YU-nosztalgia a köbön: melyik egykori jugoszláv népautó nyeri a gyorsulási versenyt?
Szlovén újságírók fejéből pattant ki a zseniális ötlet: mi lenne, ha egy versenypályán összeeresztenék az egykori Jugoszlávia útjait uraló kocsikat. Persze, sokan most biztosan legyintenek, mi értelme van ennek, 402 méteren úgyis a legerősebb győz, de azért ez nem ennyire egyértelmű.
A csapat (mielőtt megnéznék a videót, tippeljenek, én elbuktam):
- Yugo 55, ami az amerikai piacot is majdnem meghódította (55 lóerő)
- Zastava 101, amit mindenki csak „százegyesnek” hívott (55 lóerő)
- Volkswagen 1200 J Beetle, a klasszikus bogárhátú (34 lóerő)
- Zastava 750, a legendás „Fićo” (25 lóerő)
- Polski Fiat 126, a nem kevésbé legendás „Peglica” (26 lóerő)
- és végezetül a Renault 4 TL, az összetéveszthetetlen, műszerfalból kilógó váltóval (34 lóerő)