B1 blogcsalád



Az EU-nak elege van abból, hogy egyes tagok kilopják a szemét

Szelestey Lajos nemzetközi sajtószemléje

2019. január 19. - Szelestey

• Az Orbán-kormány állítólag üzemi balesetnek tekinti, hogy antiszemitizmusba torkollt  a puszta szavazatmaximálást szolgáló hadjárat Soros ellen

• Bár az izraeli kormány azt ígéri, hogy besegít az elfogadható koncepció koncepció kialakításába a Sorsok Házánál, Köves Slomó nem bízik abban, hogy az idén már látogatókat fogadhat az intézmény, amely sok kérdést vet fel Orbán történelemértelmezése, a magyarok háborús felelőssége kapcsán 

• Ha így megy tovább, a jogállam aláásása arra ítéli a magyar gazdaságot, hogy a Nyugat bedolgozója maradjon, kevés hozzáadott értéket előállítva 

Bloomberg

bloomberg_1.jpg

Magyarország és Lengyelország ugyan azt szeretné, ha a populista pártok győznének a májusi európai választásokon, ám a jelek szerint az EU technokrata vezetése hatékony eszközhöz jut, hogy pénzügyileg megbüntesse a lázadókat. Az EP túlnyomó többséggel megszavazta a héten, hogy a Bizottság tartsa vissza a támogatásokat, ha valamely tag megszegi a jogállamot. Ha a javaslat átmegy a teljes jóváhagyási folyamaton, Brüsszel véget vet a mostani holtpontnak az illiberalizmus felé tartó és mind inkább felelőtlen kormányok ügyében. Ugyanis jelenleg leginkább üres fenyegetést jelentenek a szankciók. Az asztalon lévő indítvány értelmében viszont minősített többséggel el lehet fogadni a megtorló intézkedéseket, amivel a büntetés lehetőségéhez jut a senki által meg nem választott uniós technokrácia, valamint Németország és Franciaország.

A hangsúly nem okvetlenül a felelősségre vonáson van, az alapcél az, hogy korrupt rezsimek ne fosztogathassák az EU alapjait. Magyarország esetében pl. kifejezett visszaélésekről számolnak be ilyen tekintetben a kutatók és a tényfeltáró újságírók.  Ennek ellenére az Orbán-kabinet a brüsszeli pénzek 4. legnagyobb kedvezményezettje volt tavaly, ami 3,1 milliárd eurót hozott az országnak.  Ettől a miniszterelnök még azt állítja, hogy a Bizottság és fő tagok a bevándorlás kapcsán elfoglalt kemény álláspontért igyekeznek benyújtani a számlát. Ez köti össze az olyan populistákkal, mint Le Pen, Wilders és Salvini, valamint az AfD. Viszont ha a Bizottság most gyorsan keresztülhajszolja a Strasbourgban elfogadott kezdeményezést, az szétrobbanthatja a tárgyalásokat a következő költségvetés ügyében. Ugyanakkor ha leállnak a szubvenciók, akkor az a magyar és a lengyel társadalom leginkább nyugatbarát részeit sújtaná, szóval a történet zajlik rendületlenül.  

The Times

the_times_1.jpg

A lap úgy ítéli meg, hogy a beképzelt Macron és a populista Salvini Tom és Jerry-szerű küzdelmet vív egymással, ám a csata Európa lelkéért folyik, merthogy ők a földrész két arcát testesítik meg, ám csak az egyikük győzhet.  Olyanok ők, mint két összezárt skorpió egy palackban. A tét az EU jövője a kontinentális elit és a zendülő politikusok között. Mindketten vezető szerepet kívánnak betölteni a szavazópolgárok mozgósításában a májusi választások előtt, egymás ellen fordítva az elitek és a dühös átlagember Európáját. Ám az államfő eddigi teljesítménye csalódás. Ahelyett hogy egyetértésre törekednek a 27-ek soraiban, inkább a német-francia tengelyt igyekszik újjáéleszteni, mintha az még képes lenne átalakítani a közösséget. Pedig szinte már teljesen érdektelen a gondok megoldása szempontjából.

Macronnak arra kellene összpontosítania, hogy megszűnt a bizalom az EU központja és perifériája között, és hogy szétszakadoznak a hagyományos politikai osztályok. Ezt Salvini jól megérezte és ezzel gyötri a francia vezetőt. Az elitnek igazolnia kell, hogy nem hagyja magára a szavazókat, akik megszenvedték a globalizációt. Viszont nem igaz, hogy a populisták a nép nevében beszélnének, de ettől Magyarország és Lengyelország még kevés jó szót veszteget az elnökre. Az olasz miniszter azért került Macron célkeresztjébe, mert meg akarja szervezni a populista erőket a májusi választásra, és amióta ő hatalmon van, ezek ez erők egyre több területet foglalnak el.  De még ha összeállnak is a jobboldali euroszkeptikusokkal, akkor sem alkothatnak többséget Strasbourgban. Ám az eddiginél könnyebben blokkolhatnak döntéseket. Az olasz, a magyar, a lengyel és az osztrák kormány olyan biztosokat akar küldeni, akik az ő véleményüket képviselik Brüsszelben.  

Ha a populisták egyvalamiben egyetértenek, akkor az az, hogy a nekik címzett brüsszeli bírálat csodákat művel odahaza, de még jobb, ha a francia államfő undorítónak minősíti az olasz bevándorlási politikát. Viszont mind Marcon, mind Salvini részéről illúzió azt hinni, hogy képesek megváltoztatni a világot.   

Reuters

reuters.jpg

A kommentár azt ajánlja, hogy az EU a Brexit minden baja ellenére vegyen példát Nagy-Britanniáról, mert ott a vezetés már szembesült a demokrácia alapkövetelményével, azaz hogy fontos döntéseket nem lehet olyan távoli intézményekre ruházni, amelyeket a polgárok nem értenek, és általuk ismeretlen figurák irányítanak. Merkel és Macron ugyan mélyebb integrációt akar, de a hazai felfordulás miatt mindketten meggyengültek. Viszont Juncker és Tusk a jelek szerint nem fogta fel, hogy a brit kiválás, valamint a sárga mellényesek mozgalma a dolgok természetéből következő jelenség, nem csupán a két ország, hanem az egész unió számára. A szervezet egyre nagyobb belső feszültségekkel és a visszaesés mind nagyobb eshetőségével néz szembe. Pontosan itt van a fő gond.

Brüsszel ugyan azt a stratégiát választotta, hogy keményen szembesíti Londont a kiválás következményeivel, ám a 27-ek kemény frontja csupán illúzió. A közép-európai államok igényt tartanak a további támogatásokra, viszont mentességet kérnek a közösségi politika alól, főleg a kvóták ügyében. Olaszország nagyban elősegítheti a recessziót. A Hansa Liga, Hollandiával az élen, nem kíván szorosabb összefogást. Szóval nem baráti országot közössége ez, amely a szövetségi Európa felé tart. Itt eltérő politikai hagyományokat és kultúrákat tapasztalni, ami elég az egységes piachoz és az együttműködéshez, de ennél nemigen szeretne többet. A feladat most az, hogy meg kell határozni, miként lehetne többsebességes szervezetet kialakítani, amibe belefér a szövetségi EU valamint a nemzetállami szuverenitás megőrzése is. Ha kényszerzubbonyt húznak az unióra, az csak súlyosbítja a bajokat és vereséget szenved az eredendő cél, ti. hogy új világhatalom jöjjön létre a szabadság érdekében.

FAZ

frankfurter_allgemeine.jpg

A konzervatív lap igencsak hihetőnek tartja, amit a magyar kormány volt tanácsadója, Birnbaum elmesélt, hogy ti. Soros György azért lett ellenségkép Orbán Viktor számára, mert a szocialistákat gyakorlatilag lelőtték az asztalról és egyszerűen kellett egy új ellenség. Vagyis csak ürügyként volt rá szükség, mármint hogy a kampány tanúsága szerint legyen valaki, akivel riogatni lehet a választókat. Hiszen az üzletember befolyásos, de nem tud visszavágni. Úgy hogy ha ma bárki bírálja a hatalmat - akármilyen okból is, rögtön jön a hivatalos válasz: működik a Soros-hálózat. De azért valami mindig megragad a vádakból. Az is valósnak tűnik a lejáratásban annyira otthon lévő tanácsadó nyilatkozata alapján, hogy az antiszemitizmus nem volt betervezve, bár számításba vették, noha ez azért meglehetősen fura volna.

Mindez azonban nem mond ellent Orbán hivatalos változatának, tehát hogy a milliárdos fű alatt ellene dolgozott, csak színvallásra kényszerítették, mert a befektető valóban támogat a kormánnyal szemben kritikus civileket, illetve sajtóorgánumokat.  Hogy azután minden a migrációra futott ki, az a véletlenek összejátszásából következett. A miniszterelnök 4 éve még kijelentette, hogy Soros jó ideje jelen van az NGO-k világában, ezért ez érzékeny terület. De hozzátette, hogy támogatta Orbánt, valamint még a szocializmus idején a Fideszt is, ezt nem szabad soha eltitkolni.

Süddeutsche Zeitung

suddeutsche_zeitung.jpg

A kiküldött tudósító úgy látja, hogy a politika viharába került a Sorsok Háza, miután a háttérben vita tombol arról, mi a helyes, illetve téves emlékezetpolitika. Pedig itt a magyar kormány egyik presztízs tervéről van szó, de kérdés, mikor nyithat az új holokauszt múzeum. A költségek idáig átszámítva 20 millió eurót tesznek ki. Az egész ügy tanpélda lehet arra nézve, milyen ellentéteket tud kiváltani az emlékezés, ha politikát csinálnak belőle. A főszereplő a kormány, a nemzeti-konzervatív Orbán Viktorral az élen. A csatát a két rivális zsidó szervezet vívja, de beleszól a jeruzsálemi Yad Vashem Intézet, valamint a Netanjahu-kabinet is. Ebben a feszült mezőben jócskán trükköznek, fura szövetségek alakulnak, és közben az fenyeget, hogy az eredeti ügy húzza majd a rövidebbet.

Hogy a Sorsok Házának ötlete egyáltalán felmerült, abban az alapos gyanú szerint szerepet játszott, hogy a már létező Holokauszt Emlékközpontot a szocialisták kezdeményezték. Ezzel együtt a kezdetben egyetértés volt, ám annak hamar vége szakadt, mert a Mazsihisz, valamint a Yad Vashem hiányolta Schmitt Mária koncepciójából annak beismerését, hogy Magyarországot felelősség terheli a történtekért. De hát az áldozati mítosz központi elemet képez Orbánnak a nemzeti identitásról vallott elgondolásában, ami ütközik a bonyolult történelmi igazsággal. Erről tanúskodik a Szabadság téri emlékmű is. Sőt, ez idáig ment, hogy a miniszterelnök kivételes államférfiként méltatta Horthyt – a bevalottan antiszemitát, Hitler hűséges szövetségesét. Ennek bizony revizionizmus szaga van, és éppen az ilyesfajta történelemhamisítás miatt marad távol mind a mai napig Heisler András a holokauszt múzeumtól, a Yad Vashem szakértőivel egyetemben.

Orbán azzal kerül szemben, hogy a zsidók ellenállása folytán nem lehet olyan emlékhely Budapesten, amelyet a zsidó áldozatoknak szentelnek.  A kiutat Köves Slomóban vélte megtalálni, a Mazsihiszt egy klasszikus „oszd meg, és uralkodj”-manőverrel kipaszírozták a programból. Heisler dühös és azt mondja, az EMIH csupán pár száz embert képvisel, és nem ismeri a valós helyzetet. Köves közben új izraeli szakértőket vont be a tervbe, de neveket nem árul el és további részleteket sem mond. Azt ígéri azonban, hogy teljes egészében figyelembe veszik majd a történelmet, ideértve, hogy az antiszemitizmus milyen lényegi szerepet töltött be a magyar politikában 1920 óta. Ezzel együtt a múzeum semmiképpen sem kíván vádirat lenni az egész társadalom ellen.

Az elképzelés azonban egyáltalán nem győzte meg a bírálókat. A Yad Vashem könyvtárának igazgatója, Robert Rozett továbbra is hiányolja a tényleges történelmi összefüggést. Az is háttérbe szorul, hogy a magyarok milyen szerepet játszottak a zsidók üldözésében. Vagyis az fenyeget, hogy súlyosan meghamisítják a történelmet. A színfalak mögött keményen megy a csatározás. Hírek szerint Netanhaju Bolsonaro beiktatásakor megígérte Orbánnak hogy új tervet állítanak a Sorsok Háza mögé. Köves azonban ezzel együtt nemigen gondolja, hogy az idén megnyílhat az intézmény.

Le Monde

le_monde.jpg

Közép-Európa mára a populizmus gazdasági laboratóriuma lett. A térségen belül ezek a pártok 10 országban a szavazatok jó 20 %-át hódították el a 2008-as válság óta, társadalmi ígéretekkel és gazdasági patriotizmussal. Májusban minden eddiginél hevesebb összeütközésre lehet számítani a hagyományos nagy erők, illetve az Orbán Viktor által megtestesített nacionalisták és populisták között. Hogy utóbbiak előretörtek, annak sokféle oka van, de a jelenséget gyakran félreértik a Nyugaton – figyelmeztet Jacques Rupnik, a párizsi Sciences Po történésze. Az mindenesetre közös volt, hogy ezek az országok 1989 után nagy lendülettel vetették be magukat, hogy felzárkózzanak a nyugati szinthez, ám az utánzás az alacsonyabbrendűség érzetéhez vezetett, ráadásul jött 2008 és az fölöttébb megrendítette a bizalmat a modell iránt. De napjainkban a populista mozgalmak leglényegesebb közös jellemzője, hogy elvetik a liberális bevándorlás-politikát.

Gazdaságilag nagy különbség van a keményen nacionalista magyar és lengyel politika, illetve a sokkal mérsékeltebb cseh és szlovák álláspont között.  De amúgy közös bennük, hogy el akarják törölni a rendszerváltás utáni privatizáció következményeit. Ennek érdekében saját gazdasági elitet hoznak létre, hogy a minimumra csökkentsék a külföldi beavatkozás lehetőségét a kulcságazatokban. A magyar és a lengyel kormány azonban különbséget tesz aszerint, hogy az idegen beruházás sok munkahelyet teremt-e, lásd a német autógyárakat. Másutt azonban, így a bank-, az energiaszektorban és sajtóban próbálnak minél nagyobb befolyáshoz jutni, hogy hatalmon maradjanak. Egy európai diplomata szerint azonban pontosan tudják, hol húzódnak a vörös vonalak. Magyarország pl. hozott egy sor diszkriminatív döntést, ám közben 9 százalékra vitte le a társasági adót, hogy becsábítsa a multikat. Egyben 400 órára emelte az éves túlmunka keretét.   

Az biztos, hogy a térség igen sokat profitál az előnyös gazdasági környezetből, mind a növekedés ütemét, mind a munkanélküliséget tekintve. És az alacsony munkaerő költségek, valamint adók sokkal jobban hatnak a befektetőkre, mint a jogállam elleni támadások. Az uniós tagság fontos biztosíték számukra. A dinamizmus ugyanakkor köszönhető az európai alapoknak is. Brüsszel ugyan szívesen kötné a támogatást a demokratikus normák betartásához, de az ötletet nem helyesli az összes tag. A jogok korlátozása azonban középtávon azzal fenyeget, hogy visszaveti ezeket a gazdaságokat. Egyrészt mert nagyon sokan emigrálnak, főként képzett emberek. Másrészt, a magyar igazságszolgáltatás és a jegybank fölött gyakorolt gyámkodás kihat majd az üzleti környezetre is. Ilyen körülmények között félő, hogy a régió megmarad az olcsó munkáskézre épülő modellnél, a Nyugat ipari alvállalkozójaként, mivel ezek az országok nem fordítanak eleget a kutatásra-fejlesztésre, valamint az oktatásra.

FAZ

frankfurter_allgemeine.jpg

A kommentár valószínűnek tartja, hogy az Audi vezetése el fogja fogadni a győri munkások követelését, pedig az vaskos, 18 %-os emelést jelent, továbbá azt, hogy a kereseteket közelítsék a szlovákiai szinthez. De hát jelentős beruházások sorsa és hatalmas haszon forog kockán, nemcsak Magyarországon. A keleti államokat a rendszerváltás után gúnyosan csak a Nyugat meghosszabbított munkapadjaként emlegették, mára azonban tökéletesen beilleszkedtek a termelési láncba. A magas szintű munka eredményeként emelkedik nem csupán az alkalmazottak képzettsége, hanem igényszintje is, ez pedig felnyomja a munkaerő költségeit, egyben befolyásolja a döntéseket az újabb beruházásokról. Ez azonban azt az üzenetet tartalmazza a régi tagállamok protekcionistái számára, hogy nem kell egységes minimálbért meghatározni az EU-ban, továbbá bonyolult kiküldetési szabályokat felállítani, ha el akarják venni Keleten az alacsony bérek nyújtotta versenyelőnyt. Csupán türelemre és növekedésre van szükség és az rózsát terem. 

Deutsche Welle

deutsche_wellw.jpg

Az OECD körképe alapján kedvezően alakul a migránsok beilleszkedése Németországban. A tanulmány szerint java részük el tud helyezkedni, és a fiatalok igen jó teljesítményt nyújtanak az iskolában. Azaz az összkép rendkívül előnyös. Jelentős előrelépést tapasztalni mind az újonnan érkezőknél, mind a második nemzedék tagjainál. Az érintettek közül tavaly már csaknem 68% dolgozott, vagyis az arány majdnem 8 százalékkal javult és egyre kisebb a különbség a németekhez képest. Ez azonban nem minden államban van így. Pl. Franciaországban a hazai vetélytársakhoz képest igen csekélyek azoknak az esélyei, akik már régebben érkeztek, viszont nem túl nagy képzettséget tudnak felmutatni. Kanada viszont nagyon jól áll, mert sok magasabban iskolázott embert is befogadott. 

Viszont az is igaz, hogy az alacsony képzettségűek esetében a gyerekek sem igen tudnak felzárkózni az oktatásban. A migráns diákok negyede nem érettségizik és szakképesítést sem szerez. Az illetékes német államtitkár azonban mindenképpen változtatni kíván a helyzeten, ideértve, hogy a közigazgatást jobban megnyissák a már az országban élő bevándorló fiatalok előtt. Arányuk jelenleg 8,5 százalék. Örvendetes ugyanakkor, hogy az érintetteknek csupán nem egészen 11%-a tapasztalt diszkriminációt származása, bőrszíne vagy vallása alapján. 10 éve még több mint 15% volt ez az arány. Németországban jelenleg 13 millió olyan ember él, aki külföldön született. 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr4314571960

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

conchita 2019.01.20. 15:32:38

@Ménár Atya: Még te mondod másra hogy buta pártpropagandista? Bagoly mondja verébnek!

Zionnépe 2019.01.20. 15:32:56

@Ménár Atya: Akkoriban ráadásul a mostani 28-as listát nézve a 14-15. helyen álltunk, most kb a 22-en(rosszabb nyelvek szerint 26).

Nehéz ezt nem lecsúszásnak hívni.

VT Man 2019.01.20. 15:33:21

"Ha így megy tovább, a jogállam aláásása arra ítéli a magyar gazdaságot, hogy a Nyugat bedolgozója maradjon, kevés hozzáadott értéket előállítva"

Azaz minden a legjobb úton halad, ha a nyugati országok szemszögébõl nézzük.

Nekik nem kell a konkurencia.

Helga Beauty Salon. 2019.01.20. 15:36:41

@conchita: Magyarország GDP-je pont azért esett keveset sok országhoz képest, mert időben vette fel az IMF hitelt. ......

Ők így szállnak le a bicikliről! :D

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.01.20. 15:41:08

@Vazelin Atya: "Nem, jobb az elkúrónál"

Nem látod, milyen szánalmas vagy a vergődéseddel, hogy a geci vagy az elkúró tette jobban tönkre Magyarországot? És ha a geci nem tett volna ezerszer több kárt, mint az elkúró, csak százszor több kárt? Akkor előrébb vagy? Mind a két tetves fasz takarodhatna a történelem szemétdombjára. Az is akit imádsz - geci -, és az is akit imádva gyűlölsz - elkúró.

Tudom, most azt akarod, hogy ódákat zengjek az elkúróról, hogy alatta nem csak a gazdaság volt sokkal jobb állapotban, a középmezőnyhöz tartoztunk, de jobb volt az oktatás, nem volt szétbaszva, alatta jobb volt az egészségügy, nem voltak a kórházak halálgyárak, hogy alatta nagyrészt még működött a demokrácia, és akkor a szövegkörnyezetből kiragadva az orrom alá dörgöld, hogy védem az elkúrót.

Ménár Atya 2019.01.20. 15:42:46

@conchita: Miért is kellett imf hitel, hiszen volt egy működő gazdaságunk, rengeteg tartalékunk, és minimális államadósságunk........
Ja, mégsem :)
Tehát, ha a maszop vesz fel adósságot,mert elkúrja a gazdaságot, az jó,
Ha a fidesz visszafizeti, és lassan újraéleszti a növekedést, az rossz.........
Te érted a saját gondolataid amúgy?
Mert elég vicces :D

kerszi 2019.01.20. 15:47:14

@VT Man: Konkurencia? jól vagy?

Ménár Atya 2019.01.20. 15:53:54

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
Eszem ágában sincs hogy ilyesmire kényszerítselek.
Én nem a statisztikát nézem, hanem a valóságot.
Elkúróék alatt az eü, azoktatás tönkre ment.
Az államadósság az egekbe szökött, a gazdaság megszünt 2006-ra.
A válság csak annyiban érintette őket, hogy lett egy hivatkozási alapjuk.
Amúgy simán csődbe is mentünk volna, szerencsére az eu, meg az imf kihúzott a szarból, igaz ezért a lelküket is eladták, de megúszták a lámpavasat.
Ehhez képest orbi, még mindig fényévekkel jobban kormányoz, a várva várt bukás,éhezés meg nem akar eljönni, a 2000 tüntető mszp-s családtak, meg a demenciával küzdő néhány nyugger, nem oszt -nem szoroz, az emberek leszarják őket.
Amit a saját bőrömön érzek, hogy jobban élnek az emberek, és nyugodtabban, mint bármelyik maszop kormány alatt, tudom, ez szörnyű, mert így nem lesz forradalom, de hát ez van.
Majd a választásokon meglátjuk, hogy a többség hogy dönt, vagy megy orbi, vagy marad, de szerintem maradni fog, mert a jelenlegi helyzet sokkal jobb,mint a bolond fletó alatt volt.
Te pedig karfiol, nagyon hallgatsz a japánban végzett tevékenységedről.
Biztos valami maszopos kiküldetésen voltál mi?
Most meg véded a gazdáid rémtetteit :)
Na várok reggelig, hátha megbukik orbi, mert tegnap megint nem sikerült a puccs, csak néhány hülye, meg a csőcselék randalírozott, de valahogy megint elmaradt az országbénító forradalom :D:D

jandera 2019.01.20. 15:56:17

@paraszthajszal:
A 2/3 is minősített többség, ill. a kormányunk nem az aminek vallja magát. Ott a technokrácia

jandera 2019.01.20. 15:58:35

A technokrácia szakértői kormányzást jelent, a magyar kormány minden, de nem szak/hozzáértő.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.01.20. 16:01:13

@Vazeklin Atya: "Elkúróék alatt az eü, azoktatás tönkre ment"

Minden szavad hazugság.

Például az oktatás a maszop alatt enyhén javuló tendenciát mutatott. A geci alatt a mélybe zuhant. Elég, ha a tragikus PISA eredményeket nézed. Tudom, téged a számok nem kötnek, te csak a geci propagandájának hiszel. Rohadj meg a nevednapján hazug fideSSfasszopó.

2019.01.20. 16:05:35

Hogy az EU-nak miből van elege, az majd idén a választáson derül ki. Az, hogy egyes (le)fizetett újságírók mit hordanak össze, nem számít.

2019.01.20. 16:06:24

És persze B1 1 G.

paraszthajszal 2019.01.20. 16:07:28

@jandera: „Ott a technokrácia”

Hol?

„A technokrácia szakértői kormányzást jelent, a magyar kormány minden, de nem szak”

A szakértői kormányzásnak csúfolt valami leginkább súlyos válságok idején szokott felmerülni lehetőségként, szerencsére nálunk ilyesmire nincs szükség. Válság nincs, politikai súly, választói felhatalmazás pedig van a kormány mögött.

„nem szak/hozzáértő”

Ellentétben Fletóékkal ugye, akik a kormányzati gazdaságpllitikai elkúrásnak az unióban élenjáró szakértői voltak:
„Tudományosan is bebizonyították, hogy Gyurcsány Ferenc történelmi léptékben is szörnyű hatással volt a magyar GDP-növekedésre kormányzása idején.
William Easterly, az egyik leghíresebb, gazdasági fejlődést kutató közgazdász és szerzőtársa, Steven Pennings nemrég jelentették meg új kutatásuk első verzióját, amiből egyrészt kiderül, hogy gyakran olyan diktátorokat magasztalunk fel országuk gazdasági teljesítményéért, akiknek valójában ehhez a teljesítményhez sokkal kevesebb közük van a valóságban, mint amennyit nekik tulajdonítanak, másrészt viszont a kutatásban használt három adatbázisból

KETTŐ ESETÉBEN GYURCSÁNY FERENC, AKI KORMÁNYZÁSA ALATT ÁTLAGOSAN NAGYJÁBÓL 1-1,5 SZÁZALÉKKAL RONTOTTA A GAZDASÁGI NÖVEKEDÉST ÉVENTE, BEKERÜLT A VILÁG LEGROSSZABB VEZETŐI KÖZÉ.”
index.hu/gazdasag/2017/12/22/gyurcsany_ferenc_vezeto_politikus_gdp_novekedes_tanulmany_kutatas_william_easterly/

Sütemény1975 2019.01.20. 16:10:20

Ez jó hír, mert akkor az elvtársaid sem jutnak a húsos fazékhoz többet. Pedig nagyon éhesek már....

Ménár Atya 2019.01.20. 16:38:50

@Zionnépe: Mondjuk az mri-t kapásból cáfolom.
Anno vártam 3 hónapot, 2 éve meg ct azonnal, mri meg 3 nap múlva.
Ezeket rajtam végezték.
Persze lényegtelen, elhiszem hogy vannak most is várólisták, sajnos az mszp elkúrta ezt is, és még nem tudták helyrehozni................

Ménár Atya 2019.01.20. 16:48:06

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
Rád is rád férne egy pisa teszt, de simán a körzeti orvosnál, mert a demencia jeleit mutatod. :)
Szóval az úgy történt, hogy 2010-ig minden szép és jó volt, egészen áprilisig, aztán nyert a fidesz, és a tesztek rosszak lettek, a nép éhezett, többmillió gyermek éhező bukkant fel, és fasiszta árpádsávosoktól rettegett az ország :D:D:D
Ja, ilyen pillanat volt az, emlékszem, azonnal rossz lett minden.
Figyelj karfiol agyú, kár erőlködnöd, magad sem hiszed amit mondasz , csak tolod a propagandát.
Mikor is voltak a nagy tanár tüntetések, ...ja a jó mszp idejében :D
Várólisták mikor lettek?
Ja, a jó mszp idejében.
Mikor nőtt az államadósság?
Ja a jó mszp idejében :D
Hát butus nyugger aki japánban is járt, meg finnben, szerintem csak evésre használd a fejed, meg tüntizésen kiabálásra.
A tényeket akarod szembehazudni, de csak beszarsz az erőlködéstől :D
Ha annyira rossz lenne, akkor tegnap egymillióan tüntettek volna, és nem egy párezres csőcselék, meg a fehérsapkás cicakommandó aki megtámadta a tv székház ajtaját, de az is legyőzte a buta liba képviselőjét :D:D

BaitHrunner 2019.01.20. 16:59:56

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
"Tudom, most azt akarod, hogy ódákat zengjek az elkúróról..."
Jól látod, teljesen felesleges lenne ódákat zengened. Ténykedése a tatárjárással összemérhető katasztrófa volt.
Hozzá képest még Orbán is megváltás ennek az országnak.

torró 2019.01.20. 17:07:00

@smkguru:
Most dobom el az agyam! Ki a faszomtól kéne félni? Magyarázd már el pontról pontra, mert nem értem! A munkahelyedet nem az Orbán vezérli! Hétvégén oda mész ahová akarsz! Sztrájkolni akkor lehet ha az érdekképviseletek megegyeznek a munkaadókkal!
@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
Az oktatás már régebben összekavarodott az SZDSZ is csak próbálkozott valamivel, és az Orbán szintén azt teszi. Nincs egységes elképzelés. És még mindig tőlünk vesznek fel a külföldi egyetemekre legtöbb fiatalt, és mi nyerjük a szakmai versenyeket. Ami inkább a tanáraink teljesítménye a gyerekekkel közösen, mint a akármelyik kormányzaté.

kolomparlole1114 2019.01.20. 17:14:01

"büntetés lehetőségéhez jut a senki által meg nem választott uniós technokrácia, valamint Németország és Franciaország"

Választott képviselők ülnek Brüsszelben (még mi is be tudunk oda tolni ilyen dajcstomika féle kábszeres bohócokat), akiknek a többsége dönt, mint minden demokráciában. Ha ezek a döntésképes arcok épp felvilágosultak és nem hazaárulók, akkor ez van. Szerencsére. A németek és a franciák pedig egyszerűen azért diktálhatnak, mert övék az a pénz amit szétosztanak. Majd ha Hungarisztán is nettó befizető lesz, akkor bolseViktátor is pampoghat hogy mire menjen el a lé. Addig nem.

torró 2019.01.20. 17:18:26

@Orbán egy Palpatine:
Ki bizonyította be, hogy mennyit loptak? Mert az EU egyenlőre a Gyurcsány időszakról állapította meg azt a 160 milliárdot, amit most kell vissza fizetni! Na az kinek a pénzéből megy el? Hahó! Az egy dolog, hogy a kormány közeli cégek nyernek több pályázatot. De ezeket a pénzeket az EU ellenőrzi, mert csak arra lehet költeni amit az EU előír. Ha nem arra megy, akkor azt is vissza kell fizetni! És megfogják nézni azt is, hogy az Orbán veje jogosan használta e fel! Ahogy most az Orbánt nem szeretik az EU-n, tuti hogy megnézik!

exterminador 2019.01.20. 17:38:40

@torró: neked is jót tenne, ha nemcsak a lakájmédiát olvasnád...

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.01.20. 17:55:18

@BaitHrunner: "Hozzá képest még Orbán is megváltás"

Látod, már a legelvetemültebb fideSSfasszopók se mondják, hogy a geci jól kormányoz, vagy kormányoz egyáltalán. Legfeljebb annyit hisznek, hogy szar ugyan, de legalább az elkúrónál jobb. A valóság persze az, hogy ezerszer szarabb.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.01.20. 17:56:24

@torró: "Ki bizonyította be, hogy mennyit loptak? Mert az EU egyenlőre a Gyurcsány időszakról állapította meg azt a 160 milliárdot"

És akkor miért nincs börtönben? A elkúrót is bevédi Poltpot Péter? Minden tolvajt bevéd? Miért?

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.01.20. 18:03:09

@Ménár Atya: "2010-ig minden szép és jó volt, egészen áprilisig, aztán nyert a fidesz, és a tesztek rosszak lettek"

Rosszul emlékszel. Szar volt 2010-ig, de legalább az oktatás enyhén javuló tendenciát mutatott a maszopék alatt. A valamilyen rózsa franciatanár, aki annyit értett az oktatáshoz, mint tehén a kéménysepréshez, szétdúlta, poroszosította az oktatást. Aztán államosították az iskolákat, tönkretették a tankönyvpiacot, krétára se volt pénz, káosz lett a geci alatt. Az első aggasztó jelek már a 2013-as PISA teszten megjelentek, a tragikus a 2015-ös PISA teszt volt.

Magyarországon a legszegregáltabb az oktatás, aki szegénynek születik, az szegény marad.

"Kijöttek a PISA-eredmények: rosszabb, mint valaha"

index.hu/tudomany/2016/12/06/pisa_felmeres_eredmenyek/

"A legújabb PISA-felmérés eredményei alapján kijelenthető, hogy a matematika, szövegértés és természettudomány után a kollaboratív problémamegoldás nevű modulban is rosszul teljesítenek a hazai diákok. Ráadásul az adatok elképesztő egyenlőtlenségeket mutatnak: a kevésbé tehetősek esély nélkül maradnak."

24.hu/belfold/2017/11/21/problemamegoldasban-is-a-leggyengebbek-kozott-a-magyar-diakok/

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.01.20. 18:08:28

@Ménár Atya: "Elkúróék alatt az eü, azoktatás tönkre ment"

Te egy álomvilágban élsz, amit a geci hazugságaiból építettél magad köré. Azt képzeled, hogy az elkúró elkúrta az oktatást, a geci gazdád alatt meg pozitív irányba fejlődött. A valóság pont fordítottja, amiben te hiszel, az elkúró alatt javult az oktatás, és a geci tette tönkre. A tehetséges magyar fiatalok migrálni tudnak egy jobb világba de te soha nem érheted el a geci hazug álomvilágát, mert az nem létezik, az azzal ellentétes valóságban kell élned, nincs menekvés, csak ideig-óráig hazudhatsz magadnak.

kolomparlole1114 2019.01.20. 18:13:37

"ha leállnak a szubvenciók, akkor az a magyar és a lengyel társadalom leginkább nyugatbarát részeit sújtaná"

Egyszerű: Költsék el ők a pénzüket nálunk, ne adják oda hazaáruló "magyar" tolvajoknak! Mint amikor az ovisok helyett apunál van a pénztárca, és ő vesz velőle fagyit a purdénak. Koszovó mintájára lehetnénk mi is protektorátus. Szabadág már így sincs, azt már nem tudnánk elveszteni, de legalább a lopás megszűnne.

kolomparlole1114 2019.01.20. 18:15:01

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Az elkúró legaláb őszinte volt, és bevallotta hogy hazudott. A Cigány még azt se.

kolomparlole1114 2019.01.20. 18:17:40

Tényleg, most hogy kifingott a Télapó (jövőre elmarad a Karácsony, hehe), vajon kik fognak osztozni az általa összeharácsolt közpénzen? Azt gondolom senki nem hiszi hogy a Nemzet Kurvája fogja vinni tovább a közpénzbirodalmat.

torró 2019.01.20. 18:19:38

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
Na Bakke! Éppen ez az! Medgyesiékre emlékszel. Azzal kezdtek, hogy most aztán minden fideszest átvizsgálunk és börtönbe velük! Mi volt a neve annak az államtitkárnak? Valamilyen László. most nem ugrik be! És hány fideszest csuktak be? Egyet sem! Mit mondtak Orbánék, most minden mszp tolvajt lecsukunk! Kit csuktak le? Ide jön az idézet a "Tanú" c filmből: "Egy brancs maguk mind" Megy a színjáték. Nézd meg a tüntetés képeit. Vihorásznak, van egy két bekiabálás lézeng pár öreg figura. Komolytalan. A képviselőknek a parlamentben kéne kicsit komolyabban dolgozni. Csak az a baj a szlogenekkel is, hogy amikor elmész egy bevásárló centrum környékére, az a mondat, hogy mélyszegénység, hát kissé felül íródik! Vagy látod hogy a velnesz centrumokban már napokkal előre telt házak vannak a hétvégékre. De ha elmész láthatod is! Basszus az ellenzék 8 éve ül a babérjain, semmi hálózat építés, csak az a lopott logó a teljesítmény! Az meg túró! Ezt ugye te is látod? Ez az összeállósdi sem fog működni, mert mindegyik ragaszkodik a vezető szerephez. Rossz az irány és a tematika!

kolomparlole1114 2019.01.20. 18:20:30

Timikémek valszeg ideje újra előkeresni Damu Roland telefonszámát. :D

élhetetlen 2019.01.20. 18:25:23

@nemecsekerno_007: „eladnák a Balatont is egy-két fékért v. ellensúlyért. Ez jó vicc! Már nem lehet, már eladták. „Mészáros Lőrinc cége felvásárolta a balatoni kempingek nagy részét, egész pontosan a legnagyobb balatoni turisztikai vállalatot, a Balatontouristot.”.” 106 hektáron 12 tóparti kempinget működtet a Balaton körül 5800 kempinghellyel, 550 bungalóval, 180 mobilházzal, 50 bérelhető lakókocsival.”. Ja, és kap az államtól ötmilliárdot kempingek fejlesztésére. Mészáros Jászaival megvette Hunguest szállodalánc 14 szállodáját. Tudom, de legalább nem viszi ki a Balatont az országból! (Hogy a haszonnal mit csinál, azt meg te sem tudod).

kolomparlole1114 2019.01.20. 18:25:31

@torró: Van hely a lámpavason, Viktor mellé lehet lógatni a többieket is, ez még nem ok arra hogy elmaradjon az akasztás. :)

"A képviselőknek a parlamentben kéne kicsit komolyabban dolgozni."

Max ha lenne köztük 1-2 Klicskó, és úgy dolgoznának mint az ukránok. Na azok rendesen képviselik az álláspontjukat. :D De ilyen buddhista zászlólengetés amit ezek a mieink művelnek, na arra pont semmi szükség, a Parlamentben se, mert teljesen hatástalan. Ezeket a hazaárulókat csak erővel lehet elkergetni. Martens bakancs a szájukba, abból értenek. A "lécci ne már..."-ból nem. Azt kiröhögik. Ebből forradalom lesz, ahogy Antall akarta, csak ahhoz meg meg kell várni a tömeges felháborodást, mert 1-2 emberrel nem lehet olyat.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.01.20. 18:26:20

@torró: "hány fideszest csuktak be? Egyet sem!"

Ezredszerre is megpróbáltok relativizálni, de már elsőre se sikerült. Más gecisége nem menti a gazdád geciségét. Miért nincs az elkúró börtönben? A elkúrót is bevédi Poltpot Péter? Minden tolvajt bevéd? Miért?

Az elmúlt 30 évben EGY minisztert se ítéltek börtönre. Pedig korrupcióért minisztereket elítéltek MINDEN környező országban. Ebből két dolog következhet:

1. Magyarország a legkevésbé korrupt ország az EU-ban, ez a jelenség egyenesen ISMERETLEN hazánkban.

2. Magyarország a legkorruptabb ország az EU-ban, annyira korrupt, hogy már nem is bünteti a korrupciót, az az állampárt integráns RÉSZE.

Innentől rádbízom. :))

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.01.20. 18:29:56

@kolomparlole1114: "Azt gondolom senki nem hiszi hogy a Nemzet Kurvája fogja vinni tovább a közpénzbirodalmat."

Schmidt Mária is éles szemmel kezeli a férjétől örökölt vagyont. Remélem Timike azért nem fogja magát beleártani a történelemhamisításba.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.01.20. 18:35:18

@kolomparlole1114: "Az elkúró legaláb őszinte volt, és bevallotta hogy hazudott. A Cigány még azt se."

Nyugodtan csinálhatná. Mindenki tudja, a szektatagokat meg nem érdekli. A geci nyílt színen elevenen megnyúzhatna egy csecsemőt, a fideSSfasszopók tapsolnának, legfeljebb az áldozatot hibáztatná néhány együttérző.

kolomparlole1114 2019.01.20. 18:40:17

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Lehet, de a Soros-ügynök Marikának legalább van egy szakmája amivel tud is valamit csinálni, a Timikének meg a pináján kívül semmije. Le lesz rabolva mint a felrobbantott gengszterek feleségei. És nagyon nem is bánja senki ha megszűnik a burzsuj magamutogatása, amit lopott közpénzből végzett.

we dont want arabs here..So what 2019.01.20. 18:56:43

@smkguru: Mi a kurva anyádtól félsz Te ratyi köcsög???? Mitől félsz???? Ki a fasznak volt félni valója ebben az országban 89 óta????? Teeee fasszopó féreg.

we dont want arabs here..So what 2019.01.20. 18:57:51

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Te vagy még egy komolytalan bérkommentelő bakker, állandóan, mindenhol ott vagy. Bent lax az index.hu szerkesztőségében????

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.01.20. 19:09:05

@we dont want arabs here..So what: "mindenhol ott vagy"

Tilsál ki. Ja, ez nem a 888. Akkor te menj a faszba. Ja, Kubatov pont ide küldött. Akkor sajnállak így jártál, személyemben állandóan szembe megy veled az igazság. :))

KunnHalmiAgnes 2019.01.20. 19:37:22

"Az EU-nak elege van abból, hogy egyes tagok kilopják a szemét"

Sebaj jovoheten orszagos GIGA tuntetest lesz es akkor majd megbukik az orban.

Blogolo Blogi 2019.01.20. 19:45:41

@Ménár Atya: Aszondod:
"Voltál már afrikában karfiol, ahol nincs a csapban nem ivóvíz, hanem víz, ahol néha van áram, de inkább nem, ahol nincs közbiztonság,oktatás, viszont van járvány, és emberrablás.
Szóval,magyarázd már meg, hogy milyen rossz itt nekünk."

Európa közepén annak kéne örülnünk, hogy van ivóvíz meg áram, oktatás(?) meg közbiztonság? Ezek lesznek az új sztenderdek, amikért ezután hajtanunk kell? Te normális vagy b+?

Magyarország Europa jövője. 2019.01.20. 20:19:14

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "
A rettegő emberek rettegnek, nem tüntetnek."
@Zionnépe: "És tudod miért ilyen kevesen? Nem, nem azért mert elégedettek, hanem mert félnek!"

Ezt az eszement baromsagot ti sem hiszitek, csak hat ugye nincs magyarazatotok, a nevetseges HAZUGSAGON kivul, hogy miert nem tuntetnek az emberek, a sokadik tuntetesen sem.
Persze mindenki fel, de azert a libbantak kimennek rendorre tamadni, meg dobalozni, karacsonyfakat gyujtogatni, es megis evek ota soha senkinek nincs semmi baja. Tegnap vagy 60 helyszinre jelentettek be tuntetest. UGYAN MI A FASZ AKADALYOZTA VOLNA AZ EMBEREKET, HOGY KIMENJENEK RA ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?
Valojaban siman csak elmebetegek vagytok, akik nem tudjak elviselni hogy nem a ti oldalatok van hatalmon, ez minden tiltakozas alapja.

alöksz róz 2019.01.20. 20:23:54

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: azokkal az eurostat adatokkal mostanában nem stimmel valami, mondtam már neked, mami.
(de nemcsak ebben, lásd pl. a 100 ezer lakosra jutó rendőrök száma)
a románoknak alig van jövedelmük (83%-uk bruttó 700 euró= bruttó 225 ezer forint alatt keres, 50%-uk minimálbéres), de magasabb az életszínvonaluk? hogy jön ki a matek? ezen még mindig nem sikerült elgondolkodnod?
nyilván lehet mondani, hogy itt drágább minden, de a románok jövedelmének nagyobb hányadát teszi a létfenntartás költsége.
valami nagyon nem adja.

alöksz róz 2019.01.20. 20:33:36

@torró: "Csak az a baj a szlogenekkel is, hogy amikor elmész egy bevásárló centrum környékére, az a mondat, hogy mélyszegénység, hát kissé felül íródik! Vagy látod hogy a velnesz centrumokban már napokkal előre telt házak vannak a hétvégékre." - de papám, mit akarsz ezzel, nem a mélyszegénységben élők csapják tele a kocsit a teszkóban, meg nem a mélyszegénységben élők mennek a wellness-központba...
nagy faszságot írtál, leesett már? :D

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.01.20. 20:38:47

@alöksz róz: "az eurostat adatokkal mostanában nem stimmel valami"

Ja, ha úgy érzed, téged igazol, akkor minden rendben velük, ha cáfol, akkor nem stimmel. :))

Vergődhetsz összevissza, akkor is a legszegényebbek, sereghajtók vagyunk. A bolgárok vannak mögöttünk még egy ideig, és a románok előttünk vagy mögöttünk, mindegy, pár euró az eltérés, ha tegnap még mögöttünk voltak, holnapra beelőznek. MINDENKI MÁS LEHAGYOTT!!!

Ezt nem tudod kimagyarázni semmilyen hazugsággal.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2019.01.20. 21:21:53

@torró: Na most akkor ostoba vagy, vagy fizetett fidesz agitpropos? Eszerint válaszolok, mert ha az előbbi, akkor fogyatékosokat nem nagyon illik bántani, de ha tetű fideszes, akkor nem kíméllek. :-)

alöksz róz 2019.01.20. 21:24:46

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: nem szoktam ész nélkül nagyjából ellenőrizhetetlen statisztikákra hivatkozni.
jóval nagyobb az eltérés, pár euró különbséggel sehogy nem jön ki a matek. jövedelmi szinten nincsenek a közelben sem a románok, szóval így ebben a formában biztos hogy nem állja meg a helyét az életszínvonalas összehasonlítás.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.01.20. 21:35:39

@alöksz róz: "pár euró különbséggel sehogy nem jön ki a matek. jövedelmi szinten nincsenek a közelben sem a románok"

Vásárlóerő paritáson a jövedelmünk pár euróval van már csak előttük. Ha előkeresem neked a portfolio cikket, kijelented, hogy segget hordasz a nyakadon?

alöksz róz 2019.01.20. 21:47:57

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: az a minimálbérre vonatkozik...
de náluk sokkal nagyobb arányban vannak minimálbéresek és a minimálbér közelében keresők, azt ne felejtsd el!

(az meg csak apróság, hogy az utolsó minimálbéres összehasonlítás a román 2019-es és a magyar 2018-as adatokkal történt. de nem ez a lényeg, hanem az arányok.)

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.01.20. 21:58:50

@alöksz róz: Blabla, kimagyarázod. Hol voltak a románok 2010-ben? Csak vergőcc itt, szánalmas.

conchita 2019.01.20. 22:09:54

@we dont want arabs here..So what: Hááát... úgy tűnik te nagyon félsz valamitől. Biztos, attól hogy birca nem visz vazelint a veled való találkára.

alöksz róz 2019.01.20. 22:24:09

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: az a helyzet, mami, hogy pont nem blabla, amit írtam, hanem teljesen jogos felvetés (és még tovább is tudnám árnyalni)... és ezt te is nagyon jól tudod, csak nem tudsz vele mit kezdeni, mert a propagandádhoz nem passzol, az igazság meg nem érdekel :D

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.01.20. 22:37:27

Sereghajtók vagyunk, akárhogy hajtogatod. Most azt ünnepled, hogy hátulról a harmadikok vagyunk?

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.01.20. 22:39:14

A geci gazdád azt ígérte, hogy 5. leszünk ELÖLRŐL, nem harmadikok HÁTULRÓL.

alöksz róz 2019.01.20. 22:42:46

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: mi van mami, így besértődtél, hogy faszság a statisztikád? :D

kolomparlole1114 2019.01.20. 22:44:06

@we dont want arabs here..So what: Anyámat akkor vedd szádra, ha szarik. Hülye zsidó...

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.01.20. 22:51:08

@alöksz róz: Nem fasság, itt vannak a románok a nyakunkon.

Most azt ünnepled, hogy még pár napig hátulról a harmadikok vagyunk?

teéjesenmindegy 2019.01.20. 23:14:27

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
"Eu legszegényebb országa lettünk. "
Az anyád picsáját azt cicus.

teéjesenmindegy 2019.01.20. 23:17:24

@élhetetlen: És az miért is baj, hogy valaki fejleszti azokat a kurva kempingeket, meg turizmust a Balatonon?

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.01.20. 23:24:23

@teéjesenmindegy: És 2010-ben még a középmezőnyben voltunk, azóta sereghajtók lettünk. A geci gazdádét, azt, aki ezt csinálta.

élhetetlen 2019.01.20. 23:29:25

@teéjesenmindegy: Ezt sem érted, ugye? Nem az a baj, hogy fejleszti, hanem az, hogy öt milliárd adópénzből fejleszti a saját hasznára. Bonyolult?

teéjesenmindegy 2019.01.21. 01:49:58

@élhetetlen: Pont mint másik tízezer vállalkozás, aki állami támogatást kap. Tehát ezzel mi a baj?

teéjesenmindegy 2019.01.21. 01:52:37

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
Igen, te agyilag mindenképpen sereghajtó vagy, bár a középmezőnybe nem hinném, hogy valaha is tartoztál.
Amit 2010ig elbasztak azt 8 év melójával lehetett ledolgozni balfaszkám. Meg már mondtam, ha szerinted annyira jó románia, akkor menj oda

Magyarország Europa jövője. 2019.01.21. 01:58:28

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "
Vergődhetsz összevissza, akkor is a legszegényebbek, sereghajtók vagyunk. "

Lofaszt sem ersz, ezekkel nevetseges kitalalt statisztikakkal. Az embereket ez kurvara nem erdekli. Mert jol erzik magukat a borukben. Van munkajuk, turheto fizetesuk, stabil kiszamithato eletuk. Ezert nem erdekli az embereket a libbantak tuntetesei. Az orszag a leheto legjobban mukodik, akarhanyadikok is vagyunk akarmilyen listaban.
Ezert az emberek legfeljebb ertetlenul nezik, hogy par ezer kulfoldrol fizetett karacsonyfa gyujtogato barom veri magat orszagszerte.

Ez nem Fraciaorszag, itt nincs altalanos elegedetlenseg, mint a nulla tamogatottsagu Macronnal szemben.
Tovabbra is csak elkeseredett elmebetegek vagytok, akik 9. eve remelitek az osszeomlast, es megorultok, hogy 9 eve toretlenul fejlodik az orszag.

2019.01.21. 04:42:31

@Magyarország Europa jövője.: azért nincs sztem nagyobb tüntetés, mert ahogy a rendszerváltás előtt, senki sem hisz abban lesz eredménye. én sem gondoltam, h valaha ki mennek az oroszok, ezt úgy fogtam fel, amíg élek, itt maradnak
most meg mindenütt fideszesek vannak, az ügyészségtől kezdve a választási irodán át az alkotmánybíróságig, stb. mindenütt. semmi esélye az ellenzéknek.
még egy nyomorult népszavazást sem lehetett benyújtani, ahol lehetne látni, h a hatalommal szemben a polgárok az érdekeiket érvényesíthetik.
nemzeti konzultáció marhaság, csak olyan kérdéseket tesznek fel olyan témakörben, amelyben tudja a hatalom, neki kedvező válasz születik. pl azt nem kérdezik meg, h a stadionokra, sportra költsenek-e vagy az egészségügyre, oktatásra.

2019.01.21. 04:52:03

@Magyarország Europa jövője.:ami meg a fejlődést illeti csalóka dolog. abban a városban, ahol élek majdnem mindenütt ott van az EU támogatásával épült. múltkor még egy nyilvános wc-énél is ott volt, ami nevetséges. most olvasom, a zöld város, egy régi sörgyár felújítása is 1-1 milliárdos EU-s vissza nem térítendő támogatásből készül el
a fejlődést más országokéhoz képest nem érzékelik az emberek, mert itt élünk. pl. naponta nézünk tükörbe, nem tűnik fel az öregedés.
de ha az ember kirándulna, feltűnne neki: pl. én Temesvárra járok át 20 éve, és hatalmas a fejlődés, és nagyon sokat behoztak a lemaradásukból, míg Ausztriába átmenve nem venném észre, h a leszakadásunkat ledolgoznánk.

Ménár Atya 2019.01.21. 06:46:02

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
Figyelj, te karfiol tudású nyugger!
Nézd már meg mit küldtél, és próbáld értelmezni.
Az általad küldött grafikon szerint a kezdetektől lefelé mutató tendenciát mutat a teszt, tehát épp zuhanni kezdett a saját kis világod értelmezése szerint, ráadásul akkor amikor szerinted az oktatást épp rendbe tette a maszop. :)
Nézhetjük úgy is, hogy a maszop elkúrta azt is, amit a fidesz 2002 ig feléptett, persze ez is marhaság lenne.
Ráadásul a listán, szlovákia is mögöttünk van, pedig ők gazdaságilag elhúztak tőlünk alaposan, tehát, hülyébbek, és mégis jobbak lettek 2006-ra mint mi.
De még egy érdekesség, ha megnézed a sereghajtókat, akkor előttünk 2-3 hellyel áll a pisa teszten Luxemburg, na most akkor itt megbukik az elméleted, mert ott ugye a legmagasabb az életszínvonal, az oktatás, és mégis szarok, akkor ezt mivel is magyarázod? :)
Szóval karfiol, a fejed evésre használd, mert a szövegértésen , és kognitív képességekben, még egy brazil erdei őslakos is előtted jár :D:D

apro_marosan_petergabor 2019.01.21. 08:05:15

Mitől volt jobb az összes FIDESZ+ kormány a maszop-szadeszeeseknél?
Röviden.
1) A Kormány + technokratái gondolkodtak is, nem csak a hatalom megszerzésével voltak elfoglalva
2) Nem foxi-maxi tankönyvekből tanulták a piacgazdaságot, hanem valóban igyekeztek idomulni a pillatanyi helyezet követelményeihez
3) Mindig volt stratégiájuk, A-ból B-be jutni, amit végrehajtottak, a magyar érdekek mentén
4) EU pénzek: Míg a MASZOP-SZADESZ 35-40%-át tudta lehívni a pénzeknek, a FDESZ-KDNP igyekezett megközelíteni a százat.... (ehhez kellettek értelmes pályázati stratégák, megfelelően működtetetett keretrendszer (mndkettő kormányzati feladat), és ellenőrző rendszer (detto), illetve a hazai pályázok értelmes helyzetbe hozása, akik azután pályáztak - ehhez a NER is sokat hozzá tett
5) Mind ehhez sokat kellett dolgozni - és ezt megtették
Ezután a liberok utsó vergődésükben szeretnék az EUs-s pénzfelvételi lehetőségeket elzárni - de ez nem fog menni, mert a kohéziós alapok arról szól: Az EU piacot kap, ingyen, a belépők pedig ezért kohéziós támogatást - ebben pedig az nem szerepel, ha te nem szeretnél migránsokat, akkor nincs kohézió...
Ezért lehet itt - még egy darabig - kellemetlenkedni, de igazából ez nem fog menni...

chrisred 2019.01.21. 08:27:32

@apro_marosan_petergabor: "Míg a MASZOP-SZADESZ 35-40%-át tudta lehívni a pénzeknek, a FDESZ-KDNP igyekezett megközelíteni a százat...."

A ballibek még lopni se tudtak szervezetten. :)

chrisred 2019.01.21. 08:33:13

@apro_marosan_petergabor: A kohéziós alapok az uniós régiók közti egyenlőtlenségek csökkentését és a hátrányos helyzetben lévő országok felzárkóztatását szolgálják. Ha egy ország az idők végezetéig kapja ezeket a pénzeket, akkor nyilvánvaló, hogy ott nem arra használják a támogatásokat, amire szolgálnak.

erkölcsi hulla 2019.01.21. 09:24:40

Statisztika. Persze. Főleg ha egy cucked ultraliberális ország teszi közzé őket, akik az összes sajtóhírt cenzúrázzák, sőt még a maganembereket is, bármilyen kecskebaszó ellenes posztèrt börtönbe zárják.

citrix 2019.01.21. 10:48:33

Ha ez így lesz és nem tolja a zsét az EU akkor Mészáros Lölő mesés vagyonosodása megfeneklik. Nem mintha a cirka 380 milliárd kevés lenne a nemzeti gázszerelőnek, de mégse érheti utol a Brunei szultán vagyonát. Keseregnie nem kell, egy gázszerelőtől ez is szép teljesítmény volt, strómanként.

teéjesenmindegy 2019.01.21. 11:07:07

@lujo1111: "abban a városban, ahol élek majdnem mindenütt ott van az EU támogatásával épült."
Te, sötétke!
1, az megvan, hogy az eu-ba be is fizetünk rendesen? Az egy dolog, hogy többet lehet lehívni de cserébe meg van szabva, hogy mire lehet költeni. Na, ezután van az, hogy a magadfajta seggfej megy, és mindenhol eu-s táblát lát, akkor megállapítja, hogy itt mindent az eu fizetett. Lófaszt. Abban benne van a mi pénzünk is.
2. Temesváron nincs kiírva, hogy Eu fizette? Pedig ugyanúgy vannak mint mi
3. Miben távolodunk Ausztriától, mesélj már

lenörd hofstadter 2019.01.21. 12:35:54

Agymosott fideSStálibok. Jó látni a vergődéseteket, csak megint az látszik belőle, mekkora idióta barmok vagytok.
Az EU-nak lassú az átfutási ideje, így amikor kedvenc alulméretezett kancigányotok 2005 körül kiment Brüsszelbe sírni, hogy Magyarország ne kapjon pénzt, azt az EU most teljesítette. Ezt ti fogjátok majd a legjobban megérezni, amikor elapad az utolsó pénzcsap is, akkor a ti hazaárulásotokért fizetett díjatok lesz az első amit a kancigány gazdátok megvon. De ne aggódjatok, majd felemeli a túlórát 800 órára és mehettek Recskre dolgozni, hogy megtermeljétek azt amit ellophat.

teéjesenmindegy 2019.01.21. 13:03:35

@lenörd hofstadter: HÁt, ennél nagyobb baromságot ma már biztos nem fogok olvasni.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.01.21. 13:09:24

@lenörd hofstadter: Hájó de az 2005-ben volt,amikor a csúnya gyurcsány volt!
Most meg magát nemzetinek hazudó kormány van!
Amúgy a fideszbirkának szelektív a memóriája.
Meg különben is ,a gazdi mindent megtehet.

Narancsik Zsolt 2019.01.21. 13:13:28

Jól halad az európai arab kalifátus kiépítése. Köszönhető ez az idióta politikusoknak. Az emberkék a pénzecskéjüket féltik, veszekednek, nem sejtenek semmit. Még a közigazgatás emberei sem sejtik, mi folyik. Idézek: Az illetékes német államtitkár azonban mindenképpen változtatni kíván a helyzeten, ideértve, hogy a közigazgatást jobban megnyissák a már az országban élő bevándorló fiatalok előtt. --- lefordítva: nem kell rinyálni, átadjuk az országunkat az araboknak. Ez mindenkinek jó lesz, nem kell nekik már gyilkolászni sem, robbantgatások és késelések nélkül is megkapják a hatalmat. A Makaróni Júdásfélék á-la MéérKell? meg megkaphatják az arab olajmágnások fizetségét Európa eladásáért és az árulásukért. Nem baj, majdcsak rendbejön a gazdaság, a fő cél közel van!! Allahért az életünket is odaadjuk majd. Ha akarjuk, ha nem. Ez ám a demokrácia emberek. Nem kell félni, a mennyországban mindenki jól fogja magát érezni. Előre!! A Liberális Egyesült Arab Európai Kalifátusért!! Csak így tovább emberek, vakon veszekedjetek!!! Orbán, nemorbán, Nyurcsány, nemnyurcsány, mitsemszámít. A fő cél meglesz. Készülhetünk a napi 5-szöri imára Mekka felé fordulva szépen, közösen, demokratikusan, mindenki. Aki nem akar, sáriakövet kap a fejébe, jó sokat, hurrá.

rasztaszív 2019.01.21. 13:16:22

@Narancsik Zsolt: érdekes,ehhez képest itt valahogy mindig keresztények próbálják a vallási baromságaikat a társadalomra erőltetni.muzulmánnal itt ilyen problémám még nem volt.

Helga Beauty Salon. 2019.01.21. 13:25:45

@rasztaszív: " érdekes,ehhez képest itt valahogy mindig keresztények próbálják a vallási baromságaikat a társadalomra erőltetni.muzulmánnal itt ilyen problémám még nem volt."

Mit erőltettek rád azok a csúnya erőszakos keresztények arany pici szívecském?
Furcsa ez a vád, hiszen annyira balfaszok, hogy még a feszülettel a faszát vakaró buzinak sem taposták ki a belét!
A muzulmán türelem már nem ilyen nagy, ki is savazták a Charlie Hebro (direkt) nevű szennylap szerkesztőségét és jogosan!

rasztaszív 2019.01.21. 13:28:29

@Helga Beauty Salon: pici szívem,a kultúrharcról hallottál?szerinted az mi?színészek az útkoprók ellen...?

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.01.21. 13:42:59

@Ménár Atya: "Az általad küldött grafikon szerint a kezdetektől lefelé mutató tendenciát mutat a teszt"

Neked meg mi bajod?

2003: 486
2009: 492

Ez melyik univerzumban számít lefelének te agyhalott? Nálatok mindenről hazudni kell? A reggelre azt mondjátok, este, a fehérre, hogy fekete?

Nagyon bezuhan a geci uralkodása alatt, persze, erről beszélek.

"előttünk 2-3 hellyel áll a pisa teszten Luxemburg"

Hol mondtam, hogy Luxemburgban jó az iskola, te kretén? Ott 3 nyelvet tanulnak, másra nem is nagyon marad idejük.

Helga Beauty Salon. 2019.01.21. 13:55:10

@rasztaszív: " pici szívem,a kultúrharcról hallottál?"

Persze! Sárosdi Lilla a színpadon küzd két fasszal!

élhetetlen 2019.01.21. 14:22:32

@Ménár Atya: „Hát persze, rettegnek a plázákban , meg a hotelekben hétvégenként :)”. Ez olyan ostoba szöveg! Nézz be nyáron a Cannes-i Carlton hotelba, vagy valamelyik tengerparti luxus szállodába, tele van, de ez nem jelenti azt, hogy az egész világ összes embere millárdos. Szerinted a magyarok hány %-a tölti a hétvégéit szállodákban?

rasztaszív 2019.01.21. 14:36:52

@Helga Beauty Salon: kinek mi jut az eszébe róla,ugye...

élhetetlen 2019.01.21. 14:40:08

@we dont want arabs here..So what: „Ki a fasznak volt félni valója ebben az országban 89 óta?????„. Igazad van. A trafikosok sem féltek, mert nem tudták elképzelni, ami aztán megtörtént, csak meglepődtek, mikor egy mozdulattal kirántották alóluk a megélhetésüket. Az ötszáz birkás juhász sem félt, mert nem tudta elképzelni, hogy tényleg otthagyják legelő nélkül. A kishantosiak sem féltek, aztán mégis mentek a levesbe. Nem sorolom tovább.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.01.21. 15:05:47

@élhetetlen: pintér papa által megszerzett biztonságiőr cégek tulajdonosai sem féltek,aztán hoppá.Volt céged,nincs céged!

élhetetlen 2019.01.21. 15:09:10

@teéjesenmindegy: „Pont mint másik tízezer vállalkozás, aki állami támogatást kap.„ Hát, igen. „A kormány először bejelentette, majd tavaly július elején visszavonta a Balaton fejlesztésére előirányzott 300 milliárd forintos támogatást.”. Mészárosnak eszébe sem jutott kempingeket venni. „december 27-én kormányhatározat született”, … „a kempingfejlesztésre szánt ötmilliárd forint, ami új tétel a korábbi tervekhez képest. A kormányrendelet elfogadása után kevesebb mint négy hónappal pedig Mészáros Lőrinc cége megvette a balatoni kempingek jó részét.” 11-et. A már biztos támogatás tudatában. Nyilván így csinálja a másik tízezer vállalkozás is.

teéjesenmindegy 2019.01.21. 22:17:39

@élhetetlen: Beszélsz faszságokat.
Kisfaludy program 80 milliárd. Lehet pályázni. Kurva unalmas a marhaságotok, hogy bezzeg aMészárosmennyitkapott.

"Az igényelhető támogatás új szálloda létesítése esetén minimum 250 millió, maximum 3 milliárd forint, új panzió létesítése esetén minimum 25 millió, maximum 315 millió forint, míg a támogatás intenzitása maximum 60%. Szállodák felújításához 16 millió forint és 1,5 milliárd forinti összegre lehet pályázni, maximum 70%-os támogatási intenzitással. A pályázatok benyújtása 2018. március 14-ig lehetséges. "

élhetetlen 2019.01.21. 22:59:44

@teéjesenmindegy: Persze. Nem akarok veled vitatkozni, mert semmi éertelme. „Kisfaludy program 80 milliárd. Lehet pályázni.” vs. 500 milliárd célirányosan. Nincs itt semmi látnivaló. És persze, megvesz valaki egy lerobbant szállodát, aztán pályázik, és ha nem nyer, akkor bukta. Megsúgom, az veszi meg, aki tudja, hogy nyer a pályázaton, mert úgy írták ki, vagy úgy bírálják el. Így működik a NER. Mondhatod, hogy faszságokat beszélek, én is mondhatnám, hogy néha gondolkodjál is. Csak egy régi példa. Jól előkészitve. Hódmezővásárhely megbízta Tiboczot a közvilágítás megoldásával. Aztán kiírtak egy országos pályázatot, hogy csak az pályázhat, aki már csinált ilyet. Csak Tiborcz cége felelt meg a követelményeknek, és elszarta a fér országot. Te ezeket nem látod? Na, ennél többet nem tudok erről mondani, te csak higgyed, hogy minden igazságos, és tökéletes.

teéjesenmindegy 2019.01.22. 00:20:24

@élhetetlen: Milyen 500 millárdot találtál ki itt hirtelen?

"És persze, megvesz valaki egy lerobbant szállodát, aztán pályázik, és ha nem nyer, akkor bukta." Ez egy faszság. TE nekiállnál úgy szállodát venni, hogy nincs pénzed fejleszteni?

"Megsúgom, az veszi meg, aki tudja, hogy nyer a pályázaton, mert úgy írták ki, vagy úgy bírálják el." És? Bazmeg, ha van pénzed, akkor ne vegyél szállodát.

Igen, Tiborcék sok helyen megcsinálták a közvilágítást. Működik. Indultál ellene? Nem. Próbáltad? Nem.

Tudod, a legkönnyebb ugatni. Úgysem fogod fel, amit mondok, de mondom. TE nem állsz neki semminek, mert úgyse kapsz támogatást, úgyis más kapja meg a munkát, stb. Ez a mi lett volna ha duma.
Tény és való, a tűzköz közel állók olyan vállalkozásba kezdenek aminek van értelme. Indultál ellene? Nem.

élhetetlen 2019.01.22. 12:21:02

@teéjesenmindegy: Ezt találtam: 24.hu/belfold/2017/04/14/nem-csoda-hogy-meszaros-lorinc-bevasarolt-a-balatonon-otmilliardot-szan-az-allam-kempingfejlesztesre/ , és, ha hazudik a cikk, akkor velük baszakodj, ne velem. „Úgysem fogod fel, amit mondok”. Mert te aztán mindent értesz. „Igen, Tiborcék … Indultál ellene?”. Te biztosan indultál volna akkor is, ha az egyik feltétel az, hogy csinált már ilyet, ezzel a technológiával. És ilyet csak Tiborc csinált Hódmezővásárhelyen. Egy cégre írták ki a pályázatot. „Ez egy faszság. TE nekiállnál úgy szállodát venni, hogy nincs pénzed fejleszteni?”. Az vesz így szállodát, aki biztos benne, hogy vagy támogatást, vagy kamatmentes kölcsönt kap, sokat. Úgy megéri. Vagy a kastélyprogram. mno.hu/gazdasag/meg-jobb-uzlet-a-kastelyfelujitas-1352744 . Schossberger-kastély 200 millió forint. A szomszédom a balatoni házát hirdeti 550 milláért. Szóval ez is jó üzlet. De, ha te úgy gondolod, hogy, ha rálicitálsz, és 220 milla + 100 ezer forintot ígérsz, akkor te kapod meg, ugye? De te csak hajtogasd, hogy itt mindenki egyenlő esélyekkel indul, de ne nekem mondd, hanem a tükrödnek. Na, pá…

apro_marosan_petergabor 2019.01.22. 19:02:00

@chrisred: Na most ez hogyan csatlakozik ide?(úgy véled befejeződött a felzárkózás?)

chrisred 2019.01.23. 05:21:56

@apro_marosan_petergabor: Három magyar régió van az Unió legszegényebbjei között, náluk csak a később csatlakozott országok régiói vannak rosszabb helyzetben, meg a franciák tengerentúli régiója. Szerinted befejeződött?

apro_marosan_petergabor 2019.01.23. 09:53:01

A 600e cigány sokat ront bármilyen statisztikán. Igen, jár nekünk a támogatás - nyilvánvaló, ezért nem (volt) világos a megjegyzésed.
süti beállítások módosítása