Fillérekből járták be Európát egy kis trükk segítségével

tegnap, 13:51 Módosítva: 2024.03.27 14:56
58

Érkezik a hazai multiplexekbe az első egész estés, magyar animációs dokumentumfilm, a Kék Pelikan. Csáki László filmje visszarepíti a nézőt a kilencvenes évek rendszerváltás utáni Magyarországára, ahol hiába adatott meg a szabadság az immár lebontott vasfüggöny mögötti országnak,

a magas vonatjegyárak miatt kevesen engedhették meg maguknak, hogy valóban utazzanak.

Ezt a zavaros állapotot gyűri le három furmányos fiatal (Ákos, Laci és Petya), akik kikísérletezik, miként lehetne „okosba” megoldani a problémát. Eleinte csak a saját szabadságukat váltják meg hamisított jegyeikkel, majd az alkalmi buliból nagyszabású biznisz lesz, egy üzlet, amely lassan túlnő rajtuk.

A Művész Moziban sikerült megnéznünk áprilisi debütálása előtt a filmet egy zárt körű vetítésen, ahol találkozhattunk a mű alkotóival is, akiknek feltettük kérdéseinket. Volt, amire számítottunk, de néhány válasznál jócskán sikerült meglepniük bennünket is.

Tovább

Itt a legújabb Bad Boys-film előzetese: nem spóroltak az őrültséggel

tegnap, 11:43 Módosítva: 2024.03.27 13:16
226

2024 a visszatérések éve. Számos korábbi sikersorozat és franchise érkezik ismét a mozivásznakra, ha csak a Beverly Hills-i zsaru negyedik részére gondolunk, amely 30 évvel a sorozat lezárta után éled újra. Szintén landol a közönségkedvenc Bad Boys is, amely még 2020-ban tért vissza – több mint 15 évvel a második rész után –, most, 2024-ben pedig a negyedik rész is kigurul hozzá, ehhez kaptunk egy őrült trailert.

A film a megszokott színészpáros, Will Smith és Martin Lawrence duójával tér vissza a vászonra. A franchise-tól megszokott energiabomba és pofátlan humor uralkodik ezúttal is. A trailer alapján vizuálisan igyekszik a korábbi filmek érzetét visszahozni az új rész, miközben friss akciófilmhatásokkal kísérletezik – az egészet pedig egy modern, mai köntösbe öltöztetik az alkotók.

Tovább

Megtornáztatja az agyunkat a Netflix új sci-fi sorozata

március 26., 19:29 Módosítva: 2024.03.27 17:27
33

Sokunk számára a 2004-ben indult Lost volt „a sorozat”, ami miatt vallásos áhítattal ültünk le a képernyő elé. Nemcsak nagyon szerethető karakterek gondoskodtak arról, hogy elmerüljünk ebben a repülőszerencsétlenséges, lakatlan szigetes történetben, hanem az is, hogy az írók jó ütemben, epizódról epizódra dobálták be az újabb hátborzongató rejtélyeket. Misztikum terén számos későbbi produkció igyekezett felvenni a versenyt a Losttal, de ramaty befejezés ide vagy oda, ki kell jelenteni, hogy ez a fajta high-concept sci-fi csúnyán meghalt az ABC sorozatával együtt. Talán a Westworlddel és a Black Mirrorral kerültünk a legközelebb az elmúlt években ahhoz, hogy ezt a zsánert visszahozzák, de mind a western kalandparkos széria, mind a modern társadalmi nyavalyákra reflektáló Charlie Brooker-produkció kifújt egy idő után, és képtelenek voltak relevánsak maradni.

Csak titokban mertünk reménykedni abban, hogy talán majd a Netflixre készülő, március 21-én bemutatott A 3-test-probléma hozhat megváltást, mely Liu Cixin kínai regényíró trilógiájából, többnyire az első kötetből merít nagy kanállal. Egy olyan monumentális hard science fictionből, ami nem könnyen engedi magához közel az olvasókat: bonyolultsága, tudományossága miatt sokan legalább annyira nehezen adaptálhatónak tartották egészen idáig, mint a Dűnét. A Netflix nyolc részes sorozata felett ráadásul Damoklész kardjaként lebegett az a tény is, hogy az alkotópárost David Benioffnak és D. B. Weissnek hívják, akik a Trónok harcával csúnyán befürödtek. Amikor már nem állt rendelkezésükre a George R. R. Martin-féle A tűz és jég dala, nem tudták értelmesen továbbfűzni és befejezni a cselekményt.

Tovább

Istentelenül félelmetes horrorfilmmel tért vissza Sydney Sweeney

március 25., 19:27 Módosítva: 2024.03.26 17:54
33

Mostanában annyi buta romkomban és ZS kategóriás Marvel-filmben láttuk Sydney Sweeney-t, hogy az ember hajlamos elfelejteni, Hollywood új szőke üdvöskéje igazából sose a popcornműfajban érezte jól magát. A drámaibb szerepeiben mindig megnyerőbb volt, gondoljunk csak az Eufória rettenetesen antipatikus és utálatos Cassie-jére, esetleg A Fehér Lótusz első évadára, de simán említhetjük itt a Reality című filmdrámát is, amelyet nem olyan régen hozott be az HBO Max, és amilyen keveset beszélnek róla, épp annyira letaglózó élmény. Főképp a főszereplő alakításának köszönhetően.

Sydney Sweeney új filmje, a hazai mozikban március 21-e óta látható Szeplőtlen újfent egy komorabb néznivaló a 26 éves színésznőtől, aki ebben egy Cecilia nevű apáca bőrébe bújik. Hősünk, akinek az élete egy sorsfordító baleset óta szinte csak a vallás körül forog, egy érdekes lehetőséget kap. Meghívják Olaszországba, hogy egy olyan zárdában teljesítsen szolgálatot, ahol öreg, haldokló apácákat gondoznak. Már hallomásra se barátságos ez a környezet, a zárda azonban még annál is felkavaróbb hely, mint amire Cecilia nővér számít. Gótikus falak, zárkózottan élő apácák között találja magát Sydney Sweeney karaktere, ahol az a legkevésbé furcsa fejlemény, hogy még Jézus keresztre feszítésének egyik eszközét is itt őrzik.

Katolikus horrorfilmekből eddig olyan keveset kaptunk, hogy az értékelhető címeket egy kezünkön meg tudnánk számolni, A pápa ördögűzőjét se vennénk a jobban sikerült darabok közé, Russell Crowe-ék inkább a trash-rajongókra céloztak ezzel a 2023-as alkotással. Bár annak az alapötlete is rendben volt, a Szeplőtlen pár fokkal izgalmasabb, hiszen Cecilia nővér nem sokkal érkezése után teherbe esik, ahogy a cím is erősen sugallja, szeplőtelenül. Az addig is egészen furán viselkedő apácatársak egyenesen isteníteni kezdik a főszereplőt, ám Istennek semmi köze nincsen ehhez a csodához.

Tovább

Emily Blunt új szerepét a Barbie rendezőjének személyisége inspirálta

március 25., 15:40 Módosítva: 2024.03.25 17:27
19
Nemsokára az itthoni mozik is bemutatják Emily Blunt és Ryan Gosling közös viccelődését, A kaszkadőrt. A női főszereplő most arról nyilatkozott, a szerep megformálásában a zseniális Barbie-rendezőnő, Greta Gerwig segítette.

Májusban már mi is megnézhetjük A kaszkadőrt, az akcióvígjátékot, amiben Ryan Gosling és Emily Blunt remekel. Most Blunt nyilatkozott arról, hogy Greta Gerwig inspirálta a filmben játszott rendezőnő karakterének megformálásában – olvasható a The Hollywood Reporterben.

Tovább

Lecsukták, megalázták, most bosszút áll, hiszen német bérgyilkos

március 24., 20:43 Módosítva: 2024.03.25 16:09
9

Humor nélkül ez a sorozat nem működne. Ez persze nem jelenti azt, hogy kacagtató történetről volna szó, hiszen a Kleo című Netflix-sorozatban embereket ölnek, férfiakat, nőket és gyerekeket nyomorítanak meg – éppen úgy, ahogyan azt a szocializmus idején a Német Demokratikus Köztársaságban (NDK) is tették. Mégis a humor, az irónia az, ami segít mindezt elviselni. Ismét egy remek sorozat, amelyben a történelem csupán díszlet, a történet pedig olyan fikció, hogy bárcsak ne volna igazságalapja.

Ha valaki a valósághoz közeli NDK-t, az embertelen, ám többnyire „emberarcúnak” propagált szocializmust szeretné megismerni, az nézze meg Florian Henckel von Donnersmarck 2006-ban bemutatott, elemi erejű filmdrámáját, a 2007-ben Oscar-díjat nyert A mások élete című filmet. Ha pedig szórakozni szeretne a keletnémet titkosszolgálat ügynökein, az nézze meg a Kleo című sorozatot a Netflixen – a pilotról a Cinematrix olvasói már olvashattak.

A Kleo nem is annyira árnyalja azt a világot, amely egykor meghatározta a keleti tömb berlini falon inneni mindennapjait, mégsem rettent el, inkább szórakoztat. Veszi a bátorságot, és a humor finom eszközeivel, az abszurditás érzékeny megjelenítésével, a karakterek túlszínezésével kigúnyolja az 1980-as évek végének történéseit, szereplőit. Semmit nem vesz komolyan, miközben az alkotók folyamatosan azt érzékeltetik, hogy ebben a történetben minden véresen komoly.

Kleo, a profi

A történet középpontjában a keletnémet titkosszolgálat, az Állambiztonsági Minisztérium, a Stasi miniszteri különítményének, a 18-as csoportjának, vagyis bérgyilkososztagának szereplője áll. Kleo Straubot (Jella Haase) már gyerekkorától arra kondicionálják, fejlesztik, képzik, hogy védje a szocializmus minden vívmányát. Azt az államrendet, amit Erich Honecker kommunista politikus, a Német Szocialista Egységpárt Központi Bizottságának főtitkára, az NDK államtanácsának elnöke megteremtett népének. 

Kleo fejlődéstörténete kicsit olyan, amit a Hitman-történetekből, a Salt ügynök vagy éppen a Vörös veréb filmből már ismerünk, de sebaj. A Kleo ugyanis nem kalandfilm, de nem is képregény, hanem kémregény, pontosabban

kémfilm. Kacagtatóan szerethető.

Kleo lehetne akár a nép egyszerű gyermeke is, ha a nagyapja nem volna a Stasi, vagyis „a párt pajzsa és kardja” személyes elkötelezettje, egyik fő fejese, vezérezredes. Otto Straub (Jürgen Heinrich) olyan ember, aki a lányát és az unokáját is képes feláldozni a szocializmus eszméiért – nyilván azért, mert komoly antiszociális személyiségzavarban szenved, ráadásul egyszerre nettó szocio- és pszichopata.

Kleo pedig mindennek és mindenkinek meg akar felelni, mígnem olyan helyzetben találja magát, hogy börtönbe zárják. Csak azért, mert elvégzi a piszkos munkát, és azok juttatják rácsok mögé, akik erre a munkára felbérelték.

Tovább

Antiszemita támadások érték az új James Bond-jelöltet

március 24., 11:22 Módosítva: 2024.03.25 07:58
19
Izrael-ellenes felhasználók a közösségi médiában azzal fenyegetőznek, hogy bojkottálják a következő filmet, ha Aaron Taylor-Johnson zsidó származású színész kapja meg a szerepet. Az izraeli–palesztin konfliktushoz kötik, hogy miért nem akarnak zsidó származású színészt látni a 007-es ügynök szerepében.

A James Bond-rajongók egy része azt állítja, hogy bojkottálni fogják a következő filmet, ha Aaron Taylor-Johnson zsidó színész kapja meg a 007-es szerepét. A 33 éves brit színész a pletykák szerint már majdnem aláírta a szerződést, hogy Daniel Craig nyomdokaiba lépjen a 007-es szerepében, amikor antiszemita kommentek jelentek meg az interneten. A #BoycottJamesBond hashtaget is széles körben megosztották az X-en.

A rajongók a következőket írták a producereknek:

  • „Nagyon rossz időzítés, hogy Izrael népirtást követ el a Gázai övezetben. Szégyelljétek magatokat! Remélem, hogy a cégetek tönkremegy”;
  • „Bojkottáljuk a Bondot, szabadítsuk fel Palesztinát!”;
  • „Nem fogok jegyet venni egyik filmjükre sem. Mindet bojkottálni fogom”;
  • „#BoycottJamesBond – tegyük trenddé”.

A Community Security Trust, amely nyilvántartja az antiszemita incidenseket, azt mondta, hogy a zsidók a Hamász terrortámadásainak tavaly októberi izraeli megtorlása óta a hasonló támadások megugrásával szembesültek.

Aaron Taylor-Johnson egy interjúban nyilvánosan is zsidónak vallotta magát, amikor arról beszélt, hogy egy rajongó szerint egy divatos haszid zsidóra hasonlít: „Ez jó volt, mert nagyon göndör hajam van, és emellett zsidó vagyok.”

A The Sun hétfőn arról számolt be, hogy a brit színésznek „hivatalosan is felajánlották a lehetőséget James Bond szerepére”, véget vetve ezzel a Daniel Craig utódjával kapcsolatos hónapok óta tartó találgatásoknak. Alig 24 órával később azonban a BBC pontot tett a mendemondák végére, és egy bennfentes produkciós szakember elárulta, hogy „nincs igazság a pletykákban”.

Az első jelentés szerint az üzlet már szinte megköttetett Aaron Taylor-Johnsonnal, a küszöbön állt, hogy hivatalosan is elfogadja élete szerepét, amivel a franchise 1962-es indulása óta a hetedik színész lett volna, aki eljátssza az ikonikus brit titkosügynököt.

Aaron Taylor-Johson a múlt héten reagált azokra a pletykákra, amelyek szerint James Bond bőrébe bújhat, és a Numero című lapnak nyilatkozva félénknek mutatkozott: „Bájosnak és csodálatosnak találom, hogy az emberek engem látnak ebben a szerepben. Ezt nagy bóknak veszem.”

Gyerekkorában kezdett el színészkedni, és karrierje azóta egyre csak ível felfelé, csak idén három nagyszabású filmes szerepléssel. Két BAFTA-díjra is jelölték, korábban pedig a legjobb férfi mellékszereplőnek járó díjat nyerte el a Golden Globe-on az Éjszakai ragadozókértA gyilkos járat sztárja már egy ideje versenyben van a Bond szerepére, olyan A-listás jelöltek mellett, mint Tom Hardy, Henry Cavill és a közelmúltban Oscar-díjat nyert Cillian Murphy.

Tavaly októberben a Daily Mail felfedte, hogy Aaron Taylor-Jonson volt a „befutó” az ikonikus szerepre, míg az Oppenheimer rendezője, Christopher Nolan valószínűsítette, hogy ő lesz a franchise következő filmjének rendezője. A bennfentes így nyilatkozott:

Aaron Taylor-Johnson jelenleg a legfőbb favorit az ikonikus szerepre, ő Barbara Broccoli első számú választása – őt kell legyőzni.

Christopher Nolannel kapcsolatban hozzátették: „Rendkívül érdekelt abban, hogy valami egészen mást csináljon a franchise-zal. Ha a producerekkel sikerül elérnie, amit akar, akkor mindenben benne van.”

Korábban arról számoltak be, hogy az Oscar-díjas rendező a következő Bond-filmet az eredeti alapanyaggal megegyező, korhű darabként szeretné megrendezni – ezt korábban Quentin Tarantino rendező is szerette volna megvalósítani a Casino Royale-jal, de elutasították. A bennfentes azonban hozzátette: „Az, hogy Nolan érkezése befolyásolja-e Aaron Taylor-Johnson szereposztását, jelenleg szürke zóna – mivel nagyon megválogatja, hogy kivel dolgozik együtt.”

Christopher Nolan korábban már dolgozott együtt Aaron Taylor-Johsonnal a 2020-as Tenet című filmben, amelyben a színész Ives katonai parancsnokot alakította.

Aaron Taylor-Johson állítólag 2023 márciusában a Pinewood stúdióban egy próbafelvételt teljesített a Bond-főnöknővel, és lenyűgözte őt. A Mail On Sunday szerint Barbara Broccoli világossá tette, azt szeretné, hogy a következő színész 15 éven át alakítsa a karaktert.

Idris Elba az ideális jelölt?

A hír, miszerint Aaronnak felajánlották, hogy eljátssza a világ leghíresebb kémjét, azután érkezett, hogy a rajongók leadták szavazataikat, hogy kit szeretnének a szerepben. A Lottoland által 2000 brit megkérdezésével készült felmérés szerint Idris Elba végzett az élen, és néhány szokatlan választás is született, mint például Emilia Clarke , James Norton , Emily Blunt és Helen Mirren .

James Bond szerepe híres arról, hogy a 007-est játszó személyekből globális szupersztárokat farag. A néhai Sean Connery, az egyik legismertebb Bond addig csak egy sor tévéfilmben szerepelt, amikor elfogadta az ikonikus brit kém szerepét az 1962-es Dr. No című epizódban, ami nemzetközi hírnevet szerzett neki.

Bár Idris Elba volt az első számú választás, a rajongók csalódhatnak, miután a színész többször is kizárta magát a szerepből – hogy a Luther című sorozatra fókuszálhasson –, és állítólag egy listát is felállított a 007-es szerepére javasolt nevekből. Még 2022 augusztusában jelentették be, elállt a filmfőnökökkel folytatott „többéves tárgyalásoktól”, hogy átvegye a híres szerepet. Közben Michael Fassbender is kizárta magát a befutók közül, mondván, szerinte egy fiatalabb sztárnak kellene elvállalnia a szerepet.

Oscar-sikerét meglovagolva a 47 éves Cillian Murphy is népszerű lehetőség volt a rajongók körében, de ő sem tűnik lelkesnek. A GQ-nak így nyilatkozott:

Hihetetlenül hízelgő, hogy benne vagyok ebben a beszélgetésben. Szerintem egy nőnek kellene lennie a következőnek.

Ezen a héten egy másik, a szereppel hírbe hozott sztár, Theo James „rémisztőnek” nevezte a lehetőséget, és ragaszkodott ahhoz, hogy „vannak jobb emberek a feladatra”. A The Guardiannek azt mondta: „mindenkit érdekel, hogy én játsszam Bondot, mert ez a brit kulturális identitás jelentős szelete, de valószínűleg nem én lennék a legjobb”.

Egy másik színész, aki régen készen áll a karakter megszemélyesítésére, Henry Cavill, aki húszéves korában már meghallgatásra jelentkezett Bond szerepére, de állítólag túl fiatal kora miatt kimaradt. Arról, hogy mit tenne, ha kapna még egy esélyt, így nyilatkozott: „Ha Barbara és Mike [Michael G. Wilson társproducer] érdeklődnének iránta, én abszolút ráugranék a lehetőségre.”

Ebben a szakaszban még minden a levegőben lóg. Meglátjuk, mi történik. De igen, szívesen játszanám Bondot, nagyon-nagyon izgalmas lenne

– mondta Cavill, aki korábban már Supermant is játszotta, legutóbb pedig a Witcher-sorozat szörnyvadászaként bújt ikonikus szerepbe.

A James Bond producere, Barbara korábban elismerte, hogy sokáig fog tartani, amíg kiválasztják Craig 007-es utódját. A filmes ragaszkodott ahhoz, hogy nem olyan egyszerű megtalálni a színészt, aki átveszi a sármos kém ikonikus szerepét. A Varietynek nyilatkozva Barbara azt mondta: „Ez egy nagy döntés. Ez nem csak egy szereposztás. Arról is szól, hogy teljesen újragondoljuk, merre tartunk.”

Tovább

Majd szétdurran a tesztoszterontól Jake Gyllenhaal új akciófilmje

március 23., 19:04 Módosítva: 2024.03.24 18:50
523

Egyesek szerint a nagy filmklasszikusokhoz szentségtörés hozzányúlni, és bizonyos esetekben be is tudok állni e mellé az állítás mellé. Ott van A keresztapa, az E. T., a földönkívüli, a Vissza a jövőbe, a Taxisofőr, a Rocky... Napestig lehetne sorolni az olyan címeket, amelyeket az életben nem lenne képes normálisan remake-elni az amerikai álomgyár. Már anélkül, hogy keresztre ne feszítenék őket. Vannak azonban olyan kultklasszikusok, amelyek eléggé a feledés homályába merülnek 20-30-40 év elteltével, és nagyon is érdemes őket felújítani, a régi sztorikat modernizálva elhozni egy fiatalabb közönségnek. Mint például az 1989-es, Patrick Swayze főszereplésével elkészített Országúti diszkót.

Ha nincs Jake Gyllenhaal, valószínűleg az Amazon Prime-on március 21-én bemutatott remake csúnyán beleállt volna a padlóba. A készítők jöttek-mentek, egy ponton még az is szóba került, hogy a szerény színészi képességekkel megáldott, inkább a verekedésben jeleskedő Ronda Rousey-t teszik meg főszereplőnek, és még amiatt is állt a bál egy ponton, hogy egyáltalán hol mutassák be a feldolgozást: moziban vagy streamingen? Végül mi, nézők jártunk jól azzal, hogy Gyllenhaalék a kisebb költségvetés + mozipremier vagy a nagyobb büdzsé + streamingbemutató közül a második lehetőséget választották. Mert még így is itt-ott kilóg a filmben a lóláb a különleges effekteknél, mi lett volna, ha 85 millió dollár helyett csak 60 áll a stáb rendelkezésére? Ne is gondoljunk bele, inkább nézzük az alapfelállást.

A film rögtön az első jelenetében prezentálja, milyen laza, de tesztoszterontól túlfűtött elbeszélői stílusra számíthatunk: illegális, alvilági bunyó zajlik épp egy ketrecben, amikor megérkezik Elwood Dalton (Jake Gyllenhaal), kapucnival a fején, nagyon rejtélyesen. Mi ekkor még semmit nem tudunk róla. Csak a leendő ellenfele reakciójából vesszük le, hogy ezzel a fickóval nem érdemes kesztyűt húzni, hiszen az addig mindenkit tönkreverő bunyós fülét-farkát behúzva kereket old. A ring környékén ólálkodik egy Frankie (Jessica Williams) nevű fiatal nő is, aki Dalton pacifista győzelmét látva csillogó szemmel ajánl hősünknek munkát. Jöjjön az Országúti diszkóba dolgozni, legyen kidobó nála, mert szüksége van a helynek az efféle kemény arcokra.

Tovább

Jön a Joker 2, de van egy rossz hírünk azoknak, akik irtóznak a musicalektől

március 23., 16:12 Módosítva: 2024.03.23 21:06
43
Régóta terjed már a témával foglalkozó fórumokon, hogy a Joaquin Phoenix és Lady Gaga nevével fémjelzett második Joker-film, a Joker: Folie à deux musical lesz. Ehhez most megerősítés érkezett a készítőktől arra vonatkozólag, hogy minimum 15 ismert dal átdolgozása lesz hallható a filmben. Eredeti dalokról is suttognak, de hogy mennyi és ki által jegyzett nóták lennének, arról nem szól a fáma.
Részlet a Joker 2 című filmből
Részlet a Joker 2 című filmből
Fotó: IMDb

A Todd Phillips várva várt Joker-folytatásának forgatásába és korai változataiba beavatott bennfentesek a Varietynek elmondták, hogy a film erősen halad afelé, hogy „egy zenegép-musical” legyen, mivel legalább 15 „nagyon ismert” dal újraértelmezését integrálja majd a történetbe. Az egyik állítólag a That’s Entertainment lesz az 1953-as The Band Wagon című musicalből, amely Judy Garlandhoz kötődik. Ugyanakkor nem vetették el azt sem, hogy egy-két eredeti dal is bekerüljön a végleges változatba. Arról, hogy ki írná az eredeti dalokat, illetve ki énekelné őket, egyelőre nem tudni részleteket. Azt tudjuk, hogy a források szerint

Hildur Gudnadottir, az első Joker-film Oscar-díjas zeneszerzője állítólag »jellegzetes, kísérteties zenei jegyeit« fogja belevinni az egyes dalokba.

Tovább

Megérkezett a Pingvin előzetese

március 23., 09:20 Módosítva: 2024.03.23 16:41
30
Colin Farrell visszatér Gotham Citybe Oswald Cobblepot, azaz a Pingvin szerepében, a Batman spin-off-sorozatában, amely ősszel érkezik a Maxra.

Megérkezett a Pingvin előzetese, amelyben ismét az Oscar-díjra jelölt Colin Farrell alakítja Batman nagy ellenfelét – írja a Variety.

A Pingvin közvetlenül a DC 2022-es, Batman című mozifilmjének eseményei után játszódik, és nyomon követi Oswald Cobblepot hatalomra jutását a gothami alvilágban, ahogy a Batman-univerzum egyik legjelentősebb gonosztevőjévé válik.

Colin Farrell alakítása a Batmanben komoly elismerést váltott ki a kritikusok körében. Korábban Burgess Meredith, Danny DeVito és Robin Lord Taylor is alakította már Pingvint.

A sorozat nyolc epizódból fog állni. A forgatás 2023 márciusában kezdődött, de júniusban az írók és színészek sztrájkja miatt leállt, és csak a hálaadást követő héten folytatódott. Ősszel érkezik majd az HBO Maxból lett Max platformra.

A Batman folytatása pedig egy évet csúszott, 2026. október 2-án kerül a mozikba.

Újabb legendás filmet modernizálnak

március 22., 17:03 Módosítva: 2024.03.23 14:33
132

Ismét mozivászonra kerül a néhai német író, Michael Ende közkedvelt fantasyregénye, a Végtelen történet (The Neverending Story), amelyből 1984-ben kultuszfilm is készült. A Michael Ende Productions és a presztízsfilmeket gyártó See-Saw Films új, közös vállalkozásának köszönhetően Fantáziaország világa ezúttal is élőszereplős filmben tér vissza a mozikba.

A Variety szerint Ende hagyatéka iránt az elmúlt években világszerte érdeklődtek, stúdiók és streamingszolgáltatók is feldolgozták volna a sztorit a mai közönség számára.

Tovább

Cillian Murphy visszatér az egyik legismertebb szerepéhez

március 22., 15:35 Módosítva: 2024.03.23 13:30
145
Az Oscar-díjas Cillian Murphy ismét eljátssza Tommy Shelby szerepét a Peaky Blinders (Birmingham bandája) című sorozat közelgő filmadaptációjában.

Steven Knight, a Peaky Blinders alkotója a BBC új drámája, a The Town premierjén megerősítette, hogy a nemrég Oscar-díjat nyert Cillian Murphy ismét eljátssza Tommy Shelbyt a brit bűnügyi drámasorozat készülő filmváltozatában – írja a Variety.

Visszatér. Szeptemberben forgatjuk, nem messze innen, Digbethben

– erősítette meg Steven Knight.

Cillian Murphy visszatérése Tommy Shelby szerepében nem túl nagy meglepetés, tekintve, hogy az Oppenheimer sztárja már régóta hangoztatta: szívesen szerepelne egy Peaky Blinders-filmben, ha a forgatókönyv eléggé méltó lenne hozzá.

Ha több történet van benne, szívesen megcsinálnám. De jónak kell lennie

– mondta a színész 2023-ban a Rolling Stone-nak.

A Variety's Actors on Actors című műsorának beszélgetésén Margot Robbie egy lehetséges spin-off-filmről kérdezte a színészt, könyörögve, hogy csináljon egyet, amire Cillian Murphy azt felelte, hogy nyitott az ötletre.

A Peaky Blinders eredetileg a BBC Two műsorán mutatkozott be, de miután a sorozat felkerült a Netflixre, a népszerűsége robbanásszerűen megnőtt. A sorozat fináléja 2022 áprilisában került adásba, de Steven Knight sosem titkolta, hogy filmben szeretné folytatni a történetet.

(Borítókép: Cilian Murphy. Fotó: Netflix)

Lenyűgöző sorozat készült a történelem egyik leghírhedtebb gyilkosságáról

március 21., 20:03 Módosítva: 2024.03.22 16:21
45

Eddig legfőképp a kiváló sci-fi-sorozatai miatt dicsértem sűrűn az Apple TV+-t, most azonban úgy tűnik, hogy a streamingszolgáltató egy másik műfajban is belecsapott a lecsóba. Egymás után hozzák ugyanis a kihagyhatatlan történelmi sorozatokat. Ilyen volt a nemrég befejeződött A levegő urai, amelyet Steven Spielberg és Tom Hanks neve fémjelzett, és a második világháború pilótáit hozta közelebb. És ilyen most a Manhunt, mely 1865-be, egészen pontosan április 15-ére repít bennünket vissza. A napra, amikor Abraham Lincolnt, az Egyesült Államok 16. elnökét meggyilkolták.

Igen, a történelemórákon mindenki tanult erről, de többnyire szárazan, csak az adatokra támaszkodva. A Manhunt című, március 15-én az első két részével bemutatott thriller ezt a csorbát köszörüli ki. Nemcsak a híres politikus elleni merényletet, hanem az azt elkövető színészt, John Wilkes Booth-t (Anthony Boyle) és a gyilkos utáni hajtóvadászatot is úgy mutatja be, hogy közben lerágjuk a körmünket.

De micsoda a Manhunt? Színesebb történelemlecke? Konspirációs thriller? Detektívdráma? Igen, igen és igen. Mindhárom igaz az Apple TV+ produkciójára, mely nem cicózik, rögtön az első jelenetétől kezdve építgeti a feszültséget, mutogat pisztolyt, kést a kézben, és nagyjából 20 perc alatt eljutunk az ominózus színházi darabig, amikor a Hamish Linklater által játszott Lincolnt lelövik. Persze a sorozat készítői odafigyelnek rá, hogy az elnök személye majd körbelengje az évadot, flashbackek formájában bizonyosodhatunk meg róla, hogy a rabszolga-felszabadító Lincoln mennyire jószívű, és amúgy a maga nemében jó fej ember lehetett. Bár Linklater elég furcsán fest, olyan, mint aki Abraham Lincolnt cosplayezik, de abban a pár snittben, amiben felbukkan, hozza az elvárhatót, és ilyen körülmények között se lóg ki annyira.

Tovább

Ijesztően rossz lett Lindsay Lohan új filmje a Netflixen

március 20., 20:12 Módosítva: 2024.03.21 08:35
27

Gyereksztárként kezdte, az 1998-as Apád-anyád idejöjjön! című vígjátékban mindenkit levett a lábáról, majd olyan könnyed darabokban folytatta hollywoodi berobbanását a fiatal Lindsay Lohan, mint a Nem férek a bőrödbe és a Bajos csajok. Lohan legalább akkora reménysége volt a filmiparnak, mint mindenki Kevinje, Macaulay Culkin, kettejük karrierje azonban hátborzongatóan párhuzamos utat futott be: a drog és alkoholproblémák, a sztárság nem megfelelő kezelése a teljes összeomlásig vezettek. Lindsay Lohan mostanra egészen összeszedte magát, a Netflixszel is nagyobb volumenű együttműködésbe kezdett, amelynek első eredménye a Karácsonyi románc volt. Most pedig egy hasonlóan lájtos darabbal, Az ír kívánsággal tért vissza a 37 éves komika.

Lindsay Lohan felépülése nyilván örömteli fejlemény. Az már kevésbé, hogy az amerikai színésznő újfent milyen förtelmekben bontogatja a szárnyait. Pedig a romantikus chick flickek koronázatlan királynőjében valószínűleg lenne annyi szufla, hogy ismét lerakjon az asztalra egy modern klasszikust. A Netflix által március 15-én bemutatott Az ír kívánságból soha az életben nem lesz az. Ennyire rossz filmet még attól a Netflixtől sem várnánk, ami hétről hétre saját magával versenyez, hogy egész estés produkcióikkal alulmúlja önmagát. Múltkor a Millie Bobby Brown főszereplésével készített A hercegnő és a sárkányon szörnyülködtem, azt remélve, hogy e hónapban annál már nem látunk rosszabbat. De most láttunk. Az ír kívánság sokkal gyötrelmesebb néznivaló lett.

Tovább

Megtaláltuk a világ legmeghatóbb filmjét

március 19., 20:40 Módosítva: 2024.03.20 12:33
50

A mai fiatalok, a tizen-huszonévesek már el se tudják képzelni, milyen volt anno beslattyogni a helyi videotékába, körülnézni a kincsek között, kikölcsönözni A Gyűrűk Urát vagy a Mátrixot, aztán hazavinni, és megpróbálni rongyosra nézni, még mielőtt vissza kellett volna vinni. Ebből a korszakból ad egy kis látleletet A filmrajongó (I Like Movies), amely a napokban, egészen pontosan március 15-én került fel az HBO Max kínálatába. Végre valahára, mert egy 2022-es kanadai dramedyről van szó, a rejtett kincs fajtából, amit kevesen fedeznek fel maguknak, de akik rátalálnak, azoknak jó eséllyel maradandó élményt nyújt. Főleg ha a Tisztelt Olvasó hozzánk és a főszereplőhöz hasonlóan rajong a filmekért.

A filmrajongó története a kétezres évek elejére kalauzol, s egy 17 éves tinédzser, Lawrence (Isaiah Lehtinen) szemszögéből mutatja be, milyen volt nagyjából két évtizeddel ezelőtt egy nem túl jelentős, álmos kanadai kisvároskában tengődni. Lawrence-t sok mindennel meg lehet vádolni: bunkón viselkedik az emberekkel, narcisztikus, csak saját magára gondol, szexista, önfejű és tévképzetei vannak azzal kapcsolatban, hogy mekkora dolgokra hivatott a jövőben. Ergo elviselhetetlen mini-Spielbergként terrorizálja a környezetét, többek közt legjobb barátját, Mattet (Percy Hynes White). Lawrence tényleg csak egy dolog körül forog, a filmek izgatják a fantáziáját, épp ezért kapva kap az alkalmon, amikor a helyi videotékába felveszik diákmunkásnak. Kezdődhet a gyűjtögetés, 90 ezer dollár nem kevés pénz, márpedig ennyi kell ahhoz, ha a New York Egyetem filmszakjára be szeretne kerülni.

Tovább

Hihetetlenül izgalmas kalandsorozattal rukkolt elő a Netflix

március 18., 20:35 Módosítva: 2024.03.25 09:56
32

Régen – legalábbis idehaza, ha az ember délutánonként bekapcsolta a tévét, olyan sorozatokba futhatott bele, mint az Acapulco akciócsoport, a Szupercsapat, esetleg a Baywatch és a Knight Rider. Tipikusan nem art house minőséget célzó, de azért pörgős és izgalmas néznivalók voltak ezek, amiket lehet, hogy öt perc múlva elfelejtettünk, mégis arra a 40-50 percre kikapcsolták az agyunkat.

Most úgy tűnik, a Netflix meglátta a piaci rést: a popcornsorozatok hiányát, és feltámasztaná a műfajt. Elvégre új mexikói sorozatuk, a Kincskereső kalandorok (Bandidos) olyan klasszikusokat idéz fel bennünk, mint a Tia Carrere főszereplésével készített Az elveszett ereklyék fosztogatói, és A nemzet aranya, de akár az Indiana Jones szerényebb pénzből összehozott kistesójának is nevezhetnénk a végeredményt.

A március 13-án bemutatott Kincskereső kalandorok főszereplője Miguel (Alfonso Dosal), aki agytrösztként mutatkozik be a sorozat intrójában, ám közelebb áll profi csalóhoz, mint tényleges Indiana Joneshoz, hiszen gazdag turisták kifosztásából keresi a kenyerét. Teszi mindezt addig, amíg rá nem jön, hogy Alzheimer-kórban szenvedő apja úszik az adósságban, ami miatt az öregek otthonából is akármelyik pillanatban kitehetik. De honnan a fenéből szerezne pénzt gyorsan egy ilyen léhűtő? Például egy maják által hátrahagyott legendás, elsüllyedt kincs eladásából. Ehhez természetesen szükség van egy ütőképes csapatra is, ám Miguelt tényleg szorítja az idő, így olyan figurákra kell támaszkodnia, mint a bájaiból megélő Lili (Ester Expósito), a tini hekker Lucas (Juan Pablo Fuentes) és a profi hamisító Wilson (Juan Pablo Medina).

Tovább

A Dűne második része már rekordbevételnél jár

március 18., 13:18 Módosítva: 2024.03.19 09:25
56
A Dűne: Második rész, úgy tűnik, világszerte letarolta a mozikat, de most szerencsésebben időzítették Frank Herbert regényének adaptációját, mint három éve. Akkor egyszerre jelent meg a mozivásznon és a streaming kínálatában is, ami érthető módon némileg csökkentette a mozik bevételét.

Denis Villeneuve rendező tudományos-fantasztikus meséje 494,7 millió dollár bevételnél tart világszerte, ebből 208 millió dollárt Észak-Amerikában kaszált, 289,4 millió dollárt pedig nemzetközi szinten. Az 500 millió dolláros határ biztos meglesz a héten, ez az összeg igen ritka a mozipénztáraknál – olvashatjuk a Varietyn.

Bár még csak az év harmadik hónapjában vagyunk, de a Dűne: Második rész egyelőre az idei rekorder, és még csak nemrég kezdték vetíteni, a szárnyalása korántsem ért véget. Tíz nap után a második rész már felülmúlta az első film teljes bevételét, de ennek az is a magyarázata, hogy az első, 2021-es filmet egyszerre mutatták be a mozikban és az HBO Maxon, így a mozis jegyeladásokat lenyomta a streaming.

A Dűne: Második rész Kínában 36 millió dollárnál tart, az Egyesült Királyságban 32,8 millió dollárt hozott, Németországban 25 millió dollárt, Franciaországban 24,9 millió dollárt és Ausztráliában 15,6 millió dollárt ért el.

A Warner Bros. és a Legendary Entertainment közösen készítette el a második részt, a gyártás 190 millió dollárba került, és még nagyjából 100 millió dollár volt a globális reklám és népszerűsítés.

Frank Herbert 1965-ös kultregényében a főszereplő Timothée Chalamet, de az első részben felbukkanó Zendaya, Rebecca Ferguson, Josh Brolin és Stellan Skarsgard mellé az új Dűnébe becsatlakozott Austin Butler, Florence Pugh és Christopher Walken is.

Meghalt A király beszéde Oscar-díjas forgatókönyvírója

március 18., 13:01 Módosítva: 2024.03.18 13:59
2
2024. március 16-án, szombaton meghalt David Seidler, A király beszéde című Oscar-díjas film forgatókönyvírója. 86 éves volt.

A VI. György király beszédhibájának leküzdéséről szóló, Colin Firth főszereplésével készült filmért a maga is dadogó David Seidler 2011-ben kapta meg a legjobb forgatókönyvért járó Oscar-díjat, amelyet „a világ összes dadogósának” ajánlott. Ugyanezért a munkájáért az író BAFTA-díjat is nyert.

David Seidler halálhírét menedzsere, Jeff Aghassi erősítette meg a BBC-nek. Élete végén „David azon a helyen volt, amit a világon a legjobban szeretett, és azt csinálta, ami a legnagyobb nyugalmat adta neki: Új-Zélandon léghorgászott” – mondta a menedzser.

Ha lett volna rá lehetősége, pontosan így írta volna meg saját története végét

– tette hozzá Jeff Aghassi.

Londonban is bemutatták Petőfi kalandjait

március 18., 10:30 Módosítva: 2024.03.18 11:54
10
Vasárnap este a londoni magyarok is megnézhették az 1848-as forradalomról szóló Most vagy soha! című filmet. A premier sok brit filmes szakembert vonzott, mivel jó forgatási helyszíneink miatt népszerűek vagyunk a rendezők és producerek között.

Vasárnap, március 17-én este Londonban is bemutatták a Most vagy soha! című történelmi kalandfilmet – számolt be az MTI. A díszbemutató helyszíne a Piccadilly Circus közelében lévő, premiermozijairól híres Leicester Square-en, a Vue filmszínházban volt.

A rendezvényen részt vett Kumin Ferenc, Magyarország londoni nagykövete, de Lóth Balázs rendező is, aki elmondta:

Petőfi Sándor itthon a szabadság jelképe, minden magyar ismeri, de máig nem készült film kimondottan az ő életéről.

Komoly kihívásnak élte meg az alkotás elkészítését, ami óriási kutatómunka után öt éven át zajlott.

Rákay Philip, az 1848–1849-es szabadságharc történetét feldolgozó film forgatókönyvírója és kreatív producere a londoni vetítés után az MTI-nek úgy nyilatkozott, a bemutatóra brit filmes szakemberek is hivatalosak voltak, hiszen óriási az érdeklődés Magyarország iránt, ahol remek forgatási helyszínek, stúdiók vannak, kiválóak a magyar színészek, a magyar filmes szakértők pedig világszínvonalúak.

Ezt az is bizonyítja, hogy sűrűn forgatnak itthon brit, amerikai, indiai filmesek is. Ahogy Rákay elmondta, a londoni bemutatóval az is céljuk volt, hogy megmutassák, Magyarországon milyen eredeti és épített helyszínek, milyen szakemberek, milyen színészek vannak.

Hozzátette, nagy igény lenne még több történelmi magyar filmre, hiszen történelmünk elképesztően színes, és „napestig lehetne sorolni” azokat a történelmi családneveket, amelyek viselőiről szintén filmeket kellene készíteni.

A Most vagy soha! kreatív csapata majdnem egy éve Mohács történetén is dolgozik, hiszen 2026-ban lesz a mohácsi csata 500. évfordulója.

A filmről szóló kritikánk ide kattintva olvasható el.

A háború olyan, mint egy röntgen: minden emberi belső láthatóvá válik

március 17., 10:53 Módosítva: 2024.03.18 06:16
33

Ukrajna nemrég történelmet írt a 96. Oscar-gálán. A 20 nap Mariupolban című háborús dokumentumfilm meghozta az országnak történelme első Oscar-győzelmét. Msztyiszlav Csernov, az AP hírügynökség haditudósítójának alkotása megosztó, mégis az orosz–ukrán háború alapműve lehet.

A 20 nap Mariupolban újabb mintapéldája a frontvonalbéli dokumentumfilmeknek, ám ellentétben azok–kal az alkotásokkal, amelyek a katonák szemszögéből mutatják be a történéseket, Csernov műve csavar egyet a narratíván, és a civilek közé „ereszkedik le”. 

Felfoghatatlan borzalmak

Az Associated Pressnek (AP) dolgozó ukrán újságírók – köztük az elsőfilmes rendező, Msztyiszlav Csernov – az orosz invázió kezdetén a stratégiailag fontos Mariupol kikötővárosban tartózkodtak, és a háborút elszenvedő ukrán lakosok (na meg a nézők) szeme láttára döbbentek rá, hogy az oroszok célpontja tulajdonképpen a hétköznapi ember.

A konfliktus rohamtempóban eszkalálódik, az újságírók dolga pedig sokszor még a civilekénél is nehezebb: nem elég, hogy bujkálniuk kell a bombák és a tankok elől, a lehető legtöbb felvételt akarják begyűjteni, megannyiszor tűzvonalba kerülnek, mindent kockára téve a jó és informatív anyagért.

Nem az étel vagy a víz hiánya, inkább az elvágott internethálózat zaklatja fel őket. Egy lerombolt, apokaliptikus városban keresik a wifi-jelet, hogy tájékoztassák a világot a mariupoli helyzetről. Felkavaró, gyomorforgató, megindító jeleneteket próbálnak kijuttatni a földi pokolból. A kamerák előtt hal meg egy másfél éves kisfiú és egy tizenhat éves kamasz, vérzik el több tucat felnőtt, robban fel több száz bomba.

A háború olyan, mint egy röntgen: minden emberi belső láthatóvá válik

– hangzik el a filmben egy orvos szájából.

Furcsa érzés kavaroghat bennünk, amikor kanapénk kényelméből nézhetjük végig azt, amit a szomszédban milliók átéltek. Látjuk, hogy szörnyű, mégis felfoghatatlan az a borzalom, amit megörökített az ukrán újságíró. Megnézzük, ledöbbenünk, elgondolkodunk rajta, és folytatjuk tovább a napunkat...  

A film főleg riportelemekből áll össze, rengeteg civil és katona nyilatkozik Csernovnak, de az alkotás számos rejtett kamerás hatású felvétellel is operál, és vannak benne beállított jelenetek és légi felvételek is. Néha az operatőr szemszögéből forog a kamera, máskor külső narrátorként vezeti végig a történéseken a nézőt. Hol angolul, hol ukránul, hol oroszul beszélnek, a nyelvi váltakozás is jól szemlélteti a káoszt, ami Mariupolban uralkodik. 

Tovább

Könnyfakasztó befejezést kapott Steven Spielberg és Tom Hanks II. világháborús sorozata

március 16., 20:48 Módosítva: 2024.03.17 20:49
93

Talán kevesen tudják azt Steven Spielbergről, hogy Tom Hanksszel közösen hiába felügyelt és készített el sikerrel olyan második világháborús gyöngyszemeket a kis képernyőre, mint Az elit alakulat és a The Pacific – A hős alakulat, a rendezőnek mindig volt egy kíméletlen és heves kritikusa. Mégpedig a saját édesapja, Arnold Spielberg, aki az Egyesült Államok légierejében szolgált fiatalon, második világháborús veteránként pedig mindig azt hajtogatta, „jó ez az új sorozatod, fiam, de hol vannak a repülősök?”. Spielberg apja 103 évesen hunyt el, még 2020-ban, így nem érhette meg, hogy az eredetileg az HBO-ra szánt, végül az Apple-nél kikötött A levegő urait (Masters of the Airt) végignézhesse, pedig a repülős akciójeleneteket látva biztosan többször is elégedetten csettintett volna.

A levegő urai utolsó, egészen pontosan kilencedik epizódja március 15-én került fel az Apple TV+-ra. Egy grandiózus, már-már mozifilmes méreteket öltő finálé, ami fel is tehette volna az i-re a pontot, ha a korábbi részek nem hoztak volna ennyire egyenetlen minőséget. A John Orloff által írt és Donald L. Miller regényét alapul vévő széria néha irdatlan magasságokba tört, máskor viszont elvesztette a fókuszt, és azt sem lehetett megmondani, hogy ki itt egészen pontosan a főszereplő, és mit is akarnak mondani az alkotók ezzel az új második világháborús sztorival.

Félreértés ne essék, A levegő urai sok mindent jól csinált. A brutális elhalálozásokat, a légi csaták adrenalindússágát és kiszámíthatatlanságát úgy hozta el a tévébe, hogy kicsit sem csodáltuk, amikor egy-egy karakternek afféle szanatóriumba kellett vonulnia néha, hogy a PTSD ne fektesse ki lelkileg. Ugyanakkor eljöttek olyan pontok a sztoriban, mint Gale Cleven (Austin Butler) és John Egan (Callum Turner) fogolytáborban való szenvedése, amelyeket nem sikerült az íróknak úgy igazán érzékletesen és drámaian ábrázolniuk. Tegyük hozzá azokat a baklövéseket, mint a D-day, a normandiai partraszállás szinte teljes kihagyása, pedig ez volt az egyik olyan mozzanat, amit a bombázópilóták szemszögéből a leginkább megnéztünk volna. Ha már olyan bátran váltottak el az elvileg főhős navigátorról, Harry Crosbyról (Anthony Boyle), megtehették volna, hogy nem mismásolják el a második világháború ezen fordulópontját. A Tuskegee-pilóták behozataláról már ne is beszéljünk, akik semmi személyiséget nem mutattak fel, semmit nem tettek hozzá a sorozathoz, még a Szexoktatás és a Doctor Who színésze, Ncuti Gatwa sem, ami tragikus fejlemény volt.

Tovább

Pálinkával és szalonnával ünnepelte az Oscar-díjat a magyar szakember

március 15., 13:52 Módosítva: 2024.03.16 11:56
22
Magyar filmes szakembert is díjaztak a 96. Oscar-gálán: Mihalek Zsuzsát a Szegény párákban nyújtott munkájáért ismerte el az Akadémia. A rivaldafényt kerülő berendező elárulta, hogy lemaradt a bejelentés pillanatáról.

Mihalek Zsuzsa a Forbes magyar kiadásának azt mondta, hogy pont akkor hívta őt Kemény Ildikó, a Pioneer Production egyik tulajdonosa (aki révén a szakember több külföldi produkcióban is dolgozhatott már), amikor kihirdették, hogy ők nyerték a legjobb produkciós tervezés kategória Oscar-díját.

„A közvetítés valamivel később ért hozzánk, és mikor ránéztem a telefonomra, pont bemondták, hogy nyertünk” – emlékezett vissza Mihalek Zsuzsa.

Tovább

Autóbalesetben meghalt az ausztrálok filmes ikonja

március 15., 11:11 Módosítva: 2024.03.16 10:07
20
85 éves korában, autóbalesetben meghalt Grant Page ausztrál kaszkadőr, aki az 1970-es és 1980-as években volt a legaktívabb a filmiparban.

A leghíresebb film, amelynek Page-hez köze volt – mint vezető kaszkadőr és kaszkadőrkoordinátor – az 1979-es Mad Max volt.

A film számos legendás kaszkadőrmutatványát ő hajtotta végre. A forgatás alatt egyáltalán nem kímélte magát, egy ízben a film főszereplőnőjével együtt kórházba került, miután nekiütköztek egy nagy méretű félpótkocsinak. A baleset következtében mindketten combcsonttörést és többszörös törést szenvedtek.

Az adelaide-i születésű Page rengeteg forgatáson megfordult, a kaszkadőrszakmán belül igazi nagyágyúnak számított. Volt olyan, hogy szó szerint felgyulladt, miközben forogtak a kamerák. A beszámolók szerint a szabadidejében is mindig vakmerőn viselkedett, adrenalinfröccs-függő volt.

Tovább

Gátlástalan humorral támadja a rekeszizmokat ez az új vígjáték

március 14., 18:23 Módosítva: 2024.03.15 15:53
7

Kevés annyira elválaszthatatlan filmkészítő párost találunk Hollywoodban, mint a Coen testvérek. Joel és Ethan Coen hosszú évtizedeken keresztül tartó együttműködése olyan – méltán állíthatjuk, hogy – klasszikus alkotásokat eredményezett, mint a Fargo, A nagy Lebowski, a Nem vénnek való vidék – és még lehetne sorolni.

Az Oscar-, BAFTA- és Golden Globe-díjakkal is rendelkező duó egészen 2018-ig nyomták együtt, amikor a Buster Scruggs balladája című különleges westernantológiával álltak elő, azóta viszont a Joel által egyedül rendezett Macbeth tragédiájától eltekintve csendben voltak. Most is csak egyikük, Ethan Coen tért vissza egy merész kis vígjátékkal, a Szökevény csajokkal (Drive-Away Dolls), melyet annak ellenére, hogy ezúttal Ethan a nejével, Tricia Cooke-kal írt meg, mégis egy csomó jellegzetességét fel tudja mutatni a Coenek eddigi életművének.

03 (1)
Fotó: Universal Pictures

A Coen tesók filmjeit mindig nehéz volt bekategorizálni, egyetlen zsáner alá beilleszteni, és valami ilyesmi igaz a Szökevény csajokra is. Egyrészt ez egy újabb kísérlet a Szextúra, az Eurotúra és a hasonszőrű, kétezres évek elején kibocsátott gátlástalan road movie-k feltámasztására, ugyanakkor egy megkapó szerelmi történet és noiros krimi is egyszerre.

Történetünk főszereplői, Jamie (Margaret Qualley) és Marian (Geraldine Viswanathan) ennél különbözőbb személyiségek nem is lehetnének. Egyikük éppen a legelején szakít egészen viharosan addigi barátnőjével, Sukie-val (Beanie Feldstein), míg utóbbi a könyvmolyok szolid életét éli. Marian mindig a sarokban ül, olvasgat, és igyekszik visszaverni az őt ostromló állhatatos férfit a munkahelyén. Ők ketten, vagyis a hedonista, a mindennapos élvezeteket hajszoló Jamie és a rémesen introvertált Marian azok, akik egy road trip keretein belül nyakukba veszik Amerikát, merthogy legalább pár napra a hátuk mögött hagynák szomorú életüket. Igen ám, de egy kalamajkát követően véletlenül pár gengszter kocsijával indulnak útnak, a csomagtartóban pár olyan cuccal, amit a rosszfiúk nagyon vissza akarnak kapni.

Tovább

Bill Skarsgard bújik Brandon Lee ikonikus karakterének bőrébe

március 14., 12:07 Módosítva: 2024.03.14 15:15
12

A holló (The Crow) teljes trailerére még kicsit várni kell, de a rajongók már bepillantást nyerhetnek a készülő produkcióba. A várva várt reboot címszerepében Bill Skarsgard.

Skarsgard olyan karakter bőrébe bújik, amelyet Brandon Lee tett ismertté, végül tragikussá az eredeti, 1994-es filmben. Leet a film forgatásakor megsebesítette egy kellékfegyver, a színész pedig belehalt a hasi sérüléseibe.

Tovább

Petőfi, a forradalmi gyalogkakukk – megnéztük minden idők legdrágább magyar filmjét

március 14., 06:11 Módosítva: 2024.03.15 06:20
642

Öt év sok idő, de végre bemutatták a Most vagy soha! című romantikus történelmi kalandfilmet. 2024. március 14-től bárki megnézheti, milyen lehetett volna Petőfi Sándor a film alkotóinak fantáziája szerint. Az talán még nem szpojler, hogy szimpatikus srác. Költő, akiről filmen kívüli forrásokból is tudható, hogy versei művészileg és mondanivalójukat tekintve is máig érvényes, megkerülhetetlen részei a magyar kultúrának.

Olyannyira, hogy minden kormányzat alatt akad olyan pillanat, amikor erősebb műveit ellenzéki tüntetésen szavalják. Rákay Philip, a film kreatív producere és forgatókönyvírója kifejezetten hangsúlyozta is a díszbemutatón megjelentek előtt, hogy amikor öt évvel ezelőtt leírták Szente Vajkkal filmtervük első mondatait, az a gondolat munkált bennük, hogy

hazafias kötelesség Petőfiről filmet készíteni.

Ez persze a honfiúság speciális változata, hiszen lássuk be, hogy a jelenlegi határainkon innen és azokon túl élő honfitársaink milliói legjobb igyekezetük ellenére sem teljesíthetik ezen kötelességüket.

Magyaronként hatmilliárdot a legnemzetibb kormány sem tud elkülöníteni erre a célra.

Philipék vállalták, megcsinálták helyettünk minden idők legdrágább magyar filmjét, és nekünk azt üzenik, hogy immár az ő munkájuk megnézése a hazafias kötelesség.

Tovább

Mellrákot diagnosztizáltak a Predator – A ragadozó sztárjánál

március 14., 05:51 Módosítva: 2024.03.14 15:04
20
Olivia Munn amerikai színésznő elárulta, hogy már egy éve mellrákkal küzd, és azt is elmondta, hogy dupla masztektómián esett át.

A színésznő szerdán olyan képeket osztott meg magáról az Instagramon, amelyeken kórházi ruhában látható. Egy videót is posztolt, amelyen zokogva fekszik a kórházi ágyon, miközben egy egészségügyi szakember látszólag vigasztalja őt, írja a TMZ.

Munn, aki az X-Men: Apokalipszis és a Predator – A ragadozó című filmekből is ismert, egy szöveget is megosztott, amelyben részletekbe bocsátkozott. Elmondta, hogy egy ideig titokban tartotta ezt a dolgot.

A színésznőnél 2023 áprilisában diagnosztizáltak mellrákot, miután egy orvos úgy döntött, kiszámítja az úgynevezett mellrák-kockázatértékelési pontszámát. Elmondása szerint a diagnózis óta négy műtéten esett át, ezek miatt rengeteg időt kellett a kórházban töltenie.

Tovább

Itt az ideje, hogy összehasonlítsuk a régi Dűne-filmet az újakkal

március 13., 20:22 Módosítva: 2024.03.14 15:34
51

A Dűne: Második rész éppen letarolja a mozikat: idehaza csak múlt hétvégén 78 ezren ültek be rá, összességében már 222 ezren. Nemcsak Magyarországon, de világszerte is hasonlóan bevonzotta Denis Villeneuve rendezése az embereket a vászon elé, tekintve, hogy e cikk írásának pillanatában már a 370 millió dolláros bevételhez közelít ez a sci-fi. Végre egy blockbuster, ami úgy rendesen betört a mainstreambe, az elmúlt években a moziba járásra csúnyán rányomta a bélyegét a világjárvány, az írók és a színészek sztrájkjáról nem is beszélve. A Covid és a hollywoodi munkabeszüntetés is közrejátszottak abban, hogy a Dűne 2-t tavaly őszről idén tavaszra kellett eltolni. Öröm az ürömben, hogy legalább frenetikusan jól sikerült a végeredmény, és nagyon valószínűnek tűnik a harmadik rész bejelentése, mely A Dűne messiásán alapszik majd, ha a direktor követi az eddigi sormintát.

A Frank Herbert által 1965-ben útjára bocsátott franchise karrierje közel sem indult ekkora győzelmi menettel, hiszen az eredetileg újságcikknek szánt, ám sci-fivé alakított kéziratot húsznál is több kiadó utasította el. Végül az aprócska Chilton Books bólintott rá Paul Atreides sztorijára, de nem kelt úgy a regény, mint ahogy várták… a szerkesztő, Sterling Lanier a kezdeti bukás miatt kénytelen is volt távozni a cégtől. A sors fintora, hogy a bukdácsolása után a Dűne később írott formájában mégis jelentőssé vált, nagy hatást gyakorolva többek közt a George Lucas által megálmodott Star Warsra, és egyike lett minden idők legnagyobb példányszámban eladott science fiction könyveinek. Igazi örök érvényű bestsellerré nőtte ki magát.

Hollywoodban megfeszített munka zajlott, a Dűnét már a hetvenes és a nyolcvanas években igyekeztek filmre vinni, de sorra buktak bele a projektbe a rendezők, mire a Universal Picturesnek sikerült megnyernie a feladatra David Lynchet. Lynch úgy vágott bele az 1984-ben vászonra tűzött Dűnébe, hogy igazából a könyvet se olvasta. Írótársaival később kreatív nézeteltérések miatt összekülönbözött, a stúdió pedig a három órásra sikerült verziót visszavágatta 120 perc környékére. Az eredeti Dűne nem kapott jó fogadtatást, a kritikusok, köztük Roger Ebert a földbe döngölték, a pénztáraknál is megbukott, így nem lett belőle Star Wars. Egészen mostanáig persze, mert Villeneuve új filmjeiben megvan a potenciál, hogy ezt a komplex univerzumot jó időre a mozikban tartsák.

Tovább

Nevetségesen rossz lett a Netflix Trónok harca-koppintása

március 12., 20:40 Módosítva: 2024.03.13 19:27
930

Amilyen gyatra filmeket néha kiad a Netflix a kezei közül, nehéz elhinni, hogy pár újdonságuknak a forgatókönyvét ember írta, és nem a mesterséges intelligencia. Itt van például A hercegnő és a sárkány, a platform március 8-án közzétett dark fantasyja, amelynek stáblistáján ott áll feketén-fehéren, hogy ezt a szkriptet Dan Mazeau írta, és a rendezést ráadásul az a Juan Carlos Fresnadillo vállalta magára, aki a 28 héttel később című világvégefilmet készítette. Sőt, Esposados című rövidfilmjéért még Oscar-jelölt is volt. Oscar-jelölt! Tessék ízlelgetni!

Millie Bobby Brown Elodie szerepében a Netflix A hercegnő és a sárkány című filmjében
Millie Bobby Brown Elodie szerepében a Netflix A hercegnő és a sárkány című filmjében
Fotó: Netflix

Ehhez képest A hercegnő és a sárkány egy nagyon fura egyveleg lett, mintha az lett volna a cél, hogy a Trónok harcához hasonlóan a fantasyk megszokott trópusait kiforgassák, és hozzanak nekünk egy olyan filmet, ami bátran fityiszt mutat a zsáner kliséinek. Adott egy hercegnő, Elodie (Millie Bobby Brown), aki a messzi északon küzd népével együtt a túlélésért, egészen addig, míg egy dicsőséges királyságból meg nem kérik a lányka kezét. Még mielőtt Elodie annyit mondhatna, hogy „közeleg a tél”, már Aurea földjén találja magát, ahol a Lannisterek, akarom mondani a Bayfordok köszöntik őt, apját (Ray Winstone), nevelőanyját (Angela Bassett), és húgát (Brooke Carter) negédes mosollyal az arcukon.

Túl szép az egész, hogy igaz legyen, és menetrendszerűen jön is az árulás. Talán a film egyetlen működő jelenetében, egy maszkos szeánsz során Elodie-t a mélybe lökik, áldozatként egy vérszomjas sárkány karmai közé, ahol aztán csak az ügyességén múlik, hogy eledel lesz-e belőle, vagy felülemelkedik a nehézségen.

A felvezetés a filmben rémesen hosszú. Indokolatlan, hogy harminc percig tart, mire eljutunk addig a fordulatig, amit úgyis mindenki látott már, akivel A hercegnő és a sárkány előzetese szembejött. Ergo időhúzásnak hat a film első harmada, és még ront a helyzeten, hogy bár a karakterek szája jár, tulajdonképpen semmi érdemlegeset nem mondanak a dialógusokban. Mindössze százszor hallott kliséket pufogtatnak álmokról, vágyakról, na meg félelmekről, és még a Stranger Things Elevenje, Millie Bobby Brown se tud igazán mit kezdeni ezzel a gyatra forgatókönyvvel.

Tovább

Guy Ritchie a Netflixen hozta össze az utóbbi idők legjobb gengsztersorozatát

március 11., 18:59 Módosítva: 2024.03.12 17:23
851

A Netflix új sorozatának, az Úriembereknek nincs túl sok köze a 2019-es, Matthew McConaughey főszereplésével készített Úriemberek-mozifilmhez, azon túl persze, hogy mindkettő Guy Ritchie munkája, a kannabisziparban ténykedő gengszterekről szólnak, és olyan érzés őket nézni, mint valami képernyőre ültetett klasszikus ponyvaregényt. Kár is lett volna, ha spin-offnak csinálják meg a március 7-e óta nézhető nyolcrészes produkciót, mert sok olyan embert kizártak volna az összekapcsolással, akik nem látták az eredetit. Annak köszönhetően azonban, hogy az Úriemberek-széria inkább afféle „best of” válogatáskazetta a gengszterfilmek koronázatlan királyának munkásságából összeollózva, behozhatja a Netflixnek ez a remake akár a nagy nézettséget is. Megérdemelné, mert maffiózós sorozatok tekintetében rég nem láttunk ennyire feszült, pörgős és minőségi cuccot, ami egyszerűen követeli magának, hogy darálva nézzük végig.

Az Úriemberek története egy Eddie Horniman (Theo James) nevű fickóról szól, aki épp Törökországban teljesít katonai szolgálatot, amikor hazahívják. Ugyanis apja haldoklik. Nem telik el öt perc a sorozatban, a gyenge állapotban lévő öreg kileheli a lelkét, és jöhet is az öröklési perpatvar. Eddie-t épp nem érdekli, hogy mi lesz a jussa, annál inkább bátyját, Fredyt (Daniel Ings), aki az elsőszülött a testvérek közül, és nyilván kell neki a vagyon, hogy kokainfüggőségét, nagy összegű fogadásait legyen miből finanszíroznia. Az első sokkolóbb fordulatot akkor kapjuk meg, amikor kiderül, hogy a hatalmas birtokot és Halstead hercegi rangját főhősünk, Eddie örökli.

Ezzel együtt pedig nyakába szakad egy kis alvilági hozomány is, egészen pontosan a föld alatti fűgyár, ami stikában  MÁR IDŐTLEN IDŐK ÓTA működik a család többségének tudta nélkül.

Vannak olyan sorozatok, ahol hiába kapunk őrült, szatírába illő, eltúlzott tulajdonságokkal rendelkező karaktereket, az írók egyszerűen képtelenek mit kezdeni velük. Az Úriemberek esetében nem fenyeget hasonló veszély, az első két epizódot Guy Ritchie írta és rendezte, és az évadkezdésről üvölt is a mester keze nyoma. A sorozatkezdő epizódok azokat az időket idézik, amikor Ritchie még nagyon pörgött, és üdítően hatottak a gengszterfilmjei, gondolunk itt olyan klasszikusokra, mint A Ravasz, az Agy és két füstölgő puskacső, a Blöff, a Spíler, vagy akár az újabbak közül Az U.N.C.L.E. embere. A Netflix új sorozata sugároz magából egyfajta oldschool eleganciát, stílust, és ezt megfejelve még olyan sodró lendülete van, amely magával ragadja az embert, mintha egy megáradt patakba esett volna bele.

Tovább