Royal sztorik & királyi krónikák

Miért döntött úgy Meghan és Harry, hogy elhagyják a királyi családot?

Munkák, amiket vállalhatnak a jövőben, és a hely, ahol élni fognak

2020. január 18. - nofret

Habár lassan csitul a botrány Harry és Meghan múlt heti bejelentése körül, a brit és a kanadai sajtó még mindig nagyon sokat foglalkozik a döntésük hátterével, és miután többekkel beszéltem én is a témáról,  feltűnt, hogy itthon is sok kérdés maradt megválaszolatlanul azokban, akiket érdekel a téma, de nem követik minden áldott nap szoros figyelemmel a királyi családdal kapcsolatos híreket. Ezért összegyűjtöttem a pár lépésének legfőbb okait, de az ellenoldalt is, akik bírálják a döntésüket, illetve a már tudható információkat arról, hol és hogyan fognak élni Sussexék, valamint azt, valószínűleg milyen munkákat vállalnak majd. (Elég sok mindent összeszedtem a cikkben, szóval akit bizonyos részek nem érdekelnek, nyugodtan ugorja át, úgy is érthető és követhető.)

bepereles.JPG

A sajtó boszorkányüldözése

Az egyik legfontosabb tényező a pár döntésében minden bizonnyal az volt, hogy a brit média egy része, különösen a konzervatív bulvárlapok, igen rosszindulatú cikkeket jelentettek meg róluk, főleg Meghant célba véve. Ezenkívül a közösségi médiában kommentelők sem kímélték a párt. Sokan erre nyilván azt mondják majd: nagy dolog, talán ki lehet bírni. A gond az, hogy a lapok egyértelműen kettős mércét alkalmaztak Meghannel kapcsolatban, a kommentekből pedig csakúgy áradt felé a rasszizmus és a gyűlölet. A Buzzfeed összeszedett 20 cikket, amelyek páronként ugyanabban a médiumban jelentek meg Katalinról és Meghanről, és egyértelműen látszik az összeállításból, hogy amiért Katalint korábban dicsérték, azért Meghant darabokra szedték. Például egy cím a Daily Mailből: "Katalin gyengéden öleli át hasát", míg "Miért nem képes Meghan levenni a kezét a hasáról?" Vagy az Expressben megjelent két cikkben míg Katalin reggeli rosszulléte ellen avokádót kap Vilmostól, addig Meghan kedvence, az avokádó emberi jogi visszaélésekkel és a szárazsággal hozható összefüggésbe. De szidta ugyanez a médium azért is a sussexi hercegnőt, amiért liliomból köttetett csokrot koszorúslányainak, hiszen az mérgező virág, míg Katalint dicsérték szolíd és elegáns csokráért. 

buzz.JPG

Néha kommentelek YouTube-videók alá, amelyek a királyi családdal kapcsolatos témákat dolgoznak fel, és egy ilyen alkalommal, miután megvédtem Meghant a teljesen igazságtalan támadásoktól, derengett fel, hogy igazuk lehet azoknak, akik szerint rengeteg rasszista támadás éri őt: egy nő például azt válaszolta a kommentemre, hogy azért kedveli Katalint, mert ő "valódi Angol Rózsa, ha érted, mire gondolok". De elég csak a blogomon végigolvasni moderálás előtt a kommenteket, amik között Meghant nevezték már rabszolgának, "niggernek" és "cigánynak" is.

Márpedig ezt még a legstabilabb lelkületű ember sem tudja csak úgy lerázni magáról egy bizonyos szint után.  

Harrynek is elege lett 

Királyi szakértők egybehangzóan állítják, hogy a pár közös döntést hozott a visszalépésről, nem pedig Meghan kényszerítette Harry-t, mint ahogyan azt sokan gondolják. Tina Brown, a Diana Chronicles című bestseller szerzője a Today nevű show-ban arról beszélt, hogy Harry azóta nem volt önmaga, amióta leszerelt a katonaságtól, boldogtalannak érezte magát, és szeretett volna eltávolodni a királyi család részeként rá háruló kötelezettségektől. Ebben valószínűleg annak is szerepe volt, hogy egyik barátnője sem bírta elviselni hosszú ideig a nyomást, ami rá nehezedett azzal, hogy Harry herceg kedvese. De aztán jött Meghan... aki hozzá volt szokva a reflektorfényhez, azonban ő sem bírta a végtelenségig. Maajid Nawaz rádiós műsorvezető és elemző a BBC Newsnight című műsorában kijelentette, hogy szerencsétlen a "Megxit" elnevezés, hiszen a pár együtt döntött így, ez nem csupán Meghan akarata volt, és Harry herceg már évek óta mondogatja, hogy csak normális emberként szeretne élni.  

Harry-nek valószínűleg a sajtóból lett elege, illetve sosem bocsátotta meg nekik, hogy részük volt édesanyja tragédiájában. A herceg nagyon féltette/félti feleségét Diana sorsától: mint azt a Dél-Afrikában készült Tom Bradby-interjúban elárulta: a legjobban attól tart, hogy "a történelem megismétli önmagát", hiszen már egyszer tanúja volt  annak, mit jelent az, amikor valakit, akit szeret, olyan szinten árucikké alacsonyítják, hogy többé nem látják valódi személynek, vagy nem kezelik akként. 

A sajtó támadásai mellett ráadásul Harry egy idő után feleslegesnek is érezte magát, hiszen jelenleg hárman is állnak sorba a trónért: Károly, Vilmos és György herceg, és úgy vélte, neki ebben az egészben nem jut túl nagy szerep, marginalizálódik feleségével együtt.  

Voir cette publication sur Instagram

Une publication partagée par The Royal Family (@theroyalfamily) le

 

"Cold shoulders"

Bennfentesek úgy tudják, Harry és Meghan ráadásul úgy érezték, hogy nem kapják meg a kellő támogatást családjuktól, legfőképpen Vilmostól és Katalintól nem. A testvérek viszonyában akkor keletkezett az első repedés, amikor Vilmos Meghannel való kapcsolata elején figyelmeztette Harry-t, hogy ismerje meg jobban a színésznőt, mielőtt feleségül kéri, és ezt Harry rossz néven vette. Ráadásul a két asszony, Katalin és Meghan is teljesen más személyiség, ezért  - habár nem utálták egymást - nem is lettek túl jó barátok az évek során. 

Voir cette publication sur Instagram

Une publication partagée par Gazeta Wyborcza (@gazeta_wyborcza) le

A People magazin királyi szakértője, Michelle Tauber arról beszélt az alábbi videóban, hogy a sussexi pár valóban ki akart lépni az egészből, és sok jel volt arra is, hogy romlanak a családi viszonyok, Meghanék pedig ki lettek zárva a család valóban egymást támogató tagjainak köréből.  

Meghan szerint "lélekölő volt" a királyi család szabályai szerint élni

Meghan egy közeli barátja arról számolt be a Daily Mailnek - amely egyike a Meghant folyamatosan támadó lapoknak, de ezúttal egész korrekt írást tettek közzé - , hogy a hercegnő szerint a királyi család berkein belül nem lehetett igazán önmaga. Meghan úgy érezte, beszorítják valamibe, ami nem a sajátja, ezzel megölik az egyéniségét, boldogtalannak érezte magát, nem aludt jól, és pánikrohamai is voltak, ha a jövőre gondolt. Ráadásul nem akarta, hogy Archie "mérgező" közegben nőjön fel, és azt sem, hogy fia megérezze a benne rejlő feszültséget és stresszt. Archie születése tehát méginkább afelé lökte őket, hogy nyugodtabb, kevésbé a kamerák előtt zajló életet éljenek. 

Voir cette publication sur Instagram

Une publication partagée par The Duke and Duchess of Sussex (@sussexroyal) le

Meghannek valószínűleg kevés volt a glamúr is 

Mint ahogyan arról Tina Brown szakértő is beszámolt a fentebb beágyazott videóban, Harryéknek idén 200 hivatalos kötelezettségük lett volna, mégpedig olyanok, amelyek Brown szerint Meghan számára nem túl kecsegtetőek: tipikus protokollesemények, amelyekben nincs sok "glamúr". A szakértő úgy véli, Meghan valószínűleg úgy érezte, ő elpazarlódik ebben. Szerinte egyébként a királynő "kétségbeesetten igyekszik egy ajtót nyitva hagyni Harry-nek" arra az esetre, ha mégis meggondolják magukat. Hiszen - érvelt - Harry a második legnépszerűbb tagja a királyi családnak, akire sokan felnéznek, harcolt Afganisztánban, fiatal, jó kiállású, Meghan pedig vonzó nő, és szintén hozott magával egy kis csillogást a királyi családba, márpedig egy párt alkotva nagyon "hasznosak" voltak a monarchia számára, meg tudták szólítani a fiatalokat is.  

Voir cette publication sur Instagram

Une publication partagée par TheAmericanDuchess (@the_american_duchess) le

Az ET Canada tévéműsor egyik műsorvezetője,  Roz Weston hasonlóan vélekedett: szerinte Meghan, mivel Hollywoodból jött, hozzászokott ahhoz, hogy a hírnévvel vacak dolgok is járnak, mint például a nagy figyelem, a paparazzo-fotók, ugyanakkor hatalmas előnyökkel is jár. A királyi család tagjaként azonban a hírnév "minden brutalitásán" át kellett mennie, a dolog "áldozat" részén, előnyök azonban nem jártak vele.  

Az érem másik oldala

Azok mellett, akik elfogadják a fenti érveket a pár döntésének indítékaként, természetesen éppen elegen vannak  olyanok is, akik egészen másképp látják a dolgokat. Arthur Edwards, a Sun legendás fotóriportere, aki egyben Károly herceg barátja is, Sun Online-nak tett nyilatkozata nagyon jól összefoglalja, mit gondolnak, akiknek nem szimpatikus Meghanék döntése.    

A fotóriporter nem tagadja - mint ahogyan más sem -, hogy szétszedte őket a sajtó. A pár lépését ellenzők azonban úgy látják, hogy nem csak velük bánt rondán a brit bulvármédia, hanem anno Dianával és Katalinnal is, és azt is tagadják, hogy a cikkeknek rasszista felhangja lenne.  

Edwards azt mondja az interjúban, szerinte Harry nem azóta boldog, amióta más irányt vett az élete, hanem éppen hogy azóta változott meg: a régen kedves és viccelődő herceg számára szerencsétlennek, boldogtalannak tűnik mostanában. A veterán újságíró úgy emlékszik, korábban élvezet volt vele dolgozni, mindig bolondozott valakivel, és ezekről a pillanatokról jó fényképeket lehetett készíteni, de a szeptemberi afrikai turnén például morcosnak látta. Míg régebben meghívta a fotósokat egy pohár sörre egy hosszú nap végén, Dél-Afrikában ehelyett azt jelentette be nekik, hogy néhányuk alkalmazóját beperli - panaszolja Edwards.

(Azt tudni kell Edwardsról, hogy egyike volt azoknak a fotósoknak, akik anno Dianáról lesifotókat készítettek, bár ő még a rendesebbek közé tartozott, lásd korábbi posztomat)

Arra, hogy Harry feleslegesnek érezte magát a királyi családban, ezért lépett le, azt reagálta, hogy a sussexi herceg feladata az lenne, hogy támogassa a bátyját, és "ne foglalkozzon azzal, hogy ő felesleges." Harry azt hiszi, nem fontos - folytatja -, miközben nagyon is az. (Egyébként ezzel én is egyetértek, hiszen rengeteg hivatalos kötelezettséget kell teljesítenie a királyi családnak, II. Erzsébet ritkán jelenik meg már a nyilvánosság előtt, ezért áthárultak feladatai a család fiatalabb tagjaira. Például azt a 200 kötelezettséget, ami Harryékre várt volna idén, szét kell dobni a családtagok között... A helyükben én sem lennék boldog.) 

Edwards szerint ráadásul az sem igaz, hogy a család magára hagyta volna a sussexi párt: amikor például Meghan édesapja nem tudott megjelenni az esküvőn egészségügyi okokra hivatkozva, Károly herceg "beugrott" a helyére, és igen kedves gesztust téve, elkísérte egy darabon Meghant az oltár felé vezető úton. 

Voir cette publication sur Instagram

Une publication partagée par Clarence House (@clarencehouse) le

Egyébként van igazság Edwards szavaiban is - tény, hogy Meghan bizonyos szempontból több támogatást kapott, mint bármelyik korábbi menyasszony, aki beházasodott a királyi családba: például már akkor meghívták Sandringhambe karácsonyozni, amikor még csak jegyben jártak Harry-vel, Katalinnak pedig ki kellett várnia nyolc évet, a házasságukat, hogy ez megtörténjen. Az már más kérdés, hogy később mennyi további támogatást kapott, illetve az, hogy mennyire "fair" elvárni Vilmoséktól, akik három gyereket nevelnek, hogy elősegítsék Meghan beilleszkedését.

Edwards szerint az adta meg a végső lökést a párnak az elhatározáshoz, hogy Meghan hathetes téli szünetük alatt Kanadában találkozott a volt ügynökével, barátaival, akik "felvilágosították", milyen pénzkereseti lehetőségeik lennének, ha vállalhatnának állást. A fotóriporter hozzáteszi: úgy véli, meg fogják bánni egy éven belül ezt a döntést, és Harry-nek hiányozni fog a családja. 

A brit közvélemény talán azon háborog egyébként a legjobban, hogy mi lesz a sorsa a több millió fontért felújított Frogmore Cottage-nak, amely a windsori kastélyhoz tartozó birtokon található, és amelyet úgy alakítottak ki - mint írják - az "adófizetők pénzén", hogy az Meghan és Harry minden igényének megfeleljen. Egyébként csütörtökön érkezett a hír, hogy a házhoz tartozó személyzet egy része- a házvezető és a takarító - máris új munkakört kapott a királynő háztartásán belül. 

Ezen kívül talán csak amiatt szidják még jobban a párt, hogy "cserbenhagyják" a királynőt, Károly herceget és Vilmosékat is Kanadába költözésükkel. 

Amit én gondolok: Meghan feltűnése a királyi családban sokat jelentett a multikulturális hátterű embereknek, köztük nekem 

Én személy szerint sajnálom a döntést. Szigorúan szubjektív szempontjaimból nézve: szerettem volna, ha maradnak, mert habár mindent kedvelek, ami a brit monarchiával, a hagyományaival, a történelmével kapcsolatos, (viszonylag) fiatal emberként Harry-n és főleg Meghanen keresztül igazán tudtam kapcsolódni az egészhez, és szerintem nem csak én vagyok így ezzel.

Vilmos és Katalin tiszteletreméltó, és szerintem Károly meg Kamilla is "jófejek", már ha illik ilyet mondani. De nem villanyoznak fel közel sem annyira, mint Meghan és Harry. Egyrészt Meghanben és bennem több közös vonás is van (nem ér röhögni): azonos korúak vagyunk, én is félvér vagyok (tényleg), és szeretek jó ügyeket támogatni. Már évek óta figyeltem a királyi családdal kapcsolatos híreket, és gyerekkorom óta foglalkozom Európa koronás főinek élettörténeteivel, de amikor Meghan megjelent a színen, akkor tényleg végképp belebolondultam a témába.

Számomra nagyon sokat jelentett, hogy az általam igen szeretett brit királyi családban megjelent egy olyan személy, akinek a révén még sokkal jobban tudtam lelkesedni, várni az eseményeket, amelyeken a sussexi pár megjelent. Ezt lehet, hogy nehéz annak megértenie, akinek nem kellett gyerekkora óta rasszista kommenteket elszenvednie az utcán, az iskolában, a randevúkon, stb... 

Vilmos és Katalin házasságkötését anno élőben kommentáltam egy nagy magyarországi lap online felületén (Meghanék házasságát pedig egy tévében), és akkor felvetette a főnököm, hogy vajon mit szólna a királyi család, ha egy félvér nő, mint én, beházasodna közéjük. Akkor (2011-ben) én erre azt válaszoltam, hogy szerintem már azon is kiakadnának, hogy magyar vagyok. Mindenesetre egyikünk sem tudta volna akkor elképzelni, hogy megtörténhet olyan, hogy bejut a brit királyi családba valaki, aki nem egy igazi "Angol Rózsa". És megtörtént, számomra ebben állt a tündérmese része. És biztos vagyok benne, hogy hasonlóan érez világszerte több százezer hasonló hátterű nő, mint én. 

Harry és Meghan friss színt, erőt, lazaságot hoztak a néha avíttas intézménybe, és ez nem csak az én érzésem szerint volt így, hanem felmérések szerint is kifejezetten jót tettek a Korona megítélésének és népszerűségének. Ráadásul a brexit körüli káoszban és megosztottságban a királyi család képviseli az egységet, a kapcsolatot az Egyesült Királyságban élők között.

Voir cette publication sur Instagram

Une publication partagée par The Duke and Duchess of Sussex (@sussexroyal) le

Ugyanakkor ha a saját szempontjaikat nézzük, tökéletesen érthető a döntésük. Én sajnálni fogom, hogy mostantól kevesebb kép, felvétel készül majd róluk, miközben például jótékonysági intézményekbe látogatnak, és hogy kihagyták azt a lehetőséget, hogy az ő hatásukra kicsit talán átformálódjon az intézmény, de azok alapján, amiket végigéltek, nem csodálkozom. Vannak olyanok, akik azt mondják, hogy "dehát nem volt rossz dolguk, mindent megkaptak, mit akartak még?" szerintem viszont nincs jogunk megmondani más embereknek, hogy hogyan legyenek boldogok. Vajon lehet-e bírálni őket olyan érvekkel, hogy "dehát nem erről volt szó", meg hogy "cserbenhagyták a királynőt", amikor ennyire kikészültek az utóbbi évektől lelkileg? Ráadásul azt a legmesszebbmenőkig meg tudom érteni, hogy ha valakinek gyereke születik, akkor már nem is feltétlenül a saját szempontjai alapján hozza meg a döntéseit, hanem a csemetéjére gondolva.

Egyébként nem is értem az olyanokat, mint Arthur Edwards és Piers Morgan (Meghan egyik legvehemensebb bírálója, televíziós személyiség), akik azzal jönnek, hogy "kár, hogy Harry már nem az a mindenkivel bolondozó, fotósokkal söröző srác, aki volt", és még néhány hasonló korú férfit, akik olyanokat mondanak különböző brit tévéműsorokban, mint "az volt az igazi Harry, aki Las Vegasban meztelenül bulizott" , szóval nem is értem, mit szeretnének? Nekem úgy tűnik, ezek a vén füttyök (már elnézést) azt akarják, hogy Harry örökre egy éretlen gyerek maradjon, bulizzon, legyenek barátnői, de lehetőleg semmi komoly, és üljön Vilmos meg Katalin "szoknyáján" egész életében, mint valami nagyra nőtt csecsemő, mint a jófej nagybácsi, akit mindenki szeret. Körülbelül mint Joey a Jóbarátokban. Szerintem tökéletesen természetes és normális folyamat, ha egy férfi leszámol a bulizós életmóddal, amit már amúgy sem élvezett, normális párkapcsolatot alakít ki, családot alapít, és felelős, érett döntéseket hoz. 

Voir cette publication sur Instagram

Une publication partagée par Prince Harry Now (@princeharrynow) le

Egyébként a Newsnightban felemlegették, hogy amúgy is ez a trend a királyi családok körében, hogy "karcsúsítják" magukat, és habár számítottak rájuk, de nincs alkotmányos jelentősége annak, hogy Harry és felesége visszalépnek. Kate Williams történész pedig arról beszél a műsorban, hogy számára a megoldás, amit kitaláltak, ez a félig bent-félig kint szerep egyáltalán nem tűnik elképzelhetetlennek, és az, hogy nem volt még ilyen korábban, nem azt jelenti, hogy ne lehetne sikerre vinni a dolgot. (Frissítés! Ez a poszt éppen azelőtt élesedett szombat este, hogy megkaptam a hírt: lemondanak HRH-címük használatáról, és nem képviselhetik többé a királynőt hivatalos eseményeken, tehát a "félmegoldást" nem engedélyezték nekik) 

Miért így jelentették be a döntésüket?

Az is a napokban derült ki, hogy nem szándékosan ezen a szerencsétlen módon hozták nyilvánosságra a döntésüket, hanem amiatt cselekedtek így, hogy a Sun nevű bulvárlapnak valaki kiszivárogtatta, hogy zajlanak megbeszélések a pár jövőjéről, és újságcikket akartak róla megjelentetni. Ezt megelőzendő hozták inkább saját maguk nyilvánosságra terveiket - ez mondjuk szerintem érthető, hiszen annál, hogy ők posztolnak róla, már csak az lett volna rosszabb, ha II. Erzsébet egy reggeli újság címlapján olvassa. Így is meglepte a családot, mert mindössze 10 perccel előbb kapott arról az uralkodó, valamint Károly és Vilmos irodája egy e-mailt, mi fog történni. 

Voir cette publication sur Instagram

Une publication partagée par The Duke and Duchess of Sussex (@sussexroyal) le

Milyen munkákat vállalhatnak? 

Több királyi szakértő szerint is Michelle Obama lebeg Meghan szeme előtt, mint inspiráció (aki, amióta kiköltöztek a Fehér Házból, beszédeket tart, jótékonykodik, és könyvet is megjelentetett), és már azt is rebesgetik, hogy akár Oprah Winfrey-vel, az amerikai televíziózás koronázatlan királynőjével is együttműködhet valamilyen formában a hercegnő.

A People magazin szakértője, Erin Hill úgy véli, Meghan nem fog visszatérni a színészkedéshez, de azt el tudja képzelni, hogy rendezésre vagy producerkedésre adja a fejét. Királyi szakértők szerint a pár megjelentethet könyveket, nem leleplező jellegűeket, de arról igen, milyen az élet a palotában, nyilvános beszédeket tarthat, illetve különböző márkákkal is együttműködhetnek. A brit sajtó már arról ír, hogy Meghan, aki jóban van a Givenchy jelenlegi vezető tervezőjével, Clare Waight Kellerrel, esetleg összefoghat vele egy jövedelmező üzlet érdekében. 

Az természetesen csupán élcelődés, és remek reklámfogás volt a Burger King részéről, hogy állást, illetve papírkoronát ajánlották fel a hercegi párnak... Az viszont nem kacsa volt, hogy Meghan szinkronszerepet vállalt a Disney-nél, és honoráriumát egy olyan szervezetnek, az Elephants Without Bordersnek ajánlotta fel, amely az orvvadászoktól védi az elefántokat. A hír a múlt héten szivárgott ki. 

Becslések szerint egyébként Meghan színészkedés során szerzett magánvagyona ötmillió dollár, Harryé pedig 25-40 millió dollár között mozog. A herceg ennek nagy részét édesanyjától, az elhunyt Diana hercegnőtől örökölte. Tehát akkor sem halnak éhen, ha innentől kezdve nem keresnek semmit, csak jótékonykodásra szánják bevételeiket.

A jelenlegi információk szerint habár a pár lemondott arról az apanázsról, amelyet az uralkodói alapból (Sovereign Grantből) kaptak eddig, és ezt nem is tehették volna másként, hiszen az csak annak jár, aki a királyi család aktív, dolgozó tagja, Károly herceg viszont valószínűleg tovább támogatja őket anyagilag a cornwall-i hercegségből származó jövedelméből.  

Mindeközben Kanadában...

Az már biztosnak tűnik, hogy Kanadában fognak élni, mint ahogyan az II. Erzsébet királynő kivételes, személyes hangvételű közleményéből is kiderült.  Azon belül nem tudni, hol, de ha most tippelnem kéne, akkor azt mondanám, hogy a festői szépségű Vancouver-szigeten is lenne rezidenciájuk, ahol az ünnepeket töltötték egy hatalmas, több millió dolláros villában, valamint a Meghan által jól ismert és szeretett Torontóban is berendezkednének.

Meghan egyik legjobb barátnője a Torontóban élő Jessica Mulroney, Justin Trudeau feleségének stylistja: 

Voir cette publication sur Instagram

Une publication partagée par Telegraph Royal Family (@telegraphroyals) le

Mint ahogyan az az ITV This Morning című adásában egy helyi újságírótól, Jason Pierstől elhangzott: a Vancouver-szigeten kevesen élnek, a természet csodálatos, sok az organikus ételbolt - ami Meghan számára fontos - az itt lakók pedig igen lazák, márpedig ez, azok alapján, amilyen fotók itt készültek mostanában Meghanről, felszabadítólag hat rá.

Meghan és Harry a festői, Brit Kolumbia tartományhoz tartozó Vancouver-szigetet választották új otthonuknak

Voir cette publication sur Instagram

Une publication partagée par @macframalama le

 

Eddig két alkalommal sikerült lencsevégre kapni a sussexi hercegnőt a fotósoknak, amióta visszautazott Kanadába: először kedden, egy héttel a nagy bejelentés után, amikor éppen egy kisrepülőgép fedélzetére szállt, hogy Vancouverbe utazzon, majd a repülőtéren pénteken. A keddi fotókon az látszik, hogy Meghan nagy, zöld parkát visel, hótaposót, és egy kifejezetten méretes táskát. Mintha visszatért volna ahhoz a stílushoz, amelyben akkor öltözködött, mielőtt Harry herceg jegyese lett, de lehet, hogy csak a zord időjárás tehető felelőssé a laza, sportos szettért. Mindenesetre az jól kivehető, hogy igen felszabadultan mosolyog. Nekem a táskáról is eszembe jutott valami, méghozzá az, hogy köztudott: a királynő nem szereti a nagy táskákat, és megkérte a család reprezentáló nőtagjait, hogy lehetőleg kis táskákat viseljenek, amelyek sikkesebbek. Természetesen jelen körülmények között a hasonló kéréseket Meghan vígan figyelmen kívül hagyhatja...  

Voir cette publication sur Instagram

Une publication partagée par Meghan & Harry News (@meghan_harry_news) le

Egyébként ez alkalommal két nőjogi szervezetet látogatott meg: a Downtown Eastside Women's Centre-t, amely egyike Kanada legnagyobb nőknek szóló menedékházának, ahol körülbelül egy órát töltött. Az itt készült képeken Meghanen az a pulcsi látható a brit sajtó szerint, amelyet a Suits - Brilliáns elmék- egy jelenetében viselt.

 

Voir cette publication sur Instagram

Une publication partagée par Meghan & Harry News (@meghan_harry_news) le

Ezután a Justice for Girls nevű szervezetet is meglátogatta, amely tinédzserkorú lányoknak nyújt segítséget, itt egy olyan beszélgetésen vett részt, ami a klímaváltozásról és az őslakosok jogairól szólt.

Voir cette publication sur Instagram

Une publication partagée par The Sussex Family (@fanpage.sussexroyal) le

 

A sussexi hercegnőt azóta pénteken látták újra, amikor egy barátnőjéért, Heather Dorakért ment a vancouveri repülőtérre. Ekkor is elég lazára vette a figurát: kötött sapkát viselt, amit Londonban valószínűleg sosem tehetett volna. 

Voir cette publication sur Instagram

Une publication partagée par TwinsofRoyalTea (@twinsofroyaltea) le

 

A fentebb említett műsorban nyilatkozó Jason Piers azt állította, hogy Kanada azon részén, amelyet a pár átmeneti lakhelyéül választott, nincsenek paparazzók, a helyi média pedig nem olyan agresszív, mint a brit, és a kanadaiak örülnek annak, hogy a pár hozzájuk költözik. Az viszont kérdéses, ez meddig marad így. Valószínűleg itt sem lesz nyugtuk egy idő után a sajtótól, és mint azt ahogyan Tina Brown említette a fentebb beágyazott videóban: nagyon nehéz a helyzetük, mert hiába szeretnének elbújni az újságírók elől, de ha valóban oda akarnak állni jó ügyek mellé, akkor azokkal fotózás is jár. 

A kanadai sajtóban folyamatosan arról van szó, hogy mennyire szívesen látják őket az ott élők - kivéve a Globe and Mail cikkét, amelyben azt pedzegették, hogy azért működik jól az, hogy Kanada a Nemzetközösség tagja, mert a királyi család tagjai csak odalátogatnak, de nem élnek ott - , de szeretnék tudni, vajon az adófizetők pénzéből fogják-e biztosítani Sussexék biztonságát. 

Márpedig Harryék, még ha egy bizonyos idő elteltével teljesen ki is lépnek a család bármilyen szinten is dolgozó tagjai közül, mindig biztosítandó személyek lesznek. Mint ahogyan arra Simon Morgan, a királyi család volt biztonsági embere rámutatott egy tévéműsorban, Harry herceg akármennyire is visszalép királyi kötelezettségeitől, egy jövendőbeli király fia, illetve ha a távolibb jövőt nézzük, öccse lesz. "Márpedig ez a fenyegetés soha nem fog elmúlni"- szögezte le. 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/api/trackback/id/tr2215413310

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

PeniValdes · http://asikerutjain.blog.hu/ 2020.01.19. 09:42:10

énszerintem
a média támadása: tény és való, hogy már a kezdetektől volt ez a "nem rossz, de tényleg nem volt jobb?" üzenet Meghan felé, másrészt meg sajnos ott volt, van a családjával való nem éppen felhőtlen viszonya, és nem is a felhőtlenség az ami miatt ennyire rászálhattak a témára, sokkal inkább az, hogy tele van fehér foltokkal...én most a Morton Meghan Markle-rol szóló könyvére gondolok, ami egy abszolút támogató hangvételü mű....de valahogy mégis ott vannak benne azok a foltok..hgogy a nővérével sosem volt igazán jóban, ott az ok elég tiszta...de az apjával való viszonya az kissé foltos...hogy miért van az ami, meg hát különben is elvégre ő fizette az iskoláit, és a stb. meg ott van a válása is, a könyvben Meghan egy gyerekkori régi barátnője mond olyasmit, hogy amikor Meghan és Trevor )azt hiszem eez volt a férj neve elválnak, akkor mindkettővel beszélt, és azután nem bírt többé Meghanre nézni...és ezek azok a foltok, amikre szerintem sajnos nem sajnos de rá tudtak szállni..hogy lám lám a régi ismerós is ezt mondja...meg lám lám...
a többit később

nofret 2020.01.19. 12:04:44

@PeniValdes: Igen, tényleg nem makulátlan a múltja, voltak benne konfliktusok, de ilyenkor mindig arra gondolok, hogy kinek nem? Szerintem rólam sem mondana szépet a volt vőlegényem, akivel felbontottam az eljegyzést anno, és lehet, hogy az a barátnőm sem, akinek tetszett egy srác egy időben, aztán annak a srácnak meg én tetszettem, és ezen ő egy életre és halálosan megsértődött.

Mások meg áradoznak Meghanről, hogy milyen jószívű, milyen kedves, valódi barát, stb... senki nem tudja a teljes igazságot. Szerintem rengeteg megbántott hiúság, féltékenység, irigység, stb... vehető ki azoknak a szavaiból, akik negatívan nyilatkoznak róla. Ettől függetlenül lehet, hogy valóban voltak nem túl szép húzásai a rokonaival, apjával kapcsolatban, de egyelőre még nem győzött meg engem erről a nővére és az apja viselkedése, akik elég gázok szerintem.

kolompar lole 1116 2020.01.19. 16:36:27

Őket nem hozza haza a "gyere haza fiatal" program? :D

kolompar lole 1116 2020.01.19. 16:49:20

"A sajtó támadásai mellett ráadásul Harry egy idő után feleslegesnek is érezte magát, hiszen jelenleg hárman is állnak sorba a trónért: Károly, Vilmos és György herceg, és úgy vélte, neki ebben az egészben nem jut túl nagy szerep, marginalizálódik feleségével együtt."

Ezt jól érezte, a gyertyatartói poszt meg nem túl vonzó szakmailag. Persze nyilván minden csövi el tudna unatzkozni a luxusban a híd lába helyett, de Harry nem erről a szintről indul, neki enélkül is meglesz a betevő falat. Egyszerűen csak egy üres címért kéne végigunatkoznia az életét ahelyett hogy azt csinálhatna amit akar. Jól döntött.

kolompar lole 1116 2020.01.19. 17:07:32

"Például azt a 200 kötelezettséget, ami Harryékre várt volna idén, szét kell dobni a családtagok között... A helyükben én sem lennék boldog."

Ígyjárás. :) Talán jobban meg kéne becsülni a háttérembereket, ha már ennyire fontosak. Egy Bud Spencer film se lenne olyan vicces Ricardo Pizzuti vagy "Anulu" nélkül, Bujtor szinkronjáról nem is beszélve (pl. németül hallgatva nagyon tré, egyszerűen a hanghordozás is más, nem csak annyi hogy nem értem mit makog). A megbecsülés alatt nem a pénzt értem, azt nyilván kaptak eleget, hanem hogy mellékesen ők is jól érezzék magukat a szerepben, ne csak kötelesség legyen kötelesség hátán. Ehhez leginkább meg kell reformálni a királyság intézményét, mert sok dolog, pl. a munkavállalás egyszerűen tiltott számukra, tehát hiába szeretne valamit melózni, saját lábon (is) állni, egyszerűen tilos. Kivéve ha lemond, mint most. Az udvar nem becsülte a kicsit, nem érdemli a nagyot. Ahogy pedagógus és orvos béremelés is csak akkor lesz ha megtapasztalják a döntéshozók a hiányukat, úgy itt is csak akkor lesz változás, ha elég kényelmetlenül érinti őket az a +200 integetős reprezentáció. Ez szükséges a reformhoz, tehát jó hogy megtapasztalják.

kolompar lole 1116 2020.01.19. 17:15:05

"Meghan hathetes téli szünetük alatt Kanadában találkozott a volt ügynökével, barátaival, akik "felvilágosították", milyen pénzkereseti lehetőségeik lennének, ha vállalhatnának állást."

Tehát csövezni nem fognak ha teljesen elzárják a pénzcsapot se. Ez várható volt.

"A fotóriporter hozzáteszi: úgy véli, meg fogják bánni egy éven belül ezt a döntést, és Harry-nek hiányozni fog a családja."

Kérdés mennyire. Egyáltalán mennyire hasonlít egy mi fogalmaink szerinti családhoz egy uralkodói család? Régebben pl. dajkák nevelték őket, nem volt puszi-puszi, meg "gyere ide kissfiam hadd öleljelek meg", egyszerűen csak trónörökösök voltak. Ezért aztán szívbaj nélkül szúrták hátba az apjukat hogy hamarabb pörögjön már az a korona. :) Ez mondjuk a 21. században biztos nem játszik, de amilyen merevek ezek a képernyőn, hát nemtom azon kívül mennyire modellszülők.

kolompar lole 1116 2020.01.19. 17:35:16

"Az már biztosnak tűnik, hogy Kanadában fognak élni"

Mennyire?
www.blikk.hu/sztarvilag/sztarsztorik/megxit-kanada-harry-herceget-es-meghan-markle-globe-and-mail-ujsag-cikk/1m0d857

Azt mondjuk nem értem mi az hogy "nem lehet az otthonuk", meg hogy mi alapján akarja ezt egy újság megszabni. Mit szólna ha őt is kirakná egy indián tanács, mert illegálisok?

kolompar lole 1116 2020.01.19. 18:08:44

"de szeretnék tudni, vajon az adófizetők pénzéből fogják-e biztosítani Sussexék biztonságát"

Nem telik rá? Nemá...

PeniValdes · http://asikerutjain.blog.hu/ 2020.01.19. 19:22:04

@nofret: igen, csak ez remek téma tud lenni, amin csámcsoghatnak

nofret 2020.01.19. 22:52:06

@kolompar lole 1116: Az újság azt írja abban a cikkben, amit a posztban is feltüntettem, hogy elvi okokból nem akarja Kanada, hogy ott éljen a pár: "The Canadian monarchy is virtual; it neither rules nor resides. Our royals don’t live here. They reign from a distance" Máshol meg arról olvasni, hogy mindenki örül nekik, beleértve Justin Trudeau-t. A háttéremberes hasonlatban van valami, bár hosszú távon valószínűleg az sem segített volna, ha mindent megtesznek a maradásukért, Meghan stílusa annyira elütött az elvártaktól + Harry is menni akart.

kolompar lole 1116 2020.01.19. 23:30:10

@nofret: De ezek épp kilépnek belőle, tehát csak exroyalok. :)

nofret 2020.01.19. 23:56:10

@kolompar lole 1116: Igen, ez tegnap este derült ki, de amikor a cikk született a kanadai újságban, még ezt nem lehetett tudni...

Bambano 2020.01.19. 23:59:09

pontosítani kellene a cikket: Meghan nem hercegnő. eredetileg is csak hercegné volt, most meg exhercegné.

másrészt: én pl. nem is tudtam, hogy meghan félvér. tényleg az? boxos képű, mint én, ebben én nem láttam semmi problémát, ettől akár még jó csaj is lehetne, mint pl. Salma Hayek vagy sorolhatnám hosszasan.

meghannel az a baj, hogy jól láthatóan aranyásó és akarnok is. berobbant egy évezredes brit hagyományokkal élő családba és azt hitte, majd fújhatja a passzátszelet? bözsiről egy az egyben lepattant és jól is tette. meghan tudhatta volna, hogy mivel jár ez az egész, minek erőltette harry elcsábítását, ha nem kell a körítés? lopott egy kis hírnevet a királyi háztól, amit majd pénzre válthat?

gondolom azért mennek Kanadába, mert formálisan Kanada még a brit birodalom része. tehát ott is bözsi a királynő.

VT Man 2020.01.20. 01:17:15

@Bambano:
"másrészt: én pl. nem is tudtam, hogy meghan félvér. tényleg az?"

Apja mexikói, az anyja afrikai felmenõkkel rendelkezik.

Azaz az angoloknak ironikusan két anno leigázott, rabszolga, anno kb. "állatnak" tekintett nép leszármazotta került be a királyi házba.

Bambano 2020.01.20. 03:13:12

@VT Man: amely királyi ház egyébként német :)

kolompar lole 1116 2020.01.20. 05:54:26

@MAXVAL bircaman közíró: Te egy igazi bennfentes lehetsz... Erre a hsz-re is a pártközpontban utasítottak?

kolompar lole 1116 2020.01.20. 06:33:35

@VT Man: Rájuk fér már a vérfrissítés, eléggé a belterjesség jeleit mutatják. Egyenes következménye a megmagyarázhatatlan agybajnak a Brexit, pl.

Nietzsche. 2020.01.20. 06:34:32

A saját szempontjukból jó döntést hoztak: a trónra Harry -nek nem volt esélye, igy egy reprezentálással teli életet adtak fel egy önmegvalósitásra esélyesért. Egyetlen megfontolandó szempont (a mérleg másik serpenyője): kisebb hatalommal és befolyással kevesebbet is tehetnek az általuk kedvelt ügyekért.

Nietzsche. 2020.01.20. 06:36:01

@MAXVAL bircaman közíró: ... csak épp a főnökeid. Mondjuk az FSZB kommunikációs osztályán. :)))

Bambano 2020.01.20. 07:02:21

@Nietzsche.: ezt a döntést hogy nem sikerült meghoznia harrynak sokkal korábban? miért pont akkor esett le nála a tantusz, mikor elvette az aranyásót?

apro_marosan_petergabor 2020.01.20. 08:12:59

A felkapaszkodott hollywoodi proli Meghannak nem voltak korábban elképzelései arról, hogy a hercegi létezés kötelezettségekkel jár (honnan is lettek volna, fegyelmet sosem tanult a libero világban). Azt hitte, az csak divatbemutató. Erre még rátett egy lapáttal a "nyájas" sajtó.
A herceg meg könnyedén kiugrott, nőügyekben elég gyenge a királyi család VIII. Henrik óta, rendes tenyészbika ternmészetükből következik ez, rohannak mindig a nő után - így követte VIII. Eduárd példáját (ő egy férjes asszonykedvéért lépett le..., s a nő kedvéért dobta a királyságát) - ennyire egyszerü ez.

Serény Vélemény 2020.01.20. 08:22:07

Jó dolgukban, már azt sem tudják, hogy mit csináljanak.
EZ a Meghan egy "felkapaszkodott hollywoodi proli ". Ennyi. És látszik rajta. Se nem szép, se nem fiatal, se semmilyen olyan tulajdonsága nincs, amit egy brit alattvaló szeretni tudna benne. És még feminista is.

Serény Vélemény 2020.01.20. 08:23:44

Ja, és még műanyag nő is. Egyszerűen látszik rajta a minden pillanatában a mesterkéltség.

VictoriaBC 2020.01.20. 09:01:52

En abban a varosban lakom - Victoriaban - ahol az unnepeket toltottek. 25-en a belvarosban setalgattak, senki nem rohanta meg oket, senki nem ugralt korulottuk, setalgattak, mint barki. Lattam, arra jartam en is epp. Szamitunk arra, hogy nemikepp megno a turizmus, sajnos, de az itt lakokat a legkevesbe sem hozza lazba az, hogy ide koltoznek kis paradicsomunkba.

nofret 2020.01.20. 10:06:02

@Nietzsche.: Én is gondoltam erre, hogy ezáltal nem lesz akkor hatásuk, mint a királyi család tagjaiként, bár ennek éppen az ellenkezőjét mutatja Diana története. Valószínűleg így sem fognak eltűnni a süllyesztőben.

nofret 2020.01.20. 10:10:39

@VictoriaBC: De komoly :) Kicsit irigyellek! Már csak azért is, mert csodaszép helyen élsz.
Több helyen is ezt olvastam, hogy egy nagy társasággal mentek ide-oda, és senki nem rohanta meg őket, ezek alapján jól választották meg a helyszínt. Viszont tényleg lehet, hogy idővel majd odatelepül néhány paparazzo, bár biztos nem annyi, mintha egy nagyvárosban élnének. Több magyar is él a környéken vagy nem jellemző?

nofret 2020.01.20. 10:12:25

@Serény Vélemény: Szerintem nagyon szép Meghan, és azért egy 38 éves nőt "nem fiatalnak" nevezni kissé túlzás. A feminizmussal mi is a gond?

nofret 2020.01.20. 10:15:17

@apro_marosan_petergabor: Az fel sem merül, hogy először Meghan hozott áldozatot? Otthagyta az otthonát, a jövedelmező karrierjét, leálította a blogját, ami rendkívül népszerű volt Észak-Amerikában, leállította az instagram-oldalát, feladta a jótékonysági szervezetekben betöltött szerepét, otthagyta az édesanyját, hogy Harry-vel lehessen, erre jól szétszedték, megalázták, stb... most pedig, amikor a férj hoz áldozatot a kapcsolat érdekében, Meghan a szemét szuka. Pöttyet igazságtalan.

nofret 2020.01.20. 10:20:39

@Bambano: Meghan nem hercegné, mert nem Harry herceg eredeti címéről ismert, tehát nem Princess Harry of Wales, hanem Duchess of Sussex, amely címét házasságakor kapta a királynőtől. Ekkor kapta Harry is a Duke of Sussex címet. Tehát leegyszerűsítve: herceg és hercegnő lettek. Ez a "né"-zés amúgyis egy szánalmas dolog, olyan, mintha egy nőt csak a férjétől való viszonyban lehetne meghatározni, mintha még mindig 19. században élnénk.

A címeiket megtartották, tehát nem exhercegnő. Meghan édesanyja a fekete közösséghez tartozik. Azért mennek Kanadába, mert Meghan ott élt 7 évig, szereti azt az országot és a Nemzetközösség része. Utoljára válaszoltam olyan kommentre, amin egy félvér nőt "boxos képűnek " neveztek.

nofret 2020.01.20. 10:28:09

@VT Man: Ezt a mexikói felmenőket honnan vetted? Andrew Morton könyvében van: "A német és holland felmenőkkel rendelkező Markle család generációkon át Pennysilvaniában élt. ... És ami különösen figyelemreméltó, és én is megdöbbentem, amikor megtudtam anno: "Meghan nagymamájának a vérvonala kapcsolódik egyenes ágon a skót királyokhoz, illetve más európai uralkodóházakhoz.... Meghan a középkori III. Edward király 24. leszármazottja. Egy angol felmenője az apai nagyanyja volt Candale-i Annának, Magyarország és Bohémia királynőjének." Erre varrjatok gombot :) Nyilván távoli kapcsolatok ezek, de szerintem rendkívül érdekes.

consul 2020.01.20. 13:30:34

Az is lehet, hogy az egész cécó megrendezett és András hetceg podofil botrányáról tereli el a figyelmet...
Mégis mi különleges látnivaló van abban, hogy egy fiatal házaspár önálló életet él???

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2020.01.20. 14:41:43

Harry eljöhetne focizni a magyar NB I-be, ahol havi 3,3 millió forintot kereshetne. Abból Felcsúton szerényen, de boldogan eléldegélhetnének életük végéig. :)

apro_marosan_petergabor 2020.01.20. 15:56:10

@nofret:
Nemigen látom a szuka (nő) szót az írásomban, se a szemét(én maximum proliztam, mint ahogy az is - mert csak egy proli nem látja előre azt, hogy egy ilyen házasság mivel jár) jelzőt.
Ezeket te alkalamaztad, de akkor mire a kritika?

nofret 2020.01.20. 17:05:45

@apro_marosan_petergabor: Nem mondtam egy szóval sem, hogy ezeket a szavakat használtad, de kb ez volt a lényege. Ha nem, akkor elnézést, tévedtem veled kapcsolatban. Egyébként ha már szavakon lovagolunk, akkor VIII. Edward nem férjes asszony, hanem kétszeresen elvált nő kedvéért lépett le.

VT Man 2020.01.20. 17:37:35

@nofret:
Jogos, ez a mexikoi vonal valami felreertes a reszemrol.

Helyesen, Meghan apai - nagyapai vonalon német, korábbi nagyapai családnevük "Merckel" volt (ironikus modon - nem hasonlít valami híres német vezető családnevére?)
"The Markle (formerly spelled Merckel) family on his father's side is of Germanic stock from Alsace on the modern French–German border."

VT Man 2020.01.20. 17:45:10

Vannak itt még vicces dolgok: Meghan anyai oldali nagyszülei londiner és liftkezelő voltak egy "csak fehéreknek" hotelben.

"Doria Loyce Ragland (born September 2, 1956)[1][2][a] is the mother of Meghan, Duchess of Sussex"
"Ragland's maternal grandparents, James and Netty Arnold, worked as a bellhop and an elevator operator at the whites-only Hotel St. Regis on Euclid Avenue in Cleveland" (wikipedia)

Vaszilics Fedor Emánuel 2020.01.20. 18:01:31

„Szerintem nagyon szép Meghan, és azért egy 38 éves nőt "nem fiatalnak" nevezni kissé túlzás.”
Nem mondhatnám, egy 38 éves nő már nagymama is lehetne. Még csak nem is fiatal nagymama. Sőt, éppen az volna az egészséges – átvitt értelemben és szó szerint – mind a babák, mind az anyukák, mind a nagymamák, mind a társadalom szempontjából, ha 38 évesen már az unokájukat ringatnák a nők.

„A feminizmussal mi is a gond?”
Lexikonokat lehetne megtölteni a válasszal. Röviden: ugyanolyan gyűlöletre, kirekesztésre és lopásra épülő ideológia mint a nácizmus vagy a bolsevizmus.

„Egyébként ha már szavakon lovagolunk, akkor VIII. Edward nem férjes asszony, hanem kétszeresen elvált nő kedvéért lépett le.”
Először is mikor összejöttek még jogilag férjezett volt.
Másodszor hagyjuk már ezt a tündérmesét a szerelmes királyról aki a trónját is elhagyja az imádott nőért. Nem azért kellett lemondania mert a nő elvált volt (nyilván az sem emelte a renoméját) hanem mert elkötelezett és lelkes náci. Rendszeres vendége a náci nagykutyáknak és nem is titkolta Hitler-rajongását. Az MI6 szerint rendszeresen le is feküdt több náci vezetővel. Ezért mondatták le Edward-ot. Mert a felesége nemzetbiztonsági kockázatot jelentett.

Rómaikömény 2020.01.20. 18:50:14

@Bambano: tényleg egy megjátszos ellenszenves aranyásonak tűnik

VictoriaBC 2020.01.20. 18:50:24

@nofret: Edes harmasban voltak egy villaban nem tul messze tolunk, David Foster ajanlotta fel nekik.
Itt a szigeten kb 1000 magyar el, tobbnyire az 56-os soproni egyetem erdomernoki karanak menekultjei es az ok leszarmazottjaik. Victoriaban kb 500-an vagyunk magyarok.

VictoriaBC 2020.01.20. 18:52:05

@kolompar lole 1116: Nem biztos h ide koltoznek, persze, h nem biztos. Viszont vettek egy hazat itt a szigetunkon.

VictoriaBC 2020.01.20. 18:54:33

@MAXVAL bircaman közíró: Akkor irjal okosakat, mert balfaszsagot barki tud irni.

élhetetlen 2020.01.20. 19:05:20

@nofret: Néha túltolod! “Ez a "né"-zés amúgyis egy szánalmas dolog, olyan, mintha egy nőt csak a férjétől való viszonyban lehetne meghatározni, mintha még mindig 19. században élnénk.”. Hogyan is lehetett volna Meghan hercegnő, ha nem a férjével való viszony által? A 21. században is, adott közösségben, ahol a körzeti orvos feleségének senki sem tudja a nevét, mert megtartotta a lánykorit, ő a doktorné. A doktornő meg az, aki elvégezte az orvosit, és szakvizsgázott. Ez szánalmas? Az más dolog, hogy hercegnői címet lehet adományozni egy esküvő alkalmával, de, ha nem kapta volna, akkor csak hercegné lenne. Viszont egy feleségnek doktornő titulust nem lehet ajándékozni. Csak, hogy értsd a különbséget.

Che21 2020.01.20. 19:09:25

Ennyi sületlenséget összeirkálni.

A válasz egyszerű: James Hewitt.

A kakukkfiókát kipantitották a keráli családbú, mert kezdett túl népszerű lenni.

Mindenki jól járt, Harry a trónra már nem lehet veszélyes, cserébe élhet a félvér kislánnyal, mint hal a vízben, a prolik meg kaptak egy szép színjátékot, amin elcsámcsoghatnak hónapokig.

kolompar lole 1116 2020.01.20. 19:11:27

@Frady Endre: Lehet nem tud olyan jól csulázni a pályán, ami kizáró ok.

Hefe 2020.01.20. 19:26:10

inkabb oruljenek, hogy egy ilyen botranyos csaladtol kicsit is el tudjak magukat tavolitani.

kolompar lole 1116 2020.01.20. 19:27:03

@apro_marosan_petergabor: A proletár olyan csövi, aki csak a gyerekeivel (az utánuk kapott szavazatokkal) lehet a társadalom hasznára.

élhetetlen 2020.01.20. 19:29:42

@kolompar lole 1116: “Rájuk fér már a vérfrissítés, eléggé a belterjesség jeleit mutatják”. A 93 évesen még dolgozó, és hiba nélkül teljesítő királynőt, vagy Károlyt, vagy Vilmost látod degeneráltnak? Vagy csak írtál valami hülyeséget? A Brexit-et a királyi család kezdeményezte szerinted? Az ő agybajuk következménye? Tudod ezt még fokozni? Mert lenne még ötletem. A Vezúv is azért tör ki időnként, mert dühíti, hogy a brit uralkodó család belterjes és degenerált. Hogy tetszik?

élhetetlen 2020.01.20. 20:01:54

@Che21: “A válasz egyszerű: James Hewitt.”. Ennyi sületlenséget összeirkálni! “személyesen Fülöp herceg, a királynő férje rendelte el őrjöngve, hogy Harryn végezzenek DNS-vizsgálatot. Ez - legalábbis a Diana állításaira hivatkozó Simmons szerint - Harry 11 éves korában meg is történt, megnyugtatóan tisztázva, hogy az ifjú herceg nem a félrelépés "gyümölcse".” mult-kor.hu/ki-harry-herceg-edesapja-20141229. És hozzá: Egyébként Harry az apai nagyapjára hasonlít. femina.hu/vilagsztar/hasonmasok-a-kiralyi-csaladban/ . de a lényeg, hogy te tudod, ugye?

kolompar lole 1116 2020.01.20. 20:07:26

@Vaszilics Fedor Emánuel: "egy 38 éves nő már nagymama is lehetne"

Cigányoknál. De ő nem az.

kolompar lole 1116 2020.01.20. 20:10:18

@élhetetlen: 93 évesen pont annyira csattan ki az egészségtől mint Brezsnyev a Kreml integető kórusában. Lehet hogy még a kezüket is pálcikával kellett mozgatni bábjátékosoknak. Nem véletlenül kötelező a temetési ruha a famíliában.

nofret 2020.01.20. 21:35:20

@VT Man: Ez így igaz, az egyik őse, egy nő pedig Windsorban dolgozott cselédként ráadásul :)

nofret 2020.01.20. 21:41:37

@Vaszilics Fedor Emánuel: Tudod mit, igazad van végülis, egy 1884-es kiadású illemkönyvben olvasható: "Harminczéves korban egy nő külön háztartást kezdhet, ott saját tetszése szerint tehet-vehet. Látogatásokat fogadhat és viszonozhat. Ekkor már nem kell törődnie a megszólásokkal" El is áshatja magát (ezt már csak én fűzöm hozzá).

A VIII. Edwardról szóló részletbe nem tudok belekötni, igazad van, pont ezt mondtam a minap valakinek, hogy valószínűleg ott nem is a nő státuszával volt a legnagyobb gond, hanem azzal, amit írsz.

nofret 2020.01.20. 21:46:23

@VictoriaBC: Köszi a választ, nagyon érdekes :) Ezt írtam még szilveszterkor a szünidejükről: everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2019/12/31/meghan_es_harry_egy_orosz_uzletember_kanadai_luxusvillajaban_toltik_a_szilvesztert
Akkor én is téli pihenőn voltam, ezért pl a David Fosteres sztorira már nem jutott idő.
(Írhatok neked privátban üzenetet? Valamit szeretnék kérdezni.)

kvadrillio 2020.01.20. 22:10:52

Meghan egy igazi szabadnak született amcsi csaj ! Szabadon akar élni és boldog lenni ! csinálja csak ! Nekem nagyon tetszik amit csinál ! egy n agyon szimpatikus, nagyon helyes csaj ! :)

Bambano 2020.01.20. 22:14:32

@nofret: ha elolvasod az eredeti kinevezést, én Katalinét olvastam, ott benne volt a kifejezés, hogy "on wedding". tehát né és nem nő.
valóban nem helyes boxosképűnek nevezni egy nőt. de nem is ezt írtam, csak a szándékosan hibás idézéseddel tudtál hangulatot kelteni.
azt írtam, hogy boxosképű, mint én, és ez teljesen helyes. ilyen alapon te meg le-félvérezted, az se jobb, mert attól lett boxosképű, hogy félvér. szóval először a saját portádon sepregess jelzők terén.

Bambano 2020.01.20. 22:17:02

@élhetetlen: a Vezúv akkor tör ki, amikor Bözsi babot eszik, nem tudtad? :)

élhetetlen 2020.01.20. 23:01:20

@kolompar lole 1116: Hú, ez komoly. Utoljára talán az volt, hogy így, kilencvenen túl nem szokásosan gyalog ment fel a lépcsőn az első emeletre, hanem a lifttel a parlamentben. Ez számodra bizonyíték, hogy belterjes családból származó retardált. Igen, láthatatlan bábjátékosok mozgatják, mikor megy a parlament megnyitására, vagy körbeutazza a fél világot, ahol végig áll több parádét, ott állnak a láthatatlan mozgatók mögötte, és a világ összes tv-je közvetíti ezt, de nem látják a bábosokat. Vagy nem láttad a videót, hogy mit csinál a királynő, ha a dédunokája utána iramodik egy autónak. Utána fut, ugyanúgy, ahogy az összes mozgásképes dédi, és elkapja. Biztosan a bábosok segítettek futni. Te milyen családból származol, hogy ilyen selejtes az agyad? Csak kérdezem.

élhetetlen 2020.01.20. 23:17:23

@Bambano: “a Vezúv akkor tör ki, amikor Bözsi babot eszik”. Nem, nem tudtam, ahogy azt sem, hogy a Brexit a királyi család bűne. Azt hiszem, lemaradtam kissé. Kolompár lole tájékozottabb. :)

Gacsaj Pisti 2020.01.20. 23:21:38

Tisztelt noname szerző, elépg lett volna annyit írnia, hogy az amcsi prosti megelégelte, hogy a nagy figyelem közepette nem tudott eleget félre henteregni.

VictoriaBC 2020.01.20. 23:45:57

@nofret: Persze, h irhatsz! tibor@osc-canada.com

nofret 2020.01.21. 00:44:36

@Bambano: Ezt most nehezen tudtam követni, de az azért feltűnt, hogy saját magamat is félvérnek neveztem?

Örömhernyó 2020.01.21. 05:46:04

@kvadrillio: Szabadon élni? Eleve akkor nem házasodott volna a királyi családba. Tökmindegy, hogy mostantól Kanadában fognak élni, akkor is nagyon erős védelem alatt állnak majd, lesznek testőreik, nem mehetnek akárhova, nem csinálhatnak akármit. Ezen nem változtat, hogy mostantól nem lesznek hivatalosan a királyi család képviselői. Egy techcég vezetője, olajcég, ipari konszern igazgatója se flangálhat teljesen szabadon. Életük végéig figyelve lesznek, lesz testőrük, lesz valaki, aki alájuk nyúl.

kolompar lole 1116 2020.01.21. 06:48:01

@élhetetlen: Tud futni 2 lépést? Azta micsoda teljesítmény... Olimpián nem indul?

midnightcoder2 2020.01.21. 07:48:50

@kvadrillio: De akkor mi a fenét keres Európában a királyi családban ? Ja, hogy e nélkül egy lenne a több ezer hasonló amcsi noname színésznőcske közül, így meg vele van tele a sajtó ?

Zsolt Banhegyi 2020.01.21. 08:18:33

Hercegné és nem hercegnő. Néhány helyen javítani kellene.

nofret 2020.01.21. 10:38:56

@Zsolt Banhegyi: Kedves Zsolt, fentebb már kifejtettem erről a véleményemet.

kvadrillio 2020.01.21. 20:38:13

@midnightcoder2: ....Meghan...., A KIRÁLYI........CSALÁD LEGBÁJOSABB JELENSÉGE !!!

KATALINKA MELLETTE EGY KÖZÉPSZER FIGURA, 12 EGYTUCAT CSAJ. SEMMI KISUGÁRZÁSA NINCSEN.

Fredddy 2020.01.21. 22:53:12

@nofret: ez sajnos nem vélemény kérdése, a magyar nyelvben a házassággal szerzett rang ,,-né" lesz. Az angol nyelv tényleg nem különbözteti meg őket- éppen ezért trollkodok, sajnos szinte minden tudományterület magyar szaknyelvében megfigyelhető a rosszul használt, vagy félrefordított angol kifejezések romboló hatása.
A ,,-nő"-höz születni kell, mint pl András herceg lányai, akik tényleg hercegnők, vagy tenni érte, mint Thatcher, aki érdemei elismeréseképpen lett bárónő. Másik irányba még ennyire se működik, egy férfi nem nyeri el házassággal a felesége címét. Régen jófejségből még adtak neki, Denis Thatcher is báró lett a feleségének köszönhetően, de ő volt az utolsó ilyen, Eugénia hercegnő férje pl simán maradt paraszt.

élhetetlen 2020.01.22. 02:45:26

@kolompar lole 1116: “93 évesen pont annyira csattan ki az egészségtől mint Brezsnyev a Kreml integető kórusában. Lehet hogy még a kezüket is pálcikával kellett mozgatni bábjátékosoknak.”. Én erre válaszoltam, hogy hogy mit képes még szellemileg is, fizikailag is teljesíteni. Hogy te ebből nem fogtál fel semmit, ez nem az én hibám. Hogy neked csak ennyire telik, “Tud futni 2 lépést?”, és tovább nem látsz, ez sem az én hibám.

élhetetlen 2020.01.22. 02:54:37

@nofret: “Az fel sem merül, hogy először Meghan hozott áldozatot? Otthagyta az otthonát, a jövedelmező karrierjét, leálította a blogját, ami rendkívül népszerű volt Észak-Amerikában, leállította az instagram-oldalát, feladta a jótékonysági szervezetekben betöltött szerepét, otthagyta az édesanyját, hogy Harry-vel lehessen, erre jól szétszedték, megalázták, stb...”. Mindezt a helyi karriert feláldozta a világhírnévért! Mekkora áldozat! És most a megszerzett világhírből, a rangjából akar megélni.

élhetetlen 2020.01.22. 03:12:32

@kvadrillio: “Meghan egy igazi szabadnak született amcsi csaj ! Szabadon akar élni és boldog lenni !”. Nem lehetett volna ezt úgy, tisztességesen, hogy, ha nem vállalja a királyi kötelezettségeket, akkor a házasság előtt megbeszéli Harryvel, hogy hozzád megyek, de ebből nem kérek, válassz, dönts? De neki kellett a hercegnői cím, hogy ne kelljen már meghallgatásokra járni, a Vouge sztori, vagy Harry egy szavára szinkronszerep Disney-vel, anélkül hogy részt vett volna egy százas válogatáson.Ha ez neked tetszik, mint viselkedés, hát….

élhetetlen 2020.01.22. 03:27:33

@kvadrillio: “KATALINKA MELLETTE EGY KÖZÉPSZER FIGURA, 12 EGYTUCAT CSAJ.”. Hát igen, egy nő. aki anya, vállalja az előre felvállalt kötelezettségeit, teszi a dolgát, nem kavarja a családban is a sz@rt, nem követelőzik már az esküvő előtt tiara ügyben, csak egy középszerű figura. De többre értékelem, mint a kavarógép aranyásót. Ez van. Ízlések és pofonok…

nofret 2020.01.23. 11:35:30

@Fredddy: Értem, amit mondasz, de azért nem tudom teljes mértékben elfogadni, mert a "duchess", mint ahogy a "hercegnő" szó is, kifejezi a lényeget, azt, hogy nőről van szó. Ehhez nem kell a "né". Ha onnan nézzük, Dennis Thatchert sem "bárófi"-nak hívták, hanem szimplán bárónak. Én emiatt gondolom azt, hogy téves az értelmezés és a magyarban megszokott "né"-zés, mert a duchess nem arra vonatkozik, hogy az illető valakinek a toldaléka, hanem arra, hogy nő az illető. De oké, elfogadom, én mindenesetre továbbra sem fogok hercegnézni. Azért rombolónak ezt kicsit túlzás nevezni szerintem, nekem az a véleményem, hogy az sokkal rombolóbb, hogy a nőket mindenáron férfiak viszonylatában próbálja értelmezni még a nyelv is, ami nyilván hatással van a gondolkodásra. Mindenesetre köszönöm a hozzászólásodat, és hogy megosztottad a tudásodat, mert sokkal szívesebben vitatkoznék hasonlókról itt a blogon, mint arról, hogy Katalint vagy Meghant szeressük-e.

Barkatarka 2020.01.23. 20:40:53

Kedves @nofret!
A hercegnő/hercegné témához:
Igenis magyarul megkülönböztetjük a kettőt, azért, mert míg az angol nyelvben érthetően elkülönül, addig ezt a magyarban csak így lehet. Egyébként miután ez a blog magyar nyelvű, ennek megfelelően a nevek is magyarosítva vannak- Katalin/Vilmos/György/Károly/Erzsébet-,így inkább a magyar titulus lenne szerencsésebb…
Nem kötekedésből írtam, ez az én véleményem :)
Meghan-Harry témához:
Előre leszögezem, én bírom/bírtam mindegyiket , de azért kicsit fura pár dolog…
Annak idején, amikor Katalin és Vilmos járni kezdett, ugyanez a média cirkusz volt. Katalint is ugyanúgy zaklatták a kapcsolatukban, a szakításukkor, sőt még az esküvő után is. Tehát ez nem volt újdonság, és akkor még Harry szorosan velük volt, láthatta ezeket. Pontosan lehetett előre tudni, hogy akit Harry választ, ugyanezt fogja „átélni”.
Katalint is ugyanúgy szivatta a média, tettek ők is jogi lépéseket. Harry és Meghan egyébként is több mindent megengedhettek maguknak, meg is szegték többször a protokollt. Ezt Katalinék soha nem tehetik meg, belőlük lesz majd ugye a király/királyné. Ráadásul Meghan nem egy „világvége2” faluból tévedt a palotába, már egy zsibongó, reflektorfényből ismerte meg Harry-t. Nyilván más a kettő, de annak idején nem zavarta a média nagyon. Amikor megkérte Harry a kezét ezen nem gondolkodtak?
Hisz azért elég nyilvánvaló, hogy nem egy mezei családba házasodik be, itt kötelezettségek, protokoll, stb, vannak… (az egy más dolog, hogy mi ezt mennyire tartjuk helyesnek/elavultnak, de ott ez van.pont.) Ha Harry ennyire kivan a médiától (egyébként jogosan), akkor miért nem lehetett ezt a kilépést már az esküvő előtt megtenni?
(a rasszizmusos cikkekről inkább nem írok, annál undorítóbbat úgyse tud sehol húzni a média, mint amikor ezt hozza elő)
Mindenesetre remélem, lecsendesül körülöttük ez a felhajtás, és nyugi lesz az óceán mindkét partján.

Ja, és szuper a blogod, szeretem olvasni! :)

Fredddy 2020.01.23. 22:35:09

@nofret: Hát nézd, erre azt mondom, hogy aki Ámor nyilának köszönhetően lett az, aki, azt teljes joggal különböztetjük meg attól, akinek ez születése okán, vagy a munkájával sikerült. Most, hogy a nők is teljes egyenlőséget élveznek a címek adományozásában, éppenhogy még fontosabbá vált ez, éppen a címet (férfiakhoz hasonlóan) szolgálattal kiérdemlő nőket sérted meg azzal, ha egy kalap alá veszed őket a jól házasodókkal. Minek dolgozz a címkéért, ha elég ráülnöd egy megfelelő címkéjű kolbászra- ez nem az a kimondott nőket emancipáló üzenet. Thatcher bárónő sokat dolgozott azért, hogy ne Thatcher báróné legyen, az az egy betű különbség egy élet munkájának elismerését jelenti. Denis Thatcher jó, még éppen ,,bárófi" lett, de épp ez az, hogy ma már az se lenne, vele halt ki a férjeknek címet adó gyakorlat- ha igazságot keresünk a rendszerben, éppenséggel a férfiak vannak hátrányban, ők nem részesülhetnek feleségük fényéből még akkor se, ha akarnának. (Nyilván ennek is megvan az oka: amíg a trónt csak a férfiak örökölhették, addig meg kellett különböztetni a király vérét a jó ujjra gyűrűt húzó jóskapistától. De hát most már ez nem nincs, nő is örökölhet, ha ő a legidősebb.)

Egyébként az angolban is megvan ez a különbség, a hercegeknél legalábbis. A rangja mindegyiküknek Duke/Duchess, de a Prince/Princess titulus csak a vér szerinti leszármazottaknak jár, a többieket Duke/Duchessnek hívják: Prince William, Princess Eugenie, de Duchess Catherine és Duchess Meghan. Diana is Duchess Diana volt, csak a sajtó princessezte, mert úgy jobban lehetett Walt Disney-rajzfilmként tálalni a sztorit. Még egy csavar, hogy hivatalosan Katalin és Meghan és Diana is Pricessek, csak a megszólításuk nem ez. A ,,Princess"-szel kezdődő címük viszont a férjük nevével folytatódik- szóval, kis hunyorítással és nagy erőszakolással még akár lehetne is Meghant hercegnőnek hivni, de akkor viszont nem Meghan hercegnő, hanem Sussexi Henrik hercegnő. Vö: Kovács Józsefné. De halál komolyan. Na és még ez se konzekvens, mert az uralkodó adhat, a szülők meg visszautasíthatnak Prince/Princess-séget. Vilmos herceg gyerekei ezért hercegek, az unokatestvérei, Edward herceg gyerekei meg ezért nem. Ja, és ez persze csak Anglia, Skóciában más címeik vannak (de ott is Duke/Duchess). Ez van, ha egy országban 500 évig nincs rendszerváltás :)

nofret 2020.01.27. 08:39:41

@Barkatarka: Elnézést, de olyan helyen voltam, hogy most nem tudtam reagálni pár napig. Úgy érted, ne Royal Sztoriknak hívjam a blogot? Azért ez az elnevezés, mert úgy gondoltam, az emberek ebből fogják tudni, miről szól a blog maga, hiszen a bulvár miatt a "royal" megnevezés már teljesen átment a köztudatba, ez a címnek az új, figyelemfelkeltő része, a magyar "királyi krónikák" pedig a téma régies, történelembe vesző voltára utal. Egyelőre marad így a cím :)

Nem tudom, miért így intézték ezt, amikor Meghan bekerült a családba, több cikk is született róla, meg elég sokan beszéltek arról anno, hogy túl rövid idő volt a valódi felkészítésére, és ebből még bajok lesznek. Egyébként szakértők szerint szó volt arról is kapcsolatuk korai szakaszában, hogy Harry költözik Kanadába, Meghan meg folytatja addigi életét, aztán mégis úgy döntöttek, megpróbálják, nem jött be. Ahhoz tudnám ezt hasonlítani, mint amikor valaki belép egy céghez nagy lelkesen, aztán belülről már nem olyan az egész, mint amit az állástinterún megígértek, én már jártam így :) És ez csak akkor derül ki, amikor már benne vagy nyakig.

Köszönöm a pozitív visszajelzést, örülök, hogy tetszik a blog :)

nofret 2020.01.27. 09:07:57

@Fredddy: Ez így igaz, valóban a férfiak ilyen szempontból és itt hátrányt szenvednek. Továbbra is azt mondom, hogy a "né"-zést bizonyos esetekben hanyagolnám. Vannak pontatlanságok abban, amit írsz.

Az téves infó, hogy "nő is örökölhet, ha ő a legidősebb". Nem csak akkor van ez már így, ha ő a legidősebb. II. Erzsébet néhány éve változtatta meg a trónörökés sorrendjére vonatkozó szabályokat, ami szerint mostanra a nők jogai egyenlőek lettek a férfiakéval, tehát ha György herceg helyett most Charlotte lenne a legidősebb Cambridge-ék gyerekei közül, akkor ő lenne a harmadik a trónöröklési sorban. Most a negyedik, tehát nem ugorják át, mint anno Anna hercegnőt, és nem Lajos a negyedik.

Bocs, de tovább kell kötözködnöm. Valóban van különbség a Prince meg a Duke között, csak magyarul hívjuk mind a kettőt hercegnek. A Duke címet a királyi család férfi tagjai akkor kapják, amikor megházasodnak (a Duke arra vonatkozik, hogy valamilyen "duchy", tehát birtok, terület, stb... feletti fennhatóságot is ezzel megkapják, pl. Károly egyben Duke of Cornwall is) . Ezt a címet egyszerre adják a feleségnek és a férjnek. Én ezért nem érzem jogosnak azt, hogy hercegnézzük azokat, akik ilyenkor kapnak címet, mert egyszerre kapják a címet férjükkel.

A hercegnézést egy esetben tartom jogosnak, olyankor, amikor valaki a férje titulusát használja, mint például Princess Michael of Kent. Ez a nő ( a királynő unokatestvérének, a kenti hercegnek a felesége) a férje címét használja hivatalosan. Ő kenti hercegné.

Ha innen nézzük, Diana valóban hercegné volt, mert ő az HRH The Princess of Wales címet használta. És ebben nincs igazad, nem a sajtó Princess-ezte őt, hanem ez volt a hivatalos címe, azt is leírom, miért.

Diana megkapta a Duchess of Cornwall és Duchess of Rothesay címeket is. Normális esetben a Prince és a Princess alacsonyabb rangú a Duke-nál és a Duchessnél, kivéve a Prince of Wales, mert ez a mindenkori trónörökös címe, tehát minden duke-nál magasabb rangú személyt takar. Tehát Diana a legmagasabb rangú címén volt ismert, ami egyben a hivatalos címe is volt. Egyébként ezt azután is megtarthatta, hogy elvált, tehát ha onnan nézzük, hogy ő válása után Diana, Princess of Wales néven futott, vajon jogosan lehetett még "né"-nek nevezni?

Fredddy 2020.01.27. 21:47:14

@nofret: Az megvan, írtam is, hogy Pricessek ők is, de én úgy értem ezeket a szabályokat, hogy a megszólítás és a rang nem ugyanaz.
Az én érdeklődésem fókuszában egyébként főleg a magyar vonatkozású dolgok vannak, ez a hercegesdi pedig nálunk utoljára a Monarchia idején volt magyar nyelven is vérre menő ügy. Ezért indulok ki az akkori nyelvhasználatból. Az öt első trónörökösből négynek a feleségénél nincs vita: Rudolf, Miksa, a háromszor házasodó Károly Lajos és a végül befutó Károly mind olyan asszonyt vettek el, aki saját jogán is hercegnő: hercegek lányait, illetve királylányokat. (A Meghan-ügyet Bismarcknak és Garibaldinak köszönhetjük, az olasz és a német egység előtt könnyebben lehetett szingli hercegnőt találni: minden görbe fa egy szuverén hercegség volt :P )
A híres rangon alul házasodó Ferenc Ferdinánd volt Chotek Zsófiával, akinek az életére viszont erősen rányomta a bélyegét a hercegné-hercegnő-kérdés. Ugyan saját jogán grófnő volt, viszont a házassággal csak hercegné lett (csak a Fürstin címet kapta meg). Ebből voltak is furcsa és kínos esetek, úgyhogy végül Ferenc József beadta a derekát és nagy kegyesen őt is külön hercegnővé (Herzogin) tette. Szerintem ez az az eset, amit párhuzamba lehetne állítani Harryével egy értelem szerinti fordításhoz.
Persze minden ország más, a Fürst/Herzog nem teljesen ugyanaz, mint angol megfelelőik, külön volt még főherceg is, és a nők hátrányban voltak a címek öröklésénél.
Úgyhogy végülis a fene tudja (Gavrilot és Horthyt se befolyásolta)

nofret 2020.01.29. 17:02:06

@Fredddy: Ez egy érdekes szempont, amit felvetettél. Talán az a különbség egyrészt, amit írsz, hogy minden ország más, illetve az, hogy míg Ferenc Ferdinánd az akkori törvények szerint ún. morganatikus házasságot kötött, és ezt külön kellett "orvosolni", addig ma már a briteknél nincs ez a fogalom, a királyi család tagjai is elvehetnek bárkit következmények nélkül.

Mindenesetre ez egy érdekes vita volt :) És nagyon szeretnék, sőt fogok is foglalkozni a Habsburgokkal és az ősi magyar nemességgel is, amint kicsit kevesebb lesz a munkám. Üdvözlet :)

Fredddy 2020.01.30. 21:35:09

@nofret: mit mondhatnék, kíváncsian várom :)

PeniValdes · http://asikerutjain.blog.hu/ 2020.02.02. 10:45:33

@nofret: Ferenc Ferdinándnál állitólag kicsit jobban szívoztak mint kellett volna...családi perpatvar, legalábbis olvastam vmi ilyesmit.

nofret 2020.02.02. 23:44:56

@PeniValdes: Nagyon szívóztak vele, valóban, mert családja nem szerepelt azon családok között, akik a Habsburgok számára (szerintük) elfogadható házastársat adhattak. Egyébként maga Sisi sem örült Chotek Zsófiának, mert Ferenc Ferdinánd érdeklődését a magyaroktól a csehek, szlávok, stb... felé kormányozta. A hercegkisasszonyok pedig, akiknek Chotek Zsófia a társalkodónője volt, vérig sértődtek, hogy helyettük őt választotta a trónörökös :)

PeniValdes · http://asikerutjain.blog.hu/ 2020.02.02. 23:52:40

@nofret: ieigen ez is igaz, de nekem vmi más is rémlik
süti beállítások módosítása