XIX,, XX. kerületek, családiháza övezetkben jellemzőbb a szilárd tüzelőanyag használata. Be ne addod nekem, hogy az Andrássy úton szénnel meg fával tüzelnek.
Nesze itt egy cikk is 2017-ből ami ugyan erre a következtetésre jut:
index.hu/belfold/2017/01/25/a_szmogterkep_fekete_foltjainak_titka/

Épeszű, de azért nem átall naponta 2x átutazni a városon, BKV bérlettel a zsebében? Kár, hogy nincs statisztika, hány autósnak van bérlete... de ha Neked, te penetráns fasz, rendelkezésedre áll oszd meg kérlek a nyilvánossággal, aztán baromozz. Annyit segítek, hogy 2017-ben 8,5 millió darab bérletet adtak el összesen, hogy ebből mennyi volt a havi vagy éves sajnos az nem derül ki.

Örülök, hogy segíthettem FASZ!

AnimusVox 2019.12.17. 19:32:01

@szánmonoxid:
Nos akkor Te idióta barom állat, Budapesten a levegőszennyezés nagyobb részét okozza a belvárosbana a közlekedés, a küldőbb kerületekben XV., XVI., XIX,, XX. kerületek, családiháza övezetkben jellemzőbb a szilárd tüzelőanyag használata. Be ne addod nekem, hogy az Andrássy úton szénnel meg fával tüzelnek.
Nesze itt egy cikk is 2017-ből ami ugyan erre a következtetésre jut:
index.hu/belfold/2017/01/25/a_szmogterkep_fekete_foltjainak_titka/

Épeszű, de azért nem átall naponta 2x átutazni a városon, BKV bérlettel a zsebében? Kár, hogy nincs statisztika, hány autósnak van bérlete... de ha Neked, te penetráns fasz, rendelkezésedre áll oszd meg kérlek a nyilvánossággal, aztán baromozz. Annyit segítek, hogy 2017-ben 8,5 millió darab bérletet adtak el összesen, hogy ebből mennyi volt a havi vagy éves sajnos az nem derül ki.

Örülök, hogy segíthettem FASZ!

szánmonoxid 2019.12.17. 21:14:09

@AnimusVox:
Te ostoba faszkalap, rég kimutatták, hogy a belvárosban a légszennyezésnek csak 10%-nál kevesebb részét okozzák az autók, 90%-ot meg a fűtés.
Az Indexre és az analfabéta, sötét zöld paraszt Tenczerre hivatkozni meg pont annyira röhejes, mint mondjuk a kurucinfóra. Legközelebb kire fogsz, Joó Gáborra?

Jó az aláírásod, bár fasznak azért még kicsi vagy, mikropöcsnek inkább nevezhetnéd magad.
Na, most menj szépen haza, és csinálj magadnak kistestvért, hátha attól megnyugszol.

AnimusVox 2019.12.18. 08:25:25

@szánmonoxid:
Valami linket vagy adatot Te kretén, mert ez így csak lófasz kövér habbal.
Ki mutatták, hol Te suttyú sejthalmaz? Van forrásod is vagy csak a szájbakúrt anyabaszó nagy pofád?

AnimusVox 2019.12.18. 09:24:59

@szánmonoxid:
Nos megkérdeztem egy nálam sokkal okosabbat a témában. Kizárt, hogy lenne olyan tanulmány amiben kimutatják, hogy a közlekedés 10% a lakossági tüzelés meg 90%-ban okozza a budapesti levegőszennyezést.
Ugyanis a probléma ennél sokkal összetettebb, nem mindegy melyik időpontot nézzük, van-e légmozgás, nyár van-e vagy tél. De valóban ha csak a közlekedés és lakossági fűtés arányát nézzük akkor ott az arány 1/3-2/3 a fűtés javára, de ez csak a téli hidegben és átlagban lehet igaz Budapestre. A belvárosban a lakossági fűtés által generált emisszió elhanyagolható. Továbbá szólunk kell még a közlekedés által okozott másodlagos kibocsátásról is, út széléről felvert por, fékbetétek kopásából eredő mikrorészecskék, stb. melyek szintén hozzájárulnak a levegő szennyezéshez. Budapest levegőjében szélcsendes időben a helyi kibocsátások a meghetározóak a levegő szennyezettségének szempontjából, viszont szeles időben térségi, sőt akár határon átnyúló szennyező anyagok is megtalálhatóak, gondolok itt a mezőgazdasági tevékenység során felszabadulő ammónium-hidroxidra, nitrogén-dioxidra. Szóval kurvára nem olyan egyszerő a dolog, mint ahogy atz a csökött kocsibaszorult agyad elképzeli, és rohadtul nincs igazad! Ha szeretnél informálódni, mielőtt faszságokat okádsz a nagyvilágba nyugodtan hívd fel az OMSZ-t, kiváló angol és magyar nyelvű tanulmányok vannak a témában.

Arcade Macho 2019.12.18. 16:51:26

@szánmonoxid: "De gondolod, hogy a lisztet átfújják a boltba csővezetéken?
Te tényleg ennyire hülye vagy?"

bunkokam...
itt arrol van szo, hogy hanyszor kell a dizel kistehernek fordulnia
ha lenne egy kis eszed akkor tudhatnad hogy akar meg a melyfagyasztott peksutik is legalabb harmadannyi fuvarral letudhatoak, de a lisztnel meg te hulye barom van egy 5 - 10szeres szorzo is
(mivel egy idota vagy elmagyarazom... heti egyszer leszallitjak a LISZTET, es nem minden reggel varjak a kistehert)

tehat te majom, az van, hogy most OLCSON gyilkolhatjak le a budapestieket es ezert le is gyilkoljak
ha utdijjal megszopatnak, akkor MEGOLDANAK hogy pl. ne a reggeli csucsban kelljen a kistehernek bejonnie hanem pl. hetente egyszer ejjel a liszttel

Arcade Macho 2019.12.18. 16:53:34

@szánmonoxid: "Ja, baromka, mert a szén meg a fa korom nélkül ég el, mi?
A belvárosi házak között sokban még ilyen fűtés van, nem gáz, távfűtés meg egyáltalán nincs, most vitték át a belvárosba, azért van feltúrva 2 év óta a Kossuth Lajos utca."

na meg egy cimeres fasz
hanyszor lattal te faval megpakolt kocsit a belvarosban?
tenyleg ennyire idiotak osztogatjak manapsag az eszt?

szánmonoxid 2019.12.20. 03:16:21

@Arcade Macho:
Baromka, a félkész pékáruval pont annyit fordulnak, mint a készáruval.
És nem, nem a boltban gyúrják-dagasztják-kelesztik, de ezt egy hozzád hasonló sötét zöld barom úgyse képes felfogni.

Mondjuk ha téged kellene gyilkolni, még fizetnék is érte, legalább a génállomány javulna a fővárosban, az agyatlan barmok meg kipusztulnának.

"hanyszor lattal te faval megpakolt kocsit a belvarosban?"
Elég sokszor, faszkalap, mert éltem is olyan belvárosi lakásban, amelyikben kandallós fűtés volt. Fával. És nem az volt az egyetlen a házban. És nem évtizedekkel ezelőtt volt.

Igen, én is megkérdezném tőled, hogy tényleg ennyire idióták osztják itt az észt, mint te, te sötét agyú zöld faszkalap, aki még az ékezetes betűket sem volt képes elsajátítani?

@AnimusVox:
Anyádat te szoktad baszni, megvan az újabb kistestvéred is, amit magadnak csináltál?

Amúgy meg látom, megkértél egy olvasni tudót, és rájöttél, mekkora faszságokat írtál, most meg magyarázkodsz. Szopni jársz ide? Apád már nem szokott szopatni, mint fiatalabb korodban, ezért jársz ide?

AnimusVox 2019.12.20. 09:12:03

@szánmonoxid:
Az érveid kikezdhetetlenek, ezekkel a tényekkel és adatokkal nem tudok vitatkozni. Csak azt nem tudom minek kommentelsz, ha az értelmező olvasni tudás képességével sem rendelkezel... Te TROLLTAKONY!

AnimusVox 2019.12.20. 09:15:26

@Arcade Macho:
Szerintem hagyd a picsába... sokára jöttem rá, hogy nem éri meg vitatkozni ezzel, mert a párbeszédhez kellene értelem, de ez is egy szektás gyökér. Ide jár személyeskedni, mert két komment után végre rá tud rántani a jancsiszegre.

szánmonoxid 2020.01.03. 18:19:13

@AnimusVox:
Mi van, faszkalap, nem tetszik, ha visszaszólnak a tiédhez hasonló stílusban?
süti beállítások módosítása