A Victoria’s Secret sokáig a tökéletesség illúziójának bűvkörében élt. Az amerikai cég korábban nem igazán törődött a divatvilágban bekövetkezett szemléletváltással, ahogy azzal sem, hogy számtalan női testforma és alkat létezik. Kizárólag karcsú nőkkel reklámozta termékeit. Pár évvel ezelőtt azonban, a fehérneműóriást is elérte a változás szele, manapság pedig már nem csak átlagos testalkatú hölgyek jelennek meg a kampányaikban, hanem sok plus size modell is lehetőséget kap tőlük, hogy a pozitív testkép kialakítására motiválja a nőket.

hirdetés

A Victoria’s Secret reklámkampányait évtizedeken keresztül a nádszálvékony, szálkásra edzett, feszes testű modellek uralták. A legendás divatbemutatók hátterében óriási volt a megfelelési kényszer, a cég angyalai közé nem lehetett csak úgy bekerülni. A manökeneknek rengeteg elvárásnak kellett megfelelniük, de érthetetlen módon, még a kiválasztottak testét is agyonretusálták a reklámfotókon.

Amikor a világ vezető márkái közül már többen a diverzitás elfogadása és támogatása mellett kampányoltak, és sorra jelentek meg pluszos méretű nők a divatfotókon és a kifutókon, a Victoria’s Secret még továbbra is konokul tartotta magát régi beidegződéséhez, és kizárólag fiatal, karcsú, sportos alakú modelleket foglalkoztatott. A sorozatos botrányoknak köszönhetően egyre többen szólaltak fel az amerikai fehérnemű-óriással szemben, aminek eredményeképp igencsak megcsappant a divatbemutatóik nézettsége.

Később, hogy újraépítse lerombolt renoméját, a cég szerződtette a spanyol Lorena Durant, akire plus size modellként hivatkoztak. A bejelentés sokakat felháborított, hiszen a nőies idomokkal megáldott manöken nem tartozik a telt nők közé. Ezt a helyzetet már csak tovább rontotta, amikor a Victoria’s Secret ex angyalai közül sokan megosztották a nyilvánossággal, milyen nehézségekkel kellett szembenézniük, miközben a tökéletesnek kikiáltott sziluett elérését hajszolták.

A Victoria’s Secret fürdőruháit most tényleg plus size modell reklámozza

A pozitív testkép korában már a fehérneműcég sem teheti meg, hogy kirekessze a különféle testalkattal rendelkező nőket. Nem is akarják, hiszen a korábbi marketingigazgató távozása óta, sokkal elfogadóbb nézeteket vall a különböző testformákat illetően a márka. Az új kampány több szempontból is különleges, hiszen már nem csak teltkarcsú modellek viselik a szexi fehérneműket és fürdőruhákat, hanem a gömbölyded idomú nőkre is gondolnak.

A márka új fürdőruháit Paloma Elsesser népszerűsíti, aki manapság az egyik legkeresettebb plus size modellnek számít. Telt alakját nem retusálták agyon a képeken.

Paloma eltér a korábbi, lapos hasú, kerekded csípőjű modellektől, akik nőiesek ugyan, de nem a pluszos méretet képviselik. A képekről sugárzik a modell pozitív életszemlélete, látszik, hogy igazán jól érzi magát a bőrében, ettől csak még szexibbé válik.

 

A tavaszi-nyári kollekciót bemutató divatkampányban a nőiesen telt Paloma mellett felbukkan Jill Kortleve is, aki úgyszintén a pluszos méretű manökenek táborát erősíti – bár nem a klasszikus értelemben vett duci modell, a divatszakma mégis ebbe a kategóriába sorolja.

Természetesen az izmos testű angyalok sem maradtak ki a fotózásból, ám a sokszínűség sokkal szerethetőbbé teszi a cég termékeit. Úgy tűnik, hogy a Victoria’s Secret vezetősége is elfogadta, hogy a szépséget, a szexis kisugárzást, és a női testképet nem lehet beskatulyázni.

 

Kiemelt kép: Jerritt Clark / Getty Images.  

Kampányképek: Victoria’s Secret.

  • Megosztás:
hirdetés