A fenntarthatóság a divat mellett a kozmetikaiparban is egyre nagyobb hangsúlyt nap. A Herbiovit arra volt kíváncsi, hogy a magyar lakosság számára fontosak-e a növényi összetevők és a természetes alapanyagok. Az eredmények igencsak biztatóak.

hirdetés

Manapság egyre nagyobb az érdeklődés a környezettudatos, minden mentes termékek iránt hazai és külföldi viszonylatban egyaránt. Minél inkább környezettudatossá válik a közvélemény, annál inkább előtérbe helyeződik a régi szokások megváltoztatása. A Herbiovit közel 500 fős felmérést készített, melynek fókuszában a hazai bőrápolási termékek és a vásárlási szokások álltak. Az eredményekből kiderült, hogy a magyarok számára fontos a fenntarthatóság, ahogy a növényi összetevők és a természetes alapanyagok is.

A kérdőívet kitöltők 53%-a alkalmanként, 37% pedig rendszeresen vásárol természetes összetevőkből álló, gyógyhatású bőrápolási termékeket. Közel 9%-uk még nem, de egyre jobban érdeklődik a téma iránt, és mindössze 1% nem vásárol és nem is tervez a jövőben. A kutatás kitért arra is, hogy pontosan milyen szempontok alapján válogatnak a termékek között a hazai vásárlók.

A megkérdezettek 71%-a többek között az összetevők listáját veszi alapul vásárláskor, 49%-nak fontos, hogy mentes legyen az olyan összetevőktől, mint például a parabén, illatanyag, tartósítószer és allergén. Többen ajánlás alapján választanak bőrápolási termékeket, 32%-uk illat, míg 28%-uk terméktesztek, blogcikkek hatására dönt. A megkérdezettek 23%-ának pedig a krém állaga az egyik fontos szempont.

 

Előnyben a természetes összetevők

A Herbiovit kutatása olyan kérdéseket is feszegetett, miszerint fontos-e, hogy csak természetes alapanyagokat tartalmazzon egy-egy bőrápolási termék. A válaszadók 49%-ának igenis fontos, 50% egyre lényegesebbnek tartja, és mindössze 1% gondolja úgy, hogy számára ez nem fontos.

– A vásárlói érdeklődési szempontok folyamatosan változnak, a trendeknek és tudatosságnak köszönhetően egyre többen döntenek úgy, hogy a környezettudatos, természetes összetevőket tartalmazó bőrápolási termékeket dobják a kosárba, és nem utolsó szempont az sem, hogy egy termék gyógynövényeket is tartalmazzon. Úgy érzékeljük, hogy idén és a jövőben ez még tudatosabbá fog formálódni egyrészt fogyasztói szempontból, másrészt a márkák fejlesztési szempontjait tekintve – mondta Balajti Péter, a Herbiovit tulajdonosa és márkamenedzsere.

A növényi és természetes összetevőkből álló bőrápolási termékek vásárlása és használata nem csak a nagyvárosok trendje, a vidékiek számára sem utolsó szempont. A felmérést kitöltők túlnyomó része – 84% – vidéki, és mindössze 16% budapesti lakos. Korosztályt tekintve nincs kiugró többség, de leginkább a 31–40 és 41–50 éves korosztály az, akik érdeklődnek a téma iránt.

 

Külföldön is a környezetbarát bőrápolási termékek a népszerűek, és fontos a fenntarthatóság is

A természetes test- és bőrápolási termékek piaca jelentősen nőtt az elmúlt időszakban, ami elsősorban a megnövekedett tudatosságnak köszönhető. Európa, Ázsia és a csendes-óceáni térség, Észak-Amerika és más régiók meghatározott szabványai – mint például az Ecocert, NPA és NSF vagy a Cosmos és a NaTrue regionális szervezetek – szabályozzák a natúr kozmetikumok piacát.

Egy nemrégiben készült amerikai tanulmányból kiderült, hogy a fogyasztók 72%-a a környezetbarát termékeket vásárolja meg, míg 81%-uk azt válaszolta, hogy a következő öt évben valószínűleg a környezettudatosabb márkákat részesítik majd előnyben. Sőt, a fogyasztók hajlandóak többet fizetni a környezetbarát termékekért, ami arra készteti a szépségipart és más iparágakat is, hogy további lépéseket tegyenek ezen a téren.

A fenntarthatóság nagymértékben befolyásolja a fogyasztói döntést arról, hogy mit vásároljanak és melyik márkától. Aktívan keresik azokat a márkákat, amelyek platformja, kommunikációja és értékei tükrözik a sajátjukat. Az amerikai Dotcom Distribution éves e-kereskedelmi fogyasztói felmérése szerint a szépség- és bőrápolási termékeket használók számára a fenntartható csomagolás az a környezeti tényező, amely leginkább arra készteti őket, hogy egy márkától vásároljanak.

Összességében jól látható, hogy a növényi összetevők alkalmazása a szépségiparban is egyre inkább fontos szempont, a vásárlók pedig hajlandóságot mutatnak a mentes és a környezettudatos termékek iránt. Az igényeket látva várhatóan a jövőben a márkák még nagyobb hangsúlyt fektetnek majd a környezetvédelemre. A fókusz a természetes alapanyagokon, a növényi összetevőkön és a környezetkímélő csomagoláson lesz.

Forrás: Herbiovit.

Képek: Getty Images.

  • Megosztás:
hirdetés