Minden, ami bűnmegelőzés

nbtblog

nbtblog

Vigyázat! Egyre nehezebb felismerni ezt a típusú átverést

2020. október 21. - bunmegelozes

Hetente kapunk olyan üzeneteket, amelyekkel valamilyen adatunkat szeretnék megszerezni, vagy pénz átutalására szeretnének rávenni minket. Egyre nehezebb kiszűrni a minket megkárosítani akaró megkereséseket.



A bűnözőket általában lebuktatja a szakszerűtlen fogalmazás, a rossz helyesírás, mint a mellékelt próbálkozásban:

tumblr_31587172b0e152f1430239c12583ae2f_a7c431d6_640.jpg

Az üzenet küldője azt szeretné, ha a címzett az általa javasolt kódra cserélné a jelszavát. Az új jelszóval beléphet a fiókunkba, értékes adatokat lophat el, hozzáférhet a képeinkhez, sokféleképpen visszaélhet velük.

Az utóbbi időben megszaporodtak azonban azok az esetek, amikor valamilyen szolgáltató vagy cég nevében íródott levél érkezik, amely a megtévesztésig hasonlít a megszokott, valóban a szolgáltatótól vagy akár banktól érkező levelekhez.

A Facebookon bukkant fel az alábbi figyelmeztetés a napokban:

eoneon.jpg

Nem csak az E.ON nevében leveleznek a bűnözők, korábban az Erste Bankra és a Nemzeti Közműszolgáltatóra hivatkozva is megpróbáltak átverni minket. A közelmúltban a Facebookon jelentették, hogy az ALDI logójával kérdőívnek és nyereményjátéknak álcázva próbálnak adatot lopni.

Mostanában bukkant fel az a látszólag a DigiTV-től kapott levél, amely egyenesen egy trójai vírust rejt, amely kaput nyithat a számítógépünk védelmén, szeptemberben pedig posta nevében próbálkoztak a bűnözők.

 A Magyar Posta akkor azt közölte:

„Megtévesztő, a Magyar Posta arculati elemeit használó, veszélyes adathalász email terjed az internethasználók között – erről érkezett több bejelentés a Magyar Postához. A hamis emailben csomagokról, szállítmányokról ígérnek egy kattintás után friss adatokat. A linkre kattintva ugyanakkor egy exe-állomány töltődik le, amely kártékony trójai viselkedést mutat, a gépről, mobileszközről gyűjti össze a felhasználói adatokat.”

Olyannyira általánossá vált ez a módszer, hogy számos cég készített már külön tájékoztatót ügyfeleinek, amelyben leírják, hogy milyen módon kommunikálnak az ügyfeleikkel, miről lehet felismerni a valódi megkereséseiket. Ha arra gyanakodunk, hogy valaki megpróbál bennünket átverni, érdemes felkeresni a cég honlapját vagy akár az ügyfélszolgálattal felvenni a kapcsolatot.

Fogjunk gyanút, ha:

- Nem hivatalos email címről, nem a megszokott feladótól érkezik a levél.

- A levelekben található linkek nem a cég vagy szolgáltató hivatalos weboldalára navigálnak bennünket. Ellenőrizzük a böngésző címsorában, hogy a megszokott oldalon vagyunk-e!

- Mindenképpen gyanús, ha valaki a személyes adatainkra kíváncsi.

süti beállítások módosítása