oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2021. március 08. 06:30,  Így oltottak hétvégén a franciák 112 komment

2021. március 08. 06:30 Határátkelő

Így oltottak hétvégén a franciák

Miközben Magyarországon kissé kaotikusan zajlott a hétvégén az oltás, a franciaországi Nizzában ugyanezen idő (na jó, két és fél nap) alatt 12 ezer lakos kapta meg a Covid-19 elleni védőoltást. A nizzai Francis egyik azoknak, akik a kampány keretében szombaton megkapták az első adag vakcinát. (A képekért külön köszönet.)

cim_331.jpg

„Franciaország délkeleti csücskén a múlt hétvégén és ezen a hétvégén is teljes kijárási tilalmat rendeltek el, mert a helyzet drámai. Emelkedik a koronavírusban megbetegedettek száma, a kórházak intenzív osztályai beteltek.

Ugyanakkor Nizza polgármestere, Christian Estrosi elérte: a francia kormány a tervezettnél több vakcinát juttasson ide, hogy felpörgessék az oltási kampányt.

Ezen a hétvégén 12 ezer franciát oltanak be: 4 ezret Pfizerrel és 8 ezret AstraZenecával. Előbbit a 75 évnél idősebbek kapják, utóbbit az 50 és 75 év közöttiek.

Nizza város honlapján még tavaly decemberben jelent meg, hogy lehet jelentkezni a védőoltásra, így én azonnal regisztráltam. Aztán nem történt semmi egészen idén január 5-ig, amikor is kaptam egy sms-t, miszerint ha az egészségügyben dolgozom, jelentkezhetem az első injekcióért.

De mivel nem vagyok egészségügyis, vártam tovább a soromra, egészen most csütörtökig.

Március 4-én este 9-kor kaptam egy újabb sms-t, hogy mivel az 50 és 75 év közötti sávban vagyok és feliratkoztam a védőoltásért, a francia legfőbb egészségügyi hatóság döntése értelmében jogosult vagyok az AstraZeneca vakcinára.

Megadták a linket, ahol az interneten keresztül lefoglaltam egy szombat délelőtti időpontot. A megerősítő sms még aznap, csütörtök 22 óra 59-kor megérkezett.

Másnap, péntek 15 óra 41-kor újabb sms-t kaptam, miszerint a hétvégi időpontok beteltek, és ha nem tudok menni a lefoglalt időpontban, akkor most mondjam le a megadott telefonszámon, hogy be tudjanak hívni helyettem más valakit a várólistáról.

Mivel az elhatározásom szilárd volt, ezért a lefoglalt időpont előtt már fél órával a helyszínen voltam. A Palais des Expositions (Kiállítási Palota) udvarán tömeg és zene fogadott, két fúvós és egy harmonikás egyenruhás.

1_nizzai_oltas_zeneszekkel.jpgNizzai oltás zenészekkel

Fegyelmezetten araszoltunk előre, és a szabadtéri mini-koncertnek köszönhetően kellemes hangulatban. Beérve az épületbe ellenőrizték a regisztrációs számomat, a személyazonosságomat, majd a kezembe nyomtak egy papírt, amit ki kellett töltenem.

X-et tettem, hogy az elmúlt 15 napban nem voltam covidos és nincsenek szimptómáim (láz, köhögés, stb.), az elmúlt három hónapban sem voltam fertőzött, hogy nincs allergiám, hogy jelen pillanatban sincs lázam, és nem vagyok beteg, hogy nem állok orvosi vizsgálat alatt, nincsenek véralvadás-problémáim és nem várok gyereket.

Arra is nemet X-eltem, hogy még nem lettem beoltva sem Pfizerrel, sem Modernával, nem AstraZenecával. Lehetőségem lett volna az oltás előtt egy orvossal is konzultálni, de mivel mindenre nemleges volt a válaszom, ezért ezt kihagytam.

Aláírtam a nyilatkozatomat, hozzájárulva az adataim kezeléséhez, stb., majd folytattam az utamat a várva várt oltás felé. Felérve az emeletre a nyilatkozatomat átfutották, hogy mindent jól kitöltöttem és aláírtam, majd a boxok felé tereltek.

4_oltashelyszin.jpg

Ha jól számoltam, az emeleten 12 boksz volt, gondolom a földszinten is ennyi lehetett. Ott is sorba álltam, de a sor gördülékenyen haladt. Ahogy az ápoló beadta a védőoltást és a beoltott kilépett a boxból, a takarító lefertőtlenítette a széket, majd az ápoló intett, hogy jöhet a következő.

Belépve a boxba az ápoló elkérte a nyilatkozatomat, megkérdezte, hogy van-e valami kérdésem. Nem volt. Majd megkérdezte, hogy jobb- vagy balkezes vagyok.

Nem poénkodtam, hogy alapvetően kétbalkezes vagyok, hanem készségesen szabaddá tettem a bal felkarom és megkaptam a szurit.

Utána a nyilatkozatomra az ápoló ráragasztotta a matricát: „Vaccin COVID-19 AstraZeneca” majd udvariasan kitessékelt a boxból, hogy majd 12 hét múlva kapom a következőt.

2_oltasbizonyitvanyra_varva.jpgOltásbizonyítványra várva

Folytatva a kötelező haladási irányt, egy nagy teremhez értem, ahol 1 méter távolságra ültek a már beoltott emberek. Engem is megkértek, hogy foglaljak helyet, amíg az igazolást kiállítják. A nyilatkozatomat elszedték.

Közben önkéntesek – köztük helyi polgárőrök – jöttek mentek és kiabálták a Madame és Monsieur Beoltott nevét, kezükben lobogtatva az oltási igazolást.

Nevüket hallva a Madame és Monsieur Beoltottak a kiabálóhoz siettek, elvették az A4-es papírt, majd távoztak volna, ha éppen nem jelenik meg maga Christian Estrosi, Nizza polgármestere!

3_estrosi_ujsagirokkal.jpgEstrosi újságírókkal

Abban a megtiszteltetésben volt tehát részem, hogy tanúja lehettem, ahogy a város első embere szemrevételezi az oltási kampányt. Noha rajta is maszk volt, úgy tűnt, hogy elégedett a látottakkal.

Kedélyesen cseverészett, miközben készítettem gyorsan a telefonommal én is pár fotót. Szóval megvártam, amíg Estrosi az újságírók gyűrűjében elvonul, és az oltási igazolást szorongatva, ami arról is tájékoztatott, hogy mit kell tennem, ha valamilyen mellékhatást észlelnék magamon, én is távoztam a helyszínről, mint boldog beoltott.”

Ha érdekelnek további nizzai és franciaországi sztorik, látogass el Francis blogjára!

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Franciaország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr7116453442

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fhdgy 2021.03.08. 16:03:57

@gabors: Szerintem a képlet roppant egyszerű: a hosszú, sima nyelv sokkal fontosabb, mint a hozzáértés. Sőt, sokszor az az érzésem, hogy ez utóbbi egyenesen kizáró ok. Ezt egyéb tapasztalatok alapján is mondom.

gabors 2021.03.08. 17:17:04

@fhdgy: Ilyen "vidnyanszki" felek MINDENHOL vannak mar a kontra szelekcio ami a kadarizmus rakfeneje volt tokeletesen visszaepult az elmut 12 ev alatt ... es ez lefele egyre rosszabb Viki mellett nem lehet senki nala "okosabb" az alatt levo miniszterek allamtitkarok kovetik ugyanezt mire foostalyhoz ersz kozel vagy az idiota szinthez

Ott van az uj allamtitkar "holgy" neki nem kell felso foku vegzettseg a munkajahoz mondta, SOT meg trovenyt is modositottak erte. Most meg ugye nem er ra befejezni a jogi egyetemet ... volt mar ilyen ugy hivtak "deutchs".

... gondolom valamit azert tud meg nagyon jol mutat a kepernyon a propaganda anyagokon...

Csodabogár 2021.03.08. 17:43:27

@dikusz.: Konkrétan két ismerős, V. illetve VIII. kerületi lakosok, személyesen mesélték el. VIII. ker Rókus kórház volt a helyszin, a másikra nem emlékszem.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2021.03.08. 17:51:37

@fhdgy: te mar a multkor is kozhirre tetted itt hogy lovesed nincs rola, mire valo es hogyan mukodik a kreta. most meg az einstandolt indexrol idezgetsz, nem ugy volt hogy azok hazudnak? (persze tudom, csak az hazugsag ami nekunk nem tetszik).

@gabors: te szoktad olvasni amit leirsz?

Ekrü 2021.03.08. 17:51:49

"Miközben Magyarországon kissé kaotikusan zajlott a hétvégén az oltás, a franciaországi Nizzában ugyanezen idő (na jó, két és fél nap) alatt 12 ezer lakos kapta meg a Covid-19 elleni védőoltást."-Szóval két és fél nap alatt csak 12 ezer...Itthon meg ennyi idő alatt 400 ezer,úgy,hogy az ominózus AstraZeneca is 73 ezer oltásról szól.Úgy gondolom nem tartozik egy kategóriába a kettő.Talán ezért van az ,hogy Európában (nem csak az unió) Magyarország a 4. helyen áll átoltottság tekintetében,míg a juj de pedánsan oltó franciák csak a 25.helyen.Hát akkor már inkább legyen egy kis káosz...
ourworldindata.org/coronavirus-data-explorer?zoomToSelection=true&time=latest&country=ALB~AND~AUT~BLR~BEL~BIH~BGR~HRV~CYP~CZE~DNK~EST~FIN~FRA~DEU~GRC~HUN~ISL~IRL~ITA~OWID_KOS~LVA~LIE~LTU~LUX~MLT~MDA~MCO~MNE~NLD~MKD~NOR~POL~PRT~ROU~RUS~SMR~SRB~SVK~SVN~ESP~SWE~CHE~UKR~GBR~VAT&region=World&vaccinationsMetric=true&interval=total&perCapita=true&smoothing=0&pickerMetric=total_vaccinations_per_hundred&pickerSort=desc

fhdgy 2021.03.08. 17:51:56

@gabors: Nekem egyszer volt egy főnököm, ő szokta mondani:

A hülye főnök nálánál csak hülyébbeket vesz maga köré, így előbb-utóbb ő lesz a legokosabb!

Az okos főnök nálánál csak okosabbakat vesz maga köré, így előbb-utóbb ő lesz a leghülyébb!

Ezopusz1234 2021.03.08. 17:55:22

Nem értem az itteni hőbörgőket, az oltások a kevés dolog egyike, amit a magyar kormány jól csinál. Itt kiválasztottam pár környező országot, meg a cikkben szereplő franciákat:

ourworldindata.org/covid-vaccinations?country=DEU~HUN~FRA~SVK~CZE~ROU~POL

Magyarország messze a legtöbb oltást adta be (lakosságarányosan nyilván), míg a franciák igencsak hátul kullognak. Szóval lehet szervzetten oltanak, csak épp keveset.

Franciaország esetében nem látok bele a részletekbe, de például itt, Németországban elképesztő balfszkodás megy az oltások körül: többmillió vakcina van a hűtőben, de a feleslegesen túlbonyolított oltási stratégia miatt persze nem kérhet bárki időpontot ezekre.

Shanarey 2021.03.08. 19:14:21

@fhdgy:

Ez arról szól hogy a kormány, vagyis a Fidesz haveri kör van benne ezen rendszerek üzemeltetésében, és itt a baj, mert sosem olyanokat bíznak meg akik tényleg értenek is hozzá, és van megfelelő szerverparkjuk, avagy sávszélességük az elérhetőséghez. A Fidesz haveri kör, pedig mint a fideszesek legtöbbje tök hülye az efféle dolgokhoz. lásd a valaha tervezett E-jegy a Budapest tömegközlekedéshez, avagy az ilyen olyan konzultáció, avagy egyéb szavazós honlapok, amelyek egy 10 éves okostojás által is simán meghekkelhetőek. Nem beszélve arról az apróságról hogy egyszer még orosz szervereket is sikerül használni ehhez.

fhdgy 2021.03.08. 19:56:43

@Shanarey: Igen, majdnem teljes a kórkép, amit leírtál.

Egy "apróságot" tegyünk még hozzá!

Előtte egy kis bevezető:

Nem sokszor, de előfordult a szakmai életemben, hogy olyan valaki volt a főnököm, aki nem is tudott programozni. Még egy "Hello World!"-öt sem. Viszont kemény volt lefelé, de még keményebb fölfelé.

Aztán volt olyan is, hogy jó programozó volt, de lefele taposott, fölfele nyalt.

Ezek után: Inkább ne legyen szakember, de hallgasson a szakembereire, védje is őket, ha nem érdemelnék meg a leb.szást.

De a legeslegfontosabb: Legyen benne kurázsi, ha fölülről szakmai baromságokat akarnak.

Utoljára csak egy kérdés: meddig tűrik meg ma Mo.-on, ha egy beosztásban levő ember fölfele ki meri mondani, hogy nem?

Shanarey 2021.03.08. 20:30:16

@fhdgy:

Volt már ilyen és az alanyok számára, többnyire nem volt jó. Először meglátogatja őket az adóhatóság, majd jönnek az egyéb hatóságok, és utána hosszú pereskedés, avagy eladja a cégét, és akkor megúszhatja. Néha persze zavar volt az erőben és az alany nem hagyta magát, és végig ment a per és egyéb csúfság, majd kialudt az ügy, mert a végkifejlet nem lett volna elég jó a FideSS haveri körnek.

fhdgy 2021.03.08. 20:32:01

@Shanarey: A következtetésed, hogy nehéz normálisnak lenni?

Ezopusz1234 2021.03.08. 20:35:41

@Ekrü: Köszi, én is pont ezt írtam :)

Shanarey 2021.03.08. 21:25:50

@fhdgy:

A cég nagyságával arányosan nehezebb, mert a talpnyalóknak több sikere van, mint a gerinceseknek.

fhdgy 2021.03.08. 21:36:28

@Shanarey: Egy szimpatikus dolog van benne:

A felelősség kizárólag az eKRÉTA Informatikai Zrt.-t terheli

azért, van egy kérdésem is, mit csináltak ez elmúlt egy évben???

Shanarey 2021.03.08. 21:38:00

@fhdgy:

Semmit, abban reménykedtek hogy megússzák, na meg a tanárok eddig is megoldották helyettük.

fhdgy 2021.03.08. 22:15:52

@Shanarey: Nem lenne szabad a sz.rt másokra hagyni.

Én 1988-tól, a németországi kb. 7 évet leszámítva, döntő többségében szabadúszó voltam.

Abban a szorításban éltem, hogy úgy kellett csinálnom, hogy kifizessék a számláimat. Ezért meg kellett felelnem a főnökségnek.

Emellett mindent megcsináltam ezért, hogy szolgáljam azokat, akik a programjaimmal dolgoztak.

Zsákot húztam volna a fejemre és elbújdokoltam volna, ha cserben hagytam volna őket.

Volt, hogy 38,5-es lázzal indultam el Fehérvárról Miskolcra.

Amikor végeztem, megkérdezem, hogy akkor most minden rendben van?

Amikor azt mondták, hogy igen, akkor azt mondtam, hogy jó, innétől beteg vagyok.

40 fokos lázzal értem haza.

Hari Seldon 2 2021.03.08. 22:39:59

@Ekrü:
Nizza nagyjából 340 000 lakosu város.
Annak ez a mostani hétvégi 12 000 körülbelül 3%-a.

Hari Seldon 2 2021.03.08. 22:44:04

@Ekrü:
"Magyarország a 4. helyen áll átoltottság tekintetében,míg a juj de pedánsan oltó franciák csak a 25.helyen.Hát akkor már inkább legyen egy kis káosz..."

Ja, és sajnos lassan ott áll az lakosság arányos halálok tekintetében is. - Talán már az olaszokat is megelőzték.
Másrészt a szerbek már a lakosság 30%-át oltották be kínai vakcinával, és még mindig megy felefelé a fetőzöttségi görbéjük...

Az apokalipszis lovasa 2021.03.09. 08:06:28

@fhdgy: "Legyek rosszindulatú és mondjam azt, hogy genetikailag alkalmatlanok vagyunk egy valamire való nagy rendszer üzemeltetésére?

Vagy legyek megengedőbb és mondjam azt, hogy csak a vezetőink alkalmatlanok genetikailag? "

Leginkább a permanens tehetetlen nyafogásra vagy predesztinálva te is, meg a hozzád hasonlók is. Kulturális, ha úgy tetszik "magyar" (valójában poszt-szovjet) sajátosság. Lehetne ezzel szakítani, de olyan kényelmes hibáztatni másokat meg sápítozni, és persze utólag mindig jobban tudni.

Az apokalipszis lovasa 2021.03.09. 08:06:28

@Hari Seldon 2: "Ja, és sajnos lassan ott áll az lakosság arányos halálok tekintetében is."

Ja, viszont nem arról volt szó, hanem az oltás szervezettségéről, ahol a poszt (pontosabban a határátkelős bevezetése) lesajnálta a magyarokat. Majd ha lesz olyan poszt, ahol a magyarok azt írják, hogy náluk milyen kevesen haltak meg, bezzeg a franciáknál milyen sokan, ott majd releváns lesz ez a hozzászólásod.

Az apokalipszis lovasa 2021.03.09. 08:06:28

@Ezopusz1234: "Nem értem az itteni hőbörgőket"

Pedig tök egyszerű, ha valami jó, akkor is rossz, mert o1g.

Ekrü 2021.03.09. 08:06:28

@Hari Seldon 2:Tök mindegy mennyi a lakosainak száma.Azért 12ezer ember oltásának megszervezése helyi szinten két napra nem olyan mint 500ezer emberé országosan.
"Másrészt a szerbek már a lakosság 30%-át oltották be kínai vakcinával, és még mindig megy felefelé a fetőzöttségi görbéjük... "-Ha jól emlékszem az Izraelieknél is így volt kb 50%-os oltottságig a muntánsok miatt,majd a nyitásnál megint megugrott egy kicsit.Pedig ők Pfiezerrel oltottak.Akkor a most a Pfiezer is sz@r?
www.webbeteg.hu/cikkek/fertozo_betegseg/26358/izraeli-tisztifoorvos-nem-olyan-hatekony-a-pfizer-elso-dozisa-mint-allitottak
infostart.hu/kulfold/2021/03/04/ujra-gyorsul-a-koronavirus-terjedese-izraelben

Bredpitt Monika 2021.03.09. 08:54:58

@Az apokalipszis lovasa: "mert o1g. " ezert koszi,

ezt csak akkor tudna torolni, ha most azonnal lemondana es eltunne az aljas haverjaival egyutt (ja, bocs, Kosa csak szimplan hiszekeny, o egy aranyos ember amugy, vagy megsem, ki tudja)...

Bredpitt Monika 2021.03.09. 09:02:55

@Ekrü: sajnos en szemelyesen is tapasztalom, hogy az emberek nem veszik komolyan azt , hogy a vedettek is tovabb tudjak adni a fertozest......ket kozvetlen pl> kollegam, aki maszkban es meg azon felul egy plexiben maszkalt, amig el nem kapta a covidot, miutan felgyogyult mar maszk nelkul beszelget mindenkivel, ugy is, hogy a tanariban es a folyosokon is kotelezo viselni a maszkot, raadasul tok kozel all hozzad......

masik egy szomszedom, akit meg sem lehetett kozeliteni, amig meg nem kapta januarban az oltast (kronikus beteg), most bezzeg mar maszk nelkul nagy batran beszelget veled.....

(ezt en szimpla onzesnek gondolom, es nem rosszindulatbol mondom, mert egyebkent meg mindketto nagy szakertoje a temanak)

Bredpitt Monika 2021.03.09. 09:06:54

tegnap beszeltem egy volt kolleganommel, aki megkapta az Astra elso adagj't ha jol emlkekszem tobb, mint egy hete, azt mondta az elso nap nagyon rosszul volt, lazasan , gyengen fekudt, fajt a feje, a masodik nap jobb volt.....

apukam jol van a kinai elso adagja utan........

epp most nezem a Fertozes c. filmet, erdekes nagyon, sok hasonlosag van a mostani helyzettel. Matt Damon figur'ja mondjuk maszk nelkul grasszal (o ugyanis vedett a betegseggel szemben).

Bredpitt Monika 2021.03.09. 09:09:58

@Golf2: dobbenetes ez a tortenet, amikor kiirtak az atv musoraban alul a szalagszovegben, hogy az orokosno egy francia bank 24%at kinalta neki, lanyomnak puffogtam (v. pufogtam nem tudom hogy helyes), hogy meg a szerkesztok sem tudnak kiirni egy hirt norm'lisan, felfoghatatlan az egesz, de hat ugye, itt Kosa ur az aldozat.....

Bredpitt Monika 2021.03.09. 09:14:43

oltas ugyben meg annyit, hogy a pedagogusok azert nem tolonganak, ,hogy be legyenek oltva, legalabbis korulottem....

meg en sem regisztraltam, pedig oltas parti vagyok, de mivel atestem a betegsegen ezert meg mindig nem tiszta, hogy nekem mikor kell az az oltas...na de most felhivom a haziorvost (szegeny, mar biztos az agyukra megy a sok telefon).....

dikusz. 2021.03.09. 09:21:18

@fhdgy: "Ezek után: Inkább ne legyen szakember, de hallgasson a szakembereire, védje is őket, ha nem érdemelnék meg a leb.szást."

Na ilyet nem találsz állami szektorban.

"Utoljára csak egy kérdés: meddig tűrik meg ma Mo.-on, ha egy beosztásban levő ember fölfele ki meri mondani, hogy nem? " Szerinted van ilyen? Semeddig..., és találnak rá indokot, hogy lapátra tegyék.

Bredpitt Monika 2021.03.09. 09:26:56

Hallelujah!!!!!

Rekord ido alatt elertem a haziorvost. Megbeszeltem vele, hogy atkuldom neki a vervizsgalat eredmenyet, amit dec. 2 an csinaltattam. Oktober 24 en lettem lazas, tehat a hat honap, amit most o is megerositett aprilis 24 en jar le. Ez az also hatar, amit ajanlanak azoknak, akik atestek a fertozesen, tehat ennyi ideig nem kell oltas. O meg azt is hozzatette, hogy kb egy ev is lehet a vedettseg.
Elmondtam neki, hogy a legzogyakorlat utan lettem sokkal jobban, arra azt reagalta, hogy az nagyon hasznos.

Bredpitt Monika 2021.03.09. 09:35:00

Meg a betegseggel kapcsolatban egy dolog, a multkor egy paran lehurrogtak, hogy biztos csak a valos fustszagot ereztem itt a XX. keruletben.

Miutan jobban lettem kb harom hetig allandoan fustszagot ereztem, de azt hittem, hogy meghulyulok, lanyomnak mar az agyara mentem a fustszag temaval, o semmit nem erzett.

Mivel el szoktam meselni a dolgot akinek csak lehet, most ket ember is utolag azonositotta be maganak, a fertozest pont ezzel a fustszag erzettel (ami egyebkent virusfertozesek utan elofordulhat).

Az egyik egy kolleganom, akit mar agydaganattal ijesztgettek (koszi meg egyszer a hatterbol az infot neked M.) most megnyugodott, hogy nekem ez a covid utan jelentkezett. A masik pedig egy szomszedom, akinek a gyerekei valoszinuleg a sulibol hoztak haza, ok lazasak voltak es neki is a fustszag jott kesobb, amivel nem tudott mit kezdeni, de csak nala, a gyerekeknel nem jelentkezett)

Bredpitt Monika 2021.03.09. 09:37:46

A mi sulinkban szep lassan megy at (most ugye szunet van) a covid, idaig, hala a jo egnek mindenki jol viselte.

Maradjon igy. Mindenkinek jo egeszseget, vigyazzatok magatokra es az oltas fontos!!!!!!!!

Bredpitt Monika 2021.03.09. 09:45:03

hu.pinterest.com/seresorsolya1/vicces-napos-kepek/

valami vidamabb

kolleganom mutatta milyen memek vannak fent a fb on: apuka berakja a keritesen belulre, az ures iskolaudvarra a kicsi gyereket mikozben azt mondja> az en idegeimnek is vannak hatarai.....

kitartas azoknak, akik otthon foznek, dolgoznak, es tanitjak a gyerekeiket,

BOLDOG NONAPOT !!!!!!!!!

Bredpitt Monika 2021.03.09. 09:45:36

@Hari Seldon 2: neked is kitartas (neked boldog ferfinapot)

fhdgy 2021.03.09. 10:22:31

@Az apokalipszis lovasa: Nem a levegőbe beszélek.

Van 40+ év szakmai gyakorlatom számítástechnikában, ha úgy tetszik IT.

Volt szerencsém nagynak mondható projektekben is részt vennem.

Mo.-on, Németországban, de még Indiában is.

Van összehasonlítási alapom.

Leírtam, de neked még egyszer:

Példának okáért volt szerencsém olyan projektértekezlethez, ahol elmondták a VÁGYÁLMAIKAT, egy már működő, adott programrendszerrel kapcsolatban. A feladat "csak" az adott állami cégnél a bevezetés volt.

Alapvető hiányosságok voltak az előkészítéssel kapcsolatban.

Amikor ezt elmondtam, elmagyaráztam, csak hümmögés volt, a projekt vezetőnek nem volt bátorsága tovább adni, mert politikai döntés született, azt és úgy kell megcsinálni. Félévvel később tudtak, nagy nehézségek árán elindulni.

Egy kérdés hozzád: Te dolgoztál már nagy állami, önkormányzati projektben vagy csak qurva okos vagy?

fhdgy 2021.03.09. 10:27:31

@dikusz.: Nem élek burokban, látom, hogy mi megy Mo.-on.

Remény sincs jó irányba való elmozdulásra.

Ez az elhallgattatás rendkívül káros, még akkor is, ha nem lehet számszerűsíteni.

Vagy kiöli a kreativitást vagy, ami még rosszabb, messzire űzi.

Persze, utána lehet mondani, hogy asszonyság, meg magyar ész, de ez már halottnak a beöntés kategória.

Hari Seldon 2 2021.03.09. 10:28:34

@Ekrü:
Hát nézd az izraeli görbét:
www.worldometers.info/coronavirus/country/israel/
Hol látsz megugrást a 7 napos mozgóátlagnál? Mert én sehol. Most van egy kis stagnálás 3500 körül. Valószínű, hogy még az 50% sem elég ha az oltás nem gátolja meg a továbbadást.
Szerba görbe:
www.worldometers.info/coronavirus/country/serbia/
Még mindig szépen haéad felfelé. Egyébként az mindkét esetben látható, hogy bőven 60% felett kell az átoltottság, és akkor sem lehet túl gyorsan lazítani. Sajnos garantálható, hogy az emberek szerte Európában nyárra kengednek.
Másrészt, te itt 400 000 hétvégi oltásról beszéltél:
Lássuk, az adatok a koronavirus.gov.hu-ról.
Vasárnap: 44 331 oltott, Szombat: 21 313 oltott, vegyük még hozzá a pénteket: 31 904 oltott.
Adjuk össze: 97 548 - Ez, azért lássunk világosan, messze nem 400 000 ember.
Összegezve: az hogy valami számot bedobnak, még utána lehet számolni. Pont itt van a baj, hogy mindennek utána kell keresni, mert eléggé meg lehet vezetni az embereket.

Hari Seldon 2 2021.03.09. 10:33:20

@Az apokalipszis lovasa:
Hát pont nem.
A kedvedért le is szűrtem neked a táblázatot Európára, és a Deaths/1 millió pop. szerint rendeztem:
www.worldometers.info/coronavirus/
Magyarország 8-ik hely, épp megelőzte Olaszországot.
Franciaország? Hopp, görgetem lefelé: 19-ik.
- és Természtetesen egyetértek, ez SEM jó érték.

Golf2 2021.03.09. 11:57:42

@Hari Seldon 2: Ne fáraszd magad,ök már be vannak oltva,agyilag.

SzZoole 2021.03.09. 13:53:52

@Golf2: te be vagy már oltva?

Nomad_ 2021.03.09. 17:33:16

@Ekrü: “ Szóval két és fél nap alatt csak 12 ezer...Itthon meg ennyi idő alatt 400 ezer,”
Azért nekifutásból teljesítetted, hogy egy kisvárost hasonlítasz egy országgal össze, vagy helyből megy?

Nomad_ 2021.03.09. 17:33:16

@Az apokalipszis lovasa: “ Leginkább a permanens tehetetlen nyafogásra vagy predesztinálva te is, meg a hozzád hasonlók is.”
Valóban, aki kifogásolja az elmúlt tíz évét az ejegyrendszernek fejlesszen egyet a garázsban inkább, aki nem szereti a kínai oltast csináljon inkább génlabort a sufniban.
Kritizálni a szeretett vezetést, hova vezetne az?

Ekrü 2021.03.09. 17:33:16

@Hari Seldon 2:
Bocs,de ha szerinted nem azt mutatja a görbe,hogy jan.3 és február 10 között meredeken megugrott a fertőzések száma akkor nem tudsz diagramokat olvasni.Néhol eléri a szám a napi 10ezret,míg a szerbeknél ez 5000 alatt van.Ráadásul ekkor az Izraeliek 50% körüli átoltottságnál tartottak míg a szerbek még csak 30%-nál járnak....
"Egyébként az mindkét esetben látható, hogy bőven 60% felett kell az átoltottság, és akkor sem lehet túl gyorsan lazítani. "-Akkor meg miről is beszélünk?
"Másrészt, te itt 400 000 hétvégi oltásról beszéltél: Adjuk össze: 97 548 "- Aha.Csak az AstraZeneca amit lefújtak lett volna 73 ezer.Meg ugye jött 280 ezer orosz amiből 180 ezer első oltás,meg ott volt a 250 ezer kínai,plusz a Pfiezer meg a Moderna.Még ha nem is adják be az összeset nekem többnek tűnik 93ezernél.:))
www.borsonline.hu/aktualis/nyolc-dolog-amit-erdemes-betartaniuk-az-oltasra-erkezoknek/224457
www.portfolio.hu/gazdasag/20210307/negy-nap-alatt-400-ezer-magyart-olthatnak-be-472986

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2021.03.09. 17:33:16

@fhdgy: 40 ev "szakmai" gyakorlattal lovesed nem volt a multkor sem, mirol beszelsz. azota sikerult feltenned 12 megapixels erintetlen jpegeket egy szerverre ami kb 500kB/s sebesseggel kepes kiszolgalni egy kerest, vagyis ha csak 1 user nezi a kepeket, akkor alig 10 masodpercet kell varnia es mar be is tolt neki egyet. a 12 megapixelhez ugye kellene a usernek egy 4K-s kijelzo amennyiben a bolhak is erdeklik a kecskek fuleben, egyebkent teljesen ertelmetlen, de valoszinuleg pont erre volt igeny. es persze full publikusan kozzeteve a kepekben a gps koordinatakat stb, eljen a privacy es a netes anonimitas.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2021.03.09. 17:33:16

@Hari Seldon 2: "Hát pont nem."

azt irta, nem errol volt szo, hanem az oltas szervezettsegerol. mit nem ertesz?

Ezopusz1234 2021.03.09. 17:33:16

@Hari Seldon 2: Te, a pingpongozó emberekhez is oda szoktál menni, hogy "ti bénák vagytok, mert én meg mennyire jól tudok focizni"?
Még mindig nem a halálozásokról szólt a cikk meg a beszélgetés, hanem az oltásokról, amiben a franciák lemaradtak, mint a borravaló, Magyarország meg top5. Ettől még lehet más statisztikát találni, amiben meg ők jobbak, csak ez senkit nem érdekel, mert nem ez volt a téma.

Hari Seldon 2 2021.03.09. 18:45:30

@Ekrü:
"Bocs,de ha szerinted nem azt mutatja a görbe,hogy jan.3 és február 10 között meredeken megugrott a fertőzések száma akkor nem tudsz diagramokat olvasni"

Láthatóan te nem bírsz, ha az izraeli adatokról beszélsz:

Nem Január 3 és febrár 10 között, hanem DECEMBER eleje és JANUÁR közepe között volt a felfutás. A tetőzés JANUÁR közepén volt! Figyeld már meg kicsit jobban! Légy szíves.

Az oltási kampány december első felében indult be, nyilván ott sem túl gyorsan, ERGO jauárig nem volt talán csak max 10%. átoltottság. Ehhez képest februártól ereszkedés van, most az utóbi két hétben oldalazás. Feltehtően sokan "kiengedtek", hogy növekedett az átoltottság mértéke. És feltehetőleg ez minden országban így lesz.

"Csak az AstraZeneca amit lefújtak lett volna 73 ezer.Meg ugye jött 280 ezer orosz amiből 180 ezer első oltás,meg ott volt a 250 ezer kínai,plusz a Pfiezer meg a Moderna.Még ha nem is adják be az összeset nekem többnek tűnik 93ezernél.:))"

Ez tökmindegy. A HIVATALOS számokat idéztem a kormányzati HIVATALOS oldalról. Csak azt adtam össze AMI OTT VOLT.
- Ezek szerint a médiában ezt mondják be és terjesztik, de azért meg lehet találni az összes beoltottak számát napi lebontásban. A többi csak porhintés, hogy mennyit terveznek, meg mire lesz lehetőség... ez csak hantázás.
Az hogy mennyit fújtak le, aztán mégis mennyit adtak be ebből vagy abból irreleváns annak tükrében hogy végül ezeket a számokat adták meg mint hivatalos ÖSSZES beoltottat.
Továbbá miután még péntek reggel is arról beszéltek, hogy "már közel egymillió megkapta az első oltást, a hétfői nem sokkal több mint egymillió az is azt jelenti, hogy amit összeadtam az áll közel a valósághoz.

Ettől függeletlenül azt mondom, hogy kb teljesen tökmindegy hogy ki milyen ütembe olt, ki veszi előre az első oltást és kitolja a másodikat, vagy ki követi azt, hogy a másodikat is beadja viszonylag hamar. A lényeg, hogy amíg nincs meg a 60%, addig terjed(het) a vírus. Ilyen értelemben lehet, hogy valahol az elején húzzák meg, a végén lassul le. Ki tudja? Az a lényeg, hogy az oltási görbe mindenhol szépen érje el a 60%-ot valamikor juniusra.

Hari Seldon 2 2021.03.09. 18:46:30

@droid_:
Igen, de amire válaszoltam pont a haláleseről szólt.

Bredpitt Monika 2021.03.09. 20:03:43

@droid_: kaptam mar ilyen nyomtatvanyt is, de ha vedett vagyok, akkor nekem meg nem kell oltas, kapjon az, aki ki van teve a veszelynek.......azt meg senki nem magyarazta el, hogy ha most egy fertozes utan oltatod magad, az vajon art e valamit?

errol a haziorvos sem beszelt, es sajnos udvariasan ugyan, de letette a telefont, pedig erre direkt ra akartam kerdezni....

kosz a linket

gabors 2021.03.09. 21:40:29

@Bredpitt Monika: Ma kaptam meg a szurit megirjam ide ????

amugy O1G ... de ezen mar semmi nem valtoztat es az egesz csalad es pereputy is mar 1G

gabors 2021.03.09. 21:45:43

@Bredpitt Monika: "ezt csak akkor tudna torolni, ha most azonnal lemondana es eltunne az aljas haverjaival egyutt (ja, bocs, Kosa csak szimplan hiszekeny, o egy aranyos ember amugy, vagy megsem, ki tudja)..."

Kosa szinten a "kollegista" tarsasag csak o mar a hulyek kozul nem veletlen hogy SOHA nem sikerult megszereznie a diplomajat ... ! ezzel vegul is lepiplata Dajcsot pedig az sem konnyu ... ettol let "nagyon jo" frakcio vezeto meg alelnok ... ! ezek a talpnyalok meg ide talaltak megint ...

mikor hagyod mar ott azt a balkani szemettdombot ??? :-)

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2021.03.10. 08:00:50

@Hari Seldon 2: ez hazugsag, egyik komment sem szolt errol azok kozul amikre valaszoltal, ellenben tobben is felhivtak arra a figyelmed, hogy nem errol van szo. nevezzuk tevedesnek, ha gondolod.

somlobodog 2021.03.10. 08:00:56

@Ekrü: sztem ne eroltesd. Van ami nem megy. Neked pl ez. Megprobaltad, nem sikerült, a másik 5 kategóriával okosabb és felkészültebb. Holnap is lesz nap, mehetsz újra csatába. Csak ügyesen!

Bredpitt Monika 2021.03.10. 10:08:07

@gabors: most latom a fenyt, Fekete Győr 4 napos munkahetet ígért, de ami igazán megfogott, az az elszámoltatás (reméljük be is váltja).......azért én akárhogy is lesz jovore én jobbnak látnám elhúzni innen, de most meg a lányom akar maradni.......

sőt, férjem is meglepett, mert egy hete kb azt mondta ő is idejönne........

Dúró Dóra hívhatja az ellenzéket szivárvány koalíciónak.......
most szívesen belenéznék egy varázsgömbbe, amiben látom, hogy működik egy ellenzéki kormány.......

az oltásról meg írj, kíváncsi vagyok hogy zajlott, mit kaptál, van e reakció......

Bredpitt Monika 2021.03.10. 10:15:12

@droid_: megnéztem a nyomtatványt, amit mi kaptunk

kizáró ok: 3 hónapon belül PCR igazolt fertőzés kizáró ok

szó szerint idéztem, ami a nyomtatványon van

csak azért, mert amit múltkor csináltak a teszttel az kritikán aluli volt,
ugyanis az volt kiadva, hogy nem lehet 6 órán át enni, inni mielőtt a tesztet (antitest vizsgálat) csinálják, holott ez egy baromság, hiszen az orrból vették a mintát..........aztán javítottak.....

gabors 2021.03.10. 11:02:31

@Bredpitt Monika:
"kizáró ok: 3 hónapon belül PCR igazolt fertőzés kizáró ok"

ez az usaban is igy van 90 nap kell tunetmentesseg utan ... meg is kerdeztek ezt is ... mindjart beteszem az oltas tortetenete is nem tudom beleferek-e majd a karakterekbe.

az ellenzeki kormanyban ne bizz kicsi az esely es meg tutti van nyilveszzo a tegezben hogyan fogjak lehetetlenne tenni mondjuk alkotmany modositasokkal a fidesz bukasat ... az a fekete gyor meg egy nagy nulla aki ilyeneket mond az csak vicc ember lehet.

gabors 2021.03.10. 11:08:47

Egy kis elozetes ket eve csontrakot talaltak a jobb bokamban es ezert egy jo kis mutetem volt a New York-i Memorial Sloan Kettering korhazban ez az egyik leghiresebb onkologia korhaz CSAK evvel foglalkoznak. (Errol irtam akkoriban itt is.)

Szoval a New York allam kriteriumai alapjan rajta voltam a jogosultsagi listan. Ezzel parhuzamosan a korhaz minden betegenek es felajalotta (azt hiszem).

Szoval ugy 9:20-ra ertem oda ( haztol hazig nekem olyan 30 merfold durvan 50km) gyonyoru vadi uj epulet nem messze a regi kozponti epulettol Manhatten Upper East-Side (eszak keleti ) reszen az East River nevu folyo partjan. Az epuletben parkolo van pont ugy mint egy hotelban viszik hozzak az autot a pincegarazsba/bol. A lobbyban ugyan nem lehetett fotozni azert egy kepet csinaltam a jelzesekrol. Szoval a normal betegektol elkulonitett utvonal van eloszor ellenorzik hogy meg van-e a "behivo" email. Utanna erre a celra lefoglalt lifttel fel a 11-edik emeletre ahol vegul is van a bejelentkezes, ellenorzik a nevet szuletesi datumot stb ... utanna par perces varakos (6-7) utan bevezettek egy szobaba ahol egy "registered nurse" csak velem vegig ment a kotelezo infokon majd ala kellett irni hogy elfogadom hogy ez egy vegleges engedellyel nem rendelkezo "gyogyszer" igy nem is prelhetek senkit semmiert :-).. OK szoval ekkor derult az is ki hogy Pfizer ... (volt Moderna is nem tudom kinek miert melyiket "ajanlottak" fel) es adtak egy tizoldalas leirast. Abban van minden alap ismeretek meg eseteleges mellekhatasok etc. Itt mar lehetett fotozni hiszen egyedul voltam. Ekkor az olto szemely (kedves fiatal holgy NJ-bol) kiment es viszajott egy mar szemelyesen felcimkezett fecskendovel es mint kiderult az oltasi kartyaval. Ezt letette az asztalra mondta nyugodtan fenyekpezzem le meg is tettem. Utanna beadta a jobb vallamba ... a tu igen vekony szinte eszrevehetetlen. Utanna vissza vezettek egy varoba ahol mikozban kb 15 percig kellet ulni megcsinaltak a masodik dozis idopontfoglalasat nekem 30-an vagyis 21 nap/3 het mulva ugyanott 8:30 ... Es mikor letelt a varakozasi ido neven szolitottak es kerdeztek barmi gond? Nincs? Akkor mehetek. Az egesz a kocsi leadasatol a kocsiba ulesig 54 perc volt (ezt onnan tudom hogy a parkolasert azert fizetni kell amin rajta van a belepesi ido es hogy mikor fizettem 54 percet nyomtattak a "blokk"-ra ez azert jo mert igy csak $12 ha meghaladta volna az egy orat akkor mar $24 lett volna...)

Adtak egy kartyat amin a datum meg valami kodok vannak (pfizer covid 19 meg hasonlok ha erdekes bemasolom de sorozatszamnak tunik, valami datum semmi tobb) nevvel es egy hely a masodik dozisnak.

Ha barmi kerdes van szivesen valaszolok.

Szoval az oda vissza uttal egyutt durvan 4-4.5 oramba telt kb olyan messze lakom mint mondjuk BP-Vac vagy BP-Godollo de reggel meg Covid alatt is van azert forgalom.

Ma majdnem pontosan egy eve voltam utoljara dolgozni az irodaban ami kb ugyanolyan messze van szinten Manhattan-ben.... igy meg nosztalgiam is volt :-)

gabors 2021.03.10. 11:37:23

@Bredpitt Monika: betettem csak elfelejtettem hozzad linkelni ...

gabors 2021.03.10. 11:50:37

@Bredpitt Monika: "mit kaptál, van e reakció......"

mar irtam de Pfizer es igy majdnem egy nap utan van reakcio is ...

kicsit "faj" a felsokarom de nem veszes az influenza oltasnal nekem ugy tunik kicsit jobban de peldaul tetanusz-hoz kepest amit tobbszor is kaptam semmi az igazan tud fajni (nekem legalabbis).

lazam egyelore nincs es azt mondjak 1-2 nap utan javul minden DE a masodik dozisnal varhato nagyobb mellekhatas .. majd meglatom, es meg is irom ha lesz meg ra igeny mostanaban azert mar egyre tobben vannak akik atested ezen ... (NY state tegnap azt irta 15%)

Francis2020 2021.03.10. 13:22:32

@Bredpitt Monika: Szia! Szombaton délelőtt 10-kor kaptam meg az oltást, utána még estig semmi bajom nem volt. Elmentem pizzát venni, sétáltam, blogoltam, úgy este 20 óráig, amikor elkezdett rázni a hideg. Ágyba bújtam, magamra húztam a takarót, de éreztem, hogy lassan megy fel a lázam. 23 órakor mértem meg. 39,4 volt. Bevettem tehát egy 1000mg paracetamol kapszulát (Dolipran) és elaludtam. Gyakorlatilag a vasárnapot végig aludtam. Amikor időnkén felébredtem, fájt a fejem. Ittam pár korty vizet, majd visszaaludtam délután 18.30-ig. A lázam lement, de még mindig fájt a fejem és a karom is elkezdett fájni. Az éjszakát végigaludtam és hétfőn reggel kipihenve, láz- és fejfájásmentesen ébredtem. Már minden rendben, de a karom még fáj.
Amúgy 2020 októberében estem át a fertőzésen, miközben negatív lett a PCR tesztem. De most januárban csináltattam egy anti-test tesztet, ami egyértelműen igazolta, hogy covidos voltam.
Az oltás előtti kitöltendő nyilatkozat csak arra kérdezett rá: 3 hónapon belül voltam-e beteg a koronavírussal. A válaszom "nem" volt, hiszen 5 hónap telt el.

gabors 2021.03.10. 14:12:17

@Francis2020: milyen vakcinat kaptal ...?

Nekem egy nap utan semmi csak egy kis izom fajdalom a karomban (pfizer) de nem voltam covidos ... mivel nem vagyok orvos azt gondolom hogy nalad az immun valasz erosebb hiszen mar vannak antitestek amik valaszolnak. De azt hiszem az jo hogy volt immun valasz ... es lehet pont ezert vannak ennyire kulonbozo reakciok, hiszen van aki nem is tudja hogy fertozott volt ...

gabors 2021.03.10. 14:17:16

@Francis2020: amugy nekem azt mondtak (es ez van a infocsomagban is) jobb ha NSAID-et veszek be (aspirin/naproxin/ibuprofen) ha kell, es nem paracetamolt/tylenolt mer bar laz csokkentesre az is jo de itt "gyulladas"-ra hajazok a dolgok es jobb az .. persze azt csinalsz amit jonak latsz..

Hari Seldon 2 2021.03.10. 16:14:05

@droid_:
Jó van, de azért talán egyetértünk abban, hogy jelenleg a LEGLÉNYEGESEBB, hogy mennyi embert lehet megmenteni.
Ezért EZ a legreleványsabb adat.
Hogy egyik ország az elején nyomja meg, és a negyedik hónapra lassul vagy inkább egyenletesebb tempóban olt, részletkérdés. - A lényeg, hogy az egészségügyi rendszer sehol ne omoljon össze.

Hari Seldon 2 2021.03.10. 16:19:05

@Francis2020:
Az Astra Zeneca mellékhatása. - Sajnos előfordulhat. Svédországban például annak akinek a Covid tüneteti erősek és hosszan tartóak voltak, azt nem oltják vele, sőt még Pfizerrel sem egy ideig.

Bredpitt Monika 2021.03.10. 16:47:29

@Francis2020: koszi, nagyon hasonloan zajlott nalad is, en is oktoberben kaptam el, nem volt teszt, vervizsgalat erositette meg, hogy atestem, ahogy irtam a haziorvos azt mondta also hatar hat honap, en ezt kivarom

sokszor eszembe jutottal, mert tavaly a tavaszi szunetben mentunk volna Nizzaba, de elmaradt a lezarasok miatt, irigyellek, hogy ott elhetsz.........

Bredpitt Monika 2021.03.10. 16:52:46

@gabors: itt en azt a magyarazatot kaptam a paracetamollal kapcsolatban (itt en Algopyrint hasznalok) hogy gyulladasos betegsegek eseten amugy is leesik a feherversejtszam, a paracetamol keszitm;nyek szedese pedig meg inkabb leviheti, ennek ellenere a het nap alatt, megis ezt szedtem, igaz osszesen vettem be 4 db ot......

nekem pedig vigyaznom kene (bar nagyon ritkan szorulok ra), mert nekem folyamatosan alacsony a verlemezke szintem (150-450 ezer a norm'lis szint, nekem pedikg 60ezer szokott lenni)

www.webbeteg.hu/gyogyszerkereso/algopyrin-500-mg/1581/betegtajekoztato

kivizsgaltak , nem talaltak semmit

Bredpitt Monika 2021.03.10. 16:54:39

@gabors: tetanuszt kaptam egy parszor, emlekszem mennyire fajt az oltas helye, alig birtam menni, gyerekfejjel meg sirtam is a fajdalomtol....

Bredpitt Monika 2021.03.10. 17:00:00

Egy erzsebeti ismerosom is covidos lett a ket fiaval egyutt, a kisebbik hozta nekik a sulibol, ahol mar mult kedden zaras volt. Meg aznap este hoemelkedese volt, torka fajt, masnap csinalt egy patikas antitest tesztet (csupan 7ezerbe kerult), ami negativ lett (szerintem tul hamar csinalta).

A tesztelesnel, Csepelen sokan voltak, azt mondja 10 emberbol 8 pozitiv lett, szoval terjed rendesen.

gabors 2021.03.10. 17:11:40

@Bredpitt Monika: figyusz algopiryn NEM paracetamol ... hanem metamizol-nátrium or dypirol ha jol tudom

mas ...

a feher versejtek meg FEL mennek ha gyulladasod van azon kivul nem vagyok orvos.... igy tobbet nem is irok errol ...

a paracetamol maskepp mukodik es nagyon nem jo ha barmi gondod van majjal es amit emlitesz verlemezkekkel pl....

calmopyrin az kb aszpirin de manapsag gondolom lehet igazi aszpirint is kapni aleve vagy naproxin vagy iboprufen hasonlo de tedd azt amit a haziorvosod vagy amelyik orvosban bizol mond... ha tudja milyen korsagokkal volt mar dolgod. Amit az infocsomagba irnak az "altalanos" tanacs.

Bredpitt Monika 2021.03.10. 17:40:25

@gabors: a Sloan Kettering korhazhoz sajnos fuznek emlekek, a 39 eves fonoknom ott halt meg , melanomaja volt

Bredpitt Monika 2021.03.10. 18:24:53

@gabors: majd utanaolvasok, en sem leszek orvos, az mar biztos

gabors 2021.03.10. 18:44:02

@Bredpitt Monika: " a 39 eves fonoknom ott halt meg , melanomaja volt"

kosz ez jol jott Bob Marley is ott tudta meg hogy vege ... de elt meg kb 6 honapot ...

Francis2020 2021.03.11. 09:19:14

@gabors: AstraZeneca védőoltást kaptam.

Francis2020 2021.03.11. 09:21:14

@gabors: Franciaországban az ibuprofent nagyon nem ajánlják, helyette a paracetamolt javasolják. Ebből is látszik, hogy nincs "egységes" kezelés.

Francis2020 2021.03.11. 09:27:54

@Hari Seldon 2: Októberben beteg voltam, mint a kutya, de a fertőzés nem a tüdőmet támadta, hanem az emésztőrendszerem. Nem vesztettem el a szaglásom, éreztem az ízeket, de folyamatosan hányingerem, hasmenésem volt. Az elején magas volt a lázam, de utána "csak" hőemelkedésem, de az 4 hétig tartott: 37,0-37,4 között. Igazából senki nem tudja, beleértve a háziorvosomat is, hogy a fertőzés után meddig vagy immunis. Szerintem ez is egyéni. Én minden esetre inkább választok 2 szar napot, mint 2 hét zombiságot - jobb esetben.

Francis2020 2021.03.11. 09:32:23

@Bredpitt Monika: Ha Nizzában jártok, szívesen adok tippeket, hogy hová érdemes kirándulni. De egyelőre ez a jövő zenéje.... mert tegnap bejelentették: ezt a hétvégét is otthon kell tölteni az Azúr-parton. A haverokkal tervezett kirándulás a 3. hete tolódik. De ősszel is szép az erdő...

gabors 2021.03.11. 23:27:54

@Francis2020: csak ehhez ma beszeltem egy masik orvossal teljesen mas ugyben O azt mondta amit te hogy NEM jo semmilyen NSAID ... de ugy mondta hogy "a legujabb teoria hogy nem jo gyulladas csokento fajdalom csillapitot szedni egy darabig de kit tudja?"

Tok furcsa mert ujra megneztem es az info csomagban meg pont az van hogy ha izomfajdalom jelenkezik ibuprofen/naproxin/aszprin .. ajanlott ... ha csak laz van akkor meg paracetamol amit itt tylelnolnak hivnak... meg sok viz vagy leves ...:-)

somlobodog 2021.03.12. 07:51:32

@gabors: nekem 25 perc volt a 15 p megfigyelessel. Pfizer. 0 várakozás. Nem volt 10 oldalas semmi. Sportcsarnokban volt full szervezetten. Katonák mindenhol. Elkepeszto hogy milyen profi volt pedig ami állami attól én alapból rettegek. De le a kalapom. Egy hét marcsak és kapom a másodikat.

Bredpitt Monika 2021.03.13. 10:47:59

@Francis2020: @gabors:

Koronavírus: álhír, hogy a hagyományos láz- és fájdalomcsillapítók nem megfelelőek
Szerző: WEBBeteg.hu

Az elmúlt napokban a közösségi médiában elterjedt az a Franciaországból származó hír, amelyek megkérdőjelezi a szteroidok és egyes nem szteroid típusú gyulladáscsökkentők (mindenekelőtt az ibuprofen) alkalmasságát a koronavírus tüneteinek enyhítésére.

Amint arra az egyik gyártó, a Reckitt Benckiser közleményben is felhívja a figyelmet, az ibuprofen és a paracetamol indokolt használatát egyaránt javasolja a legtöbb egészségügyi hatóság Európában a COVID-19 tüneteinek kezelésére. Az Európai Gyógyszerügynökség állásfoglalása itt olvasható.

Nem ismert jelenleg olyan szakmai bizonyíték, amely alátámasztaná, hogy az ibuprofen hátrányosan befolyásolná a koronavírussal fertőzött betegek állapotát. Azon szervezetek, amelyek jelenleg mégis óvatosságra intenek (köztük a WHO szóvivője), nem az ibuprofen hatóanyaggal szembeni bizonyítékok alapján teszik ezt, hanem azért, mert a bejelentés óta eltelt néhány napban még az állítást cáfoló kutatások sem láttak (nem is láthattak) napvilágot.

Hirdetés

Valamennyi, hazánkban is forgalomban lévő gyulladáscsökkentő jól bevált, biztonságos és évek, évtizedek óta széles körben használt termék láz- és fájdalomcsillapításra. Minden gyógyszer szigorú ellenőrzési folyamatokon megy keresztül, hogy megfeleljen egy adott ország egészségügyi hatóságai által támasztott elvárásoknak. Ahogy más esetben is, a gyógyszernek minősülő készítményeknél – ellentétben más típusú termékekkel – a gyártók és a hatóságok kötelező módon kivizsgálnak minden bejelentést, amely a gyógyszer nem kívánt hatásaira vonatkozna. Az ibuprofen alkalmazásával kapcsolatosan az egyik legnagyobb gyártóhoz még nem érkezett bejelentés.

Láz- és fájdalomcsillapító gyógyszerek listája a WEBBeteg gyógyszerkeresőjében
Ibuprofen hatóanyagtartalmú gyógyszerek
Paracetamol hatóanyagtartalmú gyógyszerek

(WEBBeteg.hu)
Módosítva: 2020.03.17 10:32, Megjelenés: 2020.03.17 10:32
Címkék: Gyulladáscsökkentő, Ibuprofén, Paracetamol, Koronavírus

Bredpitt Monika 2021.03.13. 10:54:09

@gabors: amugy nem gyulladast akartam irni, hanem fertozest, de hogy mi a kulonbseg a paracematol es az ibuprofen kozott....passz, vegul is en a nalam jol bevalt Algopyrinnel maradtam, de abbol is csak 4 db ot vettem be egy het alatt....

"Csökkent fehérvérsejt szám autoimmun betegségeknél, súlyos fertőzéseknél, csontvelői elégtelenségben, máj- vagy lépbetegségeknél, vagy gyógyszerek, illetve kemoterápia vagy sugárterápia mellékhatásaként alakulhat ki."

az, meg hogy k ire hallgassunk..........en maradok a sajat megerzeseimnel, az altalaban bevalik, nalam valaoszinuleg az is mukodott, hogy nem kapkodtama lazcsillapitot, de ki tudja kinel mi mukodik........

Bredpitt Monika 2021.03.13. 10:58:21

@Francis2020: kosz, azt hiszem a nizzai kirandulas egy darabikg alom marad, viszont ha megteszed, hogy nyitva tartod a szemed,
nagyon szivesen dolgoznek amerikai (angolul beszelo, de elsosorban amerikai) csaladnak, mint gyermekfelugyelo, vagy gyogypedagogiai asszisztens

ha van otleted, hol lehet ilyen csaladokat talalni (Franciaorszag,e lsosorban Parizs), ezer koszonet

(ja, es nagyon meglepodtem a korodon, azt hittem kb 25 eves vagy, neha raneztem a blogodra, kosz a Morning Show ert, azt meg nem lattam, viszont filmajanlo a temaban: Spotlight es Doubt, igaz, itt nem nokrol van szo, nagyon jo mindketto)....

Bredpitt Monika 2021.03.13. 11:03:32

@droid_: negy napi osztrak fizetes is teljesen tokeletes lesz nekem.........

de megteszi Meszaros Lorinc oradija, eleg ha en azt havonta kapom, azzal is megelegszem......

Arthamyr 2021.03.13. 12:38:16

@Bredpitt Monika: Ha az elmúlt évtizedekben jó volt, amit eddig kaptál, már csak kihúzod vele a hátralevő éveket a nyugdíjig. Osztrák fizetésért inkább menjél vissza az USA-ba, vagy próbálkozz Ausztriában. :)

És ne hidd el, amint a FGy Bandi mond, mert akkorát fogsz csalódni, mint a Fideszben, és ettől megint szarul és becsapva fogod magad érezni. Sem elszámoltatás, sem 4 napos munkahét nem lesz. Ha akarod, az utóbbit még talán megoldod magadnak, bár, mint fentebb írtam, ha eddig nem oldottad meg, ezután sem fogod...

Francis2020 2021.03.13. 12:40:11

@gabors: vagy covidos kávé, amiben van egy kis pálinka, csak nincs benne kávé... :)

Francis2020 2021.03.13. 12:47:39

@somlobodog: Melyik városban? Országban?

gabors 2021.03.13. 15:27:21

@Bredpitt Monika: en nem a betegseggel kapcsolatban irtam hanem csak az oltassal es annak mellekhatasaval pl izomfajdalom rosszabb eseteben laz influenzahoz hasonlo.

es erre irtam hogy mi volt az info csomagban DE utanna egy masik orvostol ideztam aki szerint az NSIAD esetleg csokkentheti a vakcina hatekonysagat a lehetseges teoria az hogy ezek a szerek csokkenthetik az immunvalaszt ami csokkentheit a kesobbi vedettseget ... ezt azert jegyezte meg mert covid-tol fuggetlenul val problemaval kerestem meg es kerdezte hogy szedek a fajdalom csillapitot es milyet stb (mondtam nagyon ritkan az it csak a bokam miatt nem a vallam miatt).

es csak ahogy a cikkben valami mas volt de mint tobben is megjegyeztek nincs teljes egyetertes ebben....

Nekem szerecsere nagyon enyhe tunetek mutatkozta a vakcina miatt.

Amit betettel azzal nem talalkoztam de kozossegi mediakbol nem szoktam komolyan venni ilyesmiket...

gabors 2021.03.13. 15:33:06

@somlobodog: en nem allami oltopontra hanem magankorhazaba mentem es 10 oldalas letter/A4-es szinesen nyomtatott infot adtak minden betegnek amiben maga korhaz, a Pfizer, es New York State-tol is szarmazo infok volta tutti elerheto mindez a netes is es sok ujat nem talaltam benne

de latom hogy a NYS is mukodtet ilyeneket Yankee Stadium, vagy Javits Center stb es mar itt Long Islanden is nyilt hasonlo...

Bredpitt Monika 2021.03.15. 11:41:36

@Francis2020: koszi, de azert ha hallasz valamit, talalkozol egy csaladdal, aki epp "engem" keres, irj ram....ezer koszonet

Bredpitt Monika 2021.03.15. 11:53:33

@Arthamyr:hat, a negy napos munkahetet azert mosolyogva fogadtam (megjegyzem, en mar most abban vagyok, ha tavaly marcius ota kiszamolom mennyit dolgoztunk es mennyi szabadsagunk van).....

azt meg, ha valakinek elhiszem, hogy elszamoltat, az pont a Momentum, foleg most, hogy a Hadhazy is koztuk van (de az is lehet, hogy majd jol kicsinaljak egymast, amin az ellenzeki partokat ertem, sajnos ezt is el tudom kepzelni).....vannak pillanatok, amikor en is remenytelennek latom azt, hogy itt valaha is lesz igazi kormanyvaltas, de szerencsere ez csak mulo pillanat, az idom nagy reszeben remenykedem........es elmegyek szavazni, eloszor az elovalasztason, aztan meg elesben....

Arthamyr 2021.03.15. 12:32:00

@Bredpitt Monika: Kormányváltás az lehet, előbb-utóbb lesz is, remélem inkább előbb. Viszont az, aki elszámoltatást mondogat, komolytalan, nem tudom, miért van erre szükség, lehet, hogy pár egyszerűbb választót ezzel akar megnyerni? Az más lenne, ha valaki azt mondaná, hogy megpróbáljuk, de tudjuk, hogy sajnos nem valószínű, hogy lehetséges. Szerintem felesleges, mert minden becsületes ember számára evidens az előbbi, az utóbbi meg minden értelmes ember számára az. Jó lenne látni, hogy hasznos, megvalósítható terveik, ötleteik vannak, nem csak harcias, de üres retorika az O1G vonalon. Aki elszámoltatást ígérget, az vagy hazudik, vagy nincs képben, jogállami keretek mellett semmiféle elszámoltatás nem lesz lehetséges. Ha kétharmaddal kikapna a Fidesz, még akkor sem lenne lehetséges, max. ha mindenhonnan kitakarítják az embereiket, de az egy ciklus alatt nem fog menni.

Bredpitt Monika 2021.03.15. 13:12:16

"meg minden értelmes ember számára az. "

ha en nem is vagyok az, Magyar Gyorgy jogaszkent mondta egyszer, hogy a nyilvanossag elott nem fogjak elmondani milyen modszerekkel, de van ra esely, hogy visszabontsak, amit Fidesz maga kore epitett........persze, ahogy megy az ido, egyre jobban bebetonozzak magukat mindenhova......ld egyetemek atalakitasa....

nekem igenis szamit, az, ,hogy valaki kimondja es el is kezdje valahogy, ezert a kedvenc politikusom a Hadhazy, akit napi szinten kikezdenek a tevekenysege miatt, nem is akarhogy, de megis csinalja, mert ott kezdodnek a dolgok, hogy egyaltalan felderitsuk es kimondjuk, hogyan megy a lopas , hogy ne menjunk messzire a kinai vakcina beszerzese koruli erdekes kozvetito ceg esete.....es stb stb

a tiz ev lopas utan, nekem igenis van arra igenyem, hogy valaki ne csak szabadkozzon hanem mondja is ki, hogy lesz elszamoltatas, az, hogy ki mit gondol errol, arra nem tudok mit reagalni, meg ki az ertelmes, de hat tudod (ha jol emlekszem a te altalad nem kedvelt ) Churchill mondta, hogy egy ot percwes beszelgetes egy atlagos szavazoval megkerdojelezi a demokracia letjogosultsagat........ megis elmegy szavazni az ertelmes is meg a nem ertelmes is.....

ne szabadkozzanak a politikusok a kijelenteseik miatt, a Momentumot lesajnaltak a nolimpia miatt is, aztan megis megcsinaltak.......
van eleg jogasz koztuk, en inkabb attol felek, es fent arra utaltam, hogy ha a becsuletes jeloltek ld Hadhazy es a friss Momentumosok elkezdenek szembe menni az arral , ami nem a fideszes ar, hanem az ellenzeki ar, akkor mi lesz, arra hogy reagal majd a szavazo, mert ugye az eleg erdekes, hogy a Hadhazy most Zugloban fog indulni......

"A Momentum egy olyan körzetben indítja el az előválasztáson Hadházy Ákost, ahol Tóth Csaba szocialista politikus győzött korábban egyéniben. Tóth Csabával szemben viszont a Momentumnak súlyos kifogásai vannak, Fekete-Győr András például azt mondta korábban, ha lesz közös lista, azon Tóth Csaba nem lehet rajta."
innen a cikk :

hvg.hu/itthon/20210215_hadhazy_akos_momentum

Bredpitt Monika 2021.03.15. 13:44:57

@Francis2020: neked meg nem mondtam, egyaltalan nem beszelek franciaul, elszantsagom toretlen.....lehet, hogy en vagyok a bena, de ugy latom ,hogy ezen a linken azon kivul, hogy babysitter egy szo nincs angolul..........

Arthamyr 2021.03.15. 14:09:02

@Bredpitt Monika: Az, hogy valaki jogász, semmire sem garancia azzal kapcsolatban, hogy az illető mit mond vagy tesz. A Fideszben is akad belőle pár, meg en-bloc is jó sok van belőle, népszerű pálya.

Másrészt az, hogy visszabontják (reálisan: elkezdik visszabontani), amit a Fidesz maga köré épített, nem fog automatikusan elszámoltatást eredményezni. Na mindegy, azt hiszel, amit akarsz, ha Orbán ellen szavazol, helyesen szavazol, akkor is, ha irreális elvárásaid lesznek, a világért sem akarnálak erről lebeszélni. Az meg, hogy megint csalódni fogsz, nekem igazából nem számít annyira, hogy ennél többet foglalkozzak vele.............

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása