Egy roppant tanulságos grafikon arról, hogyan verték agyon az okostelefonok a fényképezőgépek piacát
2010-ben még 121 millió kamerát adtak el világszerte a legnagyobb márkák (a statisztikában a CIPA ipari szervezet adatai szerepelnek, olyan tagokkal, mint az Olympus, a Casio, a Canon, a Kodak, a Sony, és a Nikon). Tavaly rongyos 19 milliót. Az iparág előtte hatvan éven keresztül szinte megtorpanás nélkül nőtt, csak a kilencvenes évtized elején volt egy kis stagnálás. Aztán jöttek a kompakt digitális kamerák, és velük a hirtelen négyszeres emelkedés, majd 2010-ben, vagyis az iPhone 4 és az első Samsung Galaxy S évében elindult a zuhanás.
Az egészben talán az a legérdekesebb, hogy az első iPhone megjelenése után még jó három évig vitte a lendület a kamerák piacát, és nőtt, mintha nem lenne holnap. Mondjuk az első iPhone-ban még 2 megapixeles kamera volt, az akkoriban legnépszerűbb kompakt kamerák pedig 7-8-at tudtak, rendes optikai zoommal. Igaz, kábé annyiba kerültek, mint az iPhone. (Tudta, hogy az anno egészen extrém státuszszimbólumnak számító iPhone 1 csak 499 dollár volt? Pont a fele az iPhone XS induló árának.)