A kiló nem százat jelent.

Index-nosztalgia 2005: amikor még Tóta W. volt Bayer Zsolt, Vaszily Miklós pedig a "libernyák" Index-vezér és nem az Origo "mészárosa"

2020. augusztus 07.

Régen minden jobb volt? Mostanában mindenki a kedvenc Index-cikkét posztolja nosztalgiából vagy tisztelgésből. Röhögni fogsz, de az egyik fideszes Facebook-oldal is beszállt a küzdelembe és talált egy igazi (epés) aranyköpést. 2005-ből, amikor még Tóta W. indexes és nem hvg-s volt. Gyurcsány választási győzelemre készülő miniszterelnök és nem a vicc kategóriája. Az még egy nagyon másik Index volt. Szerintem és Stumpf András szerint a legjobb Index.

Bár nem emiatt a kis Tóta W. glossza miatt. nincs_masik_index.png

"Vaszily persze még a Fidesz-éra előtt vezérigazgatta az Indexet, amire mindenki fénykorként emlékszik, csakhogy..."

Írja az akkori Indexről Stumpf András. Mondjuk ez is érdekes. Az akkori szerkesztőségből ma már alig találhattunk valakit a jelenlegi/felmondott névsorban. Nyilván Tóta W-t sem, Uj Pétert sem, Bodoky Tamást sem. A tanulság az, hogy mindig van másik, és senki és semmi nem pótolhatatlan. Az Index.hu vagy az Internetto sem.

Tóta W. 2005-ben még így oktatott ki demokráciából, így utólag némi szerénység nem ártott volna:

"Figyelj ide, apafej. Vegyük át még egyszer ezt a rendszert, amiben élünk. Amiért a lufit eregetted, amikor még a Charta nevében játszottad az eszed.

Demokráciában nincs forradalom. Választás van. Ha valami nem tetszik, akkor nem az a módi, hogy felborítjuk a villamost, hanem elmegyünk szavazni.

Aki itt felborítja a villamost, lezárja a hidat meg felborogatja a kukát, az nem forradalmár, hanem bűnöző, huligán, söpredék.

Működő demokráciában az ilyennek baja eshet.

Ha mégis sikerrel jár, akkor meg puccsista, akit illik lebombázni. Persze elképzelhető annyira hülye puccsista, akit nem kell bombázni, mert magától nekimegy a holnap üvegajtajának, és felkenődik rá, mint egy krumplibogár.

Fogsz kapni egy szép nagy szavazólapot. Megkeresed rajta a gazdit - Isten ajándékát -, beikszeled, és húzol haza. Szépen kivárod a végeredményt, aztán vagy csóválod a farkad boldogan, hogy mégis tiéd a gondnoki állás a székházban, vagy tudomásul veszed, hogy bukta. Utána még ki lehet menni az utcára örvendeni vagy búslakodni, újabb síkidomokat alakítani, egy kis dombra lecsücsülni.

De neki már úgyis mindegy. A Fidesznek kell felfognia, hogy forradalom nincs, választás viszont nagyon is van. A választást pedig legkönnyebben úgy lehet elveszíteni, hogy szabadon engedjük a félkegyelmű cerkófmajmokat, és nem tagadjuk teljes erővel, hogy efféle háborodottak akár forradalommal, akár legálisan a hatalom közelébe kerülhetnek. Úriember, polgár, vagy akár a jól nevelt proli válasza Kerényi Imrére: nem velem van."

Hát most nem a Fidesznek kell felfognia, ugye? Ennyi a változás. De nincs ennél jobb bizonyítéka, hogy a magyar közélet még egy ilyen prominensének is beépített kettős mércéje van. Mint kb. mindenkinek. Rá kéne döbbennünk, hogy mennyire meghatározza az értékítéleteinket és a sziklaszilárd normarendszerünket, hogy a barikád melyik oldalán állunk éppen. Ugyanolyanok a reakcióink és ugyanolyan arroganciával oktatunk ki másokat "demokráciából", ha éppen úgy hisszük, mi vagyunk nyeregben.  

A hangsúly a hisszük-ön van. Azért van ebben a rövid írásban sok kis szépség: hatósági erőszakkal fenyegetés, demokratikus jogok elvitatása, hogy a legsúlyosabbakat mondjam. 

"Akkor van demokrácia, ha én hatalmon vagyok vagy én azt mondom. Kuss legyen és az én sajtóm szabadsága!"

És van egy szép nagy elszólás is: a Fidesz-holdudvarba betérő, azóta elhunyt Kerényi Imre balliberális chartás "múltjára" Tóta W. azt mondja a színházi rendező "játszotta az eszét". Nota bene: akkor mindenki más is nyilván, aki részt vett benne "játszotta az eszét", sőt az is lehet, hogy Tóta W. amikor demokráciáról papol, vagy a Momentum mind "csak játszák az eszüket", amikor a sajtószabadságért mennek ki tüntetni, mert a kollegák felmondtak. Csakhogy ehhez szerintem alapvető joguk van az embereknek, mindenkinek, most és a múltban is. Nemcsak egyeseknek. Mindenkinek egyenlően. Sőt: a hülyéknek is. 

Máshogy nincs értelme demokráciásdit játszani, "apafej". 

Tehát. Vissza a halottidézéshez.

Az Index vezérigazgatóját 2005-ben, amikor ez a nem éppen Fidesz-simogató meg nem is éppen mérsékelt, középre húzó és kiegyensúlyozott véleménycikk megjelent, Vaszily Miklósnak hívták. Akit most az Origo kormánypárti "mészárosának" szokás nevezni, ami azért akkor sem ment volna a kollegák önkéntes távozása nélkül csak úgy mondom, aztán csinálják azóta azok az Origot, akik csinálják, ahogy csinálják, nem az én dolgom, mert nem olvasom, sosem olvastam. 

Vaszily tulajdonszerzése az Index cégcsoportban volt az egyik feszülségforrás. Ha úgy tetszik a mostani Index-szerkesztőség nem szeretett volna neki dolgozni, részben ezért mondtak fel. Ezt én mondom, ők nem tudják megmondani, miért. Bodoky Tamás (Átlátszó.hu, Index.hu) ezt a mémet posztolta hozzá:

tenor.gif

De. Szuverén joguk felmondani, ahogy lapot vásárolni is másoknak, bár ebben Tóta W-nek egy mostani írásában van némi igaza: egy ekkora falat a magyar médiából mindig politikai ügy is, de ez mindenütt a világon így van. Láttunk már nyugati lapoknál is adás-vételeket, kivonulásokat, új lap indítását. Nem nagy ügy.  

Felteszem 2005-ben még inkább "szadeszesnek" nevezhették ugyanazt a Vaszilyt és Tóta W-vel "egy pultot támasztottak a romkocsmában".

Már csak emiatt is tanulságos a kis írás. Nem jó, de tanulságos. Persze az is lehet, hogy Vaszilyt nem érdekli a politika. Az Index.hu elsősorban egy vállalkozás. Ő pedig elsősorban médiamenedzser. Az Origonál pedig a cég üzleti érdeke volt megválni Sáling Gergőtől, akit a pápa azóta sem avatott ezért szentté, ahogy a történelemben nem minden kirúgottból lesz szent. Tóta W. nyilván tudná, hogy kit szabad sőt kell kirúgni, kit pedig halálos bűn.

"A gombócot is megzabálta, a bort is megitta, ki se végzik, dohányt is kap, egy brancs maguk, ne is tagadja! Na mit romantikázik itt? Tűnjön el, mert még dühbe gurulok!" (Bacsó Péter, Tanú, 1969)

A valóságban mindenkit ki lehet. (Ma már csak rúgni.) Szép gondolat, hogy a szerkesztőség dönthesse el ki vezeti a lapot, de ez nem kivánságműsor feltétlenül. (Bodolaitól is szép gondolat volt, most láthatta, hogy a gyakorlatban ez nem megvalósítható.)

Tanulságos ez a cikk még azért, mert Tóta W. akkor nagy mellénnyel, mint egy reakciós konzervatív imigyen védte a társadalmi rendet. "Demokrácia van, forradalom nincs." Persze értem én, hogy a 2002-es, 2006-os választás más volt, mint a 2010 után jövők, főleg eredményüket illetően (LOL), de nem más, mint a mindent eldöntő, 2010-es, ami óta nagy a sírás-rívás Tóta W. baráti társaságában. És nő az igény a "forradalomra". Amúgy annyira nagyon egyik választás sem más ám: "Fogsz kapni egy szép nagy szavazólapot. Megkeresed rajta a gazdit - Isten ajándékát -, beikszeled, és húzol haza." Tudatja velünk a demokrácia felkent orákuluma.

Tóta W-i értelemben minden választás egyforma: a 2018-as is.

Hisztivel és anélkül is.

Bármennyire is akarjuk, akarják egyesek kifogások mögé bújva magyarázni a bizonyítványukat, a buktát. Ez is általános magyar szokás. Lásd még az egységnyi sugarú magyar focistát, aki ugyanígy magyarázza mindig, miért kaptunk ki mondjuk Piréziá-Külsőtől sok-nullra. Nem szégyen kikapni, csak kellemetlen. A szégyen a magyarázkodás. Az arrogancia és kioktatás, ha középszeűségünk ellenére mégis legyőzzük a szerencsétlenebbiket, még annál is cikibb. Ez is nemzeti sport vagy népszokás, amit Tóta W. vagy Bayer Zsolt is lelkiismeretesen ápol, mint a húsvéti locsolásét vagy a szlovák gépjárműregisztrációét...

A jegyzőkönyv és a kommentelők kedvéért: Na ezért ne vitasd el soha senki jogát a tüntetéshez

Akár pl. az Index-ügy kapcsán. Nem veszi ki jól magát. Ebben bődületesen nincs igaza a nagyon demokrata újságírónak. Abban viszont igaza van Tóta W-nek nagyon is, hogy bizony ez a hisztizős attitűd az, amit kerülni kéne, ha az ember nyerni akar és nem kiröhögtetni magát a többséggel. (Ti. többséget kell elérni. Az a politikában a siker. Persze nem elég óbégatnod magadról, hogy te vagy a többség.)

Választást "legkönnyebben úgy lehet elveszíteni, hogy szabadon engedjük a félkegyelmű cerkófmajmokat" - írja, amiből mindenképpen megspóroltam volna a nettó gyűlölködésen kívül semmit sem jelentő dehumanizáló kifejezéseket. Értem én, hogy a gyűlöleten kívül nincsenek érvei. Talán azóta sem. Ahogy amellett sem szól igazán érv, hogy miért ne dolgozhatna az ember tovább annak a jobboldali lapnak, amely már odaérkezése előtt is hasonló tulajdonosi hátterű volt. Mert, hogy az Index.hu 2003 óta "jobboldali" "kézben van". (Az ember ebben az országban akkor is valamilyenes, ha nem akar semmilyenes lenni.)

Mint az a Tóta W. cikkből kiolvasható, ez nem igazán látszott meg rajta. Uj Péter lapból kiváló, (még inkább) gonzósított 444-ének hangvétele viszont megszabadulva minden kontrolltól bizonyítja, hogy talán mégis jó, ha egy ketrecbe zárnak össze különböző gondolkodású "emberszabásúakat". Szerintem. Ha volt az Indexnek titka, akkor az volt, hogy különböző világnézetű emberek hozták létre (Uj Pétertől Gerényi Gáborig), akik így elsősorban egy jó online lapot akartak és tudtak csinálni, valamelyest kiegyensúlyozták egymást, legalábbis kioltották a politikai túlkapásokat.

Mínusz a Tóta W. Apafej.

Elkelt volna egy kicsit több tulajdonosi befolyás néha. Ha ez nem lenne szitokszó, de ment a bolt. Ma ugyanerre nincs igény: az olvasó úgymond jobboldalibb, mint annak idején volt, amikor a csapból is aczélbandik és bolgárgyörgyök folytak.

Tóta W. minap a tőle megszokott szerénytelenséggel így emlékezik a hőskorról és saját óriás válláról, arról, hogy a mostani indexeseknek valóban nem sok köze van a régiekhez:

"Az a gárda, amely most hősként állt fel a kormányzati nyomás előtt, nem az Index megteremtője, az alapítás és a felemelkedés személyzetéből alig lézengett ott pár arc már. Megörökölték a nagy művet, és gazdálkodtak vele. Óriások vállán álltak, mondhatnánk, de igazából mostanra lettek óriássá. Kellett ehhez az áramvonalasadás. Nem fanzin volt már, és nem szubkultúra, hanem Magyarország legnagyobb újságja."

A lap későbbi népszerűségét az is adta, hogy az első számottevő online lap volt.

Az online-t mások nem vették komolyan akkor. Aztán: mivel a print-újságírás, mint olyan lényegében meghalt, összeomlott, plusz az olvasók amúgy is mobilra váltottak már, az Index szükségszerűen ment a mennybe, vagyis töltötte be azt a pozíciót, amit a '90-es években mondjuk terjedelme és nem deklarált irányvonala miatt a Népszabadság és a régi jó print HVG. Nem pótolta viszont azt az űrt sosem, amit a minőségi újságírásnak kéne betölteni egy ország közéletében, amely a hiteles tájékoztatást tartja elsődleges feladatának. Inkább a piachoz való igazodásból, lustaságból és alibiből tompult a lap politikai arcéle, ami lehet sok liberális újságírónak kevés volt: nem "eléggé" "független", ami persze ebben a kontextusban marhaság és téves szóhasználat.

Ja igen. Még egy fontos dolog: a sajtószabadság azt jelenti szabadon adhatsz ki lapot. Ellenben nem azt, hogy ha elmész dolgozni egy laphoz, akkor szabadon szarhatsz a tulajdonos fejére, legelemibb üzleti érdekeire, mószerolhatod a konkurens lapokban belsős infókkal fűszerezve, indíthatsz lejárató kampányt a lap hasábjain. Mégcsak nem is azt jelenti, hogy írhatsz bármilyen hülyeséget: az a bloggerkedés. Amúgy. Az újságírás, a lapkiadás, egy komoly lap felelősség is, amit nem egyenlő mértékben visel mindenki. Apafej.

"Munkahely van, nem forradalom! Vagy húzhatsz haza." Mondhatnánk Tóta W-sen. 

Ezt a "hiányt" nem tudjuk igazán siratni az Index.hu (melyik? az 1999-es vagy a 2020-as, a 2005-ös, a 2008-as a 2011-es, a 2017-es?) kvázi megszűnésével tehát. 

Mindig volt másik. Eddig. És én annak örülnék, ha lenne.

Tóta W. hisz a szavak erejében, főleg a saját szavaiéban. Esett már ezért jópárszor pofára. Most "Halotti beszéd az Index hullája felett" cikkében igyekszik kétszer is megölni azt szavakban. Nem elég, hogy azt mondja, hogy halotti beszéd, még szánkba is rágja, hogy hulla feletti. Milyen másmilyen van? Egyszer is elég lett volna. Hullája. Lásd még tetemcafat és svájci sipka. A jóérzés szót kellene kikeresni az értelmező szótárból, apafej. Ez az erőlködés, azért úgy tűnik még ő maga sem biztos a halál beálltában, de nagyon szeretné látni. Való igaz, ez sokak érdeke. Mondjuk nem a "vállalhatatlannak" gondolt tulajdonosi kör érdeke, a konkurenciáé és a politikai méregkeverőké, akiknek nem fáj, a politikai bombának vélt botrány soktucat család megélhetésébe kerül és jobbsorsra érdemes szakmában.

Ez a valódi morális tanulsága ennek az ügynek.

Tegnap az Index olvasottsága még mindig toronymagasan vezette a lapletöltések számát, 4 879 905-tel. Holtában is. A virulens hvg.hu, ahova Tóta W. ír 1 724 941-gyel kullog lemaradva a dobogóról. A 24.hu 2 522 363-mal harmadik. A kinyírt és (szerintem is) olvashatatlan Origo-t pedig 3 471 940 letöltésben olvassák, ezüstöt kapott. A 444.hu 1 371 736 lapletöltéssel zárja a sort. Winklerék meg maradnak az Indexnél.

A bejegyzés trackback címe:

https://kilonem100.blog.hu/api/trackback/id/tr10016103688

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nemecsekerno_007 2020.08.07. 12:19:37

Kérdezzétek Ferenc testvért.

frikazojd · http://kocs.ma 2020.08.07. 12:42:16

mondjuk annyi, hogy tóta legalább nem akar magyarokat kiirtani, mint a magyargyűlölő hazaáruló sztálinimádók a fideszben, akiknek a szája bayerzsotti.

birkamenet 2020.08.07. 13:23:19

Te kiló!

Te most már sorozatban nézed be a valóságot, Lengyel Lászlót, a fordított Cassandrát már rég leelőzted.

Te, demokrácia utoljára valamikor 1991-ben volt Magyarországon, utána már csak a demokrácia csonkítása ment, egészen a mai napig, ahol az illiberalizmus meghirdetésével deklarálva lett, hogy ilyen nevezetü dolog, hogy demokrácia, többé nem létezeik.

Ezért (is) Tóta W-vel magyarázgatni a világot legalább akkora elmebaj, mint azzal magyarázgatni a magad elfogult világát, hogy Vaszlily talán nem is fidess-es felszopó és csak teljesen véletlenül ment az origóhoz, hogy azt pár száz fös olvasótáborra és olvashatatlan illibsi termékké süllyessze le. És persze teljesen pártpolitikai érdekmentesen dobták rá az indexre, mert Vaszily (már a neve is ruszki ügynököt sejtet, hahahaha!) nem is azért sündörög a politikai lapok körül mert érdekelné a politika, hanem mert bizniszmanus.

Ja persze, máma már ne szakadj tovább.

apro_marosan_petergabor 2020.08.07. 13:34:40

Tóta W.
Mikor kedvenc bolsevik-liberoi hatalmon voltak, szépen elmagyarázta választás útján kell leváltani őket. Miután pedig leváltották őket, ahogy kell kicsit megváltozott a véleménye a kérdésről...
Na, de tudjuk, a liberonak a demokrácia azt jelenti, hogy ő van hatalmon, s keményen, diktatórikus eszközökkel gyakorlja azt. Ha demokratikusan leváltják - akkor az mást jelent, az demokrácia deficitet, populizmust, a fékek-ellensúlyok hiányát stb.
Tóta W., a tömegbe lövető. A tüntetésen, mikor normális emberek jelezték, nem kérnek, nagyon nem kérnek a drog liberalizációból, akkor bizon szívesen llövetett volna közéjük, ha nem is éleslőszerrel. Tömegbe lövető valóban látnok volt, mert egy-két év múlva elvtársai szépen belelőttek a mit sem sejtő, ünneplő tömegbe - ekkor 2006-ot írtunk Gyurcsány, aki azóta DEMOKRATIKUS KOALÍCIÓT kitalálta lövetett, Gergényi segítségével, no meg a forradalmi rendőrezreddel a Szamuely Tibor laktanyából (akkor talán már nem így hívták de a hely szelleme nem változott...) - Tudjuk, Szamuely is demokrata volt, ugyam úgy, mint a ÉLenin fiúk, akik akasztottak, lövettek stb.
Tóta most a HVG-ben rontja a levegőt, persze ban amit már nem lehet tovább rontani.

nemecsekerno_007 2020.08.07. 13:36:16

Ha nem vigyáztok hamar eléritek a hirklikk vagy a 444 szinvonalát.
Nem kéne túlzásba vinni a vicceskedést mert az elég gáz. Nem vagytok annyira viccesek, hogy standup comedy-nek is elmenjen, síma cikknek viszont gagyi.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2020.08.07. 13:56:50

Tóta nem is hasonlít Bayer Zsoltra. Tótának gondolatai vannak, amiket leereszkedő stílusban ad elő. Bayernek csak csupasz gyűlölete van.

A cerkófmajom kifejezés arra utal, hogy a felvállalhatatlan arcokat, mint mondjuk Németh Szilárd...

megvagyhadnagy 2020.08.07. 14:11:53

@birkamenet:
"csak teljesen véletlenül ment az origóhoz, hogy azt pár száz fös olvasótáborra és olvashatatlan illibsi termékké süllyessze le"
Pár sorral feljebb, ez aktuális olvasottság:
"A kinyírt és (szerintem is) olvashatratlan (Nehéz szó, na. Nem is sikerült rendesen leírni...he-he.) Origo-t pedig 3 471 940-en olvassák, ezüstöt kapott."

birkamenet 2020.08.07. 14:47:05

@megvagyhadnagy:

ja persze, az origo meg a 3,4 millió olvasója, bruhahaha! Aki ezt a számot kitalálta az se emberanyától született!

A hvg még a fénykorában (online világ elött) se tudott 150 ezer olvasónál többet felmutatni, feltételezve, hogy olvasónak azt nevezzük, aki végiglapozza a lapot és minimum 2-3 cikket elolvas.

nemecsekerno_007 2020.08.07. 14:49:08

@ulpius66: Tóta W. már elég régóta gyakorló elmebeteg.

Sanko13 2020.08.07. 14:56:04

Khm. Az akkori választásokat a maiakhoz hasonlítani kb mint almát a körtéhez. Csak a nevükben azonosak.
Csak pár címszó:
- gerrymandering
- határon túliak levél szavazata
- a külföldön élők csak nagykövetségen szavazhatnak
- egy fordulós választás
- szavazók utaztatása
- "kapsz közmunkát, ha ránk szavazol"
...
Had ne soroljam tovább...

midnight coder 2020.08.07. 15:09:25

@Lord_Valdez: "Tótának gondolatai vannak, amiket leereszkedő stílusban ad elő. "
Ja. Gondolatain Hitlernek is voltak. Még könyvet is írt belõlük.

midnight coder 2020.08.07. 15:20:53

@Sanko13: Ja, tényleg nem.

"Ennyi tehetségünk van gyerekek! Amit meg lehetett csinálni az elmúlt egy hónapban, azt megtettük. Amit az azt megelőző hónapokban titokban meg lehetett csinálni úgy, hogy nehogy a választási kampány utolsó heteiben előkerüljenek olyan papírok, hogy mire készülünk, azt megtettük."

"Gyerünk előre! Nincsen sok választás. Azért nincsen, mert elkúrtuk. Nem kicsit, nagyon. Európában ilyen böszmeséget még ország nem csinált, amit mi csináltunk.

Meg lehet magyarázni, nyilvánvalóan végig hazudtuk az utolsó másfél-két évet. Teljesen világos volt, hogy amit mondunk, az nem igaz. Annyival vagyunk túl az ország lehetőségein, hogy azt, mi azt nem tudtuk korábban elképzelni, hogy ezt a Magyar Szocialista Párt és a liberálisok közös kormányzása valaha is megteszi. És közben egyébként nem csináltunk semmit négy évig. Semmit. Nem tudtok mondani olyan jelentős kormányzati intézkedést, amire büszkék lehetünk azon túl, hogy a szarból visszahoztuk a kormányzást a végére. Semmit."

"Lehet még egy picikét itt tesza-toszáskodni, de nem sokat. Gyorsan eljött az igazság pillanata. Az isteni gondviselés, a világgazdaság pénzbősége, meg trükkök százai, amiről nyilvánvalóan nekem nem kell tudni, segítette, hogy ezt túléljük. Nincsen tovább. Nincsen."

Európában ez után a beszéd után miniszterelnök nem maradhatott volna a helyén, sõt, a kormány is azonnal felállt volna, és új választást írnak ki. Azon az áron is, ha elbuknak.

Ehelyett a "független" balfék sajtó beadta a birkáknak, hogy ez volt az igazságbeszéd, és azok akik teljesen jogosan tüntetnek Fletóék ellen, demokráciát követelve, hugyosok. Mert ha a balfasz sajtó dehumanizál, az rendben van. Az illiberális demokrácia kezdete nem az, amikor Orbán bácsi bejelentette azt, hanem ez a pont, az Öszödi beszéd, és annak a feldolgozása. Az volt az a pont, amikor Magyarország kiíratkozott a nyugati demokráciák sorából. Orbán teljesen szabályosan játszik, csak az új játékszabályok mentén. De ezeket a játékszabályokat Fletóék fektették le 2006-ban. A balfék sajtó pedig pont azt kapja, amit az akkori mocskos munkájáért megérdemel.

Flowey 2020.08.07. 15:51:37

Bohócok oldala volt az Index. Régen is, most is. A többi oldal legalább felvállalja, hogy honnan diktálnak neki. Nem rajongok a 444-ért vagy a kurucinfóért sem, de legalább beismerik, hogy merről fúj a szél. Csak az Index játssza el a nagy a "függetlenséget". Ami elég képmutató dolog.

Flowey 2020.08.07. 15:59:28

@midnight coder:

Azt én sem értettem soha, hogy hogyan lehetséges az, hogy azok akik évek óta diktátort kiáltanak Orbánékra, hogyan lehetnek ugyanazok akik szerint a 2006-os gumilövedékkel a tömegbe lövetés és a viperázás teljesen rendben volt.

Nem kedvelem a mostani kormányt sem, de az ilyen kettős mércéktől undorodom, hogy "ha mi tettünk nem baj, az "demokratikus", ha a másik fél, akkor az aztán elnyomás, fasizmus stb. Ahogy attól is kijön a gálám, mikor az olyan oldalak, mint az Index automatikusan "populistának" titulál minden minimálisan jobboldali politikust - bezzeg a "demokrata" baloldal, róluk példát vehet mindenki - holott a kettő általában ugyanolyan, csak a módszerek változnak.

white999 2020.08.07. 16:01:53

@Lord_Valdez: Na na több tiszteletet a cerkófmajmoknak.

white999 2020.08.07. 16:05:20

@ulpius66: Ahogy a Nobel-díjasok jó része is. Csak azért mert zsidó nem kell rögtön piadesztálra emelni.

white999 2020.08.07. 16:11:47

@Flowey: Jogos felvetés szemkilövetés sem járja, tehát nyugodtan diktátorozhatom Vikit. Ne álljunk meg ennyinél talán annak idején a Tasz amikor védte Vikit a kerítésbontás miatt, kevesebbet változott, mint Viki. Aki ugye minden civil szervezetet a legszívesebben földdel tenne egyenlővé. .....és lehetne sorolni napestig.

Flowey 2020.08.07. 16:21:49

@white999:

Számomra egyformán undorító mindkét oldal, mindkettő azonos mértékben űzi az alábbi dolgokat: lopás, korrupció, a másik fél fikázása, sárdobálás, a nép azon részének semmibevétele akik nem számítanak fontos szavazóbázisnak (tehát nem nyugdíjas, "rászoruló", roma, esetleg nagycsaládos), hazudozás, képmutatás. Az egyedüli probléma a mai napig, hogy nincs "A felsoroltak közül egyik sem" a szavazólapon, továbbá hogy kötelező érvényű a választás eredménye azokra is akik azért nem szavaznak, mert nem látják a különbséget a gennyes tus és a redvás szendvics között. Amit a többség választ azt kell enni. Ezért értelmetlen a választás. Nem is szól már másról, mint a 3-4 szavazóbázis meggyőzéséről a szavazás napján. Nyerd meg a nyugdíjas-kisebbség-proli hármast és azonnal nyertél. Fúj.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2020.08.07. 17:03:13

@birkamenet: dkt.hu/hu/menu/ola.html nyomon tudod követni. A lapletöltéseket vetettem össze egyébként. Éspedig tegnapról. Annál frissebb nincs.

ulpius66 2020.08.07. 17:09:52

@white999: "Csak azért mert zsidó nem kell rögtön piadesztálra emelni."

Én mindössze arra hívtam fel a figyelmet, hogy mindkettő zsidó!
(mán Bayer is, és T. Weisz Árpád is.....)

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2020.08.07. 17:13:36

@midnight coder: egyébként Bayer Zsolt kifejezetten művelt pasas. Az erősen vitatható publicisztikáin túl is volt szellemi terméke bőven. A stílusa szerintem kb. olyan, mint Tóta W-é. És hasonló a szerepe is most, mint amit Tóta W. akkor csinált. Elkötelezett kurzusíróként védi a rezsimet. Bayer esetén ez érthető. Egy a Fidesz alapítók közül. Tóta W. esetén nem értettem annyira. Sosem profitált ebből talán. Bár tény, karriert csinált ő is a durva beszólásaival. Értékrendileg a kettő tökéletesen egyforma szerintem. Számomra a bemásolt Tóta W. írás vállalhatatlan. Hirtelen haragjában sem mond ilyet az ember. Méghogy gondolatai vannak. Röhej. Kurva nagy koponyának kell lenni ahhoz, hogy ilyen agresszív gyűlöletcunamit valaki kiokádjon magából. hu.wikipedia.org/wiki/Bayer_Zsolt impozáns életmű egyfelelől...

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2020.08.07. 17:19:20

@ulpius66: Ennek nem vagyok szakértője, de számít ez? Illetve igaz-e egyáltalán. Szerintem Bayer sváb amúgy. badog.blogstar.hu/2018/07/19/szarmazzunk-/55847/ Persze bárki lehet zsidó a 21. században öt perc internetezés után. Ahány körülmetélést én átéltem, csoda, hogy maradt belőle valami... Nota bene, a felmenőim közöt A-tól Zs-ig minden volt. De szerintem az egy dolog, hogy az embernek vannak felmenői. Valószínű zéró az esélyt, hogy ne legyen valakinek zsidó felmenője a Kárpát-medencében. Akár tud róla, akár csak a postás tudott meg a drága mama.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2020.08.07. 17:25:08

@birkamenet: egyébként pont azért kéne több kilonem100.blog.hu/ -t olvasnod, hogy ne írogass a netre ilyen hülyeségeket. Most, hogy kommenteltél el is olvashatod a cikket, ha érdekel. Nem hosszú.

kvadrillio 2020.08.07. 18:01:07

A FASZOM TELEVAN A DÉRIVEL ÚJPESTEN !!%! IDETELEPÍTETT EGY SZELLEMITOPRONGY CSAPATOT ERŐGÉPEKKEL AZ ISTVÁN TÉRRE, AMIKRE A KUTYA NEM LÉP FEL, DE ELŐRE KIFIZETTÉK NEKIK, MERT IN GYENESEN HÍVOGATNÁ A NÉPET, HOGY UGYAN HASZNÁLNÁK MÁÁÁ..VÉGRE... !!! EGÉSZ NAP DROGOS-PSZICHEDELIKUS DEGENERÁLT ZENÉT NYOMNAK, AMIT AZ ELSZÁNT PADRAÜLŐK IS CSAK LEGFELJEBB 1-2 ÓRÁIG BÍRNAK KI, AZTÁN ELHÚZNAK A FENÉBE...EZEK ÖSSZETÉVESZTETTÉK ÚJPESTET A DROGOS OZORAI-FESZTIVÁLLAL ?????! VIHETNÉ MÁR DÉRI-POLGIMESTER INNEN A BÜDÖS PICSÁBA EZEKET AZ AGYALÁGYULT PSZICHEDELIKUS BARMOKAT AZ ANNYÁBA !!!!

kvadrillio 2020.08.07. 18:02:22

@kvadrillio: ezt elküldöm maj ennek a fasz dérigyereknek is emailben ! a rothadt kurva életbemáááár !+

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2020.08.07. 18:35:09

Most, hogy egy kicsit több időm van:
Az alapvető dolog, amit meg kellene érteni, hogy más az a tulajdonos, aki a részvényeket birtokolja és más az a tulajdonos, aki mindenbe belepofázik ("a gazda"). Eddig olyan tulajdonosa volt, aki nem pofázott, csak kivette az osztalékot, de egyébként mindent ráhagyott a szerkesztőségre. Most ez már erősen kétségessé vált. Ez a Vaszily már nem az a Vaszily.
És, ami még nagyon megváltozott, hogy ki van kormányon. A Fidesz ugyanis egy populista párt és a populisták elleneznek mindennemű pluralitást. Egy populista úgy gondolkozik, hogy "én képviselem az egész népet, ezért mindenki más felesleges, sőt káros". Pontosan ez érvényesül a médiához való hozzáállásukban is. Sőt régen is ez érvényesült (ld. index.hu/velemeny/imho/mediafoleny/ ), csak akkor még nem volt a hatalmuk ahhoz, hogy eltiporjanak mindent, amit nem tudnak irányítani.

A HVG-vel azért nem érdemes összevetni, mert az
1. elsősorban gazdasági, közéleti lap. Eléggé természetes, hogy alacsonyabb az olvasottsága, mint egy bulvárlapnak.
2. A HVG csak részben ingyenes lap. Sok tartalom előfizetéshez kötött.
Ha ezeket figyelembe veszed, akkor az 1,7 millió letöltés per nap, egyáltalán nem nevezhető kullogásnak.

@A kiló nem százat jelent.:
Tóta úgy beszél az olvasóval, mint egy indulatos tanár bácsi a hülye Pistikével, aki már negyedszerre bukik meg ugyanabból az anyagból. Bayer meg úgy, mint egy szardarabbal, ami arra se méltó, hogy odébb rúgják. Mind a kettőben előfordul káromkodás, de az egyik oktatni akar (a maga bicskanyitogató módján), a másik csak megalázni.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2020.08.07. 18:37:28

@Lord_Valdez: oh anyám. A HVG és a hvg.hu nem azonos. Két lap. Két szerkesztőség. A HVG és a hvg.hu főleg NAGYON régóta NEM gazdasági lap. Érdemes volna belenézni a lapokba, amiről beszélsz. Kb. 30 év lemaradásban vagy.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2020.08.07. 19:00:01

@A kiló nem százat jelent.:
Ajánlom figyelmedbe az "elsősorban" szót.
Légy oly jó, hogy megfogadod a saját tanácsod és belenézel a hvg.hu-ba. Mondjuk, hogy mennyi hír van celebekről, meg hasonló gyökérségekről. Jelképes.

midnight coder 2020.08.07. 20:10:33

@Lord_Valdez: " Egy populista úgy gondolkozik, hogy "én képviselem az egész népet, ezért mindenki más felesleges, sőt káros"."

Látod ezért nem lehet a liberósbolsevik blogokon kommentelni itt az indexen. Kb. onnan is lehet òket megismerni: ha liberósbolsi akkor vagy nem kommentelhetsz, vagy csak faszbúkkal, vagy úgy cenzúráznak, hogy abba Goebbels is belepirulna.

midnight coder 2020.08.07. 20:17:10

@Lord_Valdez: "Tóta úgy beszél az olvasóval, mint egy indulatos tanár bácsi a hülye Pistikével, aki már negyedszerre bukik meg ugyanabból az anyagból."

Na most, a segghülye egyik legfõbb ismérve, ha így próbál szólni az olvasóihoz. Amúgy a baj nem azzal volt ahogy szólt, hanem azzal, amit mondott. Mert ugyan hatalmon le lehet cerkófmajmozni a másik oldalt, csak azzal is számolni kell, hogy egyszer fordulhat a kocka, és akkor az õ oldala kapja majd a banánt. Ami el is érkezett, most persze megy a sírás.

szemtanú 2020.08.07. 20:28:18

@A kiló nem százat jelent.:" Sosem profitált ebből talán." Ha, jól emlékszem kapott egy pár millás szerződést, valami energiatakarékos tv oktatófilm szövegírásáért. Azután sajnos(neki) hamarosan jött Öszöd.

Horváth András zöld dossziéja a Nagyi receptjeivel 2020.08.07. 20:29:28

@Lord_Valdez: óóóó, az indulatos tanárbácsi.. aki még annyira sem tiszteli az olvasóit, h felnőttnek tekintse őket. ül a dohos köpenyében az asztal mögött, szívja az olcsó cigarettát, otthon részegre issza magát, a gyerekeknek meg ossza a körmöst.

ki a fasz kérte meg, h indulatos tanárbácsit játszon? ki hatalmazta fel arra, h okítani akarja az embereket?

(bayert se hatalmazta fel senki, de őt nem is mentegeti ilyen szánalmas szöveggel senki)

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2020.08.07. 20:55:32

@midnight coder:
Minden blog maga választja meg a comment policy-jét.

Ő a magas intelligenciájú olvasókhoz kívánt szólni ezzel, és ez többnyire sikerült is. A többi akkor se értette volna meg, ha szebben fogalmaz. Egyszer mondtam is neki, hogy fogalmazhatna finomabban, de azt mondta, hogy aki nem bírja, annak írjon más.

Tóta soha nem volt hatalmon, ezért ez értelmetlen. Itt nincsenek oldalak. Tudom, hogy sokan azt hiszik, hogy Tóta baloldali, de nem az. Tóta nagyon is jobbos, persze, nem fideszes értelemben, hanem a szó klasszikus értelmében, csak épp anti-hülye. Nem bírja elviselni a hülyeséget. Épp ezért kerül annyiszor konfliktusba a Fidesszel, mert az meg nagyon hülye. Viszont ettől még a hülyék és nem hülyék nem alkotnak oldalakat.
Az meg, hogy most a hülyeség jóformán elvárás lett, nem igazán változtat sok mindenen. Azt kell megérteni, hogy a hülyeség nem létszám kérdése. Ha a laposföldesek kerülnek többségbe, a Föld akkor se fog kilapulni.

@Horváth András zöld dossziéja a Nagyi receptjeivel:
Egyrészről, nincs szükség hozzá felhatalmazásra. A szólás jogát nem osztják, hanem alapvető, elidegeníthetetlen jog.
Másrészről, nem kell túlságosan messzire tekinteni ahhoz, hogy látható legyen, hogy nagy szükség van rá. Igény nem biztos, de szükség igen.

Narancsos kommunizmus 2020.08.07. 21:08:26

@midnight coder: Te még mindig Németországban migránskodsz?
Milyen az élet untermensch-ként? Szerencsére a hazai helyzetet is követed.

Narancsos kommunizmus 2020.08.07. 21:11:29

@kvadrillio: Nagyon váhgod ezt a drogos témát. Van benne tapasztalatod rendesen. Pupilla is így kitágul, hogy csak akkor látod a betüket, ha mindent naggyal írsz?

Narancsos kommunizmus 2020.08.07. 21:13:57

@midnight coder:
"Látod ezért nem lehet a liberósbolsevik blogokon kommentelni itt az indexen. Kb. onnan is lehet òket megismerni: ha liberósbolsi akkor vagy nem kommentelhetsz, vagy csak faszbúkkal, vagy úgy cenzúráznak, hogy abba Goebbels is belepirulna. "

A 888-ról beszélsz?
Midnight, midnight, te szopni jársz ide.

leponex 2020.08.07. 21:14:02

@Lord_Valdez: TWA a leg undorítóbb volt köztük. Vélem most is az, csak nem olvasom már. SOHA.
Az első volt, akire soha többé nem kattintottam rá, majd később a 444 került nálam indexre.
Pedig még egy Gulyás Balázst is képes vagyok elolvasni nagy nehezen.
PS: külön köszönet a nemszázkilonak, hogy visszafogott tapintatossággal írta le TWA végtelenül kisszerű primitív genyaságát.
Mert TWA tényleg 1G.

Narancsos kommunizmus 2020.08.07. 21:15:56

@midnight coder: "Európában ez után a beszéd után miniszterelnök nem maradhatott volna a helyén, sõt, a kormány is azonnal felállt volna, és új választást írnak ki. Azon az áron is, ha elbuknak."

Japánban meg öngyilkos lett volna. Persze a csúti féregnek is ideje lenne belátni, hogy egy országot nem lehet szétlopni a keresztény demokrácia nevében.

leponex 2020.08.07. 21:17:34

"Utóirat:
Lehet szeretni, nem szeretni Tóta W-t, de azt nem lehet vitatni, hogy kiérdemelte, hogy "A" Tóta W-ként emlékezzünk meg róla mindenkor."

NEM szeretet kérdése, hitler, sztalin hiába volt kisfiúként ab ovo szerethető, nagyrészt szabad akaratukból váltak olyanná, amilyenné.
De abban igazad van, emlékezzünk meg róluk, van miért ...

leponex 2020.08.07. 21:28:07

@midnight coder: Ferenc testvérünk annyira nem volt ... izé, meg kell védenem. Az öszödi apokrifben még egy valódi politikusként nyilvánult meg.
Csak egy példa:

"Melyek a fõ kérdések? Menjünk gyorsan darabra. Választási ügyekben kisebb települési önkormányzati képviselõtestületek, már úgy, hogy ez figyelembe vehetõ legyen a mostani õszi önkormányzati választásnál. Ez kétharmados törvény. És feles törvényben pedig korlátozottabb tiszteletdíj és költségtérítés. Ezzel egy idõben kisebb parlament, ez 300 fõ alatti parlamentet jelent. A mi álláspont szerint egyfordulós választással, 149 egyéni és 149 országos listán megszerezhetõ hellyel. Az SZDSZ nem pont ezt gondolja - muszáj hozzátennem."

Ferencünk eljátszotta a 'baloldal' esélyét évtizedekre (??), amivel a magyar 'liberálisok' sírját ásta meg.
Örök hála néki!
:)

leponex 2020.08.07. 21:30:29

@Lord_Valdez: "Ő a magas intelligenciájú olvasókhoz kívánt szólni ezzel,"
TWA meg a magas intelligencia igénye ...
Szerintem téged meghekkelt valaki ;-(

leponex 2020.08.07. 21:32:28

@Lord_Valdez: nem akarok hinni a szememnek, de lassan leesett atantusz, Te itten csak provokálsz :)
"Tudom, hogy sokan azt hiszik, hogy Tóta baloldali, de nem az. Tóta nagyon is jobbos, persze, nem fideszes értelemben, hanem a szó klasszikus értelmében, csak épp anti-hülye. Nem bírja elviselni a hülyeséget. "
TWA maga a hülye :)
És tényleg látszik, hogy nehezen viseli el saját magát.

white999 2020.08.07. 21:36:44

@ulpius66: Én mindössze arra hívtam fel a figyelmet, hogy mindkettő zsidó!
(mán Bayer is, és T. Weisz Árpád is.....)

És akkor ennek mi az információ tartalma, ami hozzáadott értéket tartalmazna a témához?
Én pedig erre kívántam felhívni a figyelmedet.

birkamenet 2020.08.07. 22:50:25

@A kiló nem százat jelent.:

te tényleg beszopod, hogy egy origót napi 3,4 milliószor töltenek le???? Kicsoda???????????

A netet bekapcsolni se tudó 3 millió nyugger?? Az internetes politkai tartalmakra szaró 80% magyar???? Aki örül ha este amikor hazamegy a munkából megnézhet egy Sztárban sztárt vagy hasonlót, mert neki ennyi "közélet" bőven elég????

Az M1-nek alig van 100 ezer nézője, pedig azt a legostobább fidess parasztjának találták ki, aki még a TV-t be tudja kapcsolni. A legnézettebb politikai adás, az RTL klub hírmüsorainak sincs több mint 800 ezer átlagnézője. De persze az origót, azt naponta 3,4 milliószor kattintják, mert 4-szer menőbb és 4-szer nagyobb a CÉLKÖZÖNSÉGE mint az "egész ország" által nézett RTL Klub hírádó?????

Te ingyen adod a szóóórakoztóóóó müsort???

birkamenet 2020.08.07. 22:57:01

@A kiló nem százat jelent.: "egyébként pont azért kéne több kilonem100.blog.hu/ -t olvasnod, hogy ne írogass a netre ilyen hülyeségeket."

bocsika, de el ne szálljál már magadtól, csak mert beválogattak a címoldalra. Ennyivel Hódi Pamela is tud sorozatban büszkélkedni, csak ez nem jelenti azt, hogy ez automatikusan szellemi színvonalat is jelent.

Majd szóljál, hogy azon kívül, hogy "Benne volam a TV-ben", miféle szakmai referenciád, idézettséged van, mert eddig a zavaros, ámbár a legvégén a fidess vonalhoz remekül záródó írásaidon kívül még semmit nem tettél le az asztalra, ez meg abszolút nem ok a büszkeségre. Sőt!

BiG74 Bodri 2020.08.07. 23:11:46

@A kiló nem százat jelent.:
Bocs kilo, de idéztél tótától a demokrácia gondolatait. Idézd légyszíves azt is ahol ezeket megtagadja.
Nem kötözködök, csak a tóta idézet után, egy rakat belemagyarázást látok tőled, pedig az indítás jó, azt nem kell értelmezni. Az adja magát, a többi viszont lóg a levegőben.

birkamenet 2020.08.08. 01:25:37

@A kiló nem százat jelent.:

Ha már így kifényezted a "nem is fidess-es mert csak bizniszmanus" - valójában titokban még mindig ballibsi (pszt!) - Vaszilij eftársat, akkor lefordítanád ezt a cikket egyszerü szavakkal, csak hogy a 2 milliós agysebész fidess tábor is megértse?

Vaszily Miklós új tévéje becsöngetett az Index kirúgott főszerkesztőjéhez
augusztus 5.,

Kedden az újonnan indult Pesti TV stábjának tagjai csöngettek Dull Szabolcs, az Index kirúgott főszerkesztőjének ajtaján, írja a hvg.hu.

A Pesti TV a májusban alapított Progressive Media első projektje, a cég 50 százalékos tulajdonosa pedig Vaszily Miklós, a kormánymédia fontos embere, a TV2 igazgatósági elnöke és az MTVA korábbi vezérigazgatója, aki idén vásárolta be magát az Index mögötti kiadóvállalatba, az Indamediába, és aki éppen Schmidt Máriával találkozott az Index összeomlása közben.

A Progressive Media másik tulajdonosa pedig a Bizalom Vagyonkezelő Kft., ami a G7 szerint okirattal bizonyíthatóan Mészáros Lőrinc pénzét kezeli. A Pesti TV-ben a Pesti Srácok munkatársai végzik a tartalomszolgáltatást.

Dull a hvg.hu-nak azt mondta, nem hagyta őket kérdezni, megkérte őket, hogy ezt fejezzék be, és becsukta az ajtót.

„Nem értem, miért az én ajtómnál toporognak, mikor nem tőlem lehet a legfőbb titkot, az Index összeomlásának okát kiszedni. Amikor azt kértem, hogy a titoktartást oldják fel, nem arra gondoltam, hogy a híváslistám meg a lakcímem a kormányhoz közeli médiában forogjon.”
Dullt július 22-én rúgta ki Bodolai László, az Index.hu Zrt. igazgatóságának elnöke, ami - hozzávéve, hogy a szerkesztőség hetek óta bizonytalannak látta a lap függetlenségét - jóformán az összes újságíró felmondásához vezetett.

midnight coder 2020.08.08. 08:11:35

@leponex: A baloldal szétesése egy hosszú folyamat. Először gondos munkával feltupírozták a Jobbikot hogy meg legyen az aktuális mumus, majd a megélhetési bűnözéses szöveggel és az SZDSZ-ben folyamatosan jelen lévő városi elitizmussal áttolták bele a vidéki szavazóbázisuk egy jó részét. Aztán az SZDSZ kilépett az ablakon a tizedikről - a mai napig nem tudom, hogy miben bíztak - majd a maradékből Fletó kivette a DK-t, megint csak ketté osztva a szavazóbázist, és elveszítve azokat akik azért szavaztak rájuk, mert mégiscsak ők az MSZMP. Persze ez a bázis már amúgy is egyre kevesebb, de szerintem így is sokat gyorsított vele a buktán. Ráadásul a DK egy egyszemélyes párt, az élén azzal a politikussal, aki Szálasi és Rákosi óta a legkárosabb volt a magyar történelemben.

alöksz róz 2020.08.08. 08:13:04

@birkamenet: az nem annyi olvasót jelent, hülye :D

scsaba1 2020.08.08. 08:42:36

@Lord_Valdez:

Valdi, nem érzed, hogy egy kicsit ellentmondásba keveredtél saját magaddal?

"Minden blog maga választja meg a comment policy-jét."

"A szólás jogát nem osztják, hanem alapvető, elidegeníthetetlen jog."

birkamenet 2020.08.08. 09:50:42

@alöksz róz:

Nem is olvasórói számról beszélek agysebészkém!

Dan da Man 2020.08.08. 09:59:47

@midnight coder: Nem, szívem. Azért nem lehet azokon a helyeken kommentelni, mert az ún. "jobboldali" kommentelők (birka, ulpius, nemecsek - és akkor most csak az itt megjelentekből szemezgettem) nagyon buták, provokálnak, és nem tudnak hányás nélkül érvelni.
Te, velük szemben, meg tudsz szólalni értelmesen és kulturáltan, és bár néha sajnos összekevered a fát meg az erdőt, de nem libsizel, bibsizel, és nem zsigeri gyűlöletből provokálsz, hanem a véleményedet mondod el.
De a többség, aki Hozzád közeli platformon áll, nem ennyire emberi. És nekem sincs kedvem a kommentjeiket olvasni. Ha le lehetne tiltani a megjelenésüket akármely blogon, amelyre felmegyek, akkor megtenném. Mivel ezt nem lehet, a blogger feladata, hogy megtegye helyettem.
A szólásszabadság ugyanis nem egyenlő a provokációval meg a geciskedéssel. És sajnos van egy tendencia, hogy a legprimitívebbek az index blogoszférában, azok fidesz vagy jobboldal-szimpatizánsok. (Kisebbségben pedig olyanok, mint mondjuk matthiascorvinus, akiről még mindig nem vagyok meggyőződve, hogy nem fizetett provokátor, de lehet, hogy tényleg ennyi benne a gyűlölet. Ez azonban őt sem menti fel, és ugyanúgy bant érdemel.)

birkamenet 2020.08.08. 10:22:01

@Horváth András zöld dossziéja a Nagyi receptjeivel:

Mi van fidess-es troll, beveted a 24-ik álnickedet is?

Neked azt a hírt kell zabálni, hogy a magyar járványkezelés a világ legjobbja. A világrekord 15%-os halott/fertőzött arányával. Amihez a 36 ezer üres kórházi ágy tapsolt. Meg az utcára kipaterolt több ezer krónikus beteg.

birkamenet 2020.08.08. 10:26:59

@Dan da Man:

Amikor kripto fidess hívővel vagy egy blogban, akkor valójában mindegyik provokál, mert a végén úgyis mindegyik letagadja a csillagot az égről és büszkén vállalja, hogy orbán agyhalottja. Szart se érsz tehát a csendesebb őrültjeivel.

eßemfaßom meg áll 2020.08.08. 10:28:25

@Lord_Valdez: "Ő a magas intelligenciájú olvasókhoz kívánt szólni ezzel"

vs.

@Lord_Valdez: "Tóta úgy beszél az olvasóval, mint egy indulatos tanár bácsi a hülye Pistikével, aki már negyedszerre bukik meg ugyanabból az anyagból. "

Gyönyörű :)

eßemfaßom meg áll 2020.08.08. 10:32:03

@birkamenet: "A netet bekapcsolni se tudó 3 millió nyugger??"

Azért tartotok ott ahol mert ilyen baromságokat beszéltek be magatoknak.

arthurthedent 2020.08.08. 10:33:07

@Lord_Valdez: "És, ami még nagyon megváltozott, hogy ki van kormányon. A Fidesz ugyanis egy populista párt és a populisták elleneznek mindennemű pluralitást. Egy populista úgy gondolkozik, hogy "én képviselem az egész népet, ezért mindenki más felesleges, sőt káros"."

Merthogy a fidesz akart politikai pártot betiltani? Ja, nem az az SzDSz volt. Ők azok, akik nem képesek elviselni, hogy nem ők nyertek a választáson? Ja, nem az a teljes baloldal volt. Ők azok, akik a jobbikkal is összefogtak volna, csak nehogy a másik nyerjen? Ja, nem, az az mszp volt. Ők azok, akik a választás után kijelentették, hogy *bármi* áron meg kell akadályozni, hogy kitöltse a kormány a négy évet? Ja, nem, az a DK volt.

Ők azok, akik a másik pártra 10 éven keresztül azt mondták, hogy iszonyatosan káros, veszélyes, katasztrófa? Ja, nem, az megint csak a komplett baloldal volt.

Akkor?!

eßemfaßom meg áll 2020.08.08. 10:37:43

@Dan da Man: elég szelektiven olvasol ha szerinted "mert az ún. "jobboldali" kommentelők (birka, ulpius, nemecsek - és akkor most csak az itt megjelentekből szemezgettem) nagyon buták, provokálnak, és nem tudnak hányás nélkül érvelni."

itt van rögtön neked a menetelő birka, hogy ne mutogassak ujjal taga20ra és haveri körére :)

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2020.08.08. 10:47:47

@scsaba1:
Nincs ellentmondás.
A szólásszabadságot csak állam képes korlátozni, mert csak államnak van erőszak alkalmazási joga. Egy blog maximum annyit tud tenni, hogy nem biztosít hozzá eszközöket számodra. Viszont a szólásszabadság ún. negatív szabadságjog, ezért nem kötelez senkit arra, hogy segítsen téged a szólásban.

@eßemfaßom meg áll:
Nekik szól, nem róluk.

@arthurthedent:
Állj le a drogokkal.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.08.08. 10:51:10

@Dan da Man:

A szólásszabság liberóul azt jelenti: mindenki korlátlanul kifejtheti véleményét, kivéve ha az fasiszta gyűlöletbeszéd. Arról meg n em tehetnek a liberók, hogy minden nekik való ellentmondás fasiszta gyűlöletbeszéd...

arthurthedent 2020.08.08. 10:55:35

@eßemfaßom meg áll: "elég szelektiven olvasol ha szerinted "mert az ún. "jobboldali" kommentelők (birka, ulpius, nemecsek - és akkor most csak az itt megjelentekből szemezgettem) nagyon buták, provokálnak, és nem tudnak hányás nélkül érvelni."

Hát mondjuk ez a másik oldalra legalább ennyire érvényes. Ott van például a brendel metyika, aki egymaga lekörözi az általad emlegetett társaságot. Mit lekörözi, fél körön három kört ver rá.

nemecsekerno_007 2020.08.08. 10:55:58

@eßemfaßom meg áll: Csodálkoznak rajta, hogy nem megyek bele intellektuális f@szverésükbe. Mert nyilván buta vagyok.
Öncélú, partttalan, értelmetlen. Eleget hallgattam én ezeket 1990 és 2010 között.
És állítólag műveltek, tanultak és világlátottak.

arthurthedent 2020.08.08. 10:57:42

@Lord_Valdez: "Állj le a drogokkal."

Te is elvégezted a HVG "frappáns visszavágások a politikai életben" kurzusát? Látom nem maradt nyomtalanul a tanulás, megérte a ráfordított időt. :D

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.08.08. 11:05:12

@A kiló nem százat jelent.:

Еlfelejted, hogy Zorbán betiltotta a netet vidéken!

Ezért kell kinyomtatni a netet és bedobni vidéki postaládákba.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.08.08. 11:07:09

@arthurthedent:

Brendel súlyos beteg, pszichésen.

Egyrészt magánéleti problémák. Az arab fiúja dobta őt.

Másrészt még a legvadabb ballibant szerveződmények is elhatárolódnak tőle. Az ő stílusa még a Nyugati Fénynek is túl sok.

nincs1agy 2020.08.08. 11:24:22

Inkább talán Tóta 00 Árpád..:))

nincs1agy 2020.08.08. 11:26:03

@arthurthedent:

Nem, ez a Soros képző Kézikönyv nácikok ellen c. tankönyv 88. oldalán található..:)

ulpius66 2020.08.08. 11:33:20

Természetesen minden és mindenki változik idővel........ még én is!

Pl: 1994, 98, 2002 MIÉP ... 2006 MIÉP-JOBBIK ... 2010, 2014 JOBBIK 2018 FIDESZ..... ha a MI Hazánk Mozgalom így folytatja, akkor 2022-ben valószínűleg rájuk szavazok!

Ahogy valamelyik NAGY EMBER mondta a változásokról:
"Aki 20 éves korában nem liberális/kommunista/forradalmár ANNAK NINCS SZÍVE!
Aki 50 éves korában liberális/kommunista/forradalmár ANNAK NINCS ESZE!"

ulpius66 2020.08.08. 11:38:19

Azt meg ki is hagytam, hogy sok ismerősöm 1990-ig mindig az MSZMP-re szavazott, azóta MINDIG AZ MSZP-re!!!!!!

Ahogy valamelyik ókori bölcs mondta:
" A világon minden változik! Kivéve a hülye, a hülye az örökké hülye marad!"

ulpius66 2020.08.08. 11:48:14

A pártok változásairól ne is beszéljünk!

Évtizedekig volt a kedvenc pártom a JOBBIK!!!!!!

A gyurcsányi börtönbe! jelszótól, ők lettek gyurcsányi legnagyobb seggnyalói!

Az MSZP a liberálisok elvtelen kiszolgálója lett!!!! (Horn Gyula - ha élne - forogna sírjában!)

A Fidesz eljutott a Liberális Internacionálé vezetésétől a Nemzeti Konzervatívizmus legerősebb bástyájáig......

.... és végig lehet menni ugyanígy az LMP-től a Párbeszédig, a Momentumig......honnan hova jutottak.....
(a DK-t nem említem, mert az nem párt, hanem egy szekta....)

leponex 2020.08.08. 11:51:06

@midnight coder: "aki Szálasi és Rákosi óta a legkárosabb volt a magyar történelemben."
Megint csak nem tudok ezzel egyetérteni.
Ferenc testvér szerintem jól látta meg, hogy a magyar 'liberálisok' esélytelenek, viszont a döntően liberális média (kint és bent) őket tolja.
Horn (az utolsó ?) komolyabban vehető baloldali politikus ezért volt kénytelen koalálni velük.
De a Bokrossal befürdött velük 1998-ra.
2002-ben a Medgyessy még egy tétova kísérletet tett a normálisabb 'baloldali' politikára, eltávolodva kicsit a 'liberálisoktól', akik persze megpuccsolták Ferenc testvér segedelmével.
Oszt lett egy-két éves liberális ámokfutás, a Ferit pórázon tartva. (Lásd öszödi apokrifet!).
Feri ugrabugrált, kapkodott, semmi értelmeset nem tudott se balról, se liberálról megvalósítani. Leamortizálta a szocikat, le a 'magyar liberálisokat'.
Szerintem köszönetet érdemel ezért;-)
Ferenc testvérünk elvitathatatlan érdeme, hogy 2010-re a magyar választópolgárok sokasága belátta: 'ezeket' soha többé! És lőn a kétharmadok sora.
Ahogy a Krómer írta vala: Lovasszobrot Gyurcsánynak!
És igaza van :)

leponex 2020.08.08. 11:58:06

@Dan da Man: "A szólásszabadság ugyanis nem egyenlő a provokációval meg a geciskedéssel."

Vicces vagy, a ballib média hónapokig tele volt az oegygével, a sajtótájékoztatókon meg a végnélküli primitív provokációval...
Nem emlékszem, hogy a liberális média tiltakozott volna a liberális média provokációi és a geciskedései miatt.
Lehet, hogy emiatt gondolják a liberális nyugaton, hogy nálunk nincs szólásszabadság ?

ulpius66 2020.08.08. 12:05:43

Értem én a pártokat, a pártok vezetőit!

A hatalom megszerzése, megtartása mindig sokkal jobban érdekelte őket, mint az "elveik betartása"!!!!
(mondjuk sokszor NEM A PÁRTOK VEZETŐI DÖNTENEK, HOGY KIVEL ÁLLJANAK ÖSSZE, HANEM A PÁRTOK MÖGÖTT ÁLLÓ "HÁTTÉRHATALOM".......LÁSD: JOBBIK-DK ÖSSZEBORULÁS....)

Flowey 2020.08.08. 12:46:58

@ulpius66: A vicces az, hogy az egyetlen párt ami még ma is kb. ugyanazt képviseli, mint alapításakor - és ez a Munkáspárt. Ami elég szomorú, mert önmagában rossz az ideológia amit képvisel. De legalább következetesen.

Horváth András zöld dossziéja a Nagyi receptjeivel 2020.08.08. 14:31:33

@birkamenet: mondja ezt egy 4 hónapos kamu, aki már legalább 8 nicken lebukott hazugsággal. igaz gróf/csöpi/toszkána úr?! :DD

Horváth András zöld dossziéja a Nagyi receptjeivel 2020.08.08. 14:33:59

@Dan da Man: egyem a kis érzékeny szívedet. persze téged birkamenet, tanga, gendermátyás, morpho, moprhondeer, a cicás képű meg a többi szellemi toprongy nem zavar, sőt, még össze is kacsingatsz velük.

savanyú a narancs ( Villanyfényes) 2020.08.08. 17:24:52

Ez a poszt maga a tökéletes csubakka védelem, ugyanis semmi értelme.

Hacsak az nem, hogy

1.orbánseggszopók itt tobzódják ki elmebetegségüket

2. bemutassa, hogy milyen az sértődött hisztiből reagálni, mint a tankcsapda.

3. bemutassa, hogy milyen gyönyörűen lehet hazudni, csúsztatni, sejtetni és összefüggéstelen baromságokat leírni,mintegy önparódiaként.

midnight coder 2020.08.08. 18:38:28

@leponex: Azért Orbán bácsi ámokfutását amit Ferenc testvér lehetővé tett, azért szintén nem nevezném annyira hasznos következménynek. Ráadásul tegyük hozzá azt, hogy az országot sikerült neki egy olyan pályára állítani, ahonnan egy Bajnai nem tudta volna visszafordítani, nem hogy Orbán, akinek ráadásul nem is annyira ez a legfőbb prioritása.

midnight coder 2020.08.08. 18:41:37

@ulpius66: "Aki 20 éves korában nem liberális/kommunista/forradalmár ANNAK NINCS SZÍVE! Aki 50 éves korában liberális/kommunista/forradalmár ANNAK NINCS ESZE!"

És ez pontosan így van. Bár én ezt az 50-et inkább 30-ra tenném. Ahogy a választójog minimális korhatárát is.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2020.08.08. 19:40:24

@savanyú a narancs ( Villanyfényes): itt sértődött frusztrált kommentelést szerintem te követsz el. Alapvetően számomra is pont három dolog derült ki: 1. felületesen olvasol, 2. egybitesen szeretsz gondolkodni, 3. savanyú a szőlő valamiért. Ne legyen. Az élet szép! :*

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2020.08.08. 19:44:33

@MAXVAL bircaman közíró: értem poént. Igen a net. Volt egy kutatás, hogy még a legszegényebb vidéki népesség is hozzáfér az "ellenzéki" médiához. Több forrásból tájékozódik és tud mindenről, amiről érdemes. Vagy nem kevésbé, mint a high entellektüell budapesti, mert ugye minden budapesti szükségszerűen high entellektüell. Ez az a gondolatmenet, ami mindig buktával zárul és ebből már láttam párat. Mindegyik "oldalon".

alöksz róz 2020.08.08. 22:06:39

@birkamenet: a freemailből kilépés az mi szerinted

alöksz róz 2020.08.08. 22:18:06

@A kiló nem százat jelent.: ződi tanár úr szerint az a különbség, hogy az egyik keresést, aktivitást, tudatos tevékenységet igényel, a másikat meg megkapod telibe enélkül is

bár lehet nem is ő írta, hanem csak valamelyik hozzászóló a blogján, mert nem tűnik akkora hülyeségnek.

a másik meg h minek keresné valaki azt a felületet, ahol őt hülyézik köpködik

alöksz róz 2020.08.09. 08:43:03

@BiG74 Bodri: nem kizárja egymást a kettő, hanem kiegészíti
úgyhogy igazán nincs mit

ráadásul ha csak egyoldalú "hivatalos" tájékozódási lehetőség lenne, az se jelentene túl sokat :-)

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2020.08.09. 13:19:25

@A kiló nem százat jelent.: a kedvencem ahogy a videkieket latjak egyesek. mikozben 60 millas traktorokkal jarnak a parasztok, olyan high tech cuccokkal, hogy ezek a kinyúlt puloveres senkik sirnanak ha latnák. 1 ha fold 1 millio Ft, tiszta csóró mind.

apro_marosan_petergabor 2020.08.09. 16:25:41

Tóta W, becsületes tömegbelövető - a perifériára került.
Agyrohamai egyre kevesebb emberhez jutnak el. Ez nem szomorít el, sőt társadalmilag kifejezetten hasznos. Lassan ugyan olyan ideológiai maszturbáló lesz belőle, mint TGM-ből. Az utóbbi azért lényegesen értelmesebb s tájékozottabb, még leg beszűkültebb pillanataiban is.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2020.08.10. 06:45:25

@ulpius66: a Párbeszéd nem változott. Az LMP még nem tudott mást, csak belépni a szövetségbe. Párbeszéddé válni. Gáz nem gáz, ez maradt. De ez változást nem jelent. Csak a választók ezt várták el. Az önállóskodásra nem volt igény.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2020.08.21. 21:00:15

@savanyú a narancs ( Villanyfényes): ugyanmár a kommentet nevetséges. Tényeket írj, érvelj, ahogy én tettem. Nem megy?
süti beállítások módosítása