Ha megosztod, megoldod.

A Járókelő csapat 2012 óta segít a városlakóknak abban, hogy
bejelenthessék a kátyúkat, letört szemeteseket, lekopott zebrákat és
egyéb közterületi problémákat a lakóhelyükön.

15 mérföld/órás sebességkorlátozás bevezetését tervezik London belvárosában

15 mérföld/órás sebességkorlátozás bevezetését tervezik London belvárosában

2021. november 25. - Járókelők

London egy mindenre kiterjedő sebességkorlátozás bevezetését tervezi „városszerte” – ismerteti egy tervezési dokumentum, amelyet a Közlekedési Bizottság vitatott meg október folyamán. A javasolt intézkedés célja az emberi élet megóvása és a légszennyezés csökkentése.

pexels-olga-lioncat-7245371.jpg

Fotó: Olga Lioncat, Pexels

Bruce McVean, a londoni városvezetés közlekedési igazgatóhelyettese a dokumentumban felfedi, hogy a sebességkorlátozás módosítását Grant Shapps-től, Anglia közlekedési miniszterétől kérelmezi: „A 15 mérföld/órás sebességkorlátozás elvi támogatására irányuló kérelmet nyújtunk be rövidesen a közlekedési miniszternek” - nyilatkozta McVean. „Ha ezt elfogadják, elkezdünk egy kísérleti forgalmi renden dolgozni, amely városszerte bevezeti a 15 mérföld/órás korlátozást, azzal a céllal, hogy az életbe léphessen 2022 végéig. A városszerte csak London belvárosára – az úgynevezett „Square Mile”-ra – vonatkozik, semmint a város egészére. „A közlekedési stratégia révén elköteleztük magunkat, hogy 2040-re megszüntetjük a város utcáin bekövetkező haláleseteket és súlyos sérüléseket” – található a bizottságnak benyújtott dokumentumban.

A 15 mérföld/órás  sebességkorlátozás mellett a város kiszélesíti a járdáit is a „Gyalogosoké az elsőbbség” program keretein belül, amely a gyalogosan közlekedőket helyezi előtérbe.

Ugyancsak kibővítik a kerékpáros hálózatot összekapcsolva Aldgate-et (London egyik városrészét) a Temze-parti védett kerékpárúttal.

London pénzügyi központjában már 2019-ben is tervezték a 15 mérföld/órás  sebességkorlátozás bevezetését. Akkoriban az AA (AA Motoring Trust, korábban: The Automobile Association - a helyi autós szövetség)  elnöke, Edmund King kifejtette, hogy ez nem hozna jelentős változást, mivel a gépjárműforgalom a Square Mile-ban „egyébként sem halad gyorsabban az utóbbi 100 évben, mint egy lovaskocsi.”

A 15 mérföld/órás sebességkorlátozás a kerékpárosokra is vonatkozna – derül ki az 2019-es tervek beszámolójából. Az 1984-es Közúti Közlekedés Szabályozási Törvény szerint csak a gépjárművel közlekedőkre vonatkozik a sebességkorlátozás. A kerékpárosokat nem említik; mint ahogy az Autópálya Szabályzat gyorshajtási részében sem.

Az Egyesült Királyságban a sebességkorlátozást 10 mérföld/órás lépésekben állítják be. Az 1931-1935 közötti időszakban az autósok bármilyen sebességgel hajthattak kedvük szerint; sebességkorlátozás nem volt (ellenben haláleset annál több).

Orkney, a Skócia észak-keleti partjainál található szigetcsoport már 1993 óta él a 15 mérföld/órás sebességkorlátozással egyes lakóövezeteiben.

A fordítást Váradi Hajnalka, a Járókelő Közhasznú Egyesület önkéntese készítette a Forbes eredeti cikke alapján.

A Járókelő Közhasznú Egyesület működteti a Járókelő.hu közterületi hibabejelentő oldalt, amely segít a városlakóknak abban, hogy bejelenthessék a kátyúkat, leszakadt szemeteseket, lekopott zebrákat, összetört megállókat, az elhagyott autókat és sok más problémát, amelyet közterületen tapasztalnak. Ne menj el a problémák mellett! Jelezd nekünk, és segítünk, hogy a panaszod, a kérésed eljusson a megfelelő illetékeshez. Légy részese a megoldásnak, te is tehetsz a környezetedért!

A bejegyzés trackback címe:

https://jarokelok.blog.hu/api/trackback/id/tr9616762604

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

VT Man 2021.11.27. 13:13:06

Sajnos az ökofasizmus ott is előre tör.

Már jelenleg is ULEZ zóna London belső része, azaz csak nulla vagy alacsony kibocsájtású jàrmű hajthat be.

Most akkor milyen szennyezésről ír a cikk?

gigabursch 2021.11.27. 13:16:58

Óóóllllyyyyyeeeeeeeee!
Karigeri - önálló gondolat híján - rögtön másolhat.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2021.11.27. 13:52:59

Már megint a rendes embereket szopatják a szarháziak helyett. Eddig szokott terjedni a városvezetők és illetékesek fantáziája. Nem az szokott baleseteket okozni, aki a megengedett sebességgel, körültekintően vezet, hanem aki tesz a szabályokra. Csakhogy az ezután is tenni fog a szabályokra, a szabálykövető, körültekintő ember pedig totyorog az úton, mert kötelező. Piros zászlós ember ne menjen az autó előtt? Ez az ötlet még elővehető a távoli múlt közlekedési eszköztárából, "volt rá példa", ahogy azt mindenki hatásos megnyugtatására mondogatják néhányan.

Ha leviszik az Unióban is a sebességhatárt, akkor nemcsak a magánautósok, hanem a taxik és a buszok is kénytelenek lesznek totyorogni, pedig a sofőrjeik profik, a buszsávok pedig megengedik a tempós haladást. Vagyis azok is megszenvedik a kiváló szabálymódosítási ötletet, akik nem is vezetnek.

Ez a lassítási ötlet még ostobább, mint a dugódíj. Az legalább a gazdagoknak megengedi, hogy bemenjenek a városba autóval, igaz, csak nekik engedi meg, nekik telik rá mindennap, akinek pedig nem telik rá, az csak ne autókázzon mindenfelé úri kedvében. A dugódíjat az autókereskedőkkel kellene megfizettetni a reklámdíjakban, ők erőltetik, hogy mindenki vegyen magának egy új, bazi nagy autót.
süti beállítások módosítása