2021. jún 23.

Az ingatlanpiac vakcinája

írta: Raymond Józsa
Az ingatlanpiac vakcinája

ingatlanpiac_vakcinaja.png

Mi lenne az ingatlanpiac ideális vakcinája? Miután elolvastad a javaslataimat, biztosan rá fogsz jönni, hogy mennyire hasznosak!

Néhány pont:

  1. Tökéletes felkészülés
  2. Tökéletes hirdetés
  3. Hibátlan ügyfélkezelés
  4. Profi ártárgyalás
  5. Zökkenőmentes adásvételi

Ha az én vakcinámat használod ingatlan eladásnál, vásárlásnál, vagy befektetésnél, garantáltan hatásosan fog működni, tökéletes biztonságot fog nyújtani minden szempontból és minden lehetséges problémát ki fogsz tudni küszöbölni!

Az elmúlt 1,5 évben volt olyan ügyfelem, aki 4-5 millió Ft-os kárt szenvedett, mert nem hallgatott rám. A végén természetesen megbánta, hogy nem fogadta meg a tanácsaimat. Ezzel ellentétben adódott sok pozitív eset is azokkal az ügyfelekkel, akik előrelátóak voltak és meghallgatták a stratégiámat.
Váratlan esetekben az intuícióimra hallgatok, figyelembe veszem, amit mások mondanak, de a döntéseimet saját megérzéseim alapján hozom meg és ezek alapján adok tanácsot is.

 Az ingatlanpiac napról napra változik, bár az elmúlt időben stagnálást ítéltem meg. Ez a hitelmoratórium végéig így is marad, és majd csak utána jön egy újabb fordulat. Ez valaki számára pozitív lesz, mások számára pedig negatív, ezért meg kell találni az egyensúlyt, ami viszont több éves tapasztalat nélkül nem megy!

 Hadd említsek meg néhány dolgot, hogy miért is jó az én vakcinám!

  1. Tökéletes felkészüles:

A felkészülés tökéletesítéséhez is szükséges volt több évnyi kísérlet. Az ügyfeleimmel részletesen és kötetlenül átbeszélem a jelenlegi helyzetet, amivel én bizalmat szavazok nekik. Olyan személyre szabott tanácsokkal és taktikai tippekkel látom el őket, amiket azonnal készpénzre válthatnak, bár más tollával nem igazán elegáns ékeskedni…

Lépésről lépésre felvázolom az eladási és a marketing stratégiámat, ami néhány esetben megfizethetetlen. Ha az ügyfél úgy dönt, hogy megbíz az eladással és elkezdjük a közös munkát, akkor úgy kezelem az ügyet, mintha a saját otthonomat árulnám.

  1. Tökéletes hirdetés:

Nagy hangsúlyt kell fektetni a különböző portálokra, mert nagyon fontos, hogy hogyan jelenik meg a hirdetés. A leglényegesebb a képek minősége és sorrendje, a pontos méretes alaprajz és a részletes, vonzó leírás. Végül, de nem utolsósorban nem mindegy, hogy hol hirdetünk és, hogy mennyit költünk rá. Hatalmas különbség van aközött, hogy 10.000Ft-ot vagy 100.000Ft-ot áldozunk egy hónapban a hirdetésre! Az első opcióval napi 10-20 potenciális ügyfelet érünk el, a másodikkal viszont akár napi 300-400-at is.
A következő napokban egy cikkben részletesebben, példákkal is kifejtem ennek súlyát.

  1. Hibátlan ügyfélkezelés:

Az ügyfelek megkeresésekor, a legfontosabb az első benyomás.  Amikor felvesszük a telefont, mindent tudnunk kell az ingatlanról és empatikusan, asszertívan szükséges viselkednünk! Az első telefonbeszelgetés alapjan 60%-ban meg lehet mondani, hogy az érdeklődő fog-e ajánlatot tenni, vagy sem.
A részletes kérdésekről is írni fogok egy cikket, hogy mit érdemes, és mit kötelező feltenni már a telerfonban.

  1. Profi ártárgyalás:

 Az eladás egyik legfontosabb lépése az ártárgyalás. Úgy kell egyezkedni, mint egy FBI ügynöknek túsztárgyalás közben. Arra kell gondolnunk, hogy csak egy esélyünk van megmenteni a túszt! Itt ismét a tapasztalat és az intuíció a legfontosabb. A legtöbben 10-15 évente csak egyszer tárgyalnak ingatlan vételárról, viszont egy profi szakember jóval többet tud megspórolni ügyfelének, mint azt ő gondolná. A tárgyalás végén mindig hagyjunk egy kis kaput, ne zárjuk le soha a tárgyalást, hiszen nem tudhatjuk, hogy mit hoz az élet!

  1. Zökkenömentes adásvételi:

Nem utolsósorban az adásvételi és a birtokbaadás. A megbeszélés folyamán mind a két féllel tisztázzuk a kifizetéssel kapcsolatos elképzeléseiket, és a birtokbaadás és birtokbavétel részleteit!
Sokszor történt, hogy az egyik fél az adásvételt megelőző napon változtatott a feltételeken, amiről sem ő, sem pedig az ügyvédje nem tájékoztatta a másik felet, aki ezáltal nem akart szerződni. Ha nincs egy harmadik személy, aki kívülálló, mégis ismeri mindkét oldal elképzelését, és meg tudja nyugtatni őket, az az üzlet kárára mehet.

Sokszor a két fél ellenfelekként tekint egymásra, ami egyrészről igaz is. Ezt azonban nem szabad kimutatni, együttműködően, empatikusan kell viselkedni, hogy úgy tűnjön, mintha mind a ketten egy csapatban, egy cél érdekében játszanának!
Ez a sikeres ingatlanüzlet alapja!

 Egy kínai közmondás úgy tartja: ,,Ugyanabban az ágyban alszanak, de különböző dolgokat álmodnak“. Ez az okozója a sok rossz üzletnek és házasságnak. Egy legyen a célja mindannyiunknak: a sikeres adásvételi!
Sok vevő nem mondja el a tulajdonos előtt a valódi problémáját, mert nem szeretné megsérteni, ezért szükséges egy harmadik, objektiv személy, akivel őszintén tud beszélni.

Az üzlet folyamán néha a feltételek sokkal erősebb tényező, mint maga a vételár, ezért mindkét félnek rugalmasnak kell lennie! Tapasztalatom szerint elsőre a legtöbb tulajdonos megfontolatlan döntést hoz, és nem fogadja el a kapott ajánlatot, amivel hagyja, hogy a pénz kicsússzon a kezei közül.
A harmadik személynek mindenképpen úgy kell viselkednie, mint egy  terapeutának!

Ha szeretnéd megtudni, hogy miként tudod alkalmazni tippjeimet,  ha éppen lakás eladásban vagy, keress bizalommal elérhetőségeim egyikén!

További kellemes napot kívánok!

Raymond

Szólj hozzá

ingatlan