Tékozló Homár

Hiába állítja az Euronics, nem én mondtam le a rendelést!

2018.12.10. 14:46 | Homár Hilda | 63 komment

screenshot_2018-12-07_14_02_17.png

Arról más sokszor volt szó, hogy a netes vásárlás esetén még nem érezhetjük magunkénak a kiszemelt terméket csak azért, mert betettük a kosárba és megnyomtuk a rendelés leadása gombot. Ezúttal azonban olvasónk ennél tovább jutott, mégsincs tabletje. A webshop szerint ő mondta le a rendelést, szerinte meg egyszerűen nem tudták vagy akarták kiszállítani neki az akciós áron, és ehhez a trükkhöz folyamodtak. Mit lehet tenni ilyen esetben? Megkérdeztük.

Tisztelt Tékozló Homár!

Az én történetem az Euronics áruházról szól. Csodálatos mese ez, ami tökéletesen bemutatja, hogy a korrekt ügymenet, tisztességes kereskedelem nagyon messze jár még a nyugati minőségtől. (Tisztelet a kivételeknek) Valószínűleg öregszem, pár éve még elmondtam volna pár „miatyánkot” és mentem volna tovább. Most viszont elegem lett, azt gondolom rendet kellene már tenni ezen a területen. ( is )

Egy csodálatos reggelen megrendeltem az online felületen egy Tabletet, melyet szüleimnek szántunk közösen testvéreimmel.  (Igen, akciós, születésnapos, Black Friday-es, csaknálunk termék) A Tablet megrendeléséről kaptam visszaigazolást, köszönték, hamarosan értesítenek a kiszállításról. Pár nap elteltével kaptam egy levelet, hogy a terméket kb. két hét múlva tudják szállítani, türelmemet kérik. (Gondoltam belefér, van még idő karácsonyig)

A két hét leteltével hajszál pontosan jött egy új levél, hogy a rendelésemet lemondtam ( ÉN!) tudomásul veszik.  (Hogy mi ??? )

Ügyfélszolgálat felhív, ahol érdeklődő kérdésemre közölték, hogy de hát én töröltem a rendelésemet, mi a baj? Visszafogtam magam, megkértem az ügyintézőt, nézze már meg a rendelési történetet, valamint nehezményezném, hogy azt állítják én mondtam le a rendelést. ( Ezzel ugye nyilván lehet menni a fogyasztóvédelemhez, csak azt tudom bizonyítani az e-mailel, hogy lemondtam a rendelést ) Tökéletes megoldás, ezzel a cég levédte magát a szállítási kötelezettséggel szemben. Bravó!

Mondom, lendüljünk túl ezen a nem túl korrekt viselkedésen, (Nem ez a megfelelő szó)  akkor kérném az eredeti megrendelésemmel megegyező kedvezményt biztosítani egy másik termékre.  (A rendelt termékből már nem kapható, bár a honlap szerint készleten volt egy halom áruházukban) Na, azt nem,  sajnálják és elnézést kérnek (Szegény ügyfélszolgálatos hangján érezni lehetett, hogy tudja tökéletesen igazam van, de ki van adva mit mondhat) Megjegyezném még, hogy az e-mailben írt visszajelzésemre semmi válasz nem jött tőlük, majd lenyugszik az idióta.

Tehát, summázva: mivel nem tudják szállítani az akciós megrendelést, két hétig pihentetik, majd törlik a rendelést mint ha Ő törölte volna. Az ügyfél meg nyugodtan várjon két hetet, majd megoldja a vásárlását máshol, kit érdekel. Alternatív megoldás az ügyfél részére? Semmi. Viszonthallásra.

Nos, ennyi… Nálam elérték, hogy minden ismerősömet lebeszéljem az Euronics-ról.

Képek csatolva…

üdvözlettel,

P.Gábor

 

Kedves Olvasó!

  •  Az elektronikus úton történő szerződéskötésre a Polgári Törvénykönyv külön szabályokat állapít meg, amelyet a lent megjelölt jogszabályok tovább részleteznek. A szabályok lényege szerint az interneten közzétett árakhoz ajánlati kötöttség nem kapcsolódik, ez még csak az ajánlattételt megelőző ajánlattételre történő felhívásnak tekinthető.

    A fogyasztó a megrendelés leadásával tesz az adott termék megvásárlására vonatozó vételi ajánlatot, amely akkor válik hatályossá, amikor az a másik fél (webáruház) számára hozzáférhetővé válik. A kereskedő köteles a fogyasztó megrendelését haladéktalanul, de legkésőbb 48 órán belül visszaigazolni. Amennyiben ez nem történik meg, akkor a fogyasztó nem köteles az árut átvenni, akkor sem, ha az mégis megérkezik. Fontos tudni, hogy önmagában az automatikus visszaigazolás nem feltétlenül jelenti azt, hogy a szerződés ténylegesen létrejött.

  • Honnan tudod mikor jött létre szerződés? Amikor az eladó megfelelő tartalmú üzenetben vagy más alkalmas módon értesíti a vevőt a rendelés teljesítéséről, vagy – a választott szállítási és fizetési mód függvényében - a termék feladásáról, illetőleg az átvétel lehetőségéről. Ettől az időponttól tehát az eladó igényt tarthat a vételár megfizetésére, a vevő pedig a megrendelt dolog átadására.
  • Ennek megfelelően tehát álláspontunk szerint a webáruház a megrendelést törölheti egészen addig a pontig, amíg a szerződés létre nem jön. Abban az esetben, ha a fogyasztó a vételárat a szerződés létrejötte előtt megfizette, a vállalkozás köteles azt visszafizetni, annak elmaradása esetén pedig jogalap nélküli gazdagodás jogcímén lehet azt a vállalkozástól követelni fizetési meghagyásos eljárás, békéltető testület előtti eljárás vagy bírósági eljárás útján.

Amennyiben a fent leírtak ismeretében a szerződést megkötöttnek tekinted, javasoljuk, hogy panaszodat és a szerződés teljesítése iránti igényedet írásban, belföldi tértivevénnyel megküldve mielőbb közöld a vállalkozással.

  • Vállalkozás a panasszal kapcsolatban köteles írásban, indokolással ellátva válaszolni legkésőbb 30 napon belül a fogyasztónak.
  • Ha a vállalkozás nem küld határidőn belül indokolással ellátott választ, akkor a panaszkezelés szabályainak megszegése miatt az illetékes kormányhivatal fogyasztóvédelmi osztályához fordulhatsz, ha pedig elutasítja a panaszt a vállalkozás, akkor dönthetsz úgy, hogy az igényedet az illetékes békéltető testület (bővebben itt:http://www.bekeltetes.hu/ ) előtt vagy közvetlenül a bíróság előtt érvényesíted. A békéltető testület ingyenes eljárása során a rendelkezésre álló bizonyítékok alapján még mindig nyitott a lehetőség arra, hogy a felek az ügyben megállapodást kössenek.
  • Megjegyezzük továbbá, hogy álláspontunk szerint az esetleges eljárások során a vállalkozásnak kellene bizonyítania az állítását, miszerint a fogyasztó törölte a megrendelést, azaz állt el az adásvételi szerződéstől.

Felhasznált jogszabály:

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Terézágyú 2018.12.10. 15:16:10

"megkértem az ügyintézőt, nézze már meg a rendelési történetet, valamint nehezményezném, hogy azt állítják én mondtam le a rendelést."

Ööööö... tessék???

Most akkor volt valami a "rendelési történet"-ben vagy sem???

Szarazkoro 2018.12.10. 15:32:25

Ez sem mai taktika, ha reklamalnal, akkor meg siman lepattintanak. Sajnos nem hiszem hogy barmit is tud tenni a kedves posztolo, mint hogy lenyeli a bekat, es keres egy masik tabletet mashol.
Ova intenem a kiszallitastol is mert Karacsony korul rendelni igen szivatos, van esely hogy nem erkezik meg.

Antalbaba 2018.12.10. 15:36:05

Mi az ördögért ne kérhetném, hogy vagy bizonyítsák, hogy lemondtam, vagy szállítsák?

vape 2018.12.10. 15:43:22

Még szerencse, hogy nem új építésű lakást előlegezett le a posztoló. Mert mostanság már azzal is eljátszák ugyanezt egyes építőcégek: írnak levelet, hogy vis maior helyzet miatt (nincs munkaerő, anyagárak jelentősen nőttek, akármi) a szerződést nem tudják teljesíteni, majd visszautalják az eddig befizetett összeget x napon belül. Közben azt látni, hogy a weblapjukon már hirdetik 30-40%-kal magasabb áron ugyanazt a lakást, amire a (néhai) vevő egykor szerződést kötött.
A leírtak alapján könnyen előfordulhat, az Euronics is beállt a sorba.

Astop 2018.12.10. 16:12:30

+1 ugyan így jártunk mi is. 3hét, 5email, 10telefon után kaptuk vissza pénzünket. Méghogy mi mondtuk vissza a megrendelést: nem tudott egyszerüen szállítani. Borzalom, soha többett nem rendelünk a @onics-tól.

campobaszo 2018.12.10. 16:13:32

@vape: Ha már meghalt szegény (néhai vevő),akkor nincs probléma.

ekat 2018.12.10. 16:22:07

Az mindig is látszott az Euronics-on, hogy gagyi, de azt nem gondoltam volna, hogy ennyire.
A kedvenc emlékem róluk egyébként a nyakig kolbászszagúan kiállított hűtő. :) Akkor mentem ki onnan és többet vissza se. :)

Sir Galahad 2018.12.10. 16:54:58

Szerintem a helyzet egyértelmű. A cég állítja, hogy a poszt-toló lemondta a rendelést. Tudja ezt a cég valamivel bizonyítani (e-mail, postai levél, rögzített telefonbeszélgetés, amelyben a poszt-toló közli a lemondást)? Ha igen, a poszt-toló hazudik, toll a fülébe, ha nem, a cég hazudik, lesz szíves a föld alól is keríteni egy ugyanolyan tabletet, az eredeti árért elküldeni és elnézést kérni.

MrZed001 2018.12.10. 19:09:32

Sajnos teljesen mindegy, hogy:
- ügyfél mondta vissza a rendelést,
- vagy az ő "nevében" kamuból a cég ,
- vagy tisztességesen visszamondta maga a cég
Mind legális, minden esetben nem kell a cégnek kiküldenie a terméket a megrendelt áron.

Nem mondom, hogy ez erkölcsileg, vagy morálisan elfogadható ... de legális (a kormányunk szlogenje is lehetne)

am22 2018.12.10. 21:38:44

Rendeltem. Megkaptam. Egy hét múlva jött az e-mail: sajnálják hogy lemondtam a megrendelést. :)

Linnax 2018.12.10. 23:52:11

Éppen ma panaszkodtam én is, hogy azt hazudják, nem voltam itthon. De ezt a fuvarozók mondják. Lehet, hogy lopják a nekik tetsző árut?

Pic 2018.12.11. 01:10:23

Ez a történet sehogy sem kerek. "Véletlenül" van rálátásom a dologra, mint szakmabeli

1. Ha az ügyfél lemondta van rá bizonyíték:
- van email
- vagy van ügyfélszolgálaton magnófelvétel

2. Ha az eladó áll el: akkor is ugyanez: Kell legyen rá bizonyíték

Tehát kellene bizonytaniuk valahogy a dolgok megtörténtét, ha a fogyasztóvédelemnél panaszt teszel.

DE
és itt a DE ami a HOMÁR válaszában is benne van.

- Az eladó részéről az első email, CSAK egy automatikus visszaigazolás, hogy megkapták "a vételi ajánlatodat"

- Ha bármelyik következő levélben szerepel valami olyasmi, amiben ráutalnak, hogy ők ezt a rendelést elfogadták és teljesítik, vagyis valami olyat írnak le, hogy
"rendelését rögzítettük rendszerünkben"
"rendelését visszaigazoljuk"
"rendelését elfogadtuk"
"Köszönjük megrendelését azt ....kor teljesítjük"

Akkor a rendelést elfogadták és innentől kezdve nekik azt teljesíteni kell akármekkora bukta is lesz nekik.

HA VISZONT ilyet nem írtak, sőt olyat írtak, hogy
"rendelését most nem tudjuk teljesíteni, de dolgozunk rajta"
"HIBA a rendelt termék nincs készleten, rendelését nem tudjuk feldolgozni
stb
stb

Nos ebben az esetben nincs semmi kötelezettségük.

TEHÁT összefoglalva:

Látni kellene a lemondó emailt

Látni kellene az ő emailjeiket, hogy mennyire kötelezték el magukat....

ételizésítő 2018.12.11. 01:47:03

Biztosan úgy értették, hogy beváltják egy magyar nyelvtan tankönyvre, mert az jobban rád fér, aki ennyire nem tud írni, az ne tabletezzen.

tpl 2018.12.11. 05:18:31

@MrZed001: nem, nem a kormányunk szlogenje lehetne, hanem a magyar gondolkodás szlogenje. Tipikusan magyar ügy, egy olyan országban, ahol ay emberek egy jelentős része gyökértelen proli. Véleményem szerint a kormány tökéletesen leképezi a magyar valóságot. Ha valami, akkor ez legitimálhatja a kormányzati visszaéléseket.

Lawkoto 2018.12.11. 08:03:14

@Pic: az euronics oldalán nem rendeltem, de ahonnan igen ott egy kattintás volt a honlapon a lemondás. Nem kellet se email se telefon..

Terézágyú 2018.12.11. 08:40:43

@am22:
"Rendeltem. Megkaptam. Egy hét múlva jött az e-mail: sajnálják hogy lemondtam a megrendelést. :)"

Jó a rendszerük.
Nekik is.
Mint a mávnak.
Meg a bkvnak az e-jegy-rendszere.

Im just here for the comments 2018.12.11. 08:48:31

Engem az érdekelne a legjobban, h miért nem látom a homár posztokat az értesítőben.

Quuuziii 2018.12.11. 08:55:38

"akkor kérném az eredeti megrendelésemmel megegyező kedvezményt biztosítani egy másik termékre."

A posztolónak ingyen pénz kellett, nem a tablet ajándékba a szüleinek. Nem kapta meg. Történet vége.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.12.11. 08:56:00

@Pic: a legtöbb online shopban nem kell írásban vagy szóban lemondani, van rá funkció a webshopban. Rákattintok és kész. Azt mondjuk nem értem miért nem csatolt képet arról a felületről is, de mivel nem pedzegette a levélben tovább a dolgot, gondolom ott is látszik, hogy mikor lett törölve. Nyilván ez semmire nem bizonyíték, ugyanakkor az ellenkezőjére sem, szóval ez a sztori nagyjából ennyi volt.

Nancsibacsi 2018.12.11. 09:06:20

Mivel az euronicsnak kell bizonyítania, hogy tényleg a megrendelő állt el az üzlettől, így ezen még tovább lehetne lendülni, viszont sokat ezzel nem ér a poszter, mert nem létező terméket árultak, nem volt a teljesítésről értesítés, addig meg szabadon lemondhatják az egészet (fölösleges hazugság nélkül).
Simán hanyagolni kell őket.

Nancsibacsi 2018.12.11. 09:14:28

@onlajnok: "a legtöbb online shopban nem kell írásban vagy szóban lemondani, van rá funkció a webshopban. Rákattintok és kész."
De ha a webshop üzemeltetője nem tudja hitelt érdemlően bizonyítani, hogy a gomb által kiváltott tranzakciót csak a jogosult személy tudja és csak így kiváltani (értsd: nem lehet hátulról belenyúlni a rendszerbe, kézzel beleírni a db-be, stb), akkor bizony ez a gomb érvénytelen.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.12.11. 09:47:37

@Nancsibacsi: hát pedig nem fogja tudni, sőt épp az ellenkezője kívánatos, hisz bármi van, egy adminisztrátornak bele kell tudni nyúlni és tudnia kell törölni, módosítani bárki rendelését. Ehhez természetesen megfelelő logolás kell társuljon, azaz ilyen esetben látszani fog, hogy ki volt az a user, aki az akciót végrehajtotta. Persze nyilván nincs olyan rendszer, amiben megfelelő hozzáférésekkel ne lehetne egy ilyen dolgok nyom nélkül megtenni, sőt akár azt a helyzetet is elő tuják állítani, mintha tényleg a user nyomta volna meg.

2018.12.11. 09:58:47

Megértem a szakértőt,de van egy kis hiba,amire nem tért ki.Az,hogy a Euronics azt állítja,a vevő mondta le.Ennek nyoma kell,hogy legyen a rendelés állapotában és visszaigazoló mélt is kell róla kapnia.Ha egyik sincs,akkor hazudnak,innentől fogva ez már nem csak fv. történet.Én anyámnak rendeltem náluk karácsonyra Panasonic dect telefont.Elírták a honlapon az árat,10990 ft helyett 1990ft...rendelés,igazoló levél,várakozás,para,hogy hisztizni fognak.2 nap múlva mél,mehetek érte.Vittem a papíromat,telón kimentve az fv. törvény,gyerek mellettem,kioktatva,ha szólok mindent rögzítsen.Eladó bepittyenti a telefont,kijelzőn a rendes ár.Nézi a papírt,kijelzőt,bámul rám furcsán,majd egy szó nélkül átírta az árat.Csoda?Az.Gondolkoztam rajta,ha mondjuk tízet rendelek,akkor is lenyelik?

Dezsike 2018.12.11. 10:17:03

@Nancsibacsi: Nem egészen így van, olvasd csak el mégegyszer. A megrendelés után kapott egy humán közreműködésű levelet, hogy a szállítás két hét múlva várható. Innentől kezdve a szerződés létrejött, le kell szállítaniuk a tabletet, a vevőnek meg ki kell fizetnie a visszaigazolásban szereplő végösszeget. A posztoló helyett én viszont inkább egy laptopot vennék. Többmindenre használható és nem kerül sokkal többe. Buszos netezésre meg ott az okostelefon - azon többnyire közvetlen mobilnet is van, nem kell hotspottal szórakozni.

káposzta 2018.12.11. 11:15:35

Euronics most már egy hulladék, a zugwebshopok szintjén van. Nézz körül az árukeresőn vagy rendelj Kínából.

vodicska úr 2018.12.11. 11:49:24

Néhány éve a zeuronicsbe láttam egy jóféle mosógépet, meg is vettem, de a horpadt oldalú bemutatódarabot küldték ki (előtte leegyeztettük, hogy peeeeeeersze van készleten, neeeeeem, nem ezt teccik kapni, hát ez horpattt), úgyhogy egy lendülettel visszaküldtem és besétáltam a pénzért. Odaadták, azóta ha meglátom a szép kék színű reklámújságjukat, már robogok is a kutya után, hogy legyen mibe csomagolni a kutyaszart. Tudom, vissza is kéne küldeni nekik a töltött újságot, de már nem haragszom... hashtag sosetobbeteuronics

Terézágyú 2018.12.11. 12:28:02

@vodicska úr:

Igen, így vagyunk ezzel mindannyian, hogy egyetlen eset miatt elkezdünk rühellni valamit
Vagy valakit.

klezsola 2018.12.11. 13:09:24

@Pic:

OK.
Akkor mi a helyzet, ha nem csak visszaigazoló email volt, de számlát is kaptam, majd ki is hozták, kifizettem. De itthon derült ki, nem a rendelt termék van a csomagban. Visszaküldtem. Ígérték, hogy küldik, amit rendeltem. Majd közölték (Média Markt), hogy „ja, bocs, elírás történt” és visszautalták a zsetont. Illetve vásárlási utalványt ajánlanak kárpótlásként.
De én továbbra sem azt szeretném, hogy pénz vissza, illetve utalvány, hanem a rendelt termék. Ez esetben is igaz, hogy: „a rendelést elfogadták és innentől kezdve nekik azt teljesíteni kell akármekkora bukta is lesz nekik.”?

Terézágyú 2018.12.11. 13:19:01

@klezsola:
"Ez esetben is igaz, hogy: „a rendelést elfogadták és innentől kezdve nekik azt teljesíteni kell akármekkora bukta is lesz nekik.”?"

Kössük össze azzal, hogy pontosan olyan terméket, ahogy írva volt. Tehát ha egy bolt igér egy szgépet win10-zel, de elírják, és helyette Win1-et ígérnek, akkor bíróságra is lehet menni, hogy márpedig nekem az kell, amit ígértek: win1-es gép!!!!

vbn 2018.12.11. 14:03:44

@Terézágyú: Pontosan, mert a becsületet csak egyszer lehet eljátszani!!! (Arról nem is beszélve, hogy kb. még 500 helyről lehet műszaki cikkeket rendelni...)

De ha újra ott vásárol és megint rosszul jár, akkor meg jönnek a 'Vadász-vadász, te .... jársz ide!' idézetek! :-)

vodicska úr 2018.12.11. 14:04:05

@Terézágyú: érzek a válaszodban némi iróniát, és érdekel is a véleményed, ezért, hát jahh...
Teljesen egyetértek, ti mind ilyenek vagytok...

MrZed001 2018.12.11. 14:22:49

@tpl:
Ugyan, ugyan. Ha te igaznak gondolod magadra nézve, nos, csak sajnálni tudlak.
Én magam, családom, barátaim, ismerőseim tekintetében semmi ilyet nem látok.
Inkább mondanám, hogy egy erőszakos többség ráült és rákényszeríti akaratát és stílusát a csendes többségre. Sokan asszimilálódtak, de ez visszafordítható.

Amivel támadni érdemes Euronics-et amúgy pont az, ami a reklámújságba szerepel de kapni nem lehet kategória. Ezért elég durván szokták büntetni őket, és valljuk be, jogosan.

Kondom Keselyű 2018.12.11. 18:18:00

A kerdes, hogy a sok szaz, ezer megrendelesbol csak az ovet toroltek-e igy ? Ha nem, hol a tobbi "karosult?"

Xezs7 2018.12.11. 18:46:33

Holnap megyek hozzájuk egy olyan termékért, ami elvileg minden budapesti üzletükben készleten van. Kíváncsi vagyok, hogy ez tényleg így van-e, vagy csak szarnak a weboldalon megjelenő infokra.

Nick-son 2018.12.11. 19:35:53

@Pic: igen, valahogy így gondolom én is, bár ha azt írták két hét múlva szállítanak, akkor visszaigazolták nem?

Szerintem az is lehetséges, hogy a törölt rendelésekre nincsenek különböző státuszok, vagy az euronics -os dolgozó rosszat választott ki amikor frissítette, vagy nem tudta mi a különbség köztük.

Igazából jogos, hogy a fogyasztó ragaszkodik hozzá amit és amennyiért meg akar kapni, ugyanakkor a vállalkozás se tud sok mindent csinálni, ha egyszerűen nincs neki és olyat nem tud küldeni, mert elfogyott, rosszul adta meg a dolgozó a készletet, vagy átment rajt a targonca, felgyulladt, vagy bármi. Másikra meg nem biztos, hogy tud olyan kedvezményt adni, hiszen a balek frájdéjre beszerzett vacakok (áruk) valószínűleg speciálisan az alkalomra tervezett áron és körülmények között kerültek beszerzésre. Ugyanakkor mért kellene, hogy ez érdekelje a fogyasztót?

Szerintem ezt a jog útvesztőiben lehetetlen megoldani, vagy aránytalan áldozatokkal jár.

Talán a legegyszerűbb lenne a kereskedőnek, ha már belefutott egy ilyenbe adni valami érdemi kedvezményt, kb. mint a balek frájdéjes árkülönbség (hacsak nem drágábban adták mint annak előtte). Jó fej is lehet, fogyasztóbarát is, egy kis vevőmegtartás, meg a rossz helyett jó híre terjedne. Én ezt csinálnám, összességében még ez a legolcsóbb megoldás.

Balfredo Alfredo 2018.12.11. 21:03:05

Az egész sztoriban a zEuroNix hozzáállását nem értem.
Egy vállalkozás általában abból él, hogy terméket vagy szolgáltatást ad el bizonyos haszonnal.
Jelen esetben nem csak a konkrét eladás hiúsult meg a rendelés - amúgy mondvacsinált - lemondása miatt, hanem a póruljárt megrendelő megfogadja, hogy innen soha többé semmit. Rossz esetben valamennyi ismerősét is erre bíztatja.
Mi ebben az üzlet?

Quuuziii 2018.12.11. 22:34:35

@Balfredo Alfredo: ez a megrendelő kb. csak a black friday miatt ment oda, hogy a legolcsóbban kapjon meg valamit, mindegy mit, vagy ha lehet, inkább ingyen. Ezzel az Euronics nem sokat veszít. Aki edfig oda járt, ezután is oda fog, aki pedig nem, nem emiatt nem.

Pic 2018.12.12. 00:46:30

@klezsola:
Akkor mi a helyzet, ha nem csak visszaigazoló email volt, de számlát is kaptam, majd ki is hozták, kifizettem. De itthon derült ki, nem a rendelt termék van a csomagban. Visszaküldtem. Ígérték, hogy küldik, amit rendeltem. Majd közölték (Média Markt), hogy „ja, bocs, elírás történt” és visszautalták a zsetont. Illetve vásárlási utalványt ajánlanak kárpótlásként.
De én továbbra sem azt szeretném, hogy pénz vissza, illetve utalvány, hanem a rendelt termék. Ez esetben is igaz, hogy: „a rendelést elfogadták és innentől kezdve nekik azt teljesíteni kell akármekkora bukta is lesz nekik.”?

A törvény egyértelmű.
Megrendelted, elfogadták, visszaigazolták, Megvetted, kiszállították.
Tévesen szállították ki, akkor korrekció és kiszállítja azt amit megrendeltél.
EZEN A PONTON már nincs elállás.
Teljesítenie kell.
Ha nem tud, mert megszűnt a termék, akkor egy olyat kell felkínálnia helyette, ami tudja ugyanazt amit te megrendeltél.

Ezen a ponton a pénzvisszaadás és a bocsika az a konkrét kibaszás iskolapéldája hiszen hiába kapod vissza a pénzed, az a cucc annyiért már nem lesz kapható...

Őszinte leszek:
Én nem vagyok a fogyasztóvédelem híve, mert szakmabeliként hülyeügyfél allergiában szenvedek én is.
Nyugodtan beszélhetek, mert nekem is kifelé áll a szekerem rúdja, 10 év után megkaptam én is a halálos dózist.

Őszinte leszek és ne vegyétek bántásnak, de naponta szembesülök azzal, hogy az emberek nagyon hülyék de legalább aggresszívak, a kötelességeikről fogalmuk sincs, de a jogaikat nagyon tudják.

Ráadásul általában pontosan nem a NOOORMÁLIS ügyfelek kerülnek hozzám, hanem naponta látom a sok kis fillérbaszó, ügyeskedő állatot, aki azon van, hogy addig ügyeskedjen amíg a rendszert kihasználva valami jogtalan előnyhöz nem jut.

A fogyasztóvédelemben meg tisztelet a kivételnek rengeteg hülye barom van aki magyar embert és kereskedelmet még nem látott és szerinte minden magyar ártatlan bárány akinek soha egyetlen bepróbálkozós gondolata nincs, DE AZOK a szemét boltosok azok bizony mind kutyák..... 10 év alatt KETTŐ normális ügyintézővel találkoztam a sok véresszájú jogvédő mellett..

Na ilyen környezetben dolgozunk... ezért is van létszámhiány és csak rosszabb lesz.

Ugyanakkor ami jogos az jogos és a trükközés az trükközés és néha bizony tényleg az "a szemét boltos csinálja" !!!

Szóval a boltokban is magyar emberek vannak. A sok hülye barom ügyfél szétszivatja őket és ha lehetőség van akkor törlesztenek. :))) Sajnos ilyenkor ártatlanokon is csattan ostor.

Ha igazad van, akkor Ilyenkor tényleg érdemes panaszlevelet írni, kicsit balhézni.

Pic 2018.12.12. 01:24:22

@a lekvár neve puffin:
"Megértem a szakértőt,de van egy kis hiba,amire nem tért ki.Az,hogy a Euronics azt állítja,a vevő mondta le.Ennek nyoma kell,hogy legyen a rendelés állapotában és visszaigazoló mélt is kell róla kapnia.Ha egyik sincs,akkor hazudnak,innentől fogva ez már nem csak fv. történet.Én anyámnak rendeltem náluk karácsonyra Panasonic dect telefont.Elírták a honlapon az árat,10990 ft helyett 1990ft...rendelés,igazoló levél,várakozás,para,hogy hisztizni fognak.2 nap múlva mél,mehetek érte.Vittem a papíromat,telón kimentve az fv. törvény,gyerek mellettem,kioktatva,ha szólok mindent rögzítsen.Eladó bepittyenti a telefont,kijelzőn a rendes ár.Nézi a papírt,kijelzőt,bámul rám furcsán,majd egy szó nélkül átírta az árat.Csoda?Az.Gondolkoztam rajta,ha mondjuk tízet rendelek,akkor is lenyelik? "

Na itt a példa, Puffin esete a tipikus. ERRŐL beszéltem uraim!

Egyrészről: Ügyfél Bepróbálkozik. Kibaszottul felkészül és kész kiverni a balhét.
(.... Ne bántódj meg, te is leírtad és elismerted, hogy "rámentél a dologra")

NOS, nem árt ha tudod: NEM VOLT IGAZAD.

Simán elhajthattak volna.

Másrészről:
Ebben a történetben az történt, hogy a cég hibázott, de nem korrigált. Végigvitte a történetet, nem úgy mint az Euronics példaesete, meg a Médiás másik eset amit előzőleg elemeztem.

VISZONT IGAZAD IS VOLT, mert az üzlet végül mégis létrejött.

Amikor odamentél akkor az eladó nem hibázott, pontosan azt tette amit neki tennie kellett. Valószínűleg ki volt adva neki utasításba, hogy ne balhézzon az ügyfelekkel, ezt a "cég benyeli".
AZÉRT mert ezen a ponton a cég már nem visszakozhat.
Vállalta, hogy így is teljesít, innentől kezdve be kell nyelje.

A törvények ugyanis egyértelműek: NYUGODTAN lehet hibázni. Emberek vagyunk, előfordul.
Van olyan hogy téves ár, meg, hogy elírás.

A cégnek ilyenkor nem kell benyelnie a sztorit.... ha benyeli az viszont a magánügye.

Na itt jön az amiről beszéltem.

A KEDVES vásárlónak nem csak jogai, hanem kötelességei is vannak.

Mit is mond az un "nyomdai" hibáról vagy elírásról a törvény?

Az online vásárlásnak több lépése van

- eladó ajánlati felhívása azaz webshopban publikált termék és ár, reklámok, stb
- vásárló vételi ajánlata
- vételi ajánlat ELFOGADÁSA
- teljesítés
- fizetés

SOKAN abban tévednek, hogy
- amikor te megrendelsz valamit, az még nem vásárlás, hanem csak "vételi ajánlat"
- az automatikus visszaigazoló email, AZ NEM a vételi ajánlat "elfogadása". Az email csak azt jelzi, hogy "köszönjük, megkaptuk az ajánlatot"

Az elfogadás az amikor kapsz egy emailt, hogy mit, milyen áron, mikor fognak neked TELJESÍTENI.

A Te konkrét esetedben a visszaigazolás nem számít.... DE AMIKOR azt írták "Okés mehetsz érte" az bizony a vételi ajánlat elfogadását jelenti és onnantól kezdve nekik TELJESÍTENI KELLETT.

Abban a bizonyos két napban mondhatták volna nyugodtan, hogy "bocsika ezt mi most nem" ....és ebbe neked szó nélkül bele kellett volna nyugodnod.

A TUDATOS vásárló a törvény szerint ugyanis azt jelenti, hogy

- Te tudod mit akarsz vásárolni
- Tudod az a cucc mit tud
- Tudod, hogy annak mi az árszínvonala

TEHÁT amikor azt látod, hogy a telefon 15-20 ezer forintos telefon most csak 10990 az hihető, mert egy 30-50%-os leárazás még hihető. Az 1990 forint már nem igazán.

Ilyenkor NEKED KELLENE tudatos vásárlóként viselkedni és rákérdezni az eladónál, sőt felhívni a figyelmét a hibára, hogy "Te haver ezt biztos így gondoltátok??"

Ilyenkor az eladó törvényadta joga azt mondani, hogy "bocsika. elbaftuk. "

Ezután mikor azt mondják "bocsika" akkor azt neked szó nélkül el kell, kellene fogadnod.

Na ilyenkor szokott a sok okostojás balhézni mert az 1 forintos mosógépből rendelt ötöt, a 300 forintos 4K-s LED tévéből meg egy tucatot.

Tehát ilyenkor az eladó nem egy visszaigazoló emailt küld a 300 forintos tévéről, hanem egy olyat, hogy "bocsika"

Mert megteheti.

És most jön a durva vicc része a sztorinak:

Ha viszont azt mondja "odaadom" a tévét neked 300 ezer forint helyett 300 forintért akkor nagy szarban van.

1. Teljesítenie kell
2. bukik 299.700 forintot
3. Az ÁFA törvény kimondja, hogy: "Ha az eladó a piaci árszínvonalhoz képest durván eltérő árat alkalmaz, akkor függetlenül az alkalmazott ártól, NEM az alkalmazott ár után kell megfizetnie a NAV-nak az áfát, hanem a PIACI ÁR után"

Ez azt jelenti, hogy az eladó nem a 300 forint árbevétel után KELL befizesse az áfát az államkasszába, hanem a 300 ezer után.

Persze a cégek ezt nem teszik meg, de ha kapnak egy átfogó NAV ellenőrzést és ott kiszúrják akkor csúnya bünti lesz belőle.

Dupla szívás.

Übergáz.

klezsola 2018.12.12. 01:33:56

@Pic:

Köszi a válaszodat! Én is így gondoltam, de kellett egy valóban hozzáérrtő megerősítése!

Az OFF részhez: vallom, mindkét oldalon akad hülye, tufa jócskán.
Vevőként nem várom el, hogy kiny.lják a htásómat, hanem azt szeretné, ha kérdezek, bénázok, akkor segítsenek. És evidens: ne verjenek át. /Ha már szólok, ha többet adtak vissza./ Miután a családban engem leszámítva indenki dolgozott boltban, vagy éppen vezetett üzletet, így a másik oldalt is ismerem - a köszönés nélkül arcozó, egy akármi LESZ típusú gyökereket tuti nem viselném el.
Igen, ha lehet - pláne az internetes vásárlás esetén, - megkeresem ahol olcsóbb egy adott termék, illetve úgy érzem jobban megéri nekem. De...
Amúgy a fenti esetben bár Black Friday alkalmával rendeltem a telefont, de már bő egy hónappal korábban kinéztem és követtem, miként alakul az ára. Miután baromira nem (volt) sürgös, úgy döntöttem, kivárom a BF-et, hátha belefutok egy kellemes akcióba. De csak és kizárólag ezt az egy típust néztem! /Nem is az ár volt a döntő, mert csak 1-2 ezer forint difi volt a 40 ezres tételnél. A többivel ellentétben 2 év garit igérő ajánlat és a több bolt miatt választottam a Média Markt-ot./

klezsola 2018.12.12. 01:45:25

@Pic:

A Média Markt - utólag nálam is „adatrögzítési hibára” hivatkozik: egy 4 GB RAM-os telefont rendeltem és 3GB RAM-ost hoztak ki. Mint fent írtam, 1-1,5 hónapja figyeltem a terméket, tehát eléggé tudatos vásárló voltam. Az ár is hihetőnek és nem elszúrtnak tűnt...
/Mellékesen, közben már megérkezett a - máshonnan - rendelt üvegfólia is a telefonhoz.../

Pic 2018.12.12. 11:59:22

A Mediamarkt ugyanúgy elkeféli a dolgokat, mint bárki más. nagy számok törvénye. Viszont a MM általában a vásárlók felé próbál "jófiú" lenni. Ha bajod van akkor ő benyeli a sztorit, aztán erőből keménykedik a beszállítóval.

Nem tudom nálad miért keménykednek. Valószínűleg túl egyértelmű a sztori és nekik kell benyelni a dolgot, nem tudják a beszállítón leverni.

Nyugodtan verd ki a balhét, ne kíméld őket.

Sajnos a kereskedelemben annyira be vannak már fenyítve a cégek, hogy amikor nyilvánvalóan nincs igaza az ügyfélnek MÉG AKKOR IS az esetek 90%-ában rábólintanak, mert ha fogyasztóvédelemhez megy az ügy akkor hónapokig szivatják őket és egyáltalán nem biztos, hogy még egyértelmű tények mellett is, hogy a fogyvédelem őket hozza ki nyertesnek.

Szóval a kereskedő számára egyszerűbb és olcsóbb rábólintani az ügyfélnek és utána a beszállító/gyártó torkán lenyomni a trutyit.

A Mediamarktban a kedvenc sztorim a "gyári hibás" noti volt a halott kijelzővel... A kijelző azért volt halott, mert a közepében benne volt egy 45-ös cipő lenyomata.....

Aztán ott volt az Iponos egér esete, ahol az ügyfél úgy bontotta ki a műanyag zsugorfóliából az egeret, hogy snicerrel körbevágta..... ezzel a mozdulattal levágta a zsinórt is.... az is gyári hibásként jött vissza a boltba a garis kollégákhoz.

Aztán Aqua-ban vásárolt ügyfél egy HD lejátszót, amit otthon házilag FW frissített, de nem jött össze.
Az életre keltésért jelképes összeget kértünk, de azt sem volt hajlandó kifizetni a delikvens, mondván garanciális... Valamiért mint szerviz direktben mi kerültünk képbe a fogyvédelemnél és eléggé ránk is másztak, aztán eléjük toltam a gyári használati útmutatót miszerint a FW piszkálása saját felelősségre történik és nem garanciális meghibásodás. Nem hatotta meg őket, ekkor elővettem az ügyfél KÉZZEL írt levelét, amiben leírta mi történt és leírta a bűvös szót is: TÖNKRETETTEM, kérlek javítsátok meg! Ezután a fogyasztóvédelem is azt mondta embernek, hogy ezt be kell nyelje. Ez egyszerűnek hangzik, de a valóságban ez az egyszerű ügy is egy 2 hónapos procedúra volt.

Egy olyan szimpla eset is 2-3 hét volt ahol (direkt nem mondok bolt nevet, sem gyártót nem akarom őket nagyon fényezni, de nagyon korrektek voltak) , szóval ahol a bolt kérésére a gyártó látatlanban megengedte a boltnak a hibás több, mint egy éve használt cucc szó nélküli cseréjét egy vadiúj modellre. Nagyon egyértelmű volt a szitu, ami halott az halott.
DE
DE a kedves ügyfél nem fogadta el a cserét??!! hanem ragaszkodott a régi megjavításához, amit meg a gyártó viszont nem vállalt.

Ezek után az ügyfél megkérte egy ismerősét javítsa meg, de nem sikerült. Teljesen tönkrevágták. Ezután az ügyfél pofátlanul visszament a boltba és nagy mellénnyel lerakta az asztalra a cucc darabjait és azt mondta, hogy "jóvan akkor mégiscsak legyen csere" és hivatalosan kérte a cserét.

A szétbarmolt cucc hozzánk került szakvéleményre. Műszerész kolléga sírt amikor meglátta a nyákon a szétégett forrasztásokat.
Embert diszkréten elhajtották a halálfa....luba.

Az ügyfél ezután a világfájdalmát kiöntötte a netre, a faszbukra, meg mindenhova.

Persze az emberek ráugrottak és a gyártót és a boltot is bealázták földig, micsoda szemét társulat, hogy szegény embernek "nem javították" meg a cuccát, pedig..., stb, stb

Végül valaki beírt a bolt nevében, hogy "de mi felajánlottunk helyette egy újat..."

Na ezen a ponton megfordult a népharag. Utólag átdobták nekünk a kommentfolyamot és ahogy néztük a kommenteket és sírva röhögtünk olyat kapott a manusz.

Raul65 2018.12.12. 12:14:58

Üdvözlet Mindenkinek!

A kérdéses posztot én küldtem el a Tékozló Homárnak.
Ennek a Blognak pont az az értelme, hogy napvilágra kerüljenek a hasonló történetek, és
a tisztességtelen üzleti trükközésekre felhívja a figyelmet, illetve egymást segítsük a hasonló esetek közlésével.
Kiegészítésként, én minden kivágott képernyőt elküldtem a Homárnak, de csak ez az egy került bele a posztba.
Megjegyezném, hogy tegnap érkezett egy levél az Euronics-tól, melyben elnézést kérnek, és átvehetem a terméket ha szeretném.
Ergo Ők is olvasták a bejegyzést.

Tehát működik.... Ez lenne a blog célja!

Az viszont érthetetlen, hogy még most is ott tartunk, hogy pár kommentelőnek annyi jött át a történetből, hogy olcsón, ingyen akartam vásárolni valamit.
Tökéletesen mindegy milyen termékről van szó! Ha valaki nem tud, vagy akar érdemben hozzászólni a témához, akkor minek koptatja a billentyűzetet?
El kellene már engedni ezt a kanapé huszáros hozzáállást. Ha nem érdekel a téma, képtelen vagy elolvasni, netán értelmezni a posztot akkor ne szólj hozzá!
Nem nagy dolog. Engedd el, menj át egy politikai posztra és vitatkozz, becsmérelj mindenkit és mindent ott. Menni fog!
Trollkodni könnyű. Gondolkodni és nem megkeseredett, rosszindulatú megjegyzéseket tenni ezek szerint nektek nehéz.

A többieknek kellemes ünnepeket kívánok! :)

Xezs7 2018.12.12. 14:34:59

@Xezs7: Voltam náluk. Az a beetető termék már nem volt olyan olcsóért, mint aminek hirdették (gondolom volt 1-2 darab üzletenként) de még mindig találtam egy másik beetető terméket egész jó áron. Igazából mindenki ezt csinálja, szóval nem tudom hogy pofátlanok-e vagy sem :)

Xezs7 2018.12.12. 14:57:41

@Pic: Írhatnál még ilyen sztorikat, ezeken jól szoktam szórakozni. Az a baj manapság a világgal, hogy a legbutább kreténeknek is olyan technika van a kezükben, aminek még az alapjait sem értik. Régebben (90-es évek) jobbára csak annak volt számítógépe, aki össze tudta rakni magának, és értett valamennyit az oprendszerhez. Ma meg ha sírni és röhögni akarok vegyesen, akkor csak felmegyek a google play-be, és elkezdem olvasgatni az applikációkhoz beküldött hozzászólásokat. Katasztrófa. A legtöbb felhasználó az alapokkal nincs tisztában, néha még azon is csodálkozom, hogy levegőt nem felejtenek el venni.

Raul65 2018.12.12. 17:06:35

@Quuuziii: "ez a megrendelő kb. csak a black friday miatt ment oda, hogy a legolcsóbban kapjon meg valamit, mindegy mit, vagy ha lehet, inkább ingyen. "

Neked külön gratulálnék. Olvasd el a cikket még párszor és talán megérted.
Értelmezd, gondold át, és utána kommentelj.

Inkább segítek: Máshol is volt ennyiért ez a tablet.
Írtak, hogy két hét múlva tudják szállítani.
A nevemben törölték a rendelést ( Két hét után )
Ha ezt nem szállítják le akkor egy másik tabletre adjanak kedvezményt. ( Nem bármi másra, bár ez félreérthető volt ) Két hét után már 20.000 Ft-al drágább volt mindenhol ez
a termék.
A poszt hatására az Euronics azonnal jelentkezett, és remélhetőleg felhagynak az ügyfél nevében történő törléssel, mivel ez már nyilvánossá vált. Erről szólna a Tékozló Homár blog.

Remélem így már érthető....

2018.12.12. 17:56:07

@Raul65: ne foglalkozz az idiótákkal.Nyilván akikről írsz sosem vásároltak akciós,kiárusításos cuccokat.

2018.12.12. 18:20:36

@Pic: Pontosan azért írtam,hogy két nap para.Jómagam is a kereskedelemben (is) dolgozok,nem kell bemutatni,mire képesek az emberek.Pontosan azért készültem,mert a) legjobb esetben semmi nem történik-ez jött be b)elkezdenek kamu dumát levágni csak nem ijedek meg,de van mit lobogtatni,utólag meg nem tudnak semmit letagadni,ha felvétel van róla.A példád azért nem jó,mert nem ügyeskedtem,nem azzal kerestem terméket,hogy tudnám szivatni őket.Valaki hibázott,nem tettek ellene semmit.Nyilván,ha megköszönik,hogy lemondtam a rendelést,rendőr-nav kollegákkal sétálok be hozzájuk.Az meg viszont már nekik lesz oltári nagy szívás.

Quuuziii 2018.12.12. 18:27:04

@Raul65: látod? Ha egyértelműen fogalmazol, akkor minden rendben lesz. Sok minden hiányzik a posztból, pl. az, hogy írásban jelezted nekik, hogy te nem mondtad le a rendelést, biztos valami informatikai hiba lehetett. De az egyértelmű, hogy nagyon vágytál a kedvezményre, hiszen nem a kérdéses tabletet vetted meg máshol, hanem a kedvezményt kérted, ezek szerint más tableten. De ezzel sincs semmi baj, csak hülyének nem kell nézni a másikat, ha mát téged hülyének néztek. (Vagy nem, mert ahogy olvashattad, más is járt úgy hogy azt hitték hogy visszamondta a rendelést, pedig már megkapta.

Csöbör Adél nyerje meg a zikszfaktort 2018.12.13. 19:00:09

Örülj neki, hogy nem kaptál semmit!
Mi vettünk ott egy laptopot. Kiderült, hogy alapból úgy kaptuk meg, hogy kicserélték benne a vinyót egy használt szarra, amit ráadásul úgy raktak vissza bele, hogy pár csavar hiányzott. Ezt árulták új laptopként.
Később úgy gondoltuk, hogy "medve, medve, te szopni jársz ide" alapon vásárolunk az Euronicsban egy rádiós ébresztőórát. Nem csalódtunk, nem működött.
Máskor is örömmel visszamegyünk.

Balfredo Alfredo 2018.12.14. 19:10:02

@Quuuziii: Nem tudtam eldönteni, hogy nem érted a helyzetet, vagy mindenáron kötekedni akarsz.
Ami történt: a webáruház meghirdetetett egy terméket eladásra, az ügyfél megrendelte, de a webáruház nem szállította le. Ez teljesen független attól, hogy az ügyfél hirtelen rádöbbent: a továbbiakban képtelen tablet nélkül élni, vagy azért akart tabletet vásárolni, mert a fekete pénteken olcsóbban remélt hozzájutni.
A lényeg, hogy a webáruház nem akart eladni. Képzeld el, hogy az utcán járva meglátsz egy kirakatban egy terméket a hozzá tartozó árcédulával. Bemész, hogy megvedd, de a bolt egyszerűen nem hajlandó eladni. (Természetesen a hagyományos boltokban is előfordul, hogy kifogy valami, de ilyenkor azt a valamit nem teszik a kirakatba, vagy ha az az utolsó példány, ami a kirakatban van, akkor eladják azt is.)
Az én véleményem továbbra is az, hogy a webáruház helytelenül cselekedett és oda sem megyek többet. Te ettől függetlenül ott vásárolsz, ahol akarsz.

Quuuziii 2018.12.15. 10:54:28

@Balfredo Alfredo: én reagáltam a rendelkezésre álló információk alapján. A történet hézagos, és az euronics válaszát sem láttuk. A boltos példa teljesen más szituáció, de ha már egy teljesen más szituációt akarunk kitárgyalni, miközben én keresem a kesztyűt, egy masik vásárló már értesült arról, hogy a kesztyű elfogyott, ezért kéri az eladót, hogy vegye be a kesztyűt a kirakatból, és adja el. Közben rájövök én is hogy elfogyott, és kérek egy masik eladót, hogy hozza be a kirakatból. Mondja is, hogy rögtön hozza. Itt persze már más lesz a történet, mert azt fogja mondni, hogy a kesztyű szőrén szálán eltűnt, nem pedig azt, hogy a azt mondtam, hogy mégsem kell. De itt jön a nonszensz része a dolognak, ami vicc. Méghozzá az, hogy akkor kérem az eladót, hogy adjon el egy másik kesztyűt olcsóbban, mert a következő szőrmekesztyűszállítmány már nem akciós. Vagy valami ilyesmi. Rossz példa volt, és kész. Simán bemegy aznap reggel az euronicsba és megveszi pénztárnál a tabletet, akkor máris nincs ez a nyavajgás.

Balfredo Alfredo 2018.12.17. 19:33:01

"Itt persze már más lesz a történet, mert azt fogja mondni, hogy a kesztyű szőrén szálán eltűnt, nem pedig azt, hogy a azt mondtam, hogy mégsem kell."
Bingo! Ahogy mondani szokták, az ördög a részletekben van. Az idézett mondatod nagyon jól leírja a finom különbséget. A példádbeli helyzetben az eladó nem állít olyasmit, hogy elálltál a rendeléstől, a posztoló által leírt helyzetben viszont ez történt.
Akár hagyományos, akár webes boltban vásárolok, előfordulhat, hogy a kiszemelt cikk kifogy. Az eladó részéről az adott helyzetben elvárható magatartás mindkét bolttipusnál az, hogy közli: nem tud szállítani, mert kifogyott a készlet. Nem tolerálható egy mondvacsinált ürügy (ti. a vevő lemondta a rendelést) kiagyalása. Az eladó utóbbi viselkedése esetén a vevő joggal érzi úgy, hogy hülyének nézik.
(csak zárójelben: "kérem az eladót, hogy adjon el egy másik kesztyűt olcsóbban, mert a következő szőrmekesztyűszállítmány már nem akciós." Nem állítottam, hogy a kirakatban látható áru akciós, csak azt írtam, hogy látható az árcédula is. Korábban is pont arról szóltam, hogy a posztoló által felvetett panasz független attól, hogy akciós vagy normál árfekvésű árut rendelt.)

Quuuziii 2018.12.17. 22:48:52

@Balfredo Alfredo: ha attól az akciótól független, akkor nyugodtan megvehette volna azt a terméket akár ott, akár másutt is. (Írja is, hogy volt raktáron). Az pedig nem derült ki, hogy a posztoló nem-e nyomta meg véletlenül a lemondás gombot, illetve az ügyfêlszolgálatos is valószínűleg azt látta a rendszerben, hogy a posztoló lemondta a rendelést. Nem nagyon van lehetősége érdemi dolgot csinálni.

klezsola 2018.12.18. 22:32:30

@Pic:
Az elkefélés belefért. Van ilyen. Viszont azóta is megy a tökölés az ügyfélszolgálattal. Válasz meg semmi.
Ha két napon belül nincs változás, nem csak Békéltető Testülethez fogok fordulni. /Nem a NAV-hoz!/ És még egyszer, nem azért, mert elszúrtak valamit, hanem a szimpatikus hozzáállás miatt!

0gábor 2018.12.21. 09:42:41

szutykos magyar cég, mint anno az electroworld meg az elektropont, hála isten
azok már elsüllyedtek a gecibe...

Balfredo Alfredo 2018.12.28. 16:47:16

@Quuuziii: "ez a megrendelő kb. csak a black friday miatt ment oda, hogy a legolcsóbban kapjon meg valamit, mindegy mit, vagy ha lehet, inkább ingyen."
Nem teljesen értem, mit akarsz ezzel mondani. A black friday arról szól - legalábbis a kereskedők reklámjai szerint - hogy a normál árnál lényegesen olcsóbban vehetsz meg termékeket.
Hozzászólásodból az jön le, hogy elítéled a posztolót pusztán azért, mert nem titkoltan élni kívánt a black friday adta lehetőséggel és olcsóbban megvenni egy tabletet. Ezzel mi a probléma? Tudnál rá ésszerű magyarázatot adni?
(Ha egy kereskedő úgy gondolja, hogy a vevők visszaélésszerűen kihasználják a black fridayt, a megoldás roppant egyszerű: nem kell hogy részt vegyen benne.)

Quuuziii 2018.12.29. 08:37:41

@Balfredo Alfredo: olvasd el a későbbi hozzászólasomat is. A lényeg: nem ítélem el a posztolót (bár a fekete pénteket igen), viszont látványosan lihagyott dolgokat a részletekből, és még ha tényleg úgy is volt, hogy az Euronics szándékosan belenyúlt a rendszerbe, akkor is azt kapjuk, hogy ez egy fillérbhaszó cég, fillérbhaszó ügyfelekkel. Ahol most épp az ügyfél nyert. (Állítása szerint)

Balfredo Alfredo 2018.12.30. 09:36:37

@Quuuziii: "A lényeg: nem ítélem el a posztolót (bár a fekete pénteket igen), viszont látványosan lihagyott dolgokat a részletekből,"
OK. Ha úgy látod, hogy a posztoló úgymond látványosan kihagyott dolgokat, akkor ezt felróhatod neki; hozzászólásaidban meg is tetted. Mindazonáltal felesleges a dolgot fekete péntek centrikusan kezelni.

Quuuziii 2018.12.31. 09:16:31

@Balfredo Alfredo: nehéz kivenni a black fridayt az egyenletből, elvégre a poszt is a kedvezményre volt kihegyezve. A kérdezô bármikor vehetett volna egy másik tabletet bárhol máshol, utána csak annyit kellett volna tennie, hogy nem veszi át az Euronics küldeményét, mert ugye ilyenkor a z'emberek a kötelezettségeikről ugyanúgy megfeletkeznek, ahogy a szolgáltatók, de a jogaikat azt nagyon tudják. De neki kellett az alacsonyabb ár, mert "fekete péntek", meg, többet nem is adott volna "azért a szarért".

Balfredo Alfredo 2019.01.02. 18:17:31

@Quuuziii: "A kérdezô bármikor vehetett volna egy másik tabletet bárhol máshol, ..."
Természetesen mindenki azt és ott vesz a nehéz munkával megkeresett pénzéből, amit akar.
A posztoló éppen az €ronicsnál akart, mert egy átfogó kínálatelemzés alapján/hasraütéssel/fillérb@szásból/csak úgy/mindegyhogymiért ezt a webshopot és ennek egy bizonyos termékét választotta. Ebben önmagában nincs semmi elítélendő. Ha a webshop azzal trükközött, és úgy viselkedett, mintha a posztoló lemondta volna a rendelést, abban viszont van elítélendő.
(A történetben nyitott pont, hogy minden pontosan úgy történt-e, ahogy a posztoló leírta. A fenti megállapításaim általánosak, a konkrét részletektől függetlenül igazak. Te viszont foggal-körömmel kapaszkodsz a feketepéntekbe.)

Lollipop15 2019.02.27. 18:33:58

A rendelés valószínűleg "átvezetés" státuszba került, ami több dolgot jelenthet. Ebben az esetben, mivel kapott már információt arról, hogy késni fog valószínűleg a beszállító nem biztosította a központi raktár részére a terméket. Az ezekben a státuszokban lévő rendeléseket már csak törölni lehet. Az persze így sem világos, hogy a vásárló miért az "Ön kérte a törlést" sablonszövegű automatikus e-mailt kapta meg. Azton gondolkozni,hogy az üzlet ezzel trükközni akar az azért nevetséges. Még ha nem is került volna törlésre a megrendelés,akkor se kapta volna meg a vásárló a terméket,mert mint ahogy már mondtam az a központi raktárban sem volt készleten.
süti beállítások módosítása