JárványMonitor

JárványMonitor

Magyarország már csak a saját világrekordjait dönti meg koronavírus halálozásban

2021. április 14. - bensomo

Bár nem nagy meglepetés, mert tudományos (és féltudományos) modellek április közepére jósolták a COVID19 okozta halálozások számának maximumát Magyarországon, de mégiscsak lesújtó, hogy világviszonylatban ennyivel rosszabbak vagyunk a harmadik hullámban mindenkinél. Még a második és harmadik helyezett Bulgáriánál és Bosznia-Hercegovinánál is lényegesen rosszabbak vagyunk, ami a halottak számát illeti:
coviddeathperdayapr14.png

coviddeathcumulapr14.png

Érthetetlen, hogy a dolgok ijetén alakulása közben a kormány a "fokozatos nyitás" programját hajtja végre, ezzel minden kétséget kizáróan még tovább növelve a halottak számát. Nem értem, miért nem tudtuk kivárni azt a néhány hetet, amely után láthatóan magához tért volna az egészségügyi rendszer és a betegellátás.

UPDATE: a kételkedők kedvéért, íme a linkek, ahol az itt megjelenített adatok leellenőrizhetőek:

https://ourworldindata.org/explorers/coronavirus-data-explorer?time=2021-01-10..latest

 https://koronavirus.gov.hu/

A bejegyzés trackback címe:

https://jarvanymonitor.blog.hu/api/trackback/id/tr6016500950

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.04.17. 07:09:39

@Ménár Atya: Ja, a kb 400 milliós EU számait javítják a 9,6 milliós Magyarországgal. Ez sokat javít a számokon. :-))

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.04.17. 07:11:30

@Ménár Atya: Tényleg félelmetesen hülye. Kb este tízig kellemesen anyáztunk, akkor besettenkedett és most azt hiszi hogy ő mekkora kereszteslovag. Tényleg szánalom ez a Brendel Mátyás. A blogger majd felkel, ásít egyet és néhány másodperc alatt mindenét eltünteti. :-))

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.04.17. 07:17:52

@MAXVAL birсaman közíró: Nem, az biztos elmaradt, hiszem már este tízkor besunnyogott. Különben éjfél után jött volna.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.04.17. 07:25:07

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

Próbál dolgozni a ki pedóka, de nem jön össze.

Azt hiszi, bajt okoz párszáz íméllel? 2-3 mp. a törlés.

Ménár Atya 2021.04.17. 07:41:32

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: 1% az 1% mindenhol.
Ha ennyire szarok az eredmények akkor mindent kihasználnak.
Bár a mondandómnak mondjuk nem ez volt a lényege, ezt csak mint az eu hozzáállását jegyeztem meg.

Ménár Atya 2021.04.17. 07:45:22

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
Hát ja, nem fogja fel hogy értelmetlen amit itt próbál letolni, nem veszi észre, hogy hülyét csinált magából ezzel a Don Quijote hozzáállással...............
Olyan mint a viccben amikor mindenki vele szemben megy az autópályán :D a sok hülye........... :D

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.04.17. 08:02:47

@Ménár Atya: Teljesen értelmetlen ez a kereszteshadjárata. Annyit ért el hogy még a politika ellenfelek között is egyetértés kovácsolódott ellene és sokat akik anyázták egymást, emiatt normálisan beszélnek egymással. De nem fogja fel. Ráadásul jól látszik, hogy egy gyenge, közepes tudás szakbarbár, akinek a számítástechnika egy szűk területén kívül másról nincs fogalma, mint fizika, kémia, stb.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.04.17. 08:22:10

@BrendeI Mátyás: Ismerd be hogy csak kapcsolatokat akarsz építeni, mert már unod az otthoni recskázást! Anyuci bevitte már neked a reggeli kakaódat? :-))

Ménár Atya 2021.04.17. 08:23:39

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
Buborékban él.
Ellenséget lát mindenkibe és mindenben aki ellenkezik az ő véleményével.
Még jó hogy csak egy senki, politikai vezetőként egy ilyen ember a Kim családnál is megállná a helyét ,mint a diktátor felszopója.
Már írtam sokszor, hogy az anyázás ellenére is itt csak feszkó levezetés van, és semmi több, mindenki megy a dolgára, foglalkozik a családjával, stb.
De ez a pöcs, magányosan tengődik a barlangjában ( amikor nem kirándul :D ) és gyártja a hülye elméleteit és harcol a világgal.
Nagyon szar világ lenne , ha a sokszínűséget az ő mércéjével mérnék, lenne fehér, meg fekete, azt ennyi.
Na mindegy, én röhögök csak rajta, semmi értelmét nem látom a copy programjának, szerencsére nincs hatalma, hogy letiltson mindent ami neki nem tetszik, csak kínlódik a marhája.
É smég ő beszél liberalizmusról............

Szahara tulajdonos pecás 2021.04.17. 08:24:13

@BrendeI Mátyás: Fenekeljen el bácsi! Rossz voltam, megdugtam a kecskéjét, aki hálásan mekegett, mert én fiatalabb vagyok.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.04.17. 08:28:48

@Ménár Atya: Teljesen elmebeteg. Nem is értem hogy veszi a bátorságpt, hogy fenyegessen, zsaroljon neki teljesen ismeretlen bloggereket. Az a szomorú, hogy csak kevesen tesznek ellene. Pedig van itt pár normális kommentelő minden oldalról. Ha ezeket megbíznák a matyi moderálással, matyinak esélye sem lenne. Megfordul errefelé vagy tíz olyan kommentelő, aki nem szélsőséges és szerintem szívesen kivagdosná matyit. Véleményem szerint szabályos verseny lenne ki hajítsa ki őt.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.04.17. 08:36:45

@BrendeI Mátyás: Látom a tapasztalat beszél belőled. Minden nő kacagásban tört ki akinek elővetted? :-))

sóhegy049 2021.04.17. 08:46:04

Hála az égnek, hogy január nyolcadikán én eljöttem onnan. Nálatok ezt úgy elb@szták, hogy csak zörög. De többet nem is vártam.

sóhegy049 2021.04.17. 08:53:43

Annyit még itt megjegyzek, hogy mág az "aranyérem" sem kizárt.

nemecsekerno_007 2021.04.17. 09:04:57

@jozsef_12: Megint itt vagy parazita, nem elég a Fidesz 2/3, szeretnél 3/4-et?!?!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.04.17. 09:12:42

@nemecsekerno_007:

Brendel csak a seggtáncát akarja, de nem áll fel a farka, ezért durci.

Ménár Atya 2021.04.17. 11:16:33

@MAXVAL birсaman közíró:
Vag yrajta dolgoznak...a migri kispajtásai :D

_Alex__ 2021.04.17. 11:25:38

Azt nem tudom mi az érthetetlen, azt tudjuk, hogy az elhalálozások a fertőzési csúcs után folytatódnak 2-4 hétig, a fertőzés meg olyan majd 3 hete csökken. Mit kellene csináljon a kormány, most szigorítson? Még az én tippem is az volt március végén, hogy hamar vége és mire lenne következő hullám addig esélyesen be lesz a többség oltva, ilyen körülmények között teljességgel értelmetlen lenne az embereket tovább korlátozni.
1 éve még az volt, hogy mekkora diktatúra szabadult ránk. Megjegyzem jogosan, Kínát szégyenítjük Európa-szerte a hülyeséggel, de legalább akkor adjuk az emberek jogait részben vissza amikor egyértelműen lefele mennek a fertőzöttségi mutatók (pozitivitási ráta is lefele megy, intenzíven kezeltek száma stb szóval már hetek óta mindenkinek egyértelmű kell legyen, hogy lábalunk ki belőle).

Bunkóné Barom Ildikó 2021.04.17. 11:29:57

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Ugyanmár, egy tapasztalt kurva sosem röhög a kuncsaft micsodáján..:)

]{udarauszkasz 2021.04.17. 11:55:23

Magyarorszag nem vilagrekorder, Csehorszag, es Gibraltar is megelozi a milliora eso szamokban: www.worldometers.info/coronavirus/#countries
Jo, hogy magas, de ebben harmadik.
Az abszolut szamok tekinteteben 6.
Persze, ki, hogy szamitja a halottakat... Egy rokon a csaladjaval egyutt beoltatta magat. A csalad tobbi tagja lementek Gyorbe, kaptak Szputnyikot. Az oreg otthon maradt, majd ot beoltja a doktor neni otthon. Kinaival.
Husvetra 2 oldali tudogyulladassal a korhazban halt meg, pozitiv volt.
A szputnyikkal semmi baj, de a kinait nem szabadott volna beengedni az orszagba, egy teljes elolt(vagy nem...) virust tartalmaz. Ha nincs normalisan kinyirva a virus, akkor konkretan koronavirussal oltanak be:D

Ménár Atya 2021.04.17. 12:30:54

@]{udarauszkasz:
Ne aggód, minden vírust egyenként ver agyon egy kínai munkás kalapáccsal............

Etniez 2021.04.17. 12:55:45

@_Alex__: Nem csökken, csak nem tesztelnek.
A szennyvízben mért koncentráció nő.

Egyetlen adatra érdemes figyelni: nő a kórházban lévők száma vagy csökken. Az mutat pontos állapotot.

]{udarauszkasz 2021.04.17. 13:53:42

@Ménár Atya: Hat akkor a rokon oltoanyaganal az egyik melos kummantott, mert bizony sajnos meghalt az oreg. Talan meg kene vizsgalni ezt az egeszet, mert lehet, hogy nem veletlenul dobogos az orszag az egesz bolygon, es talan egy hibas szerias oltoanyag kerult forgalomba a kinaitol... Az Astra Zenekar egy kicsit hamisan muzsikal, akkor a 10000 emberbol 1 nek valami mellekhatasa lesz, es leallitjak az egesz oltast. A kinaibol meg lehet, hogy minden 100ik covidos lesz..? Vagy talan rendszer van emogott, hogy minel tobbet lehessen lezarogatni utana?
Hat nemtom. A kinaitol manapsag a pontos idot is csak akkor lehet elhinni, ha kerdezi/lo legel a sirjan.

gigabursch 2021.04.17. 14:56:41

@Bunkóné Barom Ildikó:
Ennek az ellentéte, amikor viszont azt mondja, hogy "Aztakurva"...

kvadrillio 2021.04.17. 15:15:57

BAZDMEGORBÁN ! TE HÜJJJJJJE VAGY ??? NEM HISZEL AZ ORVOSOKNAK ????!! MEWGDÖBBENTŐŐŐŐ !!!!

A Portfolio-nak név nélkül nyilatkozó orvos, aki nem támogatja az iskolák nyitását, úgy fogalmazott, hogy a gyerekek közül tényleg kevesebben kerülnek súlyos állapotba, mint a felnőttek közül, de a brit mutáns rájuk is veszélyes. Ha 10 ezer aktív fertőzött gyerek van éppen, akkor 100-300 lesz közülük súlyosabb beteg a vírus következtében, azonban ha elterjed a járvány közöttük, mert pl. többet találkoznak az iskolában, akkor sokkal többen lesznek bajban. Ha elterjed a vírus közöttük, és mondjuk 100 ezer aktív fertőzött lesz a gyerekek körében, akkor már 1000-3000 kerül súlyos állapotba - érzékeltette a problémát az orvos. Szerinte ez már az egészségügyi rendszernek is extrém terhelést jelentene a gyerekek körében is.

Az orvos közölte: a gyerekek nem kaphatnak oltást, így nem lesznek védettek, és a szüleik többsége sem kapott még oltást, vagy nem alakult ki a védettségük a vírussal szemben. Szavait a koronavirus.gov.hu friss adatai is megerősítik, amely szerint eddig 2 millió 270 ezren regisztráltak a 18-59 év közötti korosztályból, és közel a felük (49,6%) meg is kapta az oltást. Az orvos szerint legalább 2-3 hétnek el kell telnie, hogy az oltások valamennyire kifejtsék a védőhatásukat.

A Magyar Orvosok Szakszervezete nyílt levelet írt Orbán Viktor miniszterelnöknek. Ebben közölték: a Magyarországon leginkább elterjedt Sars-Cov-2 vírus „brit variánsa” a fiatal, egészséges felnőttek és a gyermekek esetén is súlyos, életveszélyes állapotot alakíthat ki, és sajnos ezekben a korosztályokban is akár halálos szövődményekhez vezethet.

A MOSZ azt írja, hogy „a kevésbé súlyos eseteket követően kialakuló poszt-covid szindróma hosszú időre, akár életre szólóan egészségkárosodást alakíthat ki, krónikus beteggé teheti a covid19-fertőzésen átesetteket. A poszt-covid szindróma kialakulásának esélyét egyes szakértők 30-50% közé is teszik. Ennek következményei a legfiatalabb gyermekek, fiatal felnőttek korosztályánál is beláthatatlanok, egy egész generáció egészségét és jövőjét pecsételheti meg, ha a gyermekek és szüleik között a jelenleginél is nagyobb mértékben tör előre a járvány”.

Kásler Miklós Emmi-miniszer pénteken levélben tájékoztatta az óvodák és az iskolák vezetőit az újranyitásról, amelyben nem rendelt el szigorúbb járványügyi intézkedéseket annál, mint amelyek érvényben voltak akkor, amikor a márciusi zárás előtt a koronavírus brit mutánsa letarolta az intézményeket. Szakértők szerint sokkal szigorúbb intézkedésekre lenne szükség, az iskoláknak nagyobb autonómiára (hogy gyorsan dönthessenek, ha felüti a fejét a járvány), és legfőképp arra, hogy a tanárokat és a diákokat rendszeresen, hetente teszteljék. Erre azonban nem fog sor kerülni a hétfői nyitásnál. Kásler közölte, hogy a digitális oktatás megszűnik, csak jelenléti lesz hétfőtől. A miniszter egyben már arra készíti fel az iskolákat, hogy újra felbukkanhat az intézményekben a vírus. Ha felbukkan a vírus, akkor egyedi kérelem alapján rendkívüli szünetet vagy digitális oktatást lehet kérni egy-egy intézményben.

A vírus iskolákban való felbukkanására és terjedésére figyelmeztetnek szakmai szervezetek is. A MOSZ nyílt levele hangsúlyozza: „az óvodás és alsós általános iskolás gyermek esetén ráadásul a távolságtartás, higiéniás szabályok betartása gyakorlatilag lehetetlen. Ez azt jelenti, hogy ha egy csoportba vagy osztályba egyetlen fertőzött gyermek is bekerül, az nagyon nagy eséllyel akár az egész csoportot is megfertőzheti. Ráadásul a gyermekek a szüleiknek is hazaviszik a fertőzést, akik között még nem elég magas az átoltottság mértéke. A szülők között is nagyon súlyos, életveszélyes fertőzés alakulhat ki, további gyermekek válhatnak árvává vagy félárvává, miközben egyetlen ilyen eset is borzasztó tragédia. Jelenleg a kockázat és a veszteség túl nagy.”

AKKOR.......AKKKURVAANYÁDDAL SZÓRAKOZZÁL, NE A MAGYAR GYEREKEKKELÉ !!!!!

MENJ INNEN A BÜDÖS PICSÁBA MÁS ORSZÁGBA GYILKOLNI !%

TELEVELED A FASZOM !

kvadrillio 2021.04.17. 15:16:46

MAGYARORSZÁG ORSZÁGVEZETŐJE MEGHIBBANT ???? VAGY MIJAFASZOMAT CSINÁL ????!!!!!

kvadrillio 2021.04.17. 15:20:02

@kvadrillio: Gazdaság 2021. április 17. 09:00
Életveszély miatt nem engedik iskolába vezető orvosok és egészségügyi dolgozók a gyerekeiket
Portfolio
Cikk mentése Megosztás
Egyre több egészségügyi dolgozó, orvos jelzi, hogy nem engedi iskolába a gyerekeit a jelenlegi járványügyi helyzetben – értesült a Portfolio. Döntésüket a vírus gyors terjedésével magyarázzák, amit kockázatosnak, életveszélyesnek tartanak. Müller Cecília országos tisztifőorvos a vírus gyors terjedéséről beszélt tegnap is, miközben a Magyar Orvosok Szakszervezete nyílt levelet írt Orbán Viktornak, amelyben közölték: a Magyarországon leginkább elterjedt Sars-Cov-2 vírus „brit variánsa” a fiatal, egészséges felnőttek és a gyermekek esetén is súlyos, életveszélyes állapotot alakíthat ki. Kásler Miklós Emmi-miniszter a nyitásról szóló levelében már arra készíti fel az iskolákat, hogy újra felbukkanhat az intézményekben a vírus.

Egyre több egészségügyi dolgozó és vezető orvos nem engedi iskolába gyermekét a hétfői újranyitáskor – értesült a Portfolio több forrásból. Azért tagadják meg gyermekük iskolába küldését, mert szerintük a jelenlegi járványhelyzetben nem biztonságos a nyitás. Egyes orvosok kockázatosnak, míg mások egyenesen életveszélyesnek nevezik a nyitást, ezzel indokolják az igazgatóknak azok, akik április 19-től nem engedik vissza az iskolába a gyerekeiket.

A kormány hétfőn újranyitja az iskolák alsó tagozatát, mert Orbán Viktor miniszterelnök szerint a szülőknek vissza kell menniük dolgozni. A miniszterelnök nem említette, de aki nem tudta megoldani a gyermekfelügyeletet, az a digitális oktatás időszakában, vagyis jelenleg is viheti iskolába a gyermekét, ezzel a szülők nagyjából 1%-a élt. A miniszterelnök tegnap közölte, hogy jelenleg két 14 év alatti gyermek van lélegeztetőgépen, 27-en kórházban.

Müller Cecília országos tisztifőorvos a friss járványhelyzetet értékelve pénteken közölte, hogy a harmadik hullám jelenleg tetőzik, és nagyon magas számokkal küzdünk jelenleg is. Az elmúlt napokban 5000 feletti volt a regisztrált új fertőzöttek száma, ami szakértők szerint a vírus intenzív terjedését mutatja. Ezt erősítik meg a szennyvízadatok is, amelyek szerint a következő héten is magas lesz a fertőződés. A virológusok éppen ezért nem tartják indokoltnak az iskolák újranyitását, amely több fertőzöttet fog eredményezni a diákok, a tanárok, illetve a családjaik tekintetében. Mindezek miatt egyre több szülő dönt úgy, hogy nem engedik hétfőtől iskolába a gyerekét, annak ellenére sem, hogy megszűnik a digitális oktatás.

A brit mutáns, amely Magyarországon domináns, gyorsabban terjed, halálosabb, és a fiatalokra is veszélyesebb. Egyre több koronavírusos gyereket ápolnak ugyanis kórházban Fekete Ferenc, a Heim Pál Országos Gyermekgyógyászati Intézet orvosigazgatója szerint. A harmadik hullám abban más, hogy a gyerekeket is érintheti súlyosan a betegség, igaz, továbbra is ritkábban, mint a felnőtteket.

A gyerekek között ugyan még mindig kisebb a koronavírus-fertőzöttek aránya, mint a felnőtteknél, de a tendencia gyermekkorban is kedvezőtlen, már pár hetes és hónapos babák is érintettek, és itthon vannak sokszervi gyulladással kezelt gyerekek is – mondta a növekedés.hu-nak adott interjúban Fekete Ferenc. "A kórházba kerültek között vannak csecsemők, 2 hetes, hathetes, 3 hónapos, de leginkább talán kiskamasz kortól jellemzőbbek a komolyabb tünetek" - mondta Fekete Ferenc.

EZ A FASZ ORBÁN MÁR MEGINT ÉPÍTI A KISVASÚTJÁT BAJÁIG ? A GYEREKEK HALÁLÁT BIZTOSÍTVA ???!!! ELKÉPESZTŐ, HOGY MIT CSINÁL EZ A FASZ ! GECI ! GECI ! GECI !!!!!!!

Ménár Atya 2021.04.17. 15:25:51

@]{udarauszkasz:
Többmillió oltásra jut pár halott, ez teljesen elfogadható szám.
Az Astrát sem állítottam volna le ezért.
Az nem jut eszedbe, hogy esetleg túl gyenge valakinek az immunrendszere?
Másképp reagál, korábban fertőződött meg , stb.
Én egyik oltást sem temetném.
Múltkor olvastam, hogy most már a gyártók fikázzák egymás termékeit, azért ez nagy üzlet.
De amúgy ha a kínai oltás után ha minden 10. kovidos lesz, akkor sem fog százból 10 meghalni, jó eséllyel túlélik.
Oltás nélkül meg mind a száz szarban lenne.
Lezárás senkinek nem érdeke, ne kreálj összeesküvés elméletet erről, és csip is csak a csókában van, csip-csip csóka.......
Amúgy nyugodtan belém lőhetik a csipjüket, aztán figyeljék ahogy elmegyek dolgozni meg haza jövök.
Ettól aztán okosabbak lesznek a orosz-usa és kínai titkosszolgálatok.
Mondjuk a hangszórók már berregnek amikor elmegyek mellettük.....

Ménár Atya 2021.04.17. 15:33:55

@kvadrillio:
Ne pánikolj, vegyél egy zacskót és lélegez abból............
Nagyon egyszerű a megoldás, ha van ilyen korú gyereked, ne engedd suliba.
Felesleges hisztizned ezért.
Nem fogják megbuktatni , de után asehova ne engedd egész nyáron, zárd be a szobába őket, mert elkapják a vírust, és te se mozdulj ki, hanem rendeld a cuccokat házhoz, azt meg fertőtlenítsd hypóval, és csak szűrt levegőt szívj.....
Ez ugye életszerű?
Biztos otthon fognak ülni egész szünetben?!
Aki a legjobban hisztizik most az iskolanyitás miatt, mert jujj de félti a köjkét, az jövő héten egy teraszon fogja szopogatni a kv-t és onnan rinyál hogy jujj de rossz minden a kora nyitás stb miatt.
Mégegyszer mondom, nem kell elengedni ha parázol és ennyi.

kvadrillio 2021.04.17. 17:09:36

JÖVŐRE EBBE A WELLNESSSSBE MEGYEK !!!!!

Alapítványnak adta át a kormány a 9 millió euróból megvásárolt szlovén wellness központot is nepszava.hu Publikálás dátuma 2021.04.17. 14:42
Mager Andrea, a nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszter rendelete most törölte a Manevit és a Comitatus-Energiát azon cégek közül, amelyek tulajdonosi joggyakorlója a Külgazdasági és Külügyminisztérium, mást pedig nem jelölt ki helyette.Már nem a Külgazdasági és Külügyminisztérium a tulajdonosa a tavaly létrehozott Közép-európai Épített Örökség Megőrző Alapítványnak átadott cégeknek – vette észre a hvg.hu a péntek esti miniszteri rendeletet.A közfeladatot ellátó közérdekű vagyonkezelő alapítvány létrehozásáról egy 2020-as törvény rendelkezett, hogy közvetett vagy közvetlen tulajdonszerzés útján gondoskodjon „a közép-európai régió egyes műemléki vagy műemléki védelemben nem részesülő, de kulturális, történelmi, művészeti, építészeti értékkel rendelkező és magyar vonatkozású történelmi, kulturális öröksége, művészeti gyökere, múltja, hagyománya szempontjából jelentőséggel bíró” épületeinek állagmegóvásáról, felújításáról, fenntartásáról.Az alapítvány vagyona a MANEVI Zrt. 100 darab és a Comitatus-Energia Beruházási Kereskedelmi és Szolgáltató Zrt. 8700 darab törzsrészvénye lett.A törvény az alapítvány létrehozásával a külgazdasági és külügyminisztert bízta meg, de előírta azt is, hogy „gondoskodni kell arról, hogy az alapítói jogok teljes körének gyakorlására az Alapítvány kuratóriuma kerüljön kijelölésre”.  Mager Andrea, a nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszter rendelete most törölte a Manevit és a Comitatus-Energiát azon cégek közül, amelyek tulajdonosi joggyakorlója a Külgazdasági és Külügyminisztérium, mást pedig nem jelölt ki helyette. A lap szerint ez azt jelenti, hogy ezeket végleg átadták az alapítványnak. A cégbírósági adatok szerint is 2021. március 5-e óta a Comitatus-Energia és a Manevi tulajdonosa nem a magyar állam, hanem a Közép-európai Épített Örökség Megőrző Alapítvány.A nyilvántartásba vételi határozat szerintaz alapítványnak a két cég formájában juttatott vagyon értéke 15,8 milliárd forint.Az alapítvány kuratóriumának elnöke Magyar Levente, a Külgazdasági és Külügyminisztérium parlamenti államtitkára és miniszterhelyettese. Magyar Levente Magyar Levente
parlamenti államtitkár Személyes adatok:Születési hely, idő: Budapest, 1987. január 30.Munkahelyek:2017. júliusától Miniszterhelyettes / Parlamenti Államtitkár2014. október-2017. július Külgazdasági és Külügyminisztérium / gazdaságdiplomáciáért felelős államtitkár2014. szeptember- Külgazdasági és Külügyminisztérium / frankofón ügyekért felelős miniszteri biztos2014. július–szeptember Külgazdasági és Külügyminisztérium / gazdaságdiplomáciai helyettes államtitkár2012. július–2014. július Miniszterelnökség / külügyi helyettes államtitkár2012: Miniszterelnökség / Miniszterelnöki Nemzetközi Stáb, főosztályvezető-helyettes2010–2012: Nemzetgazdasági Minisztérium / Külgazdaságért Felelős Államtitkárság / Határmenti Infrastruktúrafejlesztés Osztály, osztályvezetőNemzetgazdasági Minisztérium / Francia Műhely, műhelyvezető2008–2010: Országgyűlés Hivatala / Fidesz – Magyar Polgári Szövetség, Külügyi KabinetSzakmai gyakorlat:2007–2008: Országgyűlés Hivatala / Fidesz – Magyar Polgári Szövetség, Külügyi KabinetTanulmányok:2006–2010: Budapesti Corvinus Egyetem, Társadalomtudományi Kar, nemzetközi tanulmányok szak (’nemzetközi kapcsolatok szakértője’ diploma)2001–2006: Kölcsey Ferenc Gimnázium, francia-magyar kéttannyelvű szak Nyelvtudás:angol felsőfokú Cfrancia felsőfokú Cnémet középfokú Cspanyol középfokú C 

kvadrillio 2021.04.17. 17:12:07

EZ A MAGYAR ????? LEVENTE KIJAFASZOM ? 2006-BAN ÉRETTSÉGIZIK, 2010-BEN CORVINUSON ZÁR, ÉS SZINTÉN 2010-TŐL MÁR OSZTÁLYVEZETŐ, MAJD FŐOVH..., ÉS REPÜP-REPÜL FÖLFELEEEE.........

kvadrillio 2021.04.17. 17:22:41

UMBULDA---UMBULDA-UMBULDA.....A KÖBÖN !!!

az alapítványnak a két cég formájában juttatott vagyon értéke 15,8 milliárd forint.

Az alapítvány kuratóriumának elnöke Magyar Levente, aki nem mellesleg a a Külgazdasági és Külügyminisztérium parlamenti államtitkára és miniszterhelyettese. Tagja még a kuratóriumnak:

Jákli Gergely (vélhetően ugyanaz a Jákli Gergely, aki az Eximbank vezérigazgatója),
Kiss-Parciu Péter (regionális és határ menti gazdaságfejlesztésért felelős helyettes államtitkár),
Pacsay-Tommasich Orsolya Mária (a Külgazdasági és Külügyminisztérium Magyar Diplomáciai Akadémiáért és a Stipendium Hungaricum Programért felelős államtitkára),
Virág Zsolt (vélhetően ugyanaz a Virág Zsolt, aki a kastélyprogram miniszteri biztosa).

A kormány mostanában nagyon belehúzott az állami vagyonelemek alapítványokba való kiszervezésébe, erről itt írtunk részletesen.

ASSSSZOPÓSKURVAISTENIT ORBÁNNAK !!!!!

VISSZA A BALATONT ÉS MINDENT A N ÉPNEK, AMIT 30 ÉV ALATT ELHARÁCSOLTAK !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

kvadrillio 2021.04.17. 17:30:13

REMÉLEM HAMAROSAN LESZ OLYAN VEZETŐJE ORSZÁGUNKNAK, AKI MINDENT VISSZASZEREZ, AMITŐL ORBÁN 30 ÉV ALATT MEGFOSZTOTTA, EZT A FÖLDBEDÖNGÖLT, NYOMORÉKKÁ, NYOMORULTTÁ, VEGETÁLÓVÁ, RABSZOLGÁVÁ TETT MAGYAR NÉPET !!!!!!!!!!

NEM LEHET EZ MÁSKÉNT !!!!!

IGAZSÁGOT A MAGYAR NÉPNEK !!!!!!!!!!!!!

kvadrillio 2021.04.17. 17:31:41

S...., S...., S......, AKI MEG AKARJA SZÜNTETNI A NÉPSZAVÁT, AZ JÖJJÖN A KÖZELEMBE ÉS MEGGYŐZÖM ŐT !!!!! :)

]{udarauszkasz 2021.04.17. 17:35:13

@Ménár Atya: Hat en nem ultetnek csipet sehova. A csiptuning a skodrimba, amit 2 heten belul atirnak (most vettem:)) az pont eleg lesz, persze csak akkor, ha nem megy ra a gatyam:)
De en nem vagyok, se auto, se kutya, se skodakutya, hogy megcsippeljenek, senkinek semmi koze hozza, mit csinalok, merre megyek. Mellesleg az amerikaiak konkretan csipbeultetessel kiserleteznek a seregnel, ami kijelzi, hogy covidos vagy-e. Az oltastol nem felek, kiveve a kinait. Az Astra Zenekar se olyan gaz, de azert a Pfizer/ Moderna lenne az igazi. Vagy a Sputnik.
A lezaras senkinek se erdeke, itt. De a kinainak igenis erdeke, hogy mindent lefojtsanak, es utana ok fillerekert megvehessek a csodbe ment gazdasagot. Ertem ez alatt a turizmust, aztan utana johetnek a kritikus infrastrukturak, mint kommunikacio, logisztika, elelmiszerellatas, energiaipar, egeszsegugy.

_Alex__ 2021.04.17. 17:41:10

@Etniez: A pozitivitási ráta csökken. Ez megerősíti a csökkenő fertőzési számokat. Az intenzíven kezeltek száma is csökken. Vagy neked van igazad vagy a bizonyítékoknak.

kvadrillio 2021.04.17. 17:43:07

KÉRDÉS AZ LEHETNE, HOGY KIK VESZTETTEK TÖBBET AZ 1 ÉV PÁÁÁNDÉMIJJJA ALATT, AZOK.E, AKIKNEK OFFSHORE SZÁMLÁIKON, ADÓPARADICSOMOKBAN SOKMILLIÁRDOS VAGYONOK LSPULTAK VAGY AKIKNEK BE KELLETT KURVÁRA OSZTANIUK AZT A BÉRT, AMIT HÓNAPRÓL HÓNAPRA KAPTAK ?????????????

ORBÁN AZ ELŐZŐEKET KÁRPÓTOLTA, UTÓBBIAKRA NAGYÍVBEN SZARIK !

AZUTÁN PONT AZOK SÍRNAK, AKIK EDDIG MILLIÁRDOSRA HÍZTAK, PL. A KORHELY TULAJ, AKI 6 HELYRŐL GAZDAGODOTT MILLIÁRDOSSÁ......, MINT RÁDIÓS-EGYÉB PÉNZBUZI...., NA LEHET HAHOTÁZNI EGYFOLYTÁBAN...:o)))))))))))))))))))))))) BAZDMEGORBÁN !
Kínzó kérdések
Ön hány ezer fertőzött, hány lélegeztetőgépre kerülő ember, hány honfitársunk élete árán nyitná újra az országot? Vagy hány elbocsájtott munkavállaló, becsődölt kisvállalkozás, tönkrement egzisztencia feláldozásával tartaná még sokáig szorosan a zárlatot? Az ön toleranciaszintjébe hány Covidban megbetegedő pedagógus, iskolai, óvodai dolgozó fér bele? Vagy hány olyan szülő, akinek a munkaadója éppen most vesztette el a türelmét az otthon maradt gyerekek miatt kényszerből kivett szabadságok meg a táppénz miatt?

eßemfaßom meg áll 2021.04.17. 18:05:28

@]{udarauszkasz: Vagy esetleg hülyeséget beszélsz

és ez a legvalószínűbb

Etniez 2021.04.17. 18:06:28

@_Alex__: "A pozitivitási ráta csökken"

Ez mit jelent?

]{udarauszkasz 2021.04.17. 18:18:42

@eßemfaßom meg áll: Akkor gondolkozz logikusan. Bedobok egy biologiai fegyvert, tonkreverem vele az ellenlabas gazdasagat, es felvasarolom a cegeit. Mi ebben a nem logikus? Egy hatalomehes rezsim szempontjabol ez egy tok kezenfekvo dolog.

Ménár Atya 2021.04.17. 18:26:41

@]{udarauszkasz:
:D
Ugye tudod, hogy a mobilod alapján, az íp címed alapján simán lekövetnek, és ha akarják akkor kémkedhetnek is.
Mondjuk utánam lehet, a telóm lekérhető a tudakozóból, a mozgásom sem titkos, nem hiszem hogy a kgb-t vagy akármelyiket az érdekli mikor megyek moziba, vagy mikor megyek bringázni.
De ha majd úgy lesz, akkor eldobok mindent ,kikapcsolom az áramot és alufóliát tekerek a fejemre :D
Kínaitól miért félsz?
Nem sok alapja van, max a dk negatív propagandája a keleti vakcinákkal szemben....aztán beoltatták magukat keleti vakcinával :)
Hosszútávú hatásról senki nem tud semmit egyik esetében sem , a várható időt sem amíg hatékonyan véd, akkor meg felesleges a para.
Chip tuning....... hát, van értelme? Ha csak A-ból -B-be mész akkor felesleges, ha kiviszed versenyezni akkor biztos kapsz pár lóerőt még.
Nekem 150 Le-s az autóm , bőven sok is, mondjuk én nem taposom ki a lelkét, egyszer kipróbáltam autópályán 210-ig, tök jó bírja, de maradok a 130-nál, magyar távlatokban semmit nem nyerek vele ha száguldozok, városban meg az autó szerint 32 az átlag, tehát Ferrarival sem lesz több, meg suzukival sem.
De a te pénzed.

Ménár Atya 2021.04.17. 18:29:21

@]{udarauszkasz:
Ez szép lenne de nem ez történik, és azért a kapitalisták sem hülyék gyülekezete.
Szerintem kína ezzel így is csak veszíteni fog, mert most döbbentek rá, hogy kiszolgáltatottá vált a gazdaság az olcsó kínai előállítás miatt, baj esetén meg nincs semmire kapacitás.
Trumpnak ebben igaza volt.
Most látszik a legjobban.

]{udarauszkasz 2021.04.17. 18:34:54

@Ménár Atya: En sokat palyazom, ritkan jarok varosban, es hosszutavon jo, ha van tartalek. Most a kis Abarth Puntoval nyomom, csak az tul feltuno. De amikor a Bejemwes villogtat a snassz skodakutya szemebe, az meg huncutul visszakacsint ra, es elszalad elole,az odatesz...:D
Naszoval, a helyzet az, hogy a legtobb helykovetest ki lehet kapcsolni, ha tenyleg el akarsz tunni, megoldhato egy gombnyomassal, csak a kikapcsolas pillanataban a poziciodat tudjak, de hogy onnan hova tuntel..
De amikor gyorshajtast kovetnek vissza titkosszolgalati eszkozokkel, automatikusan, teljes tomegek mozgasat kovetik,az adatvedelem egy vicc, az uzenetkuldo alkalmazasok titkositasat is ala akarjak asni (valami EUs tervezet,DerStandard cikke szerint) szoval ez nekem mar nagyon nem koser.
20 evvel ezelott, ha valakinek beszamoltam volna a mai viszonyokrol, mindenki osszeuskuves elmeletekkel viccelodott volna, meg hulyenek neznek. Aztan ma mar a valosag.
Kerdes, hogy merre megy ez a valosag? tovabb ugyanebbe az iranyba? Mi lesz a helyzet 20 ev mulva, mi leszunk a Borg?

]{udarauszkasz 2021.04.17. 18:40:50

@Ménár Atya: Trumpnak sokban igaza volt sajnos, Kinat illetoen legalabbis. Mikor mondta, hogy Chinese Virus, mindenki csak rohogott rajta, aztan kiderult, hogy csak elszolta magat, a titkosszolgalat nem gyozte lejaratni, mert szivarogtatott.
Mar 13 orszag irta ala azt a peticiot, hogy vizsgalja ki egy fuggetlen szervezet, hogy mit is csinaltak a vuhani laborban annakidejen, mert szerintuk onnan szarmazik ez a nyavalya. Mult tavasszal itt is volt egy cikk, hogy valami ismeretlen feherjestrukturat talaltak a koronavirusban, ami a tobbi koronavirusra nem jellemzo, es nem tudjak, mire szolgal. Es ehhez meg nem is kell genbicska, eleg, ha ugy tenyesztik, mintha magatol fejlodott volna ilyenne, es szelektalassal letrehoznak valamit, ami olyan, mintha termeszetes lenne. Aztan elkezdik hinteni, hogy denevertol, tatutol, mittomenmitol terjedt at az emberre.. En megmondom oszinten, nem hiszem el, hogy veletlenul terjedt el a vilagon ugy, hogy Kinaban (annak ellenere, hogy onnan jott) szinte semmi hatassal nem birt az utobbi 9 honapban. Ez kicsit olyan, mintha egy faklyat dobnal egy nadfedeles hazra, a haz porig egne, mikozben a faklya mar elotte kialudt... valahogy a logika azt sugja, hogy nem koser.

Ménár Atya 2021.04.17. 18:48:53

@]{udarauszkasz:
Amúgy kikapcsolhatod, ha annyira fontos nekik ,amíg van aksi a telódban bemérik.
Engem tényleg nem érdekel.
Ha nem 10 kiló kokainnal száguldozol az autópályán akkor nem sok értelme van kikapcsolni bármit is.
Ilyet még nem hallottam hogy valakit titkosszolgálati eszközökkel fogtak volna meg gyorshajtásért.
Engem kb 15 éve kaptak el, valami falun mentem át, levettem 50 re a tempót, de volt valahol egy 30-as tábla is :D
Hát ez az én formám, pedig én tényleg betartom , legtöbbször bekapcsolom a tempomatot, és ráállok valakire tisztes távolból.
BMV-s idiótát leszarom, általában az öreg bmv-s a leghülyébb, már az autója öreg.
Nem értem miért, hagyom had menjen, láttam már pár összetört idiótát.
Remélem nem Feliciád van, mert azzal azért necces fickóskodni! :D
Beoltatod magad kínaival, lehet hogy kedvezményt kapsz legközelebb valamelyik kínai telefonra is!
Egy felhőben lesztek :D

Ménár Atya 2021.04.17. 18:50:45

@]{udarauszkasz:
Azért a kínai járványkezelés más mint nálunk, ott rádszogelik az ajtót, és fejbe lőnek ha nem viselsz maszkot.
Ott menj tüntetni a kormány ellen.............
Fegyelmezettebbek is alapból, és a diktatúra meg kordában tartja a népet.

Ménár Atya 2021.04.17. 18:54:05

@]{udarauszkasz:
" Mi lesz a helyzet 20 ev mulva, mi leszunk a Borg?"
Bocs de ebben is tévedsz, azt nem érjük el.
15 év múlva ideér a 8472-es faj!:D

]{udarauszkasz 2021.04.17. 19:07:29

@Ménár Atya: Nem merik be kikapcsolva. Hacsak nem valami preparalt keszulek, es a gyari hardveren kivul ra van teve az akksira valami mas is, de ehhez fizikailag hozza kell ferni a keszulekhez. (sokat radiozom, van mobil spektrumanalizator a kamionban, szoval tudom, hogy ez igy van.) Amugy nem szoktam fickoskodni, de amerre jarok, nem art a sokloeros auto, mert nagy a forgalom, es nagy autokkal kozlekednek laikus vezetok, es a plusz menes gyakran huzott mar ki cinkes helyzetekbol....
En nem akarok kinai viszonyokat itthon. Anyam a diktatura elol lepett meg 89ben, en meg joval kesobb utana a feudalis Magyarorszag elol, ami mar neveben sem koztarsasag tobbe... A szabadsag olyan, mint az oxigen: Amig van, nem veszed eszre, de ha hianyzik, az elegge gaz. Es ha valaki a szabadsagot a biztonsag oltaran aldozza fel, az elobb-utobb mindkettot fujhatja.

Ménár Atya 2021.04.17. 19:26:34

@]{udarauszkasz:
Hát...nem tudom, szerintem szabadság van.
Megéltem a kommunizmus végét, van összehasonlítási alapom.
Nem érzem, hogy bármiben is korlátozva lennék az elmúlt 30 évben, talán 2006 volt necces, amikor fletó verette a népet, de amúgy nem. Oda megyek ahova akarok, határok nincsenek.
Én kanadába akartam menni 89 ben de elvittek katonának, mire leszereltem már freedom volt., de később meg az asszonynak fontosak voltak a rokonai akik ma le sem xarják.....
Tehát maradtam a hun gyökereknél, szó szerint mert annyi gyökérrel futottam itt össze... :D

Inkább az zavar, ahogy az eu akar belekényszeríteni olyanba amit nem akarok.

Hát, néha jó a lóerő felesleg ha kell, de azon kívül még a ladám is elvitt bárhova.
Max nyáron ráragadtam az ülésre a pillangó ablak légkondi mellett :D
Most meg minden hűtött fűtött, és figyel mindenre az autó ha kell.
Nálad nem marad más akkor, venned kell valami réz szövetet és az talán leárnyékol, ha ennyire elakarsz bújni a nem tudom kik elől és miért :)

eßemfaßom meg áll 2021.04.17. 19:36:08

@]{udarauszkasz: Végülis az 5g csipesek is tök logikusnak gondolták hogy az van a vakcinákban. Még kapcsolási rajzot is találtak róla.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.04.17. 20:17:58

@Reding Roli:

"Mindig a kormány tartozik felelőssèggel , soha nem az ellenzék a megfelelő döntèsek meghozatalával"

Ez világos, de ugye ezzel nem azt akarod sugallni, hogy az ellenzék hülyeségei bírálhatatlanok?

Talán újdonság számodra, amit most mondok, de a járványkezelés már rég a jövő évi parlamenti választások kampánytémája. Így természetesen nemcsak a kormány ebben felmutatott teljesítménye, hanem az ellenzék hülye és/vagy káros javaslatai is bírálhatók.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.04.17. 20:22:13

@eßemfaßom meg áll:

Még múlt héten hallottam, tehát nem a legújabb rémhír, hogy a beoltottakat távolról egy gombnyomással meg lehet ölni.

HaD 2021.04.17. 21:17:45

@kvadrillio: eljött orbánc szép új világa Dunaújvárosban:):)...hajrá Magyarország szszk

HaD 2021.04.17. 21:27:10

@Ménár Atya: ez nyílván sarkítás már ami a kínai járványkezelést illeti...de amúgy egy kihírdetett rendkívüli állapot esetében igen igen nagy mozgástere lenne bármilyen amúgy un. demokratikus hatalomnak...csak ép nem éltek vele....egy jólelökészített következetes három hetes teljes karanten rendefentartók és a dokik folyamatos tesztelése mellett már réges rég lenyomta volna a vírust....matematika modell ez is ....most meg majd csak lehet kapkodni a fejeket hogy au oltások ellenére mennyi beteg és halott lesz ugyanois ez a maszatoló járványkezelés (és akkor még nem feltételeztem a szándékosságot) már réges régen a mutálódáshoz vezetett ami ellen a most forgalomba lévö vakcinák nem sokat érnek(ez ügyben világszerte folyamatos a kamuzás meg a csúsztatás)....ahol az elkülönötítést komolyan betartották betartatták a járvány már igen csak alább hagyott....ilyen pl. Kína(elvileg:))

hoplita 2021.04.17. 22:39:20

@ulpius66:
Én csak egyet adnék neked, de abba beledöglenél, te hülye nyuggergeci.:)

Gabriella Vass 2021.04.17. 23:42:52

a magyar módszer védelmében: a magyarországi halálozások száma az utóbbi 3-5 évben 130 000/év cirka 9,7-9,8 mio fővel számolva. 2020-ban 140900 volt. forrás: ksh. A 2020. dec. 31-el nyilvántartott covid-halottak száma 9537 fő. Szóval a számok -sajnos-stimmelnek. Ez plusz-halálozás a meglevők mellé. Azt, hogy előrehozott halálozás, még végstádiumú beteg esetén sem illő emlegetni, relatíve fiatal krónikus beteg esetén pedig végképp morbid. Mert a diagnosztizál, -éppen ezért valószínűleg kezelt, beállított!-cukorbetegségével, magas vérnyomásával, elhízásával még elkrónikált volna pár évtizedet! Szóval neki nagyon sokkal lett előre hozva a kijárati (exit) dátum.

Gabriella Vass 2021.04.17. 23:48:45

@Galerida: milyen szerencse, hogy a járvány elleni védekezést a 2020-ban TOVÁBBI 36 000 felszámolt kórházi ágy viszont elősegítette. Vagy nem.

Ménár Atya 2021.04.18. 10:35:20

@HaD:
Ezt hogy sikerült összehoznod?

chrisred 2021.04.18. 10:37:02

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Azt beleszámítva persze, hogy csupán a kormány rendelkezik a megfelelő döntések meghozatalához szükséges információs monopóliummal.

Ménár Atya 2021.04.18. 10:37:02

@HaD:
Nyugati társadalmakban nem lehet megcsinálni azt amit egy diktatúrában, pl kína.
Itt van egy normál esetben jó rendszer, ahol az egyén szabadsága az első.
Véleményem szerint , viszont egy ilyen helyzetben ezt teljesen felül kellett volna írni.
De nálunk a józan észt felülbírálhatják törvényi alapon, lásd a hollandokat :
www.portfolio.hu/global/20210216/a-hagai-birosag-a-kijarasi-tilalom-azonnali-felfuggesztesere-kotelezi-a-holland-kormanyt-470118.
Szerintem már 2019 decembertől vészhelyzet van.
Szóval ez itt nem műxik.
A nyitás zárással lehet játszani, csak ahhoz olyan ellenzék is kel, nem az itteniek.
Itt az a lényeg, hogy ha a kormány mond valamit akkor annak a szöges ellentétjét kell azonnal mondani.
Ez pont akkor volt a leg látványosabb amikor februárban azt mondta a kormány, hogy nem lesz nyitás , az ellenzék meg azt követelte, egyenként licitálták túl egymást a terveikkel, aztán amikor látszott hogy súlyosbodik a helyzet egyből eltüntették azeket és zárást követeltek........
Na ezért biztos nem fogok rájuk szavazni.
Az kétségtelen, hogy a jelenlegi helyzetért felelős a kormány is, szerintem rossz volt a zárási rendszerük, biztos szigorúbban csináltam volna, és máshogy.
De azt is figyelembe kell venni, hogy a mutáns vírus jobban tarol, és nálunk "szűz" területen kaszálhat, hiszen az első hullámot jól kezelték , és nem volt olyan átfertőzöttség,mint nyugaton.
Ezért itt az emberek nagy része el sem hitte hogy ez mi.
Rengeteg idiótától hallottam a kamuvírus,kormánykamu, chip beültetést akarnak, orbán csinálja a feszültséget, stb marhaságot.
Ma ezek az emberek vagy megbetegedtek, vagy halottak, vagy a legnagyobb rettegők.
A kis országoknak most rosszabb, hiszen kis területen sok a beteg, itt egy kínai méretű izoláció nem lehetséges, ráadásul senki nem dolgozik helyettünk amíg otthon ücsörgünk.
Bármilyen döntés valakinek rossz.
De amúgy szerintem is kellett volna egy 2 hetes komoly zárás, és utána az emberek csak a megyéjükben közlekedhettek volna vagy engedéllyel a megyék között, és keményen büntetni aki megszegi.
De hát választások lesznek................., marad a puha fegyelmezés.
Majd az oltás talán segít, , szerintem olyan 4-5 milliónál, ha addig nem jön valami agresszívebb mutáns.

eßemfaßom meg áll 2021.04.18. 10:39:54

@Gabriella Vass: "sem illő emlegetni" a statisztika nem az illemről szól. Nyilván a 75éves szivbeteg magasvérnyomásos még évtizedekig eléldegélne. Ja nem, egy magasvérnyomásos férfi várható élettartama 65 év, a betegek fele nem diagnosztizált és a diagnoszizáltak max 20%-a kap megfelelő kezelést.

chrisred 2021.04.18. 10:42:45

@eßemfaßom meg áll: Persze ebben az átlagban azok is benne vannak, akik azért halnak meg, mert elkaptak egy fertőzést, és az immunrendszerük nem tudott megbírkózni vele.

vackor1 2021.04.18. 13:52:11

@Ménár Atya:
Tudod a te gondolatmeneteddel az hiba, hogy másról beszélsz mint én.

De tessék, a kérdésedre a válasz röviden : nyugatiból van több , mindig is több volt, és a két adatot EGYMÁSHOZ viszonyítottam, nem egy harmadikhoz, amiről nem volt szó , bár valóban az fontos dolog ( lett volna, ha az lett volna a téma....de nem arról volt szó ) .

Bővebben : szerintem a több volt a nyugatiból , mint a keletiből az egyértelmű.
Soha nem azt állítottam, hogy a teljes lakosságnak elegendő mennyiségű normális vakcina van az országban , esetleg azt, hogy azzal kevesebb lett a vakcina, hogy hoztak kínait meg oroszt is, csak azt, hogy amit a blogokon - meg a bagázs is- szeretnek egyesek harsogni, hogy mennyi keleti jött,miközben késnek az EU-s beszerzések ( amikről ilyeneket nem hallani, csak a statban veszi észre az ember, hogy a manóba, megint termett itt egy zsáknyi Pfizer, gondolom lölö földjein kaszálták, mert az EU-ból csak nem jöhetett már.... ) , olyankor azt valahogy sosem teszik hozzá, hogy azért a keleti beszerzések is csúsznak, RÁADÁSUL kevesebb is van belőlük ( "picit" drágábban ) , bónuszként le sem kötöttük az olcsóbb, engedéllyel rendelkezőből az összes lehetséges mennyiséget....
Kb. ennyit írtam ebben a témában.
Nagyképűen tartom magam annyira értelmesnek, hogy tudom, hogy - kerekítve- ha volt itt 1,5 millió nyugati és van 8 millió ember, akit be kell oltani, akkor kevés a rendelkezésre álló szer, csak én soha nem erről beszéltem. Ugye március idusa körül volt ez naaaagy téma , konkrétan már akkor is több volt , ami az EU-n keresztül érkezett - tény, felesleges vitatni, azóta meg egyre nagyobbra nyílik ez az olló - ,ráadásul ha jól tudom , mivel rendelkeztek engedéllyel azonnal beadhatók lettek volna , ellenben az agyoncsókolgatott keletiekkel szemben , amiből kevesebb is volt és még várni is kellett a beadásukkal. ( arról meg, hogy mi van bennük pont a rendes ellenőrzés hiánya miatt fogalma sincs szinte senkinek , vmelyik szomszédos országban volt az oroszból botrány, mert nem az volt benne, amit mondtak a szintén mindig igazmondó oroszok.... )
Szóval valóban kellene minimum 16 millió dózis - valamelyik, de melyik is, melyik is ? esetében esetleg még több - és annyi tényleg nincs, nem is volt, de hidd el: felértem eddig is ésszel , "sejtem", hogy a beoltandók számára elegendő kell .. De ugye, annyi keleti sincs , sőt... ?
No, akkor ezt meg is beszéltük. :)

Aztán ezt is írod : "Itt az a lényeg, hogy ha a kormány mond valamit akkor annak a szöges ellentétjét kell azonnal mondani.
Ez pont akkor volt a leg látványosabb amikor februárban azt mondta a kormány, hogy nem lesz nyitás , az ellenzék meg azt követelte, egyenként licitálták túl egymást a terveikkel, aztán amikor látszott hogy súlyosbodik a helyzet egyből eltüntették azeket és zárást követeltek........
Na ezért biztos nem fogok rájuk szavazni."
Gondolom az nem lényeges, hogy az AKKOR ISMERT , teljesen más adatok mellett kértek KISEBB lazításokat - ne 7-ig legyenek a boltok, mert ettől csak többen lesznek egyszerre, ne 8-kor kezdődjön az otthonülés, hiszen abban a hidegben, sötétben amúgy se igazán "bandázik" senki az utcán és ilyen teljesen racionális lépések, amit aztán - micsoda csoda- meg is lépett a fényességes- és ahogy rosszabb lett a helyzet valóban visszakoztak ?
Ahogy nyilván arra sem emlékszel, amit ez a mostani bagázs csinált ellenzékben ? Sarkítva ha azt mondta az akkori kormány, hogy 2 + 2 = 4, ők habzó szájjal vitték utcára az agyatlan barmaikat, hogy ez sem igaz.. Logikádból következik, hogy akkor ugye nem is fidesz szavazó vagy ? Csak mert minden kommentedből úgy tűnik...

Ménár Atya 2021.04.18. 16:54:43

@vackor1:
Bocs, de a van bőven nyugati , egyszerűen nem igaz.
Nincs.
Egyik sincs.
Ha csak azt veszem hogy mondjuk 1 millió embert "keletivel oltottak, akkor ez azt jelenti, hogy ennyi ember kapott esélyt arra hogy túléljen, ne betegedjen le, mivel ezek az emberek hónapokat várhattak volna nyugati oltásra.
Tényleg nem tudjuk mi van benne és meddig jó, de ez mindegyikről elmondható, igazából nem is érdekel, sem infektológus, sem virológus, sem biotechnikus nem vagyok és kb még 9, 5 millióan biztos nem.
Tehát hiába kapnom meg mi van benne , hogy készül, akkor sem érteném a 10 %-t sem.
És olyan érzésem van hogy akik visszautasítják, még az 1%-t sem értenék nem hogy a 10-t.
Kénytelen vagyok a magyar szakemberekben bízni.
Írhatod, hogy millió szám jött a vakcina, lehet, csak az kevés, ill nem jött, vagy kevesebb, és most megint nem jön a propaganda szerinti BIZTONSÁGOS?CSAK AZ EU ÁLTAL BEVIZSGÁLT vakcina.
Kiderült, nem biztonságos........ Azért ez égés megint az ellenzéknek.
Talán nem olvastad :
index.hu/belfold/2021/04/17/koronavirus-vakcina-pfizer/
Tehát lesz valamennyi pfizer és kínai, Jansen kuka, Astra bizonytalan , az Eu nem köt szerződést velük.
A le sem kötöttünk olcsóbbat, ha jól emlékszem novemberi szállítással jött volna.....annak meg mi értelme is lett volna?
Kissé késő szerintem.
Most kell az oltás, és ebben igaza volt a kormánynak.
Hiába kötsz le egymilliárd adagot, ha 2034 ben szállítják..........
Na erről ennyit :)
Februárban is szarok voltak az adatok , semmi nem indokolta a nyitást, az ellenzék erősködött a szakemberekkel szemben, ennyi történt, ne beszélj már mellé, minden visszakereshető :)
Ráadásul külföldi példák is igazolták, ahol erőltették a nyitást két hét múlva zárhattak is.
Szerintem sokkal szigorúbb kellett volna itt is de ezt már nem merték meglépni sajnos.
Gondolom nincs gyereked, vagy régen volt, vagy nem voltál fiatal, hanem egyből negyvennek születtél.
De , bandáznak a fiatalok, sőt az idősebbek is, ahol lehet megszegik a szbályokat, bulik összejövetelek, meg is lett az eredménye.
A boltokat teljesen mindegy mikor zárod, 1 óra ide, vagy oda nem számít, itt 7 volt a határ és ennyi ,máshol meg hat, és egy fő mehetett vásárolni, nálunk meg mindent kijátszottak , eredmény megis lett láthatóan.
Ki mondta, hogy nem vagyok fidesz szavazó, kettővel feljebb is azt írtam ellenzékre nem szavazok, ebből következik hogy vagy senkire vagy fideszre.
Fidesz tag valóban nem vagyok és nem is leszek, de jelenleg, az ő politikájuk jobban tetszik, gazdaságilag sokkal jobbak, és bizonyos kérdésekben közelebb áll hozzám a politikájuk.
Az akkori kormány aki 2+2=4 -et mondott, csak trükkök százait mutatta be, a hazaáruló miniszterelnökük lebukott a hazugságaival egy kiszivárgott hangfelvétel szerint.
Nem a fidesz szivárogtatta ki, ezt te sem gondolod, hanem aki ott volt a gyűlésükön, és az emberek maguktól mentek utcára, be is szart a hatalom akkor.
Ezekre biztos nm fogok szavazni.
Aki meg még lehetne kormányon...hát gyenge program az orbánt leváltjuk és majd lesz valahogy valamiből.....
Ezt már láttam 2002-ben a vége meg majdnem csőd lett.
Nekem nem a postás hozza a pénzem ,hanem a munkám után kapom ,és nem szeretném ha a munka elfogyna, utána meg a pénz is, mint 2009-ben egy ennél kisebb válság idején.
Tehát majd ha lesz olyan párt ahol ez a hazáruló gyurcsány nincs képben és lesz programjuk is, akkor lehet hogy arra szavazok, gyurcsányra meg akkor sem, ha pisztolyt nyomnak a fejemhez, vagy bársonyszéket ígérnek.
Kapis?

eßemfaßom meg áll 2021.04.18. 19:53:00

@vackor1: "normális vakcina van az országban"

Mindegyik vakcina normális. Még a leggyengébb kínai is megakadályozza a súlyos betegség kialakulását, a kórházbakerülést és ez a lényeg.

vackor1 2021.04.18. 21:03:25

@Ménár Atya:
Azt értem, hogy nem vagy vitapartner, és bár sok társaddal ellentétben legalább nem személyeskedsz/vagy trágár , de veled is befejeztem, mert nem arról beszélsz, amivel hozzádszólnak, csúsztatsz és a nyilvánvalót sem ismered el, hozod a paneleket gondolkodás nélkül.
Nem tudom mit akartál linkelni, mert olvasva a hsz-eidet, szerintem azt, amikor azt mondja a pfizeres, hogy majd kellhet egy harmadik is HAT ( 6 ) hónap után , csak nem azt sikerült, ugyanis amikor indult a történet, amiről polemizálunk, még szó sem volt Jansenről ugye, ebben meg az van, hogy szerencsére nem pluszban vettünk még kínait, hanem a lekötöttből hoznak elvileg többet korábban és még több Pfizer jön, azaz...Szóval ennek nem értem mi a relevanciája a kommentváltásunkhoz..
Szerintem egy felelős bárki, előbb adná a valószínűleg biztosan jót és ha az mind elfogyott és vannak még oltásra vágyók, akkor az egyénre bízná, hogy kéri-e saját felelősségre a másikat vagy inkább vár néhány napot, tudatosítva, hogy van, de nem ezerrel CSAK AZT reklámozva...
( nem olyan qwa nehéz belátni- már ha nem hívővel társalog az ember -, hogy ha volt 1,5 millió nyugati és akkorra 1,6 milliót oltottak be, akkor nem azt mondja a másik, hogy nem kellett a ki-tudja-milyen, csak azt, hogy nem feltétlenül kellett ennyi és így, mindig elismerve - nekem megy az is -, hogy ha csak egy embert oltottak olyannal, az pont eggyel több, mint ha nem lenne beoltva, nem ez volt a kérdés.. aztán mondhatod, hogy olyat nem kértünk, ami majd decemberben jön, csak tudod, addig is folyamatosan egyre több jön a jó, ismert és megbízható nyugatiból,és azt viszont állítom,hogy SZÁMSZERŰEN mindig is TÖBB volt , mint keleti - bár ezt valahogyan soha nem hallom se a qurmánytól, se tőletek- , nem lenne szükség most sem ! ENNYI ellenőrizetlen, 5x-ös árú valamire, hiszen amennyit oltani TUDUNK, nagyjából annyi van a jóból is.. egy másik jellemző , hogy mit csinálsz : sehol nem írtam, hogy virológusok/szakértők lennének itt, te írod - egy sehol fel nem merült dologra- , hogy nem vagyunk azok,de amúgy biztos vagyok benne, hogy ebben a történetben nem is nekem kell annak lennem,hanem azoknak kell tudni, akik a döntéseket meghozzák, nekünk nincs lehetőségünk beleszólni... gondolom te autót sem vezetsz, mert nem vagy mérnök, kenyeret sem eszel, mert nem vagy pék... na szóval akkor ugye az sem igaz, hogy a kínainak - meg amúgy az orosznak sem- nincs dokumentációja ellentétben a többivel.. melllékszál ugyan, de logikus emberként ehhez mondjuk hozzátehetném, hogy ütöd egyik szavaddal a másikat, mert ha leszögezed, hogy nem vagy szakértő, akkor honnan veszed a bátorságot kijelenteni, hogy nem kellene majd ősszel/télen az, amit nem kötött le a vezéretek ? vagy ugye az sem igaz, hogy nem kötötte le , pedig lett volna rá lehetősége és attól még ugyanúgy vetethetett volna a strómanjával kínából is ? nos, én nagyjából ilyenket állítottam, te meg elkezdtél minden másról beszélni... a 2000-es évek végi hitelválságot hasonlítod ehhez ? hát nem tudom, de mintha most kicsit nagyobb lenne az adósság is, hiány is , mint az akkori legrosszabb volt, mindezt egyetlen év alatt, 11 évnyi iszonyatos pénzeső és az állandóan harsogott "szárnyalás" ellenére is.. de lehet tévedek, ezt is te hoztad elő.. )
Elég sokat olvasom a blogokat , de már csak ritkán és csak pár ember írására reagálok, olyanokéra, akikről azt gondolom, hogy - legyenek más nézeten, az nem gond - értelmesen képes érvelni és elismerni/belátni dolgokat, de ha csak a szokásos, átgondolás nélküli hülyeségeket írják vissza, azt elengedem, igazából nekem teljesen mindegy számomra ismeretlen emberek gondokozása.
Ahogy neked jó, rám szerencsére semmi hatással nincsenek ezek a dolgok és még csak meg sem kell megmondani, hogy mit látok a saját szemeimmel, köszönöm.Rád fogom hagyni ezentúl, hidd nyugodtan, hogy igazad van, arra lennék majd kíváncsi, hogy amikor teljesen világosan kiderülnek a dolgok azokról a permanens mocskos dolgokról, amiket ez a bagázs csinált, akkor mit tesztek majd a kognitív disszonanciátokkal. Ja és mielőtt : nem, nincs "vezérem", ne fáradj vele.
( úúú, hogy én mennyire utálok ennyit írni, mert ez azt jelenti, hogy olyannak magyarázod a tényeket, aki nem érti )

vackor1 2021.04.18. 21:14:11

@eßemfaßom meg áll: Soha nem állítottam, hogy teljesen felesleges lenne, azt írtam, hogy oka lehet, hogy nincsenek dokumentumai és mivel olyan országból származik, ahol gátlástalanabbul hazudnak bármiről bármit , mint a többi országban - vitasd nyugodtan, nem fogok róla vitatkozni - , ahonan még vakcinázunk, hát megértem azoakt, akik némileg szkeptikusan állnak ehhez a valamihez - nyilván én is, nem is engedtem Édesanyámnak ezt , mert lehetett választani, hiszen volt és van is nyugati- és pár napra rá kapott is Modernát, így személy szerint semmi gondom nincs ebből - és ha jobban vagy akár csak kicsit is elgondolkozunk, hogy igazából mennyire és milyen feltételekkel lett volna szükség rá, hát picit azért talán véleményes a dolog.
Kérje/fogadja el aki akarja, az ő dolga , én mást is látok ebben, megengedve, hogy nem biztos, hogy igazam is van ( bár ahogy olvasom, nem egyedül gondolom így ) , viszont ahogy neked is, másoknak is joguk van a véleményüket elmondani, így nekem is, még ha marhaság is bármelyikünké...

eßemfaßom meg áll 2021.04.18. 21:18:46

@vackor1: nem ezt mondtad hanem azt, hogy nem normális vakcina.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.04.18. 21:40:04

@vackor1:

"ütöd egyik szavaddal a másikat, mert ha leszögezed, hogy nem vagy szakértő, akkor honnan veszed a bátorságot kijelenteni, hogy nem kellene majd ősszel/télen az, amit nem kötött le a vezéretek ?"

Itt ugye az AstraZenecáról beszélsz. Nem vagyok szakértő, de szakértőktől olvastam, hogy ezzel az lehet a gond, hogy az első és a második dózis ugyanazt az adenovírust tartalmazza - ellentétben az orosz Szputnyikkal, amelynél a két dózis két különböző adenovírust tartalmaz, így nem fordulhat elő az, hogy az első dózis után immunitás alakul ki a második dózis azonos adenovírusával szemben. Az Astránál ez előfordulhat, ahogy az is, hogy ha a beoltott személy esetleg eleve immunis az adenovírussal szemben, akkor a második dózis sem fog sokat használni - míg az orosznál jó eséllyel a két adenovírus közül legalább az egyikkel szemben nem immunis a beoltott személy.

Ez persze csak egy szempont, s ettől még lehet, hogy az Astra a gyakorlatban jobb a Szputnyiknál, ezt nem tudhatom.

vackor1 2021.04.18. 21:41:22

@eßemfaßom meg áll: :)))), ok, megragadtad a lényeget.

Akkor mondom : szerintem az nem normális, amiről sehol a világon, egyetlen HATÓSÁG sem ismeri a dokumentációját Nem akartam belemenni , de mintha a Szlovák ( vagy Cseh ? ) kormánynál lett volna balhé abból, hogy a szintén dokumentációval nem rendelkező orosz izében sem az volt a vizsgálatuk szerint , mint amit az oroszok mondtak vagy addig küldtek vagy vmi ilyesmi.
Ettől még lehet akár jó is, de azért ha az ember használja az eszét, akkor legalább magának feltesz kérdéseket mint mondjuk : HA már KELL valamit beadatnom, akkor melyiket szeretném JOBBAN ?
Ami talán valamennyire megbízhatóbb helyről jön ÉS még biztosan be is vizsgálták vagy ennek az ellenkezőjét ? Még akkor is, ha tudjuk, hogy új szereket kifejleszteni általában sokkal tovább tart, a hosszabb távon majd esetleg jelentkező hatásait egyiknek sem tudhatjuk, hát megint csak ott vagyunk, hogy nincs előnye a keletieknek a másikakkal szemben. VAn amiben a nyugati biztosabbnak tűnik és van, amiben egyikről sem sejthetsz semmit, azaz ez egál, a keleti nem hozott be semmit a hátrányából. Nos, NEKEM ez NEM NORMÁLIS, ezt értettem alatta.

De még egyszerűbben : normál esetben csak egy sima megfázásra vagy fejfájásra , amikbe azért elég ritkán "szokás" belehalni , te melyiket választanád ? Aminek van engedélye vagy aminek nincs - ráadásul kétséges helyről jön - , de becsszóra megígérik, hogy jó lesz.. azt meg már ne is említsük, hogy azt már tudni, hogy nem pont annyira, mint mondták igazmondóék...

vackor1 2021.04.18. 21:48:43

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Nyilván nem ismerem egyiket sem - ahogyan senki nem tudhatja még, pláne a hsszabb távú hatásait - , de igazából nem értem a relevanciáját a kérdésednek.
Ha arra gondolsz, hogy az AZ-ről azt mondják - nem tudom, hogy egzakt tény-e vagy csak sejtés vagy semmi , azt tudom, hogy vizsgálták, arra biztosan emlékszem, hogy láttam cikkeket, amik nem hozták összefüggésbe, de lehet azóta mégis, nem tudom, ennyire nem követem- , hogy pár millió beoltottból mondjuk 10-nél vérrögképződést okozott , akkor az a válaszom, hogy amennyiben EZT nem kötötte le a kormány február körül, akkor sem érv az én kommentem ellen, hiszen akkor még nem is tudták ezt, azaz ez nem lehetett ok. Amúgy talán a Modernáról volt szó, de nem esküszöm meg rá.

vackor1 2021.04.18. 21:57:28

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Megnéztem , a Modernát nem kötötték le , még csak nem is az AZ-t, amiról akkor még csak annyit tudtunk, hogy van engedélye, ellentétben kettő másikkal, és igen, az AZ-nél úgy tűnik, hogy marginális esetben - bizonyos betegséggel/hajlammal rendelkező embereknél- okozhat gondot, de ezt pont a dokujából ki lehetett deríteni, innen azt figyelik- gondolom én -, hogy azok az emberek ezt ne kapják.Talán, ezt nem állítom, nem értek hozzá, csak nekem ez lenne a logikus, aztán az is lehet, hogy teljesen rossz a szer ( mondjuk ezt azért kétlem, de lehet ) .

gigabursch 2021.04.18. 22:07:02

Sokan szóbahoztátom Zacher Gábort.
Hála az égnek nem tudom, hogy a saját szakterületén jó szakember-e, de úgy vélem igen.
Viszont nem szerencsés más szakterületen celebkedni.

élhetetlen 2021.04.18. 22:16:53

@ircaman: Elárulok pár dolgot. A blogger sem szenved jobban, mint te, ugyanúgy egy mozdulattal kitöröl, ahogy te elindítod az új adagodat. Az értesítés cunamit is ugyanilyen könnyű törölni, te „küzdesz” feleslegesen. Te vagy az ellenzéki, tök normális hozzászóló? Nem hiszem, hogy bármelyik ellenzéki szellemi közösséget vállalna veled. Senki sem vállalna. De szenvedjél, bazdmeg, te hülye kis geci, és reméld, hogy egyszer majd kitisztul az agyad, vagy tovább hülyülsz, és már nem tudsz írni sem, nem csak gondolkodni, és akkor jöhet a nyugalom!

Ménár Atya 2021.04.18. 22:39:44

@vackor1: "Azt értem, hogy nem vagy vitapartner, és bár sok társaddal ellentétben legalább nem személyeskedsz/vagy trágár , de veled is befejeztem, mert nem arról beszélsz, amivel hozzádszólnak, csúsztatsz és a nyilvánvalót sem ismered el, hozod a paneleket gondolkodás nélkül."
Ehhez képest elég hosszasan magyarázkodsz...
-
És ezt akár akkor én is írhatnám neked :)
-
Nincs jól ismert megbízható nyugati, és nem jött annyi ami elég lett volna.
Kár mellébeszélned, amíg több az oltandó ember mint a rendelkezésre álló oltóanyag, addig nincs elegendő.
Majd ha a raktárban áll, és válogathasz közülük, akkor mondhatod, hogy van elég.
Az hogy te nem tudod hogy van Jansen nem mentség , én sem tudtam, hogy van Sinovac, pedig itt arra építik a negatív kampányt, igaz azt nálunk nem adják senkinek és egy db-t nem vettünk még.
Viszont a "bevizsgált BIZTONSÁGOSról kiderült, hogy NEM BIZTONSÁGOS!!!.
Itt a hangsúly azon van, hogy az eu csoda szakembereiben nem lehet megbízni ez alapján.
Van 4 bevizsgált vakcinájuk, és utólag kiderül, ebből kettő nem jó, ez 50% hiba.
Nem szeretnék olyan orvos keze alá kerülni, vagy pilóta gépére, aki csak 50 %-ban hibázik.......
Államadósság.
Hát most pont annyi lett,mint tíz éve volt.
Tehát a növekedés a 3 ciklus alatt nulla.
Az előző kormány 8 év alatt 27 % -ot dobott az adósságra, és ennek ellenére soha nem volt képe a 3% hiányt tartani. Nézz utána.
Ráadásul orbánéknak nem volt hátszele soha, egy bukott gazdaságot vettek át egy bukott kormánytól, és mégis tudtunk növekedni.
Természetesen nem kötelező reagálnod bárki bármit ír, nem fogok a kardomba dőlni tőle.
Lehet, hogy nem érted amit írok, vagy nem akarod.
A te álláspontod szerint minden rossz és azt bizonygatod, biztos fura, hogy valaki nem osztja mindenben a véleményed.
Szerintem meg nem olyan rossz, főleg ha az előző társaság az összehasonlítási alap.
Lehet, hogy más az élethelyzetünk, vagy a szempontjaink.
Nekem ez a rendszer most jobb, könnyebb lett az életem, jobb az adózásom, és valós segítséget kapok a gyerekeim után is.
Személyeskedni nem nagyon szoktam, csak olyanokkal akik beleállnak ilyenbe, akár nyíltan akár burkoltan.
Pl Brendel Fitymatyi, vagy Birkamenet, igaz ez a két ember egy személy, a múltkor lebuktatta magát :)

Ménár Atya 2021.04.18. 22:51:51

@vackor1:
Még annyit, nyugati vakcinából 18 milliót kötöttünk le, a novemberi szállítású modernánek nincs jelentősége az össz mennyiségben. ha lekötik a másik felét is, akkor 20 millió lenne lekötve, ez semmiben nem befolyásolja a szállítási időket,amik viszont csúsznak, és nem áll rendelkezésre elegendő.
A keleti vakcinák ezen a helyzeten javítanak, és még így is kevés, tehát jó döntés volt megrendelni.
Az ár nem tényező az emberélethez képest.
Itt megtalálod az adatokat:
telex.hu/koronavirus/2021/03/29/covid-vakcinak-oltasok-tudnivalok-informaciok-minden-ami-fontos-ki-kaphatja-pfizer-moderna-astrazeneca-szputnyik-sinopharm-janssen-cansino-covishield
Ezek után felesleges, vitatkoznod ezen, minden vakcina hatásos, és mennyiségileg 2 országnyi magyart is beolthatnak vele..... ha itt lenne.
Tényleg, az ellenzék mit is tett azért hogy több vakcinát kapjunk és hamar?
Nem emlékszem talán négyszer vagy nyolcszor vonták kérdőre az Eu vezetőket, amikor követelték az ár és a szerződés nyílvánosságra hozását. aDK MSZP,LMP, Jobbik Eu képviselő politikusai
Segíts már ki légyszi és nézz már utána pontosan hányszor is történt ez meg ........................................

_Alex__ 2021.04.19. 00:26:01

@Etniez: Amikor sok a fertőzött akkor jellemzően az összes elvégzett teszt közül több a pozitív. A csőcson, március végén 26,9% volt Magyarország (feltételezem, hogy a muszájból tesztelők száma pl utazók, dolgozók nem változik, de a betegen jelentkezők száma egyre nagyobb ezért lesz több a pozitív teszt aránya). Tipikusan amikor csökken a fertőzöttek száma, akkor ez a mutató is javul. Most valami 17% ami ugye igen jelentős csökkenés, hacsak valaki nem pakol sok hamis negatív tesztet a statisztikába akkor ez azt szokta mutatni, hogy csökken a fertőzöttek száma. Ezt megfigyelések igazolják, de így utólag logikus.
A számok eleve nehezen összehasonlíthatók mert nem egyforma szempontok alapján sorolnak be mindenhol, de több adatot figyelembe véve azért lehet következtetéseket levonni. Az egyértelmű, hogy a csehek után mi ültünk fel a szopórollerre, Románia gyanús, ott már mobil konténeres inteenzívek üzemelnek, papíron azért jobban állnak mint mi.
Kíváncsi vagyok lefutott-e a dolog vagy sem, a tavaly is elég véletlenszerűnek tűnt, hogy mikor melyik ország állt rosszul, nekünk mondjuk legalább idénre valószínű ennél rosszabb nem lehet, hogy mennyire lesz élet Európában az azon múlik, hogy jön a nyár és megint elfújja a vírust mert kint leszünk többet vagy sem...

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.04.19. 11:32:20

@vackor1:

OK, akkor a Modernából kötöttek le kevesebbet az idén novemberi szállításból. Ettől még releváns, amit az AZ-ről írnak a szakemberek (ugyanaz az adenovírus). A vérrögösödést pedig nem is említettem, hiszen mnég nincs eléggé kutatva.

vackor1 2021.04.19. 13:06:10

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Ne haragudj, de nem értem. Biztosan nekem akartad tegnap azt a kommentet írni , mert azóta beszélünk valamiről, csak tényleg nem tudom igazából miről :) ? Azért kérdezem, mert én nem emlékszem, hogy írtam volna az AZ-ről vagy a szputnyikról, pláne a működésükről bármit is, de ha elmondod melyik mondataimra reagáltál, akkor megpróbálom értelmezni.
Én elhiszem, hogy ezt írják szakértők , csak én egy szót sem szóltam ilyen dolgokról, legalábbis nem emlékszem.

eßemfaßom meg áll 2021.04.19. 19:57:03

@vackor1: "De még egyszerűbben : normál esetben csak egy sima megfázásra vagy fejfájásra , amikbe azért elég ritkán "szokás" belehalni , te melyiket választanád ? "

Irreleváns mert nem normál eset van.

vackor1 2021.04.20. 00:58:06

@eßemfaßom meg áll:

Figyi, te szólítottál meg teljesen mással, amikor azt tisztáztam- amire amúgy azóta mintha nem reagáltál volna , de megint kiragadtál egy mondatot a válaszom környezetéből - , akkor most vmi mással kezdesz el szórakoztatni ? :)

Na, akkor mutatok kettő adatot - TÉNYT - , ráadásul a kormányodtól ,és teszek fel egy kérdést hozzá, mindegyik teljesen világos, félreérthetetlen lesz, lássuk erről mi a véleményed, ha már absztrahálni nem annyira szoktál.

Március 11-én - mert arról az időszakról beszéltem, amihez hozzászóltál, hát beszéljünk továbbra is arról - volt az országban 1 008 915 Pfizer , 80 400 Moderna és 405 100 AZ vakcina ,
ami összesen 1 494 415 darab nyugati , és volt még 1 000 000 kínai meg 425 600 orosz , ami összesen 1 425 600 keleti.
( mellékszál ugyan , de ekkor még csak kb. 70 000 darab volt a különbség, a következő dátumra, amit majd írok majd' 700 000 - azaz ennek a tízszerese - lesz a különbség )

koronavirus.gov.hu/cikkek/magyarorszagra-erkezett-vakcinak-tipusa-es-mennyisege-4

Ugyanezen napig beoltottak itthon 1 149 557 embert.
Valahol van erről is kormányzati, de most nem keresgetem, ebben is benne van ugyanaz a grafikon.

telex.hu/belfold/2021/04/19/fidesz-kbnp-telefonos-kampany-baloldal-oltasellenes

Ezek szerint addig a napig 350 000 nyugati, jóváhagyott, ellenőrzött vakcinával volt több itthon , mégis, ha jól emlékszem, több mint 500 000 adagot a dokumentáció és nemzetközi ellenőrzés és bármiféle jóváhagyás nélküliből adták be a honfitársaidnak, főleg az időseknek , mert azt "nyomatta" ezerrel az a banda , akit te még soha, semmiért nem kritizáltál.
Na , akkor a kérdés : TE vajon melyiket választottad volna ? Az AKKOR ISMERT információk szerint BIZTOSAN JÓt vagy azt, ami talán ?? Ne siesd el a választ, hiszen lehet, hogy csak az életed múlik rajta... ( vagy ez is irreleváns , mert mondjuk valami vagy bármi vagy kismacska ? )

Nos, én azt gondolom, hogy felelős, az emberekért dolgozó/aggódó döntéshozó, az AKKOR ISMERT információk alapján először kizárólag csak a BIZTOSAN JÓT adatta volna, tudva, hogy folyamatosan érkezik az utánpótlás belőle ( április 13-án volt a nyugatiakból 1 960 125 Pfizer , 216 000 Moderna és 695 500 AZ, összesen 2 871 625 adag , azaz mire a második dózis kellhet, addigra itt van az is, mielőtt ezzel fárasztanád magad ) .
És kérlek kímélj meg a következő paneltól is, mindig azt mondtam, hogy ha egy emberrel többet oltottak be a keleti miatt, az pont eggyel több beoltott és remélhetőleg valamennyire védett , de te egy olyan hozzászólásomra kezdtél el nekem írni - szerintem totál feleslegesen - , ami erről a témáról szólt, erre pedig ezek a tények.
Mással kapcsolatban meg mások.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.05.03. 08:08:02

@matyas.kiraly:

Seggtánccal mi a helyzet? Neked most nem Gyurcsányné mellett kellene kampányolnod?

nemecsekerno_007 2021.05.03. 08:57:56

@matyas.kiraly: Dögölnél meg te elbaszott kretén.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.05.03. 10:12:35

@nemecsekerno_007:

Pedó-Brendophilus Matyinak éppen rohama van, lény toleráns a beteggel!
süti beállítások módosítása