A divatvilágban egyre nagyobb szerepet játszik a digitalizáció. A nagy divatházak jelentős követőbázissal rendelkeznek a közösségi oldalakon, sokszor a bejelentéseket is ezeken keresztül kommunikálják. A koronavírus-járvány ezt csak tovább erősítette, így megszületett az első olyan digitális bemutató, amelyen bárki részt vehet a modern technológiának köszönhetően.

hirdetés

Mondhatni, digitális forradalomban élünk, hiszen a mindennapjainkban szinte nélkülözhetetlen szerepet játszanak a kütyük, amelyek nélkül már a lakást sem hagyjuk el. Természetesen ezt felismerték a luxusmárkák is, így az utóbbi években egyre nagyobb online jelenléttel próbálják a fiatalok igényeire szabni az üzeneteiket. Ám nemcsak a posztokban következett be változás, hanem a modellekben is.

A közösségi médiában egyre népszerűbbek a digitális influenszerek, vagyis az olyan profilok, amelyeknek főszereplői nem hús-vér emberek, hanem számítógépes animációk. A virtuális modellek a mozgásukat és kinézetüket illetően is gyakran annyira megtévesztőek, hogy senki sem mondaná meg róluk, hogy grafikus tervezők által lemodellezett 3D-s alkotások. Nyáron a couture ruhákról elhíresült Ralph & Russo divatház jelentkezett virtuális modellre szabott kampánnyal, melyben a legújabb kreációkat a Hauli nevű digitális modellen mutatta be.

A koronavírus-járvány nagyban hozzájárul a divatvilágban bekövetkezett változásokhoz, hiszen a kreatív csapatoknak korlátozott a mozgásterük, ugyanis a nagy stábbal járó fotózásokra eleve nincs lehetőségük, illetve a szokásos divatesemények megrendezése szintén jó ideje akadályokba ütközik. Természetesen ez nem jelenti azt, hogy nélkülöznünk kell a divatbemutatókat, sőt! Sokan elképesztő kreativitással oldották meg a feladatot a járványügyi szabályok megszegése nélkül.

A Balenciaga megmutatta, hogy milyen az igazi digitális bemutató

A luxusmárkák rendkívül kreatívan álltak a kialakult helyzethez, és formabontó módon tartották meg a szokásos bemutatókat. Talán a Balenciaga volt a legegyedibb, hiszen egy virtuális valóságot hozott létre, amely egyszerre divatbemutató és játék. A show elsőként egy privát közönségnek volt elérhető, akik VR szemüveg segítségével maguk is végigsétálhattak a rendhagyó kifutón.

Az aprólékosan kidolgozott 3D-s környezetben a show részévé válhatunk, miközben megcsodálhatjuk a legújabb formabontó kreációkat. A repülő buszokkal tarkított virtuális bemutató több helyszínen játszódik, így a ruhákat is ehhez mérten válogatták össze. Az élményt a hangulatos aláfestő zene teszi teljessé, amely illeszkedik az éppen látottakhoz. Ám a megvalósításon túl, más különlegességekben is bővelkedik a Balenciaga új kollekciója.

 

Demna Gvasalia, a márka kreatív igazgatója teljesen újraértelmezte a ruhák funkcióját és azok megjelenését. A kollekciót egyfajta előrevetítésnek tartja egy olyan korra, amikor a ruhadarabokat már nem cseréjük le évente, hanem akár évtizedekig is hordunk egy kabátot. A fazonokat eszerint alkották meg, és meglepő anyagpárosítások uralkodnak a repertoárban.

A Balenciaga szerint a ballonkabát a jövőben megállja a helyét egy partin koktélruhaként, ahogyan a farmert is lehet rétegezni. A takaró lehet kabát, és a pufidzseki szintén helyet kaphat az elegáns szerelésben. A kreációkat a szakadások és a fémes kiegészítők teszik még változatosabbá. A hatalmas szemüvegek csak tovább erősítik a futurisztikus érzést, amit a NASA-logóval ellátott hatalmas kabát nyomatékosít.

 

Kétségtelen, hogy a Balenciaga hű maradt a nevéhez, és a kreatív szakemberek ismét bebizonyították, hogy számukra semmi sem jelenthet akadályt. Az Afterworld: The Age of Tomorrow névre keresztelt bemutató egy különleges világképet vetít elénk, amelyben az újrahasznosítás az élen jár, és az sem gond, ha az évtizedek óta viselt kabát már kissé megkopott.

Bár a luxusmárka elképzelése a jövőről elsőre elég merésznek tűnhet, mégis van benne ráció. A divatházak egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a fenntarthatóságra, és az utóbbi években a valódi szőrme használatát szintén elhagyták. Egyre több tervező fordul az újrahasznosítás felé, és manapság akár már szemétből is készülhet lábbeli, ezt többek között Stella McCartney is bebizonyította. Demna Gvasalia a ruhák többféle felhasználására, és azok megőrzésére hívja fel a figyelmet, miközben a digitális bemutató során egy futurisztikus világba kalauzol el minket.

 

Képek: Balenciaga.

  • Megosztás:
hirdetés