A Marketing&Média 2008 óta állítja össze a médiaiparág szempontjából legmeghatározóbb szereplők listáját. A rangsorban hagyományosan és természetesen médiatulajdonosok, médiavállalatok első emberei, ügynökségi vezetők vagy éppen nagyvállalatok marketingigazgatói szerepelnek, mert ők befolyásolják az iparág működését A Top 50 – A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban nevű rangsort a lap szerkesztőbizottsága és szerkesztőségének tagjai állítják össze szavazással, és szokott lenni hozzá egy díjátadó gála is, de ez idén a járvány miatt elmaradt, maradt a lényeg, a lista maga.
Top 50 – A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban
Az ötvenes listát a koronavírus hatása még nem érte el, de a szereplők közel egyharmada így is kicserélődött. Ennek okai összetettek, személycserék a telekom- és kiadóvállalatoknál, illetve az, hogy több, korábban magánszemélyek tulajdonában álló kormányközeli médium is a Közép-európai Sajtó és Média Alapítványhoz került. Ami a trendeket illeti, idén erősödtek a kereskedelmi televíziók, újra felbukkantak a főszerkesztők, és továbbra is sok a telekommunikációs vezető.
A toplista első helyezettje a tavalyi évhez hasonlóan Vidus Gabriella, az RTL Klub vezérigazgatója, a második Vaszily Miklós, a TV2 Csoport igazgatósági elnöke, a harmadik helyre pedig Gulyás János, a Wavemaker Hungary ügyvezetője került. Az első tízben az RTL és a TV2 képviselteti magát 2-2 fővel, ez jól jelzi a kereskedelmi tévék erősödését. Az RTL-vezérek dominanciája nem új keletű: az eddigi rangsorokban egyetlen alkalom kivételével mindig az ő első emberük vezette a listát (a kivételt a 2018-as év jelentette, amikor Andy Vajna, a TV2 Csoport, a Rádió 1 és a Lapcom akkori tulajdonosa végzett az első helyen).
A Marketing&Média szerint az első helyre nagy esélyes volt Vaszily Miklós, a TV2 Csoport igazgatósági elnöke is, különösen úgy, hogy bevásárolta magát az IndaMedia Csoportba. A harmadik helyezett Gulyás János a Wavemaker Hungary ügyvezetése mellett a Magyar Reklámszövetség elnöke is, a dobogóhoz ez sem volt elhanyagolható. Idén az első tízbe három új szereplő került: Pavel Stanchev, a TV2 Csoport vezérigazgatója, Balásy Gyula és Somlói Zsolt.
Ami a főszerkesztők erősödését illeti, Dull Szabolcs 2019 decembere óta az Index főszerkesztője, de egyből a lista 16. helyén debütált. Uj Péter, a 444.hu főszerkesztője a 45., Pető Péter, a 24.hu-t 2019 nyara óta vezető főszerkesztő pedig a 48. Rajtuk kívül van még egy tartalmi területen dolgozó szakember a Top 50-ben, méghozzá Kotroczó Róbert, az RTL Magyarország hírigazgatója.
Tovább érdekességek:
A „Top 50 – A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban” teljes lista a 2020. május 28-án megjelenő Marketing&Média kommunikációs szaklapban olvasható.