Index Vakbarát Hírportál

Megszüntetik az A és B osztályú Mercedesek gyártását

2022. június 27., hétfő 11:39

Három-négy éven belül megszüntetik az A és B-osztályú Mercedesek gyártását – jelentette hétfőn a Handelsblatt német napilap.

A német üzleti lap bennfentesekre hivatkozó beszámolója szerint a Mercedes-Benz csoport döntött a középkategóriás autókból álló kínálatának szűkítéséről. Úgy határoztak, hogy megtartják a CLA Coupé, a CLA Shooting Brake, a GLA és a GLB modellcsaládot, az A és B osztályt pedig három-négy éven belül kivezetik. A német járműgyártó csoport vezetője, Ola Källenius már májusban bejelentette, hogy szűkítik a középkategóriás kínálatot, és a márka lényegét jelentő luxuskategóriára összpontosítanak.

A B osztály felszámolásáról nem volt vita, hiszen az értékesítés évek óta elmarad a célszámoktól. Az A osztály megszüntetésének tervét és a mennyiség helyett a legdrágább autókra és alacsonyabb értékesítési darabszámra összpontosító stratégiát viszont sokan bírálják.

„A gazdagok és szépek világa első pillantásra izgalmasnak tűnik és mesés hozamokat ígér”, de a termékpaletta szűkítése, a „zsugorodás” igen kockázatos – nyilatkozta a lapnak az egyik legtekintélyesebb német ágazati elemző, Ferdinand Dudenhöffer, a Duisburg-Essen Egyetem autóipari kutatóintézetének vezetője.

A Mercedesnek más az iránya

Ola Källenius szerint viszont a Mercedes-Benznek nem a kocsikat tömegesen gyártó cégekkel kell versenyeznie. A vállalatot 2019 óta vezető szakember felül is vizsgálta elődje, Dieter Zetsche célkitűzését, miszerint évente hárommillió gépkocsit kell értékesíteni. Az új cél évi 2,5 millió, méghozzá más termékösszetétellel. A tervek szerint a kompakt autók értékesítése évi 570 ezer körül marad, míg a felső középkategóriában jelentősen növelik, a legdrágább modellcsaládoknál pedig nagyságrendekkel, 60 százalékkal emelik az értékesítést – írta a Handelsblatt alapján az MTI. 

Kiemelték, hogy az A osztály megszüntetése korszakfordulót jelent, hiszen ez a modellsorozat a Mercedes-Benz legkelendőbb terméke Európában, és a Volkswagen Golf, a Skoda Octavia, a Toyota Corolla és a Ford Focus mellett a legnépszerűbb kompakt autó a kontinensen.

Az új stratégia alapján azonban úgynevezett világautókat kell gyártani, vagyis olyan kocsikat, amelyek az összes nagy piacon, Európa mellett az Egyesült Államokban és Kínában is beválnak. Az A osztály viszont „túlságosan európai”, máshol nem kellően népszerű, ráadásul nem eléggé jövedelmező, a növekedési kilátások pedig nem jók, hiszen már „a fél világ városi terepjáróval jár” a Handelsblatt szerint.

(Borítókép: Mercedes-Benz  B osztály 2018-ban. Fotó: Eric Piermont / AFP)

Rovatok