oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2022. január 19. 18:10,  Barbadosi esküvő járvány idején 117 komment

2022. január 19. 18:10 Határátkelő

Barbadosi esküvő járvány idején

Aligha Bi Vi az egyedüli, aki elábrándozott már azon, milyen is lenne egy romantikus esküvő valamelyik karibi szigeten? Posztunk szerzője azonban azok közé tartozik, aki meg is valósította álmát, méghozzá sokszorosan nehezített körülmények között. Beszámoló egy nem akármilyen esküvőről.

cim_360.jpg

“Még 2009-ben úgy döntöttem, hogy 14 évnyi házasság után elválok. Azért döntöttem így, mert a férjem egy szinte tinédzser lánnyal megcsalt. A válás után úgy döntöttem, hogy Angliába költözöm és itt kezdtem újra az életem. Vagyis inkább itt folytattam.

Néha hallottam dolgot vissza a gyerekeinken keresztül például, hogy az új barátnő homokos tengerparton mezítláb szeretne majd férjhez menni. Hogy őszinte legyek, ezt nekem akkor eléggé fájó volt hallani, viszont tudtam, hogy a válással az én életem sem ért véget és a homokos tengerpart ötlete nagyon is megtetszett.

Nem sokkal kiköltözésem után teljesen véletlenül sikerült megismerkednem valakivel, aki azonban akkor még házas volt, de külön élt a feleségétől. Aki az angol szabályokkal nincs tisztában, annak leírom, hogy a házasság első évében nem lehet egyáltalán elválni, utána pedig minimum két évet külön kell élni és mindegyik félnek bele kell egyezni a válásba, vagy ha csak az egyik fél akar váélni, akkor minimum 5 évet külön kell élni.

Vannak persze olyan okok, amikre hivatkozva a bíróság két év után is felbontja a házasságot, mint például a desertálás, vagy súlyos alkoholizmus, de ezeket mind bizonyítani kell, a procedúra hosszú és költseges.

Karibi mennyegző: (elsőre) füstbe ment terv

A mi esetünkben viszonylag simán ment a dolog, mert a külön élő fél beleegyezett a válás elindításába, így pár évvel később úgy döntöttünk, hogy összeházasodunk. Választásunk egy nyaralással egybekötött karibi mennyegzőre esett.

Mivel korábban már mind a ketten voltunk házasok, ezért nem akartunk különösebben nagy felhajtást az esemény körül. Végül úgy döntöttünk, hogy megkérdezzük a felnőtt gyerekeinket, lenne-e kedvük nekik is eljönni Barbadosra. Ekkor még mindannyian igent mondtak.

beach_2.jpg

A nagy napot 2020. március 27-re tűztük ki, ugyanis ez lett volna az utolsó napunk a Karib-térségben és másnap, szombaton repültünk volna haza. Egyébként Barbados, Aruba és St. Martin nem kér egy napnál hosszabb tartózkodást a házassági engedély kiadásához. Az all time favourit St. Lucia tipikus honeymoon destináció minimum 3 napot ír elő.

Eredetileg nem árultam el a leendő férjnek, hogy a gyerekek is jönnek. Fogalmam nincs, hogyan tudtam ezt majdnem egy évig titokban tartani, amikor normális körülmények között mindent azonnal el kell mondjak szinte bárkinek.

Aztán 2019 decemberében kezdtek el szállingózni a hírek, hogy Vuhanban rejtélyes fertőzés terjed. Ekkor úgy gondoltuk, hogy Kína messze van, máskor is ütötte már ott fel a fejét virus és egyik sem okozott különösebb problémát Európában vagy máshol a világban, így szinte biztosra vettük, hogy a márciusi nyaralásnak és esküvőnek semmi akadálya nem lesz.

Még a nyáron megvettem az esküvői ruhámat, kiegészítőket rendeltem Kínából és felvettem a kapcsolatot több esküvőszervezővel is Barbadoson. A férj cask halogatta az ő ruháját és így cask az utolsó pillanatban kerítettünk rá sort, amit egyébként egyedileg varrattunk.

2020. március 13-án leutaztunk Gatwickre a foglalt szállodába és reméltük, hogy a szállodai portás 5.30-kor ébreszt, hogy időben kiérjünk a reptérre, mert 10 óra körül indult volna a gépünk.

Ekkor már nem tudtam magamban tartani a nagy titkot és elárultam, hogy jönnek a gyerekek, unokák is utánunk a következő héten. Volt egy olyan érzésem, hogy a következő hétig még bármi közbejöhet és a gyerekek mégsem fognak tudni utánunk jönni.

Sajnos azt is sejteni lehetett, hogy az esélyünk arra, hogy a mi repülőgépünk felszáll, nagyon kicsi. Valamikor éjfél tájban kaptunk sms-t az utazási irodától, hogy a járatunkat törölték és a pénzünket pár héten belül visszafizetik. Felajánlották, hogy ha új utat foglalunk, akkor 20% extra üti a markunkat.

Még naívan reméltük, hogy lesz esélyünk másik társasággal pár nappal később kijtuni, de mint azt ma már mindenki tudja, a következő hetekben az egész voilág leállt és senki nem nagyon utazott sehova. Így a második foglalásunkat is törölték.

Elég bosszantó volt nézni, hogy a két héttel korábbi turnus utasai töltik fel a képeiket a közösségi médiába, mi meg otthon azon keseregtünk, hogy miért mi, miért éppen most.

Mélypont: állandó újratervezések

Ekkor úgy döntöttünk, áttesszük az eseményt 2021 márciusára, igényeltük a 20% ösztönző juttatást és egy elegánsabb helyre foglaltunk. Nem árulok zsákbamacskát azzal, ha elárulom, akkor sem indultak társasutak a még mindig érvényben lévő lezárások miatt.

Engem rettenetesen megviselt az állandó lemondás, újratervezés, a ruhámat többször is gyerekes módon a Temzébe akartam vetni, vagy rosszabb pillanataimban el akartam égetni.

A férjem teljes lelki nyugalommal tűrte a várakozást, talán mert sem Covid, sem lezárás nem tántorította el a hazásság szándékától, így pontosan tudta, ha 2021-ben sem jön össze, akkor majd 2022-ben. A nők azonban nem így gondolkodnak, legalábbis én, ha akarok valamit, akkor azt most akarom és nem jövőre.

Közben persze mindig visszatért a szervezőkedvem és újra szervezkedni kezdtem. Bújtam a beutazási szabályokat, mikor milyen PCR-teszt kell, mennyi idővel a beutazás előtt, stb.

Sokszor úgy látszott, hogy nyaralás helyett túlélőtáborba megyünk, de azért szerencsére minden jónak jó a vége, így a mi történetünk vége is happy end lesz.

Utazási iroda helyett inkább egyedül

2021 márciusában azzal álltam elő, hogy sokkal job lenne, ha nem gondolkodnánk többet előre szervezett utazásban, mert azokat az utazási irodák folyamatosan törlik a legkisebb kockázat első jelére.

Viszont úgy tűnt, a légitársaságok folyamatosan repülnek London és Bridgetown között, tehát kijutni nem tűnt nagy ördöngősségnek. Aztán kiderült, hogy a protokoll elég szigorú, így komoly felkészülés és vastag pénztárca, de legfőképp megfelelő idegzet kellett hozzá.

Ugyanis kellett egy PCR-teszt az utazás előtt 3 nappal olyan szolgáltatótól, ahol szakképzett személy veszi le a mintát, tehát ezeknek a teszteknek emiatt borsosabb volt az áruk, mint az olcsóbb, otthon végezhetőknek.

Ugyan hallottunk később olyanokról, akik ilyen teszttel utaztak, és a határon arra a kérdésre, hogy ki csinálta a tesztet csak annyit válaszoltak, hogy valaki más, aki erre volt kiképezve és beengedték őket. Azokat azonban karanténba tették, akik bevallották, hogy maguk végezték a mintavételt. Mi nem voltunk ilyen bátrak és mindent előírásszerűen csináltunk.

Sajnos a hosszú le- és bezárások végül nem tették lehetővé, hogy minden gyerekünk családostól velünk jöjjön az útra, így úgy döntöttünk, magunkra vállaljuk az egész család utazási költségét. Nem volt könnyű döntés, de végül a szálláson sikerült spórolni valamelyest, így viszonylag megfizethető áron sikerült az utat lebonyolítani.

A fentiek mellett kellett tesztet foglalni a visszaútra is, pontosan kettőt. Egyet indulás előtt, majd az érkezést követő 0-2. napon is.

Találtunk egy kiadó villát is, amit a barbadosi hatóságok jóváhagytak mint olyan ingatlan, ahol lehet a karantént tölteni. Ez azt jelentette, hogy vagy 0-24 órás biztonsági szolgálat volt vagy az ingatlant 24 órás kamerarendszerrel figyelték meg. Magyarul ha valaki kiszökött az ingatlanból, azt látták és jelentették a hatóságoknak.

Tesztkérdések

Körülbelül 2021 nyarára, a különböző lezárások enyhítése nyomán annyira belelovaltuk magunkat a várható nyaralásba, hogy elkezdtem teszteket venni. Még villát is váltottam, mert az eredeti ugyan egy esőerdőnek beillő kis ligetben volt, azonban a sziget közepén és onnan cask autóval lehetett lejutni a partra, étterembe, meg bárhova. Végül találtunk egy olyan helyet, ami a parttól 5 perc sétára volt csak és szintén lehetett benne karanténozni.

Lett volna lehetőség a szigeten magánúton is tesztet csináltatni közvetlenül érkezés után, s így kiváltani a kétnapos karantént, amíg az ingyenes teszteredmény megérkezik, amit Barbados minden érkezőnek biztosított.

Viszont ez az opció fejenként 120 dollárral dobta volna meg a büdzsét, így úgy döntöttünk, hogy az ingyenes is jó lesz. Addig használtuk volna a medencét, illetve akklimatizálódtunk volna, ugyanis 5 óra az időeltolódás Magyarország és Barbados között, míg a repülőút Nagy-Britanniából kb. 8,5-9 óra hosszú.

Szerencsénkre nem sokkal indulás előtt jött a jó hír, hogy Barbados eltörölte a karantént az oltott, PCR-teszttel utazóknak. Hurrá, élvezhettük mind a hét napot!

Aztán a barbadosi kormányzat megint enyhített, pont az ottlétünk második napján. Addig kijárási tilalom is érvényben volt, amit eltoltak egészen éjfélig. Annyira bennünket nem zavart volna egyébként, mert már jó ideje nem vagyunk különösebben későig bulizós típusok.

Ettől függetlenül jó volt tudni, hogy nem kell este 6-ra hazaérni. Soha nem jutottunk el addig, hogy kipróbáljuk, milyen megszegni a kijárási tilalmat, mert 8-9 körül szinte mindig ágyban voltunk.

Már javában októberben jártunk, amikor a taxi árajánlatok elkezdtek befolyni az email-fiókjainkba. Sajnos Barbadoson nem lehet legálisan 9 személyes kisbuszt vezetni, így csak az lehetett volna realis alternatíva, hogy két autót bérelünk.

Viszont ez azzal járt volna, hogy két családtag nem iszik alkoholt, amikor kocsival megyünk valahova. Ez meg annak ellenére sem tűnt realis opciónak, hogy nem vagyunk egy különösebben iszákos társaság, de azért a napi 2-3 pina colada könnyen lecsúszik, ha az ember nyaral. Aztán a parkolással bajlódni sem a legideálisabb, így végül a taxi mellett döntöttünk.

Az élet a szigeten nem olcsó, szinte mindent importálnak, (szinte) egyedüli exportcikkük a rum. Így aki ide utazik, legyen felkészülve, hogy taxi, étterem, bevásárlás, ha nem körültekintően csinálja, akkor bizony jelentősen drágább less, mint az Magyarországon vagy akár Nyugat-Európában megszokott.

Természetesen, ha az ember megtalálja azokat a helyeket, ahova a helyiek járnak vásárolni, enni, akkor egészen megfizethető áron is lehet egzotikus helyen nyaralni.

Nem csak a szigetre jellemző karibi ízeket lehet megtalálni, hanem akár sushit is, ami eléggé kellemes meglepetés volt. Érdekes módon az olasz éttermek, mint a pizzériák is egész sok helyen elérhetők.

Az érkezés

Tehát eljött a nagy nap, november közepe, amikor indulni kellett. Tesztek, vakcinaigazolások, beszállókártya, bimsafe app, kiskutyafüle, minden kitöltve, kinyomtatva, elmentve két példányban, gyomorideg a torkunkban.

Megérkeztünk délután fél 4-kor, a többlépcsős ellenőrzésen átmentünk kb. fél óra alatt, egyedüli nehézséget a kabátjaink szorongatása okozta a 28 fokos melegben.

A villa tökéletes, a medence feltöltve, első napi bevásárlás az ingatlankezelő által elintézve, tehát éhen nem halunk, így megnyugodtam. A taxis Jerry is egy jó fej pasas, elmondása szerint ő még 18 foknál hidegebbet nem élt meg, így a kabátjainkat sem tudta mire vélni.

Másnap felvettük a kapcsolatot az esküvőszervezővel, akiről elfelejtettem megemlíteni, hogy a számláját még 2020-ban kifizettük, és hát érthető okokból visszatéríteni nem akarta, így vagy elbuktuk volna, amit fizettünk és szervezünk egy másik helyszínre esküvőt vagy jövünk Barbadosra. Mint már egyértelmű, mi az utóbbi mellett döntöttünk.

A férjnek a házasságkötő terem is megtette volna. Mégis, ki ne akarna Barbadoson házasságot kötni? Mondjuk biztos van ilyen is, először a férj is ódzkodott ellene. Azonban olyan jól sikerült, hogy ma már ő is azt mondja, megérte a sok szervezést.

Szóval a házasságközvetítőnél volt már egy jó ideje a pénzünk, nem volt sok, kb. £800. Viszont a weboldalán kívül nem tudtunk róla semmit. Tényleg ő az, valóban létezik? Egy weboldalt bárki össze tud rakni kb. fél óra alatt.

Azonban minden kételyünk elszállt, amikor a 9 személyes kisbusz beállt a ház elé, hogy elvigyen bennünket a Registry Office-ba, ahol a házassági engedélyt kellett megkérni.

Mint írtam, már mindketten voltunk házasok, így kb. tudtuk, hogyan megy ez a dolog. Persze még egyikünk sem csinálta Barbadoson. Nagyon hivatalos volt, kb. mintha bíróságon lettünk volna, és egy ponton az volt az érzésünk, bilincsben fognak elvinni és engedélyt sem kapunk, ha rosszul válaszolunk a feltett kérdésekre.

Az anyakönyvvezető nagyon hivatalosan megnézte a beadott dokumentumainkat, majd beazonosított bennünket. Barbadoson ugyanis nagyon komolyan veszik a maszkviselést. Szerintem abban is alszanak. Mindenki, mindenhol, minden időben viseli, kivétel nincs. Ha van, az biztosan egy turista.

Természetesen megkaptuk az engedélyt és a hivatalos arckifejezése is megenyhült, a végén pedig sok boldogságot kívánt.

A nagy nap

Másnap 4 órára tűztük ki a nagy eseményt. Jerry jól ránk hozta a frászt, mert 3.55-kor még nem volt sehol, a helyszín meg 15 percre volt a villától. Végül minden hiba nélkül fél órával később kimondtuk a boldogító igent a lemenő nap fényénél, majd aláírtuk a házassági anyakönyvet, amit majd úgy postáz az esküvőszervező utánunk, ha egyszer sikerül majd kiállítani.

A Karib-szigeteken a hivatal malmai még lassabban őrölnek, ugye meleg is van, a szúnyogok is csípnek, a repülő halak is repülnek, így nincs miért kapkodni.

Teljes meglepetésünkre a korábban nem létezőnek vélt esküvőszervezőnk két fotóssal jött el az eseményre, így egyikük videózott, a másik fotózott. Nagyszerű felvételeket csináltak, szerintem ez volt a nap legjobb része.

Természetesen a 7 nap nagyon hamar eltelt és mennünk kellett haza. De így is hatalmas élményekkel és azzal a tudattal mentünk a repülőtérre Jerryvel, hogy legközelebb már mint férj és feleség térünk vissza.

Ha bárkinek kedve lenne hasonló mulatsághoz, a repülőjegyeket a British Airwaysnél vettük, kb. £400 volt darabja. Legolcsóbb turistajegy, ami nem tartalmaz szabadon válaszható ülést, azért fizetni kell £23-56 között fejenként és járatonként. Nincs benne a feladott poggyász sem, az £80 per bőrönd per járat Barbados viszonylatban.

Viszont tartalmaz egy nagyméretű kézitáskát 23 kg súlyban és egy kisméretű hátizsák méretű poggyászt szintén 23 kg súlyban. Aki higanyt, ólmot, téglát vine, mindenképp a BA-t válassza.

A villa novemberben egy hétre £2100 körül volt. Négy hálószoba, négy fürdő, klíma és medence, valamint teljesen felszerelt konyha és háztartási helyiség.

villa.jpg

Mint írtam, az esküvőszervező díja kb. £800, de ez tartalmazta a házassági engedélyt, az anyakönyvi kivonatot, a taxit a hivatalba és vissza, a fotóst és 20 fotót. Ha bárkit érdekel, Resedát csak ajánlani tudom, Artathomp Event Barbadosnál lehet vele felvenni a kapcsolatot.

Helyszínül mi a Heywood’s Beachet választottuk, de akármelyik másik strand is lehetett volna, mert az összes nyilvános. Így akár Roman Abramovics, Simon Cowell vagy Rihanna villája előtti strandon is tarthattuk volna. Az esemény alatt megjelent egy jetski, meg több kisebb hajó, akik dudáltak, ujjongattak és fütyültek. Vicces volt, de nem romantikus.

hattal.jpg

A helyi közlekedés

Jerryt, a taxist a Haute Concierge Service https://www.hauteconciergeservices.com/contact.html szolgáltatta, Lindsey nagyon segítőkész, és szinte bármit elintéz. Viszont arra kell számítani, hogy egy 4 mérföldes út oda-vissza kb. $60. Egyébként 1 USD 2 BBD-t ér, így elég könnyű átszámolni.

Aki nem bánja, a helyi tömegközlekedés nagyon olcsó, $3,5 BBD egy napra, csak a menetrend nem kiszámítható. Viszont európaiként kb. 500 méterről látszik, hogy az ember turista, így a busz akkor is meg fog állni és a sofőr meg fogja kérdezni, hogy fel akarunk-e szállni, ha csak a járdán sétálunk. Mondjuk sok járda nincs, így annyira ezt ne erőltessük, mert a vezetési stílus hagy némi kívánnivalót.

Egyik délután a szemünk előtt ütötte el a buszos az útra kirakott fém kukát. Közvilágítás se nagyon van, és este 6-kor már vaksötét, így hosszabb távon job taxit hívni.

Étteremtől a food truckig

Ha valaki ragaszkodik a jó étteremhez, mondjuk ahol van szivarhelyiség is és szivart is tud venni, az kb. arra számítson, hogy egy előétel kb. $20 USD, főétel ennek kb. duplája $40-50 USD, de a jó steakért itt is többet kell fizetni sajnos. A desszertek $15-20 USD között mozognak.

Viszont lehet enni helyi kifőzdékben is vagy food truckokból, ahol $8-10 USD-ért adnak jerk chickent rizzsel és borsóval, gravyvel meg salátával és még egy ital is belefer ebbe az árba itt-ott.

kaja_doboz.jpg

Sőt, a legtöbb strandon vannak kint étkezést és szinte bármilyen szolgáltatást nyújtó emberek, akik ha kell, hajót intéznek és elviszik a családot a teknősökkel úszni vagy nyugágyat szereznek, ha kell, taxit hívnak. Lehetetlent szinte nem lehet kivánni.

Az utolsó napunkon a hozzánk közel lévő homokos partra rendeltünk egy naplementés vacsorát. Simone igazi jó szakácsnőként jól kitett magáért és isteni jerk chicken ls grillezett barracudát sütött. Szerencsénk volt, mert egy kanadai társaság hozott egy steal drummer, aki gyakorlatilag mellettünk zenélt.

strand_vacsora.jpg

Teknősök szárazon és vízben

Strandszéket strandtól függően $5 USD körül lehet bérelni. Ha kell napernyő is, az még egyszer ennyi. Mi szerencsések voltunk, mert a nyugati parton egy viszonylag kicsi strand mellett voltunk, ahol különböző fák adtak árnyékot, így napernyőt sosem kellett bérelnünk.

strand_napernyo.jpg

Barbados híres a szigeteken fészkelő kérgesteknősökről. Némi szerencsével az ember könnyen éppen kikelő és a tenger felé tartó teknősökbe botolhat.

teknosok.jpg

Ha valakit érdekel, érdemes befizetni egy katamarán-túrára, vagy társasút vagy egyéni jelleggel, ami természetesen árban és élményben is különbözik. Általában egy túra 5 óra hosszú és a nyugati parton zajlik.

A hajó legénysége jó előre beeteti a teknősöket és megadott időben az utasokat kiviszik úszni az állattal. Természetesen fogdosni, utánaúszni, elkapni tilos, börtön is járhat érte. Viszont hatalmas élmény, főleg, ha az ember nem másokkal csinálja.

teknos_vizben.jpg

Aztán van hajóroncs is, amit a tengervilág megőrzése érdekében süllyesztettek el és ma védett övezet, ahol mint egy akváriumban lehet búvárkodni, miután meguntuk a teknősöket.

Végül korlátlan italfogyasztás jellemző az ilyen túrákra, a végén fürdés, majd vacsora. Kb. $80-100 USD per főtől érdemes számolni egy utat. Aki inkább bérelne, arra is van lehetőség, csak mélyebben a zsebbe kell nyúlni.

A Covid óta jelentősen megcsappant az óceánjáró hajók száma, így turista szinte nincs is a szigeten, amit mi nagyon élveztünk, gondolom, a barbadosiak annyira nem örülnek ennek.

Viszont érdemes ellátogatni a Boatyard nevű strandra, ahol a belépőjegy tartalmazza a napágyat, a napernyőt, az úszást a teknősökkel, valamint egy hajóronccsal és ennek tetejében visszaadnak egy feltöltős kártyán kb. $45 BBD-t, amit lehet ételre-italra vásárolni a bárban.

Mostanság teljesen kihalt a hely, alig vannak és a part gyönyörű, a víz pedig csodálatos. Ingyen wifi is van, tehát lehet posztolni Facebookra azonnal, nem kell megvárni, amíg visszaérünk a szállodába.”

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Barbados

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr1916818730

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

élhetetlen 2022.01.21. 02:51:48

@Csodabogár: Vannak furcsa sztorik. A barátnőm lánya több évig élt együtt agy magyar sráccal Londonban, ismertem, többször voltak nálam, jegygyűrű, menyasszonyi ruha, lefoglalt lakodalmi helyszín. A lány családja lement a vőlegény családjához hétvégére, de a lányt este gyakran hívta valaki, ő meg kiment fél órára beszélgetni. Akivel beszélgetett, már ismerte öt éve, a „lelki társa” volt, csak majdnem későn jött rá a srác, hogy, ha nem lép, akkor annyi. A vőlegény papája megkérdezte, hogy kislányom, szereted te a fimat? És robbant a bomba, minden lemondva. És a lány feleségül ment a Magyarországon nevelkedett vietnami fiúhoz, 16 családtag kiment a Seychelle-szigetekre esküvőre, volt ali egí, volt aki két hétre, két vendég Londonból, nem szálloda, hanem apartman, és a vietnami anyós kivitt 50 zacskó levest, és két káposztát, mert náluk a zacskós levesbe kell zöld. Ott elfogyott két menyasszonyi ruha, az egyik az esküvőn, a másikban befutottak a tengerbe, és az első esküvőre vett, mivel nem látta az előző vőlegény jó volt az itthoni katolikus esküvőre, ahol simán összeadta a még most sem tudjuk milyen vallású fiút a katolikus lánnyal. A hónapok nem mennek nekem, talán 16 hónapos a lányuk, 3 hónapos a fiuk. Volt nem flancos, de szuper tengerparti esküvőjük.

Csodabogár 2022.01.21. 08:50:11

Fiatalon, első esküvőt még csak értem, de már felnőtt gyerekekkel és unokákkal..... De sebaj. A lényeg, hogy ők élvezték.

Vibi 2022.01.21. 11:33:29

Ertem hogy nehanyatok szerint £800 font egy eskuvore draga. De ha utana neztek akkor latjatok, hogy ez az eskuvo piacon hihetetlenul es nevetsegesen olcso. Szerintem meg magyarorszagi viszonylatban is.
Ha a teljes koltseget nezzuk 10 ezer font 9 fo egy hetes nyaralasara a Karib szigeteken nem szamit soknak, sot! Ennyibol kihozni kizarolag csak sok utanajarassal lehet.
Persze megertem, ha mas nem koltene erre ennyit, mert masok a prioritasai. Viszont 10 ezer font sajnos nem nagy penz, nekunk megvan mindenunk, fontos dolgot amugy sem lehet ennyiert venni. Ha csak ketten mentunk volna, akkor akar honapokra is eleg lett volna ennyi penz, de mi a csaladunkkal szerettunk volna lenni. Nekunk ez volt fontos.

Az otlet lenyulasarol tudtam, hogy bizarrnak hangzik. Mondjuk hogy miert az nem egeszen vilagos. Ha valamelyik tv showbol veszem az otletet az mennyivel jobb? Persze egyertelmu, ha az ember lanya kreativ annyira, hogy valami szuper egyedivel alljon elo, aznagyon cool. De lassuk be eleg kevesen vagyunk ilyenek. Legtobbunk valahol latja es akkor radobben hogy ez neki tetszik es szeretne.
A ferj skociat preferalta volna egyebkent, talaltam is egy erdoszeli tisztason egy helyet.
www.google.com/search?q=outdoor+scottish+woodland+wedding&rlz=1C1GCEA_enGB983GB983&sxsrf=AOaemvL8D2FV2OynRCBRJjyingUjLHE5hw:1642760912536&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwj7opGl0cL1AhXMTMAKHfcGCmMQ_AUoAXoECAEQAw&biw=1280&bih=578&dpr=1.5
A kovetkezo eskuvom majd itt lesz :-D (Ezt csak a kommentek felporgetese celjabol)

P.Elliot 2022.01.21. 12:47:37

@Vibi: Felreertetted, nem a te eskuvodet dragallottuk, a mienket meseltuk el hogy milyen olcso volt, dehogyis kritizaltuk.

Nagyon jol neztek ki ott a kepen, ferjed skot szoknyaja meg egyenesen elbuvolo hogy latni ilyet is, vegulis sokan eskudnek egyenruhaban, eredeti otlet.
A te ruhad is nagyon szep!
A tengerparti eskuvo otlelet felcsipni , azon azert mulattunk hogy a ferjedek akartak ti meg felszedtetek az elkepzelest, ezen valoban lehet kicsit mulatni hogy a volt ferjed, illetve igazabol a menyasszonya mit szolt hozza?
Azt nem mondom hogy karoromet ereztem csak egy icipiciket a masikak iranyaban.
Semmi de semmi rosszat nem latunk a beszamolodban, sot, adtal nemi utmutatast azoknak akik arrafele szeretnek tartani az eskuvojuket de nincsenenek tisztaban az arakkal meg a lehetosegekkel.
Nagyonis informativ topik, koszonjuk.

Ez az erdei eskuvo meg egyenesen elbuvolo, nekem aki termeszetimado vagyok, egy szep fenyves, zegzugos bokrok es magas fenyok kozott, / masfajta is lehet/, egy hosszu ut amin vegig lehet menni egy szikladarabig ami jo nagy, lapos, es ott lenne a szertartas.
Lassan lejteni vegig es hosszan, egeszen addig amig az iderakott zene elfogy, pont akkorra erni oda.
Csodalatos lehet.

www.youtube.com/watch?v=deiNftm_q2o&list=RDdeiNftm_q2o&start_radio=1

Utana johet a szertartas es valami visszaindulo szep eskuvoi zene.

Minden helyszinbol ki lehet hozni valamit az unnepeltek izlese szerint.

Golf2 2022.01.21. 13:02:39

@Golf2: Én a tiedre írtam te írtad az elképzelésed végén hogy ennyi.

Golf2 2022.01.21. 13:03:19

@P.Elliot: Én a tiedre írtam te írtad az elképzelésed végén hogy ennyi.

P.Elliot 2022.01.21. 13:12:25

@Golf2: Nem meseltel a magad eskuvojerol!
Gyerunk csak potolni, ez egy eskuvos topik, lassuk a tovabbi otleteket.

SzZoole 2022.01.21. 13:24:42

A blogponthu megint baszarint velem, nem igazán enged belépni :-(((

Most a állunk (közeljövőben ) előtte, mármint az esküvő előtt @Vibi: -nek igaza van, egyáltalán nem olcsó, sírok is :-))

P.Elliot 2022.01.21. 13:36:04

@SzZoole: Na, szamolj csak be arrol a sirasrol?

A tied lesz vagy a lanyode?
Hol, hova merre, mennyire kellett kinyitni a penztarcatokat?

Azert gondolom hogy a lanyod mert jobbjara a lanyos szulok fizetik.

A lanyome egyszeru, kizarolag polgari eskuvo volt, a szulokkel egy nagyon elegans helyen egy vacsora, ket hettel kesobb egy nagy kerti parti a baratoknak, igy kivantak, nem szeretik a felhajtast, az eskuvore szant penzt nem akartak elfogadni, a naszutat vegulis fizettuk mert meg voltam bantva hogy meg azt sem?
Naszajandekot nem fogadtak el senkitol, pont emiatt hogy nem volt felhajtas, tolunk sem. Ettol aztan mindenki rokon-barat-ismeros, megnyugodott, hehehe....
Ahogy elnezem szep, boldog hazassag , eddig legalabbis de csodalkoznek ha valamelyik felmondana, nem ugy nez ki de sosem lehet tudni....

SzZoole 2022.01.21. 13:40:22

@SzZoole: később, épp a gym-ben vagyok

Vibi 2022.01.21. 13:46:59

@P.Elliot: koszonjuk szepen :-) Nagyon jol ereztuk magunkat. Igazan nem volt semmi felhajtas, mint tobbeken megjegyeztek, nem ez volt egyikunknek sem az elso alkalom, igy igazan rokonokat nem is akartunk hivni, mondjuk a szuleink, testvereink es a barataink elo videos kozvetitesben neztek.

Ponotsan azert irtam le, mert ugyan elso hallasra soknak tunhet ekkora osszeg, de az igazsag az, hogy ez meg magyar viszonylatban sem eget vero. Talan akik gondolni sem mernek ra, mert ugy gondoljak, hogy megfizethetetlen, esetleg most megfontoljak.

Ha oszinte vagyok akkor az elso eskuvom jobbara ugy lett megszervezve ahogyan azt a szuleink akartak -hiaba fiatalok voltunk-, es meg kellett felelni a rokonok, meg az ismerosok elvarasainak. En nem ereztem valami jol magam, de szerintem a ferjem sem, nem is tartott orokke a hazassag.

Talan most mashogy lesz :-)

P.Elliot 2022.01.21. 13:55:58

@Vibi: en meg most indulok uszni , majd valaszolok ha viszajottem.

dikusz. 2022.01.21. 14:10:40

@SzZoole: Gymben vagy, mégis blog.hu-zol?:)))

puhacica 2022.01.21. 14:39:13

@Vibi: hogy nekem ez fura, az egyreszt az en velemenyem, masreszt teljesen irrelevans, mert nem az en eskuvom volt. az a lenyeg, hogy nektek teljesen jo volt igy.

az atlagos UK eskuvo 36ezerbe kerul, a tietek egyaltalan nem volt draga.

Vibi 2022.01.21. 15:19:42

@puhacica: nem volt semmi bajom a velemenyeddel. En magam is ereztem, hogy masok ezt furcsanak talalhatjak, de en nem tudtam magamtol megvalaszolni hogy miert.

Lehet, hogy masok haragudnanak a lanyra es eszukbe se jutna ugyanolyan "almot" megvalositani. En viszont ugy erzem, persze nem volt ez mindig igy, hogy meg halas is lehetek neki, mert nelkule lehet sosem jutok el Barbadosra, nem elnek Angliaban es annyi minden mas sem tortent volna meg velem.

A lanyomek eskuvoje 2024-re van kituzve meg csak ruhat es gyuruket vettek, illetve kifizettek az eloleget egy barn wedding venuere es mar tobbet koltottek mint mi.

Egyebkent megerdeklodtam par magyar helyszint, amikor meg csak a keresesi fazisban voltak es alig volt olcsobb mint Itt kint.

35 ezerert azert mar szep eskuvot lehet rendezni. A menyemek 3 eve 12 ezret koltottek es szerintem nem volt rossz.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2022.01.21. 15:33:19

@P.Elliot: 2.5 percig tarto 'ceremonia' egy bp-i hazassagkoto teremben, ahol az anyakonyv vezeto valami arany fuggonyanyagba volt oltozve, s minden szo utan szunetet tartott. Azota is emlegetjuk. "Veget... ertek... a... magany... evei....". Nem volt pofank megcsinalni csak ket tanuval, ezert ott volt a szuk csalad is, utana ebed a Makk 7-esben, ahol apam remek humorral szorakoztatta a 13 egybegyultet. Nagyon buszke voltam ra, feldobta a napot. Volt, aki durcasan tavol maradt az ebedrol, mert nem az o pici lakasan tartottuk az ebedet, de sebaj. Ket hettel kesobb kijottunk Írorszagba, s azota sem mentunk el a naszutra kinezett helyre :-) jovore lesz 25 eve, te jo eg.

Voltunk tanuk itt eskuvon, olyan volt, amire vagytam, nem volt ott mas csak az ifju magyar par, minimalis kioltozessel, mi es az anyakonyvvezeto, aki elotte hosszan gyakorolta a nyelvtorokent szolgalo magyar neveket. Utana egy szalloban ettunk, ahol eletemben eloszor, de nem utoljara elvezhettem silver service-t. Azota mar ok az USA-ban elnek, ket lassan felnovo gyermekkel.

A fotokat az eskuvorol apam keszitette, aki annyira orult, hogy elkelt a lanya, hogy boldog boldogtalannak adott beloluk :-D

Vibi 2022.01.21. 15:46:32

@Nagy Kámpics: semmi jo, a lany elhagyta, lett egy gyereke egy fickotol akivel tudtommal nem elnek egyutt. A volt ferj azota tobb mas fiatal lannyal is egyutt elt. Szerintem egyik kapcsolat gazosabb volt mint a masik. Most ha jol tudom 10 kutyaval el egyedul.

SzZoole 2022.01.21. 16:11:43

@dikusz.: épp az öltözőben voltam amikor e-mailt kaptam, de már végeztem :-)

SzZoole 2022.01.21. 16:23:09

Nekem kettő is volt (1993 és 1996), mindkettő 100+ fős volt rendesen házasságkötőben és templomban is.

Az első nem sokáig tartott, 1 év házasság, 1 év külön éles aztán válás.

A második a mai napig tart és ez már így is marad :-)

Ja és két különböző asszonnyal, ami az éljen rendkívül különös sztorival indult, ugyanis mindkettővel jártam a házasság előtt, mondhatni egy szerelmi háromszög volt. Nappal az egyikkel míg éjszaka a másikkal. De ez egy hosszú sztori………

P.Elliot 2022.01.21. 16:54:31

@SzZoole: En is visszajottem. Fel ora uszas eppen eleg. Odakinnt baromi hideg van, rajtam kivul csak egy uszo volt de nagyon jol esett..

Ami kulonos szerelmi haromszog kapcsolatodat illeti hogy hosszu sztori, van idonk meghallgatni, hehehe, csak rajta.

Ez a topik ugyis arrol szol, hazassag, szerelem, kapcsolatok.

P.Elliot 2022.01.21. 16:58:52

@Vibi: Nem tudom sajnalni a volt ferjedet, csak azt kapta amit megerdemelt.

Nem veled szurt ki hanem magaval.
Azert nem ertem a kozepkoru illetve koros pasasokat hogy honnan van az onbizalom hogy ok meg le tudnak kotni egy fiatal lanyt.

A fiatal lanyt se ertem, nem akadt egy hozzavalo?
Muszaj volt egy csaladot szetrobbantani es felszedni egy idosodo pasast?

Az idosodonek csak a kutyak maradtak.....

P.Elliot 2022.01.21. 17:01:59

@Nagy Kámpics:
A leszbi eskuvokon mar lattam olyat hogy a "ferfi" oltonyben volt, olyat hogy nadragos oltozek de feher es csipkes menyasszonyi bluz fele hozza, es olyat is hogy egyforman, mindketten menyasszonyi ruhat viseltek, mindketto masfajtat.
Mindegyik variacio szep volt....

P.Elliot 2022.01.21. 17:04:49

@kisrumpf: Na, ez a leiras oriasi volt, itt mulatok rajta. A minden szo utan szunetet hagyo anyakonyv vezeto, a ruhaja, az apa humorizalasa , ugy egyben az egesz.
Klassz!

Meg legalabb 25 evet kivanok nektek egyutt.

P.Elliot 2022.01.21. 17:11:12

@Vibi: Na ez az latod!

Most magatok rendeztetek magatoknak es nem kellett a rokonsag velemenyet figyelembe venni.

Errol az jut eszembe hogy mekkora aldas volt nekunk hogy nekunk se kellett figyelembe venni. Arrol nem is beszelve hogy azert is imadok a sokminden jo mellett itt elni mert tavol a rokonoktol, kozvelemenytol mar az elejetol ugy tudtuk berendezni az eletunket, hazunkat, mindenhez valo hozzaallasunkat hogy nem volt aki kritizalja, tanacsot adjon, netan elvarjon dolgokat , na meg hogy netan piszkalodjon hogy mert hogy o jobban tudja!

Szabadok voltunk mint a madar, isteni jo volt csak a magunk feje utan menni anelkul hogy barki beleszolt volna..

puhacica 2022.01.21. 19:09:49

@Vibi: csak a felreertesek elkerulese vegett irtam, nehogy megbantodas legyen belole. mert vegul mindenki ugy (nem) eskudik, ahogy akar.
lehet, hogy nem tudom jol megfogalmazni, kicsit olyan erzesem volt, hogy igy nem csak rolatok szolt az eskuvo, hanem az exrol is. en legalabbis nem tudtam volna elvonatkoztatni toluk, de ez megintcsak en vagyok. :)

iszonyu penzek vannak az eskuvo bizniszben. amikor csak a videos kerul 2-3ezerbe , helyszin, kaja, dekor, elovirag, zenekar, smink, fodrasz, ruhak, gyuruk, cipok, auto, fotosarok, anyamkinja... hamar ossze lehet pattintani a 36ezret. szerintem orultseg erre ennyit, de akar a tizedet is kiadni, de ez megint en vagyok.

@Nagy Kámpics: igen, raadasul egymas nelkul valasztottak ruhat es majdnem ugyanolyan volt mindketto. mi lattuk oket egyutt eloszor a fotosokkal, be voltunk fosva, nehogy osszecsereljuk oket. :D

mi a masik top 2 oktondi dolog?

@kisrumpf: mi volt a naszutra kinezett hely?

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2022.01.21. 19:40:40

@puhacica: "mi lattuk oket egyutt eloszor a fotosokkal, be voltunk fosva, nehogy osszecsereljuk oket. :D"

Bocs, de ezen jot rohogtem :-)

Az Aran szigetek, nyugaton. Mielott meg rajottunk volna, hogy mindketten eleg betegek tudunk lenni tengeren - egyszer akartunk aztan odarepulni a kis helyi repterrol, de nem volt jegy azon a hosszu hetvegen.

De ami kesik, nem mulik, egyszer csak sikerul.

dikusz. 2022.01.21. 19:56:44

@P.Elliot: A mi esküvőnk -mindkettő, a polgári, és az egyházi is- a Bakáts téren volt 1975-ben (IX.kerület). Öt évvel később a fiam is a Söfiben (Schöpf-Merei Kórház - ablakai a térre nyíltak) született.
Az esküvői vacsora a Bástya étteremben volt. Teljesen átlagos esküvő volt, család, néhány barát, összesen 26-an voltunk.

Az egyházi esküvő előtt kellett jegyesoktatásra járnunk, ez kötelező volt. A férjem állandóan okoskodott a pappal (ez a pap tartotta volna az esketést is), aki a végén azt mondta két alkalom után, hogy inkább ne menjünk többet, és tényleg nem ő adott össze minket.

Ha nem velem történik meg a következő, el se hiszem: 2006-ban lejárt a személyim, újat kellett csináltatnom. Akkor az önkormányzat állította ki az igazolványt. Annak rendje, és módja szerint be is mentem a hivatalba, azt hittem hamar végzek, és mehetek vissza dolgozni. Nem így lett, az ügyintéző azt mondta, hogy nem egyeznek az adatok, mert a lánykori nevem van az önkormi adatbázisában.

Majd leestem a székről, mondtam ne vicceljetek már (kollégák voltunk, valamikor én is az ott dolgoztam), harminc éve férjnél vagyok, az összes hivatali nyilvántartásban, tulajdoni lapon, adókártyán a férjezett nevem szerepel. Egyedül a TB kártya, és a szavazólap volt a lánykori nevemre kiállítva.
Elküldtek a IX.kerületi önkormányzathoz, ahol kiállították a házassági anyakönyvi kivonatot. Nem volt ügyfélfogadás, de mondtam nem tudok máskor jönni, mert én meg a Földhivatalban dolgozom. Odaadtam a papírjaimat, nézi az ügyintéző a nyilvántartásukat, nem szerepel benne, hogy ott volt a polgári esküvőnk. Kérdezte, hogy biztos itt esküdtünk? Mondtam ne vicceljen már, csak emlékszem arra, hogy hol voltunk...
Aztán elment megnézni az anyakönyvet, aztán visszajött nagy csendesen, mert kiderült, hogy nem vezették be 1975-ben a házasságkötésünket, emiatt volt a TB-, adókártyán, és a szavazólapon a leánykori nevem.
Az már később jutott eszembe, hogy ezek szerint a férjem gond nélkül megnősülhetett volna, mert hivatalosan nőtlen volt. Mondtam neki, erre azt válaszolta, hogy nem hülyült meg, hogy másodszor is belelépjen...:)))

puhacica 2022.01.21. 19:57:07

@kisrumpf: most kepzeld el, hogy a masik ruhajat visszuk nekik vissza... :D

wow, nagyon erdekes hely, nem is hallottam meg rola!

dikusz. 2022.01.21. 19:58:43

@SzZoole: A második egyházi esküvőt hogy sikerült elintézni?

SzZoole 2022.01.21. 20:07:08

@dikusz.: hát hogy szerinted? :-))

Ugye a korrupció fogalma ismeretlen Magyarországon, így amit nem lehet megoldani pénzel, azt megoldjuk sok pénzel :-))

Golf2 2022.01.21. 20:10:40

@P.Elliot: Én eddig kihagytam a papírozást

P.Elliot 2022.01.21. 20:37:29

@dikusz.: Olyat mar en is hallottam, valaki meselte itt a neten valahol hogy megvolt a rendes anyakonyve ahol az apja neven szerepelt es a hivatalos helyen meg az anyja neven volt.
Teljesen veletlenul derult ki, egy nagyon figyelmetlen ugyintezo lehetett, en kirugtam volna a fonoke helyeben.

Aztan nem tudom hogy mi lett, hogy irtak be utana ha egyaltalan anyakonyvet javitani lehet.

Vannak furcsa dolgok.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2022.01.21. 21:18:59

@puhacica: mondhatni, nektek itt van a szomszedban, tudom ajanlani ;-)

puhacica 2022.01.21. 21:38:09

@kisrumpf: na majd mikor a great skelligre megyunk, akkor atugrunk oda is :)

@Nagy Kámpics: :D kivancsian varom

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2022.01.21. 21:48:13

@puhacica: haha, az a masik hely, amitol a tengeribetegseg visszatart, az egy varazsos hely! Baratnom aki elment, jobbara a hajo aljaban fekve, hiszterikusan nevetve viselte el a hullamokat, mert nagyon dobalta hajocskat a tenger. Felelmeben nevetett.

puhacica 2022.01.21. 22:16:01

@kisrumpf: nem hiszem, hogy tudnek nevetni. ilyen kalandok kozben mindig arra koncentralok, hogy ki ne ugrasszam a rokat. de zakynthoson peldaul a hajoskapitany meg pont azon dolgozott, hogy kiugrassza. anyukaja biztos nagyon egeszseges. :D
jo annak, aki birja a hullamokat.

Congeria 2022.01.22. 05:12:47

@Vibi:

Annyira nem drága, hogy én először azt hittem a 800 font az a szervező tiszteletdíja volt csak és erre jött rá még minden.

De az valóban érdekelne, hogy mi extra volt még a repülőjegyen kívül is. Koszt, beach, ...etc? Utazás Magyarországról milyen útvonalon, mennyi volt?

Congeria 2022.01.22. 05:13:55

@Vibi:

Annyira nem drága, hogy én először azt hittem a 800 font az a szervező tiszteletdíja volt csak és erre jött rá még minden.

De az valóban érdekelne, hogy mi extra volt még a repülőjegyen kívül is. Koszt, beach, ...etc? Utazás Magyarországról milyen útvonalon, mennyi volt?

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2022.01.22. 07:04:04

@kisrumpf: anyakonyvvezeto es nyelvtoro nev...:) errol a mi eskuvonk jutott eszembe. 15 evvel ezelott Budapesten, a Varban volt a polgari eskuvonk (mindkettonk 2. hazassaga). Ferjem amerikai, es a szuk csaladja (szulei es batyja, meg egy kedvenc unokatestver) jott Budapestre.
Eleg stresszes volt elotte, mert a szervezes, meg ha nem is volt nagy eskuvo (az en csaladom reszerol sem volt sok ember), foleg az en nyakamban volt. A polgari eskuvohoz kellett egy tolmacsot szerezni hivatalbol.
A szerencsetlen srac elegge leizzadt, amikor az anyakonyvvezeto (persze standard) szoveget, mindenfele vers idezetekkel megtuzdelve, probalta leforditani :))
A legviccesebb viszont az anyakonyvvezeto no volt, aki valamilyen oknal fogva (nem talalkozott meg kulfoldivel?) annyita izgult, mintha eleteben eloszor csinalta volna ezt. A ferjem nevet meg aztan tobbszori nekifutasra is alig tudta kimondani ( Wayne McMahon -ejtsd: kb "mekmeen". Szegeny csak makogott, mak...mak...mahon :)))
De minden jo, ha vege jo: utana a Kossuth muzeumhajon volt az ebed, ami az amerikai rokonoknak nagyon tetszett!
Naszutunk pedig Hawaii-on :)

dikusz. 2022.01.22. 08:04:09

@Zsuzsi65: "...annyira izgult, mintha eleteben eloszor csinalta volna ezt" - de lehet tényleg először csinálta, hogy olyan párt adott össze, ahol egyikük külföldi.:)))

"Szegeny csak makogott, mak...mak...mahon :)))" :)))) Ha helyesen mondja ki, akkor meg mekegett volna.:)
(vicceltem)

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2022.01.22. 08:31:08

@Zsuzsi65: pedig azert ez nem valami nehezen kiejtheto nev, lehet, tenyleg izgult. Azert nekik is stressz, nehogy elrontsak valakinek a nagy napjat.

(Mikor eloszor jottem ide, a stewardess megkerdezte, "Ön is Döblinbe utazik?")

Vibi 2022.01.22. 08:36:25

@Congeria: az ottletunk alatt koltottunk a magunk keszitette reggelire amit a szupermarketben vettunk, ebedet vagy a strandon vagy egy helyi kifozdeben ettunk, egyszer rendeltunk vacsorat hazhoz, es egyszer begyujtottuk a barbecuet. A bolti arak a legdragabb UK szupermarkettal vannak egy szinten es nehany termek meg dragabb is. Azonban vannak helyi kis boltok, ott lehet olcsobban venni helyi termekeket. Pl a villa szomszedja fodrasz, de arult sort es nassolni valot. Egyszer at kellett hozza mennunk, mert kifogytunk. A tobbi napokon etteremben ettunk, tobbek kozott azokban amikrol tettem be fotot. Koltottunk hajos turara, nyugagyakra, de a legjelentosebb koltseg az etterem utan a taxi volt, szerintem irrealisan draga. De az igazsaghoz tartozik, hogy ertunk vadonat uj Toyota 12 uleses kisbusszal jott a sofor es a klima mindig be volt kapcsolva. Az olcso kisbuszok tizeneves leharcolt jarganyok, amiben le kell huzni az ablakot, mert nincs klima. Magyarorszag London utvonalra a jegy, ha jol emlekszem £9-12 kozott volt, a borond elsobbsegi beszallassal £35 ha ezt oda-vissza szamolod, akkor kb £100, mivel csak egy csaladtag jott onnet.

Egyebkent a barbadosi emberek nagyon kedvesek, segitokeszek es ha nem a focarosban vagy az ertekeid es te magad is teljes biztonsagban vannak a szigeten. Egyszer a szupermarketben felejtettem a taskamat. Utlevel, anyakonyvi kivonat,, penztarca, telefon minden benne volt. Fel ora mulva vettem eszre hogy nincs meg es mire visszaertunk ugyanott volt erintetlenul, mint ahol hagytam.

Csodabogár 2022.01.22. 08:51:13

@puhacica: Kérdés, hogy mi az átlagos. Nekem pl. az, hogy elmegyek az anyakönyvvezetőhöz a két tanúval és utána egy jobb étterembe ebédelni. Ez Zürichben jelenleg kb. 500 frankból megoldható (4 ebéd). Szóval nem muszáj sok pénzt költeni az esküvöre. A házasság ettől még lehet nagyon jó vagy rossz is.

Congeria 2022.01.22. 12:35:16

@dikusz.:
@Csodabogár:

Az enyém a kettőtök keveréke volt. Régi-régi időkben, egyetem végzése után, amikor hosszú nyári szünetet kaptunk.
Az anyakönyvvezetőhöz elsétáltunk a két tanúval, ismerősöknek, rokonoknak értesítőt (nem meghívót) küldtünk. A belvárosi Egyetemi Templomban volt tartva. Gyerekkori barát, de addigra befutott hegedűművész játszotta az Ave Maria-t. A vacsora a várban az Alabárdos-ban a szűk családnak, ezután még az anyósomnál buli a kiterjedt rokonságnak.
Másnap indultunk az akkori Jugoszláviába, vonattal és a már nem emlékszem, 50 vagy 70 dollárral, amit akkor lehetett hivatalosan átváltani és kivinni.
Sokatok nem is tudja elképzelni az akkori külföldre utazás körülményeit. A csodálatos, nem felkapott Jugoszláviát, a sérületlen Dubrovnyik-ot. Volt egy kis kicsempészett extra pénzünk, így 6 hétig barangoltunk, hajóztunk, élveztük az Adriát.

Én is más álmát valósítottam meg, édesanyám mesélt sokat gyerekkori élményeiről a dalmát tengerparton töltött időkből.

Volt egy kis gixer is, a hivatásos fényképész (szintén barát) d.e. telefonált, hogy vidéken ragadt, nem ér vissza időben. A nagy pánik után aztán két fényképész futott be, akik ferde szemmel nézték egymást, de sok jó képet csináltak. Jó drágán.

Sok év után, fiam révén megismerhettem az itteni, észak-amerikai esküvőt. Semmit nem tudtunk előtte, mindent a lány családja intézett, fizetett. Kiterjedt család, rokonság. 4 lány kiházasítása után már volt gyakorlatuk.

nyuszigonosz 2022.01.22. 12:37:20

@Csodabogár: Nem, ennyi.
Nagyon sok mindent egyeszüren kihagytál, mivel még a legeslegolcsóbb, legspórolósabb esküvö pl. Zürichben,hogy maradjunk a példád városában: eleve az, hogy kapsz házasságkötési idöpontot hétköznap ( szombat plusz pénz) 300-400 svájci frank. Ebben csak az alap papírok vannak benne, ha az egyik fél esetleg nem svájci, minden papírját fordíttatni kell, pl. többedik házasság esetén a válási papírokat is plusz . Ezek a fordítások eleve jó drágák. :-)
Úgyhogy az általad írt 500 svájci frank már régen duplán nincs, és még senki nem jutott el a városházára - ja ha máshol eleve plusz pénz - és még onnan sem jutott el senki egy étterembe: szóval még a nagyon olcsó tömegközlekedés sincs benne. :-) Azt hogy esetleg virágcsokor és gyürük - na ezt meg egyáltalán nem számoltad. Mert ez még a "legskótabb" esküvön is kellék. Jobb étterem Zürichben 4 személy: na nemtudom mennyire elég az az 500 pénz akkor.

Congeria 2022.01.22. 12:38:44

@Vibi:
Köszönöm, hogy ezeket a részleteket is megosztottad velünk. Sok boldogságot!

puhacica 2022.01.22. 13:25:41

@Csodabogár: nem mondtam, hogy muszaj sokat kolteni.
az atlagot meg nyilvan nem az altalad vagy altalam atlagnak tartott osszeg alapjan merik, mert az pont semmit nem mond.

@nyuszigonosz: akkor a mienk meg skot se volt, mert a virag eszunkbe se jutott, gyurunk pedig a mai napig nincs :D

Csodabogár 2022.01.22. 13:37:18

@Congeria: Én nagyon is el tudom képzelni a külföldre utazást 70 dollárral, meg az izgalmakkal, mert kipróbáltam, igaz egyedül.
Akkoriban az Alabárdos volt kb. a legdrágább étterem Pesten, de én is voltam ott többször. A kardra szúrt sültekkel nagy cirkuszt csináltak.
Nászuton soha nem voltam, nem volt rá időnk, a hirtelen esküvő után. Férjem éppen egy nagy projektet fejezett be, éjszaka is ott voltak, mérték a hangersősséget meg ilyesmik. Ettől még nagyon boldogan éltünk és szerencsére sokat utaztunk később. MOndhatnám, hogy 23 évig, évente többször voltunk nászúton, rövidebb hosszabb ideig.
Dubrovnikban is egy társasággal voltam, a férjemet akkor még nem is ismertem. Izgalmas utazás volt, két félnapot töltöttünk a rendőrségen.:-(((

Csodabogár 2022.01.22. 13:42:25

@nyuszigonosz: Gyűrű megvolt már az eljegyzéskor. Svájci polgár férjemnek nem került pénzébe a falunkba egy időpontot kapni, Svéd papírjaimat a stuttgarti svéd konzulátuso egyből kiadták németül is, nem volt más csak az állampolgársági papír. Pestről keleltt valami papírokat megszereznem, de azt a szüleim már hivatalosan lefordítva küldték ki. Virág minek az anyakönyvezetőhöz? Jómagunk és a tanuk is a saját kocsijukkal közlekedtek a vendéglőhöz, ahol akkor még messze nem került annyiba az ebéd mint most. MI eleve minimal esküvőt rendeztünk.

nyuszigonosz 2022.01.22. 14:23:22

@Csodabogár: Te hoztad fel Zürichet mint példát az 500 Frankból esküvö és jobb étteremben 4 személyes kaja - most.

FutureFry 2022.01.22. 16:02:26

@puhacica: @nyuszigonosz:
A legolcsóbb/legegyszerűbb esküvő/házasság az olyan amihez _semmi_ (még “papírmunka” sem) kell: Pl. (az itt régebben már említett) pár (bár egyre kevesebb) amerikai államban még létező “common law marriage” (amit viszont a többi állam és a szövetségi kormány is elismer). Az ilyennél elég ha mindkét félnél megvan a házasulandási szándék, meg hogy a nyilvánosság felé férj-feleségként mutatkozzanak be és viselkedjenek, és, hogy együtt éljenek (esetleg a consummation (elhálás) is feltétel lehet, de nem tudom, hogy ezt mikor-hogyan kell(ene) bizonyítani :)). Mondjuk az is jól jön, hogy általában minden papír nélkül, bemondásra elfogadják a házasság tényét (pl. biztosításnál, adóbevallásnál).

nyuszigonosz 2022.01.22. 19:00:51

@FutureFry: Erröl hallottam vagy olvastam régebben, de hogy még mindig van, na arra nem is gondoltam.

P.Elliot 2022.01.23. 20:15:48

Meg annyit az eskuvoi arakhoz hogy vannak akik rettento sokat koltenek itt ra es nincs is mibol, adossagra megy.
20 ezer alatt nincs is latvanyosabb eskuvo de ez mar a sporolos kategoria.
Ahol a ruha , a hely, a kajak es dekoraciok igazan szepek ott belekerul 50 ezerbe is illetve tobb.
Ahelyett hogy ezt a penzt rogton letennek egy lakasra vagy hazra mint beugrot es maris a sajatban laknanak, elszorjak nagyjabol 6 oran at tarto bulira, ennyi penz osszegyujtese evekbe kerul amire lakashoz jutnak.
Garancia sincs arra hogy sikerul-e a hazassag.

Ferjem irodajaban a titkarno fia nosult ugy hogy 60 ezer volt az eskuvoi kiadas, benne a gyuruk is, 11 honapot eltek egyutt, utana szetmentek sot el is valtak.
A pasas a masodik hazassaganal szinten fenyes eskuvot akart de a szulok azt mondtak hogy az o penzukbol egy centet sem tobbet, nem is volt csak egy egyszeru szertartas meg naszut.

Meg most is egyutt vannak, a ferfi 2 kicsi mostoha gyereket is felnevelt alatta, hozza jott a sajat ket gyerekuk a kesobbiekben.

dikusz. 2022.01.23. 23:06:38

@P.Elliot: Itthon egy középkategóriájú (nem túl olcsó, és nem is túl drága) esküvő 30-40 fővel számolva 1,5- 2 millió forint körül van.

Unokahúgomnak tavaly nyáron volt az esküvője. Ő dolgozott 14 évig hajón, és ő volt az, aki azt mondta még két éve is, hogy soha az életben nem megy férjhez, és nem szeretne babát se (feltehetően annak a 14 évnek köszönhetően). De megismert egy helyes fiút, hozzáment, és ma lett két hónapos Peti baba.
Nem jutott eszembe, hogy rákérdezzek mennyi volt az esküvő költsége, de holnap rákérdezek. Biztos, hogy millió fölött volt, még úgy is, hogy a kajáról/piáról ők gondoskodtak, nem volt hivatásos rendezvényszervező, zenekar, fotós. A szintetizátoron játszó srác, a fotós, a szakács mind barát volt.
Ami megemelte a költségeket, az úgynevezett "partiház" (egyébként nyaraló, panzió) volt, ez mostanában nagy divat itt.

Nem volt luxusesküvő, de ők így szerették volna, és spóroltak rá, nem kellett kölcsönt felvenniük.

Arthamyr 2022.01.24. 08:55:18

@dikusz.: Egy évtizede még a feléből is simán megvolt (per fő), pedig jó pár ember még meg is szállt, és csak másnap ment haza. Az a fránya infláció. :)
Viszont nekünk bőven visszajött az ajándékokból, és ha mi megyünk esküvőre, mindig viszünk egy legalább annyira megtöltött borítékot, hogy a meghívóknak bőven "megérje", és ezek szerint a mi meghívottaink is hasonlóan jártak el.
Nem mintha sokszor járnánk esküvőre/sok esküvőnk lett volna, de én nem voltam még olyanon, ahol az esküvő nagy bukta lett volna.

@P.Elliot: Ez az 50k hány fős esküvőre kell ott?

London2009 2022.01.24. 11:43:49

@P.Elliot: eloszor is nem irtam a karacsonyi posztod kapcsan, hogy egyaltalan nem ilyennek kepzeltelek es nagyon szep vagy! Jo volt egy arcot tenni a nick moge.

Nekunk templomi eskuvonk es nagy lakodalmunk volt es egyszeruen tokeletesre sikerult. Semmit nem valtoztatnek rajta es nagy meglepetesemre minden percet elveztem es nem volt semmi feszultseg vagy izgalom. Az egyetlen gond volt vele, hogy tul gyorsan eltelt. Aki 50k-et kolt egy eskuvore ott feltetelezem, hogy a lakasra is van penz. Ha nincs es inkabb eskuvore kolti, az az o idiotasaga.
Viszont ezek az elutazunk valahova es osszehazasodunk ket tanuval nekem sosem tetszett. Az eskuvonek szamomra az a lenyege, hogy mindenki ott van, aki addig es remelhetoleg a jovoben is szamitani fog az eletedben. Mindenki orul a boldogsagodnak es ezt megunnepli veled egy csodas esemeny kereteben, amirol keszul sok kep es meg sokaig lehet emlegetni, emlekezni es ujra atelni.

London2009 2022.01.24. 11:44:39

Sok boldogsagot az ifju parnak!

P.Elliot 2022.01.24. 12:53:15

@Arthamyr: Nem emlekszem hogy mit mondtak hogy hany vendeg volt de 60 biztos vagy tobb.

Viszont ment a rongyrazas, meg a szulok es a koszorus lanyok is kulon-kulon limoval mentek, elotte a helyszinen/ New York state/ hotelszoba mindenkinek es persze elegans helyen volt

Latod ez eszembe se jutott hogy hiszen az eskuvoi boritekok is hoznak penzt bar azt senkitol se varja el senki hogy a luxus eskuvojet majd kifizetik sa meghivottak.
Itt szemelyenkent 100-150 dollart szoktak adni mint eskuvoi ajandek, tobbet nem. Ebbol nem fogja tudni kifizetni az eskuvot az biztos, kell a sajat penz, lehetoleg boven.
Azt tudom hogy ha koszorus lanynak hivnak akkor neked kell fizetned a ruhadat, minden vele kapcsolatos dolgot, cipo, virag, hajdisz, naszajandek, fene tudja meg hogy mit de egyszer egy no azt mondta nekem hogy mire mindent osszeszamolt amit erre koltott, elerte az 1300 dollart es hogy o tobbet ilyen nem vallal, ez neki sok.

Az biztos hogy az eskuvo szervezok igencsak kinyittatjak a penztarcat es hogy sokan adossagra csinaljak.

Egyebkent ez az 50 ezer nem is sok, van aki meg ennel is tobbet kolt de ott persze van penz mogottuk vagy a szulot verik adossagba

A helyzet az hogy a teveben van tobb eskuvos musor hogy hogy kell csinalni es a mai fiatalok tobbsege ugy van vele hogy neki ez kell, nem akar lemaradni.

P.Elliot 2022.01.24. 12:55:47

@dikusz.:

Irto edes az a kisbaba.
Igen, van az ugy hogy valaki eldonti hogy o sose megy ferjhez de ez csak addig van igy amig nem talalkozik az igazi szerelemmel..
Sok boldogsagot kivanok nekik.

P.Elliot 2022.01.24. 13:22:03

@London2009: Mindenki maskeppen eli meg hogy milyen eskuvot akar, van aki pompasat, van aki egyszerut, van aki csak kettesben akarja atelni.

Nekunk otthon volt olyan eljegyzesem hogy rendesen hasonlitott egy eskuvore, otthon volt a kertben anyoseknal ugyan a muri de aposom meg tetot is acsolt az asztalok fole hogy ha netan esne akkor se legyen baj. Abszolut megszervezett buli.
Volt vagy 60-70 vendeg, vacsora, tanc, minden

Valahogy egyaltalan nem tetszett, elkepzeltem hogy mi lesz itt ha eskuvo lesz bar azt csak mi tudtuk ketten, hogy az nem itt lesz hanem kulfoldon.

Ha nem tudtunk volna kinnt maradni akkor ugy beszeltuk meg hogy beszerezzuk ra a papirokat es Pragaban lesz hirtelen felszedett tanukkal egy polgari hazassagkotes es hazamegyunk a papirt lobogtatva, megolelgetjuk a sirdogalo anyost hogy errol lemaradt.
Igy aztan az Olaszorszagi is jo volt, hidd el a fellegekben jartunk, igazi eskuvos hangulatunk volt egesz nap, ma sem csinalnam maskeppen.

Az eskuvot szeretem ha rolunk szol kettonkrol, a ferjem is igy volt vele.

Koszi a megjegyzesedet a kulsomrol, nincs egeszen igy de valahol megis ugy van, most azt sajnalom hogy nem kentem ki egy kicsit magamat, makeup es ilyesmi, azert az sokat dob am!
Maga az hogy szemuveges se vagyok csak rajtam maradt mert elotte olvastam egy cimket, olvasashoz azert jobbjara kell.
Szoval a napkozbeni kulsom van a kepen , ahogy tevekenykedek, a hoemberkevel foglalkoztam hogy az is kivanhat unnepeket nemcsak en.

Igen, hazudnek ha nem tudnam hogy fiatalabbnak nezek ki, a lanyom meg plane de mondok neked valamit, a torna, legfokeppen az uszas csodakat tud tenni, minden porcikad mozog, meg az arcodon is , a rancok kisebb aranyban fognak elofordulni, azonkivul sosem jarok kozmetikushoz, ellentetben a baratnommel akinek ugy megkezeltek elete folyaman a boret hogy ugyan nemigen van rajta ranc de olyan a bore mint a rongy, puha, laza, szinte mozog, az enyem feszes az uszastol meg attol hogy nem engedtem hogy a kozmetikus vacakoljon vele.

Hazunk 4 szintes, minden szint 6 lepcso. Azon napi szinten szaladgalni fel-le, meg mindig nem menni szoktam fel rajta hanem felfutni, igy szoktam meg, mozgekony voltam egesz eletemben, meg hat az is sport.
Egyaltalan, a sport, az hogy az ember karban tartja magat ilyen teren szamit a legtobbet.
A mozgas nem engedi szetesni az embert...
Meselj, milyen volt a karacsony a kislanyodnal?
Testverke nem igerkezik?
Sokat ne varjatok a ketto kozott ha azt akarjatok hogy egymas jatszotarsai legyenek mert az is fontos.

P.Elliot 2022.01.24. 13:23:13

Rosszul irtam, 160 vendeg korul volt azon az eskuvon. Az egyes lemaradt

Arthamyr 2022.01.24. 13:33:38

@P.Elliot: a 160+ főre ott annyira nem eszetlenül sok az. Viszont látva az ottani költségeket/kereseteket, kissé szarrágásnak tűnik 100-150 dollárt vinni. Mi Magyarországra (és pl. Spanyolországba) is általában 500-1000 eurot vittünk, pedig szerintem sem a bevételünk, sem az esküvő költsége nincs köszönőviszonyban sem a NY-ival (már ha az államban nem kicsiny töredéke a városinak).

P.Elliot 2022.01.24. 13:51:08

@Arthamyr:
Pedig itt nagyjabol ennyit szoktak adni .

Nincs olyan hogy a fiatal par a vendegekkel fizetteti ki az eskuvojet. Persze, kozeli hozzatartozo tobbet ad nyilvan de barat vagy ismeros, ugy ertem nem kozeli rokon ennyit szokott adni, keves eskuvon voltam itt eletemben de ennyi volt a tarifa hogy ugy mondjam.

Ezrek? Nem menne el senki.
Mint irtam meg az 1300 dollar koruli koszoruslanyi penzt is sokalltak.
Nem szoktak szorni a penzt es ez itt annak minosulne, illetve nem talalnal vendeget ha azt mondanak hogy 1000 dollart kell vinni ajandekba.

Arthamyr 2022.01.24. 14:10:17

@P.Elliot: Én úgy vagyok vele, hogy akire sajnálom a "saját költségem" kifizetését plusz némi extrát, annak nem megyek el az esküvőjére. És fordítva is, távoli ismerősöket, akiktől ez (átlagosan) nem elvárható, nem kell meghívni, csak azért, hogy jó sokan legyünk. Minek?
Ilyen probléma szerintem nincs, hogy "nem találnál vendéget", nekünk csak kb. 50 fő volt, bőven elég volt az is, tök jól éreztük magunkat, és a vendégek is. És ez amúgy sem szabály, meg előírás, de jobb esküvőkön így jön ki (az esküvő összességében pluszos, vagy minimum a költségek nagy részét fedezik az ajándkékok), ha nem, akkor valaki valamit elrontott. Mindig vakartam a fejem, amikor Írországban mondták a munkatársak, hogy 200 fő alatt nincs esküvő. Ha mindenkivel csak átlag 2 percet beszélek, az önmagában 7 óra lenne.
Nyilván ha az ember úszik a pénzben, de szomjazza a (kérdéses) presztízst, akkor hívjon meg több száz embert, és rázza a rongyot, de ha valaki emiatt egy évnyi bérleti díjnak (vagy fizetésnek) megfelelő adósságba megy, az nem túl előrelátó...

Egyébként én szeretek esküvőre járni, és az enyémet is élveztem. :) Lehet, hogy segített benne az, hogy nem kellett egy autó árát rákölteni, hitelből... :)

P.Elliot 2022.01.24. 14:55:27

@Arthamyr: Mondom, itt nem szokas/ New Jersey, nem tudom mi lehet Kaliforniaban/ a vendegekkel fizetetni az eskuvot?

Ami bevetel bejon az bejon es kesz. Az eskuvot maganak rendezi az ember, kinek mire telik vagy milyet szeretne. Ha nem igy lenne akkor meg az is kaprazatos eskuvot csinalna akinek abszolut nem telik ra.

Igy is mint irtam, sokan csinalnak olyat amilyenre nem is telik de adossagra.

Arthamyr 2022.01.24. 14:58:57

@London2009: "Az eskuvonek szamomra az a lenyege, hogy mindenki ott van, aki addig es remelhetoleg a jovoben is szamitani fog az eletedben. Mindenki orul a boldogsagodnak es ezt megunnepli veled egy csodas esemeny kereteben, amirol keszul sok kep es meg sokaig lehet emlegetni, emlekezni es ujra atelni." +1

P.Elliot 2022.01.24. 15:29:11

@Arthamyr:

"Az eskuvonek szamomra az a lenyege, hogy mindenki ott van, aki addig es remelhetoleg a jovoben is szamitani fog az eletedben" mint irtad.
Nagyon helyes, ha te ugy erzed akkor legyen olyan.

Mondom, embere valogatja, kinek ez, kinek az, nekem abszolut nem volt fontos hogy mas is ott legyen, csak ketten.
A ferjem is igy erezte. Pont ugyanugy atereztuk mint ti, ebben biztos lehetsz, nem feltetlenul kell tanu a boldogsaghoz.
Most sem csinalnam maskeppen, a naszut lenne viszont amire sulyt fektetnek.
Egy jo nagy autos orszagjaras....

A lagerben persze erre nem volt penzunk de ott voltunk abban a gyonyoruseges Olaszorszagban, mar az maga unnep volt hogy ott lehettunk ...kulfold, tenger, napfeny hozza a fiatal eveink.
Csodas volt!

Golf2 2022.01.24. 16:08:31

@P.Elliot: ott is klórozzák a vizet mert akkor szárítja a bőrt az úszás nem?

P.Elliot 2022.01.24. 16:11:57

Attol ugyan nem szarad ki, legalabbis nem vettem eszre, lehet hogy mas fertotlenitot hasznalnak?

Fel orat uszok, azalatt nem szarad ki a bor pedig nekem sajnos nagyon vilagos borom van.
Miert, nalatok agyon klorozzak?

Arthamyr 2022.01.24. 16:45:22

@P.Elliot: Szerintem az is tök rendben van, volt ismerős, aki így csinálta, és a kétezres években. Kicsit lázadt is a családjuk emiatt. :) Azt tartom hülyeségnek, ha valaki a jövedelméhez/vagyoni helyzetéhez képest jelentős (főleg, ha hitellel fedezett) költségekbe veri magát.

Csodabogár 2022.01.24. 16:51:16

@London2009: Nahát! Soha nem gondoltam, hogy ilyen romantikus lélek vagy. Sokkal több pragmatizmust feltételeztem rólad.

Golf2 2022.01.24. 16:53:08

@P.Elliot: Igen,még a gatya se bírja sokáig.

P.Elliot 2022.01.24. 16:57:03

@Arthamyr: Hat azt en is hulyesegnek tartom ha valaki sokat kolt es nincs mibol.
Ezert is irtam hogy annak az arat belerakhattak volna rogton egy hazba hiszen olyan nehez osszegyujteni a beugrot ami manapsag egesz komoly penz, evek kellenek hozza.

P.Elliot 2022.01.24. 17:04:52

@Golf2: Aki gyakran jar annak ki van fakulva a furdoruhaja, onnan is meg lehet latni.
Ujat venni minek ha egyebkent is gyakran jarsz, nem divatbemutato az, mas a tornaterem, ott lathasz szepeket meg furcsakat, kidomboritott fenek, direkt ugy van kiszabva meg mintazva hogy ketfele allo segg, Szo szerint az, mulatsagos latni. Megyek a dolgomra, itt felejtkeztem a gep elott. A csalad beteg, nem covid hanem tudogyulladas, vajon honnan szedhettek ossze?

Igaz amilyen hidegek mostanaban vannak aztan a vejem is siman kimegy a futetlen szerszamos hazacskajaba a meleg hazbol vacakolgatni egy szal poloban, neha orakig, szerinte o nem fazik .
A tudeje viszont maskeppen gondolta.

Csodabogár 2022.01.24. 17:06:50

@Arthamyr: Azt hiszem ez korfüggő is. Úgy 30 éves koromig, azt hiszem én is a nagy esküvő híve lettem volna. Mikor 37 évesen férjhez mentem, senkit nem ismertem Svájcban a férjemen és szülein kívűl egyáltalán nem vágytam a nagy esküvőre. Azt hiszem itthon se vágytam volna rá, már elmúlt régen a romantikus nagy esküvős korszakom. Rendeztem nagy 50. születésnapot, először magamnak Stockholmban aztán a férjemnek Pesten. Azok igazi jó bulik voltak és szerencsére senkinek nem jutott eszébe egy pénzes borítékot adni ajándékba. Esküvőn se fogadtam volna el, illetve megszavaztattam volna a népet, hogy melyik jótékonysági intézménynek juttassuk el a pénzt. Ebben is nagyon konzervativ vagyok. Nekem sértő lenne bárkitől pénzt elfogadni. Azt hiszem nekem nem is jutna eszébe senkinek, akit én meghívok, pénzt hozni.

Arthamyr 2022.01.24. 17:33:29

@Csodabogár: Nekem nem sértő, én tetszőleges, egy adott határ feletti mennyiségben elfogadnék most is. :) Nagy kár, hogy senki sem ad, pedig pár milliárddal több jó eséllyel javíthatna az életünkön. Egyébként én simán meg szoktam kérdezni, mert biztosan azon nem fogok agyalni, hogy akkor kinek milyen, számára kedves/hasznos dolgot adjak, amit ráadásul más nem ad. Szerencsére kivétel nélkül mindig jó volt a boríték mindenkinek (a nem magyar barátaimnak is), de ha nem lett volna az, természetesen nem sértettem volna meg az illetőt vele. Változnak az idők.
Esküvőn kívül nem szoktam senkinek sem ajándékot adni, max. valami elfogyasztható dolgot, de azt is ritkán. A jelenlétem a jeles eseményen elég, akinek meg nem, azzal amúgy sem vagyok olyan viszonyban, hogy ajándékot adjak neki, ha egyáltalán elmegyek.

SzZoole 2022.01.24. 19:09:36

Az utóbbi kommentek olvasva (adok/kapok pénzt/ajándékot) azt kérdezném az otthon élőkről, hogy az esküvőkön a mennyasszonyi tánc már nem szokás?

nyuszigonosz 2022.01.24. 19:39:44

@SzZoole: Az Eladó a menyasszony? :-)

Jó, nem engem kérdeztél, de: ahol eddig is szokás volt, ott most is az, de pl. Kelet-Magyarországon voltunk egy nagyon közeli családtag esküvöjén és ott nem ismerték ezt! Hát mi ennek ellenére rendeztünk egy Eladó a menyasszony táncot, de csak mi ( a család nem onnan való és élö tagjai) fizettünk is. :-) Az ottaniak érdeklödve nézték ugyan, de nem szálltak be menyasszony táncot venni. Így ugyan elég rövid volt az egész, de megérte. :-)

Így ha esetleg a lányod esküvöjén ilyet szeretnél, hát jó, ha mindenki meghívottnak elöre szóltok, hogy lesz egy ösi magyar szokás is :-) majd úgy éjfél felé, amire legyen már náluk elég készpénz is. :-)

Arthamyr 2022.01.24. 19:50:48

@SzZoole: Van, amikor van, van amikor nincs.

SzZoole 2022.01.24. 20:05:00

@nyuszigonosz: hol Kelet-Magyarországon, pontosan?

Nekem mindkét esküvőm Nyíregyházán (elég vadkelet) volt és mindkétszer volt menyasszonyi tánc ( mindkétszer százezrek (kp és ajándék, nem csóró család)

A lányom esküvője érdekes lesz, úgy néz ki :-)

A srác erősen érdeklődők a magyar szokások szerint. A lányom kezét is így kérte meg tőlem/tőlünk :-)

Én viccesen kérdeztem tőle, hogy mennyi?
Kérdezi a srác, hogy mi mennyi?
Én mondtam, mennyi pénzt fizessek neked, hogy el vidd innen :-))

Viccet félre téve, szerintem egy mix esküvő lesz, szerintem :-))

nyuszigonosz 2022.01.24. 20:11:08

@SzZoole: Nem a vadkeleten. :-)

Cserkeszölön a wellnes hotelban volt az egész, a menyasszony családja és rokonainak ez nem volt annyira messze - nem, nem onnan vannak :-) onnan kb. 70-80 km délkeletebbre.
Na nekünk a völegény családjának jó messze volt, és ugyan mindenfelé élünk, de mindegyikünknek kelet felé volt. :-)
Nem tudtuk, hogy ott olyan nincs, hogy menyasszony tánc, mi eleve erre is készültünk.
Még jó, hogy megvolt 2019 nyarán.

Arthamyr 2022.01.24. 20:27:18

@SzZoole: Az nem inkább valahol Békésben lesz? Azért az odébb van kicsit.

SzZoole 2022.01.24. 20:35:20

@Arthamyr: úgy értettem, hogy hozzád közelebb van, mint Nyíregyházához :-)

dikusz. 2022.01.24. 23:39:41

@SzZoole: Biztos van, ahol szokás még. Manapság úgy tűnik kifele megy a divatból.

Most inkább az a divat, hogy kitesznek egy kis asztalra egy külön erre az alkalomra készített nászajándékgyűjtő dobozt, és oda lehet bedobni a borítékot, amibe mindenki annyi pénzt ad, amennyit tud adni.
Ez a kis doboz kiváltja azt, hogy az ifjú pár olyan ajándékokat kapjon (pl. három kávéfőzőt) amire nincs szüksége. Van olyan is, hogy a meghívóra ezt rá is írják. És ez helyettesítheti a menyasszonytánc pénzdobálását is.

dikusz. 2022.01.24. 23:59:48

Amit én feleslegesnek tartok, az az utóbbi években igencsak divatba jött legénybúcsú, lánybúcsú, babaváró buli, tejfakasztó buli, és hasonlók. Nem kevés pénzbe kerülnek.

Arthamyr 2022.01.25. 07:28:00

@dikusz.: Legénybúcsúk? Azok a legjobb dolgok, még nem voltam olyanon, ami ne lett volna jó. :) És nem is most jöttek divatba, már 20+ éve is vettem részt ilyenen, de szerintem már a gyerekkorom idejében is volt, csak akkor engem nem hívtak meg. Mi kerül benne sokba? A tejfakasztóban főleg? Ezek semmivel sem kerülnek többe, mint egy normál buli, és általában kanyarban sincsenek egy esküvőkhöz képest. Amik köré egész kis lehúzós iparág épült, az idejétmúlt és sokak által tartott szokásokkal jól megtámogatva.

London2009 2022.01.25. 12:46:50

@Csodabogár: latod, mik ki nem derulnek!

London2009 2022.01.25. 12:53:02

@P.Elliot: persze, mindenki azt csinal amit akar. Nekem a szertartasok fontosak, az eskuvo is egy szertartas. Ugyanugy, mint a vasarnapi ebed vagy a keresztelo, temetes stb. Nekem a ketten elmegyunk meg ket tanuval tipusu eskuvok nem eskuvok, az tenyleg a van egy papir rola kategoria, teljesen felesleges. De mindenkinek mas, mindenki tegyen ugy ahogy jonak lat es legyen boldog, ez a lenyeg.
De, de nagyon jol nezel ki. Latszik rajtad, hogy nem Magyarorszagon eltel. Azert persze sok minden mulik a genetikan is, de az eletmod legalabb annyira fontos.
Nagyon jol telt a Karacsony, koszonjuk. Jo sokat dolgoztam mindennel, de megerte. A kisasszony is felfogott belole valamit. De majd az igazi biztos jovore lesz, szeretnem is a szuleim hazaban tolteni, ha sikerul.
Szerintem viszont jobb a nagyobb korkulonbseg. Megorulnek ket kisgyerektol egyszerre! Meg vele is alig birok neha! : )

London2009 2022.01.25. 12:56:30

@Arthamyr: szeretek en is nagyon eskuvore jarni. De sajnos lassan mar kioregszunk belole. Mar minden baratunk ferjhez ment, megnosult. Talan meg egy potencialis par van, lassan majd lehet a gyerekek eskuvojere keszulni. :D

London2009 2022.01.25. 13:03:44

@dikusz.: na ne mar! Sok penzbe is lehet keriteni, meg kevesbe is. De jo moka nagyon! Bar bevallom sem leanybucsum, sem babavarom nem volt. Nem ereztem ugy, hogy barmit is bucsuztatni kellene. Most is barmikor elmegyek egy lanyos hetvegere vagy estere kimaradni, ha epp ehhez van kedvem. A babavaroval meg ugy voltam, hogy eloszor inkabb szulessen meg a baba es legyen minden rendben es utana unnepeljunk.

Arthamyr 2022.01.25. 13:12:38

@London2009: "majd lehet a gyerekek eskuvojere keszulni" - Ennyi, nálunk is akad olyan, akinek lehet, hogy 60+ évesen megyek majd esküvőjére. :)

SzZoole 2022.01.25. 16:29:26

@dikusz.: ez egy jó ötlet :-) ezennel mindenkit meghívók a lányom közeljövőben tartandó esküvőjére!!

Megadom a számla számom és küldjétek az ajándékra, menyasszonyi táncra szánt pénzt :-))

1974-0811-2010-1108, Zoole

Ide várom a felajánlásokat :-)))

SzZoole 2022.01.25. 16:30:49

@London2009: én meghívlak a lányom esküvőjére ha a kis Moana lesz a koszorús lány :-))

London2009 2022.01.25. 17:18:10

@SzZoole: oke, megyunk! Igerem cuki lesz. : )

SzZoole 2022.01.25. 18:04:59

@London2009: szalonna, nyárs, pálinka van, már csak ti hiányoztok :-)))

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása