Ennyi pénzt nyerhetsz, ha leszoksz a cigiről!

Ilyesmi még nem fordult elő a blogon, de most kedvet kaptam ahhoz, hogy készítsek egy alapos számítást arról, hogyan befolyásolhatja a dohányzás költséges szokása a vagyonunk alakulását az évtizedek során. Kizárólag pénzügyi szemszögből közelítem a témát, tehát az élettani hatásokról nem lesz szó.

A cél az, hogy bemutassam egy minden szempontból átlagos magyar dohányos életútjának pénzügyi vetületét (pontosabban annak dohányzással összefüggő részét).

A modellhez a következő adatokat használtam

Tudnom kellett, hogy az átlagos magyar dohányos mikor kezdi e tevékenységét. A legrelevánsabb adatot az Eurobarometer 2015-ös kutatásában találtam: szerintük akkor az összeurópai rászokási életkor 17,6 év volt, melynek alapján én most nagylelkűen 18 évvel számoltam.

Záró életkornak a hazánkban jelenleg átlagosan várható élettartamot tekintettem feltételezve, hogy hősünk élete végéig füstölni fog , amely nagyjából 75 év. (Nőket és férfiakat nem vizsgáltam külön, de ennyi egyszerűsítés talán megbocsátható.)

14a.jpg

Egy doboz cigaretta árának meghatározásához a NAV által közzétett egészen friss (2019. júliusi) adatbázist hívtam segítségül: a több száz tagú lista alapján egy doboz cigaretta átlagos árát tekinthetjük 1.256 forintnak, azaz egy szál cigaretta ára 62,8 forint, hiszen egy csomag hivatalosan rendre 20 szálat tartalmaz.

Sok különböző információ figyelembevételével egy átlagos magyar dohányos 2.500 szálat szívjon el évente – és akkor nagyon jófej voltam –, ami kb. napi 7 szál (de a láncdohányosok nyugodtan triplázzák majd meg a cikk végén szereplő eredményeket). Ez alapján a kísérlet alanya havi 13 ezer forintot költ cigarettára.

Infláció és hozam: a példában szereplő emberünk minden évben 8%-os hozamot érhetne el (ez talán nem irreális, de a kommentekben nyugodtan tessék vitatni), valamint éves 5%-os inflációt is alkalmaztam, mind a cigaretta árának növeléséhez, mind a végső korrekcióhoz.

Lássuk a medvét!

14c.jpg

A számítás legvégén látványos eredményt kapunk: egy átlagos magyar dohányos 57 év alatt majdnem 21 millió forintot költ el cigarettára, mai értéken! Azaz egy nemdohányzó és egy dohányzó nyugdíjas vagyona közötti különbség elméletileg egy kisebb lakás ára lehetne, ha a nemdohányzó azt a havi 13 ezer forintot inkább befekteti az élete során, nem pedig talál magának a cigaretta helyett egy másik, hasonlóan költséges függőséget.

(Persze sajnos talál, de ez már egy másik téma. A legtöbbeknek megvan a maguk "cigarettája", akár alkoholra, akár nasira, akár ruhákra vagy bármilyen más hóbortra gondolunk. Tehát a cikk mondandója nem csak a dohányzásra vonatkoztatható.)

És a rád vonatkozó számok

Mivel a címben azt ígértem, hogy a leszokás nyereségét tudhatod meg a cikkből, ezért elkészítettem a becslést, hogy 20, 30, 40 vagy 50 éves létedre mekkora vagyont takaríthatnál meg 75 éves korodig, ha most azonnal leszoknál a dohányzásról, és helyette félretennéd az arra költött összeget. Íme az eredmények:

14b.jpg

Húszéveseknek 19,4 millió, harmincéveseknek 13,4 millió, negyvenéveseknek 8,8 millió, ötvenéveseknek pedig 5,4 millió mai forint lenne a dohányzásról való leszokás "értéke".

Akinek inge, az gondolkodjon el ezen. (Ezek voltak azok a számok, amelyeket a láncdohányosok triplázva tekintsenek!)

Végezetül megismétlem, hogy a cikk nem kifejezetten a dohányzásról szól. Azt szerettem volna szemléltetni, hogy milyen hatalmas összegeket dobunk ki az ablakon, miközben a szenvedélyeinknek hódolunk. Remélem, hogy ez a perspektíva sokaknak segíthet a hátráltató szokásaik beazonosításában, sőt akár leküzdésében.

Köszönöm, hogy olvasol! Jövő kedden érkezem a következő cikkel.

Kövesd az Aranytojás blogot az instagramon is!

(Képek forrása: pixabay.com)

A bejegyzés trackback címe:

https://aranytojas.blog.hu/api/trackback/id/tr9714952284

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Yossarian_M 2019.07.17. 16:19:18

Aki a penz miatt teszi le a cigit az soha nem volt igazi dohanyos

Sir Galahad 2019.07.17. 16:59:51

Sajnos ez így van, de aki dohányzik, általában akkor is dohányzik, ha az egész havi fizetése rámegy, nem érdeklik az anygi szempontok. Az egészségügyiek is csak akkor, amikor már mindegy.

Borogy 2019.07.17. 18:08:10

Gondolom a cikkiro nem dohanyzik es ez az osszeg ott van a szamlajan. Aki nem dohanyzik, azok is minden masra koltenek...igy nekik sincs meg ez az osszeg...

Észmegálló 2019.07.17. 20:02:07

Aki 7 szálat szív naponta, az nem átlag-, hanem inkább kocadohányos. Én 12 éve egyet sem szívok, de előtte 25-30 szál/nap volt az adagom, és még nem - környezetem fogalomrendszere sem - számítottam láncdohányosnak. Az 40-50 szálnál kezdődik. Örülök, hogy sikerült megszabadulnom ettől a káros és költséges szenvedélytől.

Bafana 2019.07.17. 20:26:06

@Észmegálló: Hatalmas pacsi Neked! Én 14 éve tettem le a cigit, olyan 6-7 millióval vagyok beljebb.
Akit csak tudok, lebeszélek erről az akarat gyengeemberek önpusztításáról. Semmi értelme nincs és én is örülök, hogy megszabadultam tőle. Ezért mondom ezt hitelesen, mert mindkét oldalon voltam már.

SarahConnor 2019.07.17. 22:29:57

Én is letettem egy éve, igaz, nem is szívtam, csak vagy 6 évig, és viszonylag későn is kezdtem (bölcs döntés volt). 450.000 körül van a megtakarításom ma. Valóban nincs a pénz a számlámon, de érezhetően több mindenre telik egy hónapban, pl minőségibb ételekre és a lakásban is sok mindent sikerült megcsinálni, mert volt rá pénz. Ez a nem mindegy.

acycloren 2019.07.18. 02:39:16

Aki rászokott, az már nem a maga ura, nem nagyon van kezében a döntés.
A dohány (nikotin) fizikailag az egyik legaddiktívabb drog. A heroin addiktívabb, a dohány kb. a kokain szintjén mozog függőség tekintetében. Meglepő lehet ezt olvasni, de így van.
A dohány semmit se ad azután, hogy rászokott az ember. Csak azért szívja, hogy ne legyenek elvonási tünetei. Szívni kell, különben jön az idegesség.
Az alkohol se kispályás fizikai függőség tekintetében.
De a dohány és alkohol legális drogok, az állam hatalmas bevételre tesz szert belőlük.
A dohányzás elég egyértelműen vezet tüdőrákhoz. Az alkoholizálás meg máj és idegrendszeri betegségekhez, általános leépüléshez.

en.m.wikipedia.org/wiki/Substance_abuse#/media/File%3ARational_scale_to_assess_the_harm_of_drugs_(mean_physical_harm_and_mean_dependence).svg

A rettenetes drognak beállított cannabis meg fizikai ártalom és függőség tekintetében is messze veszélytelenebb, mint a dohány vagy alkohol. Mégis tiltják a legtöbb országban.

Én életemben kb. 2 doboz cigit szívtam el összesen, nagyon hálás vagyok a sorsnak, hogy sikerült nem rászokni. Pedig függőségre hajlamos személyiségnek tartom magam, a családomban voltak dohányosok és egy alkoholizáló is.
Aki viszont nem szív, az nem feltétlenül tartja meg az ezzel megspórolt pénzt. Másra elkölti többnyire. Ez nem lottón nyert pénzt, amit egyben lát és megőrizhet.

@Borogy: Igen, aki nem dohányzik, az nem kezdi úgy az életét, hogy az első fizetéséből már félre is teszi azt a pár ezer forintot, amit nem cigire költ. Ennyi erővel a nyári fesztiválokra nem járók, a gyorsétteremben nem evők, a saját autót nem tulajdonolók, a márkás cipőt nem vevő, a külföldön nem nyaralók, a francia sajtokat nem evők is rohadt gazdagok lehetnének.

A dohányzás annyiban más, hogy ez egy függőség, így míg egy nyaralásról simán lemond az ember, a dohányzást nem ilyen egyszerű elhagyni. A nikotin követeli, hogy megvedd.

mutyimail 2019.07.18. 06:37:48

@Bafana: nem akarat gyengeség, hanem függőség.

Im just here for the comments 2019.07.18. 06:49:15

Egy dobozban 19 szál van már régóta. Egy nap 7 szál egy gyenge dohányosnál, én elég erős dohányos voltam, de nem láncdohányos, simán elment napi egy doboz. Tehát a láncdohányosok, akik napi MINIMUM 2 dobozt szívnak, ne triplázzák a számokat, hanem nyugodtan szorozzák fel 8-10zel.
Blogger dohányzott egyáltalán valaha?

Void Bunkoid 2019.07.18. 08:04:47

"Ennyi erővel a nyári fesztiválokra nem járók, a gyorsétteremben nem evők, a saját autót nem tulajdonolók, a márkás cipőt nem vevő, a külföldön nem nyaralók, a francia sajtokat nem evők is rohadt gazdagok lehetnének."

Jogos, ennyi erővel én már zsebből megvehettem volna Lölőt, annyi mindent nem csinálok. Valahogy mégsem vet fel a pénz.

Mielőtt valaki belém kötne - de, dolgozok, azt éppen csinálom.

2019.07.18. 08:39:00

Hoppá, hol van az a 4-5 millióm amit 5 év alatt kellett volna megspórolni??
ez nem így működik... :)

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2019.07.18. 08:48:19

meg nem hatott a mai elso koffeinadagom, ezert nem jut eszembe hogy hivjak azt a fuggvenytulajdonsagot, ahol a szorzo kiemelheto, de hogy a kamatos megtakaritas, ami nyilvan exponencialis fugges, ilyen lenne, azt eleg durva egy penzugyi blogon sugallni (triplazzak meg...)

elektromos cigivel max negyedet-otodet koltom nikotinra a korabbi dohanykoltesemnek (9-10e vs 40-45e /ho), amig hagyjak. emellett nem budos, en se vagyok az tole, nem szemetel, nem lelegzek katranyt es egyebeket.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2019.07.18. 09:06:03

kamatban exponencialis, lehet hogy inkabb visszavonom az elso felet.

acycloren 2019.07.18. 09:36:28

@droid_: Elektromos cigi, vape pen érdekelne, de nem nikotinnal, hanem THC koncentrátummal. Majd ha Amerikában járok rámozdulok. Egy cartridge elég hetekig, azt mondják.

Aranytojás Blog 2019.07.18. 09:50:06

@Borogy: Én történetesen nem dohányzom, és igen, azokhoz képest megvan ez a megtakarítási többletem, akik velem azonos mennyiséget költenek, plusz mellette még dohányoznak is. Egyébként egy bekezdés arról szólt a cikkben, hogy a nemdohányzók is ugyanúgy elszórhatják másra a pénzüket.

Aranytojás Blog 2019.07.18. 09:56:47

@Észmegálló: A napi 7 szál az átlag, ebben mind a hárommillió magyar dohányos benne van, a legenyhébbektől a legdurvábbakig. A "láncdohányos" nyilván egy kevésbé egzakt fogalom, mindenki azt ért alatta, amit akar, de szerintem a napi egy doboz már beleillik.

Aranytojás Blog 2019.07.18. 10:04:35

@acycloren: Sok mindenben igazad van, például abban is, hogy a nemdohányzók általában nem tartják meg azt a havi 13 ezret, mert nem látják egyben. Azért írtam a cikket, hogy lássák egyben.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2019.07.18. 10:33:08

@acycloren: lattam mini vaporizert, de nem koncentratummal, erdekes volt. de a thc hosszu tavon nagyon demotival, sok emberen lattam, magamaon is tapasztaltam, es az a gaz hogy sose tudod meg, miket csinalhattal volna helyette. szerencses kivetelek persze biztos vannak.

Aranytojás Blog 2019.07.18. 10:35:24

@Im just here for the comments: Oké, lehet hogy 19 szál egy doboz, én a NAV adatbázisa alapján vettem 20-nak. Akkor 5%-kal módosulnak az eredmények.

Aranytojás Blog 2019.07.18. 10:38:06

@randomgenerator: De, ez így működik. Kérdezd meg a kiadási naplódat, hogy hol vannak a millióid. Ha még nem vezetsz kiadási naplót, akkor pedig javaslom, hogy kezdd el.

cselaxi 2019.07.18. 10:55:54

Te dohányzol?
-Igen dohányzom.
-Hány dobozzal szívsz el egy nap?
-Napi 2 doboz
-Mennyibe kerül 1 doboz?
-Kb 1000 forint.
-Akkor napi 2000 forintot költesz kb cigire?
-Igen
-Akkor egy évben 730.000 ft amit cigire költesz?
-Igen
-Akkor 15 év alatt 10.950.000 forintot költöttél cigire?
-Hát igen.igazad van.
-De gondolj bele, ha nem dohányoztál volna és a cigire költött pénzt félretetted volna a bankba akkor most vehetnél magadnak egy Ferrarit!
-hmm.ezen nem is gondolkodtam még.de figyelj csak, te dohányzol?
-Nem!Én még soha sem szívtam el egy cigit sem.
-Akkor mutasd már meg, hol van a Ferrarid???

acycloren 2019.07.18. 11:12:13

@droid_: Sose tudhatod, hogy ha nem maradsz a középszerű nőddel, akkor milyen modell csajokat varrhattál volna le életedben. Ha nem maradsz Magyarországon, milyen gazdag lehettél volna külföldön. Ha nem kétszer, hanem háromszor mosod a fogaidat naponta, akkor mennyivel kevesebb lyukas fogad lett volna. Stb.

Voltak már erről felmérések és kiderült, hogy inkább fordított az összefüggés. Nem a THC demotivál, hanem sok olyan ember, aki eleve lustay beleszarós, demotivált, rátalál a neki tetsző drogra, a kannabiszra. Mióta legális a kannabisz az USA sok államában, egyre jobban látszik, hogy akik eddig szívtak, azok közt sok volt a lusta ember. Most kezd népszerűvé válni más társadalmi csoportokban is és az eddig sikeres emberek nem lettek tőle motiválatlanabbak.
Nyilván mindent túlzásba lehet vinni, a cukrot, az evést, bármit. A kannabisz nem okoz jobban függőséget, mint mondjuk a kávé. Aki naponta 3 kávét megiszik, azt nem nevezik függőnek, nem tudhatjuk, hogy kávé nélkül mennyire lenne fáradt, mennyire lenne produktív illetve hogy a kávé mennyire pörgeti túl, mennyire káros az alvására. Minden attól függ, milyen az alapállása. Van aki az íze miatt iszik kávét, mások a szertartásossága miatt, mások a munkahelyi szocializáció részeként, megint mások a fárdatság ellen.
Kannabiszt is sokféle ember fogyaszt ma már. Sikeresek, kreatívak, lusták, van aki edible termékeket eszik, mert nem akarja a tüdejét károsítani és inkább pszichedelikus hatást keres.
Az egy régi sztereotípia, hogy a kannabiszfogyasztó egyféle és csak lusta, motiválatlan, semmirekellő lehet. Ez a Reefer Madness című 1936-os propagandafilmből ered, próbálták a kannabiszt (marihuánát) valami rettenetes dolognak beállítani.
Érdekes, mióta legális több amerikai államban és nem csak bűnözők kereskednek vele, teljesen megváltozott a megítélése.
Amíg illegális egy drog és csak bűnözők üzletelnek vele (hisz a törvény szerint aki hozzányúl, az ab ovo bűnöző), addig a fogyasztó is kénytelen bűnözőkkel kapcsolatba lépni, ha droghoz akar jutni. Egy bűnöző pedig nem kér igazolványt, hogy nagykorú-e a vevő, nem jó nála hitelre drogot venni, mert a behajtást erőszakkal végzi, nem foglalkozik a minőséggel se, bármit elad, amiből haszna van. És adót se fizet.
Ahol magasan adóztatott jövedéki termék a kannabisz, ott az egész közösség jól jár vele, a bűnözőkkel már nem kell kapcsolatba lépnie a fogyasztónak, hisz van legális forrás, magas adót fizetnek utána, a minőség garantált én betiltanám a dohányt, helyette a kannabiszt engedélyezném. De mivel liberális vagyok, mégse tiltanám egyiket se, még ha a dohány ártalma sokkal magasabb is, mint a kannabiszé.

acycloren 2019.07.18. 11:26:25

@cselaxi: Pontosan. Sok dohányos évfolyamtársam volt egyetemen, van köztük olyan, aki a szakmájában, a hierarchia csúcsára jutott, míg a kis szende, káros szenvedélyektől mentes lányok egy irodában tologatják az aktákat.
Valahol azért a dohány egy serkentőszer is.
És ha valaki függ egy ilyen legális drogtól, ami csökkenti az étvágyat, serkenti az agyműködést, az lehet, hogy többet melózik, jobban odateszi magát a karrierépítésben, mert tudja, hogy neki havi 250ezer forint fizetés nem elég, neki ennek minimim kétszerese kell, mert sikerre éhes.
Igen, van olyan dohányos, aki nem eszik, nem fűt, nem csinál programokat, nem fizeti a rezsit, mert a cigire fordítja a pénzét.
És van olyan dohányos, aki pörög ( a nikotin miatt) és hajt, tanul, dolgozik, előre jut, hatalmas háza van, menő kocsija és a munkahelyén sikeres.
Persze a végén tüdőrákot kap mindkettő, de azt hinni, hogy minden dohányos egyformán keres és a nikotinfüggőség egyformán hat a pénztárcájukra, az baromság.

Fentebb írtam, hogy ennyi erővel a nemnyaralók, francia sajtokat nem evők, moziba nem járók, melegvízzel nem zuhanyzók is mind milliomosok lennének. De se ők, se a nemdohányzók nem gazdagabbak szerintem átlagban, mint a dohányzók.

Más drogokkal is így van ez. A kokain tökéletes példa. Van a csóró crack kokaint szívó gettónéger, aki bűnözésből termeti elő a pénzt a szenvedélyére, nála egyértelmű, hogy ha nem lenne ez a szenvedélye, akkor több pénze lenne. És van a sikeres politikus, színész zenész, művész, ügyvéd, orvos, bankár, akinek a kokainra kiadott pénz semmiség, részben azért is mert a kokainnal tud annyira pörögni, hogy hatalmas pénzeket kereshet. Nagyságrendekkel többet, mint a nem-kokainisták.

nookedli 2019.07.18. 11:29:57

Aki dohányzik, az hasznosabb tagja az országnak, vagyis az orbán-mészaros oligarchának, mert rengeteg cigi adót befizet, korábban meghal, tehát kevesebb nyugdíjat kell rá kifizetni. Hát emiatt nem tiltják be végleg a cigit!

acycloren 2019.07.18. 12:04:07

@nookedli: Igen, eleve a dohányzást Európában kezdetben tiltották, majd amikor rájöttek, hogy a katona kevesebbet eszik, ha pipázik, csökken az étvágya, sőt, ha dohanyfüggő, akkor a zsoldját részben ebben is ki lehet adni neki, akkor a hadseregekben elkezdték terjeszteni a dohányzást. Ma pedig a dohányos az adójával támogatja az elitet, korai halálával tehermentesíti az államkasszát, nyugdíjpénztárat és jó munkaerő, mert a dohány nem pszichedelikum, nem késztet az elit számára kellemetlen kérdések feltevésére, bár az agyműködést serkenti, de nem úgy, mint mondjuk az LSD, aminek hatasára megkérdezte az amerikai hippi, hogy mi a faszért kellett az amerikaiaknak Vietnamban gyerekeket szőnyegbombázni és ki profitált ebből.
A dohány a kapitalista társadalom proletarjának legális drogja, ami az engedelmes droidot munkavégzésre felpörgeti, de tudatát nem nyitja meg kellemetlen elméletek, gondolatok előtt. Erős függőséget okoz, így az adóhatóság is boldog és a gyártók is.
LSD-ből mikrogrammok kellenek, tudósok ingyen is terjesztették, mert annyira nem érdekelte őket a pénz, a kannabiszt meg a kiskertedben is meg tudnád termelni.
A dohány a tőkés termelésbe belesimul, azt támogatja.

Sobo 2019.07.18. 12:39:34

Az irigy/elégedettlen társadalom mindig szóvá kell tegyen valamit. Ez sem ujdonság. Van aki kamionnyi cigit már elszívott, ugyanígy ciszternányi alkoholt legurított, a világ összes üdülőhelyén megfordult, van aki meg sem tudja számolni mennyi a pénze, mert tényleg semmire sem költ, vagy mert számolni sem tud és megannyi példa, megannyi téma, megannyi cikk forrása volt és lesz. Ha pedig semmit sem tudunk vkiröl akkor az a baj. De miért is kéne bármi is zavarjon bárkit? Erre való vajon a nagy értelem? A csöves az utcán pénzt kér nem tanítómesét! És én adok nekik. Legyenek boldogok. Nem szólok bele h mit neveznek boldogságnak. Egy gyereket se tilthatsz attol amit szeret mert ellenséget nevelsz magad mellé! Aki pedig pszihológiai fegyvert ragad, az rendszerint ugyanannak is lesz az áldozata.
Hülyeség, tudom, de annyi egyéb "értelmes dolog" mellett, azért próbáld ki ezt is.

2019.07.18. 13:22:21

14 évig dohányoztam, négy éve hagytam abba, hatalmas sikernek könyvelem el. Erős dohányos voltam, napi 15-20 szál, sörös estéken akár még egyszer ennyi. Egyik pillanatról a másikra tettem le, szerintem máshogy nem is lehet, annyit csaltam, hogy a lerakás után egy héttel, mikor a kínzó nikotinéhség megszűnt, elkezdtem e-cigit használni, nikotinmentes likvidekkel, hogy mégis legyen valami, ha nagyon rámtör. Bő fél év múlva azt is leraktam. Viszont a szaglásom nem lett jobb, és a fizikai teljesítőképességemen is kevés változást tapasztaltam (hobbibringás vagyok). Pénzem nem maradt több, mert jellemzően sodort cigit szívtam, az kijött egy havi huszasból, ebből nagy megtakarítást nem lehetett elérni. Ami negatívum, hogy a lerakást követően felszaladt 7-8-9 kiló, amit azóta se tudok eltüntetni. Összességében sokkal jobb az életem cigi nélkül, nem vagyok büdös, eltűntek a reggeli köhögések, sikerként éltem meg a leszokást, és mivel nagyfater tüdőrákban halt meg ( napi három doboz sütőben kiszárított Szofi) lelki megnyugvás is, hogy nem követem feltétlen ebben.

Aranytojás Blog 2019.07.18. 13:30:39

@droid_: Igen, a kamattényező itt úgy működik, mint egy kiemelhető együttható.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2019.07.18. 14:25:45

@acycloren: a mondandod nagy reszerol nem kell meggyoznod. a motivaciot nem tanulmanyokban olvastam, hanem szemelyes tapasztalat, barati korben is. de lattam en is kiveteleket. ha forditott az osszefugges, az tulajdonkeppen jo hir, azt jelenti, nem vesztettem semmit azzal a sok evvel, amit amugy nem pazaroltam volna el. ezt egy kicsit nehez elhinni, de majd megprobalom :)

acycloren 2019.07.18. 14:47:04

@droid_: A fű egy olyan drog, ami nem nagyon okoz függőséget, nem annyira ártalmas fizikailag, mint a keményebb drogok.
Nyilván lehet túlzásokba esni, ahogy videójátékot is lehet túlzásba vinni. Ez lelki függés. Tehát az adott tevékenység nem molekuláris szinten épül be a metabolizmusodba, nem a szertől függesz, hanem a használatával járó helyzetre vágysz. Elvonási tünetek nincsenek fizikailag, csak lelkileg.
A fű egy olyan drog, ami a használat szertartasai, miliője miatt igencsak vonzza a beleszaró, nem motivált embereket.
De azt azért ne hidd, hogy a fű motiváció kiölésében felveheti a versenyt az alkohollal. Az alkesz inkább hagyja abba a tanulmányait, hanyagolja el magát, a munkáját, veri a családját. Befüvezve az ember rosszabb esetben elalszik a TV előtt, részegen meg tomboly majd elalszik és semmire se emlékszik belőle. Ha be vagy tépve, de van egy hirtelen vészhelyzet, akkor csak hideg vizet locsolsz az arcodra és a "high" elmúlik, tudod hol vagy, tudsz cselekedni. Alkoholos befolyásoltság alatt semmi esélyed erre, nem tudsz mozogni megfelelően, azt se tudod hol vagy. Voltam már részeg párszor, elhiheted. Voltam emiatt olyan helyzetben, ami nagyon csúnyán is végződhetett volna, de szerencsém volt.

Technika Magnatovics 2019.07.18. 17:42:32

@shitgun: Ez igaz, nekem is ennyi jött fel... De ettől függetlenül, nem kell a cigi!

ARANYTOJÁS

Friss topikok

süti beállítások módosítása