Csak huszonévesekkel dolgozik, és már gimisként közel egymilliárdos bevétele volt: a BALAZS KICKS-sztori

GettyImages-663601508

Pachert Balázs még gimnáziumba járt, amikor rátalált a sneakerek világa: először kicsiben kereskedett limitált cipőkkel, aztán nyitott egy apró boltot, mára pedig neve fogalommá vált egy szubkultúrában. Sikereiről az Economx Business Talks ’24 konferenciáján beszélt.

Az innovatív megoldásokat és az üzleti életben zajló generációváltást tűzte ki két fő témájául az Economx Business Talks ’24 konferenciája: a Magyar Zene Házában megrendezett eseményen három szekcióban több mint ötven üzleti sztárvendég részvételével tartottak az előadások és pódiumbeszélgetések mellett workshopokat is. A NextGen szekcióban beszélt az általa elért eredmények mellett üzleti sikerének titkairól Pachert Balázs, a BALAZS KICKS alapítója, egyszemélyes motorja is.

Iskolapadból a sneakerboltba

Balázs neve legutóbb azzal került be a hírekbe, hogy Balogh Leventével, a Szentkirályi alapítójaként és befektetőként egyaránt ismert üzletemberrel alapított közös céget azt követően, hogy az elmúlt években szép üzleti sikereket tett le az asztalra. Mindezt úgy, hogy alig múlt 20 éves: páratlan üzleti sikerének titkait firtatta a vele folytatott beszélgetés is.

@balazskicks Ez egy örök élmény marad🙏🏼❤️ #balazskicks ♬ Where's My Love (Alternate Version) - SYML

Pachert a konferencián arról számolt be: akkor csapta meg a kereskedés világa, amikor egy közösségi vásáron Adidas felsőt vett, majd adott tovább. Ezután nem sokkal megvásárolta első cipőjét, melyen még egy fillért sem nyert továbbértékesítéskor, majd egyre nagyobb téttel játszott.

„Anyagilag sosem segítettek a szüleim, nem is üzletemberek, de támogattak, és engedték akár azt is, hogy a suli rovására menjen a dolog.

Egyedül építettem fel mindent, de ha valamilyen kérdésem volt, tudtak navigálni” – avatta be az esemény közönségét a BALAZS KICKS alapítója.

Már nem szívesen dolgozik barátokkal

Először a Csalogány utcában vitt egy cipősdoboznyi méretű üzletet: itt még két iskolai barátja volt eladóként alkalmazottja.

„Az első évben 930 millió forintos bevételt termeltünk” – mondta el, hozzátéve, hogy azóta már úgy látja, nem jó barátokkal együtt dolgozni, mert arra rámehet a jó viszony, nehezebb így számon kérni dolgokat.

Egy barátja ugyanakkor még mindig neki dolgozik – és 10-12 fős csapata is elég fiatal.

„Mindenki 21 év alatt van, most először lesz olyan tapasztalatom a Balogh Leventével közös cég kapcsán, hogy idősebb emberrel dolgozom együtt. Ezt a piaci szegmenst, amit csinálok, nem is feltétlenül érti egy 30 fölötti. A marketingrészt nem, az üzletit igen” – fogalmazott.

Pachert üzletében egyedi sneakerek vannak a polcon, melyekre eredetiséggaranciát vállal. Kiadáskor felvásárolja a cipőket, majd továbbértékesíti – ezek értéke azáltal nő, hogy ahogyan egyre kevesebb új állapotú lépő akad a piacon, úgy egyre többet hajlandók azokért kiadni a főként fiatal vásárlók.

A sneakereknek egyébként tőzsdéje is van, az érték nagyokat ugorhat, Balázs milliós, de több százezres darabokat is árul.

Korábban be is került a hírekbe azzal, amikor egy milliós cipőt lovasítottak meg üzletéből. Ezt sokan hitték médiahekknek, az elkövetőt azonban nemrégen egy év 8 hónap szabadságvesztésre ítélték a tettért.

@balazskicks Melyik cipő a legjobb azok közül amit @András Schäfer választott? (1,2,3)🔥👀 #fyp #nekedbe #sneakers ♬ Praise The Lord (Da Shine) (feat. Skepta) - A$AP Rocky

A siker titka ő maga lehet

A BALAZS KICKS énmárka is: a mai napig ő alkotja a marketingstratégiát, adja az ötleteket, melynek gerince a social media és főként a TikTok.

„Az életben szerintem más vagyok egy kicsit, mint a videókon. Szerényebb, visszahúzódóbb. de már az első, 2017-es Instagram-fiókomnál is a saját nevemet használtam” – árulta el.

Boltjában az eladott cipők átlagos értéke 70-80 ezer forint, ezzel cáfolta, hogy csak extrém drága lábbelikért járnának hozzá elkényeztetett kamaszok. Közben sok fiatalnak ad munkát, korosztálya tagjai boldogulását elősegítve, és követőinek is extra akciókat tálal időről időre. Persze ezek ahhoz is hozzásegítik, hogy több vevője legyen: legutóbb egy streamerpáros nála kiadott pólója kapcsán álltak tömegek sorban a boltja előtt.

Megjelent az új Dívány-könyv!

A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!

Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!

hirdetés

Oszd meg másokkal is!
Érdekességek