Sokkal könnyebben juthatunk majd ki a reptérre: ezek a tervek

GettyImages-1132934041

Több száz milliárdot költenének a fejlesztésére: megújul a reptérre vezető gyorsforgalmi úthálózat, és kiépítenék a gyorsvasúti kapcsolatot is a főváros és a légikikötő között.

A kormány a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér visszavásárlásával komoly infrastrukturális fejlesztéseket hajtana végre, aminek eredményeképp kényelmesen és rövidebb idő alatt juthatunk ki a terminálokhoz, írja a Világgazdaság.

A gyorsforgalmi út fejlesztése is a tervek között szerepel

Több mint egy éve tudni lehet, hogy a kormány napirendre tűzte a repülőtér üzemeltetési jogainak megvásárlását, amivel közel 20 év után újra az államé lenne a főszerep a légikikötő működtetésében. Ezzel olyan régóta várt fejlesztések is meg fognak történni, mint a reptérre vezető gyorsforgalmi úthálózat fejlesztése vagy a gyorsvasúti hálózat kiépítése, meglévő infrastruktúra fejlesztése. Ehhez azonban rengeteg forrásra van szükség, ami túllépi az állami kereteket, így főként a vasúti fejlesztést érintő beruházásokat piaci alapon kívánják megoldani.

Számos fejlesztés vár a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre
Számos fejlesztés vár a Liszt Ferenc Nemzetközi RepülőtérreRomeo Reidl / Getty Images Hungary

Mint azt a kormányszóvivő a Világgazdaság kérdésére korábban elmondta:

Mind a ferihegyi reptérre vezető gyorsforgalmi út teljes felújítása, mind a gyorsvasúti kapcsolat kiépítése feltétlenül szükséges. Ezek jelentős beruházások, több százmilliárdos értékben, de ennek van olyan része, például a vasút, amit piaci alapon is meg lehet csinálni. Ezek a tárgyalások zajlanak is.

Ezért fontos a repülőtér megvásárlása és fejlesztése

Ferihegy megvásárlása számos lehetőséget rejt magában. A Covid előtti időszakban több mint 16 millió utas fordult meg a reptéren, a légikikötő kapacitása ennek a számnak akár a dupláját is elérheti, ezért a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér óriási fejlődési potenciállal bír. A kifutópályák kialakítása miatt egyszerre több gépet is tud fogadni a reptér, ez az adottság elviekben a London-Heathrow repülőtér fogadókapacitását elérő járatmennyiséget is jelenthetne. Ez a pályakapacitás adja Ferihegy aranytartalékát, mert sok nagy nemzetközi repülőtér épp a pályakapacitás hiánya miatt nem tud több gépet fogadni, ami egy idő után megakaszthatja az utasforgalmat is.

A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret jelenleg egy kanadai cég üzemelteti, ezt kívánja egy konzorcium élén visszaszerezni az állam. Az üzletet elvileg pár héten belül meg fogják kötni, így megindulhatnak azok a fejlesztések, amelyek megkönnyíthetik, kényelmesebbé tehetik a reptérre való kijutást.

Megjelent az új Dívány-könyv!

A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!

Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!

hirdetés

Oszd meg másokkal is!
Érdekességek