A Gucci általában a meglepetésekre épít, így minden szezonban okoz pár emlékezetes pillanatot. Az olasz divatmárka minden egyes megmozdulása figyelemfelkeltő, és az utóbbi időben nem csak a látványos kreációkkal vonzza magára a reflektorfényt. A divatház kreatív igazgatója, Alessandro Michele nagyon odafigyel a látványos hírverésre, a kampányok mindig rettentő kreativitásról tanúskodnak. Az őszi-téli kollekció kulcsdarabjait most Stanley Kubrick ikonikus alkotásainak díszletei között tárta a közönség elé.

hirdetés

A Gucci rengeteget formálódott az elmúlt évtizedekben. Olasz luxusmárkaként kezdte, majd hamar az egyik legmerészebb divatházzá avanzsált, amelytől a provokatív reklámok és az extrém stílusok sem állnak messze. Manapság pedig az egyik legfrissebb, legkülönlegesebb márka, ami kifogyhatatlanul ontja magából a meglepetéseket.

Alessandro Michele óriási vérfrissítést jelentett Gucci számára, valósággal megújította a márka alapjait, így az neki köszönhetően ismét elfoglalta méltó helyét a divatvilágban. A kreációk színesek, mintásak, látványosak, a tervező imádja a hatalmas kivágásokat, átlátszó anyagokat, melyek alól sejtelmesen kivillan a fehérnemű vagy a dekoltázs.

A változatos kollekciókat minden szezonban látványos reklámkampányok kísérik. Tavaly a menő olasz együttes, a Måneskin népszerűsítette a sikkes kreációkat, tavasszal pedig Snoop Dogg állt be be a modellek közé. Idén drámai hatást tervezett a kreatív csapat, Stanley Kubrick kultfilmjeinek a díszleteit alkották újra a divatfotózás kedvéért.

A Gucci filmklasszikusokat elevenít fel a legújabb kampányában

A különleges ruhadarabokat a Ragyogás, a 2001: Űrodusszeia, a Mechanikus narancs, a Barry Lyndon és a Tágra zárt szemek díszletei között fotózták. A felvételeken megelevenednek a kultfilmek jól ismert helyszínei, illetve szereplői.

A választás nem véletlen, mivel Alessandro Michele rajong Stanley Kubrick munkásságáért. A 20. század egyik legkiemelkedőbb rendezőjének tartja, aki egyéni látásmódjával nagy hatást gyakorolt a filmművészet fejlődésére. Mindent képes volt sajátos technikával elmesélni, jól kezelte a különféle témákat, miközben a filmjeivel remekül tudta közvetíteni a mozi valódi jelentését. Alkotásaival megragadta az emberek figyelmét, és az utolsó pillanatig képes volt lekötni a nézőt.

A divattervező gyakran jellemzi a kreációkat, kollekciókat filmes fogalmakkal, így szinte magától értetődő volt a koncepció. Michele az új reklámkampánnyal egyszerre tiszteleg Kubrick emléke és a filmgyártás nagyszerűsége előtt.

A képek egy része digitális technikával készült, hiszen a klasszikusok nagy része évtizedekkel ezelőtt debütált a moziban. Így a színészek, eredeti helyszínek már nem állnak rendelkezésre. Ennek ellenére cseppet sem ütnek el a manökenek a kiválasztott hátterektől, ahogyan a ruhák sem hatnak furcsának vagy oda nem illőnek. Ez részben annak köszönhető, hogy Alessandro Michele a 18. század fazonjait elevenítette fel az őszi-téli repertoárban, melyeket a Barry Lyndon díszletei között helyeztek el.

Az új kreációkat a filmek legismertebb jeleneteiben helyezték el. Könnyedén felismerhető a 2001: Űrodusszeia űrhajója vagy a Ragyogás szállodájának a folyosója. Természetesen a szereplők sem hiányozhatnak, pár felvételen felbukkannak a jól ismert karakterek.

Bár a ruhák a mai divat szerint készültek, mégis jól belesimulnak a több évtizeddel ezelőtti filmek helyszíneibe. Nem lehetett egyszerű feladat megkomponálni a szereléseket, hiszen még kosztümös alkotást is találunk a felhozatalban.

 

A felvételeket a híres Mert&Marcus ⁣fotópáros készítette. Alessandro Michele volt a projekt kreatív igazgatója. A különleges divatkampány a University of the Arts London és a Warner Bros. Consumer Products segítségével valósulhatott meg, hiszen nagy segítséget nyújtottak a kultfilmek miliőjének megteremtésében.

 

Kiemelt kép: Mert & Marcus / Gucci. 

  • Megosztás:
hirdetés