A webshopján keresztül hekkelnék meg tiktokerek Donald Trump kampányát
Donald Trump újraválasztási kampányának eddigi egyik legnagyobb fiaskója az a tulsai kampányesemény volt, amin 19 ezer ember helyett kevesebb mint tízezer jelent meg. Ez volt a Tiktok fiatal felhasználóiból álló Trump-ellenes spontán csoportosulás eddigi legnagyobb sikere az újraválasztási kampány szabotálására. A tiktokerek lefoglaltak egy csomó jegyet, aztán direkt nem jelentek meg az eseményen, Trump ki is akadt rajta, hogy még a félház sem jött össze a fontos kampányrendezvényen.
Trump stábja a sajtót okolja a tulsai kampánygyűlés-fiaskóért
Félház sem volt a 19 000 fős csarnokban. Az elnök stábja több bűnbakot is talált.
A Daily Dot most azt írja, hogy nemrég elindult egy másik akció is az újraválasztási kampány megakasztására.
Ennek a lényege, hogy felhasználók hatalmas, akár millió dolláros összegekben válogatnak össze termékeket az elnöki webshopban, mindenféle pólókat, sapkákat, kitűzőket, bármi egyebet. A vásárlást viszont nem fejezik be fizetéssel, hanem csak megtöltik a virtuális bevásárlókocsit.
A különféle online értékesítők rengeteg hirdetési pénzt költenek azokra a potenciális vásárlókra célozva, akik eljutottak a webshopba, be is raktak termékeket a kosárba, de sosem fizették ki azokat. Értelemszerű, egyszerűbb valakit rávenni a vásárlása befejezésére, mint egy teljesen vadidegen személyt rávenni arra, hogy egyáltalán nézzen szét a boltba.
A mostani esetben viszont szándékos trollkodásról van szó, és a tiktokereknek eszük ágában sincs befejezni a vásárlásokat. A kampánystáb így viszont totálisan feleslegesen próbálja megcélozni hirdetésekkel ezeket a személyeket.
Azt nem tudni, hogy Trump stábja mennyit költ arra, hogy rávegye a felhasználókat, hogy fejezzék be a vásárlásukat, de 2016-ban a teljes amerikai kiskereskedelmi szektor összesen 4,6 milliárd dollár értékben költött csak ilyen hirdetésekre.
A módszer a shopping cart abandonment (kb. bevásárlókocsi elhagyás) nevű marketinges megfigyelésen alapszik. A valódi boltokban nagyon ritka, hogy valaki berakjon termékeket a kosarába, és azokat később ne vegye meg, az online boltokban viszont meglepően gyakori ez a probléma. Általában a túl bonyolult fizetési folyamat, a trükkös árak vagy valamilyen egyéb, a felhasználói élményt csorbító hatás miatt fordul elő az, hogy látszólag elkötelezett vásárlók végül nem fejezik be a vásárlást.