A román cégtől online megrendelt és kifizetett párna rendben megérkezett, ám a kereskedő nem tájékoztatta a szállítót, így a DPD futárja tartotta a markát. Azt gondolnánk, hogy ilyen esetben néhány egyszerű lépésben könnyedén igazolhatjuk, hogy nem tartozunk semmivel, ám ez úgy néz ki, nem ilyen egyszerű.
Rendelésem után augusztus 13-án a DPD futárja megérkezett munkahelyemre csomagommal. Meglepődtem, mert semmilyen értesítést nem kaptam a csomag érkezéséről, de legyünk pozitívak, örültem! A futár közölte, hogy 7605 forinttal tartozom. „Tessék?” - tettem fel a kérdést, én biztosan nem, mivel a termék ki lett fizetve, erről fizetési visszaigazolást is tudok mutatni, melyet a romániai Somnart.hu nevű cég küldött el nekem, akitől megrendeltem a kismama párnámat. A futár azt állította ez neki nem elég és ez esetben, ha nem fizetem ki nekik újra, akkor neki el kell vinnie a terméket. Arra adott még ígéretet, hogy ha a cég akitől rendeltem ma még leigazolja a fizetést a DPD-nek, akkor még aznap kihozza a termékem újra.
A kérést a cég teljesítette emailen és telefonon is, miközben én is próbáltam elérni a magyar ügyfélszolgálatot. Sokadik próbálkozásra nagy nehezen sikerült, de csak elutasító választ kaptam – mindeközben e-mailben is – hogy vegyem fel a kapcsolatot a céggel, akitől rendeltem, hogy ők igazolják le a román DPD-nek a termék kifizetését, a románok pedig igazolják le nekik. (Első körben egyébként információt sem adtak ki saját csomagomról. Csomagszámot kértek, amit értesítő hiányában – amit ők nem küldtek ki! – nem tudtam megmondani. Ezt is végül a román cég adta meg nekem, hogy tudjunk haladni az ügyintézéssel két irányból. ) Mondanom sem kell, hogy ekkor már engem is kihoztak béketűrésemből.
A magyar DPD-s kérésének megfelelően, többször egyeztettünk emailen és telefonon is a Somnart.hu munkatársaival, akik nagyon készségesen mindenben segítettek azonnal. Emailt küldtek és telefonáltak a román és a magyar DPD-nek is. A dolog már-már vicces is lehetne: a román futárcég az állítja ők ilyet nem tudnak: levenni róla az utánvét igényt (???), nem tudják utánvét kötelesség nélkül kiszállítani, hiába fizettem ki. A magyar kollegák pedig azt állítják, ők enélkül nem csinálnak semmit, főleg nem adják ide a csomagom. Tehát nem csinálnak semmit és mindeközben egy pillanatig nem kérnek elnézést és egyáltalán nem próbálnak segíteni, azaz egymás között ők, mint DPD vállalat egyik országból a másikba, egyeztetni.
Folyamatosan lepattanok az ügyfélszolgálati munkatársukról, telefonjaikat nem veszik fel és én még mindig nem kaptam meg várandós kispárnám. (Talán, ha már iskolába megy a gyermekem, aki most fog születni…) Emailen ilyen „segítőkész” válaszokat kapok, néha úgy érzem ez egy rossz vicc és a másik végen egy chatbottal beszélgetek:
Miután elküldtem már a csomagszámot, mintha nem olvasnák leveleim újra kérték:
„Az előzetes válaszlevélnek megfelelően a beazonosításhoz csomagszámra van szükség. A DPD-s azonosító 14 karakterű számsor.
Utánvét összeg törlését kizárólag a feladó fél tudja kérni írásban csomagszámra hivatkozva, jelezve, hogy a címzett partner már átutalással kiegyenlítette.
Megkérjük, legyen szíves a feladó partnerrel egyeztetni a jelzett ügyben.”
Azóta hiába írtam meg többször is, hogy már mindenki egyeztetett mindenkivel csak ők nem, továbbra is ilyen válasz jön, ha jön:
„A jelzett csomagszám Romániából, gyűjtő áruszállítással érkezett.
Az előzetes válaszlevélnek megfelelően legyen szíves a feladó partnerrel egyeztetni.
A romániai feladó részéről szükséges az írásos megkeresés a román DPD felé, mely tájékoztatás alapján a román DPD tudja kérni az utánvét, beszedendő összeg törlését. Ameddig ezen információ a jelzett módon nem érkezik be, addig a pénzügyi osztály nem tudja törölni a megadott HUF értéket.„korábbi válaszlevélnek megfelelően legyen szíves a feladó partnerrel egyeztetni.”
Nem hívtak, nem válaszoltak, nem kerestek, nincs csomagom.
A csomagom állapota pedig jelenleg:
Egyéb megjegyzés: rákeresve a cégre egyébként elég sok furcsaságra találtam. Rengeteg elégedetlen ügyfél, híresen elérhetetlen ügyfélszolgálat, kellemetlen modor és általában semmilyen szankció a felügyeleti szerv felől. A DPD felügyelő szerve egyébként: a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság.
Szakértőink szerint annyi történt, hogy a kereskedő nem megfelelően járt el és nem igazolható módon tájékoztatta a futárcéget. Ha viszont mégis, akkor valóban a futárcégnél van a bibi.
Kedves Olvasó!
A futárszolgálat álláspontjából arra lehet következtetni, hogy az eladó vállalkozásnak az utánvétel törlésére irányuló írásbeli nyilatkozata nem áll rendelkezésre.
Ennek megfelelően az ügyet előre viheti, ha az eladó ismételten, igazolható módon, javaslatunk szerint postai úton, tértivevényes levélben megküldi mindkettő (magyar és román) futár cég részére a kért okiratot, amelyben a csomag pontos száma is szerepel. Érdemes az eladót arra is megkérni, hogy egy példányt küldjön meg számodra is.
Ezt követően a futárszolgálat már nem hivatkozhat érdemben a feladótól származó utánvétel törlésére vonatkozó értesítés hiányára és a kiszállítást minden további nélkül tudja teljesíteni. Ha ezt követően is felmerül, hogy a futárszolgálat nem az üzletszabályzata, illetve a vonatkozó jogszabályi rendelkezéseknek megfelelően jár el, akkor ezzel kapcsolatban a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatósághoz lehet bejelentést tenni.
Végső megoldásként pedig lehetőség van az indokolás nélküli elállási jog gyakorlására a vonatkozó jogszabály, illetve a vállalkozás általános szerződési feltételei szerint is. Ez esetben a cég köteles a vételárat visszafizetni, neked pedig a termék visszaküldésének esetlegesen felmerülő költségét kell megfizetned.
Sipovicsné Zahedli Krisztina 2019.09.16. 10:08:08
CsakLajosAz 2019.09.16. 10:13:49
Aki járt már a románoknál, tudja, kerülni kell őket. Aki meg nem járt, az meg ha épeszű,kerüli őket...
Már minden 3. Post a románokról szól. Digi,emag,szopipárna..
És még a lovainkat is ellopták...
Snagal 2019.09.16. 10:14:33
- magyarországon nem lehet ilyen kispárnát kapni? (de tényleg, nem vagyok kismama és nem is leszek - ez olyan spéci cucc amit csak romániából lehet megrendelni??)
- minek levelezget a DPD-vel amikor nem velük szerződött hanem a párnás céggel? Oldják meg ők vagy küldjék vissza a pénzt
- GVTI miért mondja, hogy elállás jogával éljen mikor nem teljesítették a rendelést? nem kell fizetnie semmilyen visszaszállítási költséget mert nem a 14napos elállással kell élni hanem szimplán kifizetett valamit a cég meg nem teljesítette - visszajár a pénz, visszaszállítás költség meg nem keletkezett mert sosem lett leszállítva sem a cucc...
ui: szuper mikor többezer karakterbe írja le a poszter a sztorit de a túloldalról csak rész információkat ad meg... ha mondjuk látjuk a levelezést talán ki lehetett volna bogozni mi a tőgy van, de így... na mind1
Lalikám 2019.09.16. 10:17:45
Terézágyú 2019.09.16. 10:43:46
Vajon miért jutott ez eszembe a pószter ügyével kapcsolatban...??????
zserzsenne 2019.09.16. 11:53:33
Nem értem...
Darth Revan 2019.09.16. 12:28:52
AzUtazó · http://utazzunk.blog.hu 2019.09.16. 12:29:47
Nick-son 2019.09.16. 12:55:21
Egyébként ez egy jellegzetes adminisztrációs hiba, hogy rákerül az utánvétel az előre fizetett csomagra, minden futárszolgálatnál vannak ilyen ügyek napi szinten és biztos vagyok benne, hogy erre van protokoll (nyilván a szállítónak igazolni kell tudni, hogy valóban a szerződött partnere kérte a módosítást és nem más ezért nem lehet csak úgy bemondásra levetetni), inkább azt gondolom a feladó nem aszerint járt el.
Persze megtörténhet minden, lehet ezt elrontották.
Csokis · http://csokis.blog.hu 2019.09.16. 13:48:30
KaTe 2019.09.16. 13:50:35
szekertabor · provo.blog.hu 2019.09.16. 14:59:23
Magyarán, ha meguntad a céggel és a futárszolgálattal történő meddő levelezést, elállhatsz a vásárlástól, ebben az esetben fizetheted a szállítási költséget annak reményében, hogy az eladó visszautalja a vételárat. (Persze ha te küldöd vissza a terméket utánvéttel, akkor soha nem látod viszont a pénzedet).
Szerintem ha az eladó belátható időn belül nem juttatta el a vásárlóhoz a kifizetett árut, akkor köteles visszafizetni a termék árát, és pont.
Nem a futárcéggel kell huzakodni, hanem azt kell követelni, hogy az eladó teljesítse a szerződést, vagy fizesse vissza a pénzt.
zserzsenne 2019.09.16. 15:12:06
Azért nem mindegy, mert minimális előrelátás kellene, hogy legyen az emberekben, hogy nem rendelünk mindenfajta noname dolgot noname külföldi webshop-ból, feltéve ha bevállaljuk a szopást is, mint jelen esetben.
Kismamaként 100x fog bababoltba menni személyesen is, de létezik rengeteg magyar, megbízható webshop is. Tényleg ez a román szopipárna tetszett egyedül???
metal · http://electric.blog.hu 2019.09.16. 15:19:40
metal · http://electric.blog.hu 2019.09.16. 15:21:48
peter3374 2019.09.16. 15:46:06
Nem mindegy nektek miert rendelt webshopbol???? Idiotak....
Lehet, hogy csak egy vacak kisparna miatt nem akart elcseszni az eletebol par orat, amig elmegy egy boltba, ott nem talal neki megfelelot majd elmegy egy masikba....
Meg azert egy kisparna miatt senki nem fogja lekerni meg a webshop uzemeltetoje kutyajanak is az oltasi konyvet. Gondolom .hu-s bolt, magyar nyelven, ki az a hulye aki egy kisparna rendeleshez nekiall aszf-et meg hasonlokat olvasni? Meg kit erdekel milyen orszagbol kuldik?
Snagal 2019.09.16. 16:38:35
ha nem érdekel, hogy ki, mikor, honnan hogyan küldi akkor az se érdekelje a posztert ha mélytorkosan taknyosra szopatják...
azért nem mindegy, mert lehet hogy egy magyar, ismert brand mögött működő webshopról rendel akkor kisebb valószínűséggel szarják le a problémáját mint a messzi messzi román webshopról, ahogy a mellékelt homárposztok tömkelege bizonyítja.
Fekete Krindusz 2019.09.16. 17:38:49
Zuzer78 2019.09.16. 18:46:12
CsakLajosAz 2019.09.16. 21:31:42
aefzuj 2019.09.17. 00:32:43
Aki romanoktol elore utalassal vasarol internetes aruhazban, hat az vessen magara, mint a fold nelkuli paraszt.
Lehetne még poszterinat, de minek.
Laredo 2019.09.17. 00:44:09
Poszter meg magára vessen,ha ennyire román. A párom az egyik barátnőjén keresztül szerzett 2 nap alatt,amikor nekünk kellett. Még ma is megvan.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.09.17. 05:08:57
CCnick 2019.09.17. 07:11:21
CCnick 2019.09.17. 07:16:52
az adott webbshopban a szállitási dijak ugyanazon az oldalon vannak alul ahol felül lóbaszó betűkkel irják le, hogy románok. Azt nem feltételezem, hogy meg se nézte, mennyi a kiszállítási dij csak nyomta megrendelem gombot
CsakLajosAz 2019.09.17. 08:42:18
Hihihihihihi
Persze persze.. azt hiszem, ezzel átvetted a post tolótól a vándorcumi érdemrendet.
Figyelem, figyelem. Achtung, Achtung! Pozor, Pozor!
POST TOLÓT MÁR NEM LEHET!
Permetező 2019.09.17. 08:44:05
SZIGMA 2019.09.17. 09:07:17
Terézágyú 2019.09.17. 09:30:15
Akkor - gondolom - magyar cégnél meg lehet magyarozni...
Csaba29 2019.09.17. 09:39:12
Terézágyú 2019.09.17. 09:49:58
R. Gordon Dickson: A komputer nem tűr ellentmondást
Jó olvasást :)
Terézágyú 2019.09.17. 09:52:01
Most látom, hogy még külön wiki-oldala is van :)
https://hu.wikipedia.org/wiki/A_komputer_nem_tűr_ellentmondást
HoNeYBiRD 2019.09.17. 10:10:01
Ez az egyik dolog, a másik, hogy a cikkíró tanácsa sántít egy kicsit. Semmiféle visszaküldési díjat nem kell fizetnie a megrendelőnek/vevőnek, ugyanis a csomag nem lett átvéve, ebben az esetben a webshop hibájából, de ez mindegy is. Általában kétszer szoktak egy csomagot kivinni, ha másodszor sem sikerül kézbesíteni, akkor a futárszolgálat megőrzi egy darabig a csomagot a depójában, ha ez idő alatt sincs előrelépés, akkor visszaviszi a feladónak/kereskedőnek, akinek a vételárat vissza kell fizetni a vevőnek záros határidőn belül.
Nancsibacsi 2019.09.17. 10:17:28
haXXor 2019.09.17. 11:07:09
A futarceg nekem is hozott romaniabol termeket par honapja. Konkretan egy huto volt, aminek a szallitasarol az elado roman ceg (!) ertesitett majd koszonte meg a rendelest. Ekkor rakerdeztem: mikorra varhato a csomag szerintuk. Ok azt mondtak, napokon belul de a futarceg ertesit. Ez ugye munka miatt volt fontos, mivel egy hutot csak nem rendelhetek munkahelyre... Nos, ra ket nappal pont otthon voltam de. par orat es mino veletlen, pont akkor jott a futar, persze ertesites vagy telefon nelkul. Eloszor el sem hittem, mondom ennyire idiotak nem lehetnek, hogy nem jelzik vagy kerdezik meg, hogy otthon ulok-e... Szoval rakerdeztem, hogy megis mi a wtf van, ha nem vagyok itthon, amire a valasz az volt, hogy semmi. Visszaviszik aztan megprobaljak majd maskor. Ja, a futar szinten a DPD volt
haXXor 2019.09.17. 11:10:03
Csaba29 2019.09.17. 12:58:25
Péter 2 2019.09.17. 14:19:25
CCnick 2019.09.17. 18:08:26
ekat 2019.09.17. 19:17:27
ekat 2019.09.17. 19:20:06
VT Man 2019.09.17. 19:23:29
"Én soha nem fogom megérteni, hogy miért kell előre kifizetni valamit, amikor van utánvét is, legtöbbször díja sincs. "
Na, az ilyen hozzáállás miatt van a béka feneke alatt a magyar e-kereskedelem.
Kultúrált országokban bankkártyával vásárolsz, és ha átvertek, szólsz a banknak, aki visszautalja a pénzt, és kivizsgálja az ügyet.
CCnick 2019.09.17. 19:38:06
CCnick 2019.09.17. 19:41:01
HoNeYBiRD 2019.09.17. 19:46:09
VT Man 2019.09.17. 19:48:52
De azt nem értem, hogy ha már lebuktak, akkor miért nem hagyják a fenébe, és engedik el? Ebből már úgyse lesz plusz pénzük.
HoNeYBiRD 2019.09.17. 20:08:33
Külföldön sem érdemes direktben bankkártyát használni, legtöbb helyen elfogadják a PayPal-t (amin keresztül tudod használni a bankkártyádat), ahol sokkal egyszerűbb visszaszerezni a pénzt, mint végigmenni egy banki chargebacken. Itthon a bankkártyás chargebacknek nagyon nincs kultúrája, legtöbben nem is tudják, hogy van ilyen lehetőség. PayPalt meg csak hírből ismerik a webshopok, holott azért jópár ember rendlkezik PayPallal itthon is azért már jó ideje. Majd ha az jobban elterjed mint bevett fizetési mód, akkor van esély arra, hogy az utánvétes rendelés visszaszoruljon itthon.
ekat 2019.09.17. 20:49:40
ekat 2019.09.17. 20:52:20
CsakLajosAz 2019.09.17. 20:52:45
Pont hogy a román eladó cég próbálkozott be, hogy 2 alkalommal fizessen, mert kell a termék. Ha nem jön be, max 1-2 hónap kitartó harc után megkapja a user a mar kifizetett párnát...
Ha meg nem harcol, úgy is jó. Kifizette, futár visszaviszi, pénz is van, posztó is...
Ha meg user rugalmas, fizet, eladó benyeli, azt sosem látja többet..
Sajnos pont hogy ennek semmi köze nincs az áfa mértékéhez... Csak a nagy audik, mercik, nyaralók rolexek értékéhez van köze...
Sose.. soha az életbe mégegyszer román üzleti partnert...
Persze. Biztos van becsületes... De ezt én sosem tapasztalom már meg.. és másnak is ezt ajánlom...
CCnick 2019.09.17. 20:59:35
HoNeYBiRD 2019.09.17. 21:26:52
Protip: Kártyás vásárlásnál nem muszáj a PayPal által használt árfolyammal váltani. Át lehet állítani az árfolyamváltást a kártyakibocsátó bankod által használt árfolyamra: thepointsguy.com/2017/05/save-money-by-changing-paypal-currency-setting-for-invoices/. Amit meg is kell tenni, ha nem akarsz úgy járni, mint amit említesz.
Zoltán Petőfi 2019.10.03. 15:24:30
Fairy Girl 2019.10.04. 15:03:50
Ihhhhjjjjnye.