Egyre nagyobb biznisz lakberendezésről posztolni az Instagramra, annak ellenére, hogy a közönség legnagyobb részének nincs pénze saját lakásra
Erős címmel számolt be a Business Insider a legújabb instagramos őrületről, a lakberendezéssel foglalkozó influenszerekről:
A lakberendezésre specializálódó influenszerekről a New York Times is készített már nagyobb cikket. Ebből derült ki, hogy egyre több olyan ember van, akik abból csinálnak pénzt, hogy az ingatlanvagyonukról posztolnak. A szépen berendezett, nagy házak belső tereiről készített fotók után a lakberendező cégek akár ezer dollárt is hajlandóak fizetni, ha cserébe a termékeik szerepelnek a fotón. Többnyire háztartásbeli nők azok, akik belevágnak a lakberendező influenszerkedésbe.
A Times-cikk egyébként elég érzékenyen van megírva, sokan megszenvedték az azzal járó stresszt, hogy az otthonukat piacosították a közösségi médiában, ezért nem tudják a saját, intim terüknek érezni a halószobájukat sem. Nem beszélve arról, hogy mennyire rettegnek, hogy a fehér kanapéra ki ne boruljon valami színes üdítőital.
Azt már a Business Insider cikke teszi hozzá, hogy ez a jelenség is milyen jól illusztrálja a gazdasági egyenlőtlenségek növekedését. Miközben az Instagram legtöbb felhasználója az ezredforduló környékén született, éppen ez az a generáció, amelyiknek a korábbinál jóval nehezebb saját lakáshoz jutnia az emelkedő ingatlanárak miatt.
A legtöbben hosszú éveken át albérlőként kénytelenek élni, emiatt a legtöbb esetben nem is annyira tudják alakítani a lakókörnyezetüket. "Miközben néhány fiatal felnőtt komoly pénzeket szed össze a nagy háza segítségével, mások még egy kisebb lakát sem tudnak megfizetni" – írja a lap.