Kategóriák
Ugrás a hirdetésekhez

A 3 legjellemzőbb hirdetési hiba

blogger, ingatlanközvetítő
A budai ingatlanok szakértője.
  • 5 perc olvasási idő
  • 2023. május 26.

Sokan vágnak bele ingatlanközvetítő segítsége nélkül a lakáseladásba, hiszen úgy számolnak, hogy így megspórolhatják az olykor milliós nagyságrendű közvetítői jutalékot. Szerencsére a hirdetők nem mozognak nehezített pályán, hiszen minden lehetőség a rendelkezésükre áll, ami egy ingatlanosnak. Ha úgy határozunk, hogy egyedül kívánjuk eladni ingatlanunkat, kerüljük el azt a 3 legjellemzőbb hibát, ami meggátolhat minket a sikeres értékesítésben.

Ingatlanközvetítőként úgy gondolom, hogy teljesen érthető hozzáállás az, amikor a tulajdonos maga szeretné intézni az eladást. A tapasztalataim alapján viszont azt javaslom, hogy kellő felkészüléssel vágjon bele minden tulajdonos az értékesítésbe, és kerüljék el azokat a leggyakoribb hibákat, amikkel munkám során találkozni szoktam.

Nézzük, mik azok a hibák, amik csökkentik a hirdetésed hatékonyságát.

Nem értékesítői hozzáállás

Ez a címszó összefoglalása mindannak, ami egy hirdetésben vevőriasztó lehet. Azt gondolom, hogy egy hirdetés nem más, mint marketingajánlat. A marketing pedig az adott termék bemutatása abból a szempontból, hogy miért lesz jó annak, aki azt birtokolja. Kell, hogy pozitív üzenetet sugalljon.
Néha az ilyen hirdetéseket olvasva, olyan érzésem van, mintha a tulajdonos nem is akarná eladni az ingatlant (pedig dehogynem, de ő nem kupec). Jellemző hibák a “csak ekkor-akkor érek rá”, a “ne hívjon telefonon, csak emailre válaszolok”, a “közvetítők ne keressenek”, vagy a “nem kötök megbízást” szövegek alkalmazása. 

Mindenféle korlátozás megjelenítése egy ilyen hirdetési szövegben, negatív érzéseket kelt az olvasóban.

Ennek az ellentéte, amikor a hirdető kihasználva a szókincsének összes felsőfokú jelzőjét, mutatja be azt az ékszerdobozt, amiben élete legszebb időszakát élte. Reggelente mókusok kopogtattak az ablakon, a szomszédok kedvessége, türelme, csak egy jógaoktatóhoz volt fogható, míg a környék annyira csendes és barátságos, hogy a játszótéren focizó gyerekek is lepisszegik azt a társukat, aki egy kihagyott gólhelyzet után picit hangosabban mondja, hogy azt a kutyafáját.
A lakótelepre, (mert, maga a lakás itt helyezkedik el) az emberek kikapcsolódni, kirándulni járnak. Ez most túlzásnak hangozhat, de tényleg olvastam egy hirdetésben.


Azt javaslom, hogy ne ess túlzásokba, inkább a tényeket mutasd be vonzó megközelítésben. Jó nevű iskola, étterem, bevásárlóközpont.

Kép nélkül hirdetsz

Tudom én, hogy amennyiben nem töltesz fel fotót a hirdetésed mellé, akkor nem kell fizetned, tehát ingyen juttathatod el az ajánlatodat az érdeklődőidhez. Kérdés az, hogy egy ilyen próbálkozással fel tudod-e kelteni a figyelmüket? Persze amennyiben olyan fantasztikus tájleírásokat készítesz az ingatlanodról, mint például Fekete István a Téli berekről, akkor azt mondanám, hajrá, de úgy gondolom, ha annyira tehetséges lennél, már hallottunk volna rólad más vonatkozásban. Szóval én azt az álláspontot képviselem, hogy érdemes és kell is fényképekkel illusztrálni a hirdetésed. Te szakítanál az idődből akár egy percet is egy olyan ingatlanra, amiről képet sem láttál, viszont tapasztalatod van már arról, hogy a felújított állapot nem ugyanazt jelenti mindenkinek? Illetve szívesen fogadnád a tizedik érdeklődőt, aki csalódottan fordít hátat az ajtóból?


Nem akarlak győzködni, de úgy gondolom, a fotók feltöltése nagyon kifizetődő.

A fotók minősége

Én mindig abból indulok ki, hogy egy magánszemélynek, aki a saját házát, lakását hirdeti, nem kellemetlen, ha nem vérprofi hirdetést készít, hiszen neki ez egy próbálkozás, nincs benne rutinja (A béna közvetítői hirdetés más eset, de ez most nem arról szól.). A helyzet viszont az, hogy akkor is versenyezni kell az ingatlanosok hirdetéseivel, hiszen abban a találati listában jelensz meg, ahol ők. Szóval, akár tetszik, akár nem, tartanod kell velük a lépést ebből a szempontból.

A fotók minősége nem lehet rosszabb, mint az övék.

A képek közé sorolnám még az alaprajzot is. Ugyanaz a helyzet, mint a fotóknál. Magadnak spórolsz időt vele, hiszen nem mindegy például, hogy a szobák hol helyezkednek el, egybe, vagy külön nyílnak. Ne alapozz arra, hogy ezekre a dolgokra az érdeklődőd majd telefonon rákérdez, inkább adj meg minden fontos információt számára. Az a tapasztalatom, hogy (miután kevés az időm), próbálok minél részletesebb tájékoztatást adni a hirdetésben, illetve telefonon is.
Az az első kérdésem, hogy van-e valami kérdés az ingatlannal kapcsolatban?
Természetesen van: Mikor lehet megnézni?

Tehát az érdeklődők nem fogják átbeszélni, megkérdezni a számukra fontos tulajdonságokat. A megtekintéskor fognak vele szembesülni, te pedig ezzel egyidőben a szomorú tekintetükkel. Amikor harmadszor csináltál rendet, jöttél haza a szabadságodról, esetleg félbe vágtad a hétvégédet, akkor egyet fogsz velem érteni abban, hogy rajzolni kell egyet. Segítségül azt elárulom, hogy a közös képviselő rendelkezik szint alaprajzzal, tehát társasházak esetén még csak rajzolni sem kell sok esetben.

Azt gondolom, hogy érdemes a hirdetésedet ezekből az aspektusokból megvizsgálni. Természetesen vannak olyan ingatlantípusok, amiknek az értékesítéshez nem lesz szükség ingatlanosra, de egy jó hirdetésre azonban igen.

A cikk szerzője Milovecz László blogger, ingatlanközvetítő, a budai ingatlanok szakértője. A szakember korábbi írásai, megbízóinak véleményei, valamint a kapcsolatfelvételi lehetőségek megtalálhatók az alábbi linken.

Meghirdetem az ingatlanom

Érdeklődsz a téma iránt? Ezt is olvasd el!