oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2020. április 01. 06:30,  Más kultúrák szemében 113 komment

2020. április 01. 06:30 Határátkelő

Más kultúrák szemében

Akinek határátkelőként kellett már alkalmazkodni más kultúrából érkezettekhez (vagy akár Magyarországon dolgozik ilyen munkahelyen), az pontosan tudja, milyen fontos megérteni egymás gesztusait, szokásait, mi mit jelent és hogyan közeledjünk a másikhoz.

iroda_2_foto_pexels_com.jpg

A kulturális különbözőség mai világunkban mindenkit kihívás elé állít, legyen szó akár a munkáról, akár magánéletről. Erin Meyer a francia Insead Egyetem tanáraként írt könyvet is a témában, illetve cikket a New York Timesba. Ezt ismerteti velünk az alábbiakban Steve.

„Minnesotában születtem és ott nőttem fel, de felnőttként nagyrészt Európában és Afrikában éltem. Kulturális különbség menedzsmentet tanítok egy nemzetközi üzleti egyetemen, az Inseaden Párizs közelében.

Az elmúlt 15 évben azt tanulmányoztam, hogy az emberek a Föld különböző részén miben különböznek az egymás közötti bizalom létrehozásában, a kommunikációban, a döntések hozásában és mennyire különböznek az adott helyzetek felmérésében, főként a munkahelyen.

Ugyan jó lenne azt gondolni, hogy mindent tudok, de egy nem régi eset arra emlékeztetett, hogy akármennyit is tudok a világon létező különböző kultúrákról, mindig van valami új, amit fel lehet fedezni.

Amikor nemrég Tokióban utaztam egy japán kollégámmal, egy alkalommal rövid beszédet adtam egy menedzserekből álló 20 tagú csoportnak. A végén megkérdeztem, van-e kérdésük vagy hozzászólásuk. Egy kéz sem emelkedett, szóval leültem.

A kollégám azonban azt suttogta: „Azt hiszem, lenne hozzászólás, Erin, nem bánod, ha én megpróbálom?” Ezzel még egyszer megkérdezte a csoportot: „Van valakinek hozzászólása vagy kérdése?”

Megint csak senki sem emelte fel a kezét, de most a kollégám a csendben ülő hallgatóság mindegyik résztvevőjét gondosan megnézte. Egyikükre mutatván, azt mondta: „És te, akarnál valamit hozzátenni?”

Megrökönyödésemre a válasz „Igen, köszönöm” volt és a hozzám intézett kérdés nagyon érdekes volt. Kollégám megismételte mindezt jó párszor: a hallgatósággal szembenézvén, és így több kérdést és hozzászólást kérvén.

Az előadás után megkérdeztem tőle: „Honnan tudtad, hogy voltak kérdéseik?” Hezitált, nem tudván hogyan megmagyarázni, majd így válaszolt: „A szemük csillogásából”.

Majd így folytatta: „Japánban nem nézünk egymás szemébe, mint nálatok nyugaton. Így amikor kérdezted, hogy van-e hozzászólás, a legtöbbjük nem nézett egyenesen rád. De egy páran a csoportból rád néztek fényes szemmel. Ez azt jelenti, hogy ezek örülnének, ha felszólítanád őket.”

Elgondolkoztam: „Na, ez az, amire engem nem tanítottak meg Minnesotában”.

A következő nap egy hasonló prezentáció után megint érdeklődtem, lenne-e kérdés és hozzászólás, és megint csak senki sem emelte fel kezét. Elhatároztam, hogy követem kollégám tanácsát.

Gondosan ránéztem az összes arcra, és tényleg láttam, hogy egypáran egyenesen rám néztek, és igen, a szemük csillogott. Gyengéden egyikükhöz léptem és felé gesztikuláltam, mire az a fejét kissé bólintotta.

„Szeretnél hozzászólni vagy valamit megkérdezni?” - kérdeztem. „Igen, köszönöm” – mondta és egy lényeglátó kérdést tett fel.

Az út után visszatértem Inseadre, ahol a vezetőképző kurzusaim diákjai a világ minden részéből verődnek össze. Ahogy végignéztem az osztályt, elszégyelltem magamat és megdöbbentem, mert láttam, hogy egy csomó fényes szemet eddig nem vettem észre.

Japánban van egy mondás, ami a fiatalok között népszerű: „kukki yomenai.” Gyakran rövidítik „K.Y.”, ez arra utal, ha valaki képtelen az adott atmoszférát (hangulatot) felismerni.

Japán utamon jöttem rá mennyire K. Y. vagyok. De arra is rájöttem, hogy egy kis érdeklődés és segítő coaching eredményeként még én is tudtam javítani a japán hangulat felértékelésében.

A mai globális világban amerikaiként tarthatsz beszédet Japánban, olaszként kereskedhetsz Nigériában, vagy németként dolgozhatsz csoportvezetőként Brazíliában. Intézheted munkád emailen vagy telefonon, esetleg repülőgépre ülhetsz.

Ez a dolgok könnyebb része, a nehezebb fele tudni azt, miként viselkedj a más kultúrában. A feladat különösen fontos, ha egy multikultúrájú csoportot vezetsz.

Franciaországban élő amerikaiként eleinte meglepett, hogy az amerikaiak panaszkodtak a helyiek kaotikusságára, rendszertelenségére és pontatlanságára. Ugyanezeket az embereket néhány indiai kolléga merevnek és változásra képtelennek tartotta.

És míg az amerikaiak ki nem állták azt, amit francia hierarchiarendszernek tartottak, egy kínai igazgató nemrég azt mondta nekem: „Hihetetlen érzés ezekkel a franciákkal dolgozni, ténylegesen azt hiszik, mindenki egyenlő a titkárnőtől az elnökig.”

Ha más kultúrákkal foglalkozol, lehetőséged van ezek felismerésére. Én nyolc viselkedési dimenziót mutatok be a különféle kultúrákban: kommunikáció, felismerés, rábeszélés, vezetés, határozás, bizalom, ellenkezés és beütemezés / tervezés.

Példaképpen a francia kultúra az amerikai és az indai közé esik a tervezés dimenzióban – ez magyarázza a homlokegyenest eltérő benyomást: káosz vs merevség.

Ha egy multikulturális csoport vezetője vagy, fontos, hogy legyen benned annyi rugalmasság, amennyivel túlteszed magad ezeken a dimenziókon. Figyeld meg, mi teszi a helybeli vezetőket sikeressé.

Az is fontos, hogy gyakran magyarázd meg a saját stílusodat. Azt is jelentheti, hogy meg kell tanulnod saját magadon nevetni. De végül is azt jelenti, hogy megtanulsz vezetni más és más módon.

Én igyekszem magam arra emlékeztetni, hogy saját kulturális elfogultságom állandóan befolyásolja nézeteimet. Így fókuszálni tudok más kultúrák viselkedésének megértésére, azokra, amikkel találkozom, és e módon igyekszem csillogó szemeket találni a szobában.”

Kövesd a Határátkelőt az Instagrammon is!

(Fotó: pexels.com/fauxels)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével. 

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Egyesült Államok

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr10015578722

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SzZoole 2020.04.01. 12:23:59

@Herr Géza: jaj Gejza, itt a tavasz, csillog a szemed, bagzási időszak van és te be vagy zárva :-)))

Vicc volt

Golf2 2020.04.01. 12:28:19

@SzZoole: Bármelyik ellenzéki forrás.Tegnap éjjeli salátatörvényjavaslat semjéntől.

Herr Géza 2020.04.01. 12:28:51

@Golf2: Off. A golfoknak annyi. Kimutatták a brit tudósok, hogy a golfok a felelősek a koronás vírus hordozása és terjesztése oka végett (sic!), nekik a karantén kevés, kétharmaddal (utólag is) megszavazva: halál rájuk. Libsiként azért lehet szavazni, hogy kötél, golyó, méreg, etc.
:)

Golf2 2020.04.01. 12:30:28

@SzZoole: Egy 13 éves fiú is belehalt a koronavírus-járványba Nagy-Britanniában, ezzel valószínűleg ő eddig a ragály legfiatalabb brit áldozata - adta hírül az AP amerikai hírügynökség kedden.
A fiú London déli részén lakott, és múlt hét csütörtökön került a King's College Kórházba. Négy nap múlva végzett vele a kór.

SzZoole 2020.04.01. 12:32:00

@vándor madár: “ Valószínű nem fog nyilvánosságra kerülni, de megnéznem a statisztikát, hogy az elhunytak eredetileg milyen nemzetiségűek ill. etnikumok voltak.”

Ezt már korábban én is akartam írni/kérdezni, én is kiváncsi lennék egy olyan statisztikára ami rasszokra is lebontja a koronavírusban elhalálozottak számát.

SzZoole 2020.04.01. 12:52:27

@Golf2: 2021 elejére babyboom várható itt :-)

A Coronavirus miatt sokan otthon vannak és unalmukban nem tudnak mit csinálni az emberek és még kottony hiány is van :-))

www.dailymail.co.uk/news/article-8166763/Experts-predict-Britain-baby-boom-2021-coronavirus-lockdown.html

Golf2 2020.04.01. 13:10:07

@SzZoole: Akkor foglald el magad,mert sokba lesz...

SzZoole 2020.04.01. 13:17:41

@Golf2: saját gyerekhez már öregek vagyunk (45) unokához meg még fiatalok :-)

Golf2 2020.04.01. 13:41:50

@SzZoole: 45 az sok? Még nyugdíjad elött nagykorú lenne.

Herr Géza 2020.04.01. 15:31:22

@SzZoole: Láttam már találós kérdést arról, hogy 9 hónap múlva a kiskölkök, vagy a családon belüli erőszak áldozatainak száma ugrik-e meg markánsan... :)

Herr Géza 2020.04.01. 15:32:56

Brit fogadóirodákban tuti van már ilyenekre odds.

Herr Géza 2020.04.01. 15:37:25

@SzZoole: New London Tájmsz. Ott éveket okosodhatunk percek alatt. Alternatív szóba jöhet a Famunkások Üzemi Lapja is. :D

SzZoole 2020.04.01. 15:59:03

@Herr Géza: mindkettőről lehet híreket hallani/olvasni itt :-)

Sajnos a családonbelüli erőszak, eddig is minden napos volt :-(

vándor madár 2020.04.01. 16:21:17

@SzZoole: "Ezt már korábban én is akartam írni/kérdezni, én is kiváncsi lennék egy olyan statisztikára ami rasszokra is lebontja a koronavírusban elhalálozottak számát."

Már meg is van a statisztikád első név szerint ismert alanya, akiről Golf valamilyen ok miatt tudósított, bár ez már tegnap benne volt a hírekben. És az is, hogy Belgiumban egy 12 éves lány is sajnos ugyan erre a sorsra jutott.

www.bbc.com/news/uk-52114476

www.leparisien.fr/faits-divers/coronavirus-deces-d-une-adolescente-de-12-ans-en-belgique-31-03-2020-8291271.php

SzZoole 2020.04.01. 16:54:23

@vándor madár: koszi, nem tudom te merre élsz, de annyit hadd’ mondjak el, hogy Brixton és a szomszéd városrész Croydon, többnyire ilyen Ismail Mohamed nevű emberek lakják és nem éppen a biztonságos városrész mondható el.

Legalább nem “késmérgezésben” halt meg szerencsétlen, ami sajnos elég jellemző azokra a városrészekre :-(

Bredpitt Monika 2020.04.01. 17:41:33

@Herr Géza: Erin Brockovich, Julia Roberts ?????

Jo reggelt, latom azert a humorerzeked nem vesztetted el, de ha mar ennyire nem jott be a mai teszt, nezd meg ezt vagy az elejet legalabb es nyugtass m eg, hogy ha en leszek az elso aki felszall egy gepre a jarvany utan, azt jol fogom tenni......
(most kaptam meg a jovairo szamlat a repjegy.hu tol es csak 17.000 t buktam a 192ezerbol)

www.youtube.com/watch?v=LR99g-kauaQ

2020.04.01. 17:45:59

Hm, hát izé, eléggé amolyan jé-ilyen-a-világ-tényleg-mások-az emberek posztkezdeményezés volt ez, ami kissé gáz, a szerző szakmáját tekintve.
De azért. hé! @Herr Géza: te tuti nem olvastál még Coelhót, én is csak pár bekezdést, mert többet nem bírtam, de hozzá képest ez Rejtő Jenő ;)

Csodabogár 2020.04.01. 17:55:25

@Herr Géza: Törjenek kerékbe, én nagyon untam de gondoltam, hogy öreg vagyok már az ilyen tudományos dolgokhoz.:-(

2020.04.01. 17:58:54

@vándor madár: Koronavírusról jut eszembe ... 500 magyar hazament az 5 tiroli faluból tegnap. A beszámolók alapján (helyi zárt face-csoport) rohadt nagy káosz volt a határátkelőkön. Hegyeshalomnál volt nevesített listájuk, Sopronnál nem. Mindkét helyen egymásnak ellentmondó "tanácsokat" kaptak azok, akik egyáltalán rákérdeztek. Volt, akit otthon már a rendőrség is felkeresett a hatósági karantén miatt, volt, aki azt a tájékoztatást kapta, hogy mivel Tirolban már volt 2-3- hetet karanténban, rajta áll. És ez nemcsak településenként, de Budapesten belül kerültenként is változó. Tömeges tesztelést egyetlen faluban sem végeztek az indulás előtt. Még legalább annyi magyar maradt az 5 faluban, mint amennyi hazament, van, aki azért, mert beteg (kórházi ápolással), van aki tüneteket mutat, és van, aki kocsi híján nem fért fel arra a 3 buszra, amit sikerült a magyar államnak összegrundolnia. És ez csak 5 falu egész Tirolból (igaz, a legfertőzöttebb környék) még min. ugyanennyien vannak ragadtak kint ott ... de más tartományokban (Voralberg, pl.) még mindenkit ott esz a penész, és a következő hetes időszakban ők is hazaindulnak, ugyancsak tesztelés nélkül.
Rohadt nagy gáz lesz még ebből.

Csodabogár 2020.04.01. 18:01:27

@vándor madár: Az igazi különbség az egészségügy felszereltségében van. Azt szokták mondani, hogy a németeknél van az egyik legjobb eü rendszer. Na persze úgy általában fegyelmezettebbek is, ha éppen nem tartanak az Isar partján korona partykat.

vándor madár 2020.04.01. 18:24:53

@SzZoole: "Brixton és a szomszéd városrész Croydon"

Ha közlik ott is a statisztikákat lakóhelyre lebontva, akkor oda sem kell írni a nemzetiséget, mert a lakhely már sok mindent elárul.

2020.04.01. 19:02:20

@Csodabogár: Itt városrészenként a forgalmas helyeken plakátok vannak az adott kerület önkéntes szervezetének felhívásaival, hogy akinek ráérő ideje és lehetősége van, jelentkezzen bevásárlással, kisebb ügyintézéssel segíteni azoknak, akiknek szüksége van rá. Ugyanott lehet jelentkezni azoknak is, akik igénylik a segítséget.
A város este 6 után szinte teljesen kihalt, de előtte is a normális körülmények között utcán levő emberek 10%-a sincs kint. A főpályaudvar olyan néptelen, mintha egyfolytában éjszakai menetrend lenne. Az üzletekben kötelező a bevásárlókocsi, akkor is, ha 1 liter tejért mentél- segít a távolságtartásban- az emberek megvárják, míg egy adott sorból kifordulnak a bent levők, a tömegközlekedésben ha nincs meg minimum 1,5 méter, akkor inkább jellemzően állnak. Városon belül nincs útvonal ellenőrzés -bár a cég adott mindenkinek igazolást, hogy meló miatt "császkálunk" a központban- de a Freiburgon kívül lakó kollégák rendszeresen futnak bele ellenőrzésekbe a városba vezető utakon.
Mi már turistákat nem fogadunk a hotelben, csak az egészségügyben dolgozókat.
Hát nagyjából így néz ki most Freiburg. A kijárási korlátozás még 3.-ig él, egyelőre még nem jelentették be a hosszabbítást

vándor madár 2020.04.01. 19:03:27

@Csodabogár: "Azt szokták mondani, hogy a németeknél van az egyik legjobb eü rendszer."

Azt szokták mondani, de a svájci jobb, mégis hullanak ott is az emberek. Kíváncsi lennék rá közelebbről meghatározva, hogy mégis kik? Persze ha beviszi az olasz/albán/török/spanyol/ stb. személyzet a dögvészt az öregotthonba, akkor már nincs min csodálkozni.

Lehet, hogy majd olyan stádiumba lép a helyzet Németországban is, hogy a különbség az eü. felszereltségben lesz, de momentán nem az a nagy különbség, hanem az, hogy Németországban messze nincsenek annyira rossz állapotban a fertőzött emberek, hogy annyi embert kórházba és lélegeztetőgépre kelljen tenni, mint Olaszországban.

A partikat ez esetben fiatalok tartották - ebből is látszik, hogy mennyire nincsenek tekintettel senkire, se magukra, se másokra. Persze a tájékoztatás sem hibátlan, mert ott állandóan azt hallod, hogy a dögvész a fiatalokra nem veszélyes, aztán kiderül, hogy van olyan az Ischgl-i partin résztvevő, aki kómában fekszik élet-halál közt a kórházban, de ez valahogy nem közismert. A többségük nyilván megússza és soha nem ismeri el, hogy éppen ő miattuk kellett bevezetni a kijárási korlátozásokat, amint a Söder mondta is.
De egyébként leginkább a déliek és orientálisok hétvégi családi programja kirajzani a folyópartokra és egész nap ott grillezni és hemzsegni.

Golf2 2020.04.01. 19:12:03

@Bredpitt Monika: Világvégére készültél 192ből? Pár hónapig kár kimozdulni.

dikusz. 2020.04.01. 19:21:44

@Pink Petsch: Akkor ajánlanám, hogy végződött a hazaútjuk, itt a link, ha érdekel. Én az RTL híradóban láttam, itt a neten pedig ezt találtam:

444.hu/2020/04/01/a-tirolbol-hazatert-egyik-magyar-az-rtl-klubnak-mondta-el-hogy-nem-teszteltek-oket-es-a-karantenrol-se-kaptak-semmilyen-tajekoztatast

2020.04.01. 19:26:17

@Csodabogár: @vándor madár: A corona-partykat mintha elvágták volna, olyan 1.5-2 hete voltak jellemzőek, amikor a kölykök még tényleg nem fogták fel, mekkora a gáz. Akkor még a rendőrségnek kellett felszámolni meg elbeszélgetni a szülőkkel, és bár az ellenőrzések továbbra is rendszeresek, kihaltak a "bulihelyek".

2020.04.01. 19:34:13

@dikusz.: Köszi, bár a face-csoportból nagyjából képben vagyok, hogy kinek hogy végződött a hazaútja ... de meg fogom nézni.

dikusz. 2020.04.01. 19:37:44

@Pink Petsch: A híradóban is említették a fészbuk-csoportot. Ami nincs benne, a híradó viszont említette, hogy a feltett kérdéseikre nem kaptak választ, ha kaptak is, azzal meg nem sokra mentek...

vándor madár 2020.04.01. 19:43:43

@Pink Petsch: "Rohadt nagy gáz lesz még ebből."

Igen. Ez az idemegyünk, odamegyünk, hazavisszük, átengedjük, a vírus egész Európán, sőt a világban keresztül-kasul való utaztatása igazi katasztrófa. Mindenkinek ott kellett volna maradnia, ahol volt, amíg lecseng a veszély.
A gyógyultak is fertőznek még egy ideig, már ez is kiderült.
Ezek után jön majd a tömeges megfertőződés, ezt a hatóságok pontosan tudják, mondják is minden nap, hogy "csak" lassítani próbálják a folyamatot, hogy ne egyszerre zúduljanak a tömegek a kórházakra, mert ahhoz nincsenek meg sem a tárgyi, sem a személyi feltételek. Az már kiderült, hogy ez nagyjából máshol is így van.
Sajnos az emberek is rendkívül fegyelmezetlenek, azt akkor is tudniuk kellene, hogy otthon kell(ene) nekik maradniuk önkéntes karanténban, ha senki nem mondta nekik külön. De mit vársz el tőlük, ha egy magas beosztású orvos a dögvész kellős közepén elmegy Itáliába síelni, megfertőződik és utána beáll műteni, ahol egészséges emberek torkában kaparász. Síri csend lett az ügy körül, szó sincs felelősségre vonásról és konzekvenciáról, legalább is eddig.

www.szeretlekmagyarorszag.hu/nem-teszteltek-oket-es-tajekoztatast-sem-kaptak-a-kotelezo-karantenrol-allitja-tobb-tirolbol-hazatero-magyar/
nepszava.hu/3072810_karanten-nincs-marad-a-felelem

HighTroller 2020.04.01. 19:43:59

Szerintem erdekes kerdes - bevandorlokent mennyire tudsz / kell alkalmazkodni, befogadokent mennyire varhatod el az alkalmazkodast, es mennyire tudod / kell toleralni a bevandorlo viselkedeset.

Pl egy multinal ha egy feladatra van hatarido, nehezen tudom elkepzelni, hogy a "lazabb tervezesi kulturabol" erkezo embernel elfogadjak a csuszast, mig egy "szigorubb tervezesi kulturabol" erkezonel nem...

Meg nyilvan mashogy tekintenek a kulfoldrol erkezettekre Szaud-Ariabiaban es mashogy Kanadaban...

Viszont ez a "kulturalis kulonbseg menedzsment" egy kicsit eros nekem - ez kb arrol szol hogy ne legyel gyoker paraszt es turelemmel fordulj a masikhoz mert o mas hatterrel rendelkezik. Ezt oktatni...? Vagy e targy kereteben reszletesen osszehasonlitjak a kulturakat, hogy mig X orszagban ez a szokas, ugy Y orszagban az?

2020.04.01. 19:57:50

@dikusz.: Ezen a "tünetmentesek voltak"- videón, tegnap nagyon jót röhögtek a csoportban. Keserű röhögés volt ...
Müller Cecília meg egy idióta ... de meg fogja úszni azt a sok faszságot, amit összehordott. Miért pont ő nem?
A Híradónak nyilatkozó lány Galtürben volt, az 3 km-nyire van Ischgl-től. És ő még szerencsés volt, több kollégája elkapta a vírust. Őt tesztelték, de csak mert a hotelben, ahol melózott igazolt beteg volt.
Ezt írtam én is ... hogy nulla egységes tájékoztatás a határnál (Hegyeshalom és Sopron). De ez még hagyján, de teljesen más a gyakorlat már otthon. Van, akit már a rendőrség keresett Budapest egyik kerületében, hogy hatósági karantén, egy másik kerületben, meg aki felhívta a háziorvosát, az rábízta, hogy a 3 hét tiroli karantén után, bevállalja-e az önkéntest is?
Az ország különböző telepölésein meg pláne nincs egységes eljárásmód.
És ez az 500 ember az Ausztriában dolgozó szezonmunkások 10%-a... sem. Érted, egyelőre csak 5 faluról beszélünk, egyedül Tirolban ....

2020.04.01. 20:26:35

@vándor madár: Az osztrák államnak figyelembe kellett vennie a karantén idejének megszabásánál a saját állampolgárait, illetve azok megélhetési lehetőségeit. Hogy tisztább legyen a kép, a tiroli, voralbergi ésatöbbi hegyi falvakban és városokban a megélhetést a turizmus jelenti, nincs számottevő ipar, és a mezőgazdaság is felejtős az Alpokban. A hotelek és vendégházak kb. fele ki sem nyit a nyári szezon 2-3 hónapjára, mert annyira nem éri meg. Az éves bevételüket a téli síszezon 4-5 hónapja jelenti. Az már egy nagy pofon volt ilyen szempontból, hogy március közepén lezárult a szezon. A másik gyomrost a szezonmunkások jelentették, akiket pár hotel ugyan sikeresen kirúgott még a karantén előtt (fertőzötten-e vagy sem, a fene, akit érdekelt), de azért a 80%-uk megszívta a szállás- ellátás- és fizetésköltséggel, miközben nulla bevételük volt és van. Ilyen körülmények között még azoknak is, akik egyébként a nyári szezonra kinyitnának, ez most nagyon is kérdőjelessé vált. Már hogy egyáltalán elindulhat-e a nyári szezon június közepén-végén (vagy csak majd augusztusban?), és hogy lesz-e tőkéjük mindezt megfinanszírozni?
Ennek ellenére az osztrák állam azért rábaszta a 3 hetes karantént Ischgl-re és a környező 4 falura. Ez a karantén azonban csak a szezonmunkásokra volt érvényes, a helyiek minimum még 2 hetet töltenek benne. A szezonmunkásokra meg azért oldották fel, hogy egyrészt csökkentsék a helyi vállalkozó anyagi terheit, és gyakorlatilag megmentsék őket a csődtől, másrészt, a 3 hét alatt azért jó eséllyel jelentkeznek már a tünetek annál, aki megfertőződött, és az marad is.

2020.04.01. 21:09:39

@HighTroller: Sok esetben marad vagy felejtetődik el az-otthoni-7-év, amikor jó esetben megtanulja az ember, hogy ne-legyél-gyökér-paraszt. A posztban rejlő irónia, hogy ezt maga a szerző kellene tanítsa másoknak, miközben ő csodálkozik a legtágabbra nyílt szemekkel, hogy jé-de-tényleg-más-kultúrában-mások-a-társadalmi-érintkezés-szokásai?
Eléggé gáz ez ...

Golf2 2020.04.01. 21:40:47

Off? "NEW YORK ÖNKORMÁNYZATA 6 DOLLÁROS ÓRADÍJAT ÉS FERTŐZÉS ELLENI VÉDŐFELSZERELÉST AJÁNL A HÍRHEDT RIKERS-BÖRTÖNSZIGET ELÍTÉLTJEINEK, HA VÁLLALJÁK TÖMEGSÍROK KIÁSÁSÁT A VÁROSTÓL KISSÉ TÁVOLABB ESŐ HART-SZIGETEN." Már 1000 halott New Yorkban...

Golf2 2020.04.01. 21:45:08

Off."Hatszor kérdezték meg Varga Judittól, hogy miért nincs határideje a kormány rendkívüli felhatalmazásának"...Nem válaszolt érdemben az ORF riporternek...

2020.04.01. 22:02:34

@Golf2: "It's a hoax ...!"
És újra fogják választani ....

Golf2 2020.04.01. 22:15:19

Off.Világháborús szintű biztonsági intézkedések az Egyesült ÁllamokbanAz USA-ban a legkritikusabb területeken dolgozó vezető katonatiszteket és nukleáris, valamint különleges egységeket speciális védelmi intézkedések hatálya alá helyezték. Izraelben is reaktiválták a kormányzat nukleáris bunkerét.
Svájcban mozgósítás"...

vándor madár 2020.04.01. 22:47:45

@Pink Petsch: Amit írtam, nem csak Ischgl-re értettem, hanem általában. Természetesen tudom, hogy ott a hegyvidéken nincs más megélhetési forrás, csak a téli turizmus. Arról egyébként már régebben cikkeztek, hogy ki kellene nekik valamit találni, mert lassan hó sem lesz, így turizmus sem, de ahogy kinéz ezzel nem igazán foglalkoznak, inkább hóágyukat állítanak be.

Az összes Kelet-európai szezonmunkást kibaxták minden országban, azért zúdult Magyarországra egyszerre az áradat Kelet felé. Addig jók az emberek, míg heti 6-7 napban nyomatják a szar melót orrba szájba peanutsért és fizetik az adót, de ha bármi történik, ők az elsők, akik lapátra kerülnek. Az EU sem törte össze magát, hogy ezt megakadályozza vagy hogy ilyen esetre valami irányelv volna.
Ebből a sok millióból gondolom kapnak a hotel- és étteremtulajdonosok, a kiesett jövedelmük arányában, a volt dolgozók meg örüljenek, ha otthon kapnak 30.000 Ft munkanélküliségi segélyt. "Hilfspaket von bis zu 38 Milliarden Euro zur Bewältigung der Coronavirus-Folgen"
Arbeitsplätze sichern – Wirtschaft unterstützen: "Koste es, was es wolle!"
www.bundeskanzleramt.gv.at/bundeskanzleramt/nachrichten-der-bundesregierung/2020/hilfspaket-von-bis-zu-38-milliarden-euro-zur-bewaeltigung-der-coronavirus-Folgen.html

2020.04.01. 23:19:37

@vándor madár: Persze, a hóágyuk már november elején megkezdték a próbaüzemmódot, amikor én még csak átugrottam Németországból pár próba-látogatásra Ischgl-beli hotelekbe. Akkoriban ugyanis úgy gondoltam, nem lehet annyira szar a szezonmeló, ilyet még úgysem próbáltam, hátha ez bejön. Utólagos szerencsémre sikerült beleválogatni egy olyan hotelbe (pedig direkt láncot kerestem, nem családi vállalkozást), ahol az éppen aktuális séf úgy gondolta, hogy nőként legfeljebb hidegkonyhát vagy desszertet csinálhatok, és miután le-ossie-sztam egy különösen undorító megnyilvánulása után, már igényt sem tartottunk egymásra. Így január közepén sikeresen elhúztam, a járvány helyi kitörése előtt kábé 2 héttel. Bár fenntartom továbbra is, hogy Matthias egy alkoholista puncihiányos fasz, és konyha helyett kecskéket vezessen inkább villanypásztor hiányában, de ember velem még ilyen jót nem tett, mint ő.
No, ennyit a személyes vetületről, és hogy miért vagyok képben Ischgl-vel és a környékkel.,
Viszont egyvalamiben tévedsz, nem, nem baszták ki az összes kelet-európai szezonmunkást sem Ausztriában, sem máshol ... viszont az igaz, hogy legalább a negyedüket kibaszták .. és ez a több ezres embertömeg egyszerre zúdult rá (pár nap alatt, mielőtt valaki belekötne :P) a már valamennyire korlátozott és ellenőrzött hátárokra, amire senki sem volt felkészülve.
Ausztriában a szezonmunkásokat ki kell fizetniük így is a szerződésük végéig (ami vagy április közepe, vagy május eleje), plusz jár még a 13-14 havi fizetés is, arányosan persze, meg a pluszórák ... Sok hotel próbál meg már most trükközni, de elég egy bejelentés, a szerződés és a munkabeosztási terv, és az AK (munkaügyi hivatal) elkeni a szájukat, 99%-ban fizetnek, plusz még az AK eljárási költségeit is. De azért mindig akad olyan csárda, amelyik bepróbálkozik a nem fizetéssel, pláne az Ischgl-hez hasonló apró falvakban, ahol pár nemzetközi láncon kívül, 7-8 család tartja kezében az egész kibaszott miskulanciát. És azt hiszik sérthetetlenek, mert a szaros falujukban mindenki alájuk nyal. Pedig nem azok.

Csodabogár 2020.04.01. 23:54:04

@Pink Petsch: Gondolom most Pesten se sokkal másabb a helyzet. Én csak itt a szűkebb pátriámban mászkálok, ha nem gyalog akkor villamossal, amin igen szellősen vannak az emberek. Talán reggelente nem, de én délelőtt megyek, akkor tényleg 2-3 ember van egy kocsiban.
Figyelem a svédeket. Kiváncsi vagyok mire mennek a nyáj immunitással. Távolság tartás náluk nem probléma, nem egy ölelkezős népség, bár már elég sok a külföldi ott.

Csodabogár 2020.04.02. 00:01:08

@Golf2: Gondolod, hogy ásóval ássák ki a sírokat? Azért minden hülyeséget nem kellene elhinni és terjeszteni.

2020.04.02. 00:16:04

@Csodabogár: Szerintem a svédek elbaszták, de nagyon. A nyájimmunitás csak akkor működik, ha van már egy bejáratott vakcina, amit a lakosság legalább 60%-a megkap (mint pl. a különböző himlők). A koronavírus ellen legfeljebb 2 év múlva lehet bejáratott vakcina. Ők most emberkísérletbe kezdtek. Azt már most megmondom neked, hogy arányaiban, rá fognak faragni.
Igaz, mostanában kezdik felhozni a BCG-oltást, ami nem Covid elleni, de tuberkulózis elleni, és az összes kelet-európasi országban az 50-es évek kábé felétől kezdődően minden csecsemő megkapta. Te valszeg, sajnálatosan nem, mármint kötelező jelleggel. Ez sem jelent immunitást, csak valamivel ellenállóbb immunrendszert a Covid-19-el szemben, mivel a szervezet már "rokonként" azonosítja. Attól még simán bele lehet betegedni, persze ...

2020.04.02. 01:10:08

@Csodabogár: "I take no responsabilty ..." ez engem azért elgondolkodtatna .. már ha lenne agyam, ami az egységsugarú Trump-választónak nincs. De semmi gond, csak üljenek a seggükön land-of-freedomban, és az EU zárjon le minden légi és vízi határt velük kapcsolatban.
Szó szerint életveszélyesen idióták, mindenkire ... pont, mint a kínaiak, csak a politikai irányultság más, de mindkettő egyformán hazudik.
Hm, valóban szükségünk van az USa-ra és Kínára? 1-2 évig kipróbálhatnánk nélkülük is, ennél jobb lehetősége Európának sosem lesz! A világjárvány megmutatta, hogy csak magunkra számíthatunk, ami a nemzetközi kapcsolatokat illeti. Trump még akkor is azt mondta "It's a hoax...", amikor az olaszoknál már halálos áldozatok is voltak.
Minek kell egy ilyen "szövetséges"? Egy nyílt ellenség ennél sokkal jobb ...

Buchhalter 2020.04.02. 09:30:39

@Pink Petsch: én kiakadtam a svédekre.Ekkora butaságot! Nyájimmunitás. Én is úgy tudom,ez akkor igaz,ha be van oltva az adott populáció 60 %-a.De mit várunk egy olyan "szakértő" kormánytól ,ahol a többségnek még diplomája sincs(nem elvárt) és állítólag az egyik miniszter hegesztő végzettséggel rendelkezik.Az Azsuztriában dolgozó sógorom és neje elvesztette az állását.Szakács és szobalány,de korrektül mindent kifizettek és mivel ők már évek óta ugyan ott dolgoznak ,rögtön bejelentkeztek Ausztriában a munkanélküli segélyre.Van 2 gyerek + hiteles lakás.

Bredpitt Monika 2020.04.02. 09:59:43

@Golf2: ezt a jegyet meg januarban vettem harmunknak a tavaszi szunetre, mar akkor sem voltam biztos hogy meg kene venni de vegul ugy dontottunk, hogy megyunk,

most szetszakadt a csalad Nizza helyett, meg jo, hogy lanyom itthon van velem vegul, long story, ha most kint lenne meghulyulnek,

valaszthattam volna azt is, hogy kapok a teljes osszegre utalvanyt, de az csak december 31 ig ervenyes, hosszasan beszelgettem egy sraccal az egesz helyzetrol, szegeny csak nyoszorgott a kerdeseim hallatan (a beszelgetes felvetelre kerult), azt mondtam neki,, hogy valasztanam az utalvanyt, csak hogy most ne kelljen nekik penzt utalni, de a dec 31 es hatarido nekem nem tul meggyozo,

vegul amikor irasban visszaigenyeltem a penzt valahogy kijott az ujjbegyembol ez: MINDEN JOT KIVANOK, sok sikert mindenkinek es a valaszlevelben egy holgy azt irta, hogy jolesik nekik mennyi biztato szot kapnak, azert az latszik, hogy sokan fogjak az adast, engem nem is a virus ijeszt meg, hanem az, hogy most amikor meg bejarok dolgozni egy heten egyszer latom a leszakadt embereket, mert most ok valtak lathatova hiszen nekik nincs hova behuzodni, mar ketszer lattam olyan ferfit aki a levegobe fujta az orrat es ez egy velemeny volt azoknak, akik most feltik a szaros kis eletuket, de a hajlektalanokkal soha nem torodtek es most is ok vannak a legjobban kiszolgaltatva.......

es hanyan leszenk meg , akik nem bankhitelesek, hanem alberletben laknak es vesztik el amunkajukat, de hat mit mondott erre az atyauristen, gyorsan keressenek maguknak allast, hanynom kell

Bredpitt Monika 2020.04.02. 10:13:21

@tanato: hogy vagy, ritkan vagy errefele, figyelem tovabbra is Hadhazyt, azt nyilatkozta egy par napja, hogy megkeresett 25 korhazat, hogy az adatokrol erdeklodjon, megtiltottak nekik, hogy beszeljenek, a 25 bol talan harmat tudott megszolaltatni, mindjart keresek egy linket, kitartas nektek is

dikusz. 2020.04.02. 10:19:07

@Bredpitt Monika: Móni, te sem jársz sűrűn errefelé.:)

Bredpitt Monika 2020.04.02. 10:20:00

@tanato: itt egy link

hirklikk.hu/kozelet/a-szent-laszlo-korhazban-tett-hivatalos-latogatast-hadhazy-akos/360940

reszlet

"Ám összességében öt érdemi részletről végül beszámolt a képviselő.

„Egyetértettünk abban, hogy ha már a kormánynak évi 50 milliárdja van tájékoztatásra, akkor azt érdemes lenne intenzív és agresszív felvilágosító kampányra fordítani”.

A Szent László Kórházban 17 intenzív ágy és további 20 lélegeztetőgép áll rendelkezésre. Utóbbiak mintegy tartalékként. Ugyanakkor a koronavírusos betegek kb. 15 százaléka súlyos beteg lesz, akik intenzív kezelésre, de minimum lélegeztetőgépre szorulnak. Ez pedig azt jelenti, hogy az Infektológiai Központ kapacitása kb. 250 fertőzöttig elég. „Azt, hogy mekkora a tartalék a rendszerben, beszélgetőpartnereim nem mondták meg”.

Nem szerettek volna nyilatkozni arról sem, hogy érdemes lenne-e a járvány jelenlegi stádiumában meghozni szigorúbb intézkedéseket, azt mondták, nem ez a szakterületük (Infektológusról és epidemiológustól van pedig szó).

Az egyszerű sebészi maszk használata is véd a betegségtől, ha nem is ad teljes védettséget, nem szünteti meg a fertőzés esélyét, de csökkenti azt. Az orvosok szerint, „nagyon sok” maszk áll rendelkezésre az országban, igaz, számot nem mondtak.

A doktor urak bíznak abban, hogy a jó idő majd megszünteti a járványt. Bízzunk mi is benne, de azért figyeljünk! – fűzte hozzá Hadházy."

Bredpitt Monika 2020.04.02. 10:28:59

@dikusz.: olvasgatom a posztokat, de mostanaban nem tudok belepni a telefonomrol, meg nem volt idom, a suli kiveszi belolem a szuszt, olyan gyerekek kozott vagyunk, akik feladjak a lecket napi szinten, valahogy nem marad energiam a gephez ulni,
most ugyeletbe jarunk be, mivel en nem tanar vagyok, hivtam hetfon az onkormanyzatot, hogy kell e segiteni idoseknek, de azt mondtak, hogy most a bolcsodei dolgozokkal oldjak meg , hiszen ok sem tudnak bejarni

sok jo kezdemenyezes van, ma reggel lattam, egy no kitalalta, hogy az eu dolgozoknak lakasokat ajanlanak fel hogy tudjanak pihenni......

tanato 2020.04.02. 10:31:36

@Bredpitt Monika: Itt vagyok azért csak ritkásan.Köszi a linket!

dikusz. 2020.04.02. 10:48:42

@Pink Petsch: Azért itthon se panaszkodhatunk...
Most botlottam bele egy igen gavallér segítséget ígérő programba, bár amikor olvastam, majd' megütött a guta, szerintem érthető okból.
Itt a link, ha érdekel:
www.balatontipp.hu/balatoni_hirek/komoly-penzesore-szamithatnak-az-otcsillagos-szallodak-ha-nyernek/

Kizárólag ötcsillagos szállodáknak ígérnek segítséget...
Az egyik itthoni szállodaláncot -ahol elfogadható áron tudtam szezonon kívül üdülni- átvette a nemzet gázszerelője. Csak azokat a hoteleket, amelyek 4, vagy 4+ csillagosak voltak.
Biztos megtalálják a módját, hogy nagy rászorultságukban megsegítsék őket is, már amennyiben nem direkt rájuk szabták...

Mi a véleményed erről (más véleménye is érdekel), érthető, hogy berágtam?

dikusz. 2020.04.02. 10:53:22

@Bredpitt Monika: A lakás-felajánlás már működik egy ideje.

Van egy olyan program is (Etesd a dokit), ahol éttermek, pékségek, cukrászdák szállítanak kórházakhoz, mentőállomásokhoz ételt, a szigorú előírásokat szem előtt tartva. Magánszemélyek nem vehetnek részt benne.

Bredpitt Monika 2020.04.02. 11:14:18

@dikusz.: mar gondolkoztam en is , hogy viszek nekik krumplis tesztat, de ez veszelyeket rejt magaban, van viszont apolono szomszedom, neki mar ketszer vettem csokit (most esszuk a masodikat lanyommal)
ma megint nekiindulok, hogy megvegyem a harmadik csokit , esetleg kavet lehet kuldeni nekik, olyasmit, ami be van csomagolva,
osszefutottam vele, penteken fog dolgozni, kicsit majd kifaggatom telefonon

en most azt vettem eszre magamon, hogy tobb penzt adok az utcan eloknek , a pizzas fiunak otthagytam egy otszazast a 360 forintos pizza szelet utan , mondjuk az aprot sem szivesen veszem el, most lenne jo mindenhol a paypass kartya, de egy hete abba futok bele, hogy nem mukodik kisebb uzletekben, keri, hogy a kartyat tegyem be, valami 3d secure torveny pont most futtat bele ebbe a jarvany kozepen, a bankos ugyfelszolgalatos nem sokat tudott segiteni, azt mondta, hogy sok ceg m;eg nem allt at erre az uj rendszerre, az eladok viszont azt nem ertik, hogy nem az en kartyammal van a baj, hanem az o terminaljukkal....

na de majd jon Gabor, o mindent tud es majd elmagyarazza nekem........haha
.

dikusz. 2020.04.02. 11:44:14

@Bredpitt Monika: De ha az ápolónő szomszédodnak veszel csokit, hogyhogy ti eszitek?:)))

Nem fogadhatnak el magánszemélyektől a kórházak, mentőállomások semmilyen formában ételt. A kerületben van egy rászorulóknak ételadományt szállító, gyűjtő csoport, tőlük kérdeztem meg.

A terminálhiba a valós. A bankkártyás fizetésnél nekem pedig az nem tetszik, hogy a napi 5000 Ft-os limitet felemelték 15000 Ft-ra, így eddig az összegig nem kéri a PIN-kódot. Biztos van olyan, aki örül neki, leginkább azok, akik ellopják mások bankkártyáját. Így hamarabb elfogy a rajta levő pénz, már amennyiben van rajta...

Golf2 2020.04.02. 11:46:19

@dikusz.: Lassan az összes "itthoni" szálloda "gázos lesz", el kell kerülni őket,külföldön szivesebben költenék...

cavecanem 2020.04.02. 12:06:34

@vándor madár: mielôtt leborulunk a csodàs német adatok elôtt, annyit nem àrt tisztàzni, hogy szàmítàsaik szerint csak az halt meg Covid-19 fertôzés miatt akinek màs betegsége nem volt. Ilyen módon nem lehet összehasonlítani màs európai orszàg adataival.

nyuszigonosz 2020.04.02. 12:14:46

@cavecanem:
Honnan van neked ez az információ, hogy a német adatokban csak azok a halottak vannak feltüntetve, akiknek nem volt más betegségük?

Golf2 2020.04.02. 12:37:07

Más kultúrákhoz: Haszid zsidóság New Yorkban;mobiltelefonjuk is csak kóser lehet. Vagyis olyan telefon, ami nem okos, nem lehet rajta netezni, és kapcsolatot is csak egymással tarthatnak vele...

Golf2 2020.04.02. 12:38:41

@Golf2: Úgy élnek New York közepén, mintha 200 évvel ezelőtt lennénk...

dikusz. 2020.04.02. 12:43:18

@Golf2: A cikket csak azért linkeltem @Pink Petsch:-nek be, mert ott azt írták, hogy csak a luxushotelek számíthatnak támogatásra, a kicsik nem. Ezzel van a bajom, hogy csak ők, a kicsik megint nem.

SzZoole 2020.04.02. 12:53:59

@Golf2: ez nem csak New York-ban van így, itt Londonban és ahol éltem Edgware-be is így van. Évekkel ezelőtt írtam már róla itt a blogon, sok zsidó használ ilyen (nem igazán nevezném kóser telefonnak) “buta telefont” ami gyakorlatilag telefonálásra és üzenet küldésére alkalmas csak.

SzZoole 2020.04.02. 12:59:14

@Golf2: egy vicces találós kérdésem van számodra :-)

A Közel-Keleten kitör a háború. A palesztinok támadják a zsidókat, az oroszok az arabokat és a törökök a kúrdokat.

Az emberek menekülnek és csak a legfontosabb dolgot vihetik magukkal.
Melyik népcsoport mit visz magával?

2020.04.02. 12:59:31

@dikusz.: Hogy mi a véleményem? Az, hogy ezt a "pályázatot" személyre szabottan írták ki, egyvalakinek kell nyernie, neki szól, meg kell menteni a haver üzletét. A többi parasztvakítás.

2020.04.02. 13:02:01

@nyuszigonosz: Valszeg a kisujjából, ugyanis az elhalálozási statisztikákban szerepel, hogy az illetőnek volt-e valamilyen krónikus betegsége avagy se nem.

Herr Géza 2020.04.02. 13:14:05

@cavecanem: Borulj le, bizony. Ez itt nem a propaganda helye. Adós vagy egy forással, miszerint itt megpróbálják elkenni a statisztikát. Miért is? Valami bizonyítás féle?
Szerény véleményem szerint nagyjából helyén kezelik a problémát, van épp elég intézkedés az epidémia lassítására. Ami úgy általában itt sem tetszik mindenkinek, de hát ez van, “ezt köll szeretni”.
Pont.

Platonica 2020.04.02. 13:19:45

@cavecanem: Hat ha igy szamitjak, akkor boruljunk is le. Ez (lenne) ez egyetlen valoban realis modja, nem?

SzZoole 2020.04.02. 13:26:52

@Golf2:
A zsidó a Tórát ( zsidó biblia)viszi magával.
Az arab a Koránt ( muszlim biblia) viszi magával.
A kúrd meg a kutyát :-)))

Vicc volt

cavecanem 2020.04.02. 16:17:55

@nyuszigonosz: saarlandi klinikàn dolgozó orvos baràtunktól.
hozzàtartozik, hogy nem minden tartomàny, vagy akàr kórhàz szàmol ilyen módon, így lehetnek területi eltérések. az idôseket ellátó otthonok pedog megint màs kérdés.
nem gondolom, hogy bàrmit is is tikolni akkarnànak, egyszerûen màshogy "mûködnek"
Jelenleg 931 a halàlos àldozatok szàma, ami emelkedik.
masszív tesztelés van, több mint 77 ezer esetet szûrtek ki eddig.
még van kapacitàs a kórhàzakban, vesznek is àt néhàny beteget Franciaorszàgból(Luxembourg és Svàjc is vesz àt) ahogyan néhàny hete még Franciaorszàg vett még àt olasz betegeket.

Mikkamak 2020.04.02. 16:18:01

@Bredpitt Monika: csesszus, ha ez igaz lenne, akkor nem terjedne a vírus vadul Ausztráliában, meg mondjuk Floridában ahol kb 30 fok (Celsius) van és 50% páratartalom. Meg vadul süt a nap. De terjed rendesen.

Bredpitt Monika 2020.04.02. 16:22:31

@dikusz.: a napi 15ezer most annyibol jo (bar en sem orulok neki az altalad emlitett indokok miatt) hogy nem kell pin kodot hasznalni a jarvany kozepen, annyit tehetsz, hogy beallitod napi egy vasarlasra, igaz, akkor megint magaddal szursz ki, de most egyebkent sem maszkal az ember ossze vissza.....

remelem vissza fogjak allitani..

a csoki megevese meg ........hat nem is tudom mit mondjak magamrol.......

dikusz. 2020.04.02. 17:23:40

@Bredpitt Monika: Nem biztos, hogy vissza fogják állítani a napi limitet, nem említették, hogy ideiglenesen emelték (vagy csak én nem olvastam róla).

A csokit meg biztos szeretitek, és a szomszédasszony nem fogadta el a csokit, ezért eszitek meg.:)

nyuszigonosz 2020.04.02. 17:52:00

@cavecanem: Köszönöm a választ.

Nem Saarland, ahol élek, itt úgy látom másképp számolják, söt, napi kimutatás van, a halottak közül: ki mennyi idös, volt vagy nem volt + további betegség.

Igen, Németország vesz át betegeket Franciaországból, Olaszországból is, egyelöre itt van több hely, de ez egyelöre van, mivel a megbetegedések száma emelkedik.

Itt Markus Söder miniszterelnök kivalóan kezeli a dolgokat.

Golf2 2020.04.02. 19:18:22

Stockholmi idősotthonokban mintegy 250 ember fertőződött meg a Sars-CoV-2 elnevezésű új koronavírussal, - közölte az SVT televízió adásában csütörtökön az otthonat ellátó szolgálat képviselője.
Eddig ötvenen haltak meg - mondta Stefan Amér, a Familjeläkarna szolgálat vezetője....

Golf2 2020.04.02. 19:21:11

@Bredpitt Monika: .: a napi 15ezer most annyibol jo... hogy lassan ugyanannyit kapsz érte mint pár éve 5000ért.No problem.

FutureFry 2020.04.02. 21:32:25

@FutureFry: Úgy látszik a bold font-ot törölte a rendszer, úgyhogy itt van mégegyszer:

@nyuszigonosz: @cavecanem: @Platonica: @Herr Géza: @Pink Petsch:
… Italy counts any death of a patient who has Covid-19 as a death caused by Covid-19; so does Germany and Hong Kong. “ [1]. Ugyanakkor: “Unlike in Italy, there is currently no widespread postmortem testing for the novel coronavirus in Germany.” [2].

[1] www.bbc.com/future/article/20200401-coronavirus-why-death-and-mortality-rates-differ
[2] www.theguardian.com/world/2020/mar/22/germany-low-coronavirus-mortality-rate-puzzles-experts

nyuszigonosz 2020.04.02. 21:59:25

@FutureFry:
Kösz. Én ezt mindjárt, mikor elöször itt volt olvastam, a belinkelt dolgokat is. HOgy közben miért tünt el, azt az istentudja, de érdekes, hogy kommentek tünnek el csak úgy szó nélkül.

Arthamyr 2020.04.02. 22:03:23

@FutureFry: Én láttam, akartam is kérdezni, hogy hogyan csináltad...

blackhairlady 2020.04.02. 22:33:50

@Bredpitt Monika: Azt hittem, hogy Amerika utaztal volna :)

Herr Géza 2020.04.02. 23:53:08

@cavecanem: “.. az idôseket ellátó otthonok pedog megint màs kérdés.
nem gondolom, hogy bàrmit is is tikolni akkarnànak, egyszerûen màshogy "mûködnek"
Javallanám, hogy a saarlandi klinikán dolgozó barátotoktól inkább ne tanulj magyarul. :D
Amúgy mi is volt a mondandód tulajdonképpen? Most akkor titkol valaki valamit, vagy mégsem?

FutureFry 2020.04.03. 02:44:21

@nyuszigonosz: @Arthamyr:
A bold karakterek ez esetben olyasmik mint az emoji-k (csak a unicode kód nem pl. egy smiley-t ad, hanem egy bold (pl. “matematikai”) “a”-t). Sok web-oldal van ahol ilyesmit lehet generálni (pl [1]).
Feltételezem, hogy valamilyen “rendszervédelmi” ok(ok)ból törlődött, de érdekes, hogy nem egyből (azaz bevitelkor nem ellenőrzi a rendszer), hanem csak utólag (valami cron job szerűség?) tisztítja az adatokat a “nemkívánatos” kódoktól. Azt is eléggé favágó módon, mert - ahogy látom - _mindent_ töröl az első “nemkívánatos” karakter után. De a küldött email-ben megmarad (meglepő is lenne, ha azt is törölni tudná utólag :)).

[1] lingojam.com/BoldTextGenerator

Lynxxnyl 2020.04.03. 10:41:15

@FutureFry: makes sense, a smiley-s kommentek is torlodnek a blog.hu-n reszben, valamilyen okbol. Ugyhogy a formazott szoveggel sem eri meg nagyon jatszadozni itt, irhatod ujra utana :-)

Arthamyr 2020.04.03. 12:52:43

@FutureFry: Érdekes, hogy külön unicode-ot kódot pazarolnak a bold karakterekre (ami minden alapkaraktert lefed?), nem tudtam, bár gondoltam, hogy valami ilyesmi lehet.

@Lynxxnyl: A normális az lenne, ha a felület támogatná formázást, legalább valami primitív módon (pl. aláhúzás, vastagbetű).

Lynxxnyl 2020.04.03. 13:30:09

@Arthamyr: a magam reszerol kedvelem a bloghu primitiv kommentfeluletet. Persze nemi formazasi lehetoseggel kibekulnek, de kifejezetten szeretem, hogy nem lehet agyoncsicsazni, teleszorni emojikkal, upvoteolni, stb.
Persze ez a keszitoket nem menti fel a mas primitiv mukodesi hianyossagok alol.

Arthamyr 2020.04.03. 14:05:38

@Lynxxnyl: Én sem az emojikra gondoltam, hanem inkább a szövegformázásra, hogy ne kelljen _aláhúzással_ kiemelni dolgokat.
Meg a "fa szerű" rendezése a hozzászólásoknak sem lenne rossz szerintem, ahol egy egész kommentcsoportot be lehetne zárni, de ez már nem szövegformázás.
Persze a fapados felülettel is megoldható a legtöbb dolog...

vándor madár 2020.04.03. 15:31:32

@cavecanem: "mielôtt leborulunk a csodàs német adatok elôtt"

Ha itt valaki nem szokott leborulni Németország előtt, akkor én vagyok az első. Elég sokáig éltem ott, hogy tudjam, hogy működnek a dolgok. Én annyira berágtam korábban a dicshimnuszokat zengő kommentektől, hogy évekig a blog felé sem néztem, újra kellett regisztrálnom. Vagyis nem kellett, csak megtettem.

Hogy a mostani statisztika hogy jön ki, gondolom te is éppen úgy nem tudod, mint én, de az az egy biztos, Németországban még nem pakolják az elhunytakat villás targoncával a kórházak előtt, mert az csak feltűnt volna már valakinek.Sőt! Olyan kommentet is olvastam, hogy a kórházakat ki kellett üríteni a majdani koronapáciensek javára, akik (egyenlőre) nincsenek is, ezért a dolgozókat kényszerszabadságra küldték. Meg gondolom nem vennék át másik országok súlyos koronapácienseit, ha nem lenne rá kapacitás - ez pl. Saarland-ban is előfordulhat, mint határrégió, ugyanis Elzászban rendesen pusztít a dögvész..

Egyébként a 83 milliós Németországban az évenkénti normál influenza járványban is meg szoktak halni annyian, sőt még többen is, mint amennyien már eddig meghaltak a koronavírusban. Az influenzával az idén is már több mint 180.000 megfertőződtek.
Majd ha 1-2 év múlva kijön az idei halálozási statisztika és abból kiderül, hogy ezekben a hónapokban rendkívüli módon megugrott a halálozás, de ez nincs indokolva sem az influenzával, sem a koronavírussal, akkor lehet gyanakodni.
Az alábbi elhalálozási statisztikát sikerült most találnom. Az esetszámokból látszik, hogy évi kb. + 20.000-50.000 eset simán benne lehet ekkora lakosságszám mellett minden különösebb katasztrófa nélkül, amire az esetek alapos vizsgálatával biztosan van magyarázat. Ez szerintem azt jelenti, hogy ha az idén pl. ennyivel többen meghalnak, mint tavaly, amire még nem találtam meg a statisztikát, akkor az még messze nem azt jelenti, hogy ők koronavírusban haltak meg.

de.statista.com/statistik/daten/studie/156902/umfrage/sterbefaelle-in-deutschland/

vándor madár 2020.04.03. 18:26:33

@cavecanem: Köszönöm, de ezt sajnos nem tudom megnyitni. A statisztika különbözőségéréről volt már itt más link is angolul.

Most megnéztem a neten németül a témát és ezt találtam:

"Epidemiologe Kurth: Corona-Zahlen sind nicht vergleichbar"

"Prof. Tobias Kurth: Die Zahlen [aus Deutschland] sind korrekt. Die Frage ist jedoch, ob man sie tatsächlich mit den Zahlen aus einem anderen Land vergleichen kann."

"Ich glaube, dass wir in Deutschland mehr Menschen an dem Coronavirus sterben sehen werden. Und irgendwann in der Zukunft werden wir wissen, ob es auch einen Anstieg der Gesamtsterblichkeit gab, der wahrscheinlich ebenfalls durch das Coronavirus verursacht wurde, aber noch nicht erfasst ist. ....
Ja, es wird also eine sehr große Zahl von Menschen geben, die am Coronavirus sterben, die wir aber derzeit nicht erkennen und auch nicht melden."

Azt tehát ők is elismerik, hogy később majd más számok fognak kijönni. Én is azt írtam fent, hogy majd később fog kiderülni a dolog.

Kb. egy héttel ezelőtt minden esetre az jött ki, hogy Olaszországban 1 millió lakosra 124,16 halálozás esett, Németországban pedig 2,48. Ez azóta nyilván nőtt és már csak azért is változni fog, mert a járvány terjedése más-más fázisban van a két országban. Az eddigi dinamika azért nem úgy néz ki, hogy a kettő annyira konvergál, de ami nem volt, az még lehet. És akkor megint felteszem a kérdést, hogy azok, akik az öregotthonokon kívül meghaltak, azok eredetileg milyen nemzetiségűek voltak? Az a svéd posztokból is kiderül, hogy az orientálisok fertőzöttsége magas, amikből Németországban is bőven van több millió, hozzávéve még a Dél-európaiak millióit.

www.dw.com/de/epidemiologe-kurth-corona-zahlen-sind-nicht-vergleichbar/a-52972246
www.dw.com/de/coronavirus-warum-sind-die-todesraten-so-unterschiedlich/a-52927018

Golf2 2020.04.03. 19:09:48

Off. 1Eur-370ft,1dollár-340ft...Fillért csináltak a forintból(mnb,kurmány).

FutureFry 2020.04.03. 23:46:13

@Arthamyr: “… Érdekes, hogy külön unicode-ot kódot pazarolnak a bold karakterekre …”

Ha jól tudom az eredeti indok az volt, hogy matematikai egyenletekben/formulákban alkalmazzák ezeket a betűket (ahol pl. az “a” és annak a bold/italic/double-struck/etc. változatának más az értelmezése) [1]. A unicode meg végül is “elbírja”, hiszen van hely (UTF-8 encoding-ben akár 2^31 számú), persze ha mindet kiosztanák akkor a font-file-ok jó nagyok lennének (már amelyik minden karaktert prezentálni akarna). A jelenlegi legújabb (Unicode 13.0) kiosztásban 143,859 karakter van [3], a nemhivatalos verziókban (a Unicode “Private Use Area” részét használva [4]) ezen felül meg még olyan nagyon hasznosak is, mint pl. a Klingon [5].

[1] en.wikipedia.org/wiki/Mathematical_alphanumeric_symbols
[2] en.wikipedia.org/wiki/Plane_%28Unicode%29
[3] www.unicode.org/versions/Unicode13.0.0/
[4] en.wikipedia.org/wiki/ConScript_Unicode_Registry
[5] www.evertype.com/standards/csur/klingon.html

Bredpitt Monika 2020.04.05. 10:09:54

@dikusz.: jelentem a csoki atadva, amit azert ettunk meg, mert ott volt a szekrenyben es nem birtunk ellen allni neki, mert mi a hakapeszi maki rokonai vagyunk......

most azert ultem a gep ele, mert megnezem hogy sikerul e bejutnom mint onkentes a 9. kerulethez, a fizetest megkaptam, nagyon izgultam, hogy megkapjuk e, viszont baromi igazsagtalannak tartom, hogy van aki nagyon sokat dolgozik, mi meg csak ugyeletben vagyunk, allitolag ebben a keruletben nem talalnak eleg onkentest (mellesleg meg birom ezt a Krisztinat is)

Bredpitt Monika 2020.04.05. 10:17:21

@blackhairlady: hat, az meg mindig nem sikerult, de pontmost mondtam ferjemnek, hogy irok egy levelet a feher haznak , hasznaljanak, mint apolonot, elvegre ez a szakmam,

van egy baratnom, aki new jerseyben el, registered nurse NY allamban lett regisztralva es folyamatosan kapja a behivokat, hogy menjen dolgozni egy new yorki korhazba, en mennek csak kijussak,

kerdes: mi van ezzel a csekkel, amit beigert a kormany, most mondja egy baratnom, hogy Floridaban kozos ismeroseink, amerikai ferj , magyar feleseg mar kaptak egy 2000 dollaros csekket/ fo, mondjuk ott a csajt elbocsatottak, egy iskolaban dolgozott, a srac nem tudom most mit csinalt, lehet ez, hogy ok mar kaptak csekket? koszi a valaszt elore is

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása