Helyi Idő

Kétszer ad, aki duplán ad!

2019. március 19. - Helyi Idő

Elképzelhető-e nagylelkűbb és önzetlenebb segítség annál, amit olyanok számára biztosítanak, akik nincsenek támogatásra szorulva? Látott-e már valaki olyan milliomost, aki ne hajolna le a lába előtt megcsillanó pénzdarabért? Igazolható-e a híres Matolcsy sejtés?

1atama.jpg

Bánki Erik fideszes országgyűlési képviselő  a magyar olimpiai bajnokoknak,  érmeseknek és edzőiknek járó életjáradék megemelésével kapcsolatban a következőket mondotta: „Szerettük volna igazságosabbá tenni a támogatási rendszert… Az ország gazdasági helyzete most lehetőséget ad arra, hogy nagyobb járadékot kapjanak az olimpiai érmesek… Sok olimpikonnal beszéltem a járadék módosításával kapcsolatban, mindannyian támogatták az ötletet.”  Az ötletből időközben törvény lett. A jogszabály alapján a többszörös bajnokok minden aranyérmük után megkapják a mindenkori átlagkeresettel megegyező  életjáradékot, ez a KSH szerint jelenleg 324 ezer forint. Ugyanez érvényes az érmesekre is (az ezüstért 194 600, a bronzért pedig 129 730 forint jár, de többszörös dobogósoknál már ez is többszörösen). Az életjáradék emelése természetesen nem érinti az érmekért az olimpiák után járó, jogszabályban garantált pénzjutalmat: ez jelenleg az egyéni arany esetében 35 millió forint, az ezüst 25, a bronz 20 milliót ér.

Nem kétséges, hogy a vázolt rendelkezésekkel igazságosabbá vált a magyar támogatási rendszer. Bár a honatya nem tartotta szükségesnek megemlíteni, de az ország kedvező gazdasági helyzetéhez bizonyára az is hozzájárult, hogy Magyarország az Európai Unióba történt felvétele óta kétszer annyi támogatásban részesült az Uniótól, mint amennyit Ausztria a II. világháborút követő Marshall-segély keretében kapott az Amerikai Egyesült Államoktól. A szomszédban az a pénz elegendőnek bizonyult egy olyan jóléti, demokratikus jogállam kiépítésére, amelyet mi – Matolcsy György jegybankelnök próféciája alapján – 2030-ra fogunk utolérni. Igaz, hogy mértékadó közgazdászok szerint a 70-es évek óta nem csökken, hanem inkább nő a szakadék az osztrák és a magyar életszínvonal között, azonban az MNB elnöke mégis igazat mondhatott. Azoknak a magyar embereknek egy része ugyanis, akikre Matolcsy György gondolt, talán valóban beérheti az osztrák sógorokat: magunkra vessünk, ha nem tartozunk közéjük. Esélyeink azonban még növekedhetnek.

A mind jobban teljesítő Magyarország családtámogatási rendszerének legújabb fejlesztése például nem hagyja az út szélén azokat a magyar családokat, akik legalább három gyermeket nevelnek, és 2022. december 31-ig mondjuk egy BMW X7 gépkocsit szeretnének vásárolni 25 millió forintért.  Azoknak sem kell pityeregniük, akik egy Audi Q7 (23,5 millió), vagy egy Mercedes Benz GLS (24 millió) beszerzését tervezgették, de mindeddig hiányzott a gépkocsira fordítható megtakarításukhoz a legújabban igényelhető 2,5 millió forintos állami támogatás. Képzeljük csak el, milyen jó lehet manapság magyar olimpiai helyezettnek, egyszerű, kétkezi milliomosnak, kevély trafikosnak, vagy a rezsim más kedvezményezettjének lenni! Nem kétséges, hogy valamennyien mély meggyőződéssel helyeslik a napról napra igazságosabbá váló támogatási rendszert.

Az a 4 millió ember pedig, aki a KSH adatai szerint jövedelme alapján szegénynek számít, továbbá az az 1,3 millió, aki közülük mélyszegénységben él, ne rontsa el a mások örömét. Tartsa a száját az a nyugdíj mellett dolgozó köztisztviselő és közalkalmazott is, akitől munkaviszonya időtartama alatt az állam ellopja a nyugdíját, és hallgassanak azok a szerencsétlenek is, akik hiába keresnék a munka világába vezető utat, azt  az oktatási rendszer leépítésével, vezetőik megvásárlásával talán örökre elzárták előttük. A szükséget szenvedő, de a támogatási rendszerből  kiszorított magyarok közös jellemzője, hogy lényegesen többen vannak, mint a rendszer kegyeltjei. Az a támogatási rendszer, amely azokat segíti a leginkább, akiknek a legkevésbé lenne rá szükségük, az ő családjukra sajnos nem alkalmazható. Ilyen az élet. Ne is csodálkozzanak majd, ha esetükben nem igazolódik  a Matolcsy sejtés az osztrák életszínvonal utoléréséről, miközben a többszörös támogatásban részesített magyar emberek nem csak utolérik, de le is hagyják Ausztriát. (-n-a)

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://helyiido.blog.hu/api/trackback/id/tr9814700754

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ursus artos 2019.03.20. 08:54:59

"akitől munkaviszonya időtartama alatt az állam ellopja a nyugdíját"
Unalmas.
"az oktatási rendszer leépítésével"
Hülyeség.
" de a támogatási rendszerből kiszorított magyarok közös jellemzője"
Ki az a kiszorított magyar, akinek három gyereke van és szja-t kell fizetnie, nem ingyenes a gyerekek iskolai étkezése, nem kapja ingyen a tankönyveket, nem pályázhat és nem nyer Erzsébet tábor beutalót, kirúgják a gyerekét az iskolából, mert 14 elmúlt és nem tanköteles?

Söme 2019.03.20. 09:02:06

Aki nem eri utol Ausztriat, az majd atkoltozik, es akkor minden ok :)

bgp 2019.03.20. 09:02:54

@ursus artos: unalmasnak mondod, mert nyilván tőled nem loptak, hanem a tolvajok között vagy.
Hülyeségnek nevezed, mert te vagy a gyerekeid eljutnak külföldre állami vagy magánpénzből, mig a plebs itthon nyomorog az állami iskolákban

ursus artos 2019.03.20. 09:12:14

@bgp: "unalmasnak mondod, mert nyilván tőled nem loptak, hanem a tolvajok között vagy."
Egyszer csak megtudtam, hogy a nyugdíjjárulékom egy részét magánnyugdíj pénztárakba utalják. Vagyis kicsatornázzák... És majd ha nyugger leszek a nyugdíjam 25%-át majd a manyup fizeti. Aztán egyszer csak ennek vége lett, valami hasznot kifizettek nekem és minden folytatódott úgy, ahogy korábban. Szóval nem lopta el nyugdíjamat senki sem...
"mig a plebs itthon nyomorog az állami iskolákban "
Állami iskolában tanítok, szóval érdekelne, hogy a plebs hogyan nyomorog???

Orbán veje 2019.03.20. 09:14:23

@ursus artos:

Haver! Milyen ingyen tankönyvről hazudsz? Tudod mit jelent a fideszes ingyentankönyv? Hogy év elején odaadják, a diák nem jegyzetelhet bele, és év végén vissza kell adni. Ezért aztán még a háromgyerekesek is inkább megveszik a saját példányt, kifizetik a rendes piaci árát. Na ennyit a fidesz féle ingyenességről.

A többi megjegyzésedben is ugyanígy hazudsz. Egy mocskos orbán cseléd vagy a rogánék agitprop osztályáról.

ursus artos 2019.03.20. 09:23:40

@Orbán veje: Konkrétan nem mondasz igazat. Amiről te hablatyolsz az így volt pl.: 2009-ben. Akkor vissza kellett adni a könyvtárba. Most nem kell! Sőt! Le is töltheted. Kinyomtathatod, Okostelóra felrakhatod... valóban nyomtatót és papírt nem ad hozzá Orbán, ez tény. Meg okostelót sem.

Willkommenskultur 2019.03.20. 09:42:51

"Bár a honatya nem tartotta szükségesnek megemlíteni, de az ország kedvező gazdasági helyzetéhez bizonyára az is hozzájárult, hogy Magyarország az Európai Unióba történt felvétele óta kétszer annyi támogatásban részesült az Uniótól, mint amennyit Ausztria a II. világháborút követő Marshall-segély keretében kapott az Amerikai Egyesült Államoktól. "

Hat persze....:) A lippsik az EU penzzel egyutt is csodbe mentek, Orban az EU tagsag elott sem.

vanRob 2019.03.20. 09:47:10

@ursus artos: te nagyon hülye vagy. Vagy csak hazudsz. A tartós tankönyveket vagy vissza kell adni, vagy ha kell, esetleg a lurkó belefirkált vagy jegyzetelt, akkor ki kell fizetni. A munkafüzeteket meg kell venni. Aztán ott van még sok-sok súlyos tízezer forint, amit egy iskolásra elköltenek a szüleik.
Lehet, hogy te államiban tanítasz, de én meg oda járatom a gyerekeimet. Szóval ne erőlködj, mindenki tudja, hogy mi a valódi helyzet, nem kell a süketelésed.

törppicur 2019.03.20. 09:53:06

@high up!: jóbarát, kivel beszélgetnél?
A saját szélballib orbánfóbiás fajtáddal vagy az átlaghúlyemagyarral?
Ugye az elsö csoport tulajdonképpen nem is létezik - mivel van 1/10 nervitéz és 9/10 átlaghülyemagyar
Az utóbbi meg pont nem akar az ilyen felsőbbrendű, hontalan suttyókkal vitatkozni
Én a te koordinátáid szerint a második kasztba tartozom és itt hagyom abba a társalgást veled
Szerencsés tobzodást

Willkommenskultur 2019.03.20. 09:58:08

@vanRob: Hogyne mentek volna csodbe.

Csodbe mentek a komcsik 81ben, akkor jott az IMF eloszor. Aztan majdnem csodbe mentek Hornek, de egy brutko mexoritassal "meguszta" a lakossag. Aztan ferkoek is csodbe mentek, hiaba piocaztak az EU es az IMF penzet is. Mexoritas.

Ugyhogy, felolem Orban annyit lop amennyit akar, amig jol menedzseli a gazdasagot. A lakossag jol elvan a lippsik mexoritasai, csodjei nelkul.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.03.20. 10:33:09

@Willkommenskultur: államcsőd fogalma megvan? Olyan hülye vagy, mint a segg, de pofázol. Államcsőd az, ha egy állam nem tudja fizetni tartozásait. Ha nem hitelképes.
Ilyen egyszer volt, Matolcsy alatt, amikor az állampapírjainkat a kutya sem vette...2010.

rigolya2 2019.03.20. 10:37:11

@ursus artos: khm...

Az állami nyugdíja az aktívan dolgozó magyarok befizetéseitől függ.
ERGO: NINCS GARANTÁLVA, HOGY MEGÉL BELŐLE.

Az állami nyugdíja a törvényektől függ, bármikor megváltoztatható.
ERGO: NINCS GARANTÁLVA, HOGY MEGÉL BELŐLE.

A manyup tőkefedezeti lett volna. Az megvolt, abból biztosan kaphatott volna 25% nyugdíjat.

nemecsekerno_007 2019.03.20. 10:39:17

"magunkra vessünk, ha nem tartozunk közéjük. Esélyeink azonban még növekedhetnek."

Önállóan gondolkodó, magáról gondoskodni képes és hajlandó öntudatos polgárok.

Nem ezt szoktátok szajkózni? Nosza rajta, lehet kezdeni...

Vagy megint bort isztok és vizet prédikáltok?

Sir Galahad 2019.03.20. 10:40:21

Azt írja a szerző,hogy akiket valamilyen sérelem ért, azok "tartsák a szájukat". Nos, van egy jó hírem: nem kell tartaniuk. Ha elég sokan vannak, egyszerűen leszavazhatják a kormányt. Bár az eddigi választások tanúsága szerint mintha mégse lennének olyan sokan.

ursus artos 2019.03.20. 10:43:13

@Orbán veje: Koma! akkor ne töltsd le. A gyerek sem. a lényegen nem változtat? ha a tanító néni azt mondja akkor a gyerek előveszi az ingyen kapott könyvet és karikázza. (Mellesleg az ilyen feladatok a munkafüzetben vannak, de ez most lényegtelen.) A lényeg az, hogy a tankönyv a nyolc éves gyereknek ingyen van. És nem kell a könyvtárba visszavinni és végén.
Én teljesen megértelek, hogy rosszul vagy a kormánytól. Nekem is jobb lenne az, mint ami volt 2006-ban, történetesen az, hogy a kilencediken tankönyvcsomag 36 ezer forintba került! Mert legalább jól megfizettették a gazdagokat...

nemecsekerno_007 2019.03.20. 10:43:18

"milyen jó lehet manapság magyar olimpiai helyezettnek, egyszerű, kétkezi milliomosnak, kevély trafikosnak, vagy a rezsim más kedvezményezettjének lenni!"

Másnak is jó, nem csak nekik de ezt úgyse fogjátok fel

4 millió szegény. Ja ha osztrák mércével nézzük. Viszont így a magyar középosztály is csak az osztrák alsó réteg tetejét karcolja. Max.

Egyébként a külföldön dolgozók helyett minden szociális ellátást a Mo.-on dolgozók fizetnek. Érdekes módon ez nem szúrja senkinek a szemét. Pedig vaskos összegről van szó, kb. évi 1000 Mrd...

Willkommenskultur 2019.03.20. 10:44:49

@Látens Inszinuáció: Rengeteg penzt keres a magyaroknak, aki a lippsi szartengert tavol tartja a hatalomtol, ez biztos.

Es ez az ember Orban.

Koszonjuk!

vanRob 2019.03.20. 10:45:04

Na, beindult a vészjelzés, hogy vesztésre áll a birkahad, rögvest itt terem pár újabb bértollnok.
Vagy egy és ugyanaz az ember több nickkel? Nem lennék meglepve.

ursus artos 2019.03.20. 10:45:50

@maxval bircaman szeredőci anyabaszó: valami konkrét hozzászólásod is van a személyeskedésen és a frusztrációd kivetítésen kívül? Mert ha igen, akkor vezesd elő és szigorúan a tények mentén vitatkozhatunk.

Willkommenskultur 2019.03.20. 10:46:16

@Igazamvanvagyigazamvan?: Szerintem is jo 5let hogy a lippsik allamcsoddel kampanyoljanak 2030ig. Tamogatom az 5letet.

Willkommenskultur 2019.03.20. 10:47:03

@vanRob: A lippsik mar nem poofazzak ki magukat ebbol a szarbol, nem kellett volna allandoan csodbe menni, es mexoritasokat rendezni.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.03.20. 10:52:29

@Willkommenskultur: mi az a lippsi? Akkora segg vagy, hogy fogalmad sincs, mit beszélsz, használsz szavakat a jelentésük ismerete nélkül? Libsi, liberált oké. Lippsi??? Mint a falu bolondja, aki hebefrén. Ja, az te vagy. Akkor bocs.

vanRob 2019.03.20. 10:53:09

@Willkommenskultur: Te nagyon nem érted, hogy mi az az államcsőd, ugye? Utoljára: nem mentek csődbe. Megszorításokat pedig matolcsiék is hoztak. Nem is keveset. Csak ha nem annak hívják, akkor te elhiszed, hogy akkor nem is az.

movhu 2019.03.20. 10:57:03

"Az a 4 millió ember pedig, aki a KSH adatai szerint jövedelme alapján szegénynek számít, továbbá az az 1,3 millió, aki közülük mélyszegénységben él"
Egy olyan országban, ahol akkor mértékű a fekete és szürke foglalkoztatás mint nálunk nem igazán lehet statisztikai adatokra építeni.

" Az a támogatási rendszer, amely azokat segíti a leginkább, akiknek a legkevésbé lenne rá szükségük,"
Ne felejtsük el, hogy a támogatási rendszer két legjobban kritizált eleme az egykulcsos SZJA és a családi adókedvezmény. Miközben ez nem ad, hanem kevesebbet vesz el. Nem mindegy.
Azt se felejtsük el, hogy pont ebben a rétegben vannak azok, akik legalkalmasabbak arra, hogy meglépjenek az országból. Ezek nélkül sokkal több középrétegbeli lépett volna már le, ami tovább rontotta volna a helyzetet. Ne felejtsük el, hogy pl. az egészségügyi járulékokat figyelemebe véve már ma is egy szűk balekréteg aki legalább annyit befizet, ami rá esik az összköltségből.

Willkommenskultur 2019.03.20. 10:57:29

@Igazamvanvagyigazamvan?: Mondom ebbol a szarbol nem pofazzatok ki magatokat.

miazalipsi
miazazalklamcsod

mu ha ha ha

nektek vegetek van

Willkommenskultur 2019.03.20. 10:58:00

@vanRob: Mondom ebbol a szarbol nem pofazzatok ki magatokat.

miazalipsi
miazazallamcsod

mu ha ha ha

nektek vegetek van

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.03.20. 11:32:12

Ezért is kell a ballibeket kétszer agyagba döngölni, meg duplán is.

konrada 2019.03.20. 11:40:49

@rigolya2:
Na ja.
Persze hogy sokkal biztosabb egy versenypiaci tőkefelhalmozás, mint egy államilag garantált.
Hiszen mint tudjuk - h máshonnan nem, akkor Questor példájából is - hogy egy magáncég nem mehet csődbe, és így az általuk befektetésre szánt pénz nem is veszthet el,

de az se fordulhat elő, hogy a hozamot - meg néha a befektetett pénzt is - működési költségként felélik, így jó szerencsés esetben akár a teljes befizetett összeget volumenértékben ki is fizetik.
(Az meg már milyen jó buli is annak, aki a 30 éve befizetett átlagjövedelmének megfelelő részösszeget kapja vissza....;))

midnightcoder2 2019.03.20. 13:37:06

@high up!: " vezesd be az egykulcsos szja-t, ami a felső 10%-ot extra gazdaggá teszi az adómegkíméléssel"

Az egy kulcsos SZJA azt jelenti, hogy azok akinek a munkája értékes a munkaerõpiacon, valamivel kisebb tempóban hagyják el az országot. Ami egyébként ahhoz kis kell, hogy ne csak azok az összeszerelõüzemek költözzenek ide, akiknek a vietnami munkaerõpiac is drága.

midnightcoder2 2019.03.20. 13:40:36

"és hallgassanak azok a szerencsétlenek is, akik hiába keresnék a munka világába vezető utat, azt az oktatási rendszer leépítésével, vezetőik megvásárlásával talán örökre elzárták előttük"

Soha annyi nem dolgozott ebbõl a rétegbõl mint mostanában. Mert hogy most meló van, segíly meg nincs, illetve azért meg közmunkát kell végezni. Na most, ha már fel kell kelni reggel és el kell menni melózni, akkor azt inkább pénzért csinálja az ember mint kabátgombért. Persze otthon ülni és várni a segílykét, esetleg a vidéket lovaskocsin járva "szerezni" ezt-azt nyilván kényelmesebb. De ennek vége.

alöksz róz 2019.03.20. 14:29:35

"Képzeljük csak el, milyen jó lehet manapság magyar olimpiai helyezettnek" - hát ha olyan jó, akkor legyél te is minimum olimpiai érmes
ja, hogy irigykedni rájuk egyszerűbb? :D

Pipas 2019.03.20. 15:17:41

@Igazamvanvagyigazamvan?: "Államcsőd az, ha egy állam nem tudja fizetni tartozásait. Ha nem hitelképes. Ilyen egyszer volt, Matolcsy alatt, amikor az állampapírjainkat a kutya sem vette...2010."

Ja, minden épszű ember tudja, hogy az gyurcsányék nem k.rták el, a zorbánék meg elk.rták. Az őszödi beszéd tulajdonképpen egy jövendölés volt, azért mondta, hogy "elk.rtuk",mert megjövendölte, hogy a zorbán mit fig csinálni négy évre rá.

Aztán egy elegáns mozdulattal felrántották a mentőcsomagot, azzal, hogy "majd a zorbán visszafizeti, nem nagy ügy". A mentőcsomag felrántása nem csőd, ugye? Naugye!

Pipas 2019.03.20. 15:22:58

@vanRob: "Nézzél már utána, hogy kik biztosítottak készenléti segélyt, és ki vette fel végül. "

A fidesz nem hívott le az imf hitelből egy fillért sem. Az mszp benthagyta a 10%-át, de az már le volt hívva.

vanRob 2019.03.20. 15:56:55

@Pipas: "2011-ben már elkezdődött a nemzetközi hitelcsomag visszafizetése, viszont a korábban lehívott összeg elköltése sem maradt abba. A még fel nem használt devizabetétből vásárolták meg ugyanis a Mol részvényeinek 25 százalékát az orosz Szurgutnyeftegaztól 498,6 milliárd forintért, az ÁKK éves jelentése elismeri, hogy ennek fedezetét az IMF-hitel jelentette. "

Erre mondja az angol, hogy nice try...
Persze, 2008-tól komoly lehívások voltak, sőt a rendelkezésre álló keret majd 2/3-át 2008 és 2010 között hívták le. De. Az nem igaz, hogy fidesz nem költött belőle, mert de.

A teljes cikk, amúgy itt:
www.portfolio.hu/gazdasag/hatalmas-tehertol-szabadulunk-meg-mire-koltottuk-az-imf-hitelt.229691.html

Ez még idekívánkozik:
"20 milliárd eurós hitelkeretet szavaztak meg hazánknak. Ebből 11,9 milliárd eurót az Európai Bizottság, 6,5 milliárd eurót az IMF, egymilliárdot pedig a Világbank bocsátott rendelkezésre"

Tehát NEM IMF hitel, hanem készenléti hitelcsomag, aminek alig 1/3-át finanszírozta az IMF.
Ezek a tények, és nem a TV2-s bulvárparádé.

vanRob 2019.03.20. 15:58:55

@Pipas: Nem, a készenléti hitelt nem azélt biztosították, mert az ország csődben volt. Mondanám, hogy olvass utána, hogy miért is, de ahhoz olyan oldalakat kéne megnyitnod, amit a gazdáid központilag tiltottak le a gépeden.

vanRob 2019.03.20. 16:05:36

@Willkommenskultur: Értelmesen nem lehet veletek beszélgetni. Attól, hogy a gazdád egy pökhendi tuskó, attól még kellene mindannyiótoknak annak lenni.
Szívesen beszélgetnék veletek tényekről, és komolyan mondom, szeretném megérteni, hogy nektek mi a jó a mostani berendezkedésben, és legfőképp, miként képzelitek el a mostani politikai és gazdasági irányok hatásait egy 10-15 vagy 20 ées távlatban.
De nincsenek vérmes reményeim. Sorosozni, migráncsozni, meg brüsszelezni tudtok, erre vagytok betanítva. Az önálló gondolkodás igényének legutolsó szikrái is rég kihunytak.
A fröcskölődéseitekre nem vagyok kíváncsi, orbánnak sem áll jól, prosztóságban nincs versenytársa.

Willkommenskultur 2019.03.20. 16:12:21

@vanRob: A teny az hogy barkire szavazok, aki biztositja, hogy LIPPSIK soha nem kerulnek hatalomra Magyarorszagon.

Ez most Zorban.

vanRob 2019.03.20. 16:13:00

@midnightcoder2: Az egyszámjegyű SZJA azt jelenti, hogy akinek magasabb a fizetése, annak több marad a zsebében. Amit 27%-os ÁFÁval terhelt árukra kellene, hogy költsön, ezáltal generálva az SZJA csökkentésnél jó esetben magsabb ÁFA bevételt.
Nem kell 2 diploma, ha 200E 10%-át vonják el, ja meg a járulékokat ugye, akkor marad 160E. Szándékosan kerekítek. Ha 500E-ből ugyanezt a 10%-ot + a járulékokat, akkor marad 410E. Ebből a két összegből kell rezsit fizetni, kajálni, ruházkodni. A rezsit fixen fizetni kell mind a kettőből, nincs menekvés. Kicsiny matekolás után, szerinted melyik összegből (mármint az elköltéséből) keletkezik nagyobb ÁFA bevétel?

Willkommenskultur 2019.03.20. 16:25:20

@vanRob: Persze hogy nincs, a haboru utan nacik nem voltak, 90 utan a komcsik szivodtak fel egy nap alatt, hat most LIPPSIK nincsenek.

Meg kene lepodni?

Engem nem erdekel a libbant agymenesetek, amig a GDP novekedes, bernovekedes elen jar europaban.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.03.20. 16:34:01

@Willkommenskultur: tehát fogalmad sincs, miről beszélsz, csak mondogatod ugyanazt. Mint a falu bolondja. Lippsi.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.03.20. 16:52:27

@Willkommenskultur: nem. Libsiket igen, liberáltakat is, sőt, liberráltakat is, de lippsi nincs.
süti beállítások módosítása