Ha online vásárolunk ruhát, képzelőerőre van szükségünk ahhoz, hogy lássuk magunkon, és kiderüljön, hogy jól állna-e. A modellekről készült képek és videók segíthetnek, ám ezt most új szintre emelte az Asos.
Az egyik legnagyobb brit online áruház a kiterjesztett valóság segítségével mutatja be termékeit. A Virtuális kifutóban száz új ruhadarabot lehet majd alaposabban szemügyre venni.
Mindössze annyit kell tenni, hogy az okostelefon kameráját egy lapos felületre irányítjuk, megnyomjuk az AR gombot a termék oldalán, és látható válik egy modell a kijelzőn, ahogy előttünk fel és alá sétál, bemutatva a ruhát.
A technológiát a londoni cég, a HoloMe fejlesztette ki, és a cél az volt, hogy egy jóval közvetlenebb és bensőségesebb vásárlási élményt nyújtsanak.
Janosch Amstutz, a HoloMe vezérigazgatója azt mondta, izgatottan várják, hogy a technológiát hogyan lehet használni a vásárlókkal való kommunikáció új eszközeként.
Az Asos több újítást is bevezetett a közelmúltban. A Google Assistant segítségével hang alapján is lehet már rendelni, emellett bemutatták a mesterséges intelligencia irányította Fit Assistant, amely segít a vásárlóknak megtalálni a megfelelő méretet.
Más kiterjesztett valósággal kapcsolatos fejlesztéseken is dolgoznak, például a vásárlók megnézhetnék, hogyan állnak a ruhák különböző méretű modelleken, így jobban megtalálhatják a megfelelőt.