Kéne egy kis zsebpénz? Fényezz amerikai elnökjelöltet!
Mike Bloomberg, a világ 12. leggazdagabb embere 150 dollárt (kb. 46 ezer forintot) ajánlott fel minden influencernek, aki olyan kontentet gyárt a 78 éves politikus-üzletember kampányának, amely bemutatja, miért New York korábbi főpolgármestere a legalkalmasabb jelölt Trump legyőzésére. A véleményvezérektől azt kérik a hirdetésben, hogy „legyenek őszinték és adják önmagukat”.
A milliárdos kampánycsapata ráadásul profi mémgyárosokat is felfogadott. A Meme 2020 elnevezéső csoport egy Bloomberg vagyonán, és a mémek világába való betörésén viccelődő mémet készített, melyeket egy tucat, milliós követőszámmal rendelkező Instagram-oldalnak passzoltak le. Íme:
És hogy kik állnak a Meme 2020 mögött? A New York Times szerint a mémkampányt Mick Purzycki vezeti, aki a Jerry Media média- és marketing vállalat vezérigazgatója. A Jerry Media portfóliójában egy tucatnyi Instagram-oldal található, melyek összesített követőszáma a 27 milliót is meghaladja. A csoport gerincét a fenti @fuckjerry jelenti csaknem 15 millió követővel, de ők felelősek a mostanában igencsak felkapott és mémmé vált @dudewithsign accountért is.
A vállalat ezen kívül arról ismeretes, hogy nyakig benne voltak a botrányba fulladt Fyre Fesztivál körüli balhéban. Ők voltak ugyanis felelősek a sosemvolt fesztivál körüli hype megteremtéséért. A botrányt bemutató Netflix-doku szerint „ez volt mindenidők legjobban koordinált közösségi médiás kampánya”. A filmben azt sugallják, hogy a Jerry Mediának nem volt felelőssége a fesztivál bukásában, amivel csak annyi a probléma, hogy a vállalat vezetői voltak a film társproducerei.
Bloomberg nagy netes nyomulásának amúgy az az oka, hogy egyelőre a 35 év alatti demokrata szavazók mindössze öt százaléka támogatja az üzletembert. Kampányának novemberi elindítása óta a milliárdos több mint 300 millió dollárt (közel 100 milliárd forintot) költött el hirdetésekre.
Az amerikai elnökválasztási kampány fejleményeit a Fehér Ház blogon követhetik.