B1 blogcsalád



A nemzetközi sajtó újabb borsót hány a Fidesz falára

Szelestey Lajos nemzetközi sajtószemléje

2019. április 19. - Szelestey

• Ilyen nincs és mégis van: az unió azokat pénzeli, akik fel akarják számolni

• A magyar kormány szinte teljes egészében megszállta a médiát, viszont Orbán hiába állítja, hogy gazdasági aranykort élünk át, módszeresen az ország alatt fűrészeli a fát 

• A hatalom elvonja a levegőt az ellenzéktől a választási hadjárat során, de azért a Fideszre nehéz idők várnak Európában 

fidesz_maffia_hvg.jpg

                                                    Nemzetközi sajtószemle, 2019. április 19.

 

ZDF

zdf.png

Orbán, Babis és Dragnea az uniós pénzekből saját hatalmát építi ki, azaz az EU közvetve autokratákat segít. Ez volt a mondandója a német közszolgálati adó késő esti, csaknem félórás kelet-európai riport összeállításának. A térségben Brüsszel sok milliárddal segíti a mezőgazdaságot, az infrastruktúra fejlesztését, a szociális politikát, valamint az oktatást, ám a pénzesőnek vannak árnyoldalai. A műsor feltérképezte, hogy a három vezető miként fordítja  a maga javára a szubvenciókat – a törvényesség határán mozogva. Magyarországon pl. a jobboldali-populista miniszterelnök úgy íratja ki a közbeszerzési pályázatokat, hogy folyton a kegyencei nyerjenek és abból az ő politikai céljai érdekében egy médiabirodalmat tartsanak fenn.

Az unió a jelek szerint nemigen tud mit tenni a visszaélések ellen. Elsősorban a tagállamoknak kell megszervezniük az eszközök elosztását, illetve a felhasználás ellenőrzését. Ám ha egy kormánynak nem érdeke a szigorú felügyelet, akkor nemigen lehet ellene semmit sem tenni – mondja Ingeborg Gräßle, az EP Költségvetési Ellenőrzési Bizottságának elnöke. Úgy értékeli, hogy az unió egyben a demokrácia leépítését támogatja e három országban. Vagyis nagy szükség volna az Európai Ügyészségre. A német biztos, Oettinger azt szorgalmazza, hogy a jogállam betartásától tegyék függővé a szubvenciók folyósítását. Ám az elképzelést csakis egyhangúan lehet elfogadni, azaz Budapestnek, Prágának és Bukarestnek is meg kellene szavaznia.

https://www.zdf.de/dokumentation/zdfzoom/zdfzoom-366.html

Die Welt

die_welt.jpg

A cseh miniszterelnök dühkitöréssel reagált arra, hogy a ZDF olyan politikusként mutatta be, mint aki pozíciója segítségével igyekszik a cégbirodalmát uniós pénzekhez juttatni. Babis kijelentette, hogy az összeállításnak köze nincs a komoly újságíráshoz. Egyben más német sajtóorgánumokat is azzal vádolt meg, hogy azok elfogultak vele szemben, bár egyiket sem nevezte nevén. Úgy fogalmazott, hogy más, bevándorló-barát szerkesztőségek is teljesen légből kapott jelentéseket adnak közre róla, mert nem tetszik nekik, hogy harcol a migráció ellen, a cseh érdekekért. Vagyis a cseh emberekért, nem pedig az olyan nagy államok érdekeiért, mint Németország vagy Franciaország. Az újság emlékeztet arra, hogy a kormányfő ellen csalás gyanúja miatt odahaza és az unióban is vizsgálat folyik. A cseh rendőrség két napja azzal az indítvánnyal fejezte be a többéves nyomozást, hogy emeljenek hivatalosan is vádat a politikus ellen. A labda most az ügyészségnél van.

https://www.welt.de/politik/ausland/article192145833/ZDFzoom-Tschechiens-Regierungschef-Andrej-Babis-kritisiert-ZDF-Reportage.html?wtrid=onsite.onsitesearch

Deutschlandfunk

deutschlandfunk.png

Európán belül különösen rossz a sajtószabadság helyzete Magyarországon. Erre hívja fel a figyelmet a média függetlenségével foglalkozó lipcsei elemző intézet vezetője, miután a Riporterek Határok Nélkül most megjelent éves jelentése szerint Európában lényegesen rosszabb körülmények között kell dolgoznia a független sajtónak. Ezen belül a nemzetközi szervezet Magyarországot 14 hellyel hátrébb sorolta a sajtószabadság listáján az egy évvel korábbi állapotokhoz képest. Erre reagált úgy Lutz Kinkel, hogy a kedvezőtlen jelenségek főleg a jobboldali-populista politikusok ténykedésére vezethetők vissza. Mert egy populista rendszerben nincs helye a szabad véleménynyilvánításnak, nem kellenek olyan újságírók, akik kritikus kérdéseket tesznek fel.

Az Orbán-kormány szinte teljesen ellenőrzése alá helyezte a médiát. Ha tényfeltáró újságírók időnként le is lepleznek bizonyos visszaéléseket, a sajtó szinte alig foglalkozik a dologgal. Az ok az, hogy már jóformán nincs olyan önálló orgánum, amely képes nagyobb tömegeket elérni. A szakértő szerint igen veszedelmes, hogy a hatalom árulónak, vagy a nép ellenségének minősít bizonyos politikusokat és újságírókat.

https://www.deutschlandfunk.de/pressefreiheit-wir-haben-wirklich-ein-problem-in-europa.2907.de.html?dram:article_id=446754

Politico

politico_1.jpg

Bírálók már most kétségbe vonják, hogy Magyarországon tisztességesen bonyolítják le az EP-választást. Budapesten a közterületeken mindenütt a Fidesz plakátjait látni, ellenzéki hirdetésekkel nemigen találkozni. A kormánnyal szemben álló pártok tiltakoznak amiatt, ahogyan az állami média (el)bánik velük. Csáky Zselyke, a Freedom House európai kutatási igazgatója szerint mindent eluralnak a hivatalos reklámok, a másik oldalnak gyakorlatilag sem helye, sem pénze, hogy megkérdőjelezze a központi mondandót. A félelmek rímelnek arra, amit az EBESZ megfigyelői már a tavalyi választásokon megállapítottak, hogy ti. a megfélemlítő és idegengyűlölő retorika, a média elfogultsága és a zűrös kampányfinanszírozás gátolta az igazi vitát, akadályozta a szavazókat abban, hogy kellő tájékozottság birtokában voksolhassanak.

A magyarok többsége ugyan nem Orbánt támogatja, a politikus sokat tesz azért, hogy ez ne izgassa az embereket. Még Oroszország sem tartja szükségesnek, hogy közbeavatkozzon, mert – ahogy egy korábbi titkosszolgálati munkatárs magyarázta: minden a Kreml szája íze szerint zajlik. Gyöngyösi Márton az adminisztratív akadályok mellett a közönyt tartja leginkább gátló tényezőnek. Pedig mint mondta, itt az a tét, hogy Orbán teljesen elszigeteli-e az országot az EU-ban, végrehajtja-e a kilépést az unióból, vagy pedig más populistákkal együtt belül inkább belülről zúzza szét az integrációt.

Orbán számára a választások tétje voltaképpen az, milyen szerepet tölt be ő maga Európában. Hogy a Fidesz milyen pályát fut be a néppárti felfüggesztés után, az egyelőre nem világos. De ha összeáll az euroszkeptikus erőkkel, abból egy sor gondja támad. Putyin miatt ellentétei vannak a PiS-szel. Viszont ha a miniszterelnök Salvinival és Le Pennel szövetkezik, akkor onnantól kezdve nem tekintheti magát az európai nacionalisták vezérének, hiszen osztoznia kell a hatalmon a másik kettővel. De még ennél is fontosabb, hogy ha kikerül az EPP-ből, akkor könnyebb ellene vizsgálatot indítani a jogállam megsértése miatt, ami pénzügyi szankciókhoz vezethet. A politikus jelen pillanatban azt gondolja, hogy a konzervatívoknak szükségük van a várhatóan jó tucatnyi magyar képviselőre Strasbourgban.

Vita alakulhat ki Brüsszellel Trócsányi miatt is, mert magyar részről a miniszter igyekszik visszaverni az EU kifogásait a demokrácia leépítése ügyében. Emellett ő a Fidesz választási listavezetője, továbbá félő, hogy Orbán őt akarja biztosnak, ami lidércnyomás volna a kereszténydemokraták számára. Mert biztos, hogy az összecsapáshoz vezetne az Európai Parlamenttel, vagy gátolná, hogy a pártcsalád elfogadtassa a maga jelöltjét a Bizottság elnöki tisztére.

A Fidesz megmutatja, miként kell célzott kampányt folytatni, a migráció elutasítására és a keresztény értékek védelmére hivatkozva. A családtámogatási program szintén szavazatokat hoz neki. Ehhez képest az ellenzék olyan témákat forszíroz, amelyek nemigen érdeklik a tömegeket. Navracsics Tibor úgy ítéli meg, hogy pártja az eddiginél fontosabb szerepet játszik majd Strasbourgban, mert a Fidesz nélkül nehezebb volna többséget kialakítani. Épp ezért azt gondolja, hogy hamarosan rendeződik a vita a Néppárttal.

https://www.politico.eu/newsletter/2019-european-election/politico-hungary-playbook-presented-by-european-gaming-and-betting-association-egba-trouble-ahead-for-trocsanyi-tibor-navracsics-interview-opposition-protests/

Deutsche Welle

deutsche_wellw.jpg

Az olyan, ún. erős embereknek, mint Trump, Putyin, Erdogan és Orbán meglehetősen gyenge a mérlegük, mert ugyan azt állítják, hogy gazdaságilag nagyot lendítenek országukon, ám valójában meggyengítik, megtorpedózzák azt, vágják alatta a fát. Így látja a helyzetet egy neves német professzor, a Cambridge-i Egyetem tanára. Alexander Görlach rámutat, hogy ezek a politikusok mindenütt ugyanazt a módszert alkalmazzák. Azt hangoztatják, hogy a népakaratot testesítik meg az elittel szemben, mert szerintük utóbbi csakis a saját hasznát nézi. Az elején úgy tüntetik fel, hogy a kisember érdekében politizálnak, ám ez az idők során leszűkül arra, amit a vezér helyesnek tart.

Különösen jól látható ez azon, hogy szavakban ugyan a gazdaság áramvonalasítását hirdetik, de igazából derékba lövik azt, megsemmisítik a gazdaság alapjait. A következmény a visszaesés, amint az Magyarországon már látszik. Azt állítják egyúttal, hogy a dolgokat a nép szemszögéből látják, csakhogy ez együtt jár a szabadság korlátozásával, mégpedig a gazdaságban is. Ezzel együtt az USA még mindig demokrácia, sokkal inkább, mint a másik három állam. De mind a négyre igaz, hogy leszálló ágban van és ezt a demokrácián kívül a gazdaság is megsínyli.

https://www.dw.com/de/g%C3%B6rlach-global-starke-m%C3%A4nner-mit-schwacher-bilanz/a-48345994

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr7914774358

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

morph on deer 2019.04.20. 10:02:12

@közíró MAXVAL bircaman:
“Összes pénze tőlünk van, amit a kelet-európai országokból kisíbolt.”

Hát hogyne, mert mi például a teljes két százalékát (2%) produkáljuk az únió termelésének! Ebből egyértelműen következik, hogy az összes pénz csakis a régióból származhat, amit ráadásul “kisíbolnak”!

Hogy te milyen okos vagy Birca! Egyenesen bámulatos!

“Ezek után még pofáznak inket, a mi költségünkön akarnak ellenünk harcolni.”

Ja! Tele is plakátolták Brüsszelt az “állítsuk meg Budapestet” feliratú plakátokkal, jól emlékszel...
Pedig esélytelenek, hiszen itt védelmezi a keresztény Európát a hős vég(bél)vári vitéz, a Sorosverő orbán viktor, és így Brüsszel labdába se rughat!

Főleg mert viktor már a labdát is ellopta...

Barika, nagyon nem tesz neked jót ez a nagyböjt, de tényleg!

midnightcoder2 2019.04.20. 10:02:57

@csüngőhasú norvégbáró: Az EU pénze is a mi pénzünk. Fel lehetne használni értelmes(ebb) célokra is.

közíró MAXVAL bircaman · bircahang.org 2019.04.20. 10:09:18

@morph on deer:

Belőlünk élnek. A keleti átlagbér a nyugati negyede. A háromnegyed részt a nyugatnak adjuk.

Anatolij Ubijca 2019.04.20. 10:09:53

@orbántrollirtó: "Nem elég orbán ráhel 12 milliós karórája, férjének 50 milliós terepjárója, mészáros százmilliárdjai"

Nem, nem elég.

Ha nem húzod meg magad, és veszel vissza az arcodból, akkor visszük a te házadat is, a kocsiddal és a lányaiddal együtt.

@midnightcoder2: Sajna elég komoly korlátokat szabnak a központilag támasztott "felhasználási feltételek", nem dönthetünk szabadon arról, mire megy a pénz.

csüngőhasú norvégbáró 2019.04.20. 10:12:02

@Anatolij Ubijca:

"Ha nem húzod meg magad, és veszel vissza az arcodból, akkor visszük a te házadat is, a kocsiddal és a lányaiddal együtt."

egy fidesspatkány átlagos gondolatai. :D sikerült az agymosás, oszt meg uralkodj és lopd meg ezt a primitív népséget. :D

midnightcoder2 2019.04.20. 10:12:07

@Anatolij Ubijca: Igen, ezzel együtt haszonélvezői vagyunk az újraelosztásnak.

morph on deer 2019.04.20. 10:14:00

@John Brennan:
“A termelés növekedése azt mutatja, hogy van kereslet a termékre,“

MOST! De amit írtam, az arra vonatkozik, amikor majd nem lesz, - és ez semmiben nem tőlünk függ!

Bérmunkában dolgozunk másoknak, és mások piaci sikereitől függ a mi jólétünk.

Nem magyar termékek készülnek saját értékesítésre, ezért semmilyen hatásunk nincs a piaci folyamatokra!
Amint a partnereinknél probléma mutatkozik, mi máris szívunk teli torokból!

Ezt tényleg olyan nehéz felfogni?

Ezért gáz az, hogy a fejlesztési pénzek badarságokra mennek.
Mert igaz ugyan, hogy qrva jól állunk az egy főre jutó stadionok számát illetően, de azokból nem lehet megélni, ha fordul a kocka és vége a konjunktúrának, attól tartok...

Anatolij Ubijca 2019.04.20. 10:15:29

@morph on deer: "Ez akkor is így van, ha az per pillanat önmagában is értéknek számít, met az is csak addig az, amíg szükség van a termelésre.
Szerintem nézd meg erről az oldalról is a kérdést, hátha neked eszedbe jut a megoldás..!"

Álmodozhatsz te a magyar márkákról meg a gazdasági függés hiányáról (nem mellesleg, tudtuk, hogy az uniós gazdaságba való betagozódás növeli az interdependenciát), de a valóság az, hogy a magas foglalkoztatási szint fenntartásához szükség van az idehozott összeszerelő üzemekre.

Rövid-középtávon a magyar gazdaság biztosan ezekből fog élni, ahogy így volt ez már 10 éve is.

Dehát valamit enni kell addig is, amíg te feltalálod a langyos vizet.

Anatolij Ubijca 2019.04.20. 10:17:11

@morph on deer: "Nem magyar termékek készülnek saját értékesítésre, ezért semmilyen hatásunk nincs a piaci folyamatokra!"

Na basszus, te valami közgazdasági zseni lehetsz.

Észak-Koreában helyi termékek készülnek saját értékesítésre, nem akarsz esetleg oda köktözni?

csüngőhasú norvégbáró 2019.04.20. 10:17:18

@morph on deer:

azért orsós csutti stadionbáró szépen megemelte az államtitkárai és seggnyalói bérét a fene-nagy gazdasági növekedésre való tekintettel... ugyanez a tekintet nem volt elég a 27% os rabló világbajnok áfa csökkentéséhez.

így harcol egy igazi libbsi a fidesstrollerek ellen. :D

www.youtube.com/watch?v=7EAuLL9n42s

Anatolij Ubijca 2019.04.20. 10:19:14

@csüngőhasú norvégbáró: "ugyanez a tekintet nem volt elég a 27% os rabló világbajnok áfa csökkentéséhez."

Uhm, a ti kedvenc Fletótok próbálkozott ám az áfa-csökkentéssel, dacára annak, hogy az adóreform-bizottság nem ajánlotta.

Te még emlékszel esetleg, abból mi lett?

midnightcoder2 2019.04.20. 10:22:43

@közíró MAXVAL bircaman: Nem az égből, de nem is a mi zsebünkből.
Orbánék lopásait csak egyetlen logika alapján lehet elfogadni: 89-ben a nép úgy döntött, hogy itt kapitalizmus lesz. Az pedig nehezen megy kapitalisták nêlkül. Erről szólt anno a privatizélés is: még emlékszem, amikor a szocik a teremtsük meg a hazai tőkés osztályt feliratú molinó alatt kampányoltak. Mintha előtte 40 évig nem ez ellen harcoltak volna... De abban igazuk volt, hogy kapitalizmus nincs kapitalista nélkül, és a hiányzó tőkés osztályt tisztességes úton nem lehet pár évtized alatt összehozni. Ehhez nyugaton is több száz év kellett, és nem biztos, hogy egy-egy nagyobb vagyon alapja tisztességesebb úton jött létre mint Fletóé vagy Mészárosé.

Visceroid 2019.04.20. 10:23:37

"Azokat pénzeli az unió, akik fel akarják számolni"

Köszönöm szépen, egy mondatban összefoglaltátok, hogy miért nem működik a liberalizmus hosszú távon. Szóval szép dolog a "keresztényi" önfeláldozás, meg "tartsuk oda a másik orcánkat is", meg dolgozzunk mindhalálig, hogy "szegény szerencsétlen menekülteknek" jó legyen, akár a saját kárunkon is, de ez hosszú távon nem fenntartható, mert egyesek kihasználják a rendszer gyengeségeit. Nem lehet azt csinálni, hogy állandóan adunk és adunk, mert az idő megy, mi elfogyunk, utána meg csak egy csomó tartott marok marad, meg a csodálkozás, hogy "miért nincs több"? Ezért találták ki a jó USÁban a liberális meg a konzervatív oldalt, de ott nincs olyan, hogy az "unió" egyik fele csak konzervatív, a másik meg csak liberális. AZ egyik csak ad, a másik csak elvesz. Legyen szó "menekültekről" vagy K-Európai "erős emberekről". ÉS ez csak és kizárólag a liberalizmus hibája!!!!

csüngőhasú norvégbáró 2019.04.20. 10:31:27

@Anatolij Ubijca:

"Uhm, a ti kedvenc Fletótok próbálkozott ám az áfa-csökkentéssel, dacára annak, hogy az adóreform-bizottság nem ajánlotta."

fletó a múlt, most viszont van egy staddionciggányunk, ő intézi -strómanzsebekbe- az EU lóvét. tehát mindig a múlt a feloldozás a pofátlan lopás és gőgös aljasságok alól?

ne válaszolj, akaszd fel magad, vidd a staddionbáród is.

csüngőhasú norvégbáró 2019.04.20. 10:34:26

@Anatolij Ubijca:

arról nem is beszélve, hogy fletó alatt a gazdaság (és a liberális állam is) rohadt, most viszont annak a tízszerese, százszorosa a staddionbáró szerint.

dübörgünk, kell is sok sok rabszolgatörvény

Helga Beauty Salon. 2019.04.20. 10:41:42

@csüngőhasú norvégbáró: ott már vannak vajh staddionok kisvasutak és stómanhálózat, nemzeti médiával kaszinóval trafikokkal és seggnyalótáborral? :D........................

Azokat felejtsd el! Nehogy azt hidd, hogy füvet fogsz nyírni a csuti stadionban, vagy bakter leszel a kisvasútnál, te Lázár disznótelepén fogod talicskázni a ganét, te gané!

Homo fideszbirkusz 2019.04.20. 10:41:52

@Visceroid: "Köszönöm szépen, egy mondatban összefoglaltátok, hogy miért nem működik a liberalizmus hosszú távon."

Homo fideszbitkuszom, te meg egy bekezdésben összefoglaltad magaddal szemléltetvén, hogy miért nem működik a magyar egészségügy, azon belül pedig az elmegyógyászat már rövid távon sem.

Homo fideszbirkusz 2019.04.20. 10:46:57

@midnightcoder2: "Orbánék lopásait csak egyetlen logika alapján lehet elfogadni: 89-ben a nép úgy döntött, hogy itt kapitalizmus lesz."

Na pont ez a falusi segghülye népség kell orbánnak mint ami te vagy!

Mert ugye Homo fideszbirkusz, a kapitalizmusban nincsen törvénysség, ugye?

A kapitalizmusban nincsenek bűnüldöző szervek, nincsenek bíróságok, nincsen BTK?

Meg hogy a kapitalizmusban Alkotmányba van írva, hogy a törvényesség és jogállam Orbán Viktorra és pártjára nem vonatkozik??

Azt nem tudom, hogy aki ekkora mélysötét mint te, az miért jön ki a nyilvánosságra, hogy még mutogassa is magát????

Anatolij Ubijca 2019.04.20. 10:49:05

@csüngőhasú norvégbáró: "fletó a múlt, most viszont van egy staddionciggányunk, ő intézi"

Ez nem azt jelenti, hogy a múlt tanulságaiból ne lehetne okulni.

Szóval, az adóreform-bizottság kifejezetten NEM ajánlotta az áfa csökkentését, ezt mégis meglépték.

A következmények:
– A vártnál sokkal kisebb volt az inflációt, árakat érintő pozitív hatás, a kereskedők az áfacsökkentés jó részét lenyelték.
– A költségvetés hiánya megugrott, már jóval a válság előtt sem tudtuk elérni soha, hogy az államháztartás hiánya 3% alatt maradjon, az államadósság ne nőjön.
– Ennek következtében a válság letolt gatyával ért minket, nem csak az áfacsökkentést kellett visszacsinálni, de IMF-segélyhitelre, és ezzel együtt durva megszorító intézkedésekre volt szükség a helyzet kezeléséhez.
– Végül a szocik 2010-ben, ha nem is világ-, de a KKE térségben régiós bajnok 80%-os államadóssággal hagyták ott a kasszakulcsot; amit mostanra 10%-kal sikerült leszorítani, de ez még mindig nem elég, jelenleg így nincs fedezet komoly adócsökkentésre.

Sajnos, mint látszik, elkúrni valamit sokkal könnyebben és hamarabb lehet, mint helyrehozni; a stadionok az államháztartás teljes mérlegfőösszegét tekintve pedig viszonylag kis tételt jelentenek.

Homo fideszbirkusz 2019.04.20. 10:49:36

@Szóra kész Szókratész:

Kérdezd meg az egykori ápolódat, én nem vagyok érintett Homo fiderszbirkuszom.

Vagy vonulj be a bulgár birkánk után egy bulgár elmegyógyintézetbe, ezt is lehet ma már.

Ja és egy kérdés a hülye fejednek: ki nem nyitotta ki a bezárt OPNI-t?

Homo fideszbirkusz 2019.04.20. 10:54:45

@Anatolij Ubijca: "80%-os államadóssággal hagyták ott a kasszakulcsot; amit mostanra 10%-kal sikerült leszorítani, "

Álmaidban csökkent 10%-kal az államadósság. Gyakorlatilag ott álsz, ahonnan elindultál, miközben orbánék a GDP 25%-át szedték már be a néptől megszorításként. Ha nem lopják el ezeket a pénzeket, akkor az államadósság már az 50%-ra ment volna le. Úgyhogy szopat titeket a vajda gazditok kegyetlenül!

A másik meg, hogy abban a 80%-os államadósság 98%-ában a fidesz tettestársként volt jelen, ugyanis az összes államcsődbe vezető fosztogatást megszavazta. Egy Homo fideszbirkusznak tehát kuss a neve egy államcsőd vitában.

2019.04.20. 11:00:44

mit túráztok ennyit a hülyeségen?

itt mutyilandban mindig is az fog politikai hatalmat szerezni aki hazudik, lop és nem vallja be.
ez kell a plebsznek!

ennyikehh

csüngőhasú norvégbáró 2019.04.20. 11:13:50

@Homo fideszbirkusz:

loll

www.youtube.com/watch?v=pxWm-aGZU34

"miközben orbánék a GDP 25%-át szedték már be a néptől megszorításként."

nem enged a csutti staddionbáró a szorításból, inkább építtet a holdon is staddiont a szavazóknak, de nem... persze a birkák csak nyalják a zacsiját.

midnightcoder2 2019.04.20. 11:19:27

@Homo fideszbirkusz: Fuss neki még egyszer, és ezúttal próbáld meg értelmezni is amit írtam. Tudom, hosszú és nehéz szöveg, és sok olyan szó van benne ami nincs az Ablak Zsiráf Gedeonban, de én hiszek benned, előbb-utóbb menni fog!

Helga Beauty Salon. 2019.04.20. 11:20:32

@vitéz Beverneky:
itt mutyilandban mindig is az fog politikai hatalmat szerezni aki hazudik, lop és nem vallja be.............................................

Igen, ez borzasztó! Még szerencse hogy Orbánék előtt volt pár jó évünk! :D
Se nem loptak, se nem hazudtak de bevallották!

midnightcoder2 2019.04.20. 11:26:31

@Homo fideszbirkusz: Egy demokráciában mindig a kormány a felelős a költségvetés elszállásáért, soha nem az ellenzék. Ez utóbbi soha nem fog nemet mondani az osztogatásra, ez a mindenkori kormány felelőssége. Különösen igaz ez a hazai helyzetre, ahol gyakorlatilag 4 évenként diktátort választunk magunknak, és ha ellenzéki törvényjavaslat átmegy bármelyik oldalon, az rendszerhibának számít.

Helga Beauty Salon. 2019.04.20. 11:53:34

@midnightcoder2: Egy demokráciában mindig a kormány a felelős a költségvetés elszállásáért, soha nem az ellenzék. Ez utóbbi soha nem fog nemet mondani az osztogatásra, ez a mindenkori kormány felelőssége. .....................

Lófaszt! Ez inkább úgy van ha megnézed, hogy az ellenzék, semmi sem drága alapon basztatja a kormányt, hogy ennek is kéne osztogatni, annak is kéne osztogatni, de ha osztogatnak és ezzel növekszik a népszerűsége a kormánynak, akkor jön a "nem jó, nem lehet fenntartani, nem így kéne nem úgy kéne"!

morph on deer 2019.04.20. 12:20:29

@Visceroid:
“ÉS ez csak és kizárólag a liberalizmus hibája!!!!”

Tehát nem a haszonleső tolvaj a hbás, aki visszaél a mások jóindulatával, hanem a “liberalizmus”?
Talán mert nem baszták pofán orbánt az első pillanatban, amikor kellett volna?
Mert ugye nem csak nálunk csóróbbak lejmol(ná)nak tőlünk, - ha hagynánk - mi is ügyesen lejmolunk az EU nyugati adófizetőinek rovására, mert ők rádásul hagyták is.

Eddig. Igaz, ebben valóban a liberalizmusuk is hibás, de ez hasonló okoskodás, mint mikor a meglopott emberre mondjuk, hogy “úgy kell neki, miért nem vigyázott jobban!”

Tehát a károsult a hibás, nem a tolvaj!
Ugyanis: “mi a tolvajokkal vagyunk!”
Végül is kivel mással, nem?
Éljen a tolvajok királya!
A viktor!

2019.04.20. 12:21:56

@Helga Beauty Salon:

ostoba vagy az obán prolikkal együtt!
erre kiverheted, ha ma még nem tetted meg!
másra nem vagytok képesek!
jó rejszolást!

soros-migráns-soros-migráns-soros-migráns-soros-migráns-soros-migráns-soros-migráns
soros-migráns-soros-migráns-soros-migráns-soros-migráns-soros-migráns-soros-migráns
soros-migráns-soros-migráns-soros-migráns-soros-migráns-soros-migráns-soros-migráns
soros-migráns-soros-migráns-soros-migráns-soros-migráns-soros-migráns-soros-migráns
soros-migráns-soros-migráns-soros-migráns-soros-migráns-soros-migráns-soros-migráns
soros-migráns-soros-migráns-soros-migráns-soros-migráns-soros-migráns-soros-migráns

Alick 2019.04.20. 12:34:51

"az unió azokat pénzeli, akik fel akarják számolni"

Dehogy akarja Orbán felszámolni, inkább befolyást akar szerezni.

midnightcoder2 2019.04.20. 12:35:18

@Helga Beauty Salon: Pontosan. A kormány osztogat, az ellenzék pedig sír, hogy mire kellene több pénz. Az viszont a kormány felelőssége, hogy ne tolja túl az osztogatást. Fletóék túltolták. A GDP arányos államadósság felment 55 százaléktól 80-ra. A környező országok pedig úgy húztak el mellettünk mint a vadlibák. Lásd szlovák és magyar gdp 2002 és 2010 között. Orbánék sem javítottak sokat a helyzeten ha beszámoljuk a manyupot meg ezt-azt, de azt a katasztrófát nehéz überelni.

2019.04.20. 12:35:26

tudjátok mi a baj fijjúúúúg?!

az, hogy a csutigeci és tolvaj sleppje ingerküszöbe egyre nő és annál többször kell elmondania, recskázás közben, hogy elélvezzenek végre:

soros-migráns-soros-migráns-soros-migráns-soros-migráns-soros-migráns-soros-migráns
soros-migráns-soros-migráns-soros-migráns-soros-migráns-soros-migráns-soros-migráns
soros-migráns-soros-migráns-soros-migráns-soros-migráns-soros-migráns-soros-migráns
soros-migráns-soros-migráns-soros-migráns-soros-migráns-soros-migráns-soros-migráns
soros-migráns-soros-migráns-soros-migráns-soros-migráns-soros-migráns-soros-migráns
soros-migráns-soros-migráns-soros-migráns-soros-migráns-soros-migráns-soros-migráns
soros-migráns-soros-migráns-soros-migráns-soros-migráns-soros-migráns-soros-migráns

feketehun 2019.04.20. 13:18:46

@Orbán veje: A személyeskedős részre inkább nem reagálok, méghozzá egyszerűen azért, mert nem ismersz, ennélfogva nem tudhatod, hogy reagáltam-e már fideszes fake news-ra hasonló módon, illetve azt sem tudhatod, hogy egyáltalán fidesz-szavazó vagyok-e, nem ám, hogy fideszbérenc.
Az a problémám, hogy itt van az az erősen balos blog, itt vannak az erősen balos kommentelői is, és egy dekával nem működik normálisabb irányelvek szerint, mint akár a közmédia. Nyilván, az anyagi forrásai sokkal kisebbek, így nem egy országos híradóban csúsztat a szerző, hanem csak egy közéleti blogban. De a módszer tökugyanaz. Ugyanúgy megy a kamu, és ha az ember veszi a bátorságot, hogy ezt szóvá tegye, akkor mocskos fideszbérenc állat lesz belőle. Téged sem az érdekel, hogy a hírek, amiket olvasol megfelelnek-e a valóságnak, csupán az számít, hogy a hazugságok neked tetszőek-e vagy nem. Én nem ezen a pályán játszom, hanem ha időnként belefutok egy ordas nagy kamuba, akkor jót röhögök rajta, és esetleg megpróbálom felvilágosítani róla a népet. Nem érdekel, hogy az én szekértáborom vagy a más szekértáborának a hazugságáról van-e szó, mert a hazugság az hazugság, a hazugság pedig nem lesz kevésbé etikátlan amiatt, hogy a másik oldal is hazudik. Az már csak a szerény véleményem, hogy egy ellenzéki pozíciójú blognak kurvára figyelnie kellene arra, hogy valós híreket írjon meg, hiszen elvileg épp a kormánymédia fake news-gyárával szemben harcol. Akkor is, ha a te buborékodba ez már nem szivárog át.

feketehun 2019.04.20. 13:23:08

@Helga Beauty Salon: Félreértesz. Nem az a baj, hogy a német lap által meginterjúvolt szakértő olyasmit mondott volna, ami a mi tapasztalati valóságunknak nem felel meg. Az ilyet leszarnám, szólásszabadság van, mindenki azt mondhat, amit akar. Sőt, ebben a helyzetben szerintem egyértelmű, hogy a magyar gazdaság nem zuhan, csak rá kell nézni a GDP-adatokra meg a fizetések változásának irányára.
A baj azzal van, hogy a bejegyzés szerzője olyasmit ad a szakértő szájába, ami a német eredetiben nem-hangzott-el. Ez a baj. Innentől fake news-ról beszélünk, és leszarom, hogy ki a ballib és ki a fideszes, mert a fake news az csak fake news, függetlenül oldaltól és ideológiától.

feketehun 2019.04.20. 13:23:38

@Helga Beauty Salon: Félreértesz. Nem az a baj, hogy a német lap által meginterjúvolt szakértő olyasmit mondott volna, ami a mi tapasztalati valóságunknak nem felel meg. Az ilyet leszarnám, szólásszabadság van, mindenki azt mondhat, amit akar. Sőt, ebben a helyzetben szerintem egyértelmű, hogy a magyar gazdaság nem zuhan, csak rá kell nézni a GDP-adatokra meg a fizetések változásának irányára.
A baj azzal van, hogy a bejegyzés szerzője olyasmit ad a szakértő szájába, ami a német eredetiben nem-hangzott-el. Ez a baj. Innentől fake news-ról beszélünk, és leszarom, hogy ki a ballib és ki a fideszes, mert a fake news az csak fake news, függetlenül oldaltól és ideológiától.

2019.04.20. 13:24:46

@Szóra kész Szókratész:
áruld el miért jó, ha magyarországból sziciliát csináltok?!

morph on deer 2019.04.20. 13:25:47

@Alick:
“Dehogy akarja Orbán felszámolni, inkább befolyást akar szerezni.”

Az már alakul!
Mivel serényebben kezdték el csavargatni a golyóit, a “befolyás” már nem várat sokáig magára...

2019.04.20. 13:29:57

@Szóra kész Szókratész:
ha frankfurtban élsz ott ugass ha nem tetszik!
vagy tartsd itt a migránsokat és akkor nem mennek oda.
a faszt sem érdkli frankfurt intézzék ők a dolgaikat nehogy a csuti geci maffia irányítsa már egész európát, illetve csinálja, de menyjen innen a faszba.

Homo fideszbirkusz 2019.04.20. 13:30:01

@Szóra kész Szókratész:

reklamálj orbánnál elmebeteg Homo fideszbirkuszom hogy orbán mért nem nyitotta meg neked az OPNI-t.

Vagy vonulj be egy stadionba kezeltetni magad, ha már azokat építi neked a felcsúti parasztgazdád a kórházak helyett.

Homo fideszbirkusz 2019.04.20. 13:33:15

@Szóra kész Szókratész:

Frankfurtba menekültél az orbanisztáni tündérmese elől te magyar migri?

És errefel még fel is szopod a felcsúti diktátorodat.

Amúgy meg menekülj Bélapátfalvára, ott nincsenek mogadishui bevándorlók, ott majd kurva jó életed lesz!

2019.04.20. 13:43:57

@Homo fideszbirkusz:
bírom az ilyen tahókat akik lelépnek innen mutyilandból és onnan szavazzák meg nekünk, hogy ki lopja ki a szemünket.
fogadni mernék, hogy erdélyi gyökerei vannak, azok képzelik magukat minimum szokratésznek, de leginkább külföldről, mióta bedugult nekik romániában a fogamzásgátló üzlet és még mi is jók voltunk nekik....

gázóra ellenőr 2019.04.20. 14:04:01

@Helga Beauty Salon: Így van, ellenzékben szoktak ígérgetni.

www.origo.hu/itthon/20060120orban.html

"Orbán Viktor szerint a 14. havi nyugdíj is lehetővé válhat a Fidesz járulékcsökkentési programja révén. A Fidesz elnöke erről Egerben beszélt, a városi sportcsarnokban tartott nagygyűlésen, pénteken. Az MSZP szóvivője szerint a Fidesz elnöke gúnyt űz a nyugdíjasokból, akarat nélküli kiskorúaknak nézi őket.

Amennyiben megvalósul a Fidesz járulékcsökkentési programja és ennek nyomán több százezer új munkahely jön létre, kitűzhetővé válik a 14. havi nyugdíj bevezetésének célja - mondta a volt miniszterelnök a Változás 2006 című országértékelő beszélgetésen."

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.04.20. 14:38:33

@gázóra ellenőr: Jaaj máár!Hát te nem tudod???
Más a kampány és más a kormányzás!

orbántrollirtó 2019.04.20. 15:17:00

@feketehun:"nem tudhatod, hogy reagáltam-e már fideszes fake news-ra hasonló módon"

Haver! Dehogynem! Ugyanis, megnéztem a hozzászólásaidat. Így biztos, hogy még ebben is hazudtál.
Lebuktál haver, nagyon csúnyán. Ez nyamvadt internet, mi? Kiderült, hogy egy szarházi hazug alak vagy, egy ócska fideszbérenc, semmi más.

Boycie 2019.04.20. 15:36:04

Ilyen amikor a magyar balliberálfasiszta migráncsoló párt tagja találkozik a nyugati tipusú demokráciával és liberalizmussal:

index.hu/kulfold/2019/04/20/volt_dk-s_politikust_fuggesztett_fel_az_angol_liberalis_part/

Ha ha ha ha
Érdemes elolvasni a belinkelt angol cikket is. Vagyon milyen értékei lehetnek a Lib Dem pártnak a muszlimfaszszopáson, az igazság tagadásán és PC terroron kívül??

kb 1 éve a BBC "anchor" már attól is szemét forgatva hápogott amikor a riportalany azt állította hogy a nők átlagosan gyengébbek fizikailag a férfiaknál. És természetesen belefojtotta a szót és közölte hogy ez nem igaz :))) Akkor mi a faszér vannak külön nemek szerint a sportversenyek?? A sakkról már ne is beszéljünk... Női dokkmunkás kvótát akaroook!
Lassan oda jutunk hogy akit nem náciznak, rasszistáznak, homofóboznak vagy férfisovinisztáznak le, az elmebeteg :)))

taga20 2019.04.20. 16:05:01

@Boycie: te bazdmeg elmebeteg vagy!:)

feketehun 2019.04.20. 16:11:49

@orbántrollirtó: Zseniális :) Ha olvastad a kommentjeimet, akkor szerintem minden elfogultság nélkül is tudhatod, hogy nem vagyok "fideszbérenc", de még kormánypárti sem. De még ha az is lennék, akkor sem tudnék mit kezdeni a vagdalkozásaiddal. Egyébként egyszer utánamentem egy fideszes fake news-nak, méghozzá egy talán tavalyi esettel kapcsolatban, amikor a fideszes fake news gyár azt állította, hogy Székesfehérvár azért nem kapott jelölélést az Európa Kulturális Fővárosa címre, mert nem voltak migránsok a videójukban. Akkor még a bírálóbizottság alelnökével is beszéltem FB-on, s szépen kiderült, hogy az akkori cikk által írt dolgok hazugságok.
Egyébként van valami véleményed az fentebbi hozzászólásaim tartalmának valamely érdemi részével, vagy minden, hogy mit írok, csak arcbaköpést kapokhatok érte?

Helga Beauty Salon. 2019.04.20. 16:15:44

@vitéz Beverneky: tudjátok mi a baj fijjúúúúg?!

az, hogy a csutigeci és tolvaj sleppje ingerküszöbe egyre nő és annál többször kell elmondania, recskázás közben, hogy elélvezzenek végre:

soros-migráns-soros-migráns-soros-migráns-soros-migráns-soros-migráns-soros-migráns...............................

Jól van te büdös ostoba köcsög, itt van Szelestey következő poszjának az első mondata, olvasd el és elkezdheted leszopni magad!!!!! :

Végzetes az orbáni illiberális demokrácia, mert felszámolja a jogállamot
Szelestey Lajos nemzetközi sajtószemléje
2019. április 20. - Szelestey
• Juncker szerint teljes képtelenség, ahogy a magyar és a lengyel kormány hadakozik a kvóták ellen, nem tagadhatják meg a szolidaritást

2019.04.20. 16:25:55

@Helga Beauty Salon:

feszült vagy úgy látom, könnyíts magadon pubi!

soros-migráncs-soros-migráncs....

taga20 2019.04.20. 16:34:40

@vitéz Beverneky: szerintem, rendes keresztény embernek ez az igazi imamalom:)))

orbántrollirtó 2019.04.20. 16:40:50

@feketehun:

Haver! Bizonyítottan egy hazug ember vagy. Mehetsz vissza a tolvaj gazdád seggébe sírni, hogy nagyon csúnyán lebuktál.

2019.04.20. 16:44:05

@taga20:

ja ez az új magyar "hiszekegy" "miatyánk" és "üdvözlégy mária"! :D

majd, ha a papjaink rájönnek mennyivel jobb migráncs gyerekeket megrontani, mert azok nem tudnak panaszkodni, ők fogják importálni a fekete purdékat hittanórákra!!

soros-migráncs-soros-migráncs-soros-migráncs

Helga Beauty Salon. 2019.04.20. 16:47:27

@vitéz Beverneky: feszült vagy úgy látom, könnyíts magadon pubi!.....................

:DDDDDDDDDDDDDD Szerintem te most feszültebb vagy!
Én veled ellentétben nem indulatból kommentelek, és egyébként is benneteket lazán lehet szopatni, nincs benne semmi stresszes! :P

taga20 2019.04.20. 16:51:18

@orbántrollirtó: néha zavaros a csóka, de szerintem nem fityeszdroid.

persze volt má rá precedens, hogy tévedtem;)

taga20 2019.04.20. 16:53:35

@Helga Beauty Salon:

helga, veled az a baj, hogy összetéveszted a fasz két végét!

te ide, nap-nap után szopni jársz!:)))

feketehun 2019.04.20. 16:54:42

@orbántrollirtó: Értem. Orbántrollirtó polgártárs bíróságán, az Orbántrollirtó címzetes ügyész által előterjesztett vádakban s pengeéles logikájú érvrendszere alapján Orbántrollirtó bíró úr bizonyítottnak találta, hogy hazug ember vagyok. Nyilvánvalóan meg kell hajolnom a független bíróság megkérdőjelezhetetlen logikai rendszerben megalkotott ítélete előtt.
Ha egyszer a jövőben úgy éreznéd, hogy itt a gondolkodás ideje, akkor javaslom, tedd fel magadnak a kérdést, hogy mégis mit csinálsz, mi az a cél, amiért küzdesz és vajon a küzdelem hatékony módját választottad-e.

taga20 2019.04.20. 16:58:10

@vitéz Beverneky: azé vannak üde kivételek, akik tényleg keresztények.

lásd ferencpápát!

444.hu/2019/04/20/a-menekultek-kirekesztese-miatt-sajnalkozott-a-papa

Helga Beauty Salon. 2019.04.20. 17:11:04

@taga20:
helga, veled az a baj, hogy összetéveszted a fasz két végét!
te ide, nap-nap után szopni jársz!:)))....................

Mit tévesztek össze? Tagácska ti tőmondatokban válaszolgattok, ha egyáltalán megerőltetitek magatokat és nem csak fideszfaszszopózásra telik! Így még az sem fordulhat elő, hogy valami frappáns és számomra megalázó választ nem értek meg!
Nézd már meg hogy miket irkáltok és ásd el magad szerintem a többi féleszűvel együtt! :P

2019.04.20. 17:12:10

@Szóra kész Szókratész:
"Vagy be se engedd a migránsokat. Nem ez a logikus?"

akkor mi lenne most a kb 600 ezer honfitársunkal akiket befogadtak a nyugati államok és nem itt rohadnak meg a tescós napóleon mutyibirodalmában.
erre nem gondoltál, vagy ők nem migráncsok? nagyon hülye?
az osztrákok, németek stb. teljesen jól tűrik a magyar kurvákat, lomizókat, tolvaj bűnözőket és ezért nem küldik haza a becsületesen dolgozó magyar migráncst!
egyből meglennél sértve ha kiutasítanák a magyar menekülteket ojrópából mi?

2019.04.20. 17:23:15

@Szóra kész Szókratész:

(szókratész meg forgolódik a sírjában, hogy ilyen tahó bitorolja a nevét nem zavar?
legközelebb már istennek fogod hívni magad?)

2019.04.20. 17:27:54

@Szóra kész Szókratész:

ja csak a fehér lehet munkavállaló?
szókratész már rasszista is ????
szégyelld magad súrmó paraszt.
ha nem ezen a néven szólnál hozzá, még el is nézném a hülyeséged.

2019.04.20. 18:36:45

@Szóra kész Szókratész:
nincs kedvem, még "humoros" idegengyűlölőkkel sem diskurálni.
a "szóvicced" meg nem sikerült, mert szókratész az első demokratikus állam filozófusa volt és intelligens ember, nem olyan aki politikai célok elérése érdekében migránsokkal ijesztgeti a tudatlan népet.
úgyhogy menj az origóra ott majd megértik a filozófiádat, humorodat.

taga20 2019.04.20. 18:45:10

@vitéz Beverneky: szerintem ott már próbálkozott a srák, csak nem érti, hogy miért nem lehet ott:)

elképesztő, hogy mennyi rohadék rohangál, aki foggal-körömmel védi a geci rendszerét!

exterminador 2019.04.20. 19:00:58

@Helga Beauty Salon: Mi van, végképp becsavarodtál? Ne hívjunk orvost?

2019.04.20. 19:06:04

@taga20:
ez még nem lenne baj, ha logikusan gondolkoznának és nem nagyképűen beszélnének azokkal az emberekkel akik más véleményen vannak.
de a migránsozást már annyira unom és annyira kontra produktív és ezt annyira nem veszik észre.
ők mindenkit utálhatnak, de más meg ne tolvaj cigányozzon, mert akkor meg vannak sértve.
oszt brühühűűűűű, sírnak mint a fürdőskurvák.

exterminador 2019.04.20. 19:39:49

@vitéz Beverneky: a migránsozás egy cseppet sem kontraproduktív. Sajnos az én ismerettségi körömben mindenki fideszes, és úgy nyelik a propagandát, mint kacsa a nokedlit. Rettegnek tőle, hogy miránsokat telepítenek a lakásukba! És ezt egyetemet végzett embertől hallottam, aki tanár volt, mielőtt nyugdíjba ment. Teljesen komolyan elhiszi. Ez a szomorú, hogy itt tart az ország.

taga20 2019.04.20. 20:04:21

@vitéz Beverneky: "ez még nem lenne baj, ha logikusan gondolkoznának"

értem, amit mondani akarsz, de már az első mondatod logikai bukfenc.

szerinted értelmes ember tudja támogatni a geci maffiáját, tud mellette értelmesen érvelni?

szerintem képtelenség. a kurvaéletbe!

zenét bírod? nesze!:))

www.youtube.com/watch?v=cAnOt74e9_Q&list=PLcpBBg8UA1Oxz7973OVcCzyBR-caH7hCQ&index=11

2019.04.20. 20:04:59

@exterminador:
egyfelől igazad van!
viszont, feléleszti a cigányozást, zsidózást, stb és ez meg végül a szélsőségesek malmára hajtja a vizet.
ezt viszont kizárólag orbán hatalmi törekvéseinek köszönhetjük.
mindaddig amíg egyszer csak őt is ki nem nyírja egy megerősödő politikai irányvonal aminek a táptalaját ő adta.

mindbender2 2019.04.20. 20:23:01

"Azokat pénzeli az unió, akik fel akarják számolni"

Azt hittem a migrikről lesz szó, akikre már brutális összegeket költenek, az eredmény meg az, hogy a következő gernerációkra iszlamizálják a térséget ahol elszaporodnak.

taga20 2019.04.20. 20:23:28

@vitéz Beverneky: na mékegy, me látom, hogy te is zenész cigánycsaládból származol:))

www.youtube.com/watch?v=XXr4Wq4HX-g&list=RDXXr4Wq4HX-g&start_radio=1

2019.04.20. 21:14:34

@taga20:
na ez a zsámó , more!

2019.04.20. 21:18:38

szerintem 1541 től a törökök 150 évig azért nem tudták mo.-t iszlamizálni, mert budavárában már akkor az orbán család lakott.
de ne monnyátok meg senkinek!

2019.04.20. 21:43:37

"A magyar kormány szinte teljesen megszállta a médiát, viszont Orbán hiába állítja, hogy gazda­sági aranykort élünk."

Ők azt is teszik.

Nagykörúton túli magyar 2019.04.20. 22:04:26

Az a baj velem, hogy mindig amikor szóba kerül ez a szöveg, hogy az Unió pénzel minket, akkor utánaszámolok.
Aszongya:
"2580 milliárd forintot utalt Brüsszel 2014 óta"
index.hu/gazdasag/2019/04/18/unios_penz_tamogatas_eu_brusszel/

Szóval 4 és negyed év alatt, azaz ~1550 nap alatt kaptunk fejenként kb. 170 Ft--ot naponta.
170 forint
Hihetetlen összeg, de tényleg! Jajaj, mire is költsem el? Egy kifli tejföl nehezen jön ki belőle.
Hát nem megéri naponta 25-30 ezer forinttal kevesebbért dolgozni a nyugati multinak, ha kapunk vissza belőle 170 forintot! :D :D :D

morpho 2019.04.20. 22:28:17

@Szóra kész Szókratész: "Gyurcsány már jóval a gazdasági válság előtt, 2006-ban, azt mondta zárt körben, hogy "elkúrtuk".

Aha, oszt mire mondta? Csak mert azt is elmondta. A szegregélt oktatásra, az elbaszott egészségügyre, a félrekezelt romapolitikára, meg az államháztartási hiányra, amit a 13. havi nyugdíjból, meg a 13. havi közalkalmazotti fizetésből hoztak össze, amit a fidesz is megszavazott. Te is hallgattad a beszédet ugye? Nem csak ezt a mondatot idézgeted ugye? A fidesz melyiket is oldotta meg ezek közül? A hiányt? A manyup vagyonból? Szép megoldás, de ez Fletónak is ment volna.

taga20 2019.04.20. 22:28:18

@Ma is mentek gecizni?:

"Hihetetlen összeg, de tényleg! Jajaj, mire is költsem el?"

szerintem kend a hajadra, vagy dugd fel!

Pipas 2019.04.21. 07:01:44

@morpho: "A hiányt? A manyup vagyonból? Szép megoldás, de ez Fletónak is ment volna."

Marhaságokat beszélsz. A manyup vagyon körülbelül akkora volt, mint amennyi hiányt az mszp csinált 2006-ban. Egy év alatt. A manyup vagyon nem lett volna elég 8 évre, az imf kölcsön sem. A privatizált vagyon sem.

"a félrekezelt romapolitikára"
Konkrétan azt mondta, hogy nem csináltak semmit. Nem azt, hogy félrekezelték a romapolitikát, hanem azt, hogy nem csináltak semmit és folyamatosan hazudtak. Ne kisebbítsük már a tetteik súlyát azzal, hogy "félrekezelt romapolitika". Ne legyünk már ennyire elfogultak.

Pipas 2019.04.21. 07:03:50

@morpho: "államháztartási hiányra, amit a 13. havi nyugdíjból, meg a 13. havi közalkalmazotti fizetésből hoztak össze"

Nem, nem abból hozták össze. Nyugodtan szedd elő a számokat jobb mint itt mosdatni őket, meg aztán akkor talán nem égeted magad sem ennyire.

Pipas 2019.04.21. 07:07:19

@vitéz Beverneky: "viszont, feléleszti a cigányozást, zsidózást, stb és ez meg végül a szélsőségesek malmára hajtja a vizet.
ezt viszont kizárólag orbán hatalmi törekvéseinek köszönhetjük."

Az, mert orbán előtt nem volt cigányozás meg zsidózás mi? Te sem akármennyire vagy elfogult öregem, az mszp alatt gylkolták a cigányokat, nem tudtad? A magyar köztársasági elnököt meg azzal nem engedték be szlovákiába, hogy nálunk fasizmus van!

Pipas 2019.04.21. 07:12:20

@exterminador: "Rettegnek tőle, hogy miránsokat telepítenek a lakásukba! És ezt egyetemet végzett embertől hallottam, aki tanár volt, mielőtt nyugdíjba ment. Teljesen komolyan elhiszi. Ez a szomorú, hogy itt tart az ország."

Szomorú, hogy nem tudod, de svédországban például bevett szokás, hogy a menekülteket családoknál helyezik el. Tényleg migránsokat telepítenek a lakásukba.

Teljesen komolyan!

Nem a nyugdíjas ismerősöd hibája, hogy nem tudod mi van körülötted mégis osztod az észt, mintha fizetnének érte.

2019.04.21. 07:27:37

@Ma is mentek gecizni?:
ne aggódj a 170 forintod miatt fejszámoló, mert az a pénz felcsuti kisvasutra stadionra stbre ment sokkal de sokkal kevesebb, konkrétan fidesz tolvaj zsebbe került, így aztán egész más a leányzó fekvete!!!
ha ezt a manit a kb 30 fideszoligarha zsbével osztjuk el, sokkal jobb összeg jön ki, ugye????

2019.04.21. 07:36:57

@Pipas:
ha jól emléxem az a köztársasági elnok sólyom lászló fidesz ejtőernyős elvtárs volt.
úgyhogy nem álltak messze az igazságtól, hordószónok barátom.
felkészületlenül ne vitatkozz mert vesztesz.

exterminador 2019.04.21. 08:32:01

@Pipas: aham, gondolom, ha ez igaz is, olyan családokhoz helyezik őket, akik vállalják. Nem pedig random bekopognak Mari nénihez, hogy tessék, ez a 40 rokonszenves szomáliai fiatalalember mától magánál lakik a kisszobában.

Pipas 2019.04.21. 09:05:01

@exterminador: "aham, gondolom, ha ez igaz is, olyan családokhoz helyezik őket, akik vállalják."

Persze. Szó sem volt arról, hogy nem önkéntesen menne ez a dolog jelenleg.

Pipas 2019.04.21. 09:07:47

@vitéz Beverneky: "ha jól emléxem az a köztársasági elnok sólyom lászló fidesz ejtőernyős elvtárs volt."

Ki a francot érdekel, hogy "fideszes" vagy nem "fideszes"?

"úgyhogy nem álltak messze az igazságtól, hordószónok barátom."

Próbáld megérteni mit mondtak. Nem azt mondták, hogy Sólyom László náci, hanem azt, hogy magyarországon nácizmus van.

"felkészületlenül ne vitatkozz mert vesztesz."
Felkészületlenül mi? Amit írtál, abban semmi olyan nem volt amit nem tudtam, annyi volt benne, hogy nem értetted miről van szó, de fideszezgetsz, mert az összekovácsol. :D

Nagykörúton túli magyar 2019.04.21. 12:08:08

@vitéz Beverneky:
"ne aggódj a 170 forintod miatt fejszámoló, mert az a pénz felcsuti kisvasutra stadionra stbre ment "
Mivel korábban azt mondtátok, hogy csak és kizárólag az EU pénzek miatt növekszik a magyar gazdaság, akkor ezek szerint annyira jól megy az a kisvasút, hogy így fellendítette a gazdaságunkat.
"Magyarország Európa élére tört kirobbanó gazdasági teljesítményével"
www.portfolio.hu/gazdasag/magyarorszag-europa-elere-tort-kirobbano-gazdasagi-teljesitmenyevel.314103.html

Akkor meg nem megérte azt megépíteni?

morpho 2019.04.21. 12:56:00

@Szóra kész Szókratész: Tényleg szánalmas. Ezt csinálja Orbán 2006 óta, te meg most dettó. Egyszer végig kéne hallgatni és értelmezni azt a beszédet! Sokat segít. Jegyzem meg az ott felvetett problémákhoz Orbán hozzá sem nyúlt lassan 10 éve, csak népszavazást rendezett, hogy neki van más megoldása. Aztán kiderült, hogy lófaszt van, szarik az egészre. Az meg külön vicc, hogy "Gyurcsány hazugsággal nyert választást!" :) Orbán azóta zsinórban a sokadikat nyeri bődületes hazugsággal, konteókkal.

Pipas 2019.04.21. 13:26:41

@morpho: "Az meg külön vicc, hogy "Gyurcsány hazugsággal nyert választást!" :) Orbán azóta zsinórban a sokadikat nyeri bődületes hazugsággal, konteókkal."

Megint valaki, aki úgy akarja mentegetni a gyurcsány hazugságait, hogy "de hisz más is hazudik". Persze soha sem sikerült bebizonyítani, hogy orbán a választásokat úgy csinálta meg, "nehogy kiderüljön, hogy mire készülünk", de mindegy. Biztos hazudik, egy névtelen hozzászóló mondta az interneten.

morpho 2019.04.21. 14:01:25

@Pipas:
Egyrészt nem mentegetem Gyurcsányt!
Másrészt, ne az kiabáljon tolvajt, aki közben két kézzel lop!
Harmadrészt Orbánt sosem zavarta, ha kiderül, hogy lopásra és hazugságra készül!
Negyedszer, Gyurcsány a hiány lefaragására gondolt, amit Orbán úgy "oldott meg", hogy zsarolással államosította a manyup vagyont és abból fizette ki a hiányt. Ezt Gyurcsány is megtehette volna.

Helga Beauty Salon. 2019.04.21. 14:16:49

@Szóra kész Szókratész: Ha elfogadsz egy jó tanácsot : hogyha valaki mondjuk "Drakula" néven regisztrál, ne gyanúsítsd meg vérszívó életmóddal, mert hülyének fognak nézni.......

Ami nem is fog messze járni az igazságtól. Beverneky egyébként ilyen Drakulás ügy nélkül is felfedi általában a kilétét és nagyszerű betekintést ad a mentálisan zokni lelkecskéjébe!

2019.04.22. 10:08:31

nem értem, a keresztény konzervatív fideszjugend ilyenkor miért nem jézus feltámasztásával foglalkozik ?
majd ad nektek a pofátokra tömjén zsóti seggnyaló körösztapátok a kurva életbe!

morpho 2019.04.22. 10:33:13

@Szóra kész Szókratész: Arra gondolt, hogy elszállt a hiány, majdnem 10 %-ra. De ezt már írtam. Te elmeroggyant vagy, vagy nem tudsz szöveget értelmezni? De azért a katasztrófától ez messze volt. Ha nem üt be a gazdadági válság négy év alatt lefaragják.

MAXVALL bircaman közíró · www.bircahang.org 2019.04.22. 16:23:54

@taga20: tanga20, baszki :)))

három napja ülök rajta, mégse kelt ki
süti beállítások módosítása