oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2021. május 18. 07:46,  Amerikai oltás és némi Breaking Bad-érzés 78 komment

2021. május 18. 07:46 Határátkelő

Amerikai oltás és némi Breaking Bad-érzés

Az Egyesült Államokban is teljes erővel nyomják az oltást, jelentkezni és oltakozni is rendkívül egyszerű, akár még egy ország jó részét átszelő kalandozás közepette is, miként azt Niki is megtapasztalta. Emellett előkerül a Breaking Bad-érzés és a Lake Tahoe-t is meglátogatjuk.

utazas_15_resz_lake_tahoe_cim.jpg

„Merengésemből felocsúdva meg is érkeztünk a rizsfarmra, ahol Tommal (tulajdonos) megbeszéltük, hogy 2 éjszakát maradnánk, ha nem gond. Nem volt, maradtunk! Ilyenkor szállásért nem, csak a tulajdonos által árult portékáért fizetünk. Bevásároltunk hát házi biorizsből, nyers mandulából és mézből.

Két nap múlva indultunk is tovább a gyönyörűséges Lake Tahoe felé! Washoe Lake State Park volt a szállás célpont, onnan uszkve 40 percre volt Lake Tahoe.

Erről a szépséges tóról annyit illik tudni, hogy kisebb része Nevada, míg nagyobb része Kalifornia államban található. Mi Nevadában szálltunk meg, költségmegtakarítás céljából.

Még tavaly kiváltottuk a Nevada State Park bérletet, s azzal vagy teljesen ingyen, vagy 10$/éjért szállunk meg ezekben a parkokban attól függően, dry camp vagy partial/full hookup van a helyszínen.

Ancsiék pár órával előttünk tudtak indulni a rizsfarmról, ami azért volt fontos, mert előbb említett nevadai State Park is érkezési sorrend alapján működik.

Békés harc a helyekért

Nagy mázli volt, hogy előrementek, mert rajtunk kívül még sokan mások is itt terveztek aznap kempingezni, így igencsak megcsappant a szabad helyek száma, és ha nem foglalnak nekünk helyet, akkor jöhetett volna a B-terv, ami még nem volt tisztázott.

Békés harc folyik ilyenkor a helyekért amúgy, bár ezúttal a mi csatánkat Miki vívta meg sikeresen. Miután elhelyeztek két kempingszéket (ez egy gyakori helyfoglalási mód) a nekünk szánt helyen, odagördült egy másik kempingező, s nemes egyszerűséggel fogta magát és finoman behelyezte a bokorba a 2 széket.

Mikor Miki odament, hogy tisztázza a székek jelentését, az úriember roppant ideges lett, és nem feltétlenül ragaszkodott az jó modorhoz.

Lényeg a lényeg, még a ranger (parkőr) is be lett vonva, s végül elfogadta a tényt, hogy bizony lehet így helyet foglalni, és bizony nem hullajtjuk be bokrokba mások ingóságait!

Érdekes, hogy 7 hónap alatt egyetlen egyszer nem volt ehhez még csak hasonló incidensünk sem. No de hogy is mondják? Egyszer mindennek eljön az ideje.

Az elképesztő Lake Tahoe

Visszakanyarodva az utunkhoz, megérkeztünk, beálltunk, majd másnap korán reggel mentünk helyet vadászni (szó szerint) a partial hookup részre. Az első éjszakát dry camp-en töltöttünk, és szerettünk volna fürdeni, hajat mosni stb. Szerencsére többen is távoztak délelőtt, úgyhogy nem volt nehéz dolgunk!

Innen mászkáltunk a Lake Tahoe-hoz délutánonként. Elképesztő gyönyörű a vize, káprázatosak azok az óriás „kavicsok”, amik szintén Lake Tahoe részei. A vize kristálytiszta, és persze zsibbasztóan hideg, de a fiúkat szokás szerint ez megint nem zavarta.

utazas_15_resz_lake_tahoe_cikk.jpg

Washoe Lake-ről ugrottunk el Mono Lake-hez is, ahol lenyűgöző volt az a rengeteg hihetetlen alakú mészkő formátum, ami ennél a sós vizű tónál kialakult.

A második oltás

Egy hetes itt tartózkodásunk alatt gyorsan beiktattam a második oltásomat is. Az elsőt még Kaliforniában kaptam, a másodikat Nevadában.

Itt roppant egyszerű az egész hadművelet. Számodra szimpatikus gyógyszertár láncolat honlapján megadod a neved, korod (igen ennyi az össz adat, amit kérnek!

Itt kérem tényleg az a cél, hogy mindenki is oltasson) és foglalsz egy időpontot a számodra legközelebbi patikában (nekem 22 percre volt), elmész, vársz NULLA percet, megkapod az oltást, majd hellyel kínálnak arra a 15 percre, amit várni kell. Csoki ásványvíz természetesen kitéve gratis! Ennyi volt, így immáron én is kiírhattam: fully vaccinated!

Érkezés a Breaking Badbe

Nehezen, de búcsút vettem a szerelem Kaliforniától. Hét közepén álltunk tovább a Black Rock Desert-höz. Itt boondock következett. Feltöltött tartályokkal készültünk a sivatagi vadkempingre. A magas fenyős csupa zöld Lake Tahoe-s környezetből megérkeztünk a kietlen, homokos sziklás sivatagba.

Csak mi és a csörgőkígyók, igazi különleges élmény volt. Mindig belegondolunk, hogy micsoda elképesztő lehetőségek ezek...

Mész a kietlen Nevadán keresztül, sehol egy lélek az autóúton, aztán piff lekanyarodsz és ott vagy az elképesztő, a káprázatos, a western filmekbe vagy a Breaking Badbe) illő Nagy Semmi közepén. Leállsz a géppel, egyenesbe hozod a trailert, és ameddig akarsz, ott laksz.

Ott, ahol tényleg a madár se jár – max. Mr. White és Jesse.

Újabb álom valósult meg

Innen autókáztunk el a híres Black Rock Desert Playa-hoz. 1274 km²-en nem látsz mást, mint a nagy sík semmit - az egykori Lake Lahontan kiszáradt medrét.

Árpád megint kipipálhatott valamit azon a bizonyos bakancslistán. Egy réges régi álom vált valóra aznap. Kiszáradt tómeder és természetesen ami a csövön kifér! Leírhatatlan élmény volt megint. Ezt is „kibéreltük”, hiszen senki rajtunk kívül, közel s távol.

Következő célpont előtt beiktattunk egy full hookup éjszakát egy útbaeső kempingben, s utána irány UTAH!!!!

Mert az ígéret szép szó - és én megmondtam, Utahba márpedig visszajövünk, akármi is van.”

Ha szívesen olvasnátok még Nikiék élményeiről, látogassatok el az oldalára!

(Nyitókép: pixabay.com)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Egyesült Államok

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr8816564440

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Herr Géza 2021.05.18. 09:00:15

Grrr…. Eldrivingoltunk a fullhookup boondock lake bigyóhoz, ahol drycampoltunk egyet, és közben fullyvaccinated lettem…
Sírok!

tanato 2021.05.18. 09:17:28

egy kis amerikai Covid 19:Egy kis USA COVID:FRiss.Most kaptam.
Ma beszélt nekem a német barátnőm arról, hogy mi mindent tud ő az amerikai corona szabályokról. Totális félretájékoztatás folyik. Ahogy ki tudom szűrni, Magyarországon nemigen hazudnak rólunk ebből a szempontból.
Kicsit írok róla. Minden államnak megvannak a maga szabályai. De nem hiszem, hogy lett volna állam, ahol kijárási tilalom lett volna. Ajánlották. Egy -két hétig márciusban jóval kevesebb ember volt kint az utcákon. Aztán lassan mindenki felbátorodott Éjszakai kijárási korlátozás néhány napig volt, de senkit se állítottak le az utcán. Aztán nem foglalkoztak azzal se, mondván, hogy éjjel nincs több vírus a levegőben.Most azt hallani, nagyot fordul a kocka, a CDC sokkal engedékenyebb lesz, egyik napról a másikra szinte ellentmondva magának.Kezdik újra előhozni az ivermectin esetleges használatát és hogy a lélegeztető gép helyett az lett volna jobb. tudni mennyire komolyan és széleskörűen fogják ezt a tv-ben beszélni majd.Itt Chicagóban beindítják a népszerű tömeges nyári programokat. Aki be van oltva, nem kell majd neki a maszk. Eddig kellett a maszk a beoltottaknak is.De Floridában teljes szabadság van és nem nőnek a számok.Az egyik médiát rajtakapták, hogy állította, hogy hány tízezerrel felment a covidosok száma.Minimum 9 állam van eddig, amelyik nem fog semmiféle oltási kártyával foglalkozni.

Egy amerikai ismerősöm küldte két napja.

dikusz. 2021.05.18. 10:22:50

Azt, aki a bevezetőt írta, arra ítélem, hogy ezerszer írja le a következő mondatot. "Nem használom többet az oltakozni szót"!
Mindegyik betűt más-más színű ceruzával kell leírnia, és nem cserélheti fel a színek sorrendjét.

Csodabogár 2021.05.18. 11:20:41

@tanato: Florida nagyon vad hely lett, mióta Trump oda költözött. Sajnos a kormányzó is Trump hívő. Ők meg igen hajlamosak ha nem is a covid tagadásra, de a veszélyek lekicsinylésére. A maszk nem hordása politika lett, GOP tagjai nem hordják és kész. Ott élő barátnőm nem ennyire pozitv covid téren se.

Csodabogár 2021.05.18. 11:21:57

@Herr Géza: Így jár aki elolvassa.:-)))

dikusz. 2021.05.18. 12:19:53

@Herr Géza: @Csodabogár: Elolvastam én is, miután magamhoz tértem a bevezetőben olvasottaktól...

Nikinél az a fullvaccinated mellékhatásaként jelentkezett, hogy újra telifullhókupolta a posztját, mint az elején...

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2021.05.18. 13:33:32

aha, erkezesi sorrend alapjan mukodik, de azert "foglalja a helyet" a kesobb erkezoknek. ezek gondolom boltban is ugy vasarolnak, hogy egy beall a penztarhoz "foglalni a helyet", a tobbi meg elmegy osszeszedni az arut.

SzZoole 2021.05.18. 15:11:16

@dikusz.: @Csodabogár: na pont emiatt kezdem a kommentek olvasását előbb, hogy nehogy úgy járjak mint Gejza :-))

fhdgy 2021.05.18. 16:02:16

@SzZoole: Én is fiam, Bruttó!

Csak a kommenteket olvastam, szerinted jól jártam?

dikusz. 2021.05.18. 16:07:44

@SzZoole: @fhdgy: Nem lett volna rossz a poszt, ha nem vált át ismét ugyanarra a stílusra, ahogy az elején kezdte.
De legalább a retyót nem kezdte el kielemezni...

fhdgy 2021.05.18. 16:19:39

@dikusz.: Az igazat megvallva, nem szoktam ezeket a posztokat elolvasni, meg Steve-ét sem, pedig ez utóbbiak önmagukban egy saját blogon is megállnák a helyüket. Nikiék posztjait nem minősítem, se pró, se kontra, mert USÁ-ról szóló dolgokat, csak akkor olvasnék el, ha már annyira unatkoznék, hogy az unatkozás is fájna.

Nikiék és Steve posztjai azért hagynak hidegen, mert annyi bennük a határátkelés, mint Maci sajtban a brummogás.

SzZoole 2021.05.18. 16:52:40

@fhdgy: nem tudom mennyire jártunk jól, mert én sem olvastam, de a kommentekből következtetve jól jártunk, szerintem :-))

A Steve, aki Pistabá, posztjaival is ugyanígy vagyok :-)

SzZoole 2021.05.18. 16:55:36

@dikusz.: lehet, de mint már régebben írtam, nem igazán érdekelnek az utazós posztok, inkább átélem :-)

fhdgy 2021.05.18. 16:58:07

@SzZoole: Nekem Pistabá posztjaival önmagában semmi gondom.

Témájában nem tematikus, ennek a blognak a szándékai szerint.

Ha határátkelők dolgait akarom olvasni, akkor jövök ide, de szoktam csalódni, mert az adott napi témának semmi köze a határátkeléshez.

Vannak itt olyan posztok, amik nem másak, mint egy turista útiélményei.

SzZoole 2021.05.18. 17:04:59

@fhdgy: igazából nekem sincs gondom a posztjaival mert azt sem tudom miről szól

dikusz. 2021.05.18. 17:08:03

@fhdgy: Azokban a posztokban sem volt, amiket én írtam...
Szerinted miről kellene szólni egy igazi határátkelős posztnak?

fhdgy 2021.05.18. 17:13:00

@dikusz.: Arról, ami az elején jellemző volt.

Miért, hogyan lett vagy nem valaki lett határátkelő
A határátkelés buktatói, tanulságai
Hogy változott valakinek a megítélése az adott országról
Mit gondolt, érzett határátkelés előtt majd később Mo.-gal kapcsolatban

stb., stb.

dikusz. 2021.05.18. 17:15:51

@fhdgy: És csak az USA-ról szóló utazós posztokat nem olvasod el, vagy más országokból küldött útibeszámolókat sem?

fhdgy 2021.05.18. 17:18:15

@dikusz.: Fülöp-szigetek sem, Mirradort nagyon ritkán.
Van még más?

fhdgy 2021.05.18. 17:22:17

@dikusz.: A digitális nomádok posztjai határeset. Van, amelyik, csak a hurrá, utazom!, ezeket meg szoktam bánni, ha elolvasom.

Volt egy-kettő, ami tényleg arról szólt, hogy milyen is digitális nomádnak lenni, mi is az tkp.

dikusz. 2021.05.18. 17:32:10

@fhdgy: Az nagyon az elején lehetett. 4-5 éve szoktam ide, és már akkor sem nagyon voltak ilyen posztok.

Amúgyis, kik írnák ezeket a posztokat? Mert a törzsgárdából -már akik még itt vannak- vagy megírták a történetüket, vagy nem, mert nem szeretnek nyilvánosan beszélni róla
Ha pedig mégis megírták a történetüket, mindig akadtak olyanok, akik belekötöttek. Volt is olyan -igazi határátkelő, remek posztokat is írt-, aki emiatt ment el innen..

Csodabogár 2021.05.18. 17:41:38

@SzZoole: Én az elsőt olvastam, azóta egyet se. Számomra totál érdektelen, a nyelvről nem is beszélve.

Csodabogár 2021.05.18. 17:43:16

@fhdgy: Steve egyszerüen unalmas. Én is átugrom mindig.

Csodabogár 2021.05.18. 17:46:03

@fhdgy: Azért olvastunk már itt igazi jól megírt érdekes és izgalmas uti élményeket.

SzZoole 2021.05.18. 17:56:43

@dikusz.: te fiatal vagy :-) A feleségem posztja 2012-ben jelent meg, még az Origos időkből, na az igazi határátkelős poszt volt, meg még azután megjelentek is, volt itt akkoriban sírás-rívás :-)

Arthamyr 2021.05.18. 18:07:49

"Békés harc folyik ilyenkor a helyekért amúgy, bár ezúttal a mi csatánkat Miki vívta meg sikeresen. Miután elhelyeztek két kempingszéket (ez egy gyakori helyfoglalási mód) a nekünk szánt helyen, odagördült egy másik kempingező, s nemes egyszerűséggel fogta magát és finoman behelyezte a bokorba a 2 széket." - Fú, mennyire utálom az ilyen "békés harcokat", már azt is, ha egyáltalán meg kell őket vívnom, attól függetlenül "megnyerem"-e vagy sem, így amikor csak lehetséges, elkerülöm az ilyesmit (és alapvetően lehetséges, nem emlékszem ilyesmire az utóbbi pár évből). Ez szimplán tolakodás, és itt úgy tűnik, hogy intézményesítve van, amibe sikerült büszkén beleállni a poszteréknek. Sikerük kulcsa, hogy a módszerük jól kombinálta a tahóságot és csalást, kb. olyan, mint amikor egy 50 családnyi csoport nevében odamegy két ember reggel ötre, és 50 szék kirakosgatásával helyet foglal az egész pereputtynak, ami majd valamikor megérkezik a nap folyamán délután ötig, és ha nem hozzájuk tartozó érkezik, azt elhajtják, mert későn jöttek. És a ranger még őket védi meg. :/

"Lényeg a lényeg, még a ranger (parkőr) is be lett vonva, s végül elfogadta a tényt, hogy bizony lehet így helyet foglalni, és bizony nem hullajtjuk be bokrokba mások ingóságait!" - Véleményem szerint nem az ingóságaikat, hanem a hulláikat kellett volna a behullajtani a bokorba (rangerestől), hogy az arra járó kóbor állatok ne maradjanak éhesek. :/ Persze tudom, hogy egy rohadt világban élünk, és nem így megy sajnos...

Arthamyr 2021.05.18. 18:15:28

@fhdgy: @Csodabogár: @SzZoole: @dikusz.: Nem tudom, én úgy vagyok vele, hogy ha választani kell, inkább olvasom akár Met (a fülöp-szigeteki arc), akár Niki (a mai poszter), akár Steve posztjait, ha a másik lehetőség mondjuk "a többnyelvű gyerekek nevelése", "a covid kezelése x országban", "a honvágy és a túrórudi", "a sok magyar tért haza a KSH szerint, de igazából mégsem" és hasonló posztok helyett.
Sajnos el kell fogadni, hogy igazán minőségi posztot nehéz írni, mert kell egyrészt tartalam, másrészt tudni kell írni.

SzZoole 2021.05.18. 18:20:09

@Arthamyr: brekszitesoltászkodós mehet? :-)

Arthamyr 2021.05.18. 18:26:48

@SzZoole: Az "a covid kezelése x országban". Amúgy persze, jöhet, fog is szerintem, csak idő kérdése.

SzZoole 2021.05.18. 18:29:18

@Arthamyr: arról már írtam posztot pár héttel ezelőtt, nem olvastad?

Arthamyr 2021.05.18. 18:30:16

@SzZoole: Passz, nem emlékszem, lehet, hogy olvastam, de nem maradt meg. :)

nyuszigonosz 2021.05.18. 18:47:12

@dikusz.: Kár, hogy csak 4-5 éve. :-) Na mert azok a posztok, amiken az ember néha tönkreröhögte magát, azok még jóval azelött voltak. :-)
Én egész véletlenül kezdtem itt olvasni: családtag jött pár napra ide, és míg emamaz elvégezni valóm volt, néha hangosan nevetett a saját laptopjánál. Kiváncsi lettem, beleolvastam és tényleg: volt hogy nem lehetett hangos nevetés nélkül egy egy posztot végigolvasni plusz a hozzászólások is sokszor nagyon olyanok voltak. :-)

Amúgy az emlékezés megszépíti a múltat, mivel volt nagyon sok irtó rossz poszt is, de: az érdekesség az itt olvasáskor a hozzászólások voltak. Többszáz hozzászolás is egy egy posztnál. Föleg azok voltak érdekesek: sokszor informatívak, jók, máskor tényleg nevetségesek.
Késöbb sajnos ezek a hozzászólások igen eldurvultak, nagyon randák lettek, pár itt hozzászólótól: poszt írók és napi hozzászólók jópáran már csak másokat lehordani jártak ide a lehetö legrandább szavakkal.

Most ritka a tényleg jól megírt poszt. Minden téma érdekes, úgy az utazás is mint a máshol letelepedés is, csak sokan, akik szeretnek posztokat írni, hát nem mind tudnak fogalmazni, egy -egy témáról érdekesen írni.
Hát ez van.

SzZoole 2021.05.18. 18:57:29

@nyuszigonosz: ja, ez így volt, Norbi volt a király :-)

Arthamyr 2021.05.18. 20:20:30

@nyuszigonosz: Biztos kiégtek a hozzászólók (is). :)

dikusz. 2021.05.18. 20:50:13

@nyuszigonosz: Szerintem a blogok nagy részénél (kivéve a nagyon szakmai, pl. autós blogok) az első néhány komment után a hozzászólások átmennek csetelésbe.

Nagy kedvencem volt egy időben a Tékozló Homár nevű fogy.-véd. blog. A felvetett témákat az első 20-30 kommentben kitárgyalták, aztán a hozzászólók egymást ugratták, rendkívül szórakoztató volt olvasni őket. Aztán a két oldal (törzstagok-bloggazda) hathatós közreműködésével sikerült teljesen lenullázni a blogot.
Egy blogtalálkozón meg sikerült úgy összeveszniük, hogy már másról sem szólt az egész, mint egymás hergeléséről.

Idevaló, igazi határátkelős posztot ti tudtok írni, én nem. De ezért írtam az előbb, hogy vagy már megírtátok a saját tapasztalataitokat, vagy nem szeretnétek a nyilvánosság elé tárni az életeteket. Ahhoz, hogy mindennap ide való poszt jelenjen meg, mindig új embernek kellene megírni a tapasztalatait.

Arthamyr 2021.05.18. 21:17:10

@dikusz.: Az sem lenne feltétlenül elég, ha minden nap új ember megírná a tapasztalatait, mert már más leírta kb. tök ugyanazt a valamikor korábban, legfeljebb egy más helyről. Ráadásul a határátkelés egyre kevésbé lesz egzotikus dolog, hozzászoktunk, ez a normális.
Az viszi el időnként nem feltétlenül új tartalmú posztokat, hogy (nagyon) jól megírják.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2021.05.19. 06:23:18

@Herr Géza: haha, hat bevallom oszinten, en a lanyaimmal eleg sokszor ilyen Hunglish-t beszelek :)) (15 ev es egy amerikai ferj mellett talan nem akkora bun :)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2021.05.19. 06:30:12

Ahh, megint nosztalgiaztam kicsit. Lake Tahoe a(z egyik) kedvencem Kaliforniaban. Anyoseknak a to eszaki vegehez kozel, Truckee-ban van nyaralojuk, es sokszor nyaraltunk/teleltunk ott.
A to valoban fantasztikus, a nyitokepen a nevadai oldalon levo Emerald Cove es mellette Sand Harbor az egyik legfestoibb resz a kristalytiszta vizevel. Evekkel ezelott a nevadai/californiai "hataron" volt egy etterem/kaszino (CalNeva), aminek az volt az erdekessege, hogy az etterem kozepen huzodott a "hatarvonal", aminek a nevadai oldalan ugye mar lehetett kaszinozni :) Evekkel ezelott bezartak renovalas miatt, nem tudom, mar elkeszult-e (par eve nem jartunk arra).

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2021.05.19. 06:37:17

@tanato: ezt meg tudom erositeni. Kijarasi tilalom inkabb a Goerge Floyd-utani fosztogatos idoben volt par napig ;)
Nalunk CA-ban 2020-ban, foleg az elso idoszakban minden le volt zarva. Ez volt az az idoszak, ami EU-ban is kicsit kiserteties volt...Nalunk a korlatozasok eleg sokaig megmaradtak, ennek sajnos sok kisvallalkozas itta meg a levet :( Nagy atlagban elmondhato volt, hogy a liberalis vezetesu allamok sokkal szigorubb allami kontrol ala vontak mindent, mint a konzervativ allamok. Ebbol is latszott/latszik, mennyire politikai ugy lett az egesz jarvanykezelesbol. Ahogy az ismerosod is irta, tenyleg igaz, hogy a kevesbe szigoru TExas, Florida kb. ugyanolyan jarvanyugyi szamokat produkalt (lakossag aranyosan), mint a nagyon szigoruan lezart Kalifornia vagy mas allamok.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2021.05.19. 06:39:55

@Csodabogár: ahogy tudjuk, Covid foleg az idos es/vagy egyeb alapbetegseggel kuzdokre veszelyes, igy ertheto, hogy FL-ban, a nyugdijas allamban is foleg az idoseket erintette.

tanato 2021.05.19. 06:59:49

@Arthamyr: Mióta vagy a blogon?Én 11 óta két év kihagyással.

tanato 2021.05.19. 07:05:39

@Zsuzsi65: Majd ezt a chicagói közeli ismerőst/egy "faluból vagyunk"megpróbálom rávenni hogy ide is írjon.Sok érdekeset tud.neked már írtam anno,ő az aki Szegeden az Egyetemen kubai fiúval járt,férjhez is ment hozzá,először Kubában,majd,újra itthon laktak,azután mentek előbb Miamiaba,majd végül CHicago lett a végállomás.
Jó a/Már felnőtt/gyerekének az apjával spanyolul az anyjával magyarul a

civil életben meg angolul beszél.A szülők és a testvére már nincsenek,így nagyon ritkán jár haza.,csak FB-n szoktunk beszélgetni.

Arthamyr 2021.05.19. 07:10:49

@tanato: Jó kérdés, már bőven a második ír munkahelyemen dolgoztam, amikor elkezdtem olvasni (tehát kb. 2015-2016). Ha azt kérdezed, mióta kommentelek, az látszik a felhasználói profilon.

Arthamyr 2021.05.19. 07:51:04

@fhdgy: @Csodabogár: @SzZoole: @dikusz.: Na tessék, itt a mai poszt, szerintetek ez jobb, mint a tegnap ( @Arthamyr: ) említettek? Szerintem egyértelműen nem.

tanato 2021.05.19. 08:05:49

@Arthamyr: Köszi a választ.Az igazáán érdekes cikkek sajnos előbb készültek,amikor még viszonylag új volt a kinti élet.

fhdgy 2021.05.19. 08:12:51

@Arthamyr: Azt mondom, hogy inkább témába vágó!

Őszintén megmondom, hogy már túl voltam a felén, amikor visszapörgettem az elejére, hogy megnézzem a címet és ellenőrizzem, hogy tényleg az e a címe, amire emlékszem.

A szöveg és a cím addig ugyanis nagyon nem passzolt.

Utána röviden el lett intézve a téma. Hosszú, mindenki által érthető felvezetés, aztán hirtelen levont konzekvencia.

Hogy az oroszok hogyan gondolkodnak, fogalmam sincs, de a konzekvenciákkal egyetértek.

Arthamyr 2021.05.19. 08:35:41

@fhdgy: Nem azt kérdeztem, hogy témába vágóbb-e (és ebbe a vitába nem is akarok belemenni), hanem azt, hogy jobb-e. Kérdezhettem volna ahelyett, hogy szerintetek jobb-e, azt is, hogy szívesebben olvassátok?
Én nem mondom, hogy megbántam, hogy átfutottam (azért alaposan nem fogom elolvasni, már a cím és az első pár mondat után tiszta volt, hogy ez biztos, hogy nem nekem szól - a német karriertanácsadó is hatalmas red flag volt az elején), de ha valaki megkérdez, hogy mit olvasson el, ezt vagy mondjuk Steve egy jobb posztját, és az "egyiket sem" nem választható opció, hát simán Pistabá posztja, akár kétszer is. :)

fhdgy 2021.05.19. 08:44:17

@Arthamyr: Szerintem, folytassuk a mai posztnál, hisz amiket még írni szeretnék, odatartozik.

Herr Géza 2021.05.19. 14:32:30

@Zsuzsi65: Az más tészta. :) Azért te 15 év Amerika plusz lator férj mellett is tudsz épkézláb magyar mondatokat írni kommentekben is. Ha meg már az emberfia posztot ír, ott nem hajtja a tatár, van ideje azon gondolkozni, vagy urambocsá meggooglizni (sic!), hogy is van pl. a fully vaccinated, meg a dry camp, etc. magyarul… :D

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2021.05.19. 18:09:12

@tanato: mintha caak Gombos Edina sztorijat hallanam :) o is Kubaban egy dohany gyarban csinalt interjut es az ott ismerte meg az internship-en levo kesobbi ferjet. Egy ideig Mo-n laktak, most Floridaban, mar 2 gyerekkel. Edina vsszatert a gyokereihez, es most a sajt youtube csatornajukon csinalnak videokat.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2021.05.19. 18:11:39

@Herr Géza: ez igaz:) bar neha gondolkoznom kell szavakon :) de a magyarszakos diploma azert segit valamennyire, meg a posztok, amiket ide irok :)

tanato 2021.05.19. 20:00:02

@Zsuzsi65: Időnként szoktam nézni őket.

blackhairlady 2021.05.19. 20:12:26

Ez nem Nikiek stilusa, az itt elo magyar ismeroseim, akar szemelyes, akar internetes, mind igy beszelnek.
En is, a gyerekeim is.
Egy magyar csalad gyerekeire vigyaztam tegnap, az 1. osztalyos kislany is az angol szavakat hasznalja sokszor magyar ragozassal (kempeset jatszottunk az osztalyban, csinaltunk jatekbol kempfajert) pedig a szulei csak magyarul beszelnek vele, nem hallhatja senkitol.
Ha en irnek posztot a lakokocsis elmenyeinkrol, valoszinuleg az is pont igy hangzana :))
Termeszetesen mindenkinek jogaban all nem elolvasni, nemtetszeset kifejeni, de ez van :)

blackhairlady 2021.05.19. 20:13:19

@Zsuzsi65: szerintem ez egyaltalan nem bun, inkabb vicces :)

FutureFry 2021.05.19. 20:33:41

@blackhairlady: @Zsuzsi65:
Ezek szerint mind a magyar, mind az angol nyelv “tisztaságának” megőrzésében (is) segít(het) ha nincsenek itt élő magyar ismerősök vagy családtagok :)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2021.05.19. 21:12:23

@Herr Géza: ez teny :) mondjuk a "dry camp"re nekem se lenne jo magyar megfelelom (nem vagyok egy nagy kempingezo, mint a fenti csalad, szoval meg angolul sem melyedtem bele a szakkifejezesekbe, szoval csak sejtem, mi az a dry camp :)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2021.05.19. 21:21:28

@blackhairlady: igy van :) reszben megertem a poszt irojat, hogy bizonyos szavakat nem is tud talan leforditani magyarra, mert nincs megfeleloje, ugyanis mondjuk a magyar nem szokott tul gyakran trailer-rel (! na tessek, maris itt van egy - bar talan erre van az utanfuto(?) kifejezes, ami azert nem a teljes megfeleloje) kempingezni.
Irasban persze mindig ott a lehetoseg, hogy keressunk ra forditast, es sokszor csak a lustasag az oka, de vannak esetek, amikor tenyleg nehez magyar megfelelot talalni. Ezzel nem vedem az illetot, csak tenykent hozom fel :)
Ennel mar csak az rosszabb, amikor magyar szovegben talalkozunk idonkent bedobott "cool" kifejezesekkel, amire persze van magyar szo, csak az illeto akarja mutatni, hogy o mennyire tud angolul, haha :)))

kék madár 2021.05.19. 23:32:34

@tanato: ezek eleg nagy hulyesegek, amiket mondtak neked. De olyan zagyvan irtad le, hogy nehez javitani.
" Totális félretájékoztatás folyik" mirol? Ki tajekoztat felre? Van valami adat, amirol hazudnak? Barmi konkretum? Mitol totalis?

A tobbi meg zavarosabb. Leirsz egy halom dolgot mintha 1) az lenne a valosag 2) az az ellentete lett volna annak, amit valaki allitott. De amit leirsz az se nem a valosag, se nem allitotta valaki az ellenkezojet.

Floridaban tobb idoszakban is a legdurvabban mentek fel a szamok, foleg a nyitas utan. Valoban elmebeteg kovetkezetlen kormanyzoja van Floridanak, de azert se terjedt ott annyira fektelenul a virus, mert rohadt meleg van es nincsenek belterekbe kenyszeritve

"Most azt hallani, nagyot fordul a kocka, a CDC sokkal engedékenyebb lesz, egyik napról a másikra szinte ellentmondva magának"
ennek mar van legalabb fule vagy farka. A CDC engedekenyebb LETT. Nem hallani, hogy lesz, nincsenek mende-mondak, napi press briefing van, ahol elmondjak, hogy mi van es mit terveznek. Ellent akkor mondana maganak ha azt mondana penteken hogy holnap csutortok es penteken meg azt mondana, hogy tegnap azt mondta, hogy ma szerda lesz. De ilyeneket nem tesz.

"Az egyik médiát rajtakapták, hogy állította, hogy hány tízezerrel felment a covidosok száma" Melyiket?

blackhairlady 2021.05.20. 00:15:09

@Zsuzsi65: Egyebkent ez nem csak rank jellemzo. Hallottam az automban utazo mas nemzetisegiektol is eleg sokszor ilyen kevert beszelgetest. Az illetok a sajat anyanyelvukon telefonaltak tele tuzdelve egy csomo angol szoval, nekem az is vicces volt :))

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2021.05.20. 01:10:23

@blackhairlady: igen, pontosan :) en is hallottam ilyet :)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2021.05.20. 01:15:11

@kék madár: Tanato csak idezte egy amerikai ismerosetol kapott infokat :)
Jol tudjuk, hogy politikai nezettol fugg a Covid megitelese, eppen ezert _teljesen_ objektiv infot meg orvosoktol sem fogsz hallani, igy aztan mindenki eldonti, kinek hisz v. nem hisz, mennyire fel v. nem fel, stb stb...

kék madár 2021.05.20. 05:21:38

@Zsuzsi65: "Jol tudjuk, hogy politikai nezettol fugg a Covid megitelese"
en ezt nem tudtam. Azt hittem a covid nem tartozik egyik parthoz se. En a legtobb orvostol politikamentes hozzaallast tapasztaltam, masnak nincs ertelme.

tanato 2021.05.20. 06:49:02

@kék madár: SZó szerint idféztem a levelet,gyakorlatilag ide linkeltem.CHicagóból csak jobban tudják mi van ott mint a magyar Alföld közepéről.

tanato 2021.05.20. 06:50:25

@Zsuzsi65: @kék madár: Bezony itthon is egy jó pár orvos vírustagadó,meg sok nővér is,hogy politikai alapon vagy csak a hülyeség miatt azt nem tudom,de ez van.

tanato 2021.05.20. 06:51:31

@kék madár: Ja,és ő tőlem kérdezgette hogy itthon mi van,mert sok rémhír kering a chicagói meg miami magyarok között is az itthoni állapotokról.

kék madár 2021.05.20. 20:44:49

@tanato: "CHicagóból csak jobban tudják"
Igen azt gondolna az ember.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2021.05.21. 13:03:40

@Zsuzsi65: dehogy fugg. azt a tisztanlatok velik csak tudni hogy politikai nezettol fugg, ezzel is relativizalva a valosagot. az usaban persze biztos konnyebb ezt gondolni, ott csak kb ketfele mehetnek a birkak. itt europaban nekem ugy tunik, semmitol se fugg, olyan emberek is, akik egyebkent kepesek a korulottuk levo vilagot helyesen ertelmezni, egyszercsak ugy dontenek, hogy inkabb valaminek az ellenkezojet hiszik, mert ugyse tudjak vagy akarjak ellenorizni. a laposfoldes faszi legalabb bevallalta hogy felraketazza magat es megnezi, paran talan okultak is belole.

csakhogy a valosag nem fekete es feher. nem lehet pl azt kategorikusan kijelenteni hogy a maszk megved (masokat) vagy a maszk nem ved meg (masokat). akinek kedve van hozza, az tetszoleges melysegig es tetszoleges hosszan hasogathatja a szorszalat es allithat mindenfele baromsagot tudva, hogy ha valaki vitatkozik, majd hasogat tovabb. vannak blogok itt a blog.hu-n is, amik ezen lovagolnak mar egy eve.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2021.05.28. 01:54:45

@Arthamyr:
Egyetértek, vajon melyik volt a nagyobb Taho(e), aki beb@..ta a székeket a bokorba, vagy aki felháborodott ezen...?
:-))))))

Ugyanez a módszer van a strandokon, egy törülközővel "lefoglalják" a napágyakat egész napra, akkor is, ha délután már nincs is ott, mert addigra árnyékos az a rész mondjuk...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2021.05.28. 02:05:29

@geegee: Tapasztaltam olyat is, hogy éjszaka is ott volt a napágyakon a sok törülköző, mert hogy ne kelljen másnap korán kelni ahhoz, hogy megint legyen ágy...Menjen az összes ilyen a p!c$ába, bizony én is félredobtam a törülközőjét, mint a huzat.

Arthamyr 2021.05.28. 06:08:02

@geegee: Sajnos az élet minden területén megtalálható ez a jófej hozzáállás. Nagyon jól tetted, hogy figyelmen kívül hagytad.
Hogy reagált a delikvens később, odajött emberkedni, esetleg a helyi béjvaccs ember segítsét igénybe véve?

dikusz. 2021.05.28. 07:17:57

@geegee: @Arthamyr: Ezt itt nálunk az NDK-s turisták művelték igen magas szinten, és ma is művelik/művelnék, ha lehetne...:)))

Arthamyr 2021.05.28. 07:43:14

@dikusz.: Én a sima magyar strandokon is láttam ezt, honfitársaink által (meg a tengerpartokon is), és most is él és virul a hasonló gyakorlat, csak már van rá lehetőségem, hogy az időm nagy részében kimaradjak belőle.
Az egy dolog, hogy az emberek jelentős része teljesen természetesnek veszi ezt, de azért erősen hibáztatható az is, aki ehhez a körülményeket (szabályok, szokások, szűkös erőforrások) megteremti. Mert abban nem lehet bízni, hogy az emberek majd hirtelen civilizálódnak, de ha pl. a strand üzemeltetője szépen begyűjtené a törölközőket, vagy minimum szabálytalannak nyilvánítaná a gyakorlatot, egyből megszűnne/elviselhető szintre csökkenne a szokás.
Még Dublinban volt az a rendszer a konditeremben, hogy ha valaki rajta "felejtette" a lakatát az öltözőszekrényen, esetleg a cuccát is benne "felejtette", akkor időnként (sajnos nem minden nap, csak heti kb. 1-2x) áldozatul eshetett annak, hogy levágták a lakatát, és a dolgaival együtt kidobták. :) Egyébként volt arra is lehetőség, hogy valaki béreljen magának szekrényt (amik ráadásul nagyobb/jobb szekrények is voltak), és akkor benne is hagyhatta.

dikusz. 2021.05.28. 07:57:31

@Arthamyr: Semmi kétségem afelől, hogy honfitársaink is rádobálják a törölközőiket a székre/napozóágyra/stb-re.
Én csak a magyarországi tapasztalataimat írtam meg, mert ha egy gyógyfürdőben, strandon, szállodában azt láttam, hogy hajnalban a napozóágyra varázsolódott egy törölköző, az 110%-ig biztos volt, hogy német turista volt. Soha nem tévedtem...(ebben legalábbis).

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2021.05.29. 02:30:18

@Arthamyr: Nem, nem jött oda senki, lehet, hogy azért, mert egy kétméteres nagydarab tuflák állat vagyok...
:-)))))
Ááá, nem, egyébként se volt ott épp akkor szinte senki, késő délutáni csobbanás volt, és mások nem ennyire vízfüggőek valszeg.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2021.05.29. 02:32:46

@geegee: Jaa, nem tudom, fontos-e, de ez külföldön volt, nem otthon.A korrekt megoldás az lenne, hogy ilyenkor a törülközőket a személyzet összegyűjti egy kosárba, talált tárgyak címkével ellátva, az ágyakat meg egymásra stócolják a másnapi használatig.
Szerintem legközelebb senki se foglalózgatna.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása