Index Vakbarát Hírportál

Ballasztsúlyokkal büntethetnek az F1-ben?

2019. szeptember 20., péntek 15:33

A Forma-1-ben azon gondolkodnak, hogy rajtrácsos büntetések helyett más szankciókat alkalmaznának abban az esetben, ha valamelyik csapat túllépi a megengedett technikai változtatások számát. Elképzelhető, hogy büntetősúlyokat vezetnek be, írja az Autosport.

A sorozatban elég szigorúan szabályozzák, hogy egy csapat egy szezonon belül hányszor cserélheti a motor valamelyik elemét. Ha ezt túllépik valamelyik autójuknál, akkor automatikusan 10 rajthelyes büntetést kapnak a következő futamon.

A szabályalkotók jelenleg a szurkolók egyik felvetését tárgyalják meg, hogy más szakágakhoz (például a WTCR) hasonlóan büntetősúlyokkal dolgozzanak. Az F1-ben persze nem feltétlenül esélykiegyenlítő szerepe lenne a ballasztnak.

A rajtrácsos büntetés elég világos, de nem feltétlenül fair, hiszen a hátulról induló pilótáknak sok esetben náluk gyengébb képességű ellenfeleken kell átverekedniük magukat, hogy versenyben legyenek.

Az F1-ben úgy gondolják, hogy a büntetősúlyokkal a szabálysértések fokozatát is jobban lehet érzékeltetni. Például egy turbófeltöltő cseréjéért plusz 5, míg a teljes motorcseréért plusz 15 kilós büntetés járhatna. A pilótákat ezen felül nem szankcionálnák, az időmérőn elért helyezésük alapján rajtolhatnának a futamban.

A plusz súlyok ellen szól, hogy a verseny kommentátorainak folyamatosan közölnie kellene a nézőkkel, hogy egyik vagy másik autó, miért olyan lassú, akár saját csapattársához képest is.

Az, hogy ne büntessék a határon felüli technikai módosításokat, nem opció, mert a kisebb csapatok költségvetése nem bírná el a folytonos motorcseréket, egyszerűen nincs elég pénzük fejlesztésre, mint a nagyoknak.

Rovatok