Eddig főleg a Digi Homár-portfóliójában voltak ilyen komikus elemekben és ismétléses humorban gazdag történetek, de úgy tűnik, az eddig főleg számlázásos vagy szerződéses sztorikban erős UPC-nél is csikorognak a fogaskerekek.
Tisztelt Homár Blog!
Küldök egy szaftos sztorit a UPC internetbekötés rémálmairól. Aki teheti, kerülje el őket.
Cégünk székhelyének változása miatt kértük céges internetszolgáltatásunk átköltöztetését a XIV. kerületből a XXII. kerületbe. Ez egy ikerházfél, ami azért érdekes, mert a szomszéd házfélbe a Telekom egy óra alatt bekötötte a netet, kérdések és bénázás nélkül.
Múlt hét csütörtökön megjelent a UPC szerelő. Felállítja a létráját, majd konstatálja, hogy az TÚL RÖVID, így nem tudja úgy bekötni a netet, mint a szomszédban a Telekom. Ja meg kábelbehúzó sincs nála, mert senki nem mondta neki, hogy kelleni fog (???). Szerencsére nekem van olyanom is, és hát persze, szívesen áthúzom a csövön, miért is ne végezném szívesen más munkáját. A lelkesedésem látva azért a szerelő is megpróbálja a lehetetlent – és ez legyen becsületére mondva –, de természetesen a tárgyi eszközök hiányával és a fizikával nem lehet dacolni, nem megy. Van egy mentő ötlete, hogy akkor a garázs felől áll be, de hát havas a tető, arra nem tud kiállni.
Sebaj, kérünk jövő hét keddre időpontot, addigra elolvad a hó, meg feltétlen írjuk be a kérésbe, hogy magasabb létra kell, és alles tuti lesz. Ügyfélszolgálattal egyeztetek, kérek keddre időpontot és határozottan kérem, hogy hozzanak magasabb létrát. A keddre időzített megbeszéléseimet átrakom szerdára, várom a szerelőt – és persze senki nem jön. Felhívom az ügyfélszolgálatot, ahol kiderül, hogy sajnálatos módon technikai hiba történt, az "adatlap nem került át a szerelőkhöz”. Sebaj, csak az nem hibázik, aki nem dolgozik, szokta mondani az édesapám.
Szerdai megbeszéléseimet átrakom csütörtökre, várom a szerelőt. És micsoda fordulat – megint NEM JÖNNEK. Telefonálok, sajnálatos technikai hiba történt, az "adatlap nem került át a szerelőkhöz”, de sebaj, majd jönnek csütörtökön. Itt durrant el az agyam, hivatalos panasztétel, aztán a szokásos rutin: megbeszélések átütemezése, csütörtöki időpont egyeztetése, kifejezetten és indulatos kérés, hogy feltétlenül írják bele a szerelőknek, hogy hozzanak magasabb létrát.
Ma van csütörtökön, végre megjelent a szerelő – és micsoda slusszpoén: MEGINT TÚL RÖVID A LÉTRA, mert senki sem mondta neki, hogy magasabb létrát hozzon. De szívesen jön pénteken...
Szóval itt állunk, egy teljesen alapvető folyamatra ráment kb. 6 emberórám, sok ezer forintom (addig mobilnetet használunk).
A fent leírtak nagyon rossz fényt vetnek a UPC-re, hiszen nem arról van szó, hogy egy ember hibázott, hanem a leírt eseménylánc létrejöttéhez a cég több dolgozójának kellett egyszerre rossz/hanyag/inkompetens módon eljárnia. És nem csodákat kértem, ez a cég alaptevékenysége vagy mi.
Szerencsére jó azért tudni, hogy vannak még a cégnek olyan osztályai, ahol szervezetten folyik a munka – a másfél évvel ezelőtti rutin csomagváltásom alkalmával nem mulasztották el az előfizetésre terhelni a 24 hónapos hűségidőt (ami egyébként ugyancsak felvet pár kérdést), de sebaj, már be van írva a naptáramba, hogy mikor rendeljem meg a konkurens szolgáltatást és mikor mondjam le az UPC-s előfizetést.
üdvözlettel,
Tamás
UI:
Az adataim természetesen ne jelenjenek meg a cikkben, ha születik ilyen, de Ti használjátok bátran, illetve ha a UPC kárpótlást ajánlana fel – pl. egy három hetes seychelles-szigeteki úttal már kiegyeznék – akkor az adattovábbításhoz örömmel hozzájárulok :)
UPDATE:
A posztra az alábbi reakciót kaptuk a UPC-től:
Kedves Homár!
Nagyon sajnáljuk, hogy kellemetlenséget okoztunk ügyfelünknek. Tamás tapasztalata azért is nagyon fontos a számunkra, mert ez alapján nem csak azt mérhetjük fel, hogy a törekvéseink mikor jártak sikerrel, hanem azt is, hogy mely pontokon kell még tovább javítanunk szolgáltatásaink, illetve ügyintézésünk színvonalán.
Az általa idézett mondás nagyon is igaz: „csak az nem hibázik, aki nem dolgozik”. Esetünkben az történt, hogy az év első napjaiban rendkívül leterheltek voltak a kollégák a téli időjárás miatti sok hibabejelentés és az ünnepi időszakról áthúzódó munkák miatt. Így fordulhatott elő, hogy egy adminisztrációs hiba miatt nem tudott a megbeszélt időpontokban kimenni hozzá a technikus kolléga. Jó hír, hogy közben megoldódott az ügy: január 18-án bekötöttük nála a netet, a kieső időszakra pedig másfél havi díjának megfelelő kompenzációt rögzítettünk neki.
Üdvözlettel,
UPC Magyarország
UPDATE 2.
Tamástól is kaptunk egy beszámolót a fejleményekről:
Kedves Szerkesztő!
Köszönöm, hogy lehoztátok a https://homar.blog.hu/2019/01/22/rovid_a_letraja_es_a_memoriaja_is_a_upc-nek cikket.
Nem tudom, mennyire szokás a sztorik utóéletével foglalkozni, de a levél megírását követően két pozitív élmény is ért:
1. Péntek kora reggel a kolléga itt toporgott a kapuban, végre elég hosszú létrával és egy óra alatt bekötötte a netet
2. A panaszom bejelentését követően 48 órán belül – és ami ennél érdekesebb, még a HOMÁR CIKK MEGJELENÉSE ELŐTT – hívtak telefonon, és sűrű bocsánatkérések közepette rögtön felajánlották az említett kompenzációt.
Szóval a panaszkezelési osztály gólvonalról mentett, részemről ezzel le van zárva a dolog.Üdv, kösz és további jó munkát!
T.
Lancelot0 2019.01.22. 10:52:47
Dezsike 2019.01.22. 11:08:23
KaTe 2019.01.22. 11:20:15
juhaszvik 2019.01.22. 11:25:17
maga az UPC vezérigazgatója jelent meg egy komplett stábbal, tévésekkel, hogy felvegyék a hivatalos bocsánatkérést, és hogy átadják az 1 hetes balatonlellei üdülésről szóló utalványt (Seychelles-szigetek meg 3 hét, persze). készült interjú az ügyféllel, az igazgatóval, valamint a szakmai igazgatóhelyettessel, utóbbi beszámolt róla, hogy éppen milyen fejlesztéseket terveznek a vállalatnál, hogy javítsák a kommunikációs csatornák hatékonyságát. ezután a kerekpeterdi néptánccsoport előadásában Matyó-táncokat tekinthettek meg a jelenlévők.
amikor aztán az egész ünnepség véget ért, és a nagy embertömeg elvonult, akkor hárman maradtak csak a helyszínen. Péter (ügyfél), Kovács Józsi (szerelő) és egy rövid létra.
juhaszvik 2019.01.22. 11:28:47
Terézágyú 2019.01.22. 11:40:17
Ja, és az eredeti megrendelőlapot (amelyre ráviszik a megjegyzéseket) nem látja se a szerelő, de még a diszpécser se.
FDToth 2019.01.22. 12:28:51
Terézágyú 2019.01.22. 12:38:15
rarabel 2019.01.22. 15:55:51
Túlterheltek.
És akkor most hova sz@rjon a Kedves Ügyfél?
BTO11 2019.01.22. 16:39:40
Megyeszékhely:területen 2 mūszeresz maradt az emult kb 3évben a 7böl.
Rabszolgatörvėny az upc-nek jol jön.
Üdv 1 volt kiszállo müszerėsz.
Laredo 2019.01.22. 18:25:09
Csokis · http://csokis.blog.hu 2019.01.22. 18:26:19
Csokis · http://csokis.blog.hu 2019.01.22. 18:29:10
Nigel1992 2019.01.22. 19:23:57
HjCRN+y7 2019.01.22. 21:29:59
Fülig José 2019.01.22. 22:12:02
Nancsibacsi 2019.01.22. 22:24:54
- Oda kell adni a szerelőnek
- Hosszú létra kell
Nancsibacsi 2019.01.22. 22:32:03
Kiderült hogy a switch portszáma véges volt, és több előfizető volt mint lyuk. Ezért mindig kihúztak egyet - aki ha szerencse volt, napokig nem netezett, így napokig nem kaptak bejelentést a "hálózati hibáról". Aztán mikor kaptak, jöttek, és kihúztak egy másikat. Míg rá nem szóltam néha az enyémet is :-)
Leooo 2019.01.22. 22:48:56
Leooo 2019.01.22. 23:01:26
Rastafári 2019.01.23. 01:04:55
Azért a többségére eléggé nagyvonalú lenne azt írni, hogy műszerész...
whale 2019.01.23. 08:31:34
math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.01.23. 08:39:40
Fecco85 2019.01.23. 09:35:18
mirandamama 2019.01.23. 09:47:26
blasiusii 2019.01.23. 11:03:25
boom2 2019.01.23. 11:09:51
- A többi "szolgáltató" pont ugyanilyen.
- Az ország jelentős területén nincs módod választani, mert csak egy "szolgáltató" van, de komplett falukat tudok, ahol szószerint semmi lehetőség nincs.
ui.: van olyan ember ebben a kibaszott országban, aki még rácsodálkozik hasonló dolgokra??
Sírjak vagy röhögjek?
Xezs7 2019.01.23. 12:35:33
Xezs7 2019.01.23. 12:39:54
BTO11 2019.01.23. 18:28:38
Hany ora is volt az nap?de volt hogy 13 napot nyomtam 1 huzamba hetvegi muszak+keszenletbol vegzett munkak,13. Napon hazafele autopalyan majd elaludtam. Cerna szakadt cca 2 1/2 eve mashol nyomom de elotte 26 evig jogelodokkel upc.
illiana 2019.01.23. 21:18:18
The Good Boy 2019.01.23. 22:21:44
Pont egy éve készült el az új házam, és akkor kötötték be a netet, tv-t a házunkba. És így egy év rabságot irtunk alá, cserébe az ingyen bekötésért (arról és a közös kapcsolat nem túl zökkenőmentes első heteiről is megérte volna homár posztot csinálni, de végül idő hiánya miatt szerintem nem írtam meg).
Hétfőn bementünk az irodájukba, hogy mivel hamarosan lejár a rabság, mivel tudnak maguknál tartani. Ügyintéző konstatálja, hogy valóban, jövő héten letelik a "hűség", és kérdi, hogy milyen csomagot szeretnénk összeállítani. Mondom neki, hogy semmilyent, maradjon ugyanez, csak látni szeretném, milyen opciók lesznek az egy év után. Ügyintéző közli, hogy a csomagunkban foglalt netet már kivezették, attól minimálisan gyorsabb netet tud csak adni, és úgy újabb egy év rabsággal 100 ft-al több lesz a havidíj, mint eddig volt. Kérdem, hogy most, hogy letelt a hűségidő, hogyan fog változni a jelenlegi előfizetés? Válasz: sehogy, minden marad a régiben, a régi, hűségre kötött összeggel együtt. Tehát, ha jól értem, a rabság többe kerülne (nyilván nem, mert kapnék pár %-nyi net sebességtöbbletet, amire nincs szükségem, mivel a jelenlegi bőven megfelelő), mint szabadon bármikor szerződő user státuszban. Hát ezek után eszembe nincs többet az irodájuk felé menni, max, ha valami problémám lesz, vagy lemondom a szerződést. Ennyire fontos nekik az ügyfél megtartása... Hozzáteszem, a mi kis 10-12 házból álló csendes zsákutcánkban csak ketten vagyunk velük szerződésbe, de a szomszédom már mondta pár hete, hogy a hűség után szolgáltatót vált, mert sokkal kedvezőbb feltételekkel kapna a településen jelen lévő másik szolgáltatótól hasonló csomagot. Most én is megvárom, hogy milyen lesz a szomszéd új szolgáltatása, és akkor ahogy a Foxi Maxiban mondanák: "Agyő, balra el"...
Rastafári 2019.01.28. 11:30:51