Index Vakbarát Hírportál

Drágulnak a pénzintézetek szolgáltatásai: mutatjuk, melyiknél mennyivel

2024. április 23., kedd 06:57

Február óta már több pénzintézet is emelte szolgáltatásai díjait. Az áremelkedés nemcsak bankonként és hitelintézetenként, illetve az egyes szolgáltatások típusai szerint változó, de egyes esetekben az is számít, hogy az adott ügyfél használja-e az intézet digitális platformját.

A bankok és hitelintézetek az átlagos fogyasztói áremelkedéssel megegyező mértékben jogosultak emelni díjaikat a lakossági számlacsomagokban. Mivel tavaly a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) szerint 17,6 százalékkal emelkedtek átlagosan a fogyasztói árak, így idén legfeljebb ennyivel drágulhatnak az egyes pénzintézetek díjai – írja az Economx.

A korábbi években a pénzintézetek rendszerint éltek is a lehetőséggel, és az engedélyezett mértékben emeltek áraikon. Idén azonban valamivel visszafogottabb díjemeléseket tapasztalhattunk. 

Az MBH Bank és az Erste sokáig halogatta a díjemelést

Az MBH Bank május elsejétől a lakossági és a vállalati számlacsomagok esetében egyaránt 17,6 százalékkal emeli szolgáltatásai árszabását. Kivételt képez a 2022 áprilisban bevezetett lakossági számla, valamint a jelenleg értékesített vállalati számlacsomagok havi csomag- és számlavezetési díjai.

Az Erste átlagosan 13 százalékos áremelkedést eszközöl májustól, azonban a pénzintézet digitális applikációját, a George-ot használó ügyfelek ehhez képest kedvezőbb tarifát fizethetnek.

A Gránit Bank esetében az idén sem várható emelés a pénzintézet tájékoztatása szerint.

Résen kell lenni a bankkártya használatakor, és az átutalások közben is

Az elmúlt években – az elektronikus fizetési forgalom emelkedésével párhuzamosan – folyamatosan nőtt az elektronikus pénzügyi műveletekhez kapcsolódó visszaélések értéke is.

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a nem kártyás elektronikus fizetési forgalomban – vagyis az átutalásoknál, beszedéseknél – okozott károk értéke 2023 negyedik negyedévében megközelítette az 5,8 milliárd forintot, de a bankkártyás műveleteknél is több mint 2,3 milliárdos kárt regisztráltak.

A kártyás visszaélések száma egyetlen negyedév alatt meghaladta a 44,2 ezret, miközben az elektronikus pénzforgalomban több mint 3,7 ezer sikeres csalást regisztrált az MNB – világított rá közleményében a CIB Bank. Mindezek mellett majdnem 14 ezer visszaélési kísérlet történt 4,8 milliárd forint értékben.

Rovatok