Gombóc mondja

Gombóc mondja

Hol kell sürgősen beavatkozni a közlekedésbe Budapesten?

2019. október 22. - gomboc r2r

Tarlós úr leköszönt a főpolgármesteri székből, ezentúl a kormány oldalán lesz jelen tanácsadóként, a stafétabotot pedig átvette az ifjú kihívó, Zugló expolgármestere, Karácsony Sándor, izé, Gergely. Sok sikert kívánunk mindkettejüknek, de jelen bejegyzés célja az új főpolgármester szembesítése a jelenlegi helyzettel.

Rendkívül sok fejleszteni való van Budapesten, szerintem ez senki előtt nem titok. Ezek közül kiválogattam azokat a tömegközlekedést érintő projekteket, melyek sürgőssége már a piros kategóriába esik. Ez azt jelenti, hogy vagy nem lehet halasztani tovább az elkezdését, mert életveszélyes helyzetet eredményez, vagy pedig az utasáramlás helyzetéből adódóan szükséges, netán most az optimális az időpont a megvalósításra.

Figyelmeteket szeretném felhívni arra, hogy szigorúan magánvélemény, ugyanakkor nem öncélú válogatás eredménye, mindegyik alapos indokkal rendelkezik. Érdekes módon nagyjából arányos eloszlású lett. Először jöjjön az ábra, utána pedig jobban kifejtem a kiválasztás okát.

 gyorsreagalas.jpg

Saját ábra

Fogaskerekű, alias 60-as villamos.

Évek óta olyannyira leromlott állapotban van a Fogaskerekű, hogy állandóan rövidebb-hosszabb időre le kell zárni a toldozgatások miatt. Már nagyon ráérett a projektre az idő, de hiába volt eddig nagy ígérgetés, semmi nem akart történni az ügyben. Apró lépésekkel próbálkozik Hegyvidék önkormányzata, de a teljes projekt kizárólag a fővárosi önkormányzat akaratából és állami forrásokból tud megvalósulni (amíg nem ad vissza több pénzt az állam Budapestnek). Nem lehet tovább húzni.

Mit kellene csinálni? A nulláról újjáépíteni a teljes infrastruktúrát (pálya, egyéb épületek, megállók), a bekötést megcsinálni a villamos vonalába Városmajornál, illetve ha marad pénz, akkor a hosszabbítást megépíteni a Normafáig. Sajnos még a megállókat is teljesen át kell építeni, több okból is. Egyrészt nem felelnek meg a mai kor követelményeinek, másrészt pedig sokkal magasabban vannak, mint a normál villamos peronjai. Új járműveket is be kell szerezni, melyek mind a villamos vonalán, mind a fogasléccel ellátott szakaszon képesek lennének közlekedni.

Úgy gondolom, hogy egy 15 db járművet kellene beszerezni (annak érdekében, hogy mindig biztosított legyen az ellátás), ami mintegy 10 milliárd forintba kerülne. Erre még rájön a felújítás, illetve a hosszabbítás költsége, ami szerintem nem lehetne több 25 milliárdnál, így a teljes projekt mintegy 35 milliárdba kerülhetne. (Aki pontosabb becslést tud felmutatni, kérem jelezze és frissítem.)

A Pesti fonódó, azaz vissza a villamost a Bajcsy-Zsilinszky útra

Manapság egyre gyakrabban lehet találkozni a gondolattal, én is írtam cikket a témában, de máshol is megtalálható. Hosszú távon eddig is egyértelműen terveztek vele, viszont a hosszútáv sajnos nem jó, most azonnal kell. Miért? A 3-as metró felújítása miatt. Körülbelül 2 év múlva le fogják zárni a 3-as metró középső szakaszát, vagy annak egy részét, aminek a pótlása eszméletlen energiákat fog felemészteni. Ennek viszonylag normális szinten a villamos lenne az egyik megoldása, ami a felújítás lezárulta után normális keretek között tudná szolgálni Budapest lakosságát. Ha valaki azt hiszi, hogy az eddigi metrópótlás volt kihívás, el sem fogja tudni képzelni azt, amikor a város ütőerére teszi az ujjait a kivitelező és a Lehel tér - Nagyvárad tér között nem lesz más, csak a pótlóbusz.

Az eredeti tervek szerint jövő év végén adnák át a déli szakaszt a forgalomnak, amit nem biztos, hogy tudnak tartani. Viszont ha adunk magunknak egy kis időt és csak a Nagyvárad tér - Klinikák - Corvin körút állomásokat zárnák le egy rövid időre, a metrók pedig áthaladnának, lehetne egy kis időt nyerni ahhoz, hogy a Bajcsy-n rohamtempóban elkészüljön a villamos legszükségesebb része a pótlásra, aztán ha vége a metrópótlásnak, ki lehet cicomázni.

Mit kellene csinálni? Igazából nem sok mindent. A Deák térig készen van a villamos, a Lehel téren megint van villamos, a kettő közötti részen kell vágányt fektetni, megállókat építeni, zebrákat csinálni. Az egyetlen komolyabb dolog a Nagykörút keresztezése és az ott lévő felüljáró elbontása, de igazából nem lehetetlen megcsinálni ezt sem. Mindössze 2 km-nyi pályát kell építeni és kábé 5-6 megállót. Másfélszer annyi, mint az 1-es villamos Fehérvári út és Kelenföld vasútállomás közötti szakasza. 20 milliárd forintnál nem igen kerülhetne többe még a rohamtempó okozta költségnövekedés miatt sem.

3-as metró északi meghosszabbítása Káposztásmegyerre

Alighanem ez a legjobban ismert projekt a listában, hiszen már 30 éve van róla szó. A jelenlegi Újpest-városközpont után a metró rövid ideig még a kéregben közlekedne, majd feljönne a felszínre és a jelenlegi villamosvágányokon (amiket a metrónak építettek) érné el az új végállomását, ahol egy új intermodális csomópont és egy új járműtelep épülne.

Önmagában a projekt nem kerülne sokba, de a kiegészítő beruházások jelentősen megnyomják a költségeket. Az intermodális csomópont az új vasúti megállóval és kiszolgáló infrastruktúrával vetekszik magával a meghosszabbítással az árazást tekintve, s akkor ott van még a járműtelep felépítése és kiszolgálása is, illetve a szükséges többletjármű beszerzése. (Én sem vagyok oda ezekért az orosz csodákért, de ilyen rövid szakaszért nem éri meg másfajta szerelvényeket beszerezni, főleg hogy a szerződés tartalmazta a hosszabbítás esetén lehívható mennyiséget.)

Ez a beruházás azért került fel a listára, mivel ha már zajlik a metró felújítása, ehhez kapcsolódóan kellene megcsinálni a hosszabbítást, plusz a járműmennyiséget korlátozott ideig lehet lehívni az orosz gyártótól. Amennyiben a projektet jól menedzselnénk, jól ütemeznénk, könnyen meg lehetne valósítani és évekre lebontva nem is kerülne sokba. Úgy gondolom, hogy a legfontosabb a metró kivitele, így az első ütem ez lenne, a pálya megépítése a megállókkal és az intermodális csomópont metróhoz tartozó legminimálisabb része. Még a járművek megérkezése sem sürgős, mivel amíg nem közlekedik a metró a teljes szakaszon, addig van elég szerelvény ennek a résznek a kiszolgálására is. Így a járművek körülbelül 2022-23 környékén lennének szükségesek, addig ki lehet húzni a meglévő állománnyal. Tehát a 2022-es költségvetés terhére is meg lehet őket venni, ami bő 2 év múlva lenne esedékes. A második ütem szintén 2022 környékén lenne pénzügyileg reális, a járműtelep megépítése a kiszolgáló létesítményekkel. A harmadik ütemben pedig jöhet az intermodális csomópont, vasúti megálló és egyéb kapcsolódó beruházások. Így nem jelentkezne egyszerre komoly költségvetési hatása. Évente  szerintem mintegy 20 milliárd forint, plusz a járművek, mindez egy kávé 2020-2026 közötti eloszlásban. Bőven teljesíthető.

4-es metró meghosszabbítása a Bosnyák térre

Úgy is nevezhetnénk, hogy a 4-es metró II. üteme, amit a Fidesz elütött a megépüléstől, a rá félrerakott pénzt pedig elköltötte. Miért lenne fontos ennek a megépítése? Először is azért, mert ezzel olyan fontos átszállópontokat lehetne rákötni a metróvonalra, mint az 1-es villamos és a vasút Zugló vasúti megállóhelynél, illetve a Bosnyák tér a 3-as villamossal. Másodszor azért, mert ezzel sok embert lehetne rávenni arra, hogy a vonatról ne Kőbánya-Kispesten szálljon le, majd a 3-as metró déli szakaszát terhelje, hanem egészen Zuglóig elhozhatná őket a vonat, s onnan kényelmesen be tudnának menni a városba. Fontos lenne azért is, mert így a Puskás stadion és környéke már kettő metróvonallal lenne kiszolgálva, sokkal kényelmesebb eljutást biztosítana az óriási sport- és rekreációs területnek. Ezeken felül pedig csökkenteni lehetne a Thököly útra és a Rákóczi útra eső forgalmat.

Miért most? Mert addig kell elkészülnie, ameddig neki nem állnak a Nyugati Pályaudvar vagy Kőbánya-Kispest felújításának. Ugyanis amint elkezdik szétbontani, onnantól kezdve a vasúti közlekedés nagyon vert helyzetbe kerül, nem lesz hova terelni a vonatokat. Ezen tudna segíteni a felújított Zugló megállóhely 4 vágánnyal és metrókapcsolattal.

Mennyiért? Ide bemásolnám a régi cikkemből a számolást.

Nagyjából 3,5 km-en kellene új alagutat építeni.Az első szakasz alagútjainak a költsége nagyjából 65 milliárd forintba került, ha csak a felét számoljuk is fel, az 37,5 milliárd. Az egyéb berendezések költsége még 20 milliárdra tehető.Erre jön még a 4 állomás megépítése. 1 komplikáltabb és 3 egyszerűbb megálló. Az eddigi állomások költsége 7,2 és 16,5 között található meg. Akkor a 4 megálló (1 drága és 3 olcsó) nagyjából 39 milliárdra jön ki. Az 37,5+20+39, azaz 96,5 milliárd forint. az építés ideje olyan 3-4 év lenne, tehát évente pusztán 25 milliárd forintot kellene megszerezni a projektre.

3-as metró déli metrópótlásának átszervezése

Ebben a témában is írtam már több cikket, de újra felhozom, mert a jelenlegi megoldás szar nem jó. A vicces az egészben, hogy minimális hozzáadott értékkel rendkívül nagy nyereséget lehetne elérni.

A Népliget metróállomásnál kellene hozzányúlni a metrópótláshoz. Ahelyett, hogy a metrópótló vándorútra megy a ligetbe, egyszerűen le lehetne vágni keresztben az utat, ahogy az Árpád-hídnál történt az északi szakasz pótlása során. Ezzel megszűnne a probléma onnan is, hogy az M3E járat csak és kizárólag a felüljáró sávját használhatja azért, hogy le ne szakadjon. Úgy szűnne meg, hogy megszűnne az M3E, innentől kezdve mindegyik metrópótló megállna a Népligetnél, a különbség csak annyi lenne, hogy mi a kiindulóhelyük, Kőbánya-Kispest vagy Határ út. A Határ útról induló járat közlekedésének idejét pedig kicsit jobban hozzáigazítanám a közlekedőkhöz, nem csak a csúcsforgalom közepén járna.

nepligetmetro.jpg

Saját ábra 2.

A Munkáskörút 0. szakasza, azaz a Határ út kibővítése

Figyelem, a Határ út nem keverendő össze a Kispest, Határ út metróállomással! Bár igen közel vannak egymáshoz. A Dél-Budapest-projekt című cikksorozatomban már foglalkoztam a területtel, de minél inkább előrehaladunk a metrópótlásban és az időben, annál nyilvánvalóbbá válik ez a hiányosság. Egyszerűen jelenleg nincs olyan út, ami elvezesse a keresztirányú forgalmat Dél-Pesten. Ezért is olyan rossz a jelenlegi helyzet a metrópótlással. Nem a pótlás maga a borzasztó, hanem a megközelítése a sokkal nagyobb dugók miatt.

hatarbovites.jpg

Saját ábra 3. Jól látható a Hungária körút felül pirossal, középen kékkel a Határ út (és folytatása, a Kőér utca), alatta pirossal a Nagysándor József utca - Hunyadi utca - Kisfaludy utca - Sibrik Miklós út - tengely, legalul pedig a Szentlőrinci út. Ezen a jó 7 km-es távon ezek az átjárók vannak.

Ennek jövőbeli lépése lesz a Munkáskörút megépítése, de addig is használni kell a rendelkezésre álló eszközöket. Eszközök ugyanis vannak. A Határ út jelenleg 2x1 sávos, miközben lenne hely bővítésnek. Az út hosszának 95%-án lenne hely 2x2 sávnak, azokat a részeket kivéve, amiket Tarlós papa beépített villamosmegállónak. Már azzal is sokkal előrébb lennénk, ha csak ahol lehet megcsinálnák a második sávot. Ez minimális beavatkozással lehetséges. Aztán később, amint lesz pénz, Tarlós papa villamosmegállóit át lehet helyezni. Hasonló a helyzet a Kőér utcában, ahelyett, hogy kibővítették volna az utat (legalább buszsávval), inkább parkolókat építettek, holott mindenki tudja, hogy azon részen a körút útpályája fog majd haladni.

Kispest vasútállomás és környezete

Mi itt a probléma? Kispest vasútállomása pontosan keresztbe fekszik a közlekedőknek, ráadásul szintben, ami által blokkol egy fontos beruházást, folyamatos, napi szintű problémát okoz, miközben teljesen kihasználatlan és lényegtelen.

Az 50-es villamos és a vasútvonal szintben keresztezi egymást, ahogy az Üllői út forgalma is a vasutat. 800 méterrel arrébb a 42-es villamos elakadt, mivel már nem lehet olyan keresztezést építeni, amilyen az 50-es villamosnál van. Így a 42-es jelenleg is torzóként éli mindennapjait, amíg valahogyan különszinten nem tudja a vasutat keresztezni. Jelenleg éppen foglalatoskodnak a Honvéd stadionjával, ami szintén itt van. Mivel a vasút a stadionnak is útban van, különböző problémákat okoz a megközelítésnél.

kispe.jpg

Sárgával a villamosok, kékkel a 42-es villamos esedékes hosszabbítása, barnával a vasút, pirossal a stadion. A két villamos között pedig Kispest állomás. 820 méter. Saját ábra 4.

Nem kellene semmi mást csinálni, mint a vasutat lesüllyeszteni a földbe annyira, hogy ne jelentsen akadályt. Mintegy 1,5 km-es hosszról lenne szó, melynek során épülne egy új Kispest megállóhely a föld alatt, a tetejét be lehet fedni, parkot lehet kialakítani, vagy akár szurkolófuttatót, mindegy. Így nem kellene óriási és rendkívül nehézkes módon az Üllői útra egy minimum 5-6 de akár 8-9 sávos aluljárót kialakítani (2 sáv villamos, 2 vagy 4 sáv autóknak, 1 sáv bicikli, 1 sáv gyalogos) itt, a 42-es villamosnál pedig még egyet szintén minimum 3-4 sávval. Azáltal, hogy a vasútvonal itt eltűnne a föld színéről egy kicsit a házak is csendesebbé válnának, megkezdődhetne a környék felvirágoztatása, miközben XXI. századi környezet várná az embereket.

Mennyibe kerülne? Nehéz megmondani, a metró áraiból lehet következtetni, gyakorlatilag egy metróállomás építése, olyan 10-15 milliárd forint körüli ár. Mint a most épülő stadion, de az ugyebár sokkal hasznosabb. Ugyanakkor ne felejtsük, hogy a két óriási aluljáró építése is kerülne legalább ennyibe.

Összefoglalás

Láthatjátok, hogy olyan projekteket választottam, amik kapcsolódnak zajló munkálatokhoz, rendkívül nagy hatással lennének a közlekedésre, minimális beruházással megcsinálhatóak vagy a költségek széthúzhatóak a projekt ütemei szerint. A legutolsó projekt, azaz a vasút esetében pedig a cechet amúgy is a kormánynak kellene állnia, mint a MÁV tulajdonosa. Így technikailag nem is terhelné a főváros költségvetését, pusztán a lobbierejét.

(Ha lesz rá időm írok egy cikket arról is, hogy miért nem érdeke a kormánynak a főváros szívatása és a projektjeinek elkaszálása. Különösen vicces, de úgy gondolom, hogy az ellenzéki szerepű főváros jelenleg nagyobb lobbierőt képes kifejteni, mintha azonos lenne a színezetük. Röviden: Mindkét oldal sikerként tudja megélni, ami a kormánypártnak nagyon fontos lenne jelenleg Budapesten.)

Kommenteljetek nyugodtan, ha lehet, inkább a projektekről, s normális hangnemben. Mindannyiunk érdeke Budapest fejlődése! Hidd el, a tiéd is, kedves vidéki szavazó.

A bejegyzés trackback címe:

https://gombocmondja.blog.hu/api/trackback/id/tr915240908

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2019.10.24. 12:29:59

@CSOKKI MÁLNA: Az nem tűnt fel neked, hogy Pista bátyádnak ez valahogy nem jutott eszébe, mikor a ruszki haverjaitól megrendelte a felújítást, vagy cserét, vagy micsodát is?

CSOKKI MÁLNA 2019.10.24. 12:30:41

@laci_52: Ha egyáltalán befejeződik valaha és Geryke nem balfaszkodja el..

2019.10.24. 12:31:56

@ambbay: Oszt a tisztelt költségvetésnek ki dobja össze a krdéses összeget? Nem véletlenül a magyarok, akiknek 20%-a a fővárosban él? Kicsit sántít az a kamaszos hasonlat?

CSOKKI MÁLNA 2019.10.24. 12:32:55

@a szürkebarát ötven árnyalata: Ezt követően is követelte az ellenzék a légkondit a 3-asba..(A klímavédelem jegyében klímát mindenhova..:)))

CyberPunK 2019.10.24. 12:52:12

@CSOKKI MÁLNA: Már hogyan lehet ennél is jobban elbalfaszkodni? Eddig: szar túlárazott szerelvények, folyamatosan csúszó munkálatok, kimaradt fejlesztések. Ecsém, azt max azzal lehetne megfejelni, ha beomlasztanák az egészet a francba.

2019.10.24. 12:57:05

@CSOKKI MÁLNA: Elég setét vagy ecsém! Használd a fejed. Ha kényelmesebbé tesszük a járműveket, okkal számíthatunk arra, hogy vonzóbbá válik a tömegközlekedés, tehát több ember teszi a a kocsiját. Mi ez, ha nem klímavédelem?

2019.10.24. 12:58:58

@CSOKKI MÁLNA: Ja, és nem is a felvetésre válaszoltál. Miért is felejtette el a rendkivűl kompetens Pista bátyád megrendelni a légkondicionálót?

CSOKKI MÁLNA 2019.10.24. 13:18:15

@a szürkebarát ötven árnyalata: Csak tudod butus, hogyha olyan helyre teszel klímát, ahol kiváltható más megoldással, akkor nem sok közöd van a klímavédelemhez (inkább a klímatelepítéshez.;).

CSOKKI MÁLNA 2019.10.24. 13:19:34

@a szürkebarát ötven árnyalata: Mert légkondi nélkül is biztosítható a megfelelő hőmérséklet a metrón,ha elkészül a pályafelújítás..

Tomi1.8VTI 2019.10.24. 13:26:08

@a windows egy szemét: Végre egy haladó szellemű megoldás javaslat! És ez a megválasztott városvezetőknek nem jutott eszébe. Igenis anyagi ösztönzőket (a tapasztalat szerint csak ezek működnek) kell kitalálni a távmunka ösztönzésére. Akinek pedig mindenképpen el kell jutnia a munkahelyére (mert pl. nem számítógép előtt végezhető munkát csinál) azoknál pedig az alapjaiban már létező telekocsi rendszereket kellene sokkal jobban kihasználni a napi ingázáshoz is. Ezt is anyagilag kellene ösztönözni, különben az emberek nem érdekeltek abban, hogy feladják a saját kényelmüket. Sokaknak úgy a seggéhez nőtt az autó, hogy hamarabb lenne öngyilkos, mint hogy kiszálljon belőle. Az autó által jelentett kényelem ugyanolyan függőséget tud okozni, mint bármilyen drog vagy alkohol.

2019.10.24. 13:29:59

@CSOKKI MÁLNA: Várjuk a konstruktív megoldást!

2019.10.24. 13:30:51

@CSOKKI MÁLNA: Megfelelő? Afrikai? Neked valószínűleg megfelelő lenne. Télen hogy boldogulsz a szabadban?

Tomi1.8VTI 2019.10.24. 13:31:33

@CSOKKI MÁLNA: Én úgy emlékszem, hogy volt erről valami cikk, hogy a metrókocsi nem fér el a 3-as vonalon az alagútban, ha a tetejére szerelik a klíma hűtőt. Állítólag emiatt maradt ki a klíma a felújított metrókocsikból.

2019.10.24. 13:32:21

@CSOKKI MÁLNA: Ha az, ha amaz, ha a malacok repülnek. Annyi ilyent hallani, tele van velük a hombár.

2019.10.24. 13:33:35

@Tomi1.8VTI: Majd málnacska legyez minket pálmalevéllel. Remélem, ahhoz ért.

CSOKKI MÁLNA 2019.10.24. 13:51:39

@a szürkebarát ötven árnyalata: Prágában is felújított, klíma nélküli metrószerelvények közlekednek. A klímaberendezés kiváltható a fékezési energia visszatáplálásával ,és az alagút megfelelő átszellőztetésével,amely a pályafelújítás után adott lesz.. Ez a környezetbarát megoldás, nem pedig klímaberendezések telepítése a szerelvényekre..Majd Gerykének is elmagyarázza valaki..:)

Karolac 2019.10.24. 14:35:49

@CSOKKI MÁLNA: No, mi van? Keserű a csoki? Természetesen elkészült már a válasz, megfelelő időben tálalják: Fityesz nem adja oda a nekünk járó pénzt, tessék őket szidni, mi ártatlanok vagyunk :)

Karolac 2019.10.24. 14:45:24

@elzee: Pedig tervbe vett! Ugyanis nem szép a látványa... Mellesleg elmaradt (stadionokra ment?) a felújítása, így a rossz állapotára (részben már bontottak, lezárták) hivatkozással próbálják beadagolni az okát. Forgalomszervezéssel (ami nagyon nem megy) majd megoldják - majd meglátjuk, hiszi a piszi... Talán nem volna elvetélt ötlet (bár a megálló kérdés belejátszik) az esetleg visszaépülő ("soha meg nem" megvalósuló?) BZsE úti villamos átvezetése. Ja, és mellesleg a Keleti felüljárójára is ezt a sorsot szán(j/t)ák.

CSOKKI MÁLNA 2019.10.24. 14:48:37

@Karolac: No igen a „zorbány a hibás” univerzális válasz mindenre..
De viszont Demszky megadta a megoldást: vegyen fel hitelt a főváros.Így Geryke megadhatja a szenvedő tömegeknek az áhított légkondit..A hitelfelvételhez úgyis nagyon jól értettek mindig is..:)

CSOKKI MÁLNA 2019.10.24. 14:59:33

@CyberPunK: Mondjuk úgy,hogy mogy nem készül el,vagy csak valami rohadt sok idő múlva.
A 4-es metróra 8 évük lett volna a balfékeknek 2002 után,nem sikerült készre építenük.Vagy emlékezzünk csak a kormányzati negyed esetére.A nagyívű tervekhez mindig nagyon értettek,a cselekvéshez kevésbé..

Lady Ann 2019.10.24. 16:08:22

@Zabalint: Az általam tapasztalt "piroshullámos" út közül egyik sem be- vagy kivezető jellegű, max. összekötné azokat.
Ha azért csinálják, mint ahogy te állítod, hogy ne zúduljon sok kocsi a belváros részekre, akkor kifelé miért van ugyanez? Nem az lenne az érdekük, hogy mindenki kitakarodjon?

zeddez 2019.10.24. 16:23:49

@cívisvárosi: szerintem meg te Debrecenből ne szakértsd már meg, hogy itt kinek mi lenne a jobb
nektek volt egy Kosá-tok, egy tizedakkora se méretű varosban, de az is akkora egy főőőd sötété, mint a ház
Bp termeli meg GDP közel 40%-t, pedig a lakosság 20%-a lakik csak ott, de innen elvisznek minden pénzt falusi buszjáratokra meg Bzmot vonatokra, amin 6-n utaznak
nagy okosság

meg nézd meg a bevezető utakat reggel, kocsioszlopok állnak araszolnak befelé, meg agyig van minden tömegközlekdés
mert tarlóselvtinek minden kibaszott fontos volt csak ezeket megoldani nem
M4 is eredeti ütemterv szerint évekkel korábban kész lett volna, de a fidesz vezette önkorik szarakodtak hónapokig engedélyekkel, hogy álljon miatta az építés és pörögjön a költség Mrd számláló
aztán még majdnem 2 évet elbuziskodtak használatba vétellel is

gratulálhatsz nekik
annyi pénzbe került végül emiatt (is), hogy annyiból most Újpalotáig kijárhatna

szóval nézzél körül inkább az elvtársaidnal, meg menjél azoknak okoskodni...

zeddez 2019.10.24. 16:28:06

@CSOKKI MÁLNA: eleve volt egy pályzat új építésű metrókocsikra, ami alapból klímás is, és Mrd-kkal olcsóbbabb
aztán a felcsúti párttitkárelvtárs eldöntötte, hogy nem, a drágább felújítás kell, mert az úgy meló a elvtársi oroszoknak, ahogy megbeszélte táváris Vologyával, meg neki is lecsurran belőle vmi

zeddez 2019.10.24. 16:46:33

@laci_52: 50-s vili hosszabbítással semmit nem érsz el, 35-40perc a Béke tér Határ út, az csak a vasúttól nézve is lenne +5-6perc, egy metró sokkal gyorsabb lenne és több utast is el tud vinni, meg

M3-t kéne kivinni kéregmetrókent az Üllői alatt végig Vecsés Tesco irányába, aztán onnan raáfordulni a Ferihegy2-re meg oda egy P+R

anno a 1970-s évek végén is így épült meg a Nagyvárad tér - Határ út-i szakasz 3 év alatt ami kb 4km, a KöKi-g ~5km, de ott a végén már a felszinen megy, elkerített helyen
kiasták az alagutat, lefektették a sineket, aztán fölé építették az új pályatestet
M2 is így készült el 120 éve 1.5év alatt
most 2 évig tart felújítani ezt... az ész megáll

közben odaépült egy halom lakótelep is, amit simán fel tudna venni, meg ott a reptér 70 éve és 40 év alatt sem ért még odáig a metró

ez a ciki nem a faláb

tarlósnál meg 1km 1-s villamos pálya is 5Mrd-ba került a felszínen
TGV vonala nem került ennyibe, és azon 320km/h az üzemi sebesség

CSOKKI MÁLNA 2019.10.24. 16:51:57

@zeddez: Hülyeség, nem lett volna olcsóbb sőt..Arról nem is beszélve,hogy a szerelvényeken lévő klíma működtetése is költséggel jár..

CSOKKI MÁLNA 2019.10.24. 16:56:06

@zeddez: Az m2 nem 120 éve készült el ,hanem az 1970-es évek elejére..

zeddez 2019.10.24. 16:58:25

baze... nem lehet szerkeszteni az elütéseket :/

zeddez 2019.10.24. 17:00:36

@CSOKKI MÁLNA: az alagút szellőztetés is energáival jár ennyi erővel
a litván új építésű metrókocsik pályázatát "véletlenül" kizárták, pedig 9Mrd-l lett volna kevesebb az az új

zeddez 2019.10.24. 17:02:10

@CSOKKI MÁLNA: igen, azt a M1-st 2-snek ütöttem, meg ott van meg egy a betű is benne máshol, ami nem kéne oda, csak itt nem lehet editálni :))

2019.10.24. 17:27:43

De ha mindenki otthon marad, az a legolcsóbb.

CSOKKI MÁLNA 2019.10.24. 19:46:41

@zeddez:

noizz.hu/city-life/igy-szunhet-meg-a-pokoli-forrosag-a-3-as-metro-vonalan/9qbkb66

"Ez azért is fontos adat, mert a számítások szerint a vonalon és az alagútban tapasztalható hőség, ami a fékezésből és motorból eredő működési hő, akkor fog elkezdeni csökkenni, ha a közlekedő szerelvények legalább fele új típusú lesz.

Ekkortól pedig már nem az alagút forró levegőjét fogja benyomni az utastérbe a keringető rendszer, jobban felforrósítva így az új szerelvények belső levegőjét még a régieknél is. Ehhez azonban az is kell, hogy az új kocsik a fékezés során visszatáplálják az ebből származó energiát a rendszerbe, ne pedig hőként vezessék el, ahogy most teszik a vonalfelújítás előtt."

Védd a klímát ! Ne használj klímát! :))

gomboc r2r 2019.10.24. 19:59:21

Srácok srácok, higgyétek el, hogy én is kivinném a 4-es metrót Újpalotára, de az legalább 250 milliárd lenne, annyi pénz nem lesz azonnal.

Az itt felsorolt beruházásokat úgy meg lehet csinálni, ha csak és kizárólag minimális forrást kap a város. A cél igazából az volt, hogy összeszedjek pár lehetőséget arra, hogy hol lehet viszonylag kis pénzből nagy nyereményt produkálni, illetve, hogy hol elkerülhetetlen.

Fel tudnék még sorolni ezer mást és akkor már ezermilliárdokról lenne szó, de az itt fent említettek gyorsan és olcsón megvalósíthatóak.

Tomi1.8VTI 2019.10.24. 20:23:14

@zeddez: "M3-t kéne kivinni kéregmetrókent az Üllői alatt végig Vecsés Tesco irányába, aztán onnan raáfordulni a Ferihegy2-re meg oda egy P+R" Az ötlet jó, és az elmúlt évtizedek alatt ez már sok mindenkinek eszébe jutott, köztük befolyásos döntéshozóknak is. Csak Kökitől a reptér 12 km. Ez hosszabb, mint a teljes 2-es metró vonal, ami csak 10 km. Az akadály mindig a pénz. Nem tudom, mennyibe kerülhet 12 km. metrót építeni, persze ez az állomások számától és a korrupció mértékétől is függ, de a magyar korrupciós viszonyok között ez nagyjából egy 500 mrd Ft-os nagyságrend környékére esne. Na ezért nem épült még meg a Köki - repülőtér metrószakasz.

Pierr Kardán 2019.10.24. 20:50:37

@CSOKKI MÁLNA: Nos, én azok közé tartozom, akik nemcsak az észt osztják a tömegközlekedéssel kapcsolatban, hanem nap-mint-nap használom is a munkába járásra (hogy a melóhelyemen pont úgy üljek a windows előtt, ahogy otthon is ülhetnék előtte, de ez más kérdés). Minden reggel és délután az M3-as metrót használom és azt kell mondjam, hogy egy normális hőérzetű ember egyáltalán nem tartja elviselhetetlennek a hőmérsékletet a metróban. Persze mindig van pár klimaxos nő, meg klimaxos hapsi, akik csinálják a fesztivált, hogy elviselhetetlen a hőség, meg nincs itt zokszigén :-((

Teljesen felesleges csiliárdokért légkondit szerelni az M3 metró szerelvényeibe, csak azért mert a Hebegő Mókacsoport, meg a Közlekedő Tökmagok csinálják a fesztivált az ügyben.

A cikkben megfogalmazottakkal kapcsolatban még annyit tennék hozzá, hogy TaplósPistaBácsi is el akarta bontani a Nyugati téri felüljárót, ez a terve is hozott úgy 50 000 szavazatot Karácsonynak, szóval jobb lenne nem piszkálni a felüljárót a Nyugatinál.

CSOKKI MÁLNA 2019.10.24. 22:08:12

@Pierr Kardán: Óvakodj a felüljáróktól..! Jó tanács a jövendő polgármesterjelöltjeinek..:) A 3-as vonal felújítása után pedig kevesebb hő termelődik majd az alagútban. Szóval akinek most melege van-én sem tartozom közéjük- az sem fog panaszkodni. Prágában működik a dolog..

enrikokaruszo 2019.10.24. 22:23:26

nem fog ez a balfasz semmibe, amihez döntés és kiállás kell...majd lavírozni és mutogatni fog

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2019.10.24. 23:48:13

Az M3E járat a metrópótlás indulása után 1-2 héten belül megszűnt, azóta az M3 metrópótlónak vannak olyan járatai, amik csak a Határ útig közlekednek a Népligeten keresztül...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2019.10.24. 23:52:15

@Pierr Kardán: Nyáron rövidnadrágban és pólóban jársz dolgozni, amikor a kinti hőmérsékletnél melegebb van a metróban?
Prágában felújított szerelvények közlekednek vagy a pestihez hasonlóan felújítottnak hazudott, de valójában 40-45 éves roncsról 25-30 éves ócskavasra cserélt szerelvények?

zenitó 2019.10.25. 03:56:43

A gond ott kezdődik,hogy a BKV még mindig úgy szolgáltat mint 30-40 évvel ezelőtt. Fiatalabbak kedvéért: annak idején még rengeteg gyár működött Budapesten 3 műszakban. A közlekedést is úgy tervezték,hogy a hajnali munkakezdésre is beérjenek tömegek és a késő esti műszak után is haza tudjanak menni. A gyáraknak jó ideje befellegzett ugyan,de a buszok és villamosok vígan szaladgálnak teljesen feleslegesen. Álljon oda bárki az Astoriához mondjuk este 8-9 tájékán. Töltsön el ott 30 percet és nézelődjön. Bármelyik nap. Végeláthatatlan buszcsordák nyüzsögnek még mindig a Rákóczi úton, tök üres villamosok csörömpölnek a kiskörúton, és ez még 23 óra felé is így történik. Hajnalban szintúgy. Nincs mozgás 6:30-ig,de a BKV rendületlenül szolgáltat értelmetlenül.

Dzsok 2019.10.25. 04:48:19

@laci_52: A e-as metro potlasa nem fel evig fog tartani hanem egy evekig tarto nyuglodes lesz mely egyre nagyobb dugokat eredmenyez majd.

A deli szakasz a jelenlegi kommunikacio szerint 2021 ev eleje elott nem lesz kesz. Ehhez kepest fognak kesni 2021 marcius - aprilis?
Amit meg nem nagyon kommunikalnak, hogy az eszaki es a deli szaksz a ket legkonnyebben felujithato keregvezetesu resz, rehat 2021 evre a teljes felujitas kb.40%-a keszul csak el. A kozepso Nagyvard ter - Lehel ter felujitas sokkal tovabb fog tartani, a ootlast a belvarosban kell megoldani igy 2021-2022-to ujabb evekig tarto nyuglodesre lehet majd szamitani.

chrisred 2019.10.25. 06:05:47

@Online Távmunkás: Az M3E most is jár, a Határ út és a Nagyvárad tér között, a Nagyvárad tér felé nem érinti a Népligetet,

Benbe · http://www.benbe.hu 2019.10.25. 06:20:38

@Zsolttttt: Az utak áteresztő képességét csökkenteni kell.

Benbe · http://www.benbe.hu 2019.10.25. 06:28:04

@CyberPunK: Az agglomeráció üljön vonatra! Az utakat le kell szűkíteni, növelni kell a sétálóutcák számát, hogy egyáltalán ne jusson senki eszébe autózni!

Benbe · http://www.benbe.hu 2019.10.25. 06:30:06

@CSOKKI MÁLNA: A hármas metró kocsijaiba légkondit szerelni műszaki képtelenség.

Benbe · http://www.benbe.hu 2019.10.25. 06:32:12

@CSOKKI MÁLNA: Csak épp ezen a hőmérsékleten emberek halnak meg légkondi nélkül.

Benbe · http://www.benbe.hu 2019.10.25. 06:33:11

@CSOKKI MÁLNA: Ahol elkészült, ott sem volt ez igaz idén nyáron.

Benbe · http://www.benbe.hu 2019.10.25. 06:36:42

@zeddez: Magyarország összes Bzmotjának éves költségéböl tudnál építeni kb 10 m metrót. Mellesleg ha hat utas lenne rajtuk, nem több kocsival járnának a legtöbb viszonylaton: www.benbe.hu/tagriver.php?sor=Bzmot&psz=&t1=&t2=&t3=&num=50&order=one&B1=Mehet

Benbe · http://www.benbe.hu 2019.10.25. 06:42:28

@zeddez: A metró megállótávolsága nagyobb, mint a villamosé, így az Üllői úti hosszabbítás növeli az eljutási időt. Az 50-es villamos menetideje gond nélkül leszorítható 20 percre, ha nagyon akarjuk, 15-re is. Csak kicsi a népsűrűség arrafelé.

Benbe · http://www.benbe.hu 2019.10.25. 06:56:19

@zeddez: Felújítás lett volna a litván is, egy olyan cégtől, aki addig csak vasúti étkezőkocsikkal foglalkozott.

Benbe · http://www.benbe.hu 2019.10.25. 06:59:35

@Tomi1.8VTI: A 12 km nem csak a pénz miatt gond, hanem az eljutási idő miatt is. Ferihegynél csak a Köki-Monor négyvágányúsítás során megépülő reptéri kapcsolat lehet gyors és hatékony megoldás.

Benbe · http://www.benbe.hu 2019.10.25. 07:02:14

@Online Távmunkás: Prágában is és Budapesten is vadonat új, de az eredeti 81-714/717 sorozattal megegyező kocsiszekrényű járművek épültek.

Benbe · http://www.benbe.hu 2019.10.25. 07:07:23

@zenitó: Tényleg? Érdekes, én ma 5:30-kor szálltam buszra, tegnap este kilenckor pedig pont az Astoriára menő villamosokat nézegettem, és igencsak tele voltak. Ma az emberek többet és változatosabb időpontokban utaznak, mint a háromműszak idején.

БУММЕР 2019.10.25. 07:21:36

@igazi hős:
Jah, BP legyen 525 km2-nyi sétàlo utca, az agglomeràcio meg legyen BP parkoloja mi?
Nagy büdös lofaszt!
Ideje lenne Pest megyét és BP-t külön vàlasztani, akàr fallal is :D!

БУММЕР 2019.10.25. 07:27:11

@Benbe:
A vàrosiak is üljenek vonatra, ha vidékre mennek! Nem kell a nyaralàs alatt sem kényelmeskedni és mindenki elé leparkolni, idegen emberek elött szennyezni!
Hovatovàbb! A föut kivételével a bpi-eket a mellékutcàkba sem engedném be, parkolj a fötéren aztàn sétàlj ki, ha akarsz valamit!

БУММЕР 2019.10.25. 07:47:33

Kik vagyunk...Bp-ek...mit akarunk...Nem tudjuk...Mikor akarjuk...MOST

KI NEM SZARJA LE BP-et, de tényleg!

Szépen el kell vàlni Pest megyétöl, legyen BP önellàto, legyen teljes körgyürü körülötte, hogy ki lehessen kerülni, meg kell szüntetni a központositàst és a kapcsolodo összes beruhàzàst.

Legyen csak BP is egy àtlag magyar vàros...majd utàna meglàtjuk...

Semper Fidelis 2019.10.25. 08:10:41

A 4es metrót a pólusig kell vinni.

2019.10.25. 08:54:10

@CSOKKI MÁLNA: A Lehet tértől északra már a felújított metrókocsik futnak felújított alagútban, mégis meleg van. Most vagy az elmélet sántít (egyébként nem), vagy a megvalósítás.

Ami az elméletet illeti: a rekuperatív fékezés csökkenti a hőtermelést, a szellőztetés eltávolítja a termelt hőt, feltéve ha nem a kinti, nyári harmincnégyfokos levegővel csinálják.

Joulupukki Apó 2019.10.25. 09:16:20

Nem új gondolat, de most nagyon kimaradt: a Négyes metrót a budaörsi Virágpiacig kellene meghosszabbítani! Az ottani P+R parkoló az M1-M7 bejövő részén mindennapos dugókat is tehermentesítené, a metró kihasználtsága is megnövekedne, a városba irányuló buszforgalom pedig kevesebb járművet igényelne

chrisred 2019.10.25. 09:44:21

@ambbay: Nem egészen. A budapestiek napi 20 milliárd forintot fizetnek be a költségvetésbe, és a töredékét kapják vissza. Inkább olyan, mint amikor a családapa az egész fizetését hazaadja, aztán könyörögnie kell pénzért, hogy a munkába járáshoz bérletet vehessen. A budapesti tömegközlekedés hatékonnyá tétele az egész ország gazdaságára pozitív hatással lenne. (Inkább, mint a kormányszervek Várba költözése vagy a Városliget lebetonozása.)

chrisred 2019.10.25. 09:51:55

@a szürkebarát ötven árnyalata: Attól, hogy a fékezés nem melegíti fel még jobban a szerelvényt, még a kocsikban bennrekedt meleg levegő nem távozik el. Prágában az állomások és az alagút szellőzőrendszere egyben kondicionálja is a levegőt (télen melegít, nyáron hűt), ezért nincs szükség klímára a szerelvényekben.

chrisred 2019.10.25. 09:55:47

@Benbe: Prágában a szerelvények felújítását a Skoda végezte, ők nyilvánvalóan tisztában voltak a prágai viszonyokkal. A Metrovagonmas is nyilvánvalóan tisztában lehet - a moszkvai viszonyokkal.

chrisred 2019.10.25. 09:58:58

@CSOKKI MÁLNA: Csak 2019-ben senkit nem boldogít a 2024 után feltételezhető állapot.

chrisred 2019.10.25. 10:04:25

@CSOKKI MÁLNA: Igen, a klímavéfdelem szempontjából lényeges lenne, hogy párezer autó ne csak azért pöfögje tele a várost munkába induláskor és érkezéskor a dugókban, mert a metrón embertelen viszonyok uralkodnak.

2019.10.25. 10:31:22

@chrisred: Ezt a négercsókot (ld. CSOKKI MÁLNA - lehet, hogy Pákó?) próbáltam vigasztalni, hogy van valami az elméletében.

I_Isti 2019.10.25. 10:58:42

Az első, egyben legfontosabb egy normális e-jegy-, és bérletrendszer bevezetése volna.

Emmett Brown 2019.10.25. 11:05:41

Azzal kellene kezdeni, hogy minden kretént, aki beragad a kereszteződésekbe a sárga harántcsíkos felfestésre (már ahol van), és blokkolja a keresztforgalmat (Andrássy-Bajcsy sarok kapásból, ahol a Bajcsyról jövők rendszeresen beragadnak) azt a helyszínen egy masszív csekkel megkínálják.

DFK 2019.10.25. 11:41:00

@Benbe: Aha, aztán oldd meg mindebn logisztikai feladtodat tömegközlekedésel. Van, amikor lehetetlen. Pl a feleségem emlóját reggelente összeszedni tömegközlekedéssel minimum 3 óra lenne. Autóval 1 óra.

erol 2019.10.25. 11:47:42

@DFK: Mi az a emló?
Egyébként ez változó, nekem a munkahelyem 10 perc biciklivel, tömegközlekedéssel 15, autóval fél óra (jobb esetben, de van amikor több).

DFK 2019.10.25. 11:56:41

@erol: bocs, meló, munka

gyéef 2019.10.25. 12:18:12

szerény véleményem szerint egész butapest megfúlhat a saját mocskába. nagyképű arrogáns gyökerek mind, az egész ország fellélegezne ha eltűnnének.

Dzsok 2019.10.25. 12:34:34

Újabb kapcsolódó örömhír, hiszen ez a pénz sem a közlekedés fejlesztésére lett elköltve:
index.hu/gazdasag/2019/10/25/majdnem_duplajaert_koltozik_a_pm_a_varba/

erol 2019.10.25. 13:26:19

@gyéef: "nagyképű arrogáns gyökerek mind," Én nem vagyok az! (és a családom, a barátaim, ismerőseim sem)

CSOKKI MÁLNA 2019.10.25. 18:37:59

@chrisred: Azzal , hogy klímát szerelsz a metróba, nem fogod kivadászni az autóst a kocsijából.

CSOKKI MÁLNA 2019.10.25. 18:39:56

@chrisred: Jóval hamarabb kész lesz, hogyha Geryke nem balfaszkodja el ezt is..Egyébként kíváncsian várom, hogy ő szereltet e majd klímát a metróba, vagy inkább a szakértőire hallgat..

CSOKKI MÁLNA 2019.10.25. 18:43:18

@Benbe: Sztem te nem igazán szoktál ezzel utazni. Idézném Pierre Kardán fentebbi véleményét aki viszont naponta használja..

"Nos, én azok közé tartozom, akik nemcsak az észt osztják a tömegközlekedéssel kapcsolatban, hanem nap-mint-nap használom is a munkába járásra (hogy a melóhelyemen pont úgy üljek a windows előtt, ahogy otthon is ülhetnék előtte, de ez más kérdés). Minden reggel és délután az M3-as metrót használom és azt kell mondjam, hogy egy normális hőérzetű ember egyáltalán nem tartja elviselhetetlennek a hőmérsékletet a metróban."

CSOKKI MÁLNA 2019.10.25. 18:49:44

@chrisred: Ugyanígy kevesebb hő termelődik majd az alagútban a pálya felújítása után az felújított szerelvényekkel.És az átszellőztető renddszer is is megújul..

laci_52 2019.10.25. 19:07:40

@Benbe: " Az 50-es villamos menetideje gond nélkül leszorítható 20 percre, ha nagyon akarjuk, 15-re is. Csak kicsi a népsűrűség arrafelé."

Az 50-es vonal adottságai nagyon jók: zárt, egyenes pálya nem túl rövid állomásközökkel, jobb színvonalat érdemelne. Az nem igaz, hogy kicsi a népsűrűség arrafelé: amikor járt a 3-as metró, délutáni csúcsidőben alig lehetett felférni a Határ úti végállomáson az 50-esre, reggelente pedig tömötten érkezett be oda.

CSOKKI MÁLNA 2019.10.25. 19:12:02

A fejlett Japán:

www.youtube.com/watch?v=E7kor5nHtZQ

Vajon a fehér kesztyűs bácsik kapnak kalóriapénzt..? :))

chrisred 2019.10.26. 05:17:26

@CSOKKI MÁLNA: Senkinek még csak fogalma sincs, hogy az első kettőnél jóval hosszabb és bonyolultabb középső szakasz felújítása meddig fog tartani és mennyibe fog kerülni.

CSOKKI MÁLNA 2019.10.26. 10:15:02

@chrisred: Addig kibírjuk, mint a londoniak..;)

gomboc r2r 2019.10.26. 11:00:53

@CSOKKI MÁLNA: Mondd csak, Birka, már nem mered felvállalni a neved?

CSOKKI MÁLNA 2019.10.26. 12:39:10

@gomboc r2r: ? Üldözési mánia? Remek jó pszichológusok vannak..:)
Gombóc,mondd mi fáj? A tokiói és londoni metrós kommentem,vagy a fekete gombóc az avataromon..?:))

gomboc r2r 2019.10.26. 17:25:08

@CSOKKI MÁLNA: Nekem nem fáj semmi, de az igazán vicces a reakció, mikor lebukik valaki. :)

CSOKKI MÁLNA 2019.10.26. 17:35:17

@gomboc r2r: Igen. kb úgy"buktam le", mint az inkvizíció áldozatai.:) De miért is azonosítasz engem Bircaval..?
(Ügyes terelési kísérlet egyébként. Már nem a számodra kínos témáról beszélgetünk, hanem hogy én vagyok a Birca..)

gomboc r2r 2019.10.26. 18:19:28

@CSOKKI MÁLNA: Haha, először is, te nem beszélgetsz. Másodszor, én kérdeztelek, te tereltél. :)
Semmi nem támasztja alá jobban, hogy kis narancs trollocska vagy, mint hogy nem csinálsz mást, csak kommentelgetsz összevissza. :)

CSOKKI MÁLNA 2019.10.26. 20:08:03

@gomboc r2r: Hogyhogy nem beszélgetek? Nézd már meg csak ezt a blogot..Több felvetésre reagáltam, és érveltem amellett ,hogy egy alagútban közlekedő járműnél a szerelvényre telepített klímaberendezés nélkül is megfelelő hőmérsékleti viszonyok teremthetők, ahogy az Prágában is történt. Aztán a mihez tartás végett belinkeltem, hogy bizony a csodás Londonban sincs légkondi a Central Line-on, a teljes kép kedvéért..
Egy normális blogger megköszönné, hogy elmondom a véleményemet a blogján..

gomboc r2r 2019.10.26. 21:27:48

@CSOKKI MÁLNA: Semmi baj azzal, ha valaki elmondja a véleményét, csak megfelelő mértékkel és hanggal, nem pedig rárontva másokra. Rendben?

Benbe · http://www.benbe.hu 2019.10.28. 09:44:53

@БУММЕР: Itt ugye nem az évi két alkalommal szennyezésről van szó (mondjuk én pont vonattal járok rengeteg helyre, már ahova megy, mert ide például nincs semmilyen közösségi közlekedés: www.benbe.hu/gallery/anina/story.php ), hanem a napi bejárásról. Amint lesz 10 percenként vonat mondjuk egy Balassagyarmat-széli P+R parkolóból a belvárosba, ki is teheted a behajtani tilos táblát. Budapesten semmi nem indokolja az autózást, vidéken a közlekedési rendszer elégtelensége még igen. Vannak magyar települések is, amik nem is rendelkeznek közösségi közlekedési kapcsolattal (például: www.benbe.hu/gallery/ik-260-borsodban/pic39_noframe_hun.php ).

Benbe · http://www.benbe.hu 2019.10.28. 09:47:22

@БУММЕР: ÉS akkor a Pest megyeiek hol dolgoznának? Meg kellene végre érteni, hogy egy kétmilliós város nem "csak egy város, több lakossal", hanem minőségében más, más jellegű problémákkal. Ezek egy részére viszont kínál megoldást is, mert egy ekkora városban megéri működtetni egy olyan közösségi közlekedési infrastruktúrát (és ez ma teljes egészében működik is), ami szükségtelenné teszi az egyéni személyautókázást. Ha pedig szükségtelen, akkor nyugodtan be is lehet tiltani.

Benbe · http://www.benbe.hu 2019.10.28. 09:49:31

@chrisred: A budapesti metró egyetlen dologban tér el a moszkvaitól, minden másban ugyanaz: nem alulról, hanem felülről súrolja az áramszedő tappancs az áramvezető harmadik sínt. A Metrowagonsmash egy hibátlanul működő metrótípust szállított Budapestre, ami teljes egészében megfelelt a megrendelő igényeinek (ezen igények kapcsán a megrendelőnél érdemes kopogtatni, nem a Transzmash-holdingnál).

Benbe · http://www.benbe.hu 2019.10.28. 09:52:30

@DFK: Akkor ő nem munkábajárásra használja az autót, ha jól értem. Az minden modell szerint maradhatna is az úton (ahogy a sétálóutcákba is behajthatsz, ha ott van dolgod pl. árufuvarozóként, nyilván engedély és busás napi behajtási díj fejében). Mit szed össze? Mert nem teljesen értem, mire kell neki az autó, mert ő nyilván nem áruszállító. Ha mondjuk dokumentumokat kell összeszednie, akkor erre egy kerékpáros futár gyorsabb és költséghatékonyabb megoldás lehet. Persze nyilván mindenki úgy számol, hogy az autó ingyen van, a futár meg fizetős, csak ugye ez nem igaz.

Benbe · http://www.benbe.hu 2019.10.28. 09:56:01

@CSOKKI MÁLNA: Nyugodtan idézz akkor tőlem is, mert én is minden nap használom (igaz, munkahelyem sajátosságai miatt jellemzően 9-11 és 14-16 óra között), és bizony én meg izzadok. Igaz, télen viszont ingben mászkálok az épületek között -15-ben is, tehát vélhetően az illető szerint nem vagyok normális hőérzetű ember. Nem is vagyok viszont egyedül ilyen, és inkább a mi igényeink szerint kellene hűteni a metrót, mint mások igényei szerint 17 fokban is fűteni, mert fölöltözni föl lehet hideg ellen, de nekem nem szabad tovább vetkőznöm (múlt héten is rövidnadrágban jártam még munkába, aminek a főnökeim nem örülnek, de nincs választásom, hála a kiváló klimatikus viszonyoknak).

histar007 2019.10.28. 17:16:25

Azért sikerült gondolatban elkölteni pár 100 milliárdot, ami rengeteg pénz és még több esély, hogy helytelen projekt-managementtel és enyves kezekkel egyrészt vinne minden fejlesztési forrást, másfelől lenne drágulás gazdagon és a befejezés sem garantált.
A 4-es metró erre sajnos egy remek példa, OLAF papírja van róla, hogy a fenti forrásigények egy részét sikerült simán megdurrantani.
Itt majd jön a példázás, hogy a Fidesz lop. Igen, de ezek nem a Fidesz beruházásai lennének, hanem egy olyan csapaté, akiknek a mindene az antikorrupció és az átláthatóság. Karácsonynak azt kell bizonyítani, hogy JOBB Tarlósnál. Márpedig Tarlós idején nem volt egyetlen korrupciós balhé sem a Városházán, Karácsonnyal pedig pont azok térnek vissza, akik bőven gyanúsak.
Amúgy sokkal kevesebb pénzért sok apró győzelmet lehetne elkönyvelni: el lehetne bontani pár idióta járdaszigetet pl Kerepesi Hungária sarkon, vagy a Üllői-Nagykörút sarkon. a helyére lehetne kanyarodósávot tenni és kevésbé dugulna vissza. Egy hétvége alatt megvan. Sokan járnak arra, sokan észrevennék.
Nagyobb volumen lenne a MÁV bevonása a budapest közlekedésbe. Csak megállók kellenének a körvasúton, tevek is vannak rá, bár ez leginkább MÁV beruházás. Sokkal fontosabb lenne, hogy a vasút által elvágott kerületek valahogy megtalálják egymást, vicc hogy a XIII és XIV, vagy a X és XVII között minimális az keresztezés. Szerencsésebb helyeken a vasút ezért került töltésre. Ott akár minden sarkon lehet keresztezni.
A munkás körút régi igéret már, jó lenne ha megkezdődne végre a tervezés vagy az újartervezés. De mivel autóutat építeni nem elég zöld gondolat jelenleg. Márpedig aki zöld akar lenni, az igyekszik tiltani az autóforgalmat ahol csak lehet, annak ellenére is, hogy az ország egy komoly része az autóiparból él.
Ne feledjük még 1X, Karácsonynak JOBBNAK kell lenni, eddig ellenzékből szabadon lehetett dumálni bármit, de most nála a kormányrúd, ideje munkához látni. A gond csak ott van, hogy hogy ő zugló VEZETŐjeként játszott ellenzéki politikust, pedig ott nála volt a helyi hatalom. Az eredmény a Pillangó park kudarcos felújítása lett, ahol sem a büdzsét sem a határidőt nem sikerült tartani. Viszont sikerült jó sok fát kivágni, bár egyetlen ligetvédő sem bukkant fel a környéken. Így megtanultuk, hogy a fakivágás liberális attribútum. Ezen példából kiindulva Karácsony inkább hagyja a Városligetet olyanokra, aki jobban éretenek hozzá.
Apropó Városliget. Liberális kurzus így még nem láttam kulturális beruházások ellen ágálni. Az pedig, hogy a volt felvonulási tér betonjának a felörése, a lezárt Hungexpó épületek és a lepukkant Petőfi csarnok és a teljes közlekedési múzeum eltakarítása csökkententi a zöldfelületet az nettó baromság. Egy menő park kell, ami több mint fák egy rakáson.

gomboc r2r 2019.10.28. 20:02:51

@histar007: Nem értem miért kell egy alapvetően közlekedési posztból politikait csinálni, de ha neked ez megfelel, felőlem aztán legyen...
Ha pedig már nettó baromság, az az általad felvetett járdasziget helyett még több autóút egy amúgy tömegközlekedéssel tökéletesen lefedett részen.
Egyébként azt magyarázd már meg nekem, hogy 6 év alatt mivel tököltek annyit a Városligetben. Egy metrót meg lehet annyi idő alatt építeni. A jelenlegi tervük az, hogy majd talán 2023-ra! lesz valami belőle. Röhej.
Ja és Tarlósnál bárki jobb tud lenni, nem csinált semmit.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2019.10.29. 22:42:10

@histar007: Annak mindenki örülne, ha a Városligetben feltört beton helyére park kerülne, de helyette óriási épületeket és parkolóházakat építenek.

Adani 2019.12.01. 19:44:35

M4 esetén nem kéne annyi megálló egy legyen Zuglónal meg még egy a bosin ez untig elég nem kéne abba a hibába esni ismét mint az első szakaszbal hogy minden sarkon megálló. A metró epitessel egyidőbwn vissza lehet állítani a villamost Budatol a Bosnyákig és akkor kiszolgalja a villamos a kisebb megállokat keleti és Zugló között felesleges köztes megálló a metrónak. Max. A Tisza István térnel lehet elgondolkodni rajta ha hoz e akkora forgalmat a 82es troli rol átszállo tömeg de máshol felesleges
süti beállítások módosítása