Index Vakbarát Hírportál

Vitézy Dávid nem aggódik: Tömegközlekedéssel háromnegyed óra elszállítani 68 ezer embert

2019. november 13., szerda 15:50

Egyre közeledik a Puskás Ferenc Stadion pénteki nyitórendezvénye, a Magyarország–Uruguay meccs, amelyre várhatóan 68 ezer ember érkezik. Nem mellékes, hogy lehet megközelíteni az új stadiont, és mennyi időbe kerül az érkezés és a távozás.

Ezzel kapcsolatban a Budapesti Rendőr-főkapitányság szerdán közölte, hogy milyen lezárások lesznek pénteken, három órától a stadion közvetlen környékére például már nem lehet behajtani. Zugló polgármestere, Horváth Csaba arra kért mindenkit, hogy kizárólag közösségi közlekedéssel érkezzen majd a megnyitóra, mivel "mindössze egy ötszáz férőhelyes VIP-parkolót alakítottak ki, amely nincs arányban a 68 ezres tömeggel."

Kérdés, hogy a tömegközlekedés mennyire győzi majd a nagy tömeget. A BKK szerdai közleménye szerint a társaság sűríti az érintett járatokat. "A nyitómérkőzés gyorsabb és kényelmesebb megközelítése, valamint a meccs után a gyors, kényelmes továbbutazás érdekében

"A BKK munkatársai folyamatosan figyelik majd, hogy a szurkolók kényelmesebb utazása érdekében mely vonalon szükséges esetleges további járatsűrítést bevezetni" - közölte a cég. A stadion bejáratai a Dózsa György út felől és a Stefánia út felől érhetők el.

Vitézy helyesnek tartja, hogy nem épült több parkolóhely

Vitézy Dávid, a BKK volt vezérigazgatója a Faceookon azt írta:

még ha teltház is van, az M2-es metró és az 1-es villamos, illetve a több kaputól gyalogtávon belül elérhető M4-es metró és a Thököly úti buszok legfeljebb háromnegyed óra alatt képesek elszállítani 68 ezer embert.

Szerinte több ezer autónak kijutni egy parkolóból sokkal tovább tartana, és "nem is lenne hol kijutniuk, hisz a stadion körüli utakat a tömegek mozgása miatt lezárják, ahogy ez a Népstadion működése idején is a gyakorlat volt." Vitézy szerint a mindössze 500 parkolóhely létesítése "helyes és példaértékű" volt.

Szerinte ekkora látogatószámú intézményt lehetetlen közúton kiszolgálni, "az egész város bedugulna, ha tízezrek indulnának útnak autóval a Kerepesi úton és a Thököly úton egyszerre a stadionhoz." Felhívta a figyelmet, hogy a nagy európai futballarénák gyakorlata is az, hogy a tömegközlekedésre alapozzák a stadion megközelítését, és "nem is próbálják azt a látszatot kelteni, hogy talál majd parkolót, aki autóval indul útnak."

"A parkolóhelyek száma önmagában is hatással van arra, hogy az emberek hogyan próbálnak majd odajutni és ezáltal az intézmény fenntarthatóságára is. Jó lenne, ha ez lenne az etalon a jövőben" - írta Vitézy.

Rovatok