Ha már mindent megnézett a tévében és a Netflixen, nézegessen 120 éves trükkfelvételeket, mert nagyon jók
Oké, hogy az internet szinte végtelen, de minél többet vagyunk a négy fal között, annál inkább úgy tűnik, hogy nagyon is könnyű elérni a végére, de legalábbis olyan peremeire, ahol vannak még új tartalmak, de nem véletlenül nem szokta azokat megtalálni általában senki. Különösen nyomasztó a helyzet a Youtube esetében, amit ha sokat néz az ember, akkor a rendszer állandóan újra és újra ugyanolyan típusú videókat ajánlgat, ezzel ördögi körbe taszítva a nézőket.
Ha ráuntak már az összes szokásos videóra, amit kiajánl a Youtube-robot, akkor javasoljuk, hogy merüljenek el Georges Méliès munkásságában. Különösebb aktualitása nincs, de a XX. század elején alkotó bűvészből lett filmes olyan elképesztő trükkfelvételeket készített, amelyekre az ember még ma is elismerően csettint, 120 évvel ezelőtt pedig egy-egy ilyen videó maga lehetett a sci-fi.
Mélièsnek rengeteget köszönhet a filmipar, az egyik elsők között volt, aki narratívákat kezdett alkalmazni, megrendezett jeleneteket filmre venni, különféle képi megoldásokat kidolgozni arra, hogy előre vigyen egy történetet. Olyasmiket például, hogy ha valaki kimegy balról jobbra egy képből, majd a következő snittben (egyáltalán, hogy volt következő snitt!) bejön balról jobbra, akkor arra számítunk, hogy az előző snittből érünk át a következőbe. Ez ma evidencia, 1900-ban ezt ki kellett találni, és Georges Méliès rengeteg dolgot talált ki. Nem véletlenül állított neki emléket Martin Scorsese a Leleményes Hugó című filmjében.
A főműve valószínűleg az 1902-ben készült Voyage Dans La Lune című több mint tízperces alkotás, ami arról szól, hogy az emberiség eljut a Holdra, és van benne minden űrhajótól kezdve űrlényekig a filmtörténet legviccesebb holdraszállásával együtt. Az igazi különlegessége pedig a hossza és a komplexitása. Amikor ezt a filmet készítette, akkor egy-egy filmtekercs alig 1-2 perc hosszúságú filmek előállítására volt elegendő, a legtöbb felvétel jellemzően alig néhány másodperces volt. Így már talán érthető, miért akkora szó egy majdnem negyedórás, fikciós alkotás számos trükkfelvétellel 1902-ben.
Ez pedig itt lejátszási lista az összes alkotásával kronológiai sorrendben. Az is kiderül belőle, hogy mennyire gyorsan tért át arról, hogy a valóságot rögzítse és dokumentálja, arra, hogy szórakoztasson a filmjeivel.