Tékozló Homár

Könyékbe köhögésből lökdösődős lincshangulat

A biztonsági őr, aki inkább visszamegy smasszernak

2020.04.08. 11:00 | Homár Rezső | 288 komment

macskaduhos.jpg

Olvasónk egy nagyvárosi drogériában dolgozik biztonsági őrként, az utóbbi hetek pedig rendesen próbára tették az ő idegeit is. Amióta 9 és 12 között csak a 65 év felettiek vásárolhatnak náluk, ebben az időszakban a bejárat előtt balhézó 65 alattiak között kell rendet tennie, de a többi időpontban is bőven kijut a szürreális jelenetekből. A nekünk megírt történetben egy köhögés miatt került idegállapotba a náluk vásárló házaspár, a végén pedig még a rendőrség is megjelenik, a biztonsági őr pedig visszavágyik a börtönbe, a rabok közé.

2020.04.04. szombaton 12.10-13.10 között  egy kedves házaspár (nevezzük őket bunkóknak) jött be az üzletbe. Első megmozdulásként belekötöttek egy hölgybe és a lányába. Szóvá tették nekik elég bunkó módon, hogy miért nem tartják be a 1,5 méter távolságot. A hölgy erre annyit reagált, hogy lehet ezt normálisan is kérni, majd otthagyta őket. A lánya másképp fogta fel: beleköhintett a könyökébe és Ő is kiment. Na, itt szabadult el a pokol.

A házaspár a rajtuk esett "sérelmet" megtorlandó, egyből megtalált. Szó szerint elkezdték osztani az észt: minek vagyok ott, nekem az a dolgom, hogy tartassam be az ajánlást, ne csak ott álljak. Na, hallgattam egy darabig, amíg kifogytak a szuszból. Megkérdeztem tőlük, hogy talán mindenkit zavarjak ki, aki levegőt vesz, nem hord maszkot, kesztyűt, szipogni mer, ne adj isten arra vetemedik, hogy köhögni mer, mert száraz a bolt levegője? (Tényleg az, szenvedünk tőle mi is a dolgozókkal.) Jött az újabb szitokfolyam, megspékelve a kioktatással arról, hogy nekem mit kell csinálnom.

Semmi gond, többször elmondtam nekik, hogy egyrészt fogalmuk nincs róla, hogy nekem mi van utasításba adva, másrészt nem a főnökeim, hanem csak hisztiző vásárlók, akik nekem senkik, így nem utasíthatnak semmire. Na kész, itt elszakadt a cérna, innentől már csak azon ment a rugózás, miért is senkik. Véletlen, de pont bent volt a volt kollegám az SzFB-ból (Szegedi Fegyház és Börtön), aki most rendőr. Felhívtam a  pár figyelmét, hogy itt áll mellettem egy rendőr, máris panaszt tehetnek (ja, a boltvezető a vásárlókkal együtt kb. le volt fagyva, köpni-nyelni nem tudott). Persze ez így nem volt nekik jó, főleg, hogy a rendőr közölte velük, hogy vagy feljelenti őket garázdaságért, vagy húzzanak ki a boltból. Érdekes, ezért valahogy nem ordítottak vele...máris mentek inkább a Vásárlók könyvébe beírni.

Ekkor mondtam nekik, hogy azt írják le,ami történt. Na,ez a pár sor született belőle,ami kb. nulla.

img_20200404_132329_3.jpg

Részemről le volt tudva a dolog, a barátom maradni akart, de mondtam neki, hogy felesleges, már úgyis kimentek.Tévedtem. Barátom elment, na egyből jöttek vissza.

Az úr megint elkezdett szidni, ekkor már közöltem vele, ha nem hagyja abba, testi kényszert fogok alkalmazni és a boltból eltávolítani, aztán hívhatja a rendőröket. Nem értette meg. Kérte a főnököm számát, közöltem vele, hogy nincs jogom senki elérhetőségét megadni. A bolt bejáratánál van központi szám, azt hívhatja (kötelező kint lenni, 24 órás az elérhetősége).

Akkor azt akarta, igazoljam magam.Miért is? Mert tudni akarja. Hívjon rendőrt. Az nem jó. Nem izgat. Akkor a cégem neve. A nyakamban lógó passon rajta van, mutatom neki. Hozzám lépett, megfogta. Azonnal leütöttem a kezét, löktem hátra és mondtam neki, ha még egyszer hozzámér, számítson arra, hogy feküdni fog a földön. Nos, ezen a ponton lett röhejes az egész, szó szerint kiabálva futott anyucihoz, hogy hívja a rendőröket, mert megütöttem.

Mivel ez már testi kényszer volt (önvédelmi fogás) nekem kötelező őket kihívnom. Kb. öt perc után megértette a segélyhívó mi a szitu. Közöltem a párral, jönnek a rendőrök, várják meg őket (ekkor már a bolton kívül voltak). 15 perc múlva megérkeztek a járőrök, természetesen a pár nem várt rájuk.

Közben bejött az elején távozott hölgy, aki hallotta, hogy zűr van nálunk. Ő kért Tőlem bocsánatot (nem volt miért) és velem együtt várta a járőrt. Inkább elkértem az elérhetőségét, ki tudja mikor érnek ki, majd elköszöntünk egymástól.

A rendőrök a bejelentést követően olyan 15 perc után értek ki, kérdezték hol vannak .Mondtam, hogy bementek egy másik boltba.Oké, nem keresik őket, de ha visszajönnek és cirkuszolnak, azonnal hívjam őket. Persze nem jöttek, szerencsére.

Utózönge: este fél hat körül bejött a fiúgyermekük. Mivel ettől függetlenül nekem ő szintén ismeretlen és annak mondja mindenki magát, aminek akarja, annyival kiegészítettem a mondókáját, amit a szülei valahogy elfelejtettek vele közölni. Megértette,elment, azóta sem hallottam róluk.

(Inkább a meló a fegyházban...sokkal nyugisabb mint a kinti világ.)

Szűrt kommentelők

BiG74 Bodri 2020.04.09. 15:34:51

@aptijankót kedvelő Kompínó:
Hagyd már, ezt a harcot neki kell megvívnia!

ebella2 2020.04.09. 15:40:43

@aptijankót kedvelő Kompínó: Én keresem az ellenségképet? Miből vontad ezt le? Nekem rendben ha valaki maszkol, nulla bajom vele, ahogy többször mondtam is. A többinek nem, hogy én és még pár tízmillió nem, Svájctól kezdve, Németországon át, Magyarországig. Én senkiit nem akarok meggyőzni, más akar engem.

Nix harc. Vélemény van. Határozott. Amit pár ilyen laikus megközelítésnek megdönteni nulla az esélye.

ekat 2020.04.09. 15:42:34

@ebella2:
Ne gondold, hogy az erős, határozott, önfejű ember által választott út a nehezebbik. Neki ugyanis az a könnyebb - neki az lenne a nehéz, hogy belássa, hogy rajta kívül másnak is igaza lehet, vagy más véleményében is lehet valami.

ebella2 2020.04.09. 15:44:12

@BiG74 Bodri: Miféle harcot? Nektek fontos, hogy ne azt tegyem ami a meggyőződésem, hanem amit ti majrésok akartok. Tőlem maszkoljatok! Hol próbáltalak meggyőzni az ellenkezőjéről? Idézd!

De el is búcsúzom. Minden csekélyértelmű engem talál meg az okosságával és ez ezen a színvonalon még unaloműzésnek sem túl jó.

2020.04.09. 15:46:17

@ebella2:
Nem az a baj, hogy nem maszkolsz. Hanem hogy megalapozatlan a véleményed, olyanra hivatkozol, ami egyszerűen nem igaz.

BiG74 Bodri 2020.04.09. 15:50:09

@ebella2:
Ember húzd már ki a fejed, a franc tudja honnan, mert a nagy keménységben nulla a látótávolságod. De azért mulatságos....

Sir Gombóc 2020.04.09. 15:51:42

@ebella2: na most már tuti, hogy ezerből öt ember NEM okosabb nálad.. :P

ebella2 2020.04.09. 15:54:55

@ekat: Na még ez.

Neked erről fogalmad nincs. Az önfjeség nem azt jelenti, hogy semmit nem fogad el az ember, ami elfogadható. Számtalan jó tanácsot kaptam életem során, amiket megfogadtam. De csak úgy, valódi érvek nélkül, ex cathedra (vedd fel a maszkot, mert többen mondják vedd fel-ex cathedra, mert az biztos jobb mintha nem-, mint akik azt mondják ne, stb.), nincs esély a meggyőzésemre. Annál sokkal erősebb személyiség vagyok, az eszemről nem is beszélve.

És bizony volt, mikor a biztos jó fizut, felcseréltem a maszek életre, hogy mentem haza a negyedik maszek hónapomban és a feleségem a két gyerekkel ott várt felöltözve, hogy reméli hoztam pénzt, mert éhesek. Ilyet aki becsicskul nehezen tapasztalhat. Neki a kis bére mindig meglesz, de főleg Kádár alatt megvolt.

Na minden jót a társaságnak!

ekat 2020.04.09. 15:55:48

@ebella2:
Ezügyben nem vélemény kell, hanem tények.
Amik a következők:
az FFP2 maszk 94-95%-os, az FFP3 maszk 98%-os védelmet nyújt, ámde hosszútávú hordásra nagyon kényelmetlen / igaz (a férjem egy szerelés alatt is hülyét kapott tőle)
a sebészeti maszk, és pláne a házi maszk nem véd meg a vírustól / önmagában igaz
a sebészeti maszk, a házi maszk, sőt egy sál is véd valahány (30-60?) %-osan / igaz
a vírus mérete kisebb, mint a sebészeti maszk vagy a házi maszk szövése / igaz
a vírus viszont leginkább nem önmagában lebeg, hanem egy csepphez tapadva, amit méretileg megfognak a sebészeti és pamutmaszkok / igaz
sok fertőzés a kézzel archoz érés miatt történik, ezt a kényelmes! maszk meggátolja / igaz

Innentől mindenki döntsön maga, hogy mit csinál, már persze amíg nincs előírás rá.

Én is tájékozódtam, méghozzá leginkább angol / amerikai orvosi oldalakról. (Csak mert úgy van a legtöbb / legértelmesebb találat.)

ekat 2020.04.09. 15:57:26

@ebella2:
Magas lóról nehéz jól látni.

nyisziati 2020.04.09. 15:59:53

Na ezért (is) járunk mi lehetőleg kis boltokba, minimális forgalmú időpontot kinézve.

Akárhányszor nagyobb boltba kényszerülünk, rendszeres a lincshangulat. Plusz balesetet is kockáztat az ember. Nekem szombaton a piac parkolójában egy figyelmetlen nő a bal első sárhányót is megnyomta. Állítása szerint észre se vette.

2020.04.09. 16:25:36

@ebella2:
Szerintem az embernek az intellektuális képességeit nem a saját dolga megítélni, nem is képes rá, mert vagy ilyen, vagy olyan irányban elfogult. Ezért furcsállom mindig, ha valaki fényezi magát. A mérnöki gőgöt viszont ismerem a környezetemben, vannak emberek, akik megvannak győződve róla, hogy ők mindig objektíven, tények, logika alapján döntenek, és nem befolyásolják őket az érzelmek. Pedig ebben biztosan tévednek.

BiG74 Bodri 2020.04.09. 16:51:06

@Zabalint:
A mérnöki gőg abszolút objektív, tisztán tényekre, tudásra alapul. A mérnöki gőg a megismerés esszenciális kinyilatkoztatása, így nem is gőg, csak azok számára akik nem értik a lényegét. Igy lehetséges, hogy egy mérnök bármiről tud bármikor véleményt nyilvánítani, amit nem feltétlenül kell mindenkinek érteni, hiszen nem lehet mindenki mérnök! Az se, aki mérnökként ellentmond!

2020.04.09. 17:14:03

@BiG74 Bodri:
A mérnöki gondolkodás igen, de a mérnöki gőg nem.

aptijankót kedvelő Kompínó 2020.04.09. 17:35:25

@BiG74 Bodri: ne már. Most tökre beszennyezted a mérnöki esszenciát, mint olyat. Hát már ez sem makulátlan?

BiG74 Bodri 2020.04.09. 17:56:46

@aptijankót kedvelő Kompínó:
Még hogy én!?
Látom nem érti, mert nem mérnök, de ha az, akkor se.
Lehetetlen beszennyezni, hiszen létének tisztasága axioma, feltételezhetetlen szennyezettséget feltételezni.
@Zabalint:
Ah, mikor nem kellene, akkor veszik az embert komolyan!
A mérnöki gondolkodás egy eszménykép. A mérnöki titulus meg egy papír, semmi.
A mérnöki gondolkodás nem a jó paraszti racionalitás ( vagy csak tájjellegű ökörség), a mindent azonnal levezető és tudálékosan megmagyarázó okoskodás ( hibákkal nyakonöntve). Csak egy pozitív kép, mely jó esetben ösztönöz.
Objektív? Részben. Gőgös? Feltétlenül, ha két egyed közötti tárgyi tudás, logikai háttér klasszisokkal eltér. Akkor a gyengébbik biztos gőgnek éli meg a másik viselkedését. A tárgyi tudás, logikai háttér nem feltétlenül a mérnöki cím mögött van, ilyenkor nem lehet gőgnek tekinteni a viselkedést.

P1sty 2020.04.09. 18:06:32

Az 1 millió biztonsági őr országa...
Most komolyan, egy exbörtönőr nem képes kezelni egy hőbörgő idős házaspárt? Jó, hát nem lehet rögtön ütni, mint a böriben, szóval kéne egy minimális kis konfliktuskezelés is, úgy látszik, az már nem megy.
Valahogy az indexes ducicsóka KFC-s ügyére emlékezet, ott is hülye volt a vásárló, a biztonsági őr meg agresszív ideggyenge.

Szubrina 2020.04.09. 19:03:44

@ebella2: Ezt, h matekoztad ki? Csak itt helyben mindenki okosabb nálad, pedig te 60 feletti vagy és női névvel kommentelsz, bajusszal...???

Sipovicsné Zahedli Krisztina 2020.04.09. 20:45:53

@élhetetlen: Pl. meg lehetett volna mondani a cég nevét. Azzal mit csinál a tahó? Nyilván semmit. Ehelyett azt mondani, hogy ott van a nyakában, az szimplán felhívás keringőre.

Az összes többivel együtt. Ha egy idegállapotba' lévő bunkónak visszaszólogatsz, azzal csak rontasz a helyzeten. Szépen, nyugodtan, illedelmesen kell válaszolgatni (még ha nehéz is), azzal nem tud mit kezdeni.

Sipovicsné Zahedli Krisztina 2020.04.09. 20:48:24

@Irbisz: Miután szerinted az lenne a helyes, ha az őr jól elverné a bunkókat, szerintem nem igazán tudod megítélni, mit kéne tenni ilyen helyzetben.

federti 2020.04.09. 21:31:21

@ebella2: arról még nem hallottál, hogy az én maszkom téged véd, a tiéd pedig engem?

megatrans243 2020.04.09. 21:41:14

@Tamás Rátkay: Azt azért anyukád elmondta,hogy idióta vagy,mint a fent említett házaspár?

élhetetlen 2020.04.09. 21:57:06

@Sipovicsné Zahedli Krisztina: “Pl. meg lehetett volna mondani a cég nevét “. Biztosan paranoiás vagyok, de egyedül élek, és, mikor az ajtó előtt áll egy férfi és egy nő, hogy a gázórát jöttek cserélni, akkor azért megnézem az igazolványukat. Tudom, azt is lehet hamisítani úgy, hogy egy laikus bedőljön neki, de még mindig egy körrel beljebb vagyok, ha nem bemondásra engedem be őket. Gondolom a bizti őr is ezért mutatta fel az azonosítóját. Hogy az ürge ezek után rámászott, és meg is fogta, miközben a másfél méter miatt pampogott, azt már kezeld le te magadban.

Szubrina 2020.04.09. 22:11:39

@ebella2: Te a diploma és az ész sajnos nincs összefüggésben, élő példája vagy ennek.

élhetetlen 2020.04.09. 22:13:41

@P1sty: “egy exbörtönőr nem képes kezelni egy hőbörgő idős házaspárt?”. Már az x-dik vagy a idős házaspárról, meg nyugdíjasról beszél. 12 után történt a leírtak szerint, tehát a hőbörgő pár letett 30-40 éves is. És nem rögtön ütött, csak mikor már testközelbe ment az ürge, és hozzáért, akkor csapott a kezére és lökte arrébb a leírás szerint. Utána szabály szerűen jelentette hogy meglökött valakit. Szerinted mi lett volna a megfelelő eljárás? Mosolyogva mondani, hogy ne csak az azonosítómat tapizd, csókolj is meg, és akkor béke van?

P1sty 2020.04.09. 23:32:55

És@élhetetlen:
Tekintve, hogy írja, hog,, utána bejött a házaspár fia is felelősségre vonni őt, felteszem, nem egy 8 éves kisgyerek volt, hanem legalább húsz, és tekintve, hogy nem volt megemlítve, hogy a házaspár kisebbségi lett volna, így feltehető, hogy kb 25-30 évesen vállaltak gyereket, mint a normális emberek, következésképp legalább 50+osak voltak, akik egy exbörtönőr számára (aki visszavágyik a börtönbe, ráadásul a Csillagba, ami azért nem egy szanatórium, sőt a legkeményebb magyar fegyház (mivel csak ott tartanak életfogytosokat), így feltehetjük, hogy biztiőr bajtárs még 40 alatt van), nem jelenthet túlzottan nagy fenyegetést, főleg az átlag 50+os állampolgárok egészségi állapotát figyelembe véve.

btprg 2020.04.09. 23:57:47

@Zabalint:
Az ellenkezője is cáfolható pár perc utánajárással. Hitvita ez, nincs semmi értelme. A "többség" (beparáztatott birka tömegek) véleménye is teljesen irreleváns. (Mellesleg biztos nincs több maszkos ember az utcán, mint maszk nélküli.) Egyszerűen szánalmas, hogy egy szaros maszk miatt azt hiszik, hogy ők az emberiség megmentői. Persze arról sose lesz hír, hogy valaki a befertőződött maszk miatt döglött meg, úgyis a "felelőtlen, rohadék, szemétláda, önző" (vagyis a csorda-rettegésben nem részt vevő) emberek fertőzték meg, kizárólag mert nem vettek maszkot (természetesen).

@ebella2:
Egyetértek, ne foglalkozz velük. Feküdjenek csak vegyvédelmi ruhában az ágy alatt júniusig.

P1sty 2020.04.10. 00:00:50

@nyisziati:
Ti hol a fenébe éltek? Én elég gyakran járok boltba most is (nincs kocsim, így nem tudok másfél hónapra előre pánikbevásárolni wcpapírból, tudom, dögöljek meg, mert akinek nem telik kocsira, az annyit is ér, hogy a klasszkust idézzem), de soha nem láttam semmiféle konfliktust a boltban a járvány óta. Régebben volt egy-két ittas hőbőrgő hajléktalan, de mostanába olyat se látni. Normál emberek meg nem csinálják a műsort, legalábbis errefelé.

élhetetlen 2020.04.10. 00:10:40

@P1sty: Általánosítasz. Egyik volt kollégának, (diplomás, nem kisebbségi, és egy banknál középvezető) 33 éves korában már három gyereke van, a legnagyobb 8 éves, mire 18 lesz, még csak 43 éves lesz az apa, nem 50+-os, a feleség meg fiatalabb. “egy exbörtönőr számára…nem jelenthet túlzottan nagy fenyegetést”. A biztiőr nem megijedt a házaspártól, csak nem köteles eltűrni, hogy tapizzák, és nem köteles eltűrni, hogy az, aki a másfél méter miatt pampog éppen, olyan közel menjen hozzá, hogy megfoghassa az azonosítóját, esetleg felháborodott szövege előadása közben lefröcskölje a nyálával. Mit nem értesz?

P1sty 2020.04.10. 00:25:33

@élhetetlen:
Azért nem általános fehérembernél, főleg diplomásnál, hogy 25 évesen legyen gyereke. (Amúgy meglehtősen hihehetlen szàmomra, hogy valaki frissdiplomásan be tudjon vállalni gyereket nála fiatalabb barátnőtől, a többség ilyen korban örül, ha a pénteki kocsmázást ki tudja fizetni a "junior" béréből...)

P1sty 2020.04.10. 00:36:16

@élhetetlen:
Pl. hogy biztiőr bajtárs (viselkedése alpján inkább elvtárs, a rosszabbik értelmű asszociációval élve) miért is mond olyat a kedves vásárlónak, hogy ő neki egy senki? Persze, tén,szerűen ez így igaz, na de nem túl "előremutató" lesenkizni egy amúgy is többé-kevésbé antagonisztikus érzelmű vásárlót. Mégis mit várt, ez mennyivel viszi előre a dolgot? Persze a börtönben ott lehet így beszélni a rabbal, de ez mégiscsak "kint" történt.
Akármilyen hápogó ügyfélnek se mondom, hogy nem nekem ő egy senki, még ha így is van. Ki is rúgnának azonnal a fenébe, és igazuk is lenne.

Szubrina 2020.04.10. 00:41:41

@jacint70: Ezt mondom én is, de ő igazságtagadó. Mondom, h adócsalás előbb nyitni...

KaTe 2020.04.10. 00:45:27

Röviden: mi a francnak megy biztonsági őrnek valaki, aki egy ilyen helyzetből ennyit tud kihozni? Megértem, ha jobb neki a börtönben, ott legalább nem vásárlókkal kell foglalkozni.
Másrészt, a biztonsági őr feladata nem az ügyfelekkel történő kommunikáció. Arra ott az áruház személyzete. Helyesen tették, hogy beírtak a vásárlók könyvébe és kifogásolták az őr magatartását. Az viszont teljesen értelmetlen volt, hogy az őrrel leálltak vitatkozni. Lehet, hogy az őr a szakmájában profi, de a konfliktuskezelés biztosan nem az erőssége.

élhetetlen 2020.04.10. 00:51:42

@Szubrina: De, képzeld, olvastam, de a szemléletére az nem válasz, nem érv, hogy “te 60 feletti vagy és női névvel kommentelsz, bajusszal...???”. Csak ezt akartam mondani.

Szubrina 2020.04.10. 00:54:56

@Boar.: Pontosan, délután vannak a legtöbben, sajnos:( Aki nem dolgozik, nem kel fel 9 előtt, aki meg dolgozik, csak du ér rá.

Szubrina 2020.04.10. 00:57:32

@élhetetlen: Mert láthattad, h az érvekre, h reagált. Még mindig nem érti, h nem maga miatt kellene maszkot viselnie és még a Tesco bejáratára is fel van írva, h egy családból egy ember vásároljon, de ő baz viszi a feleségét is, me ők nem félnek, de nem miattuk vannak az óvintézkedések, hanem MINDENKI miatt, ezt kéne gecire megérteni, itt kéne most végre mindenkinek gondolni a többi emberre is.

A nemzet a legnagyobb család, összefogás nélkül nem megyünk semmire, ami jól látszik, h milyen kormányokat (minden eddigi) hagyunk uralkodni és pénzt lopni, ahelyett, h összefognánk, sok lúd, disznót győz.

P1sty 2020.04.10. 01:05:22

@KaTe: hát igen, minimum, hogy a biztiőr fellépése probléma esetén határozott ÉS udvarias, többek között uram/hölgyem megszólítás és magázás, ez már eleve oldja valamenn,ire a konfliktust. (Még csöves/cigány esetén se célszerű lebüdöscseveszi/cigányozni a, mondjuk úgy, "ügyfelet"). Már önmagában ez a lépés kizökkenti a legtöbb akadékoskodót, mivel kondícionált viselkedés a magázásra a "civilizált" viselkedés. Ha nem megélhetési bűnöző a delikvens, akkor általában nem akar nagyobb zűrt, és a határozott (és udvarias) viselkedés hatására visszavesz. A legtöbb átlagembernek amúgy sincs gyakorlata a "balhézásban", ez ki van nevelve az emberekből, sokszor még egy sima jogos reklamáció is gond a legtöbb, nem teljesen "legalja" embernek. Drogériába viszont jellemzően ez a társadalmi osztály nem jár, ott nincsenek olyan cikkek, amiket az ilyenek igényelnének (tömény és chips).

P1sty 2020.04.10. 01:11:06

@Szubrina: azért kicsit visszavehetnél, nem faluvégi kocsmában vagyunk, de ezt a hangnemet még ott is csak indokolt esetben használják.
Nem hiszem, hogy valakinek a más véleménye indokolná ezt az indulatosságot.

élhetetlen 2020.04.10. 01:24:07

@P1sty: “a többség ilyen korban örül, ha a pénteki kocsmázást ki tudja fizetni a "junior" béréből”. Attól függ, milyen cégnél kapja a junior bért. A másik, van, aki nem a pénteki kocsmázásra költ, hanem azzal keres. a srác egy (óh, nem országos hírű, csak helyi) zenekarban dobol, hétvégeken lépnek fel, megvan a szórakozása is költés nélkül. Az általános fiatalt nem ismerem, csak a konkrét ismerőseimet. Másik példa, a barátnőmék anno vettek egy 40 nm-es lakást, hogy amelyik gyereknek előbb kell. A srác , miután keresett, kivásárolta a hugát az eredeti vételi áron. Eltelt hat év, született két gyerek, és a srác (szintén bankba vezető), megvette a mellette levő másik 40 nm-est egy hatvan nm-es terasszal. Igen , az indulás szülői segítséggel, és sokáig szülőknél lakással indult, és úgy napi 14 órát dolgozik. Én őket ismerem.

P1sty 2020.04.10. 01:41:08

@élhetetlen: azért maradjunk annyiban, hogy a mai magyar valóságban, amikor egy külvárosszéli 40nmes panel 30 millió, ez nem általános.
A legtöbb fiatal (és itt kb a 40 alatitt értem), örül, ha a párjával együtt ki tudja nyögni a 140 ezres albérlett, és még enni is marad, gyerekre ilyen körülmények között gondolni se lehet. (Nem, nem mindenki eltés rendszermérnök három nyelvvizsgával és diplomára 3 év gyakornoksággal...)

élhetetlen 2020.04.10. 01:46:44

@P1sty: “ő neki egy senki”. Mi lett volna a megfelő válasz? Igen , te vagy a főnök, kidobom a boltból a gyanútlanul vásárlót a kedvedért? Miközben durván átlépted a másfél méteres megközelítést, és még hozzám is nyúltál? És még ki is rúgnád? Hát gratula! Be lehetne állítani helyette a szimpatikus hőbörgő házaspár férfi tagját, biztosan jobban kezelne egy ilyen helyzetet.

Szubrina 2020.04.10. 02:00:25

@P1sty: Az imént írtad le, h sokfélék vagyunk, én például rendkívül szenvedélyesen reagálok az engem ért vádakra, mások hülyeségére és a bántásokat is érzékenyebben veszem fel mint mások (szuperérzékenység) ilyen módon képtelen vagyok elegánsan elküldeni valakit a kurva anyjába, ráadásul nem szeretem megválogatni a szavaimat sem, ösztönből írok, ami a szívemen, az a számon.
Tudom, h kevesebb bajom lenne, ha mindig elszámolnék 10-ig és olyan sunyi, alattomos módon gyaláznék valakit, ahogy engem szoktak, de én ezt a módszert nem tartom egyenesnek.
Sokan látják, h ilyen vagyok, ezért szándékosan provokálnak és én tudom ezt, de akkor sem fogom vissza magam, max. egy idő után megunom és már tényleg nem érdekel, h meggyőzzem a másikat.
Most már emlékszem, örülök, h akkor volt egyetértés közöttünk, de ettől még én nem fogok tőled jobban lenyelni valamit, én következetes ember vagyok.

Amitől a legjobban kiráz a hideg, ez a mondat: "Nem az, amit mondasz, hanem ahogyan..."

Az, h valaki valamit milyen stílusban ad elő, mézes-mázason vagy keményen nem kéne, h befolyásoljon valakit, ahogy engem sem, sztem mindig az a fontos, h mi a mondandó lényege, nem a körítés, a sallang.

Szubrina 2020.04.10. 02:04:13

Amúgy gondolkodtam a sztorin, sztem mind a három fél hibás volt...a nő a lányával, h nem tartotta a távolságot, a házaspár, h a biztiőrt akarta kioktatni és végül a biztiőr, aki nem biztiőrhöz méltóan reagálta le ezt az egészet.

A házaspárnak sztem is igaza volt, viszont az, h visszamentek, meg másnap a fiúk...az már tényleg túmács.

P1sty 2020.04.10. 02:16:00

@élhetetlen:
Egy profi megoldás egész biztosan nem a lesenkizés. Velem is van, hogy hőbörögnek az ügyfelek, de nem mondom egyiknek se, hogy te egy senki vagy. Hiába nem főnököm, hiába nem mondhatja meg, mit csinálhatok és mit nem, nem mondom neki, hogy te senki. Ezt egyszerűen nem engedheti meg magának.
Ilyenkor pl. profi a (hangsúlyozottan határozot fellépés mellett), hogy "Uram/hölgyem, ha nem kíván vásárolni, meg kell kérnem, hogy hagyja el az üzletet". Lehet ezt olyan határozotsággal és testbeszéddel mondani, ami nonverbálisan azt jelenti, hogy "ha tovább cirkuszolsz, ki leszel dobva, öreg."

élhetetlen 2020.04.10. 02:23:41

@Szubrina: Te meg azt nem érted meg, hogy ha egy házaspár megy le vásárolni, attól még nem nagyobb a fertőzés veszély, mert együtt laknak, és vagy fertőzöttek, vagy nem. Hogy képzeled? Otthon, teszt nélkül eldöntik, hogy melyikük lehet fertőzött, és a másik megy bevásárolni? Neked meg ezt kéne megértened. Azt már nem magyarázom el, hogy zömmel miért házaspárok vásárolnak együtt, ha tehetik, mert azt sem értenéd. “A nemzet a legnagyobb család, összefogás nélkül nem megyünk semmire, ami jól látszik, h milyen kormányokat (minden eddigi) hagyunk uralkodni és pénzt lopni, ahelyett, h összefognánk, sok lúd, disznót győz.”. Szép gondolat, de ha senki nem megy le a párjával vásárolni, akkor ezzel legyőzzük a disznót? Ilyen egyszerű, vagy te vagy ilyen egyszerű?

P1sty 2020.04.10. 02:33:05

@Szubrina:
Hát igen, és a legtöbb történet az ilyen, hogy valamennyire mindenki hülye benne, és valamennyire mindenkinek van igazsága is. És ha csak az egyik is nem akarna a kis ügyből nagyot csinálni, már nem is ltt volna gond.
A biztiőr talán annyiban "hibásabb", hogy ő mint munkatárs volt jelen, a boltot is képviselte a saját viselkedésével (akkor is, ha nem a bolt alkalmazottja, hanem alvállalkozóé), így neki profin kellett volna viselkednie, nem engedheti meg magának, hogy ilyen helyzetben úgy reagáljon, ahogy magánemberként tenné.

Szubrina 2020.04.10. 02:38:59

@élhetetlen: Drága ha ketten mennek el vásárolni kétszer akkora az esély, h az egyikük hazavigye, ez tök egyszerű matek...az egyik hozzányúl a koronavírusos mosószerhez, aztán mégsem azt veszik meg, a másik nem ésatöbbi, ésatöbbi. Aztán miért ne lehetne egyedül vásárolni, én utálok vásárolni, de ha ketten megyünk, az sztem még az egyedülinél is rosszabb és hosszabb ideig tart, megvitatják, h melyik tejfölt vegyék meg ésatöbbi.

Én még a listát is úgy Írom meg, h elképzelem az áruházat és sorrendben, amik vannak (rmlm a vírus alatt nem fogják átpakolni, mert az a halálom).
És ha már megemlítettem, jó marketingfogásnak találják az üzlet átrendezését, mert mész a megszokott kis cuccodért erre más van ott, meglátod és hűűű azonnal megveszed...
Ez volt az elképzelés, a valóság pedig az, h még azt se veszem meg, amit akartam, mert képtelen vagyok megtalálni...

Egyébként logika sincs az elrendezésben, ébresztőórát szerettem volna venni, kerestem hát az elemeknél, a kütyüknél, sehol nem volt...tudod hol volt, a füzeteknél és írószereknél...onyád, de ezt is az információn mondták, nekem ez legalább annyira logikus lenne, mintha a virágföldet a mosópor mellé tennék.

Szubrina 2020.04.10. 02:43:04

@P1sty: Sztem meg annyiban volt leginkább hibás a biztiőr, h nagymellénnyel megírta a homárnak, ergo még büszke is volt arra, amit csinált, hát ez a csúcs.

élhetetlen 2020.04.10. 03:01:52

@P1sty: “ő neki egy senki”. Mi lett volna a megfelő válasz? Igen , te vagy a főnök, kidobom a boltból a gyanútlanul vásárlót a kedvedért? Miközben durván átlépted a másfél méteres megközelítést, és még hozzám is nyúltál? És még ki is rúgnád? Hát gratula! Be lehetne állítani helyette a szimpatikus hőbörgő házaspár féfri tagját, biztosan jobban kezelne egy ilyen helyzetet.
Szerintem profin viselkedett, és az a tényközlés hogy neki a vásárló a beosztása szerint nem főnöke, nem utasíthatja, egy jogos közlés. “Uram/hölgyem, ha nem kíván vásárolni, meg kell kérnem, hogy hagyja el az üzletet” De ez a cirkusz nem a vásárlásról szólt.

élhetetlen 2020.04.10. 03:40:15

@Szubrina: Annyi hülyeséget írtál már, hogy fárasztó olvasni. Nem mindegy, hogy egy házaspár melyik tagja fogja meg a mosószert? Ha külön mennek le, az bizonságosabb? Ezzel meg ne röhögtess, hogy “megvitatják, h melyik tejfölt vegyék meg”. Aki főz, az választja a tejfölt, minden elképzeléseddel ellentétben. Nagyon elcsúsztál. A saját hülyeségedet, “még azt se veszem meg, amit akartam, mert képtelen vagyok megtalálni...”, nem oldja meg, hogy egyedül vásárolnak-e emberek, vagy párban. De azért nyugodtan oszt még az észt, legfeljebb senkinek nem kell, neked meg nem marad.

P1sty 2020.04.10. 03:46:41

@élhetetlen:
Egyszerűen pl. nem áll neki vitatkozni vele. Simán kijelentő mondatban közli vele, hogy neki ez nem dolga. Nem pedig adja alá a lovat, hogy szerinte mégis mit kéne csinálnia? Alapvető, hogy hülyével nem áll le vitatkozni. Ezt modnom, hogy határozott fellépés, rövid, kijelentő vagy felszólító mondatokkal, nem magyarázkodni, meg kérdezgetni.
Ez a mondat azt jelenti prolira fordítva, hogy "vagy abbahagyod a pofázást és mész vásárolni, vagy ki leszel dobva". De közel se ilyen fenyegető, és hagy választási lehetőséget is a hőbörgőnek.
Amúgy hol írtam olyat, hogy kirúgnám? Szerintem sehol....

élhetetlen 2020.04.10. 04:04:50

@P1sty: Igazad van, nem azt írtad, hogy kirúgnád, azt írtad, hogy téged ezért kirúgnának, P1sty 2020.04.10. 00:36:16 , de szerintem jogtalanul.

Szubrina 2020.04.10. 04:07:03

@élhetetlen: Uhh, asszem túlbecsültem az intelligenciád, az egy másik téma volt, de az "oszt az észt"-tel mindent megmagyaráztál:DDD

A másik lehet nem fogta volna meg a koronavírusos akármit. Értsd már meg, ha ketten mennek dupla esély, h elkaphassák és másokra is több veszélyt jelent két lehellett, mint egy...felőlem vitatkozhatunk ezen napestig, ettől a tények mozdulatlanok maradnak csak vagy megérted vagy nem, bár asszem nem fogod, mert egyszerűen nincs annyi gógyid.

A nicked, pedig önkritika, önirónia vagy legyen bármi is, éppen elég magyarázat a marhaságodra.

élhetetlen 2020.04.10. 04:47:40

@Szubrina: Én meg úgy látom, hogy te becsülted kissé felül a saját intelligenciádat. Meg tudod mondani, hogy ha egy házaspár egyik tagja megy le megvenni a szerinte fontos dolgokat, utána lemegy a másik megvenni, ami szerinte kimaradt, az mennyivel veszélytelenebb? Ja, hogy különböző időpontban lehellnek? Ez komoly, mert “egyszerűen nincs annyi gógyid.”, bezzeg neked van, szerinted. És megint. “A nicked, pedig önkritika, önirónia vagy legyen bármi is, éppen elég magyarázat a marhaságodra.” Nem tudod az eredetét, de ezzel minősíted a hozzászólásomat. Azt hiszem, be kéne fejezni ezt a kommentváltást, mert ennyire” intelligens” embererrel mint te vagy, nem érdemes vitázni. Maradj magadnak,

nyisziati 2020.04.10. 05:20:51

@P1sty: én Pestlőrincen élek.

Egyébként, reagálva kommentjeidre, olyan nagyon nem látom, hogy te máshogy kezelted volna a problémát, sőt.

nyisziati 2020.04.10. 05:38:05

Ja, és megnézném a biztiőrt ekézőket hasonló szituációban, amint angyali türelemmel, kedvességgel és lelkészeket megszégyenítő alázattal kezelik a szituációt...

Opportunista mikroba 2020.04.10. 08:37:53

@Szubrina: Ha csak a házaspár egyik tagja megy el vásárolni, és a boltban elkapja a vírust, és hazaviszi, és átadja a házastársának (= mindketten megbetegednek), akkor lényegileg pont ott vannak, mintha mindketten elmentek volna vásárolni, és mindketten egy idegen embertől fertőződtek volna meg (=mindketten megbetegednek). Bár a vírusátadásnak valóban más a menete, a végeredmény ugyanaz.

ekat 2020.04.10. 09:15:24

@élhetetlen:
Szerintem ha felszólítják a népet, hogy az emberek egyedül menjenek vásárolni, (bár nem láttam még ilyet), akkor azért, hogy összességében kevesebben legyenek a boltban..
Mi együtt jártunk, míg nem lettek meg a maszkjaink, de azóta nem pocsékolunk kettőt emiatt. :)

ekat 2020.04.10. 09:18:54

@P1sty: Bár tudok kivételt, általában nem kulturált, a társas érintkezés etikettjét az anyatejjel együtt magukba szívó emberek mennek biztonsági őrnek. :)

ekat 2020.04.10. 09:24:51

@P1sty:: Az utolsó mondatodat a népesség nagy része nem így gondolja és nem is fogja fel. Nézd meg a az összes olyan affért, ahol utas szólalkozott össze járművezetővel, vagy vásárló / vevő / ügyfél a dolgozóval / biztonsági őrrel... A hozzászólók 99%-a szerint a cég képviselője jogosan tehet gunyoros / alpári megjegyzéseket / küldheti el a p****ba / vághatja pofán / lökheti meg stb. a magánembert, mert így meg úgy vagy amúgy... Pedig nem. De hát Magyaro. ennyire kulturált.

Opportunista mikroba 2020.04.10. 09:33:55

@ekat: Valaki már írta, és tényleg így van, hogy minél bunkóbb valaki, annál udvariasabbnak kell lenni vele szemben. Nem azért, mert megérdemli, nem is azért, hogy ne kerüljek bajba, hanem mert ez az a viselkedést, amivel egyszerűen nem tud mit kezdeni.

2020.04.10. 10:44:17

@élhetetlen: A távolabbi könyök lehet, hogy a panaszkodó pár egyik tagjának a könyöke volt :-D

ekat 2020.04.10. 10:51:40

@Opportunista mikroba: Egyetértek, és alkalmazom is, már rég rászoktam, hogy ha a tömegközlekedésen valaki beszól, akkor általában azt válaszolom, hogy: "Önnek is kellemes napot kívánok, uram / hölgyem."

balu999 2020.04.10. 11:11:12

Beni Hill zene jutott az eszembe.

Opportunista mikroba 2020.04.10. 11:52:40

@Szubrina: Összevissza vagdalkozol, már magad se tudod, mi a bajod. Tudod, sok embernek van társa, akivel együtt él. Tehát eleve minimum ketten vannak egy háztartásban, tehát annak az esélye is dupla, hogy abban a háztartásban fertőzött lesz. Az én példámmal csak azt akartam jelezni, hogy (matematikailag kifejezve) 0+1+1 ugyanannyi, mint 0+2, tehát mindenképpen 2 fertőzött lesz az adott háztartásban (legrosszabb esetben).
Egyébként azért szoktak párosával vásárolni menni az emberek, mert épp azért, mert ritkán ajánlatos kimenni, az ember egy vásárláskor igyekszik minél több dolgot venni, és két ember több dolgot tud hazacipelni, mint egy.

Szubrina 2020.04.10. 11:57:10

@Opportunista mikroba: Én ezt ki is próbáltam a péküzletben és a dühödt vevő kezesbáránnyá vált. Viszont nem mindig vsn nekem se türelmem.

Opportunista mikroba 2020.04.10. 12:02:32

@Szubrina: Nem könnyű, de megéri. A legélvezetesebb az, amikor ő is tudja, hogy valójában nincs igaza, de nyomja valami belső feszültség, és úgy akarja levezetni, hogy direkt balhét kreál. De nem tud, mert te meg halál nyugodtan és kedvesen reagálsz. Ez persze egyáltalán nem könnyű, de tényleg megéri.

Irbisz 2020.04.10. 13:18:48

@Opportunista mikroba: hibás gondolatmenet.
ha csak az egyik tagja megy el 1 házaspárnak vásárolni, akkor kisebb eséllyel kap el virust mintha mindketten mennének. Ráadásul ha találkozik is virussal, nem biztos h. hordozó lesz - mig ha mindketten mennek, nemcsak a virussal való találkozásnak, de annak is nagyobb az esély, hogy valamelyikük el is kapja (nem mindenki lesz hordozó, aki találkozik virussal)

akinek ez nem megy a fejébe, az olyan hülye, hogy mutogatni kéne.
ami nem baj, hiszen nem csak átlagos, átlagosnál okosabb, de átlagosnál ostobább emberek is vannak - az ilyenek legalább ne osszák az észt és okoskodjanak, hanem fogjanak egy könyvet, üljenek a net elé és próbálják meg lehozni lemaradásukat.

Irbisz 2020.04.10. 13:24:22

@élhetetlen:
"Meg tudod mondani, hogy ha egy házaspár egyik tagja megy le megvenni a szerinte fontos dolgokat, utána lemegy a másik megvenni, ami szerinte kimaradt, az mennyivel veszélytelenebb? "

te tényleg ennyire hülye vagy? ha egy házaspár ennyire idióta hogy nem kommunikál egymással, nem beszélik meg mit kell venni, hanem vagy együtt mennek és ott lófrálnak másfél órát mig minden eszükbe nem jut, vagy külön-külön mennek, azok jól reprezentálják a magyar társadalom sajnálatosan nagyobbik azon felét, akik miatt nem túl jó itthon élni.
hogy ilyen hülyék vannak, az sajnálatos, hogy ekkora létszámban az még inkább, de ha te ezt érvnek hozod fel, miért is menjenek mindketten vásáolni a mostani helyzetben, akkor te még náluk is hátrébb álltál a sorban amikor az észt osztották.

Opportunista mikroba 2020.04.10. 13:36:40

@Irbisz: Nem osztottam én semmit, csak leírtam a véleményemet. Olvasni szívesen olvasnék, de nagyon nincs rá időm, mert dolgozom. Egyéni vállalkozó vagyok, eddig is itthonról dolgoztam, ezen a karantén nem sokat változtatott. Munka dögivel.
Egyébként az, amit írtál, akár még igaz is lehetne, csak éppen azt nem tudjuk, hogy az, ahová a házaspár egyik fele elmegy vásárolni, mennyire vírusforrás. Ez százalékilag igenis fontos. Mert ha mondjuk (ez nyilván hipotetikus) 99%, hogy megbetegszik, akkor annak az esélye, hogy a vele egy lakásban lévő házastársat nem betegíti meg, elég kicsi (csók, szex, szoros együttlét).

aptijankót kedvelő Kompínó 2020.04.10. 14:06:24

Mehe. A kajabálós Szubrina-vonal uncsi, olyan, mint egy rossz és amúgy is felesleges házimozi erősítő
ő. Az ebella thread viszont jó. Defektus on the screen for ever.
Nem értem, hogy miért nem sikongat mindenki orgazmustól ahelyett, hogy ide írkál indokolatlanul vállas-vaskos kifejeződéstömböket. Arról nem is beszélve, higy a kifejlet még lehet is jó, na de az önismétlés, hát az nem. Ügyeljünk a dramaturgia folyásának nemességére. Ez most úgy hangzott, mint egy hüvelyfolyás. Zárom is soraim, nehogy mégrosszabb legyen.

élhetetlen 2020.04.10. 16:13:44

@Irbisz: Először is, hülyézd az anyukádat, aki ilyen taplónak nevelt, ezen kívül foglalkozz a saját észbeli képességeddel. Próbáld meg elképzelni, hogy a feleség szokott főzni, és nincs kocsijuk, vagy a feleségnek nincs jogsija. Van ilyen. Hiába írnak egy bevásárló listát, hogy a férj mit vegyen meg, mert fogalmuk sincs, mi van a boltban. Az még megy, hogy, ha nincs karfiol, akkor vegyél brokkolit, de ha az sincs, akkor aki főz, az tud váltani, hogy másik ételekhez mit szedjen össze. Persze, azt lehet telefonon keresztül, hogy a férj felsorolja az összes árut, ami a boltban van, ha van mobilja a férjnek, mert az sincs mindenkinek. Miért nem a feleség megy le? Mert nem tudná hazacipelni az öt liter tejet, három kiló krumplit, meg amit még vett. Te biztosan sok észt kaptál, tehát fel tudod dolgozni ezt az egy szélsőséges példát. És az egyedül vásároljon, az csak annyi, hogy ne vigye a kamaszt, a kiskamaszt, meg a picit, ha meg tudja oldani, hogy otthon hagyja őket. Ha nem, akkor normális, hogy a férj hazaviszi a nehezét, a feleség meg lemegy, megnézi, hogy miből tud egy hétig főzni, és ennek semmi köze a kommunikáció hiányához. És a fertőzés veszély ugyanakkora. A megoldás a házhoz szállítás lehetne, de az befuccsolt. Na, szóval, örülj a rengeteg eszednek!

Szubrina 2020.04.10. 16:48:07

@élhetetlen: Ez hihetetlen, szted a férfiak tényleg ekkora kretének, h "anya" nélkül még bevásárolni is életképtelenek?

élhetetlen 2020.04.10. 16:55:37

@Szubrina: Nézd, mikor először írtam neked, akkor sem az elveidet minősítettem, hanem a stílusodat. Azóta viszont lapátolod nekem is a hülyeséget. Te is leírtad, hogy, ha egy ember megy vásárolmi, és bekapja, akkor otthon megfertőzi a párját, és ugyanúgy ketten fertőzhetnek, mintha együtt kapták volna be egy boltban. “Két embert eleve nehezebb kikerülni, mint egyet”. Képzelj el két egymás mellett álló sovány embert, és egy 150 kilós kövéret. Kit/kiket nehezebb kikerülni? Vagy kövér ember se mehessen boltba, mert nehéz kikerülni? Tényleg maradj magadnak.

jacint70 · http://jacint.blog.hu 2020.04.10. 16:57:02

@élhetetlen: De miért kell kettőnek lemenni? Asszonka megírja a listát, férjuram meg lemegy, és megveszi. Kérdés esetén telefonál.

jacint70 · http://jacint.blog.hu 2020.04.10. 17:06:49

@élhetetlen: Ja, csak ha minden családból csak egy ember megy kettő helyett, akkor csak fele annyian vannak a boltban. Fele annyi potenciális fertőző, fele annyi árutapi, fele annyi kilihegett levegő, kétszer akkora hely tartani a távolságot.

élhetetlen 2020.04.10. 17:11:30

@Szubrina: “szted a férfiak tényleg ekkora kretének”. Nem, a kretén te vagy, mert nem vagy képes megérteni, hogy a példa úgy kezdődött, hogy “Próbáld meg elképzelni, hogy a feleség szokott főzni”. Ha a férj szokott főzni, és a feleség nem is tud, ilyen is van, akkor a feleség nem tudja a boltban kiváltani a heti menüt másra. Hanyagoljál már, ez már sok az értelmetlen hülyeségből.

Szubrina 2020.04.10. 17:17:17

@jacint70: Felejtsd el, már két napja ezt magyarázom neki, de nem érti!

élhetetlen 2020.04.10. 17:21:04

@jacint70: “De miért kell kettőnek lemenni?” Egyszer már leirtam. élhetetlen 2020.04.10. 16:13:44 . Nem ismétlem meg, de pl. ez IS lehet ok.

Szubrina 2020.04.10. 17:22:24

@élhetetlen: Járvány van, abból főzzön, ami van. De tényleg azt írtad, h egy férfi egyedül nem képes bevásárolni, ezért az asszonynak is vele kell mennie...

élhetetlen 2020.04.10. 17:41:48

@Szubrina: “De tényleg azt írtad, h egy férfi egyedül nem képes bevásárolni”. Nem, nem ezt írtam, még, ha az agyad nem is képes befogadni a részleteket. Ismétlem, hátha felfogod. “Próbáld meg elképzelni, hogy a feleség szokott főzni”, utána meg azt, hogy ,“Ha a férj szokott főzni, és a feleség nem is tud, ilyen is van, akkor a feleség nem tudja a boltban kiváltani a heti menüt másra.”. Ez nem az, amit te mondasz. Állj már le.

élhetetlen 2020.04.10. 17:56:24

@jacint70: És, ha az említett okok miatt külön mennek le, akkor kevesebb lesz a vásárló, és kevesebb lesz a kilihegett levegő, vagy az árutapi? Nem, csak más időpontban lesz. Egyébként a “Felejtsd el, már két napja ezt magyarázom neki, de nem érti!”szöveg. A nem érti, vagy nem ért vele egyet között van egy kis különbség. @Szubrina:

Szubrina 2020.04.10. 19:26:03

@élhetetlen: Te nyomorult, te tényleg így vásárolsz?

Most minimum két hétre érdemes bevásárolni, az ember ír egy listát nem úgy írja, h drágám a holnapi ebédhez kell 25 dkg liszt meg három szem gomba!!!
Hanem, h 1kg liszt, fél kiló gomba stb...két hétre bevásárol tésztát, tejfölt, konzervet, tejet, túrót stb...aztán főznek, ami van otthon abból.

Én még ilyet nem hallottam, h valaki kitalál a hétre egy menüt minden napra és aszerint megy valaki vásárolni, talán a mindennapi reggelit és vacsorát is előre megtervezik, a tervtől eltérni, pedig szentségtörés?

Nem értelek, miért nem akarod felfogni a lényeget, ne védd tovább a védhetetlent...!

A Tesco ma jelentette be, h egyszerre csak bizonyos mennyiségű embert engednek be és remélem családonként csak egy embert, nehogymá bemenjenek 10-en egy családból aztán miattuk várjon kint másik 9 ember, aki csak egy a saját családjából...

Így most a kis emlegetett párocskád vagy lincselés áldozata lesz vagy megtanulja, h abból főzünk, amink van.

misi107 2020.04.10. 20:13:35

@Szubrina: talán ott volt,tisztelt Szubrina?

élhetetlen 2020.04.10. 20:19:11

@Szubrina: Akkor, maradva a stílusodnál. Te nyomorult, hol írtam én napi menüről? Arról írtam, hogy, ha nincs, amit venni szeretnél, akkor a főzni tudó képes összeszedni olyan dolgokat, amiből egy, két hétig főzni tud. “Én még ilyet nem hallottam, h valaki kitalál a hétre egy menüt minden napra és aszerint megy valaki vásárolni, talán a mindennapi reggelit és vacsorát is előre megtervezik, a tervtől eltérni, pedig szentségtörés?”. Lököd a hülyeséged, nem erről beszéltem. Olyat sem hallottál, hogy valaki úgy vásárol, hogy két hétig mindig van, hogy miből főzzön, amiből összeáll a napi menü? Kár beléd a szó, semmit nem értesz, csak fújod a magadét. De engem már kihagyhatnál!
Ps. Egyed te a wc papír főzeléket!

Szubrina 2020.04.10. 20:30:44

@élhetetlen: Te kretén te azt írtad, h egy férfi nem képes egy hiánycikk helyett kitalálni, h mit vegyen (ha nem ő főz), hanem ott kell mellette lennie "anyunak" hogy a fogyatékos férjen segítsen, sőt még koronavírus idején is, különben éhenhalnak:DDDD

Te pontosan ezt írtad, mire írtam, h szerinted tényleg ennyire kretének a férfiak és igen, szerinted ilyenek, én azért többet néznék ki belőlük. Még egy gyerek is képes mérlegelni egy listát és a telefont is feltalálták már...:OOO

élhetetlen 2020.04.10. 20:53:09

@Szubrina: Nem, nem ezt írtam, de ezt már próbáltam megmagyarázni, csak nem érted, te kretén.Nem fogom megismételni. Majd, ha eszedhez térsz, már ha van, talán nézd át a kommenteket. Egyébként már únlak a hülyesédeiddel együtt, úgyhogy mostmár hess a p..ba!

aptijankót kedvelő Kompínó 2020.04.10. 21:00:57

@misi107: bulvárlapok cikkcímei szoktak így festeni.

élhetetlen 2020.04.10. 21:08:57

@Szubrina: Nem, nem ezt írtam. Tanuld meg értelmezni az írott szöveget, és felejts el. De írhatsz még valamit, hogy tiéd legyen az utolsó szó, nem érdekel. Hess!

Szubrina 2020.04.10. 21:12:14

@élhetetlen: "Azt írtam példának, hogy ha az megy le vásárolni, aki egyébként nem főz, az nem tud helyben, fejben összeállítani egy másik menüt a hétre a kapható termékekből."
Fordítok, azért mennek ketten vásárolni, mert ha nincs valami, a férfi nem tudja mit vegyen csak a nő, mert a férfi fogyatékos (szerinted?!) sőt telefonja sincs.

Szubrina 2020.04.10. 21:14:25

@élhetetlen: Mert ugye a vitánk lényege, h miért menjen el a házaspár, ezzel tömeget formálva dupla eséllyel elkapni vagy fertőzni a koronavírust.
Te arra szavazol, h csak ketten tudnak bevásárolni, mert a kretén férfiak nem tudnak egyedül vásárolni (??):O

Sztem meg egyedül is képesek vásárolni és megoldják, ha nincs valami, akkor vesznek helyette mást, mert rajtad kívül meg ebellán kívül senki nem annyira kretén, h "anyu" nélkül ne tudna bevásárolni két hétre.

élhetetlen 2020.04.10. 21:53:07

@Szubrina: Ne fordítsál, ha nem érted a nyelvet, amiről fordítani akarsz (magyar). Aki nem tud főzni, az nem tud összeszeni két hétre való kajának megfelelő árut, mert nem tudja, miből mit lehet főzni. ezt még te is megérthetnéd, Jó, az nem megy át, hogy, ha pl. a feléség főz, ebből te leszürted, hogy kreténnek tartom a férfiakat. Nem, leírtam, hogy, ha férfi főz, akkor az asszony nem tudja, mit kéne venni két hétre, hogy legyen miből főzni. Még be is vágtad, csak nem érted: "Azt írtam példának, hogy ha az megy le vásárolni, aki egyébként nem főz, az nem tud helyben, fejben összeállítani egy másik menüt a hétre a kapható termékekből.". Ezt sem érted, de mindegy. Kattogj tovább, csak engem hagyj ki ebből az értelmetlenségből, amit te vitának nevezel. Az nem vita, hogy a partner egy mondatát sem veszed figyelembe, csak fújod a magadét, Tényleg hess!

misi107 2020.04.10. 22:52:33

@aptijankót kedvelő Kompínó: hát,ha Rezső ezt a címet adta,ez van.De azért jó olvasni-megint-a sok foteltudós következtetéseit.A leírt szöveg értelmezése úgylátom szintén feladta a leckét jópár kommentelőnek.Azért kíváncsi lennék rá,a sok nagyarc mennyi ideig viselné el,ha szemtől pofába szidják a családját.Dehát otthon ülve mindenki dr.Hannibal+Rambo egybegyúrva.

aptijankót kedvelő Kompínó 2020.04.11. 04:25:15

@misi107: ja, de igazából Szubrinára gondoltam, mikor az olcsó hangulatkeltés megy hírérték nélkül, szigorúan feltételes módban. Na persze nála nem a hangulatkeltés a gond.
süti beállítások módosítása