A kiló nem százat jelent.

Ha már a közvéleménykutatásokból nem derült ki: szavazz, mit gondolsz a túlóráról és a tüntetésekről?

2018. december 15.

Manipulált közvéleménykutatások? A felmérések alapján két dolgot biztos nem szeretnek  a magyar emberek: ha átverik őket a túlórákkal, és ha randalírozó tüntetők törnek-zúznak, kukákat borogatnak, (túlórázó) rendőröket inzultálnak. De sok minden más nem derült ki sajnos. Pl. a közhangulat a törvénymódosításról vagy az az elleni tüntetésekről.

48209544_2059879890724946_3967107608795414528_n_1.jpg

Három felmérést vizsgáltunk: a Policy Agenda, a Republikon és a Századvég felmérését. Ne kerteljünk: az előző kettőt leginkább balliberálsnak tartják, az utóbbi pedig egyértelműen a Fidesz think tankje. Jellemző módon mindegyik sajtóban megjelenő közvéleménykutatás egy megrendelő igényeire és politikai céljaihoz van szabva érzésem szerint. Valahogy sose sikerült a legadekvátabb kérdést feltenni a közvéleménynek. Egyiknek se.

A Policy Agenda felmérése szerint az aktív korúak 81%-a szerint "a túlóraszám növelésével nő a dolgozók kiszolgáltatottsága", amit azért csúsztatás szalagcímben leegyszerűsíteni úgy, hogy a "túlóratörvénynek 81%-os az elutasítottsága" — ami azt sejtetné, hogy most eljött az ellenzék ideje, viszont csak néhány ezer fős tüntetéseket látunk, aminek az okait már próbáltuk keresni. Lehet szándékosan csapják be magukat, akik megtévesztő kérdéseket tesznek fel a közvéleménynek?

(A Republikon felmérése talán idejekorán készült, hasonló eredményekre vezetett, de talán még nem volt annyira széleskörben ismert a javaslat, de főleg nehezményezhető, hogy mint "rabszolgatörvényt" említi a kutatás a törvénymódosítást, ami hát hogy is mondjam, nem egy elfogultatlan kérdezőre utal és már eleve befolyásolja a válaszadást. Magyarán szólva: tökéletesen szakmaiatlan, ezután nehezen vesz az ember kezébe egy Republikon kutatást — de ebben nincs semmi új: a választásokkor is manipulálni igyekeztek, amit akkor lelepleztünk.)

Valójában mit gondolnak az emberek a túlóráról és a tüntetésekről? Ha már a közvéleménykutatásokból nem derül ki...

Nem akarok egyszemélyes közvéleménykutatónak felcsapni, de valami ilyesmi lett volna a megfelelő kérdés: 

Ahogy külön kéne azt is venni, hogy milyen érzéseket vált ki a 36 hónapos munkaidőkeret, ami akár ezen túlórák lecsúsztatását, évek múltáni kifizetését is lehetővé teszi...

A Századvég felmérése szerint viszont a megkérdezettek "83%-a elutasítja az elmúlt napok tüntetésein tapasztalt agressziót és a rendőrökkel szemben tanúsított erőszakot". Hát ezt érezheti az is, aki egyébként egyetért a tüntetőkkel. Bőven. Sőt akár maguk a tüntetők 83%-a is. Hihető adat, hogy "a megkérdezettek 92%-a hallott arról, hogy ellenzéki politikusok a szerdai ülésen megpróbálták megakadályozni az Országgyűlés munkáját." (Még örülhetünk is a rég nem látott politikai érdeklődésnek. Cikkünk is rengeteg keresőtalálatot kapott azóta.)

A felmérés szerint "a magyar lakosság többsége (60%) nem tartja elfogadhatónak, hogy az ellenzék ilyen módon próbálta akadályozni a parlamenti munkát." Maga a 60%, ha valós adat, intőjel kéne legyen az ellenzéki pártok számára, hogy milyen formáját választják az ellenállásnak. Erre a végén még visszatérünk.

Maga a kérdés viszonylag korrektnek tűnik, bár az ellenzék 4-5-6 párt és formáció jelenleg, no és ez a sajtóban publikált felmérés is szemérmes akár a tüntetések céljának vagy maguknak a tüntetőknek vagy az egyes ellenzéki pártok szerepének a megítélését illetően. 

Állást nem szeretnék foglalni. Azt megteheti fent ki-ki a szája íze szerint. Szerintünk csak jó lenne ez ügyben tisztán látni, és nem a közvéleményre hivatkozva, azt átverve, megvezetve, manipulálva védeni a mundér becsületét, politikai tőkét kovácsolni a semmiből, igazolni saját politikai baklövéseinket vagy ezek kombinációja...

Utcai randalírozásba menekült a Momentum és a Párbeszéd a postás elől?

Kispénzű emberek néha úgy igyekeztek elodázni az elodázhatatlan, hogy lélegzetvisszafojtva nézték a kulcslyukon keresztül a felszólító levelet átadni akaró postást, hogy mikor megy végre el. Rossz hírem van. Jó ideje a hivatalos levelek kézbesítettnek tekinthetőek anélkül is, hogy a kezünkbe vennénk. Ez a trükk már elavult.

Az ellenzék pártjai most egységfrontot képeznek a törvénnyel szemben, ami talán jó, bár én egy alternatív és jobb munkaidőszabályozási javaslatnak örültem volna a 2900 kizárólag obstrukciós okból benyújtott javaslat helyett. A parlamentbe az MSZP listáján bejutott Párbeszéd illetve a parlamentbe nem bejutó fiatal Momentum újraéledése és radikalizálódása az egyik legszembetűnőbb, ami történt. Tordai Bence cöfögéssel induló és a házelnöki pulpitust eltorlaszoló akcióit most Fekete-Győrék füstbombával, rendőrök dobálásával igyekeznek überelni.

A parlamenti balhé nélkül aligha szólt volna ez a történet ekkorát. Hogy mi helyes és mi helytelen, döntse el az olvasó. Ahogy azt is, hogy a radikalizálódásra mi ad elégséges okot...

Előtte ez történt, ami a botrány miatt is kevés figyelmet kapott:

Az Állami Számvevőszék októberben közölte, hogy a választási kampányköltések ellenőrzéséhez hat párt (a Fidesz-KDNP, a Jobbik, az MSZP, az LMP és a DK) szolgáltatott adatot. A Párbeszéd Magyarországért illetve a Momentum Mozgalom viszont nem teljesítette "a számvevőszéki törvényben előírt közreműködési kötelezettségét." 

A két párt székhelyén többszöri megkeresés ellenére nem voltak elérhetőek sem, nem reagáltak az ÁSZ megkereséseire, ezért október 4-én – a vonatkozó törvényi előírás szerint — kezdeményezték a költségvetési támogatásuk felfüggesztését..." Ez azért nem egészen olyan ügy, mint a Jobbiké, amelyik kb. annyira csalt, mint a Fidesz, csak mit ad isten az utóbbi van kormányon és nevezte ki az ÁSZ elnökét, aki így csodálatos módon csak az előbbi pártfinanszírozását vizsgálta elég szigorúan a jogállamiság nagyobb dicsőségére.

Illetve beszéljünk az utca embere nyelvén: értem én, hogy Orbán "lop" és "geci" és ezért felgyújtunk pár kukát, felborítunk pár padot — legalábbis akadályozzuk az ülést, mint az MSZP-P és a DK, és a Momentum fiatal elnöke füstbombákat dobál — mert az "jó hangulatot kelt majd" (a megdobott rendőrökben?). Valahol meg is értem. De a postást azért csak be lehetett volna engedni, ahogy az amúgy közpénzekkel el kellene számolni — nem csak a kormánynak —, hanem a Párbeszédnek és a Momentumnak is.

(Meg a sajtóban kamupártnak nevezett, olykor csak a támogatásokra utazó csalóknak is, akikhez a két magát nem kamunak gondoló ellenzéki párt átsorolni látszik közben...) Döntse el ezt persze a közvélemény...

A Momentum — amely két éve még egymagában kormányképesnek érezte magát és mindenkit le akart váltani, bár nem lépte át a parlamenti küszöböt — és a Párbeszéd Magyarországért — amely a választás előestéjén dobta azóta megszűnt partnerét az Együtt-et a biztos mandátumot és frakciót ígérő MSZP-ért — tehát leginkább úgy viselkednek, mint egy Joszif Tot érdekeltség vagy egy Kaya Ibrahim kft. — az idősebbek biztos emlékeznek a régi kispályás fideszesek fantomcégeire, amik magyar szokás szerint a tartozás megfizetése elől hirtelen utolérthetetlen Strohmanok "tulajdonába" kerültek, akiken aztán semmit se lehet már behajtani.

(Érdekes adalék: az MSZP-P eközben szegény Bősz Anettéket is átverte a választás előtt megígért pénzzel...)

Hát nem könnyű így melléjük állni akár a túlóratörvény elleni küzdelemben, hálistennek a szerintünk indokolt tiltakozások lényegében pártsemlegesek, nincs szervezőjük, amit a szkeptikusok abból is biztosra vehetnek, hogy tényleg nem tudni, hogy mikor merre vonulnak, és hát persze más ellenzéki pártok is részt vesznek rajta, nem csak radikalizált csoportok. Az jó érzéssel tölt el, hogy a tüntetők között a józanul, felelősen gondolkodó emberek vannak többségben, s hogy a balhét kereső szélsőségesek által felborított kukákat és a kiszórt szemetet pl. egyes zöld tüntetők összeszedték itt-ott és ahogy azt egyébként DK-s tüntetők megörökítették... 

UPDATE: A Momentum pedig azzal próbálja menteni az — általuk a rendőrökre dobált füstbombáktól is — eldurvult helyzetet, hogy gyűjtést rendez az ellopott, összetört szánkók pótlására. Még szebb lenne a gesztus persze, ha ők maguk fizetnék ki, könnyű ugyanis más pénzén gavallérkodni.

48357256_10157039075224238_2822766860435456000_o.jpg

UPDATE: A VH / Pulzus nevű kutató is közzétett friss adatokat. Ők felteszik azokat az adekvát kérdéseket ugyan, de sok más érdekes kérdést is. A felméréssel kapcsolatban akkor ébred kétely az emberben, amikor azt olvassa, hogy alig 6% ellenzőn és 10% tanácstalan válaszadón kívül mindenki még radikálisabb eszközöket vetne be: 64% sztrájkot óhajt, 11% viszont egyenesen követeli az utcai zavargásokat, a rongálást (sic!) és az erőszakot (sic!). Ha hihetünk a felmérésnek...

Ahány kutató annyi közvélemény? Döntse el mindenki melyikük hazudik...

Ha még nem unod a közvéleménykutatásokat

és kitöltenéd a kétperces kérdőívünket, akkor légy szíves kattints ide! A kérdőív anonim és majd egy másik posztban beszámolunk az eredményeiről! Köszi!

A kiló nem százat jelent.

Fotók: Facebook, Németh Ákos és Kardos Attila Roger.

A bejegyzés trackback címe:

https://kilonem100.blog.hu/api/trackback/id/tr914485990

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.16. 15:24:20

1) a kérdések kritikája jogos
2) viszont az itteni felmérések semmit nem érnek, hiszen ez sem egy reprezentatív hely

3) a Momentum azt modta, ők keresték az ÁSZ-t az ÁSZ nem reaglt

4) A "Párbeszéd"-ellenességed nagyon süt.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.16. 15:26:32

@Nincs közöttünk csicska: "A tuloraszam max. 250rol max. 400ra novelesehez pedig a melos irasos beleegyezese kell."

aláírsz, vagy nem veszünk fel!

Nincs közöttünk csicska 2018.12.16. 15:30:12

@math0: Igen, igy van.

Ezen majd akkor kell a lipsiknek aggodni, amikor ok lesznek kormanyon es nem lesznek munkahelyek...:)

Mad Marx 2018.12.16. 15:36:25

Ezzel a szavazósdival sikerült majdnem elérni a nemzeti konzultációs kérdőívek színvonalát :(

Nincs közöttünk csicska 2018.12.16. 15:49:15

Amugy, bar sose cserelnem le Orbant ezekre a marhakra, jo lenne ha tuntetnenek egy kemenyet, hatha Zorban is kiszorna egy kis penzt hogy menjenek haza, mint Macron

]{udarauszkasz 2018.12.16. 16:23:07

A legutolso kerdessor eleg nagy csusztatas. Momentum, DK, Szocialistak az ellenzek. Ma Magyarorszagon nincs figyelemre melto ellenzek,mert akiket ma ellenzeknek hivnak,azok vLamikor kormanypartok voltak, es ugyanugy loptak,mint a mostaniak. Itt az evtizedes (evszazados?) sikkasztos lopos hagyomanyoknak kene veget vetni,mert kulonben szep lassan ramegy az egesz orszag, es ugyanolyanok leszunk Europaban,mint a ciganyok, vagy Azsiaban a kurdok.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.16. 16:36:41

@Nincs közöttünk csicska: neked majd akkor kell ezen aggódni, ha eléd nyomják a szerződést, rohadt náci!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.16. 16:38:13

@]{udarauszkasz: " akiket ma ellenzeknek hivnak,azok vLamikor kormanypartok voltak, "

ennyit tud az idióta. az LMP és a Momentum sosem volt kormánypárt, és soha nem is volt közük kormánypárthoz.

nemecsekerno_007 2018.12.16. 16:55:46

Ti tényleg azt szeretnétek, hogy a BMW ne fektessen be Debrecenben? Más nagy cégek meg máshova?!

]{udarauszkasz 2018.12.16. 16:58:19

@math0: De nem a semmibol keletkeztek, hanem eleg sok valamikori kormanypart tagja ezekbe a partokba vandorolt. Gyurcsany a DK-ban szerinted Gyurcsany Ferencnek valami klonja, vagy nevrokona talan? Elegge hasonlitanak egymasra. Megse nevrokonok, talan valami vervonalbeli osszefugges is lehet koztuk...:)
A jelenlegi Magyarorszagon nem letezik olyan politikai ero, amely olyan szinten mentes lenne a korrupciotol, hogy a talpara tudna allitani az orszagot. Legalabbis nem egyket generacion belul. Egy megoldas lenne a nyugati regio levalasa, es beken hagyasa, hogy felfejlodhessen. Aztan egy kesobbi ujraegyesules kereteben onnan kiindulva ujraepulhetne az orszag. (lsd Nemetorszag.)

arabok balrol 2018.12.16. 16:59:31

@math0: "LMP és a Momentum sosem volt kormánypárt, és soha nem is volt közük kormánypárthoz."

Es a jovoben sem lesz.

]{udarauszkasz 2018.12.16. 16:59:43

@nemecsekerno_007: Sokat erunk a BMWvel, meg Audival, ha nem generalnak keresletet a piacon, mert nincs fizetokepes vasarloi reteg.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.16. 17:03:07

@]{udarauszkasz: "leg sok valamikori kormanypart tagja ezekbe a partokba vandorolt. "

egy ilyet se tudsz mondani a Momentum és az LMP esetében.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.16. 17:05:38

@nemecsekerno_007: de, jó lenne, ha a BMW befektetne Debrecenben, de az Orbán miatt hiányzó munkaerőt nem a dolgozók kizsigerlésével kell pótolni, hanem képezni, visszacsalogatni a magyarokat, normális országot kialakítani, és végül bevándorlókat befogadni. a BMW is inkább ezt szeretné, nem a kizsigerlést. a BMW nem olyan hülye, mint a Fidesz.

arabok balrol 2018.12.16. 17:06:01

@]{udarauszkasz: Nem keresletet kell generalni, hanem melozni kell.

Vagy ti otthon azt rakjatok felre, amit megzabaltok?

arabok balrol 2018.12.16. 17:07:55

@math0: A munkaerohiany a legjobb dolog ami a magyar melossal 1990 ota tortent.

Elhiszem hogy a magyar ballipsik ezt is el tudnak Qrni, eppen ezert nem valasztjuk meg oket.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.16. 17:10:02

@arabok balrol: ha megdöglesz, mert nincs ápoló, akkor ez a munkaerőhiány egyik legnagyobb pozitívuma lesz.

kutyás majmok népe (törölt) 2018.12.16. 17:17:41

Buta prolik vagytok, maradjatok otthon, mert hideg van. Az a lényeg, hogy nem jönnek a migrik, a Viktor megvéd titeket. Dolgozzatok, míg orra nem estek.

arabok balrol 2018.12.16. 17:19:23

@math0: Akinek van penze annak mindig lesz apoloja.

kutyás majmok népe (törölt) 2018.12.16. 17:21:15

Ellenzéki gyökér pártok: legközelebb a koncert mellé szervezzetek bogrács partit is a parlament előtt. A fideszes maffia annak idején körbe is húgyoztatta az alkeszekkel a Kossuth-teret, amikor Gyurcsány hülyét csinált a viktorból.

Éhesló 2018.12.16. 17:21:54

@neko1967: te trágár agyhalott, a szavazólapokon nem volt a valasztható alternatívák között olyen párt, hogy "ellenzék".
Volt pár osztódva szaporodó ballibbant banda, meg egy cukisodó jobbik.
Semmire nem jutottak.
Sem egymással, sem egymás ellen.
Azóta se:
www.kozvelemenykutatok.hu

No ezt add össze te trágár agyhalott!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.16. 17:22:49

@arabok balrol: 1) az ország nagy részének nem lesz pénze ápolóra. és akkor lámpavason fogjátok végezni.

2) 0 ápolóból 10 milliárd forinttal sem eszel magadnak ápolót.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.16. 17:23:56

@kutyás majmok népe: "A fideszes maffia annak idején körbe is húgyoztatta az alkeszekkel a Kossuth-teret"

a balliberális oldal nem ilyen csőcselék

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.16. 17:26:35

@arabok balrol: "Akinek van penze annak mindig lesz apoloja. "

ez Nyugaton igaz. látod, aki teheti, pontosan ezért megy Nyugatra, mert ha már úgyis csak az számít, hogy pénzért mindent meg lehet venni, akkor ez Nyugaon biztosított, meg a pénz is.

akkor mi a fasznak szenvedni Orbán szaros kis tyúkóljában?!

]{udarauszkasz 2018.12.16. 17:29:41

@arabok balrol: Kereslet a fizetokepes melos retegbol van. Ha a melos csak melozik, de nem kap erte, csak valami apropenzt, abbol nem lesz kereslet. A provident, meg a fapados kolcson csak ront a helyzeten hosszutavon. De mig a magyarok egymas torkanak ugrasztva libsiznek, meg viktatoroznak, a hatterben ezek osszedolgoznak, es a meginkabb hatterben levok pedig a soundtracket futyulik az egesz sztorinak.

arabok balrol 2018.12.16. 17:38:35

@]{udarauszkasz: Nem, eg es fold a kulonbseg a fidesz es az ellenzek gazdasagpolitikaja (es gazdpol elkepzelesei kozott), eredmenyei kozott.

Es kosz nem kell semmilyen balliberalis reform nekem, akkor lassam oket amikor a hatam kozepet.

nemecsekerno_007 2018.12.16. 17:48:14

@]{udarauszkasz: "Sokat erunk a BMWvel, meg Audival, ha nem generalnak keresletet a piacon, mert nincs fizetokepes vasarloi reteg"

Hehh?!!! Akkor ott állnak halomban az autók Győrben meg München-ben???!!! :)))))))

]{udarauszkasz 2018.12.16. 17:48:20

@arabok balrol: Eg es fold. Vedd eszre a gazdasagpolitikai mese, es elkepzelesek, ill. a valosag kozotti mely szakadekot. Ebbe a szakadekba fog belezuhanni az orszag. Mindket iranyzat mestersegesen alacsonyan tartotta a bereket, egesz K-Europa elhuzott mellettunk, annyi penz jott az orszagba az elmult 29 evben, hogy ebbol a Marshall-segely is kijonne. (itt nemcsak az EU penzek, hanem a kulfoldon dolgozok altal hazautalt, itthon befektetett toke is jatszik.) Hol van ez a rengeteg penz? Mszp,Fidesz,Mdf, tokmindegy. En beszeltem negyszemkozt parlamenti dolgozoval 20 eve. Hallott durva dolgokat, a lenyeg az, hogy gyakorlatilag nincsenek valasztasok, egy atmentett rendszer van, es ide-oda passzoljak egymasnak az orszagot. Oka van annak, hogy a fele orszag gyakorlatilag ehezik, 2 egymassal osszedolgozo tolvajbanda fossza ki szisztematikusan az orszagot, a hatterbol az ugynevezett balliberalis iranyzatot, es a nemzethy iranyelveket egy, es ugyanaz a hatalom koordinalja. Ez csak a nepnek 2 kulonbozo iranyzat, oszd meg es uralkodj, ez a lenyeg. A hiradoban meg kb. annyi ertelmes igazsag van, ami a legvegen: az idojarasjelentes. (de mar lassan az idojarasba is beleszolnak.)

nemecsekerno_007 2018.12.16. 17:50:45

@math0: Eredmények Matyesz, eredmények. A szájjal festés már megy, azt tudjuk....

Bellagio 2018.12.16. 18:01:34

@Éhesló: Nezd, az, hogy az ellenzek nem egyseges meg nem jelenti azt, hogy a Fideszt tamogatjak a legtobben.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.16. 18:04:24

@nemecsekerno_007: látom, türelmetlenül várod Orbán bukását.

arabok balrol 2018.12.16. 18:07:01

@]{udarauszkasz: A mese az amit itt eloadsz.

Minden makrogazdasagi sarokszam javuloban van 5 eve, felminositesek, realberemeles stb.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.16. 18:07:03

@nemecsekerno_@nemecsekerno_007: " Akkor ott állnak halomban az autók Győrben meg München-ben"

ha már így az autógyárak központjaival akarsz villogni, akkor Ingolstadt és München.

arabok balrol 2018.12.16. 18:09:10

@Bellagio: "az, hogy az ellenzek nem egyseges meg nem jelenti azt, hogy a Fideszt tamogatjak a legtobben"

Gondolom mindig csak pont akkor tamogatjak a Fideszt a legtobben, amikor epp valasztas van.

Ha beszarna Orban es kedden lemondana, akkor nyolvan nem a Fidesz nyerne toronymagasan az elorehozottat, ugye? Ja de.

nemecsekerno_007 2018.12.16. 18:10:18

@math0: mert Győrben nincs Audi gyár kretén...

nemecsekerno_007 2018.12.16. 18:11:31

@math0: Te buktál. Nem kicsit, nagyon..... meg a sorstársaid....

Bellagio 2018.12.16. 18:24:27

@arabok balrol: Tudod mirol beszelek csak jatszod a korlatolt hulyet.

Etniez 2018.12.16. 18:26:04

@arabok balrol: olyan jók vagyunk, hogy hála a fidesznek már csak a bolgárok fizetése ér kevesebbett.

]{udarauszkasz 2018.12.16. 18:30:34

@arabok balrol: akkor a felminositesekkek(forras?) baj van. En gyakorlatilag 2 orszagban elek jopar eve. De a fel csalad mar regebb ota kint van. Mindket oldalon latom a viszonyokat. Hat... A sajat szememnek jobban hiszek. Ausztria a 2.Vh. utan 74ben jobban allt, mint mi a kommunizmus utan ugyancsak 29 evvel, 2018ban. Miert? Egesz Europa romokban hevert,es ra 29 evvel meg lehetett nezni. Magyarorszagon meg inkabb romlott a helyzet. Foleg az utobbi 10-12 evben. Nekem ezt nem a sajto,es a fonok nyomatja a kepembe,es nem kapok ezert semmit. A 2szememmel latom.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.16. 18:31:28

@nemecsekerno_007: keverted a magyar és német székhelyeket, kretén!

arabok balrol 2018.12.16. 18:33:34

@]{udarauszkasz: "Magyarorszagon meg inkabb romlott a helyzet. Foleg az utobbi 10-12 evben. "

Mondod te, kulfoldrol. Akik meg itt elnek azert csak megszavaztak Orbant olyan tobbseggel, amirol az osztrak kkormany csak almodik.

arabok balrol 2018.12.16. 18:33:42

@]{udarauszkasz: "Magyarorszagon meg inkabb romlott a helyzet. Foleg az utobbi 10-12 evben. "

Mondod te, kulfoldrol. Akik meg itt elnek azert csak megszavaztak Orbant olyan tobbseggel, amirol az osztrak kkormany csak almodik.

arabok balrol 2018.12.16. 18:33:53

@]{udarauszkasz: "Magyarorszagon meg inkabb romlott a helyzet. Foleg az utobbi 10-12 evben. "

Mondod te, kulfoldrol. Akik meg itt elnek azert csak megszavaztak Orbant olyan tobbseggel, amirol az osztrak kkormany csak almodik.

nemecsekerno_007 2018.12.16. 18:35:11

@math0: Eredmények Matyesz. Már mondtam. Mellébeszélésben már verhetetlen vagy...

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.16. 18:35:55

@nemecsekerno_007: látom, türelmetlenül várod Orbán bukását.

]{udarauszkasz 2018.12.16. 18:41:15

@arabok balrol: nem egeszen kulfoldrol. Sot,szavazni is voltam. Elegge vicc volt,ami abban a szavazohelysegben ment,latszott ott rajtuk,hogy minden mindegy nekik,mert a kartyak mar elore le voltak osztva. Mellesleg Ausztriaban se rozsas mar a helyzet,de ott legalabb meg kinyithatod a szadat,es a sajto is tobbe kevesbe fuggetlen.

arabok balrol 2018.12.16. 18:45:32

@]{udarauszkasz: Miert nem jelentetted fel oket, ha a kartyak elore le voltak osztva? Orban bunsegedje vagy?

Mert a valosagban a magyar kormany ugye sokkal stabilabb az osztraknal, az elozo osztrak kancellar pont a migrisimogatasa miatt bukott meg.

Éhesló 2018.12.16. 18:49:02

@Bellagio: hol írtam ilyesmit?
Sehol.
Egy agyhalott trágár baromnak próbáltam válaszolni, aki azt hazudta, hogy az "ellenzékre" többen szavaztak.
Nem szavaztak többen, mert ilyen induló nem volt.
Holnap se lenne.
Tavasszal se lesz.

]{udarauszkasz 2018.12.16. 20:28:21

@arabok balrol: nem simogatott semmifele "migriket", ott kokemenyen kampanyoltak a neonacik,es megvalasztottak oket. Demokratikusan,mint Hitlert. Banjak is,mint a kutya,amelyik 8at kolykezett...

arabok balrol 2018.12.16. 20:39:21

@]{udarauszkasz: Ja, biztos azert epitettek szarnyas kaput mert banjak hogy nincs eleg agysebesz

Te is agysebesz vagy?

]{udarauszkasz 2018.12.16. 20:48:51

@arabok balrol: az. Agysebesz. Na,megyek, alszom, mutenem kell holnap, a politikai indittatasu lobotomia eleg nehez dio,es mostanaban eleg sok a paciens:) foleg a prefrontalis, es a halanteklebenyes kliensek tudnak furan hallucinalni;) szevasztok,yoycakat.

kvadrillio 2018.12.16. 20:51:19

A Századvég felmérése szerint viszont a megkérdezettek "83%-a elutasítja az elmúlt napok tüntetésein tapasztalt agressziót és a rendőrökkel szemben tanúsított erőszakot".........................................EZ ÓRIÁSI KAMU !

A SZÁZADVÉGI POLITIKUSKELTETŐ NE UGASSON BELE EBBE !

segíts hogy megértsem 2018.12.16. 22:23:10

@Nincs közöttünk csicska: " Fidesz a törvénymódosítás céljáról szólva azt hangsúlyozta, hogy aki szeretne többet dolgozni, és szeretne ezáltal több pénzt keresni, az elől elhárítsák a bürokratikus akadályokat." A megvalósítással viszont pisztolyt adott Oroszrulett módjára a cégeknek azon emberekkel szemben is, akik már nem bírnak, vagy akarnak többet vállalni józan ésszel. Például a családi és más magánéleti kötelezettségeik miatt.
Ha nem érted a következőt akkor ne is akard megérteni a másik oldalt mert nem fog sikerülni:
Józsi, akarsz szombaton dolgozni?
...most nem érek rá főnök, otthon a gyerekek, asszonyt berendelték túórára, nekem meg együtt kéne tanulnom velük , meg ebédet is készítenék.
Máshogy kérdezem. Józsi akarsz hétfőn dolgozni?

segíts hogy megértsem 2018.12.16. 22:32:25

@nemecsekerno_007: "Ti tényleg azt szeretnétek, hogy a BMW ne fektessen be Debrecenben? Más nagy cégek meg máshova?!"
Hogyne jöhetne, főleg ha valósan befektet és nem a kormányunk adja a Milliárdokat neki ehhez.. Vállalja a jelen törvényi szabályozás feltételeit, azaz jogszerűen , nem akarja kikényszeríteni a megváltoztatását egy számára idegen országban. És ha a tervezett műszakszámok szerint lmarad még elég munkás aki aki el tud menni dolgozni Jó lenbne ha nagyobb hozzáadott értéket képviselő munkákat is idehozná nem csak az alamizsnákat fizetőt.

segíts hogy megértsem 2018.12.16. 22:50:01

@arabok balrol: "Minden makrogazdasagi sarokszam javuloban van 5 eve, felminositesek, realberemeles stb." Gazdasági? Fenntartásokkal de igen. Egészségügyi? Szociális? Azaz emberi aspektus. Az nem. A számok tükrében. A korábbi otthon megteremtése a valós átlagjövedelmekből átlagosan kb 20 év volt most 30! Hogy is van ez ha szuperek a számok? Persze minek is új otthon a fiataloknak, akik akkor már túl lesznek a középkoron is, ha a fater már 60 évesen meghal. Majd megörökli. Középkoron túl meg majd mindenki nekiáll gyereket csinálni a nagy Fityisz neked NER szerint.

Alick 2018.12.16. 22:56:10

@segíts hogy megértsem: "Józsi akarsz hétfőn dolgozni?"

Józsi esetleg elmegy külföldre vagy akár egy kiszámíthatóbb munkahelyre.
De az igazi kérdés úgyis a szakszervezeti felllépés vagy a munkaügyi bíróság...

És persze - ha már szakszervezetek - azt is el kéne dönteni, hogy egy néhányezres tüntetés hatásosabb-e vagy egy legalább milliós általános sztrájk...

arabok balrol 2018.12.16. 23:19:04

@segíts hogy megértsem: Az emberi aspektus penzbol van. Ha nincs penz, semmi sincs. A valasztasi eredmenyek kulonben sem tukrozik a mallo egeszsegugyrol, oktatasrol szolo parakat, ezeket mindenki hallotta a valasztas elott is, azt valahogy megis Orbanra szavazott.

"korábbi otthon megteremtése a valós átlagjövedelmekből átlagosan kb 20 év volt most 30"
- meseket en is tudok mondani

Nagy Anita Sv 2018.12.16. 23:19:07

@arabok balrol: csak sajnos magyarorszagon abbol van keves...

arabok balrol 2018.12.16. 23:20:53

@segíts hogy megértsem: Igen igen a lipsik magukbol indulnak ki, akkor nem volt Jozsinak valasztasi lehetosege, hogy hol dolgozzon. De ez a lipsik problemaja, nem a kormanye.

segíts hogy megértsem 2018.12.17. 01:09:56

@arabok balrol: Pontosan ahogy mondod. Ezért haragos egyre több ember, mert a kormány leszarja a problémáikat és csak eszköznek, gépnek, fejőstehénnek tekinti őket .
Holott az Alaptörvény (ala O.V) "Valljuk az elesettek és a szegények megsegítésének kötelességét." "Valljuk, hogy népuralom csak ott van, ahol az állam szolgálja polgárait, ügyeiket méltányosan, visszaélés és részrehajlás nélkül intézi."

Az ellentmondás már az elejét olvasva is látható. Ne azt figyeljétek mit mondok, hanem hogy mit teszek. Sajnos a médiából csak a hangja megy át, az emberek elől meg menekül hogy ne tudják mit csinál.!

A kormány nem ad munkát, nem ad pénzt, de magyarosrszágért teszi ezért nagykereskedőként eladja az embereket jobb vagy roszabb feltételekkel. A befolyt adókból pedig jó gazda módjára meg kellene védenie "bárányait". Mivel nem éreznek valódi felelősséget , nekik a járulékos veszteség elfogadott az ismeretlen pór népek közül.

A választások pedig az emberek a jövőbeni pozitív reményeit, megelőlegezett bizalmakat fejezik ki akkor is ha a másik fél nem ígér semmi konkrétat. Az emberek alapven jók, és ezt ki lehet hosszú ideig is használni. Ilyenkor ugyanolyan túlélés megy mintha kevesebb javakban részesülnek. Azt látják hogy nincs előre addig, amíg a hatalom pojácái fel nem dobják a lábukat.

arabok balrol 2018.12.17. 01:21:44

@segíts hogy megértsem: Nem haragos egyre tobb ember, hanem a Fidesz meg nepszerubb, mint tavasszal. Te hol elsz?

Ha az Alaptv-bol ideznel, esetleg keress ra, ilyen nincs benne.

"A kormány nem ad munkát, nem ad pénzt, de magyarosrszágért teszi ezért nagykereskedőként eladja az embereket jobb vagy roszabb feltételekkel."

Jobb feltetelekkel mint a valasztast ismet elbuko, tuntikezo ballipsi ellenzek.

"Az emberek alapven jók, és ezt ki lehet hosszú ideig is használni. "

Foleg ha itt az orosz hadsereg. Mert amikor nincs itt, akkor a ballipsi bolsevik qrmanyokat megszoritas es allamcsod utan elhajtjak a faszba.

ételizésítő 2018.12.17. 05:03:06

Azt hiszem, megvan a hétfői fideszes törvényjavaslat, a Lex Hadházy, persze egyéni képviselői indítványként, azt lehet gyorsan keresztülverni: nem fideszes képviselők nem mehetnek be többé a tévészékházba. Estére meg is szavazzák, az ezt közlő Magyar Közlönyt meg túlórában már ki is nyomtatták, úgyhogy a szavazás után 1 perccel, reggel 8.01-kor életbe is lép.

Borondot jol pakoljatok be lippsik 2018.12.17. 05:10:00

@ételizésítő: Minek, most hogy bent van mire megy vele?

Mindekozben Borsodban tegnap 4/5-del nyert tegnap a Fideszes polgi.

Borondot jol pakoljatok be lippsik 2018.12.17. 05:10:09

@ételizésítő: Minek, most hogy bent van mire megy vele?

Mindekozben Borsodban tegnap 4/5-del nyert tegnap a Fideszes polgi.

ételizésítő 2018.12.17. 05:11:17

Ja, az Együtt-et meg úgy írják (és mondják) magyarul: Együttöt. A kötőhang nem e, hanem ö, és nincs kötőjel.
Ez legalább annyira ciki, mint a muszály meg a mindennap helyett a minden nap (ami ugyan létezik, de tök mást jelent, kb. mint a náci vadász meg a nácivadász), vagy mint aki szerint a kiló százat jelent.
(Mellesleg ha pénzről van szó, a magyarban a kiló bizony százat jelent már vagy 70 éve. Amire te gondolsz, az a kilo- mint előtag, rövid o-val, és csakis mértékegységekkel egybeírva, úgy valóban nem százat jelent.)

anyo05 2018.12.17. 06:37:37

Világos, hogy miről szól a "rabszolga" törvény!!!!! Soros áll a tüntetések mögött, mert májusban ep választás!!!!! Csak tartsanak ki a tüntetések tavaszig, annál nagyobbat nyer a fidesz:))))))

midnightcoder2 2018.12.17. 07:31:50

@segíts hogy megértsem: "A kormány nem ad munkát, nem ad pénzt, de magyarosrszágért teszi ezért nagykereskedőként eladja az embereket jobb vagy roszabb feltételekkel."

Fura, hogy 30 évvel a gengszterváltás után ezt még magyarázni kell, de a kormány nem ad munkát - max. a közmunkásoknak meg a közszolgáknak, de ezekből minél több van, neked annál rosszabb - és pénzt pedig pláne. Leginkább azt a pénzt tudja szétosztani amit a versenyszférában megtermeltek + amit e mellé még hitelként felvesz. Ez utóbbi túltolása viszont elég toxikus következményekkel jár, lásd Megyó-Fletó kúrmány.

A másik dolog, hogy állam bácsi senkit nem ad el. Aki a munkaerejét áruba bocsájtja az te vagy, a polgár. Te mész oda a munkáltatóhoz, hogy munkát, kenyeret. Az, hogy a kenyér mekkora lesz, és ezért mennyi munkát kell elvégezni, alapvetően a kettőtök alkuja. Állam bácsi ebbe próbálhat beleszólni, lásd munka törvénykönyve, csak ennek túl sok hatása nem nagyon van, legalábbis ha a dolgozó kiszolgáltatott helyzetben van. Ha messze földön csak a Gipsz Jakab Kft az egyetlen szóbajöhető munkáltató, akkor mehetsz a munkaügyi bíróságra, akár nyerhetsz is, de a Gipsz Jakabnál nem fogsz dolgozni a továbbiakban. Még akkor sem ha a bíróság úgy dönt: ezer mód van arra, hogy a cégnél megoldják hogy ne akarj ott maradni. Onnantól kezdve pedig vagy segílyke vagy költözöl, ha van pénzed. A következő melós pedig már nem fog a bíróságra szaladni.

A munkavállaló csak akkor kerül jobb helyzetbe, ha minél több cég van a Gipsz Jakab Kft mellett, ahová el tud menni ha nem tetszenek Jakabéknál a feltételek. Ezt viszont állam bácsi max. ösztönözni tudja, olyan szabályozással ami idecsábítja a multikat. Mert hogy érdemi hazai gazdaság nem nagyon van, ami igen az is leginkább kereskedik vagy valamelyik multi beszállítója.

degreen 2018.12.17. 07:46:37

@segíts hogy megértsem: Ha nem jön a nyugati cég az a baj, ha jön, az a baj. A cégekért mindenhol versenyeznek, ergo pénzt, kedvezményeket adnak nekik. Különben megy egy másik országba.
És még mindig nem értik itt sokan, hogy a túlóra és a munkaidő keret nem ugyanaz.

putris72 2018.12.17. 09:18:12

Itt aki nagyot rizsázik az az ellenzék! Nem véletlen,hogy azóta sem állt ki egyik sem,és mutatta meg,hogy azok a bizonyos állitásai hol vannak a törvényben! És bár hívták őket a köztévébe akkor is,de nem mentek,hiszen akkor és ott szint kelet volna vallani,hogy bocs megint hazudtunk!Érdekes módon 2010 óta bojkottálják a köztévében való szereplés,és aztán süketelnek,hogy nem hívják el őket!Olyan emberek tüntetnek,és osztják az észt akik nem ilyen munkahelyen dolgoznak!Én igen,és tudom,hogy az ellenzék hazudik! Hiszen még a túlóra,és a munkaidőkeret közötti különbséget sem tudják!

putris72 2018.12.17. 09:23:21

@ételizésítő: Bocs,de mindig hívták őket,csak épp bojkottálták!Amúgy miért nem adtak be módosítást arról,hogy vegyék ki ,a túlóra 3 év utáni elszámolását a törvényből? Netán azért, mert nincs is benne! Csak megint belelavíroztak magukat egy orbitális hazugságba,és inkább balhéznak,háta nem fog majd kiderülni! Megnyugtatlak már mindenki tudja! Kivétel az elvakultak!Tudjuk kötelező migránskvóta sem lesz!

Borondot jol pakoljatok be lippsik 2018.12.17. 09:26:28

@putris72: Igen, kemeny volt.

Viszont felkeltek reggel az orszag Fideszes urai, elolvastak az ujsagokat volt-e ellenallas, nem volt. Felvettek a telefont, es kidobattak ezt a csurhet a TV-szekhazbol.

TAPS

nemecsekerno_007 2018.12.17. 09:57:59

@segíts hogy megértsem: A migiket is a törvények figyelmen kívül hagyásával akarják betelepíteni. Akkor inkább a BMW...

2018.12.17. 10:11:02

@degreen: sajnos a módszer váltás óta , nem egy külföldi cég csinálta , hogy kihasználta a kedvezményeket , felhappolta a támogatást és a profitot , majd jól eltűnt . Mennek tovább , ahol jobb feltételekkel tudnak termeltetni , olcsóbb a munkaerő és több az állami támogatás. Mindennek ára van ! Jó ez ? Minden relatív , azt is lehet mondani van munka vidéken , azt is, kihasználják az embereket . Kár Fletózni, lassan 11 éve Orbán van hatalmon . Nem kellett volna olyan helyzetet teremteni , hogy inkább elmenekülnek az emberek .

2018.12.17. 10:11:13

@degreen: sajnos a módszer váltás óta , nem egy külföldi cég csinálta , hogy kihasználta a kedvezményeket , felhappolta a támogatást és a profitot , majd jól eltűnt . Mennek tovább , ahol jobb feltételekkel tudnak termeltetni , olcsóbb a munkaerő és több az állami támogatás. Mindennek ára van ! Jó ez ? Minden relatív , azt is lehet mondani van munka vidéken , azt is, kihasználják az embereket . Kár Fletózni, lassan 11 éve Orbán van hatalmon . Nem kellett volna olyan helyzetet teremteni , hogy inkább elmenekülnek az emberek .

LebensraumamOsten 2018.12.17. 10:14:25

@arabok balrol: Nedves álmaidban narancsligetben sétálsz és rezeg a mobilod állandóan, ahogy jelzi hogy kapod az átulasákat az ostoba, rosszhiszemű, ráadásul teljesen értelmetlen és összefüggéstelen hozzáböfögéseidre, amikkel szánalmasan megpróbálod eljátszani, hogy te egy vagy a nép mérvadó véleményű fiai közül. Ébredj már fel kicsi gyermek! Elgondolkoztál már azon, mi lesz, ha nem lesz rád már szükség. Akár mert új kormány lesz, vagy a tolvaj gazdidnak nincs már a fake véleményező multiplikált kamuprofilos ingyenélőire szüksége.
Akkor mihez kezdesz? Elmégy dolgozni? Haha. Meddig bírnád a munkát? Fél napig?
Elmégy értelmiséginek és jogász, közgazdász, tanár, orvos, mérnök leszel.
Egyrészt túl ostoba vagy ehhez, másrészt olyan irtózatosan lusta és semmirevaló, hogy soha nem tudnál egyetlen egyetemet sem elvégezni (még a nemzeti csicskaképző málnahámozó szakjai közül sem, pedig ott aztán ritka ostobák szoktak végezni).
Akkor mi lesz veled?

Minden ballib bérretteg 2018.12.17. 11:07:56

@B55:

"Nem kellett volna olyan helyzetet teremteni , hogy inkább elmenekülnek az emberek ."

Azt ugye tudod, hogy a Szlovákok, Románok, Lengyelek, Horvátok, Szerbek, ... kategóriákkal többen mennek ki arányaiban ?

Azaz ha már a helyzet függvénye, akkor A Fidesz ebben is jobb, mint a környező országok, ahonnan többen mennek ki.

Minden ballib bérretteg 2018.12.17. 11:08:54

@LebensraumamOsten:

Ne áltasd magad !

Ti vagytok kurva kevesen, mert Sorosnak csak ennyi fizetett csicskára telik.

A karaván halad, a ballib kutya ugat. :DDDD

Minden ballib bérretteg 2018.12.17. 11:24:00

@B55: Ez nem megnyugtatás kérdése. Ez az egész térségre jellemző probléma.
Amit mi oldottunk meg a legjobban, mert arányaiban tőlünk mennek el a legkevesebben.
Persze mégtöbb lépés kell, hogy visszafordítsuk a folyamatot az kétségtelen.

De ezt a ballib elkúróktól elvárni badarság lenne, hisz ők a térség legszarabb gazdasági mutatóit produkálták 2010-ig, és a gazdasági eredmény és kivándorlás erősen korrelál egymással.

Zoltán Rádi 2018.12.17. 12:10:58

@Nincs közöttünk csicska: Azt magyarázd meg, hogy ha egy cégnél mondjuk 3 éves munkaidőkeret van, tehát akkor összesitik, hogy volt-e túlmunkája az adott dolgozónak, akkor hogyan fogják havonta kifizetni a túlórákat? Hiszen akkor még nem is tudjuk, hogy fog-e túlóra keletkezni az adott elszámolási időszakban.

degreen 2018.12.17. 12:26:00

@Zoltán Rádi: túlóráztál már? eddig egy év után kaptad meg a túlóra díjat?
Lassan mondom: És még mindig nem értik itt sokan, hogy a túlóra és a munkaidő keret nem ugyanaz

Zoltán Rádi 2018.12.17. 12:31:02

@degreen: Túlóráztam már, de nálunk nem munkaidőkeret van.
Akkor szerinted mire jó a munkaidőkeret?

Denise Hogyisdugják 2018.12.17. 12:34:36

kösz' szépen ellenzéki politikusok. végleg lejáratódtok és kiírjátok magatokat a legújabb kori magyar történelemből. talán végre olyanok is elkezdhetnek politizálni és helyzetbe kerülni, akiknek reális esélye van megállítani a "plüsspinochet" politikai ámokfutását.

Sir Galahad 2018.12.17. 12:34:44

Az ellenzék igyekszik növelni a feszültséget - lényegében mindegy, hogy milyen ürüggyel, a túlóratörvény most kapóra jött - , a kormány viszont időhúzásra játszik, reméli, hogy a tiltakozás kifullad. Én arra lennék kíváncsi, egy hét múlva mi marad a mostani balhéból. Eddig a kormányoldal volt ügyesebb. Pár hete - emlékezzünk vissza minden baloldali blog a Gruevszki-ügytől volt hangos, meg hogy ebbe tutira belebukik Orbán... és már senki sem beszél róla. De a kormányoldal is hibázhat.

konrada 2018.12.17. 13:30:15

@degreen:
A munkaidőkeret és a túlóra között az érdemi különbség:
Munkaórakeret: Adott időszakban a munkanapként előírt napi 8 óra munkaidő összesített elszámolása.
Olyannal már biztosan találkoztál szüleidnél, vagy egyéb idősebb ismerősödnél, hogy hétfőtől csütörtökig 8,5 órát dolgozik , pénteken meg 6 órát - ennyi van elrendelve, ez egy igen egyszerű munkaidőkeret szabályozás. Az egyszerűbb lelkek ezt úgy értelmezik, hogy 4x0,5 órát túlórázik, pénteken meg lóg 2 órát, miközben a napi 8 munkaóra-szabálynak megfelel. De ha: pénteken is bent tölti a 8 órát, az már 42 óra, és csak azért volt hétközben 8,5 órát, mert a főnöke ezt kérte a kötelező heti 40 órán felül, az a túlóra. Ez esetben viszont a 2 órát ki kell fizetni, azt nem lehet utólag munkaelrendelőben jóváírni.
Azaz nem vonatkozik erre az esetre a munkaidőkeret.

...persze ez a legegyszerűbb változat. A lényeg, hogy a munkaidőkeretben az egyébként is kötelezően ledolgozandó óra és szabadnapok vannak elrendelve, de azok elosztása lehet egyenetlen, a szokásostól eltérő, a lényege, hogy túlóra a munkaidőkeretben nem keletkezik, nem szerepelhet, azt külön kell elrendelni, kifizetni.
E

ételizésítő 2018.12.17. 15:40:05

@putris72:
Mikor hívták őket, te hazudozó faszkalap?
A választások előtt kaptak fejenként 5 percet. 8 év alatt összesen.

Egyébként meg adtak volna be módosítókat, te nyomorult hazug faszkalap, csak a Fidesz megtárgyalás nélkül leszavazta egyben az összest.

putris72 2018.12.17. 16:41:06

@ételizésítő: Arra a 3000 módosításra gondolsz? Na ne viccel!Amúgy én munkaidőkeretben dolgozom!És ha valaki tudja én tudom,hogy az ellenzék hazudik!Pont az ilyen faék egyszerű embereket etetik be mint te! akiknek csapra szarni,és a szarra csapni az ugyan az!Pedig van lényegi különbség,csak számotokra nem bontják ki az igazság minden részletit e Feriék!

ételizésítő 2018.12.17. 18:03:14

@putris72:
Igen, baszd meg, arra, az előbb te ugattál arról, hogy nem adtak be módosítókat, te pöcsfej.
Te beszélsz faékről, te faszkalap, aki az egyetlen működő agysejtedet is Orbán szarából szerezted be?

segíts hogy megértsem 2018.12.17. 22:29:04

@degreen: "Lassan mondom: És még mindig nem értik itt sokan, hogy a túlóra és a munkaidő keret nem ugyanaz " Ezt már mindenki érti, de te a tágabb összefüggést nem érted. Javaslom gyere Pécsre, vagy inkább Budapestre menj el az E.On-ba mert biza ott már több éve alkalmazzák bizonyos munkakörökben és látványos volt az éves bércsökkenés.
Te mennyit dolgozol egy évben túlórában? És mennyit szeretnél?

segíts hogy megértsem 2018.12.17. 22:42:53

@putris72: "Amúgy én munkaidőkeretben dolgozom!" Örülj neki hogy ott nem arra használták amire kitalálták. Hol dolgozol és mekkora munkaidőkeretben? 3 havi ? 1 éves? Hányszor rendeltek el túlórát ezalatt? És hányszor lehetett volna ha nem vagy hoszabb távú munkaidőkeretben? Ha megszemélyesíted magad megmutatom mi val az E.On -ban. Aztán pisloghatsz hogy a törvényt milyen jól ki lehet használni.

segíts hogy megértsem 2018.12.17. 23:15:31

A fenti hozzászólásokból és az eredeti blog bejegyzés alapján :
Az egyik oldal mindenkinek elérhető mini közvéleménykutatás eredményét mutatja be ,míg a másik oldal a nem létezővel cáfolja.

Az egyik oldal aki nem dolgozott ilyen időbeosztással az élteti, hogy másoknak kijusson belőle, ahelyett hogy magának akarná. Mert ugye más fas.ával verni a csalánt az olyan nagyfiús jellemgyengeség.

Míg a másik akinek volt benne része másokat is félt.
Okosabb lenne félelmet eloszlatni, megnyugtatni az embereket, és nem túlkiabálni, mert megsüketülnek mint VItya aki már nem hallja a népét.

A törvény pedig azért rossz mert az emberi sorsokról és családi időbeosztásról mégtöbbet dönthenek O.V. rosszgazda jogszabálya alapján feljogosítva a cégek. Mindezt azért hogy a logisztikai , tervezési hibákat, és önkéntvállalt vállakozói kockázatot minimalizálják. Ha egyensúlyt akarna a jogalkotó akkor a munkavállalót felruházná azzal a joggal hogy a kifejezett kérésére vegyék csak bele a nevét a túlóráztatható kalapba. Onnantól ne zalkalssák addíg amíg önként meg nem változtatja a véleményét. Mindezt úgy hogy nála jobban senki sem ismeri a körülményeit , a családi és egyéb magánéleti kötelezettségeit.

Éhesló 2018.12.18. 09:18:35

@segíts hogy megértsem: a törvény azért jó, mert növeli a felek mozgásterét.
Ahol szarok a feltételek, ott csak azok dolgoznak, akiknek a szar feltételekkel is megéri.
Ne küzdj helyettük, ne nézd őket gondoskodásodra szoruló gyereknek.
Felnőtt emberek, döntésképesek, szavazati joggal rendelkeznek.

Akinek nem kóser a munkahelye, változtasson.
Szabad a piac.
Sose volt még ilyen szabad az eltelt 100 évben.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2018.12.18. 12:21:54

@degreen: valóban a túlóra elszámolás az "elszámolási időszak" szerint történik, ami a munkaidőkereten belül állapítható meg.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2018.12.18. 12:59:40

@ételizésítő: Te hajnal ötkor valóban ezen gondolkodsz?

"Ja, az Együtt-et meg úgy írják (és mondják) magyarul: Együttöt. A kötőhang nem e, hanem ö, és nincs kötőjel."
Szerintem az E a köznyelvi, sehol se hallottam-láttam ö-vel. És én teszek kötőjelet, ha ahhoz van kedvem, kihangsúlyozandó a pártnév jellegét, mert hát egyáltalán nem egyértelmű sokaknak, hogy ez egy pártnév, ha nincs kihangsúlyozva. Még a párthoz közelálló, egyébként egész jó Kötöttségek nélkül blog is így használta: Együtt-et: fedor.blog.hu/2017/06/21/miert_tartjak_a_viz_alatt_az_egyutt-et Amúgy valóban Együttet egybeírva lenne a helyes, de valahogy nem adja magát. Béna pártnév, de már nem kell rajta rugózni sokat. Vége.

"Mellesleg ha pénzről van szó, a magyarban a kiló bizony százat jelent már vagy 70 éve. Amire te gondolsz, az a kilo- mint előtag, rövid o-val, és csakis mértékegységekkel egybeírva, úgy valóban nem százat jelent." — a kiló mindenképp hosszú ó, mert szleng szó — ahogy a szleng se slang — a kiló a kilogramm népies rövidülése, a kilo és a kiló ezért ugyanaz és épp az a címadás lényege, hogy nekem nem tetszik a pongyola, szleng szóhasználat. De ne gondold túl. Nincs semmi jelentősége, csak egy szóvicc, ami pont azért jó, mert valahol idegesítő.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2018.12.18. 13:01:29

@math0: ebben nem vagyok biztos, van az a pénz, amiért bármit elvállalsz.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2018.12.18. 13:10:21

@math0: az itt 20 ezretek által létrehozott felmérés nem reprezentatív a teljes népességre nézve, de van egy keresztfelmérésem, ami segít kipótolni a hiányt. Kb. 12%-a az olvasóknak fideszes, a többi ellenzéki. így már szerintem MÉG ez a felmérés is egész használható képet mutat. Pl. azt, hogy a tüntetéseket és a túlóratörvényt illetően megosztott a népesség. Az is igaz, hogy az olvasóink zöme jobbmódúnak vallja magát az átlagnál. És várhatóan iskolázottabb és jobb helyen is dolgozik, mint valami gyár vagy futószalag. Bár... belőlük olyan sok nincs amúgy szerintem.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.18. 17:14:33

@A kiló nem százat jelent.: "van az a pénz, amiért bármit elvállalsz. "

ja, csak olyan ápolót meg én nem akarok, aki van olyan pénz alapon, egye-fene bevállalja, mert az kurvára nem jó. szakképzettség is kéne!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.18. 17:15:53

@A kiló nem százat jelent.: " Kb. 12%-a az olvasóknak fideszes, a többi ellenzéki. "

ezt honnan veszed?! bizonytalanok egyébként nincsenek is?!

Tangooo 2019.02.10. 22:10:18

@]{udarauszkasz: Ha félig ott, félig itt élsz, nem lenne esetleg lehetőséged befektetni egy magyar ékezetes betűkészletbe és egy magyar helyesírási szótárba??
süti beállítások módosítása