Nem kezdte túlságosan fényesen a 2020-as évet a Ferrari, az olaszok azonban leszögezték, a motorhiba miatt nem kell aggódni.
A múlt héten a pályán is megkezdődött a csapatok felkészülése a Formula–1 2020-as szezonjára. Bár a valós erőviszonyokra úgyis csak az év első futamain derül fény, az eddig látottak alapján kijelenthető, hogy idén is a Mercedes lehet a favorit. Ezzel szemben a Ferrari SF1000 kódjelű autója nem muzsikált annyira jól, megtett kilométerek tekintetében is csupán a nyolcadik lett.
A bajt tetézte, hogy Sebastian Vettellel a volánnál az erőforrás is elromlott, a csere miatt pedig további értékes időtől esett el a Ferrari. Az olaszok rögtön visszaküldték a meghibásodott egységet a maranellói főhadiszállásra, ahol már a hiba okát is kiderítették.
„A hiba egy nem strukturális problémára vezethető vissza a kenési rendszerben. De semmi ok nincs az aggodalomra, már dolgozunk a helyreállításán” – idézi a Ferrari közleményét a Reuters hírügynökség.
Szerdán egy újabb háromnapos gyakorlás veszi kezdetét Barcelonában, a Ferrari – elmondása szerint – ezúttal már a teljesítményre fog koncentrálni, mind egykörös tempóban, mind a versenyszimuláció során. Egyelőre nem jelentette be a maranellói gárda, hogy miként osztja meg az etapokat Charles Leclerc és Vettel között.
Amíg a Ferrari motorhibájának híre futótűzként terjedt el a nemzetközi sajtóban, addig a Mercedes csak utólag árulta el, hogy náluk is tönkrement egy erőforrás, ami miatt a csütörtöki nap Valtteri Bottas számára egy órával korábban véget ért, így a péntekit már egy új egységgel teljesítették – ezt a brackley-i gárda akkor elektronikus problémaként kommunikálta.
Fotó: Ferrari Media
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.