Minden fontosabb infó a streamről.

2019. január 18. írta: ayo
Bemutatták a Mortal Kombat 11-et!

Megtörtént a várva várt bemutató, amiben rengeteg sok infót kaptunk a közelgő új részről. Elsőként kaptunk egy hihetetlen menő 2 perces videót, amit nem győzök újra és újra megnézni, ez végre tényleg ütős trailer lett, ami után szerintem mindenki érezni fogja, hogy jó kis rész lesz ez.

Grafikailag ismét a csúcson van a játék és talán több vér folyik ebben a 2 percben, mint az MKX-ben összesen. Az MKX után már hozzászokhattunk a brutálitáshoz, ezért most az MK11 X-Ray mozdulatai erőszakosabbak, és  brutálisabbak mint valaha, amit a realisztikus vérábrázolással fokoztak a csúcsig. Ilyen mondjuk ahogy Baraka kitép a másikból egy hús darabot vagy amikor szintén Baraka beadja a Fatal Blow mozdulatot, amiben már az áldozat konkrétan a teste elé helyezve teszi fel a kezét, hogy STOP, de ő fogja és a tenyerén át szúrja az egész felsőtestét. Nagyon kemény pillanatokat kaptunk és ugye ez még csak a kezdet.

mortal_kombat_11_5.jpg

Alapból 25 karakter lesz a játékban, plusz megint jönnek DLC csomagok. Aki már biztosan benne lesz: Sonya, Baraka, Scorpion, Sub-Zero, Raiden, Skarlet, Geras és a preorder bonus Shao Kahn.
A story bevágásokban feltűnt még Liu Kang és Kung Lao és az új boss, Khronika is, de egyelőre nem biztos, hogy játszható karakterek lesznek. A trailer utáni beszélgetés közben, ha valaki kicsit is figyelt, akkor látta, hogy Kabal suhan el a képernyőn, miközben háttérben Noob Saibot képe van. Noob is esélyes, de Kabal több mint biztos, hogy szereplője lesz az új résznek.

mortal_kombat_11_kabal.jpg

A játék története közvetlen az X után folytatódik és az idő manipulálása lesz a központban. Ez a része már csak azért is lesz menőség, mert emiatt klasszikus karaktereket és pályákat tartalmaz a játék, tehát simán lehet majd MK1 pályákon játszani ugyanazon karakter fiatal verziója ellen és hasonló finomságok, amiket a rajongók biztosan imádni fognak. Ami még érdekes, hogy a játékban ismét több szerepet kaptak a fegyverek, eszközök használata, amit most minden karakter igen változatosan használ.
Emellett a karakterek mozdulatait és kinézetét is egyedileg személyre lehet szabni. Tehát nem csupán legyártott skinekről beszélünk, hanem a legapróbb részletekig megszabhatjuk a kedvenc karakterünk kinézetét. A custom mozdulatok összerakása nagyjából az Injustice 2-höz hasonlíthat, de ebből sajna még nem sokat láttunk. Ed Boon röviden azért kitért, hogy ismét 3 variáció közül választhatunk, de mindegyiket kedvünkre változtathatjuk meg. A képességek és a skinek mellett a victory animációt, az intrót és még sok egyéb dolgot is testre szabhatunk.

A main show végén kaptunk még pár kivégzést is egybegyűjtve, amelyeket a későbbi post show-ban is többször élvezhettünk. Utóbbiban a legnagyobb örömömre látható volt pár Brutality is, ami az MKX-hez hasonlóan egy kitételhez kötött végső mozdulat.

A post show inkább a komolyabb fanokhoz szólt, hiszen ott végre mélyebb betekintést kaptunk a játék mechanikába. Itt pro gamerek játszottak egymás ellen, amit 16-Bit nagyszerűen kommentált szokásosan tele szakmai finomságokkal.

Pár technikai újdonság

16-Bit kihangsúlyozta, hogy sokkal inkább taktikára megy az új rész és állítólag a kombók se lettek olyan hosszúak, ez egyelőre nem tudom, hogy ez jó lesz-e nekünk vagy sem. Nézzük akkor sorban:

Ismét eltörölték a futást és remélem többé nem hozzák vissza. Csak Dash van, ahogy a többi verekedős játékban. A HP méter 1000 pontról indul és minden kombó immáron számmal van kiírva az eddig százalékos értékek helyett, ami megkönnyíti majd a számolást.

mortal_kombat_11_2.jpg

Alul a Super Meter rendszer helyett egymástól elkülönülő 2 Offensive és 2 Defensive Meter kapott szerepet. Ezek mindig fullosak induláskor és automatikusan visszatöltődnek. Ebből következik, hogy a First Hit Bonus-t eltörölték, tehát nem kapunk extra Metert, hiszen tele vagyunk úgyis. Ami még izgalmas ebben, hogy jobban tudunk taktikázni és az MKX-ben megszokott X-Ray, itt Fatal Blow mozdulat az egésztől független. Az Offensive csík szokásosan az EX speciális mozgáskor lesz jó, az Defensive csík pedig olyanokra lesz jó, mint a Wake Up Roll és hasonló védekező mozdulatok.
És ha már Wake Up mozdulatok. Ez a része is teljesen más az előző részhez képest, hiszen eleve már a beadása is egy csíkba kerül, továbbá a videóban mutattak egy olyat is, hogy a Wake Up Rollal ki lehet bukfencezni például a sarokból, ha be vagyunk szorítva. Ami még jó ezekben a mozdulatokban, hogy ilyenkor nem hat ránk semmilyen támadás, csak a dobás.

mortal_kombat_11_4.jpg

A Fatal Blow tulajdonképpen az X-Ray mozdulat új neve, ami szokásosan a legbrutálisabb mozdulat sor, néhol még durvább is, mint egy Fatality. Az újdonság, ahogy már írtam, hogy teljesen elkülönült a Meter Systemtől. A Fatal Blow meccsenként egyszer adható be 30% HP alatt. Ez annyival izgalmasabb, mint az MKX-ben, hogy sokkal jobban meg tudja fordítani a meccset és mivel nem kell beáldozni semmilyen extra csíkot, ezért bátran használható, míg MKX-ben inkább counter attack vagy EX támadáshoz, kombó építéshez használta mindenki a Super Metert, az X-Ray sokszor inkább csak pazarlás volt, hiszen egy jobb kombóval is be lehetett adni hasonló mennyiségű DMG-t.
Ami még extra itt, hogyha a Fatal Blow mozdulatot nem sikerül beadni, mert mondjuk pont védekezik az ellenfél, akkor ~5 MP cooldown után újra lehet próbálkozni, ami azért egy nagyon kellemes dolog szintén. Már ebből is látszik, hogy mennyivel technikásabb ez az rész az MKX-hez képest.

mortal_kombat_11_3.jpg

Újdonságként pedig jött még egy X-Ray-hez hasonló mozdulat, ez a Crushing Blow, ami a Soul Calibor 6 lethal hithez hasonlítható. Ez egy kitételhez szabott mozdulat, ami rengeteget sebez. Mondjuk ha guggolva védekezik az ellenfél, akkor az overhead mozdulat lehet Crushing Blow. Ez egy nagyon hasznos dolog, amivel akár fordíthatunk a meccsen, viszont ezt nem roundonként, hanem meccsenként csak egyszer használhatjuk, tehát nagyon át kell gondolni, hogy mikor használjuk fel.
Szintén a taktika jegyében ismét áthoztak az SF-ből egy funkciót, ez pedig a Flawless Block. Ez annyit jelent, ha tökéletes időzítéssel védekezünk, akkor counter attacket tudunk beadni, sőt még olyan támadásnál is, aminél normális esetben nem lehetne.

Nagyjából ez volt az a pár lényeges tudnivaló a mostani adásból, ami alapján kiderült, hogy ez a mostani Mortal Kombat tényleg egy izgalmas, taktikusabb verzió lesz. Én már nagyon várom és természetesen figyelni fogom az összes Kombat Kast adást, ahol további újdonságokat fognak bemutatni. A következő adás január 30-án lesz, tehát utána érkezik a friss poszt, amiben majd szokásosan összefoglalom a fontosabb tudnivalókat is.

A teljes videót itt nézhetitek meg:

komment