Ilyen a világ egyik legkisebb metrója: ezren lakják a kedves kis tiroli falut, aminek saját földalattija van

Tévedés azt hinni, hogy csak a nagyvárosok rendelkeznek metróval: még egy egészen piciny falucskában is bele lehet futni a földalattiba.

tirol-metró
Húsvéti tojásvadászat
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

A metróra gondolva mindenkinek a földalatti szerelvények és a nagyvárosok jutnak az eszébe, hiszen kevés olyan milliós település van, amely ne rendelkezne legalább egy metróvonallal, hiszen ez a legegyszerűbb és leggyorsabb módja, hogy nagy embertömegek eljuthassanak a város egyik pontjából a másikba.

Egyes helyeken azonban nem a nagy távolságok leküzdését, inkább más praktikus okokat szolgál a metróvonal - így fordulhatott elő, hogy még egy olyan kicsiny falucskában is kiépítettek egyet, mint amilyen a tiroli Serfaus.

Ezért volt fontos a metróvonal

Az Ausztria nyugati részén fekvő kis település a helyiek körében télen mindig is kedvelt síterep, nyáron pedig népszerű kirándulóhely volt, ám a '70-es években már a turisták is kezdték felfedezni a hely szépségeit, és ellepték az alig ezer fős kis falucskát. Az 1429 méteres magasságban elhelyezkedő Serfaus vezetése ekkor parkolók kiépítésével és turistabuszok indításával szerette volna csökkenteni a forgalmat a zsákfaluban, de még így is folyamatosak voltak a dugók és a tumultus, ami egy ilyen piciny faluban eléggé megnehezítette az életet, ráadásul a látogatók is csak egyre többen lettek, ami a bevételeknek jót tett, de a helyi lakosok életének már kevésbé.

Ilyen a 2019-ben átadott, modern metrókocsi belülről.
Ilyen a 2019-ben átadott, modern metrókocsi belülről.
Fotó: jakihun / Instagram

1983-ban már végleg elegük lett, azért megszületett az ötlet: egy földalatti vasút kötné össze a falu egyik végét a másikkal és a sífelvonókkal, a turisták autói pedig nem mehetnének be a városba. A tervet hamar megvalósították lett, és a Dorfbahn már 1986-ban elkezdte szállítani a síelni és pihenni vágyókat a faluba és a sípályák felé.

Európa legkisebb és legmagasabban fekvő metrója

A méreteiből és magas elhelyezkedéséből adódóan hamar híre ment a serfausi metrónak, és sokan már csak ezért látogattak a környékre, hogy átéljék az élményt, amit ez a különleges metróvonal nyújt - ezzel a turistaáradattal azonban már meg tudott birkózni a falu, hiszen az egyik végállomásánál kialakított hatalmas parkoló és az ingyen használható metró miatt megszűnt a zsúfoltság és a dugó.

A cikk az ajánló után folytatódik

A Dorfbahn tulajdonképpen egy föld alatti, légpárnás sikló, és egyszerre 270 főt tud szállítani. Négy állomása van, a parkoló, a templom, a városközpont és a sífelvonó érhető el a segítségükkel, a metróvonal hossza pedig 1,3 kilométer - összehasonlításként: a legrövidebb budapesti földalatti, az 1-es metró hossza 4,4 kilométer.

tirol-metró1
Fotó: Vicuna R / Flickr

A négy megállót hét perc alatt teszi meg a jármű, ezért annak, aki nem siet, a helyiek azt ajánlják, hogy szálljanak ki a középső állomásokon, és csodálják meg a város igazi arcát: megéri, hiszen egy hamisítatlan, osztrák kis falucska bújik meg a hegyek ölelésében, minden bájával együtt.

A metróvonalat 2019-ben felújították, így már nemcsak a legmagasabban fekvő és legkisebb metróvonalként ismerik Európában, hanem a legmodernebb vonalért járó címet is birtokolja, hiszen a legújabb technológiákat alkalmazták, és a korábbi, 135 fős befogadóképességét is megduplázták - így a különleges metró még több embert tud szállítani a csodálatos, hegyvidéki mesehelyre.

Beleremeg a térde annak, aki a hídra rálép: Tirolt így csak a madarak láthatják

A szédítő, tiroli függőhídra sokan rá sem mernek lépni, pedig a kilátás tényleg páratlan.

Beleremeg a térde annak, aki a hídra rálép: Tirolt így csak a madarak láthatják

Nézegess képeket!

Elolvasom

(Képek forrása: jakihun / Instagram, borítókép: Vicuna R / Flickr)

Ezt is szeretjük