B1 blogcsalád



Orbán Viktor kormánya egy bűnözőt csempészett át a "hermetikusan lezárt" határon

Szelestey Lajos nemzetközi sajtószemléje

2018. november 17. - Szelestey
  • Orbánnak kemény kérdésekre kell felelnie, hiszen egyértelmű, hogy magyar diplomaták jogsértő módon Tiranától a magyar déli határig segítették Gruevszki szökését, de lehet, hogy a magyar kormányfő mégis megússza, mivel az ugyan példátlan, amit a magyar kormány művelt, csak éppen az EU-nak jelenleg sokkal nagyobb gondokat kell(ene) megoldania;
  • Orbán Viktor belülről veri szét az uniót, miközben egyre tollasodik, az ő példája mutatja, hogy egzisztenciális válságban van az EU;
  • A demokráciát akkor sem könnyű helyreállítani, ha netán sikerül kipaterolni az autokrata vezetőt, mert az általában addigra módszeresen lerombolja a korábbi rendet, megtöri a bizalmat, és aknákat hagy hátra, hogy mielőbb visszatérhessen.                        

Deutsche Welle

deutsche_wellw.jpg

A független magyar nyilvánosság meg van döbbenve, mert a kormány nyilvánvalóan illegálisan hozta Budapestre  a korábbi macedón miniszterelnököt, a hatóságok ugyanakkor nyugtatgatják a kedélyeket. De egyre erősebb a gyanú, hogy a hatalom embercsempészethez és törvénytelen beutazáshoz nyújtott segítséget. Ily módon pedig elképzelhető, hogy megszegte a hatályos jogszabályokat, a menedékjogot, de még az alaptörvényt is.   

A montenegrói rendőrség azt közölte a német rádióval, hogy Gruevszki vasárnap lépett az ország területére, vele volt Tiranából két magyar diplomata: Kulcsár Antal és Várfalvai Csaba.  Podgoricában autót váltott, és onnan kezdve az ottani magyar nagykövetség két munkatársa: Császár Zoltán és Félegyházi Csaba kísérte. Szerb részről még nem hozták nyilvánosságra, hol és miként jutott be a politikus az országba, illetve hagyta el azt Magyarország felé. Kovács Zoltán mindenesetre nem kívánt megjegyzést fűzni a montenegrói rendőrség adataihoz. Orbánt ugyanakkor nem érdeklik a hazai sajtóbírálatok. 

 

FT

financial_times.jpg

1. Magyarország reflektorfénybe került, mert egyre több bizonyíték támasztja alá, hogy segített a jogerősen elítélt volt macedón kormányfőnek, hogy az eljusson a Balkánról Budapestre és ott menedéket kérjen. Az albán rendőrség azt közölte, hogy a politikus a tiranai magyar nagykövetség autóján lépte át Montenegró felé a határt. Ezt a montenegrói hatóságok is megerősítették, hozzátéve, hogy a kíséretében lévő két magyar diplomata útlevéllel igazolta magát, majd Gruevszki kb. három óra múlva már Szerbiában volt, akkor azonban már két másik magyar diplomata társaságában, akiket a követként és konzulként azonosítottak be. A leleplezés miatt a harcias Orbánnak újabb baja lehet Brüsszellel, hiszen nyilvánvaló, hogy segédkezet nyújtott a korábbi macedón miniszterelnöknek. A magyar Külügyminisztérium nem válaszolt arra a kérésre, hogy kommentálja a fejleményeket.

Krekó Péter úgy értékelte, hogy az utóbbi években nem érte ekkora csapás Magyarország nemzetközi tekintélyét, hiszen az Orbán-kormány felkarolt egy elítélt bűnözőt, aki ellenzi az ország Nato-szövetségeseinek stratégiai célját, a névvita rendezését Görögországgal. Egyébként ahhoz, hogy beléphessen Magyarországra, útlevélre volt szüksége.

 

2. Újabb Orbán-problémája van az uniónak, mivel a miniszterelnöknek válaszolnia kell arra, miként érkezett Magyarországra korábbi macedón kollégája, miközben nincs a magyarnál keményebb menedékpolitika a földrészen. Brüsszel sok energiát áldozott már, hogy megoldja a politikai válságot Macedóniában, illetve hogy világra segítse a megállapodást Athénnal, és így végre megnyíljon az út Szkopje számára az EU és a Nato felé. Ha a magyar politikus befogadja Gruevszkit, az még jobban kiélezi a viszonyt az EU-val. De lehet, hogy egyetlen európai vezetőnek sem lesz kapacitása foglalkozni vele, hiszen ott van a Brexit, az olasz költségvetési csata, a német vezetés sok baja, valamint Orbán bonyolult helye az EPP-ben.

 

Guardian

guardian.png

Egyre nagyobb a rejtély Gruevszki szökésének módja körül, miközben az a vád Magyarország ellen, hogy hazudott, amikor azt állította, hogy nem segített a politikusnak elkerülni a börtönt. A volt miniszterelnök szoros kapcsolatot ápolt Orbánnak, nézeteik keményen nacionalisták. E jó viszony erősségét bizonyítja, hogy a magyar kormány bejelentette: biztonsági megfontolásokból engedélyezte, hogy az érintett a menedékkérelmet Budapesten nyújtsa be. Macedónia viszont előterjesztette a hivatalos kiadatási kérelmet.  Egy beavatott forrás azt mondta a lapnak, hogy Gruevszkit hírek szerint éjjel-nappal szemmel tartották a hatóságok, de kerülte a nyilvánosságot, még a lakása környékén sem lehetett látni. Szkopjéban az a hír járja, hogy a hatalom futni hagyta, cserében a politikus pártja jóváhagyja, hogy az ország új neve Észak-Macedónia legyen.

 

NZZ

neue_zurcher.jpg

A VIP-menekültekre nem érvényesek a szigorú magyar menedékjogi előírások. Gruevszki Orbán barátjának számít, így esetében a magyar hatóságok félretették a kemény jogszabályokat. De az ügy miatt Budapest magyarázkodni kényszerül. Az egész történet igen pikáns, hiszen Magyarország segített a szökésben a Balkánon, ideértve, hogy Szerbiából áthozott egy bűnözőt a határon, éppen azon a határon, amely három éve szinte leküzdhetetlen akadályt jelent a kevésbé neves menedékkérők számára. A beadvány elbírálását a hatályos és egyre szigorodó törvények értelmében a tranzitövezetben kellene kivárni, arról nem beszélve, hogy Macedónia és Szerbia biztonságos 3. államnak számít, ilyen alapon az eltelt években több száz folyamodványt úgyszólván kapásból visszautasítottak. Jelenleg akár két évet is kell várni, hogy valaki egyáltalán bejusson a tranzitzónába. Mindez azonban nem vonatkozott Gruevszkire.

Ha minden igaz, Budapesten a politikus legalább egy éjszakát egy luxusszállodában töltött, ami azért érdekes, mert fél évvel ezelőtt a kormány börtönbüntetés terhe mellett megtiltotta, hogy bárki szervezett formában segítse az illegális menedékkérőket. De amíg nem tisztázódnak a kalandos szökés körülményei, vad feltételezések és összeesküvés elméletek vannak forgalomban. A kérdés azonban jogos: miként tudott Gruevszki akadálytalanul átkelni négy határon is, és hogy kapott-e hozzá támogatás magyar vagy más részről.

 

Die Welt

die_welt.jpg

Nikola Gruevszki az a menekült, akit Orbán Viktor szívesen fogad. Vakmerő utazás után jutott el Budapestre, miután az egyik közlekedési kamera azt rögzítette Tiranában, hogy a magyar nagykövetség autóját vezeti. Nem sokkal később elhagyta az országot, az albán rendőrség szerint szintén a magyar nagykövetség egyik járművével. Itt nem egy politikai üldözöttről, hanem sokkal inkább egy jogerősen elítélt bűnözőről van szó. Az ügyben még sok a kérdőjel, de hogy miként jutott át a határokon, arra nézve három verziót lehet hallani: így lehet, hogy mint annyi sok macedónnak, neki is van bolgár útlevele, vagy több diplomáciai úti okmánnyal is rendelkezett. Mindenesetre Budapesten úgy tudják, hogy a magyar Belügyminisztérium külön engedélyével lépte át a határt. Felvetődik ugyanakkor, hogy a beutazás mennyire állt összhangban a magyar szabályokkal, nos, hát, nemigen, és egyelőre nem látni, hogy milyen törvény tette lehetővé a különleges elbírálást.

Legfőbbképpen azonban ott a nagy bökkenő, hogy megbeszélte-e a szökés tervét Orbán Viktorral? Azt senki sem hiszi Magyarországon, hogy a kormánynak semmi köze az egészhez és a politikus csak úgy, találomra, vaktában nekivágott az útnak. De miért segít a kormányfő, amikor a politikus immár életveszélyes, hiszen érvényes büntetést szabtak ki rá. Ha valaki a védelmébe veszi, az politikailag csak kárral jár. Az egyik lehetséges magyarázat az a stratégia, amit Orbán vet be a Balkánon. A magyar királyok módjára, hosszú távon épít ki pozíciókat, illetve hálózatokat a térségben, és ennek egyik eleme az az üzenet, hogy baj esetén lehet rá számítani – mondja egy megfigyelő. Ennek persze Nyugaton ára van, de a Balkánon egyes politikusok nyugtázzák a gesztust, pl. Szerbiában és Bulgáriában.

 

Der Standard

der_standard.jpg

Budapesten teljesen egyértelmű, hogy magas rangú magyar diplomaták Orbán utasítására kísérték Gruevszkit a menekülés jó részén, nyújtottak neki védelmet. Kettejüket régi barátság fűzi össze. Az egyre erősebb bírálat láttán a miniszterelnök hivatala nem túl meggyőző közleményt adott ki arról, hogy az állam nem működött közre, amikor a volt miniszterelnök elhagyta Macedóniát, ám a nyilatkozat megkerüli a lényeget, mert azt immár nem lehet tagadni, hogy a politikus az út során magyar diplomaták védelme alatt állt. Ez pedig elfogadhatatlan a nyugati partnerek számára, viszont Putyin alighanem örül neki, hiszen Orbánhoz hasonlóan Gruevszki is fokozottan támaszkodott Moszkvára, már ameddig hivatalban volt. 

 

Deutsche Welle

deutsche_wellw.jpg

Orbán Viktor gúnyt űz az EU értékeiből, amikor egy jogerősen elítélt köztörvényes bűnözőt véd – írja a külföldre dolgozó német közszolgálati médium macedón szerkesztőségének vezetője. A kommentár szerint a jó hír a történetben az, hogy a magyar vezető végre beadta a derekát, miután annyi menekültet elhajtott. Sőt, ezúttal feltehetőleg segített is az út megszervezésében. Ugyanakkor a rossz hír az, hogy mindössze egyetlen jövevényről van szó, ám az nem a háború vagy a szegénység elől menekül. Odahaza 10 év alatt hatalmas magánvagyont halmozott fel, maga ellen hangolta a nyugati kormányokat, ám tekintélyelvű stílusa meghozta számára Orbán barátságát. Mindketten illiberális demokráciát akarnak odahaza és kampányt folytattak Soros György ellen.

Macedóniában Gruevszki sokak számára egy korrupt rendszer jelképe, aki a kis ország eddigi legnagyobb politikai válságát provokálta ki. Ha bebörtönzik, az a társadalom gyógyulási folyamatának kezdetét jelentette volna, hogy visszaálljon a bizalom az igazságszolgáltatás és a jogállam iránt. Lehet, hogy a mostani szkopjei vezetés boltot kötött, de sokkal valószínűbb, hogy szökését a macedón intézmények kétbalkezessége tette lehetővé. Orbán Viktor most nehéz döntés elé néz. Ha lojális marad korrupt balkáni barátjához, az még jobban megterhelné a viszonyt Brüsszellel. De ki is adhatja volt szövetségesét. Hogy mit tesz, az nagyban függ a Bizottság és az Európai Néppárt álláspontjától.

Ha a magyar kormányfő egy ilyen kaliberű bűnöző mellé áll, akkor abból egész világ számára nyilvánvalóvá válik, igazából milyen is magyar kormány. Az EU-nak minden oka megvan az aggodalomra, mivel a budapesti eljárásmód nem egyszerűen azt jelzi, hogy sikeresen halad a tekintélyelvű és korrupcióra alapozódó rendszer építése. Orbán már jó ideje exportálja modelljét a térségben, hiszen azokat támogatja, akik követik a példáját. De azért van egy  kis remény is, miután a világ végre többet megtud azoknak a „menekülteknek” a hátteréről, akiket Orbán állítólag tárt karokkal vár.

 

Die Zeit

die_zeit.jpg

Az EU egységes maradt a Brexit ügyében, mert a szervezet továbbra is jelentős előnyöket kínál a tagoknak, ez azonban nem változtat azon, hogy súlyos gondokkal küszködik az unió. Egy időben már úgy látszott, hogy itt a vég, miután felbukkant a nemzetállam, amely védelmet és segítséget ígér a polgároknak. A brit példát azonban nem követték mások, noha Brüsszel kemény csatában áll Magyarországgal, Lengyelországgal és Olaszországgal, sőt, lehet, hogy hamarosan Romániával is. A vita tárgya nem csekély: az igazságszolgáltatás függetlensége, a sajtószabadság, az ellenzék jogai, vagyis az Európa-ház alapja, tehát nem puszta agyszülemény, hogy létválságba került az EU. 

Ennek ellenére sem Budapest, sem Varsó, sem Róma nem tett keresztbe a Londonnal zajló egyezkedés során. Ez jelzi, hogy a kormányok tudják, milyen haszonnal jár a tagság, és inkább bent maradnak, mert tudják, hogy odakint nyilvánvalóan hidegebb van. Ám itt jelentkezik egy baljós mellékíz, amit Magyarország példája igazol. Orbán szívesen elveszi Brüsszel kezéből a milliárdokat, miközben az unió ellen agitál, mintha az megszálló hatalom volna. Ül az élelmiszerboltban, tömi a bendőjét, ám egyidejűleg szétveri a kirakatot és a polcokat. De nem azért nem lép ki, mert hisz a közös értékekben, hanem mivel profitál a tagságból. Ám ettől még igaz, hogy az EU nem kínált otthont a briteknek és ez a vágy jelen van az olaszoknál is. Keserűen megbosszulja magát, ha bárki kézlegyintéssel intézné el ezt az igényt. 

 

Washington Post

washington_post.jpg

Több országban is megpróbálták visszaállítani eredeti formájában a demokráciát, miután lelépett a színről az erős ember, de hasztalan – mutat rá az elemzés, amely azzal indít, hogy a Fidesz alaposan átrajzolta a választási körzethatárokat, így azután tönkreverte az ellenzéket tavasszal. Orbán már az előző két időszakban átvette az uralmat a sajtó fölött, módosította a választási szabályokat és ellenőrzése alá vonta a legfontosabb bíróságokat, április után hozzálátott, hogy még jobban bebetonozza hatalmát. Igyekszik kiszorítani a CEU-t, és azt is megteheti, hogy tovább farigcsál az alaptörvényen. A hozzá hasonló tekintélyelvű populisták gyakorolják az irányítást Brazíliában, a Fülöp-szigeteken, Venezuelában és Lengyelországban is. Demokratikusan győztek a választáson, majd aláásták a demokratikus intézményeket, de nem valósítottak meg nyílt diktatúrát. Viszont autokrata módon kormányoznak, hogy meglazítsák a szokásokat és a demokratikus biztosítékokat.

Karizmatikus autokraták feljövőben vannak Kelet-Európa és Ázsia más részeiben is, és van hasonmásuk Trump személyében. De ha távoznak, a demokrácia nem képes újjászületni, mert a populisták megmérgezik a demokratikus normákat. És utánuk hihetetlenül nehéz helyreállítani azokat. Ezt bizonyítja egy új tanulmány, amely azt elemezte, hogy mi történt az olaszoknál és argentinoknál Berlusconi, illetve Kirchner után. Nos, az derült ki, hogy a feladat igencsak fáradságos és cseppet sem garantált a siker, mert az előző rezsim támogatottsága továbbra is jelentős lehet. Így a populisták visszatérhetnek. További probléma, hogy amíg a kezükben volt a hatalom, a demokratikusan hatalomra került maradandóan átalakíthatják az intézményeket.  És ez megint csak ajtót nyithat számukra az újrázáshoz.

Tönkreteszik a sajtót, ez szintén megnehezíti a demokrácia gyógyulását. Orbán folyamatosan terjeszti az összeesküvés elméletet Sorosról. Ha kizsigerelik a médiát, és a tényekre alapuló közbeszédet, az szintén visszavonhatatlanul megváltoztatja a politikát. Nemigen lehet ugyanis abban bízni, hogy vissza lehet szerezni az emberek bizalmát, és ez vonatkozik az egész demokráciára. Ráadásul a jövőben is pontosan erre kell számítani, mert a tekintélyelvű populisták egyre több helyen diadalmaskodnak.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr5614377051

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2018.11.18. 13:03:03

@Cycmen:

Mit szólnál fordított esetben?

Gyurcsányt jogerősen elítélné egy magyar bíróság és Macedónia befogadná?

Világít a torony 2018.11.18. 13:12:58

@balcán maxval bircaman: Az agyhalottak általában ezt kérdezik vissza, mivel gondolkodásra képtelenek.

felső határ nincs 2018.11.18. 13:13:28

@Ms.Cunnesburry: ki fogadta be grabowskit?

max ha raboritja a ballipsikre a szart, akkor lesz befogadva

Cycmen 2018.11.18. 13:15:38

@Ms.Cunnesburry: Mit szólnál fordított esetben?

Gyurcsányt jogerősen elítélné egy magyar bíróság és Macedónia befogadná?"

Ha ott maradna, akkor még örülnék is!

Cycmen 2018.11.18. 13:19:20

@Én de genere Mi: "Jé, Helgácska! Csak nem fütyit varratott kismagának valamelyik osztrák klinikán?"

:DDDDDDDD Tekintettel a homokos görög poéták iránti vonzalmadra, szerintem ez sem fog törést okozni a kapcsolatunkban! :P

2018.11.18. 13:44:35

@felső határ nincs:

Szólj Bircanak, hogy magyarázza el neked. Ha nem sikerül, készítek folyamatábrát.

mgdé 2018.11.18. 14:09:34

@Cycmen:
Ó, ó, Helgácska, bülbül szavú kicsi csillag!

Sapphó ugyan mondható "homokosnak", de szvsz pontosabb meghatározás lenne a "leszbikus", lévén nő vala ... Ráadásul "a" névadó nő ...

A Palermó azúrkék tengerét megéneklő Villon meg se nem görög, se nem homokos, sokkal-sokkal inkább nőfaló, de tudom, mivel flanszia vala, kiskegyednél Clemenceau jól megkóstolt méretes farka okán ilyetén mivoltában is teljesen elásta magát ...

No akkor, újsütetű kislegényke, mars az iskolába tanulni, tanulni és tanulni, mert bár a fütyi ugyan már megvan, még szőrösödnie kell, komoly felnőtt férfinak jó darabig még nem nevezheted magad! :P

Törést??? Miféle törést, kicsi Helgácska?
Amíg pénzem van, érző szívű kiskegyed sosem hagy el, ez halálbiztos ... :PPP

S ím, rendelése szerint, kiskegyed forró vágyainak felmagasztosult tárgya,
a vers:

"Álszentek voltunk mindahányan,
s az évek szálltak, mint a percek,
véred kiontott harmatával
irgalmazz nékünk, Jézus Herceg!"

felső határ nincs 2018.11.18. 14:12:56

@Ms.Cunnesburry: statusza: menedekkero, azaz nem fogadtuk be

felső határ nincs 2018.11.18. 14:26:30

ez meg a szemetcunaminal is sokkal jelentektelenebb ugy, hisz egy valasztopolgart sem erint szemelyesen

s abbol is mi lett? Orban nem bukott meg tovabb erosodott, minimum negyotode lenne ha ma lenne a valasztas. A szemetet meg elvittek, plusz ma kapott Budapest EZER milliard jo magyar forintot.

lipsik meg neznek hogy miva

2018.11.18. 14:28:16

@felső határ nincs:

Akkor miért nem a tranzitzónában tartózkodik?

2018.11.18. 14:30:42

@felső határ nincs:

Másik két kollegád is ugyanezt magyarázza a következő poszt alatt. )))

felső határ nincs 2018.11.18. 15:20:02

@Ms.Cunnesburry: mert nem gyalog erkezett, hanem a tiranai kovetsegen kert menedeket

felső határ nincs 2018.11.18. 15:21:08

@Ms.Cunnesburry: Nem csoda, a szemet-ugy csufos ballib bukta lett.

Sir Bates dö Hól 2018.11.18. 15:32:21

@Én de genere Mi: nincs már kapacitás arra, lehet dezinformálni, de abból nem lesz kenyér, moon is, ha nincs már támogatás, azonnal bukik a ner...

Sir Bates dö Hól 2018.11.18. 15:44:44

@Cycmen: hájas testvér! miért nem lehet megnézni a kommenteket a kertész-poszt alatt? (megint zsidóztál -gondolom-, de ez eddig is így volt s eztán is így lesz)

Cycmen 2018.11.18. 15:56:56

@Én de genere Mi: Egy kicsit szerényebben ha lehet, mert ezzel a "nagy az arcom" faktorral, meg a néhány idézeteddel itt egyenlőre csak egy Brendel hasonmás vagy, abból meg egy is sok.

Cycmen 2018.11.18. 16:07:30

@Sir Bates dö Hól: Gondolom jobbnak látták levenni, mert nem az általuk elvárt önmarcangoló reakciók érkeztek! :D Az enyémben amúgy sem gyönyörködhettél volna, mert tíz percen belül eltüntették.

mgdé 2018.11.18. 16:20:30

@Cycmen:
Helgácska kedves, azt még kiskegyed is beláthatja logikailag, hogy ahhoz azért, hogy bármiféle szándékos hasonmásságal próbáljak "érvényesülni", vagy mifenét is gondol kiskegyed :D , legalább cseppet ismernem kellene ezt a nevezett urat, ez meg - kiskegyed pillarebegtető mélységes mély bánatára - nem áll fenn. Így aztán a hibás kiindulás miatt szakadékba tetszett zuhanni. Sebaj, köztudottan oly ártatlan kismagácska lelkecskéje, hogy hős megmentő bizonyára lesz dosztig ...

S, hogy örüljön végre, küldök inkább egy kismagának valót:
"Húzd rá prímás, betyár a kedvem,
sarkantyú peng, a szoknya lebben"

(Kedves Helgácska, azaz bocsánat, immáron már kis ifiúr, ígérem, ha már túl lesz a második osztályon is, küldök még modernebbet! :D )

Cycmen 2018.11.18. 16:23:05

@Sir Bates dö Hól: " (megint zsidóztál -gondolom-, de ez eddig is így volt s eztán is így lesz)"

Gondolj amit akarsz, nekem tökmindegy, leszarom a PC-t nektek egyébként is minden egyből zsidózás.

mgdé 2018.11.18. 16:39:42

@Sir Bates dö Hól:
Nem mondom, hogy nincs így, de ha nem lenne bennük félsz az albánok terjeszkedésétől, kevésbé lenne nekik fontos egyezkedni a görögökkel. Szeretnének védőernyőt, s ez vagy a szerbek vagy a Nato&Eu tudhat lenni. Mivel Albánia már Nato tag (amennyire érzékelem, csöndesebbek is azóta Koszovó (azaz Nagy-Albánia) ügyben, a szerb-albán meccsen is koszovóiak röptettek, ha jól emlékszem, nem az albániai albánok), békésebben létre jöhető védőernyőnek tűnhet a Nato, mint az egymásnak feszüléses döntetlen. (Már amennyiben arrafelé lehet egyáltalán döntetlen.)

felső határ nincs 2018.11.18. 17:12:43

@Ms.Cunnesburry: "Egyszer ki kellene mozdulni Suttyófalva- alsó bereteszelt budiajtója mögül. ))))"

Minek, mi uralkodunk. A lippsik meg ugyse mozdulnak ki, jobban ertenek a nyivakolashoz.

Sir Bates dö Hól 2018.11.18. 17:13:29

@Cycmen: azzal nem értek egyet, ha eltüntetik a más véleményen lévőket, azt meg szintén nem értem, hogy miért tagadod antiszemitizmusod hájas testvér? mindig is sunyin szalonzsidózol, engem például az zavar, azért tekintek rád, mint a hígfosra, nem azért, mert antiszemita vagy, az egy állapot, a sunyin szalonzsidózás ellenben jellemtelenség... ha valóban szarnál a píszíre, akkor nem tennéd...

felső határ nincs 2018.11.18. 17:15:24

@Ms.Cunnesburry: soros blog fantaziai nem erdekelnek

Sir Bates dö Hól 2018.11.18. 17:20:56

@Én de genere Mi: összekevertem, bocs!! valamiért moszkvára gondoltam, elnézést! az inkább úgy jelenik meg ott, hogy az albánokat senki sem szereti, viszont ők sem szeretik egymást, a többségi nemzetnél jobban herótozzák a határon túl élő albánokat... persze egy nagy-albániában mindenki benne lenne, de csak akkor, ha ő vezetné:-)... a makedónokról meg kérdezd meg a szerbeket vagy horvátokat: kiröhögnek, olyan nép nincs is, de szerintük szlovén sincs, ott megállt az idő, valahogy 1000-200 év ezelőtt:-)...

Cycmen 2018.11.18. 17:24:44

@Sir Bates dö Hól: Nem túl érthető az eszmefuttatásod, már ne haragudj. Most valami kívánalmaidnak megfelelő zsidózást vársz el tőlem? Már világossá tettem hogy mi a hozzáállásom a véleményedhez, elfelejtetted? :D

felső határ nincs 2018.11.18. 17:28:04

@Sir Bates dö Hól: minden normalis ember utalja a szarkevero zsidokat, meg a zsidok is

felső határ nincs 2018.11.18. 17:32:39

amugy latni kell: a nep a foleg reformatus kereszteny elitet sokkal jobban kedveli, mint a megelozo foleg ateista zsido elitet

megiscsak valahol kereszteny orszag ez

taga20 2018.11.18. 17:33:36

@Sir Bates dö Hól: az a kurva nagy helyzet, hogy nekünk a nácikból is az alja jutott.

taga20 2018.11.18. 17:34:28

@felső határ nincs: a szarkeverőket mindenki utálja, ezért utálunk fityeszork!

mgdé 2018.11.18. 17:38:59

@Sir Bates dö Hól:
A bolgárok szerint sincsenek "macedónok", csak kissé elszerbesedett nyugatbolgárok.
(De ebben - titka kivétel! :) - valóban birka lenne az illetékes ...)

taga20 2018.11.18. 17:52:33

@Én de genere Mi: birka, ez a CAP droid lenyingrádból tolja. ez a bulgár feleség a fedősztorija:))

alöksz róz 2018.11.18. 17:53:03

@math0: jól van, papám. nem tettétek tönkre. csak jót csináltatok, örülhet nektek mindenki... és te vagy a legokosabb lippsi, ezt is elismerem
:D

Gandosz 2018.11.18. 17:55:20

@Ms.Cunnesburry:
"Akárhogy is hisztizel, legitim a bírósági ítélet."

Egy politikailag keresztülerőszakolt ítélet, ha jogilag is hozzák meg, nem lesz legitim, politikai marad. A Rajk per is jogszerű volt formálisan.
Amúgy foglalkozz a szado-mazo kutatásaiddal inkább, talán ahhoz értesz, legalábbis az empirikus részhez.

Nincs közöttünk csicska 2018.11.18. 17:55:58

csak annyit mondhatok, gruevszki szamithat a szavazatomra, ha indul a valasztason

addig amig nem indul, orbanra szavazok

Sir Bates dö Hól 2018.11.18. 18:18:22

@Cycmen: irreleváns a véleményed, mert te is csak egy jelentéktelen hájas testvér vagy. tizenkettő egy tucat. sunyin zsidózol, de nem azért, mert megfeszítették krisztus urunkat vagy, mert titkos összeesküvést szőnek a világ vezetésére, hanem egyszerűen csak az a fajta proli vagy, aki irigyli, ha másnak többje van, s szerinte ez csak azért van, mert "a zsidók"... ezért vagy hájas testvér, egy igazi fostalicska...

Sir Bates dö Hól 2018.11.18. 18:21:10

@felső határ nincs: és a szarkeverő magyarokat, szarkeverő németeket, szarkeverő oroszokat nem utálja minden normális ember? mi az utálat oka: a szarkeverés vagy a zsidó léte?
sz'al, te is mehetsz a kurva anyádba...

Sir Bates dö Hól 2018.11.18. 18:22:38

@Gandosz: hányszor is voltál akkor macedóniában? mert nagyon nagy szakértő vagy...

Sir Bates dö Hól 2018.11.18. 18:23:48

@taga20: ez nem náci, ez csak egy ner-cseléd...

Gandosz 2018.11.18. 18:32:22

@Sir Bates dö Hól: soha nem indokolta meg még senki, hogy az antiszemitizmus miért rossz. Ugyan miért ne lehetne negatív véleményt megfogalmazni egy zsidóról, ha az éppen rászolgál arra a negatív véleményre? He? A magyarságot lehet en bloc (minden egyes magyart) nácizni meg minősítgetni, de egyetlen zsidó emberről sem lehet soha semmi negatív véleményt megfogalmazni? Már miért ne lehetne, pubi? Tudom, hogy nem tudsz érdemben válaszolni, majd elkezdesz hörögni meg ilyenek, vagy nyomtalanul elsunnyogsz.

Cycmen 2018.11.18. 18:34:52

@Sir Bates dö Hól: Jól van cimbora, félig fújd fel a guminődet hogy Heller Ágnesre hasonlítson, azzal is bizonyíthatod hogy filoszemita vagy! :D
A Tangának már nem is mondok semmit.

Nincs közöttünk csicska 2018.11.18. 18:44:06

@Sir Bates dö Hól: a kulonbseg a kovetkezo:

ha zsido kovet el disznosagot, akkor annyit szabad megirni a fuggetlenobjektiveknek, hogy azt amerikai, magyar, olasz stb. kovette el, ha emelle megirnak hogy zsido, az mar antiszemitizmus

ugyanez a ciganynal

hat lofaszt, egy pogrom sem volt veletlenul

taga20 2018.11.18. 18:50:50

@Cycmen: szerintem vidd le a gyereket a játszótérre inkább!:)))

taga20 2018.11.18. 18:52:47

@Nincs közöttünk csicska: viszket a tenyered mi, rohadt náci!

2018.11.18. 18:57:53

@felső határ nincs:

... számodra marad a bereteszelt budi.

Nincs közöttünk csicska 2018.11.18. 19:05:47

@Ms.Cunnesburry: a libbancsok vannak a budiban, az urak meg az uri szalonban

2018.11.18. 19:07:17

@Gandosz:

Amúgy... beülhetsz felső határ mellé. Jól megértitek egymást, a szagot is megszoktátok már.
Baromi zavaró lehet, mikor kiderül, hogy a STOP SOROS gumicsont valóban gumicsont.
Szlovákiában ez nem kérdés, Macedóniában sem.
Te csak argumentálj vele, sokat és erősen!

2018.11.18. 19:10:05

@Nincs közöttünk csicska:

Úri szalon... hmm! Gondolom talpig gumicsizmában és szotyimagban tárgyalják a kolbász-, hurkatőtés technikáját.

Nincs közöttünk csicska 2018.11.18. 19:11:33

@Ms.Cunnesburry: a lippsik nem fogjak megtudni egy jo darabig, mi megy az Uri Szalonban

Nincs közöttünk csicska 2018.11.18. 19:12:31

@Ms.Cunnesburry: fico szocialista, ellene tuntettek te vadbarom

taga20 2018.11.18. 19:13:53

@Nincs közöttünk csicska: te egy kibaszott fityeszjobbágy vagy. milyen uri szalonról pofázol te tállaiba oltott rezsiszilárd?

Nincs közöttünk csicska 2018.11.18. 19:16:02

az kulonben igaz, hogy fico is mindent sorosra akart kenni, csak hat neki nem jott be, mert kiderult par gyilkossag, korrupcio stb. es van ellenzek

plusz antimigrancs fico, meg minden mas szlovak part is

na mo-n nem ez a helyzet, itt a lippsik meg 10 ev mulva is azt fogjak vonyitani, oktatasegeszsegugykorupcio, ket migransseggnyalas kozt

2018.11.18. 19:16:34

@Nincs közöttünk csicska:

Édesjézus! Néha olvass híreket! Tudom, lippsi szokás, de néha hasznos.

Fico volt Orbán nagy barátja, harcostársa.
Tudod, ezek szarnak az eszmékre, csak nyomják a populista dumát. Mindketten.

Gandosz 2018.11.18. 19:17:09

@Ms.Cunnesburry: primitiv mellébeszélő tróger vagy, egy szado-mazo aktivista. Tragikus, hogy ilyeneket internethez engednek. Menj az aktuális szado-mazo partidra és hagyd békén a normális többséget!! Szado-mazo seggfej!

2018.11.18. 19:18:18

@Nincs közöttünk csicska:

Tájékozatlanságban vered a mezőnyt.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.18. 19:21:04

@alöksz róz: szokásos: ha a Fidiótának nincs igaza, és elfogytak az érvei, akkor bohóckodik.

2018.11.18. 19:21:37

@Gandosz:

Téged engednek az internethez?
Honnan? A karámból?

Gandosz 2018.11.18. 19:23:59

@Ms.Cunnesburry: Te egyfolytában gyalázkodsz és hazudozol, ebben óriási a rutinod. Soha egyetlen érvet vagy konkrétumot nem írtál. Elegem van ebből. Menj a szado-mazo partidra!!!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.18. 19:24:10

@Gandosz: normális országban a menekültek befogadása nem úgy megy, hogy Józsi kitalálja, hogy Béla bár bűnöző, elítélték, de koncepciós per volt. továbbá akkor úgy lenne következetes, hogy minden menekültet, ki azt állítja, hogy koncepciós per áldozata, megvizsgálnak.

de hát se benned, se Orbánban sincs semmi elvszerűség, mindketten takonygecik vagytok.

alöksz róz 2018.11.18. 19:25:03

@Ms.Cunnesburry: macedóniában sem? tényeket pofátlanul lehazudni lippsi szokás. csak kiröhögteted magad, csipszar
úgy csinálsz, mint a kisgyerek, aki úgy válik láthatatlanná, hogy eltakarja a szemét :D

Nincs közöttünk csicska 2018.11.18. 19:25:13

@Ms.Cunnesburry: a hir az, hogy ORBAN VIKTORT harmadszor ketharmaddal europa legerosebb kormanyfojeve valasztottak

oktatasegeszsegugykorrupciozas utan

ez a hirem, lipsi

Nincs közöttünk csicska 2018.11.18. 19:26:54

@Ms.Cunnesburry: illetve bejott hisz fico NEMZETI SZOCIALISTA partja tovabbra is vigan kormanyoz, csak o cserelt helyet pellegrinivel

trukkok szazai, hol is lattunk ilyet?

2018.11.18. 19:27:03

@Gandosz:

Kiborultál ides? Nem kellett volna bérkommentelőnek állni.

2018.11.18. 19:29:39

@Nincs közöttünk csicska:

Jó, hogy elmagyarázod.
Nemzeti szocialista???
Szociáldemokrata, te agyhalott!!!
A kettő között van némi különbség.

Nincs közöttünk csicska 2018.11.18. 19:31:00

@Ms.Cunnesburry: mondjuk a "magyar" lipsihez kepest mindenki nemzeti szocialista, azt meg kell adni

2018.11.18. 19:32:41

@alöksz róz:

Biztos, hogy be akarsz ezek mellé állni?

alöksz róz 2018.11.18. 19:33:11

@math0: most mi bajod van, elismertem, hogy a lippsik csak jót hoztak országnak-világnak, meg azt is elismertem, hogy te vagy a legokosabb lippsi.
ez se tetszik?
neked még a szar se elég büdös...

na játsszál megint utánozós játékot, mint az ovisok
phd... muhaha

Gandosz 2018.11.18. 19:34:25

@Ms.Cunnesburry: hehe!
nekem nem fáj, hogy te pondró vagy

alöksz róz 2018.11.18. 19:34:35

@Ms.Cunnesburry: 100%
(ha pofátlanul hazudsz, akkor ne csodálkozz)

taga20 2018.11.18. 19:46:18

@Ms.Cunnesburry: keményen tolják a fityeszes rohadékok. ne vedd komolyan ezeket a bűnöző migráncs simogató szargerincű orkokat!:)))

Sir Bates dö Hól 2018.11.18. 19:47:08

@Gandosz: ki mondta, hogy ne lehetne megfogalmazni bárkiről negatív véleményt? én biztosan nem. te nem érted amit olvasol?
(én is moon nevelkedtem, így nyilván antiszemita vagyok, ezt tudomásul veszem és túllépek rajta, te meg - mint a gyökerek - rasszista módon teoretikusan zsidózól most)

2018.11.18. 19:48:08

@Nincs közöttünk csicska:
@Gandosz:
@alöksz róz:

Na, kedveseim! A nagy helyzet az, hogy Macedónia legitim kormánya bíróság elé állította a volt miniszterelnököt, akit jogerősen elítéltek. Ő pedig elszökött a börtönbüntetés elől Magyarországra, ahol mint menedékkérő nem a tranzitzónában tartózkodik.
Ezek a tények.
Aztán innentől el lehet kezdeni okoskodni, keverni a szalámit, de felesleges.
Jogállamban betartják a törvényeket.
Én feltételezem, hogy Magyarországon jogállam van, mindenkire vonatkoznak a szabályok, kivétel nélkül.

2018.11.18. 19:51:02

@Nincs közöttünk csicska:

Azért máshol ne keverd össze a szociáldemokráciát a nemzeti szocializmussal, mert nagyon ki leszel röhögve.

alöksz róz 2018.11.18. 20:01:46

@Ms.Cunnesburry: rizsa.
mellébeszélsz
megint befogod a szemed és azt kiabálod, nem lát senki
hazudtál egy jó nagyot, olyan igazi lippsiset, és arra reagáltam

Sir Bates dö Hól 2018.11.18. 20:02:07

@Nincs közöttünk csicska: nem azért követte el a disznóságot, mert olasz, amerikai, vagy zsidó volt, hanem azért, mert nem volt korrekt... a zsidókat meg azért basztatják, mert megfeszítették Jézust, ezen túl kellene lépni már a XXI. században... aki ezen nem tud, az hülye, te is az vagy, meg egy tudatlan rasszista... mert szerinted a benes-dekrétumok is helyesek, hisz minden pogromnak volt oka...

2018.11.18. 20:03:44

@alöksz róz:

Bazmeg sanya! A tényeket soroltam fel. Melyik hazugság közülük? Meg tudod mondani?

Sir Bates dö Hól 2018.11.18. 20:06:03

@Nincs közöttünk csicska: nem, a hír az, hogy harmadszorra ⅔-os többsége lett a parlamenti választásokon... csak pontosan ner-cseléd, csak pontosan...

Sir Bates dö Hól 2018.11.18. 20:07:53

@Ms.Cunnesburry: fico egészen biztosan nem szociáldemokrata...

Nincs közöttünk csicska 2018.11.18. 20:09:17

@Ms.Cunnesburry: nyugi, a liberalizmust se keverem a tetu lipsikkel

alöksz róz 2018.11.18. 20:09:26

@Sir Bates dö Hól: "a zsidókat meg azért basztatják, mert megfeszítették Jézust, ezen túl kellene lépni már a XXI. században" - ugyan kérem, ilyen gagyival jönni...

amúgy gandosznak igaza van, nehogy már ne lehessen egy negatív véleményt megfogalmazni, csak mert zsidó valaki

2018.11.18. 20:10:39

@Sir Bates dö Hól:

Az Irány – Szociáldemokrácia (szlovákul Smer – sociálna demokracia, röviden Smer) ez a pártja neve.
Fico egy populista hatalomvágyó.

Nincs közöttünk csicska 2018.11.18. 20:14:55

@Sir Bates dö Hól: ha nem azert kovette el, akkor le kell irni hogy zsido

de mivel a fuggetlenobjektiv ezt a reszt mindig kihagyja, azt kell hinnem hogy a fuggetlenobjektiv media a zsidoke

Bernstein nemieroszakolo zsido, mondjuk minden holivudi producer az, de ezt a fuggetlenobjektivbol csak az tudhatja meg, akinek van zsidopofa-detektora

Gandosz 2018.11.18. 20:17:04

@Sir Bates dö Hól: te mondtad, hogy az antiszemitizmus az valami borzasztóan tartHataltan dolog, most meg letagadod, egy kis aljas féreg vagy ezek szerint. Nem gond, lehullt a lepel:
Sir Bates dö Hól= EGY ALJAS FÉREG.

alöksz róz 2018.11.18. 20:21:04

@Nincs közöttünk csicska: az milyen az? a zsidópofa-detektor. kazárokat is meg tudja különböztetni?

2018.11.18. 20:22:24

@alöksz róz:

A parlamenti választásoknál ugyanaz volt a helyzet, mint 1998-ban Szlovákiában, Mečiar bukása idején.
Hiába nyerte meg a választásokat, egyedül nem tudott kormányt alakítani. Koalícióra pedig nem lépett vele senki.
Az önkori választást meg csúnyán elveszítette Grujevszki.

Ez is hazugság?

Nincs közöttünk csicska 2018.11.18. 20:28:24

@alöksz róz: a zsidopofa ekes bizonyiteka annak, hogy a zsidok nem vallasi csoport, hanem torzs

2000 ev alatt annyira integralodtak, hogy 2 sarokrol kiszurom oket

Egyszoval sok mas egyeb hazugsag mellett az o integralodasi szandekuk, nemzetbe tartozasuk nem letezik, soha nem letezett. Ez nem szemelyes, nem is magyarspecifikus, a zsidok mindenhol ezt a kettos jatekot jatsszak.

Mo-n is oriasi karokat okoztak, most az a mazli hogy Orban megvette, megosztotta oket, igy legalabb nem kell minden nap a holokamuzast hallgatni, mint anno amikor a Jobbik emiatt letrejott a lipsi uralom idejen.

alöksz róz 2018.11.18. 20:38:59

@Nincs közöttünk csicska: de akit ma zsidónak nevezünk, az két külön törzs...

Sir Bates dö Hól 2018.11.18. 20:41:32

@alöksz róz: pubi, nem ezt írtam, gandosz meg komoly kihívással néz szembe az olvasottak értelmezésében, ellenben neked nincs, sz'al ne kezd el... az olajat önteni;-)...

Sir Bates dö Hól 2018.11.18. 20:43:40

@Ms.Cunnesburry: de nem szociáldemokrata, a kdnp se nem kereszténydemokrata, se nem néppárt...

Gandosz 2018.11.18. 20:49:58

@Sir Bates dö Hól: Sir Bates dö Hól= EGY ALJAS FÉREG
Bárcsak ne lenne az!

Sir Bates dö Hól 2018.11.18. 20:50:35

@Nincs közöttünk csicska: maxolod a baromságot? nehéz egyszer normálisan megszólalni? (by the way, nekem is tele van a faszom, hogy csak azért jut előbbre valaki, mert ő is kipát visel, s nem azért, mert jobb a teljesítménye, de ezt egy magáncégnél könnyebben tudomásul veszem, mint egy közpénzből fenntartott állásnál/pozíciónál, de ez ugyanaz a helyzet, mint a sógor-koma relációknál)

Sir Bates dö Hól 2018.11.18. 20:52:07

@Gandosz: nincs valami írástudó melletted? kérd meg, hogy magyarázza el azt, amit írtam...

2018.11.18. 20:56:31

@Sir Bates dö Hól:

nem, én is tudom, nem az.
ennek a jóembernek írtam. feltételeztem, hogy megnézte a wikin és a szociáldemokráciát keveri a nemzeti szocializmussal.
most már rájöttem,.azt akarta mondani, hogy Fico olyan szocialista, aki nemzeti érzelmű.

de ha már te is vegzálni fogsz, akkor világgá megyek! :)

Nincs közöttünk csicska 2018.11.18. 21:04:08

@Ms.Cunnesburry: minden szlav szocialista nemzeti szocialista

minden magyar szocialista globalista magyargyulolo

Nincs közöttünk csicska 2018.11.18. 21:07:57

Orbannak egy bune van hogy dagadt. Le kell fogyni, nincs mese, kevesebb gulyast, kevesebb kobaszt kell enni.

Rossz peldat mutat, s Magyarorszag nagyon kover. En adoztatnam, akin 5-10 kilonal tobb van.

2018.11.18. 21:09:48

@Nincs közöttünk csicska:

jól van.

/ azt hittem a tegnapi után nagyobb csapás nem érhet /

Nincs közöttünk csicska 2018.11.18. 21:43:36

A legkorrektebb szalagcimek a kurucinfon vannak, keppel Az alkalmazottat megverte, megkötözte, majd kirabolta az egri motelt Oláh Dávid Zoltán
Forrás: kuruc.info/r/35/192166/

Es amatorok irjak.

A profik altal irt Index cikkben nev roviditve, ha ciganyzsido, kep felejtos. Ide jutottunk, minden profi ujsagiro prosti lett minden oldalon...

kiveve persze a kurucinfot, az nem szarozik, mertekado amerikai amator ujsag

mgdé 2018.11.18. 22:55:51

@Nincs közöttünk csicska:
"hat lofaszt, egy pogrom sem volt veletlenul"

Teljesen igazad van, testvér! Egy sem!!!
Már csak azt nem tudom, hogy most épp a homoouszioszisták vagy a homoiouszioszisták a sorosak? Te tudsz olvasni, segítenél, hogy ma melyikeket is kell megpogromolnunk?

mgdé 2018.11.18. 23:16:17

@Nincs közöttünk csicska:
"europa legerosebb kormanyfojeve valasztottak"

Ezt azért az örökéletű III. Róma igaz vezetője, az általam nagyra becsült, ráadásul sok-sok danos Vlagyimir Vlagyimirovics Putyin elnök úr előtt ne nagyon hangoztasd majd, nehogy véletlenül földre vigyenek. :D

(Ha meg felettébb együgyűen úgy gondolnád, hogy, khm, Oroszország az Ázsia,
azt - legalábbis józanul - még kevésbé ... Szlava!)
süti beállítások módosítása