A Lufthansa-ügy miatt találomra megnéztem, hogy tényleg ennyire érthetetlen ára van-e a repjegyeknek. És tényleg!
Van egy ember, akit most egy nagyon érdekes perbe fogott a Lufthansa: hosszabban is írtunk az ügyről, de az a lényeg röviden, hogy kihasználta a repülőjegyek árazási stratégiáját, és olcsóbban jutott el Seattle-ből Berlinbe úgy, hogy vett egy jegyet a Seattle-Oslo távra, de vett egy jegyet Frankfurt-Oslo távra is - és végül nem repült el Oslóba, hanem átszállt Frankfurtban, leszállt Berlinben, és jól járt.
A Lufthansa szerint pedig ezzel megkárosította őket.
Tényleg elég érdekes helyzet, engem meg különösen érdekelnek a repülőjegyes trükközések, úgyhogy gondoltam, kipróbálok valamit.
Elkezdtem gondolkodni egy olyan városon, ahova alapvetően elég kevés magyar jár, de mindenkinek ismerős valahonnan: ez lett Dallas.
Ezután kiválasztottam egy random időpontot, ez lett június 21-28., majd megnéztem, hogy aki nyár elején Dallasban akar tölteni egy hetet, hogyan juthat el oda.
Kiderült, hogy
a Budapest-Dallas táv közel 342 ezer forint.
De mi van akkor, ha úgy döntök, hogy New Yorkon át utazom, és az első és utolsó estémet ott töltöm? Így persze kettővel kevesebbet alszom Dallasban, de New Yorkból már csak pár óra az út, szóval olyan sokat nem vesztek, és még picit sétálhatok is a Central Parkban.
Szóval megnéztem, egy június 21-28-i Budapest-New York repülőjegy ára 164 ezer forint:
És ha New Yorkból egy nap után továbbmennék, akkor egy június 22-27-re szóló New York-Dallas repülőutat 77 ezer forintért tehetnék meg.
Szóval míg a Budapest-Dallas utazásom 341.800 forintba került, egészen pontosan ugyanazon a távon, egy város beiktatásával már 241.144 forintért is tudok utazni.
Százezer forinttal olcsóbban.
Persze ez nem ugyanaz a helyzet, mint a Lufthansa-ügy, de abban van valami rémisztő, hogy egy hirtelen elhatározás után, tízperces keresgéléssel a momondo.com oldalán máris spóroltam százezer forintot egy hipotetikus utazáson.
És persze, az olcsóbb úttal kicsit kevesebbet lennék Dallasban, kicsit többet kellene utazgatnom a repülőterek közt, és a Budapest-New York járaton eléggé hosszú lenne az átszállási idő is. De százezer forint különbségről van szó, ráadásul úgy, hogy valójában többször foglalok el székeket a repülőgépeken, többször kell becsekkolnia a személyzetnek, több üzemanyagot használok el és többször kell a csomagjaimat pakolni a személyzetnek – szóval mindenkinek több melója van velem, és mégis olcsóbb a dolog.
Bónusz: ráadásul ha egészen kényelmesen akarnám csinálni a dolgot, és a drágább, közvetlen járattal utazom a Budapest-New York vonalon, még akkor is spóroltam volna közel 50 ezer forintot. De miért akarna bárki is Dallasba menni?